Panoro - DNBs top pick! P/E 1.8x i 2024!
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
20.05.2024 kl 21:16
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
DNB er ute med ny oljerapport og har Panoro som top pick og ser en P/E på 1.8x for 2024:
Our top pick among small caps remains Panoro Energy, where we believe ~50% YOY production growth in 2024e should mean significant dividend capacity (~40% cash flow to equity yield) in the coming years.
Om ikke folk forstår at dette er billig!
Our top pick among small caps remains Panoro Energy, where we believe ~50% YOY production growth in 2024e should mean significant dividend capacity (~40% cash flow to equity yield) in the coming years.
Om ikke folk forstår at dette er billig!
Trond.heim
23.04.2024 kl 17:08
2819
Da blir det spenning omkring Q3 framleggelsen i november.
Det kan bli H eller h.
Det kan bli H eller h.
Tm3P
23.04.2024 kl 17:13
2808
Oja, nei jeg som surrer med navnene. Tenkte på den Panoro skulle ha nå.
SinnaNecer'n
23.04.2024 kl 17:37
2796
Regner med at vi får Bourdon ila Q2.....
Dette er en strukturell 4 veis lukning og vil ha en meget høy sannsynlighet for funn. Spørsmålet blir heller om det er mer eller mindre enn prognose.....
Spennende blir det.
Dette er en strukturell 4 veis lukning og vil ha en meget høy sannsynlighet for funn. Spørsmålet blir heller om det er mer eller mindre enn prognose.....
Spennende blir det.
Fluefiskeren
23.04.2024 kl 17:50
2793
Det er virkelig en imponerende statistikk på letebrønner på EEA.
I PEN sin periode Ruche, Tortue, Ruche NE, Hibiscus, Hibiscus North og Hibiscus South. Kun bom på Mupale.
Og dette er altså presalt som normalt kompliserer seismikktolkingen. Dog er det ikke tykke saltlag så det gjør det nok lettere.
Vi får krysse fingrene for Bourdon og ønske oss et funn på linje med Hibiscus (ca 47 mmbbl). Ingen COS er gitt, og det kommer kanskje ikke heller.
Men når brønnen blir spuddet avhenger av situasjonen på Hibiscus/Ruche. Ruch-brønnen er ikke meldt tilkoblet og det gjenstår en Hibiscus-brønn. Og kanskje noe work-over. Slik det ligger an nå kommer denne letebrønnen før Akeng-Deep i EG. Det er vel temmelig sikkert. Bra med et skikkelig treff på Bourdon. Akeng Deep har ganske lav COS (25), og det må vi ta med oss når de kommer til denne brønnen.
I PEN sin periode Ruche, Tortue, Ruche NE, Hibiscus, Hibiscus North og Hibiscus South. Kun bom på Mupale.
Og dette er altså presalt som normalt kompliserer seismikktolkingen. Dog er det ikke tykke saltlag så det gjør det nok lettere.
Vi får krysse fingrene for Bourdon og ønske oss et funn på linje med Hibiscus (ca 47 mmbbl). Ingen COS er gitt, og det kommer kanskje ikke heller.
Men når brønnen blir spuddet avhenger av situasjonen på Hibiscus/Ruche. Ruch-brønnen er ikke meldt tilkoblet og det gjenstår en Hibiscus-brønn. Og kanskje noe work-over. Slik det ligger an nå kommer denne letebrønnen før Akeng-Deep i EG. Det er vel temmelig sikkert. Bra med et skikkelig treff på Bourdon. Akeng Deep har ganske lav COS (25), og det må vi ta med oss når de kommer til denne brønnen.
Redigert 23.04.2024 kl 17:55
Du må logge inn for å svare
cinet
24.04.2024 kl 08:03
2486
Noen som har funnet noe interessant i årsrapporten, eller volum reserves?
Fluefiskeren
24.04.2024 kl 11:00
2230
Det er vel kjent stoff.
Synes som det skjer noe i Sør-Afrika med natur - og heliumgass.
ER 376
In June 2023 Panoro completed desktop studies for a Technical Co-operation Permit (TCP) 218, onshore South Africa and following positive results applied for an exploration right, ER 376, over a portion of the TCP area. Environmental studies are underway and an Environmental Authorisation is being sought to undertake exploration activities. If approved the ER 376 is expected to be awarded to Panoro during 2024. ER 376 covers a surface area of approximately 1,427 km2 in the highly prospective Northern Karoo Basin which has a proven working natural gas and helium system with nearby analogues including the producing Virginia gas field (operated by Renergen) and the Smaldeel gas field.»
Ellers er jo dette så smått utrolig. Det må være over 10 år siden vi leverte tilbake disse tre feltene i Brasil. Fortsatt påløper det jobb og utgifter med disse. Ikke bare i Afrika det kan gå tregt.
Other inactive interests
In Brazil, as previously updated, termination agreements for the surrender of Coral and Cavalho Marinho licenses have been signed between the JV partners and Brazilian Regulator ANP. The next steps involve various regulatory clearances before dissolution of JV operations. The Company’s formal exit from its historical Brazilian business is still ongoing with slow progress towards the approval of abandonment by the Brazilian regulators and resolution of pending historical corporate items including taxes. Management is working actively with advisors and where relevant, the operator Petrobras to bring matters to a close and to ensure that the ongoing costs are kept to a minimum. However, the timing and eventual costs of such conclusion is uncertain at this stage.»
Synes som det skjer noe i Sør-Afrika med natur - og heliumgass.
ER 376
In June 2023 Panoro completed desktop studies for a Technical Co-operation Permit (TCP) 218, onshore South Africa and following positive results applied for an exploration right, ER 376, over a portion of the TCP area. Environmental studies are underway and an Environmental Authorisation is being sought to undertake exploration activities. If approved the ER 376 is expected to be awarded to Panoro during 2024. ER 376 covers a surface area of approximately 1,427 km2 in the highly prospective Northern Karoo Basin which has a proven working natural gas and helium system with nearby analogues including the producing Virginia gas field (operated by Renergen) and the Smaldeel gas field.»
Ellers er jo dette så smått utrolig. Det må være over 10 år siden vi leverte tilbake disse tre feltene i Brasil. Fortsatt påløper det jobb og utgifter med disse. Ikke bare i Afrika det kan gå tregt.
Other inactive interests
In Brazil, as previously updated, termination agreements for the surrender of Coral and Cavalho Marinho licenses have been signed between the JV partners and Brazilian Regulator ANP. The next steps involve various regulatory clearances before dissolution of JV operations. The Company’s formal exit from its historical Brazilian business is still ongoing with slow progress towards the approval of abandonment by the Brazilian regulators and resolution of pending historical corporate items including taxes. Management is working actively with advisors and where relevant, the operator Petrobras to bring matters to a close and to ensure that the ongoing costs are kept to a minimum. However, the timing and eventual costs of such conclusion is uncertain at this stage.»
Fluefiskeren
24.04.2024 kl 11:22
2248
Også interessant at de skriver at produksjonen på Dussafu var oppe i tett under 40 000 bopd gross i fjor høst. Jeg linket til en graf på det fra en BWE-presentasjon tidligere. Det var på fire Hibiscusbrønner før problemene kom. Etter det er det altså snakk om tre brønner til. Hubiscus South, Ruche og enda en Hubiscusbrønn. Jeg kan ikke forstå annet enn at vi havner på 50 000 bopd gross hvis alt går som det skal. Og Adolo har bare kapasitet til 40 000 bopd. Rart JV ikke snakker mer om denne problemstillingen som må kunne kalles et luksusproblem.
Nå er det jo snakk om noen pumper av en annen og eldre type samt andre parametre for drift på de nye. Det betyr antakelig lavere flow, men likevel kan jeg ikke forstå annet enn at de må strupe produksjonen en god del.
Nå er det jo snakk om noen pumper av en annen og eldre type samt andre parametre for drift på de nye. Det betyr antakelig lavere flow, men likevel kan jeg ikke forstå annet enn at de må strupe produksjonen en god del.
Tm3P
24.04.2024 kl 11:29
2270
Ja tror vi kan forvente en produksjon på rundt 40k en god stund framover. Tar vel ikke veldig lang tid før decline fører til at 40k blir maksproduksjonen så tviler på at de er på jakt etter høyere kapasitet.
Fluefiskeren
24.04.2024 kl 12:47
2124
He-he. Det er jo ikke funnet olje der, men du tar det visst for gitt. 🤪
Fase to Hibiscus/Ruche skal inneholde seks nye brønner. Den involverer også Ruche NE og Dentale i Hibiscus. All grunn til å tro at den gir en god del mindre olje enn fase 1 som har ligget på oppsiden av estimatene. Tror ikke de har bestemt seg for når dette vil startes opp.
Fase to Hibiscus/Ruche skal inneholde seks nye brønner. Den involverer også Ruche NE og Dentale i Hibiscus. All grunn til å tro at den gir en god del mindre olje enn fase 1 som har ligget på oppsiden av estimatene. Tror ikke de har bestemt seg for når dette vil startes opp.
Grantchester
24.04.2024 kl 12:47
2151
Brasil er blant de mest proteksjonistiske land i verden. Fantastisk land å feriere i men ikke høyest prioritert for å drive forretninger i. En omfattende forretningsreise over hele landet ledet til ingen ordrer for ca 20 år siden.
oto1
24.04.2024 kl 13:03
2111
Det er helt korrekt.
Arnet adresserte jo dette på 4q conference call, der han sa at det er ikke så dumt å ha noen brønner med reservekapasitet gitt problemene de har hatt med esp'er.
Om dette nå er løst så vil produksjonskapasiteten være ca 50k, så det må strupes ja.
Med 10% årlig decline så vil det i alle fall ta 2 år før vi er nede i 40k kapasitet, og det er svært enkelt å øke denne med en ekstra produksjonsbrønn i året f. eks (Ruche, Hibiscus Sør).
Så kostnadene med å holde produksjonen på 40k i åresvis bør være lav.
Med funn på Bourdon med anslagsvis 20-30k/d i ytterligere kapasitet, så må de jo vurdere hva de gjør.
Om de gjør funn så tror jeg kapasiteten på Adolo blir økt. Uten funn så er jeg mer tvilende, og jeg tror det beste da er bare å bore nytt for å arrestere decline i mange år fremover.
Riggtid på et pr mnd og lav kost = høy cashflow i mange år fremover.
Arnet adresserte jo dette på 4q conference call, der han sa at det er ikke så dumt å ha noen brønner med reservekapasitet gitt problemene de har hatt med esp'er.
Om dette nå er løst så vil produksjonskapasiteten være ca 50k, så det må strupes ja.
Med 10% årlig decline så vil det i alle fall ta 2 år før vi er nede i 40k kapasitet, og det er svært enkelt å øke denne med en ekstra produksjonsbrønn i året f. eks (Ruche, Hibiscus Sør).
Så kostnadene med å holde produksjonen på 40k i åresvis bør være lav.
Med funn på Bourdon med anslagsvis 20-30k/d i ytterligere kapasitet, så må de jo vurdere hva de gjør.
Om de gjør funn så tror jeg kapasiteten på Adolo blir økt. Uten funn så er jeg mer tvilende, og jeg tror det beste da er bare å bore nytt for å arrestere decline i mange år fremover.
Riggtid på et pr mnd og lav kost = høy cashflow i mange år fremover.
Tm3P
24.04.2024 kl 13:15
2092
Må vel forvente at decline er vesentlig høyere enn 10% de første årene?
d12m
24.04.2024 kl 13:54
2037
Fluefiskeren skrev Husk på at det kommer en fase to en eller annen gang.
Fast to kommer ikke før decline har gjort sitt. De holder den i skuffen frem til timingen er rett.
Ser for meg at de ønsker å ha en produksjon som har potensial til å ligge godt over 40k slik at de kan strupe produksjonen ned til 40k og dermed opprettholde reservoartrykk istedet for å kjøre full pupp.
Bedre med kontrollert begrenset produksjon over tid enn full produksjon som tapper reservoar for fort.
Ser for meg at de ønsker å ha en produksjon som har potensial til å ligge godt over 40k slik at de kan strupe produksjonen ned til 40k og dermed opprettholde reservoartrykk istedet for å kjøre full pupp.
Bedre med kontrollert begrenset produksjon over tid enn full produksjon som tapper reservoar for fort.
Redigert 24.04.2024 kl 13:55
awsdrf
24.04.2024 kl 14:09
2037
Ser at Panoro har "relinquished" block 2B i Sør Afrika:
"Panoro held a 12.5% interest in Block 2B located
in the Orange Basin and operated by Eco Atlantic
Oil & Gas, the company relinquished its holding in
this licence on 6th December 2023."
"Panoro held a 12.5% interest in Block 2B located
in the Orange Basin and operated by Eco Atlantic
Oil & Gas, the company relinquished its holding in
this licence on 6th December 2023."
Det var da voldsomt så mye mer ned Panoro er enn andre oljeselskap. Likviditeten gjør det vanskelig å selge 10-15k uten at kursen tar stryk.
Tm3P
24.04.2024 kl 15:50
1947
Solgte meg ut idag selv, en ting var fordi jeg ville kjøpe Aker BP. En annen var at de hadde revidert reservene ned 2m uten at jeg helt fant ut hvor det kom fra. Det var ganske heftig ut fra ingenting. Funnet på hibiscus var til sammenligning snakk om 1-2m.
Så selv med funnet og oppkjøp i Tunisia så gikk reservene ned år over år.
Så selv med funnet og oppkjøp i Tunisia så gikk reservene ned år over år.
Fluefiskeren
24.04.2024 kl 16:22
1895
La du merke til denne:
«In addition to stated reserves Panoro also has a 2C contingent resource base of
28.5 MMbbls (31 December 2022: 23.9 MMbbls)»
«In addition to stated reserves Panoro also has a 2C contingent resource base of
28.5 MMbbls (31 December 2022: 23.9 MMbbls)»
Tm3P
24.04.2024 kl 16:54
1840
Ja det er positivt det, men var noenlunde klar over det fra før. Mesteparten kom fra oppkjøpet i Tunisia og noe fra Gabon.
Men den nedrevisjonen av 2m på 2p(som jeg anser som mye viktigere enn 2c) kom for min del i hvertfall ut fra intet.
Men den nedrevisjonen av 2m på 2p(som jeg anser som mye viktigere enn 2c) kom for min del i hvertfall ut fra intet.
Redigert 24.04.2024 kl 17:03
Uansett hvorfor noen selger seg ned i Panoro så går oljeselskapene mot brent. Det skal beiles skikkelig for at investorer skal ta i olje.
awsdrf
24.04.2024 kl 17:19
3641
"In the end of year 2023 estimation a lower oil price forecast was used compared to end of year 2022. As a result, some
reserves from all assets beyond the economic field life were re-classified as contingent resources"
reserves from all assets beyond the economic field life were re-classified as contingent resources"
Fluefiskeren
24.04.2024 kl 17:20
3827
Det kan muligens skyldes at noen 2P reserver har blitt nedgradert til 2C ressurser grunnet en litt lavere oljepris ved utgangen av 2023 sammenlignet med utgangen av 2022?
Tm3P
24.04.2024 kl 17:38
3818
Ahh ok, ja det var jo ikke så ille. Var det forklaringen på hele nedrevideringen?
Tm3P
24.04.2024 kl 18:32
3747
Får nesten vurdere å kjøpe meg inn igjen i morgen da. Nå gjorde heldigvis AkerBP det en del bedre enn Panoro etter at jeg flyttet over dit, så kanskje jeg har hatt flaks med skumlesningen min :)
Fluefiskeren
24.04.2024 kl 19:00
3686
Dette var en svak dag for PEN ja. Det var kun Dussafu-kamerat BWE av oljeselskapene som var verre. Vi fikk en oppgang i går. Antakelig på meldingen om ny start på infill-kampanjen i EG. Det var tydeligvis glemt etter en dag…….
Jeg ser ikke noe ved årsrapporten som skulle borge for denne nedgangen.
Nå ser jeg virkelig frem til oppdateringen vi antakelig får innen en par ukers tid. De pleier å være utfyllende.
Jeg ser ikke noe ved årsrapporten som skulle borge for denne nedgangen.
Nå ser jeg virkelig frem til oppdateringen vi antakelig får innen en par ukers tid. De pleier å være utfyllende.
Nå har jeg ikke noen statistikk over hvordan positive triggere er blitt mottatt av markedet, men følelsen er at det enten er tatt ut på forskudd eller at det selges når nyhetene legges ut i markedet.
Fluefiskeren
24.04.2024 kl 19:35
3648
Kanskje Tm3P er en storaksjonær som presset prisen for å komme seg ut. 😝
Tm3P
24.04.2024 kl 19:45
3644
Hehe, er jo ikke største omsetningen i aksjen, så sto faktisk for nesten 10% idag :)
Men solgte på 28 så var ikke jeg som sto for fallet ;)
Men solgte på 28 så var ikke jeg som sto for fallet ;)
Redigert 24.04.2024 kl 19:48
Ro
24.04.2024 kl 21:53
3487
Spørs om d var koblingen til Bwe som dro oss ned?
Redigert 24.04.2024 kl 21:54
baltuz
24.04.2024 kl 22:02
3470
Ser Hourtoulan As har øket med 250.000 aksjer ihht bjellesaulista her i FA. Trolig 19.4 til omtrent kr 28 per aksje .
Tm3P
25.04.2024 kl 09:32
3284
Da kom jeg visst enda bedre ut av det enn jeg håpet på, kjøpte tilbake 10k av 15k aksjer nå.
Fluefiskeren
25.04.2024 kl 09:41
3340
Her har det virkelig gått unna. Sjelden ting i dette gamet tar så mye mindre tid enn estimert:
«While disclosing that its 2014-built r seventh-generation Samsung 96K drillship is expected to complete its drilling campaign in Ghana with Tullow Oil in late May 2024 rather than in March 2025, as previously estimated, Noble revealed a batch of new assignments offshore Africa for the rig.».
https://www.offshore-energy.biz/as-noble-drillship-winds-down-its-drilling-gig-new-bundle-of-opportunities-springs-up-offshore-africa/
«Blake Denton, Noble’s SVP of Marketing and Contracts, commented: “We’re very proud of our Noble Venturer crew whose drilling efficiency helped achieve early completion of our campaign with Tullow and service partners, enabling new opportunities to partner with Trident Energy and Rhino Resources. «
Dette er forøvrig boreskipet som fant det enorme funnet Venus for Total Energy i Namibia for et par år siden.
«While disclosing that its 2014-built r seventh-generation Samsung 96K drillship is expected to complete its drilling campaign in Ghana with Tullow Oil in late May 2024 rather than in March 2025, as previously estimated, Noble revealed a batch of new assignments offshore Africa for the rig.».
https://www.offshore-energy.biz/as-noble-drillship-winds-down-its-drilling-gig-new-bundle-of-opportunities-springs-up-offshore-africa/
«Blake Denton, Noble’s SVP of Marketing and Contracts, commented: “We’re very proud of our Noble Venturer crew whose drilling efficiency helped achieve early completion of our campaign with Tullow and service partners, enabling new opportunities to partner with Trident Energy and Rhino Resources. «
Dette er forøvrig boreskipet som fant det enorme funnet Venus for Total Energy i Namibia for et par år siden.
Fluefiskeren
25.04.2024 kl 09:55
3313
JUICEitUP
25.04.2024 kl 13:41
3179
Snakk om omsetningstørke. Skulle nesten tro aksjen hadde blitt pauset. Eneste trøsten får være at selgerne holder igjen og ikke lemper ut på best.
Fluefiskeren
25.04.2024 kl 15:19
3059
Det var voldsomt og det. Lenge siden vi har hatt en skikkelig opptur nå. Er redd champagnen til Trond.heim skal begynne å surne. Det er bra å vite at det blir litt action etterhvert. Det skal bores en letebrønn i sommer og en til høsten, men klart at det kan gå begge veier. Det må vi ikke glemme.
Paypal
25.04.2024 kl 16:36
2986
Det lå faktisk over 200 000 til salgs i sluttauksjonen på laveste kurs. Noe manipulering finnes forstatt i ordrebildet.
Det er litt urovekkende at det er så liten interesse for PEN siden mye av usikkerheten er borte. I dag så gikk elefantene opp og uansett hva retningen i brent har preget panoro så er det mer usagt i det siste. Det virker ikke som oljeprisens opp og nedganger får så stort utslag i aksjen, men med så labre volumer som vi har sett i det siste så er det mye tilfeldigheter som avgjør.
Etter oppgang til 29 så er vi nå mitt på 27. Vi nærmer oss Mai der det ofte heter "stay away in May"
Er det tatt ut på forskudd? Mye som skjer nå innen kort tid, og det som ikke er uttalt i markedet men som FF og andre antydet er at produksjonen er "der den skal væare" på Dussafu.
Hvorfor vi skal kave på 27 vette gudene, men vi har ikke adgang på like mye kapital inne olje lengre, og som vi ser ved de store så er det tilbakekjøp av aksjer som skal demme opp for manglende likvider.
Når kommer det i Panoro? vi har ventet lenge på en slik melding, og jo laver kursen blir , desto mer relevant blir det med tilbakekjøp.......og utbytter.
Etter oppgang til 29 så er vi nå mitt på 27. Vi nærmer oss Mai der det ofte heter "stay away in May"
Er det tatt ut på forskudd? Mye som skjer nå innen kort tid, og det som ikke er uttalt i markedet men som FF og andre antydet er at produksjonen er "der den skal væare" på Dussafu.
Hvorfor vi skal kave på 27 vette gudene, men vi har ikke adgang på like mye kapital inne olje lengre, og som vi ser ved de store så er det tilbakekjøp av aksjer som skal demme opp for manglende likvider.
Når kommer det i Panoro? vi har ventet lenge på en slik melding, og jo laver kursen blir , desto mer relevant blir det med tilbakekjøp.......og utbytter.
Fluefiskeren
25.04.2024 kl 19:22
2843
Jeg har da ikke sagt at produksjonen på Dussafu «er der den skal være». Jeg har jo tvert om mange ganger hevdet at i år er jeg spesielt spent på oppdateringen vi får snart. Situasjonen på Dussafu vet vi ikke hva er pr. nå. Vi har uansett fått oppdatering ang EG, så det er Dussafu hvor nesten all spenningen ligger nå. Så er selvsagt også produksjonstallene fra alle de tre land viktige.
Tm3P
25.04.2024 kl 19:34
2823
Kommer 400-500m kroner i tilbakekjøp/utbytte for perioden Q1-Q4 2024. Så må bare smøre deg med tålmodighet en måned til. Q1 utbytte betales ut etter kvartalsrapporten.
Trond.heim
25.04.2024 kl 20:53
2732
Spenningen er knyttet til fordeling mellom tilbakekjøp og utbytte.
I tillegg er det uavklart hvordan utbyttesummen skal fordeles på de ulike kvartal.
Hamilton har , som i fjor, sagt at vektingen blir gjort mor H2 ( 2. halvdel)
Begrunnelsen for dette har vært planlagte store utgifter med boring i H1 og økende inntekter i H2.
Nå er som kjent utgiftene fra E.G utsatt til H2 ( boreskip starter i juni).
Det er derfor teoretisk mulig at utbyttene blir mer jevnt fordelt på de fire kvartal.
Maxbeløpet (500 mill.kr.) fordelt som utbytte er som kjent ca. Kr. 4,20 dvs teoretisk kr. 1,- pr. Kvartal.
Jeg håpet på ca. 70 øre i Q1.
I tillegg er det uavklart hvordan utbyttesummen skal fordeles på de ulike kvartal.
Hamilton har , som i fjor, sagt at vektingen blir gjort mor H2 ( 2. halvdel)
Begrunnelsen for dette har vært planlagte store utgifter med boring i H1 og økende inntekter i H2.
Nå er som kjent utgiftene fra E.G utsatt til H2 ( boreskip starter i juni).
Det er derfor teoretisk mulig at utbyttene blir mer jevnt fordelt på de fire kvartal.
Maxbeløpet (500 mill.kr.) fordelt som utbytte er som kjent ca. Kr. 4,20 dvs teoretisk kr. 1,- pr. Kvartal.
Jeg håpet på ca. 70 øre i Q1.
Antydet FF , antydet
Fluefiskeren
25.04.2024 kl 22:27
2627
OK.
Tror på en bra start i morgen. Brent opp nesten to prosent siden børslukk.
Tror på en bra start i morgen. Brent opp nesten to prosent siden børslukk.
Kalleklovn547
25.04.2024 kl 22:28
2624
Panoro-aksjonærer er merkelige.. olja har steget 20% eller noe fra bunn og aksjen har stått stille i to år... Man hadde hatt bedre avkastning med pengene i banken... Så jubler man om aksjen er opp 3% en dag, selv om man vet den vil falle tilbake.. Jeg har sagt det før og sier det igjen; John & Co har levert til stryk hva gjelder avkastning. Men hva bryr det vel de? De får sine bonuser, de vet de "ikke" kan selge aksjene, så det betyr ikke så mye for de hvor aksjen går...
Fluefiskeren
26.04.2024 kl 09:40
2398
Skuffer nå. Var svak i går og starter svakt i dag. Oljeprisen er opp over 2% siden børsslutt i går og PEN bare såvidt i grønt.
Nå må snart denne brønnen på Ruche meldes ferdig. De har hatt tradisjon for å melde etter ferdigstillelse av brønnene og det ville være rar om de ikke også denne gang gjør det. Vi får nok som sagt antakelig også en operations update snart. Mulig de venter tilda, men jeg synes de burde gjøre det når den er klar. Dette er brønnen de fikk problemer med ved første forsøk. Får da inderlig håpe at sidesteget gikk bra. Blir interessant å se tall for flow. Blir det like høyt som for Hibiscusbrønnene er det veldig bra.
Nå må snart denne brønnen på Ruche meldes ferdig. De har hatt tradisjon for å melde etter ferdigstillelse av brønnene og det ville være rar om de ikke også denne gang gjør det. Vi får nok som sagt antakelig også en operations update snart. Mulig de venter tilda, men jeg synes de burde gjøre det når den er klar. Dette er brønnen de fikk problemer med ved første forsøk. Får da inderlig håpe at sidesteget gikk bra. Blir interessant å se tall for flow. Blir det like høyt som for Hibiscusbrønnene er det veldig bra.
Ja, lavt volum frister ikke de som vil kjøpe, og at så mye er til salgs skaper et bilde av at investorer vil ut av panoro, men er fordel for de som vil akkumulere.
Jeg tror at mange vet å skille mellom selskap og aksje Akkurat derfor er det med PEn som mange andre aksjer at det ikke er nok å få utdelning fra kursstigning(treg), men utbytter og tilbakekjøp.
Jeg tror at mange vet å skille mellom selskap og aksje Akkurat derfor er det med PEn som mange andre aksjer at det ikke er nok å få utdelning fra kursstigning(treg), men utbytter og tilbakekjøp.
Paypal
26.04.2024 kl 13:54
2223
"og at så mye er til salgs skaper et bilde av at investorer vil ut av panoro,"
Vi vet jo ikke dette. Når det ligger rundt 40 k til salgs på 28,00 skaper det heller et inntrykk av at noen ønsker seg inn under dette nivået. Hvis man virkelig ville selge her ville man selvsagt lagt mye mer skjult.
Vi vet jo ikke dette. Når det ligger rundt 40 k til salgs på 28,00 skaper det heller et inntrykk av at noen ønsker seg inn under dette nivået. Hvis man virkelig ville selge her ville man selvsagt lagt mye mer skjult.
Fluefiskeren
26.04.2024 kl 13:55
2227
Utbytter får vi jo, og vi må vel anta at kursen hadde vært høyere uten.
Jeg akkumulerte en del i fjor på 25 -27 kr. Vi er i hvert fall litt over det nå.
Jeg akkumulerte en del i fjor på 25 -27 kr. Vi er i hvert fall litt over det nå.