AGAS: Rater, analyser og ytringer.

sverre_stang
AGAS 04.09.2023 kl 11:28 204124

ABG Sundal Collier oppgraderer Avance Gas og BW LPG til kjøp fra hold, og oppjusterer kursmålene, skriver TDN Direkt.

Kursmålet til Avance Gas høynes fra 114 til 146 kroner pr. aksje, mens kursmålet til BW LPG jekkes opp fra 140 til 158 kroner.

4 des: oppdatert NAV på henholdsvis 216 og 221.

Redigert 06.12.2023 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
Lafreri
30.01.2024 kl 18:19 6454

Dette var dramatisk fall. Skjønner det ikke helt. Solgte 10 januar for 159 da ratene snudde. Synes aksjen har holdt seg overraskende godt. Må snu snart. Det er jo ikke mulig å falle noe særlig mer.
Superoptimist
30.01.2024 kl 18:22 6551

Jeg er mer opptatt av årsaken til denne "katastrofen"!!

Noen som kan bidra?
Redigert 30.01.2024 kl 18:23 Du må logge inn for å svare
Skitur
30.01.2024 kl 18:31 6551

Er det ikke slik at de ligger ca 80% på faste kontrakter og resten i spotten ?
hogan
30.01.2024 kl 19:25 6499

Barchart futures jan 80000, feb 47000 og Mars 61000, det er jo flere ruter, tviler sterkt pa om noen aksepterer disse tulleratene
Superoptimist
31.01.2024 kl 16:36 6233

Parodi??
26.01.2024
Oslo (Infront TDN Direkt): DNB Markets nedjusterer kursmålet på Avance Gas og BW LPG til henholdsvis 163 (177) og 202 (212) kroner pr aksje, mens kursmålet på Hafnia høynes til 90 (88).

"VLGC-markedet har kommet ned fra sin topp, med solide lagertrekk i USA i forrige uke under kuldeperioden. Utsikter for varmere vær kan imidlertid sikre at lagrene komfortabelt forblir over det femårige gjennomsnittet på det sesongmessige lavpunktet, som bør støtte arbitrasje mellom USA og Det fjerne østen, som for øyeblikket innebærer en dagrate på 60.000 dollar pr dag, godt over spotratene", skriver meglerhuset.

For Hafnia skriver DNB at risikoen forblir på oppsiden på vei inn det som sannsynligvis fortsatt er en tidlig fase av en flerårig oppgangssyklus for produkttankskip.

sverre_stang
31.01.2024 kl 18:20 6162

$ 9 473
Skitur
31.01.2024 kl 19:01 6195

De som frakter på disse nivåer taper vel penger.
DividendYield
31.01.2024 kl 19:29 6153

CBE er rundt $ 25 000, så dette gir ikke noe særlig i kassa. Sikkert noen kontrakter som "sikrer" overskudd, men ser Pareto er bekymret for inntjening og utbytte det kommende halvåret.
asbjørnsen
31.01.2024 kl 19:33 6380

Har du eit utdrag frå Pareto på det?

Dei fleste analytikera har jo holdt seg rolege. Kun DNB som eg har sett som er ute med ein liten korreksjon, fasthelde kjøp
DividendYield
31.01.2024 kl 21:34 6342

Dessverre, noen la den ut på Discord. Det var dagens shipping Daily. Virker som om forventningene der ute er at det ikke snur med det første, og det har blitt levert mange skip i det siste.

Kanskje noen andre har tilgang til og kan linke den her?
hogan
31.01.2024 kl 22:15 6324

Lpg aksjer billigste shippingaksjer nu på nav, under 0,9 og også de shippingaksjer som gir klart beste utbytte i q4 og q1. Bwlpg sa får noen uker siden at lpg eksport us opp 12,3% i 2024 og opp 4,9% i middle east, ingen grunn til panikkAgas er ned over 50 kr fra toppen, gikk all in lpg i dag.
Overskudd på de tre shipssalg er rundt 17 kr og de renner over av cash, inn rundt 3 milliarder kr i kassa og de trengte ikke cash så spennende å se hva de deler ut, blir ikke småtterier det
Redigert 31.01.2024 kl 22:16 Du må logge inn for å svare
102oktan
31.01.2024 kl 22:31 6294

Jeg tror at 60 -70 blir en bra inngang.
DividendYield
31.01.2024 kl 22:38 6369

Solgt deg ut av lng da? Minnes du nettopp var bull der og argumenterte med at ordreboken var så lav. En ordrebok på over 50%
hogan
31.01.2024 kl 23:52 6363

Har ikke vært i lng på lenge, kjøpte Bwlpg i blokksalget på 115 i okt og solgte på 166 kr, siden tradet lpg og tank, det er vel heller du som sitter i lng
Redigert 31.01.2024 kl 23:59 Du må logge inn for å svare
Superoptimist
01.02.2024 kl 08:43 6218

Tar jeg feil når jeg mener å ha fått med meg at USA har stoppet eksport av LPG?
hogan
01.02.2024 kl 09:05 6280

Ja
DividendYield
01.02.2024 kl 12:44 6157

Den er ikke stoppet, men kraftig ned. Shipping Daily er innom dette i dag og nevner det kalde været i usa som årsak . Det er ikke lenger økonomi i å eksportere propan til Asia, Pareto forventer også at det går noe tid før dette tar seg opp igjen.
sverre_stang
01.02.2024 kl 18:00 6091

$ 7 211
Mr Jinx
01.02.2024 kl 19:00 6107

Ned fra 140 000. Sykt!
Kappa3278
01.02.2024 kl 20:41 6072


Med denne farten sydover er raten i null i løpet av neste uke😂
DividendYield
01.02.2024 kl 21:47 5994

eller minusrater, AGAS betaler for å få fraktet propan
hogan
01.02.2024 kl 22:07 6043

Selg, før den står i 70 kr, jeg kjøper
Redigert 01.02.2024 kl 22:08 Du må logge inn for å svare
102oktan
01.02.2024 kl 22:11 6038

Aksjekursen reflekterer ikke tingenes tilstand, her trenger vi en halvering. Gjelder begge tickers.
Redigert 01.02.2024 kl 22:12 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
02.02.2024 kl 14:00 5739

Da er det bare å gjøre klar for rakettoppgang igjen, jeg kasta korta etter nok et FOMO-tap og det pleier å være bull-signal uten like!

En liten tanke, siden Q4 hadde knallrater og Agas-sjef Kalleklev sa AGAS skulle gå i spot-markedet etter q3, vil en knallbra q4 rapport den 28 feb pushe kursen godt opp igjen eller er det altfor gammalt nytt til å ha noen effekt. Snøen som falt ifjor etc..?
hogan
02.02.2024 kl 14:23 5773

20 kr i fortjeneste på fire shipssalg og masse cash til overs, skulle dele ut endel da de ikke trenger cash. Det er nok største trigger
Blue Cow Group
02.02.2024 kl 14:38 5749

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke har full kontroll på hvordan spotpriser fungerer, om du får spotprisen den dagen du inngikk en slutning for hele turen eller om du får variabel spotpris hver dag under hele voyage, men hvis de kan vise at de fikk rater på 60-70tusen i et spotmarked på 7-15tusen må vel det virke inn positivt? Men dette kommer vel først i Q1-rapporten som vil bli ca 28 mai? Så vi vil måtte gå med usikkerheten over hva AGAS drar inn nå idag med håpløse spotrater i 4mnd til? Derfor jeg spør litt hvor stor effekt Q4 rapporten egentlig vil ha, siden det er ratene nå i q1 som gjør alle så usikre?
hogan
02.02.2024 kl 14:49 5840

Q1, lpg Dorian over 100000 us på over60% i q1 så Avance ligger rundt der så q1 blir bedre enn q4, lite nedside her, Avance/ Bwlpg er de billigste shippingaksjer på nav nu, billigere enn bulk til og med
Redigert 02.02.2024 kl 14:52 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
02.02.2024 kl 14:56 5875

Ja men hvor skal kursen fram til 28feb da rapporten kommer? Det er vel ikke noe mer info venta før den tid? Og hvor stor betydning har rapporten for Q4 når det er Q1 som har de rævva ratene som gjør folk så usikre? Jeg spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg skal påstå at det var smart av meg å selge idag.
DividendYield
02.02.2024 kl 16:20 5853

Q4 blir bra, Q1 derimot 😬
Mr Jinx
02.02.2024 kl 17:00 5857

Mange spørsmål her nå. Lett å tro at alt de holder på med nå, får de til rater på 3000$.
Men, hvor mange nye kontrakter ble landet før jul? Mye vi ikke vet her, men det ble vel sagt at 20% av 2024 var booket. Og det sa de ved Q3-rapporten.
Med rater på 3000 går de ca 25000 i minus omtrent. Da er vel dokking bedre nesten?
Mr Jinx
02.02.2024 kl 17:02 6129

Sorry. Her blander jeg Agas og BW. Igjen!
Superoptimist
02.02.2024 kl 17:44 6122

Spiller ingen rolle!! Går vi mot en segmentkatastrofe???
sverre_stang
02.02.2024 kl 18:21 6085

$ 6 523
DividendYield
02.02.2024 kl 20:15 6016

It never ends
hogan
02.02.2024 kl 21:15 6123

På Cmegroup, BLPG1, middle east- Japan , oppdatert kl.13.50 idag, rater31714 og mars 45000
BLPG3 Us gulf-Japan oppdatert 13.50, 2 feb, 73429, Mars 100000 us, April 108500,
Avance framskynder q4 til 14 feb, gleder meg
Redigert 02.02.2024 kl 21:35 Du må logge inn for å svare
Kappa3278
05.02.2024 kl 18:04 5608

5551
asbjørnsen
05.02.2024 kl 18:34 5641

Heilt magisk....
Rui
06.02.2024 kl 11:44 5478

Når vi nå nærmer oss Q4 resultatfremleggelse i neste uke har jeg sett litt på hva vi kan forvente i utbytte.
Jeg forventer ikke ekstra utbytte for skipssalg i Q4 da disse mest sannsynlig blir bokført i Q1 & Q2 2024.
Hvis det mot formodning skulle skje blir utbyttet desto høyere.
Ved å sammenligne resultat fra Q2 & Q3 i 2023, kan det se ut til at utbyttet blir omtrent i størrelsesorden 7,-NOK pr aksje.

DNB marked rapport 26.02.2024. (Solid dividends up for grabs).
2% above consensus on Q4e EBITDA. We forecast Q4 EBITDA of USD80.2m, 2%
above consensus of USD78.9m, based on an average VLGC TCE of USD72.0k/day, in
line with the Q4 guidance of a fleet TCE of USD70–75k/day (discharge-to-discharge).