Panoro - DNBs top pick! P/E 1.8x i 2024!

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
20.05.2024 kl 21:16
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Kalleklovn547
PEN 03.09.2023 kl 22:17 347136

DNB er ute med ny oljerapport og har Panoro som top pick og ser en P/E på 1.8x for 2024:
Our top pick among small caps remains Panoro Energy, where we believe ~50% YOY production growth in 2024e should mean significant dividend capacity (~40% cash flow to equity yield) in the coming years.

Om ikke folk forstår at dette er billig!
Foreigner
22.02.2024 kl 10:18 2669

You don't have to pay tax on the dividend
cinet
22.02.2024 kl 10:11 2696

Trolig det samme som Elkem gjorde. Tilbakebetaling av egenkapital .
hulabalula
22.02.2024 kl 10:05 2698

A couple of highlights from the report and the conference call:

Hibiscus South (low cost barrels) likely 9-14 million barrels rather than the 6-7 millions initially thought. Raises NAV quite a bit as these are super low cost barrels. Hamilton has generally been surprised to the upside when it comes to Hibiscus Ruche tieback potential versus earlier.

Acquisitions are not a priority in this market, shareholder distribution is. Capex for 2025 will be "substantially lower than the $75M in 2024". And at the same time production will be higher in 2025. For 2024 I see 30% FCF yield of which 50% will see our pockets in the form of dividends and repurchases (likely around 50/50 split between the two). For 2025 I see double those two figures. In other words, I think we will earn our entire market cap in the coming two years and that half of it will be returned via dividends and share buybacks.
Redigert 22.02.2024 kl 10:09 Du må logge inn for å svare
40something
22.02.2024 kl 10:05 2693

Retorisk spørsmål:.... så hva venter markedet på? At det endeløse salget av aksjer skal stoppe opp før man velger å gå inn?
den eneste triggeren som ser ut til å virke er at aksjonærene stoler på hverandre og blir langsiktig igjen. Slik nå så brukes hver oppgang til å selge seg ut, og hvis man skal tro flere så vender få tilbake til Panoro hvis man har solgt.
Slik det har vært nå så har de som ønsker kjapp gevinst gjennom korte innganger i Panoro ødelagt kursen mer gjennom at inngang løfter kursen mindre enn utgangen trekker den ned.
Paypal
22.02.2024 kl 10:03 2703

"The cash distribution will be paid as a return of paid in capital". Hva innebærer dette i praksis ?
cinet
22.02.2024 kl 10:01 2709

Nei nei nei, alle bånd til petronor må klippes/brennes.
Fluefiskeren
22.02.2024 kl 09:55 2740

Veldig bra presentasjon. Fikk opplysninger om det aller meste jeg etterlyste. Detaljert beskrivelse av status på Hibiscus/Ruche. Produksjonsbrønnen på Hibiscus South er ferdigboret og ventet koblet til i mars. Også litt opplysning om brønnen på Ruche som ble stanset grunnet casing. Her skal man altså bore et sidesteg.

Fortsatt bare tre produserende brønner på Hibiscus. To med ESP er og en med naturlig flow slik det også ble meldt 25. januar, men heldigvis ser det ut til at de nå har kontroll.

Likte denne spesielt godt:

« Results from logging indicate scope for the Hibiscus South field to
contain materially higher oil reserves than the previous estimated range of six
to seven million barrels gross recoverable
· The well is expected onstream in March, representing a less than five
-month lead time from discovery to first oil, further demonstrating the highly
value accretive organic growth potential of the block»

Altså adskillig større reserver en de 6-7 mmbbl som ble meldt i november.

Ingen overraskelser fra EG og Tunisia slik som forventet.

EDIT: At utbytte øker gjør jo heller ikke noe. Heller ikke at de starter med tilbakekjøp.

Redigert 22.02.2024 kl 09:58 Du må logge inn for å svare
Foreigner
22.02.2024 kl 09:37 2820

I read between the lines the core dividend will be 200mNOK per year. I would have preferred it to be higher.

Regarding buy backs; I hope these are not deleted but used for further acquisitions.
Redigert 22.02.2024 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
40something
22.02.2024 kl 09:15 2923

Ser ikke ut til at positiv presentasjon klarer å løfte kursen fra den eviglange 25 nok.
De som handler i aksjen passer på hverandre og hvis kursen ikke øker men står på stedet i noen minutter så selger man i håp om rekke det før svarte Per gjør besøk hos deg.
Kjedelig men selskapet og aksjen er to separate ting for tiden.
Tech er det verden trenger ikke olje som man offentlig skjuler i sin portis.
Falketind
22.02.2024 kl 08:55 3018

Petronor og Panoro burde kanskje vært fusjonert.
msmekk
22.02.2024 kl 08:50 3050

Ser veldig bra ut, over dobling av utbyttet i 2024 vil 15-20% Yield. Vil nok få et kraftig rykk opp idag og en fin utvikling fremover. Vi snakker om ca 4kr i utbytte for 2024
Redigert 22.02.2024 kl 08:55 Du må logge inn for å svare
Trond.heim
22.02.2024 kl 08:45 3105

Utbytte: kr. 0,427 pr. aksje, utbetales 21.mars

Panoro Energy – Key Information on Cash Distribution
Publish Date: 22-Feb 07:00

Oslo, 22 February 2024 – The board of directors of Panoro Energy ASA (“Panoro” or the “Company”) today declares a cash distribution of NOK 0.427 per share (representing a cash distribution to shareholders of NOK 50 million).

Distribution amount: NOK 0.427 per share

Declared currency: NOK

Last day of trading including right: 7 March 2024

Ex-distribution date: 8 March 2024

Record date: 11 March 2024

Payment date: On or about 21 March 2024

Date of approval: 21 February 2024

Distributions will be paid in NOK

The cash distribution will be paid as a return of paid in capital
cinet
22.02.2024 kl 07:43 3389

En relativ positiv vinkling fra DN:
« Inntektsløft for Panoro – deler ut 50 mill. til aksjonærene
Oljeselskapet Panoro hadde driftsinntekter på 228,9 mill. dollar i 2023 og en produksjon på 8471 fat olje per dag, fremgår det av selskapets fjerdekvartalsrapport torsdag morgen.

Det er en markant økning fra 188,6 mill. dollar i 2022. Driftsresultatet økte til 93,5 mill. dollar.

Selskapet venter at produksjonen skal øke fra fjorårets rekordnivåer fremover.

Det er blitt vedtatt et utbytte på 50 mill. kroner for fjerde kvartal. Selskapet regner med utbetalinger på mellom 400 og 500 millioner kroner i 2024, gjennom utbytter og tilbakekjøp.

Selskapet venter en produksjon på mellom 11.000 og 13.000 fat olje per dag i 2024. »
d12m
22.02.2024 kl 07:40 3403

Alternative options are being evaluated that will allow for the recommencement of the intended drilling campaign at the earliest opportunity, potentially during late Q2 subject to rig availability and terms

Hmm. Bollsta sin kontrakt i Namibia slutter vel nå snart. Lukter det Bollsta til EG?
cinet
22.02.2024 kl 07:13 3500

Hamilton leverer igjen. Spesielt Gabon og utbytte ser lovende ut.
«
We are continuing to make good progress towards resolving the previously
communicated electrical integrity issues in Gabon to unlock the full production
potential of the Hibiscus field and take encouragement from recent operational
activities. Below ground the Dussafu Marin Permit has a long history of
delivering positive results. The first development well at the Hibiscus South
field is following this trend by providing scope for material upside to our
previously announced recoverable volume estimates which ranged from six to seven
million barrels of oil.

Based on our current assumptions the pause in drilling offshore Equatorial
Guinea is not expected to materially affect our 2024 shareholder distributions,
financial and operational targets. The joint venture partners are focused on
securing a new rig and recommencing the drilling campaign at the earliest
opportunity."

Utbytte:
Distribution amount: NOK 0.427 per share

Declared currency: NOK

Last day of trading including right: 7 March 2024

Ex-distribution date: 8 March 2024

Record date: 11 March 2024

Payment date: On or about 21 March 2024

Date of approval: 21 February 2024

E24 skriver kortversjonen av fremtiden slik:
« Selskapet betaler et utbytte på 50 millioner kroner for kvartalet, fremgår det. Selskapet planlegger en samlet utbetaling til aksjonærene på mellom 400 og 500 millioner kroner gjennom utbytter og tilbakekjøp av aksjer for 2024.»

Denne kan man tygge på:
« Drilling of the Hibiscus South (DHBSM-1H) development well has concluded and
completion operations are underway
· The well utilised the top-hole section of the discovery well and has
encountered high quality oil bearing reservoir sands in the prolific Gamba
formation. Results from logging indicate scope for the Hibiscus South field to
contain materially higher oil reserves than the previous estimated range of six
to seven million barrels gross recoverable
· The well is expected onstream in March, representing a less than five
-month lead time from discovery to first oil, further demonstrating the highly
value accretive organic growth potential of the block»

Produksjon pr d.d. Er nå 25k, forventes økt til 40k når utbedringsarbeidet er avsluttet. Borekampanjen avsluttes i juli.

Btw…. E24 melder om svakere resultat 4q,(vs.4q2023) men vær oppmerksom på denne relativt viktige påminnelsen:
« As previously communicated, a lifting of approximately 260,000 barrels net
to Panoro assumed to occur in late December 2023 was completed in January 2024
resulting in proceeds of approximately USD 20 million being received post year
-end (will be reflected in Q1 2024 results)»
Redigert 22.02.2024 kl 07:37 Du må logge inn for å svare
Ro
21.02.2024 kl 22:41 3699

Lykke til ja:)
Oljeprisen ser ut til å være med oss imorgen og👍
Fluefiskeren
21.02.2024 kl 21:59 3743

Det er mer det at folk aldri lærer. Mange forventer at det sluppet noen fine nyheter samtidig. Det gjør det sjelden eller andre. Kursdrivende nyheter skal jo meldes med en gang de kommer. Men som sagt er jeg denne gang i villrede hvor kursen går og som sagt tror jeg det først fremst skyldes usikkerheten på Hibiscus/Ruche. Jeg har ikke peiling på status der nå. Forbereder meg på det meste.

Spennende er det i hvert fall. Vi får ønske hverandre lykke til.

40something
21.02.2024 kl 20:50 3837

Ofte går selskaper før rapporter og synker etterpå. Nå har jo Pen sunket siden November så skjønner ikke hva mer av negativt som ikke allerede er tatt ut.
Trond.heim
21.02.2024 kl 20:32 3881

Produksjon og resultat Q4 er vel rel avklart.

For meg er følgende viktig å få avklart:

Er ESP problematikken ordnet? Evt. innen hvilket tidsperspektiv?

Når regner de med at evt. ny rigg kan starte arbeidet i EG ?

Hva er produksjonen nå ?(kke 31.12.)

Hva blir utbyttet for Q4, med utbetaling i mars?

Noe av interesse fra Tunis og Sør Afrika?

Q4 er beskrivelse av en tilbakelagt tidsperiode. Vi er midt i Q1, hvordan går det nå?
Redigert 21.02.2024 kl 20:33 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
21.02.2024 kl 20:26 3894

Samme her. Som jeg sagt er mitt inntrykk at PEN i likhet med en rekke andre selskaper synker på kvartalspresentasjoner. Det gjaldt PNOR i dag også. Riktignok pleier man å gå ganske raskt opp igjen.

Som jeg også har sagt er jeg denne gangen mer spent enn vanlig. Og det gjelder selvsagt Hibiscus/Ruche. Håper selvsagt på en positiv oppdatering, men forbereder meg på flere dårlige nyheter. Det blir helt avgjørende.
Redigert 21.02.2024 kl 20:28 Du må logge inn for å svare
Foreigner
21.02.2024 kl 20:21 3897

I am mentally preparing for a dip tomorrow. Maybe when everything looks just hopeless you get the suprise ( wishful thinking...)
Fluefiskeren
21.02.2024 kl 20:05 3925

Lars Brandeggen var ikke bare inne i PEN en stund. Han satt til og med i selskapets styre en tid.

Ikke enig med deg i at han etterpå kun har trukket frem negative ting. Min oppfatning er at han skriver profesjonelt om selskapet på samme måte som andre selskaper.
msmekk
21.02.2024 kl 15:49 4148

Det blir nok de 2 siste kvartal som virkelig får fart på Panoro. Vi er på vei inn i en supersyklus for Olje og gas, eneste selskapet jeg holder meg unna er Equinor grunnet deres såkalte grønne satsing. Her blir ikke nok alternativ energi før det satses på atom kraftverk og det vil ta sin tid.
Ro
21.02.2024 kl 15:38 4169

Angående gulv på 25 nevnt i tidligere innlegg.
Forrige uke eller uka før var vi vel nede på samme som idag..
Mulig d var en lavere oljepris forrige gang.
Enig i at det er labert som fy da..
Ifølge SP1 analysen så er dette det beste år ever..
Så dette er ikke rasjonelt
baltuz
21.02.2024 kl 14:30 4250


Sitat Kalleklovn: "Er det virkelig ingen som mener at ledelsen må ta noe av ansvaret for at aksjen er på P/E 2-ish"

I morgen tidlig kan du få lov å beregne PE for oss KalleKlovn. Da får vi fasit for 2023, og vi kan se hvordan vi ligger an i forhold til din gjentatt promotering av PE på 2

(året 2022 endte på ca 232 mill ). Hva blir årsresultatet nå ?
msmekk
21.02.2024 kl 14:22 4268

Imorgen blir det en smell opp for Panoro, noe annet er helt usannsynlig. Har derfor kjøpt det jeg har kunnet de siste dagene. Mitt bet er over 10% oppgang.
bmw5
21.02.2024 kl 13:56 4309

Problemene på Dussafu er antagelig løst og operatøren (BWE) fortsetter med en eller to letebrønner. Med hensyn til EG burde det ikke ta mer enn 3-4 måneder å skaffe en ny rigg og begynne på den brønnen innovator forlot. Tunisia kan bli bra dersom man får den berømte boretillatelsen. Vell, i morgen får vi en del svar på det meste. Blir det et utbytte på 50 øre eller mer kan det bli bra.
d12m
21.02.2024 kl 13:42 4339

Er nok ikke nok å bytte ut han som styreformann siden han også er storaksjonær i Panoro
JUICEitUP
21.02.2024 kl 13:16 4383

Da kollapset som antatt betongen på 25. Da er det rake vegen videre nedover mot 20 blank.

Med tanke på lederdebatten er jeg enig med KK i at John ikke bare kan skylde på alle andre, spesielt ikke med oljepris på over 80 USD. Det blir likevel for enkelt å si at dette er et lederproblem. Problemet er en elendige operatører både på Dussafu og i EG. Så kan man si at det er ledelsens ansvar å velge riktig operatør, men som FF helt riktig sier så var det BWE som reddet Panoro som selskap når de kjøpte ut Harvest fra Dussafu og fikk i gang produksjonen. Da kan man ikke velge. Og hele kjøpet av EG var vel tilbakebetalt i løpet av 18 måneder. Bedre kan det ikke gjøres. Da må man også forholde seg til de som er operatør på feltet. At disse operatørene nå driter på draget og samtidig er uheldig med en møkk dårlig drill leverandør kan ikke John lastes for. Det er ikke mulig at du virkelig mener at dette er hans skyld. Det er en del historiske sammenhenger her som du hopper lett bukk over.

Der jeg mener at Panoro har feilet er i Tunisia. Der sitter de med bukten og begge endene selv. Salloum som er en kjempestor mulighet hvor Panoro er majoitetseier er fortsatt et Fata Morgana. Det skyldes Balkany og at han ligger for hat hos Tunisiske myndigheter. Hadde vi fått byttet ut han som styreformann hadde dette løsnet med en gang tror jeg. Da kunne Tunisia bli Panoros største gullgruve. Nå produseres det smuler der, med store kostnader i forbindelse med work overs ++.

Før Panoro får klargjort for markedet at ESP utfordringene på Dussafu og drill problemene i EG er løst vil vi fortsett nedover i fritt fall. Så enkelt og så vanskelig er det.
Redigert 21.02.2024 kl 13:18 Du må logge inn for å svare
d12m
21.02.2024 kl 12:52 4421

Panoro will most likely (imo) downgrade their expected production level at end of 2024 due to drilling in EG being stopped
That could again lead to a reduction in shareholder return
And probably also downgrade in price target from analysts

In earlier posts I've said that I believe Panoro's share price could see low twenties. Time will tell
Redigert 21.02.2024 kl 12:52 Du må logge inn for å svare
40something
21.02.2024 kl 11:05 4540

I think the reason is rather shareholders going bankrupt. If too many sell to buy back when the price gets lower, it will happen. Eventually few think that the stock has anything to do with the company. To own a company via a stockmarket reveals an obvious weakness. We shareholders are a prerequisite for a company to develop, but the company is not equal dependent to make shareholders wealthy. The market is more like a game of pyramid.
Foreigner
21.02.2024 kl 10:50 4571

Is Panoro going to announce they will go bankrupt tomorrow? Looks like it based on the market price🤷‍♂️
Kalleklovn547
20.02.2024 kl 23:52 4816

Kjøper ikke denne. Fond som tracker indeks, osv kjøper Equinor, Aker BP, osv. Panoro er irrelevant og altfor lite. Er ingen som tracker noe som helst som må forholde seg til Panoro. Ja muligens sektoren nå er ut, men igjen leter man etter andre årsaker.

Er det virkelig ingen som mener at ledelsen må ta noe av ansvaret for at aksjen er på P/E 2-ish, man har skapt et giga salgsoverheng, man har ikke fått nye investorer inn i caset, osv..? Da skal i hvertfall John være glad om alle tenker som dere hvis ikke hadde han nok sittet mye mer utrygt.. En annen ting er styreformannen Balkany. Hvor mye kompetanse han har kan man sikkert lure på..

De eneste som har tjent på Panoro er tradere. Å sitte long her har vært noe av det dummeste jeg har gjort..
Redigert 20.02.2024 kl 23:52 Du må logge inn for å svare
40something
20.02.2024 kl 23:44 4806

Jeg kanogsa svare på en ting, men jeg mener det er den viktigste. Likviditet, likviditet.
Når man trekker penger fra en sektor eller selskap så spiller det ikke rolle hva man mener selskapet har gjort feil. Kursen går ned når ikke tilsvarende mengde penger finnes å sette i spill lengre. Ok, man kan spekulere i hvorfor ikke investorene satser der lengre,men å hevde at ledelsen er skyldig er å trekke det langt. Hele sektorn er syklisk ned i øyeblikket og inntil det forandres så vil panoro bli spilt ned av markedet kun for at det ikke finnes motstand til dette i øyeblikket. Så enkelt er det. Det skyldes ikke pen, men muligens Equinor som definerer indeks.
Kalleklovn547
20.02.2024 kl 23:09 4842

Jeg adresserer mange ting i mitt innlegg og du svarer kun på ett... jaja...

Du mener åpenbart at ledelsen har gjort en god jobb og at aksjen prises lavt, på tross av høy oljepris, osv kun skyldes forhold utenfor deres kontroll. De er altså fritatt alt ansvar?

Om børsen ikke priser et selskap "riktig", så ja er det høy risiko for at noen kjøper det opp. Er jo dette PE gjør støtt og stadig. Det sier seg jo selv. Mitt poeng er at når du prises på 50% rabatt mot dine eiendeler da er markedets dom klar: "Du skal slutte å vokse". Det er bare et faktum. Og ja, jeg tror at om de hadde bare gitt pengene tilbake, produsert på eksisterende felt, selv om reserver, osv går ned så tror jeg aksjonærene hadde vært bedre stilt pga disse feltene skal jo fortsatt produsere mange år. P/NAV er nå lav fordi folk er usikre på om det er noe poeng i å investere og satse på nye felt, basically hvor lenge olja varer. Da er det bedre å cashe ut det som er i drift nå. Merk, hadde P/NAV vært betydelig høyere kunne selskapet gitt mer cash, og også brukt sin egen aksje som valuta. Det blir jo umulig nå pga det villrede de har kjørt seg selv opp i.. Men det er jo selvfølgelig kjedelig å sitte som ledelse i et slikt selskap..

Jeg selger ikke aksjen på disse tragiske nivåene, men en ting jeg kjenner meg ganske sikker på (sammen med mange andre) er at den dagen jeg er ute kommer jeg aldri tilbake. Se på Brandeggen på XI han var jo inne en stund og brant seg. Siden den gang har han kun skrevet i sitt nyhetsbrev når det har vært negative nyheter om Panoro... Er jo det som også er så tragisk, at den elendige performancen og ledelsens manglende evne til å få nye investorer inn i aksjen antageligvis har skapt tidenes salgsoverhang av luta lei aksjonærer som skal ut...
Redigert 20.02.2024 kl 23:21 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.02.2024 kl 22:51 4836

Så hvis de velger å fortsette som er E/P selskap så skal de tas av børs? Dette blir for useriøst. Hva med andre selskapet med samme strategi? Skal de også ta av børs? Da blir det sannelig ikke mange igjen. Hvis man hverken skal lete etter olje eller gjøre noe innenfor kjøp/salg av assets så vil de selvsagt bli mindre og mindre vært for hver dag. Produksjonen går ned og reserver går ned. Det er vel det du mener med å endre strategi.

Og bare et tips. Det går an å selge seg ut av selskapet når du ikke har tillit til ledelsen. Jeg kunne i hvert fall ikke tenke meg å sitte i et selskap hvor all tillit var mangelvare.

Redigert 20.02.2024 kl 22:54 Du må logge inn for å svare
Kalleklovn547
20.02.2024 kl 22:31 4854

FF: Jeg snakker om de siste årene nå. Det har vært elendig. Om du kjøpte på bunnen av Corona har det vel vært bra, men kanskje ikke om du sammenligner med andre volatile small cap aksjer innen shipping, oil service, olje, osv? Du kan selvsagt velge å sammenligne det med hovedindeksen om du heller vil det. Og så vet vi jo alle at Panoro også har vært elendig før Corona..

Jeg synes John er flink, det er ikke mitt poeng. Eks: Du kan ha en flink fotballtrener, men hvis han mislykkes i en klubb, ikke skaper resultater, osv... ja så har han mislykkes. Enkelt og greit. Er han da en dårlig og inkompetent trener? Nei, ikke nødvendigvis, men han har fortsatt mislykkes i den klubben. Slik ser jeg på John nå. Han har fått masse tid og skapt lite aksjonærverdier og er CEO i et av de billigste selskapene på Oslo børs, i en tid man har olje rundt 82 USD...! Han er jo veldig glad i å skylde på oljeprisen når den faller...

De har fått til noe operasjonelt, absolutt. Produksjonen har økt og selskapet er mer diversifisert. Likevel, de makter ikke å få markedet til å gi en noenlunde fair pris av aksjen. De har aldri vært i nærheten! Å skylde på ESP og rigg er bare støy og et sidespor, pga selskapet har vært kronisk underpriset i alle år. Og til slutt faller dette ansvaret på John gjennom den strategien han har valgt, fokuset på vekst fremfor å gi tilbake kapital, fokus på dealer som markedet ikke har likt eller vært villig til å reflektere i økt mcap, manglende evne til å få nye store aksjonærer interessert i selskapet (kun Sundt og Kistefos som har vært store og Kistefos gikk som kjent lei og solgte alt..), osv. Igjen som fotballtreneren, det er ikke hans skyld når spillerne bommer, men han har valgt spillerne og må til syvende og sist ta ansvaret når resultatene er dårlige.

En annen ting er at han alltid messer om vekst. Når markedet priser din aksje til P/NAV 0.5x så er dets budskap veldig enkelt "Du skal ikke vokse men dele tilbake all kapital!". Satsingene i Tunisia, EG, Sør-Afrika, osv.. Hva har vi fått igjen for dette? Gabon har vært bra, ja.. Selskapet bør nå returnere all kapital og hvis P/NAV stiger til et fornuftig nivå så kan de heller satse på vekst. Men å bare gi tilbake all kapital er jo ikke noe en ledelsen ønsker, de vil vokse sitt emperie..

Selvsagt er de avhengig av operatørene, men det er jo en risiko de må ta inn i sin vurdering når de velger å gå inn i felt fremfor å returnere kapital! Og så langt så har jo det vært svake investeringer, med unntak av Gabon!

Prisingen av PEN har blitt en sann tragedie og om ikke det endres snarlig, evn at management endrer strategi, så skjønner jeg ikke noe annet enn at selskapet blir tatt av børs. Ville faktisk ikke overrasket meg om det ble en slags management buyout...
Redigert 20.02.2024 kl 22:50 Du må logge inn for å svare
Kalleklovn547
20.02.2024 kl 22:22 4888

Altså du kan ikke sammenligne når disse large cap selskapene gjør tilbakekjøp for noen % av aksjekapitalen i store likvide selskaper, som den type potensielt tilbakekjøp vi snakker om i Panoro. Dette blir å sammenligne epler og pærer.
Fluefiskeren
20.02.2024 kl 15:55 5077

Får glede meg over oppgang på 7,69 % for BNOR etter å ha holdt q4-presentasjon. Ingen store nyheter annet enn at fremtidig tilbakebetaling til aksjonærene ble tallfestet. Enten alt som utbytte eller en kombinasjon av utbytte og tilbakekjøp.

"Announcement of Distribution Policy for 2024 to 2026 with 50 - 70% of
operational cashflow intended to be returned to BlueNord's shareholders during
the period"

Det må poengteres at de er i en helt annen situasjon enn Panoro.
Redigert 20.02.2024 kl 15:56 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.02.2024 kl 15:47 5091

Brent ned 0,3 siden børslukk i går og PEN ned 2,35 %. Svakt. Nå trenger vi noe positive vibber på torsdag.