AGAS: Rater, analyser og ytringer.

sverre_stang
AGAS 04.09.2023 kl 11:28 166773

ABG Sundal Collier oppgraderer Avance Gas og BW LPG til kjøp fra hold, og oppjusterer kursmålene, skriver TDN Direkt.

Kursmålet til Avance Gas høynes fra 114 til 146 kroner pr. aksje, mens kursmålet til BW LPG jekkes opp fra 140 til 158 kroner.

4 des: oppdatert NAV på henholdsvis 216 og 221.

Redigert 06.12.2023 kl 17:00 Du må logge inn for å svare
sverre_stang
29.08.2024 kl 18:52 1529

Superoptimist skrev $ 42 925
🚀🚀😂
Superoptimist
30.08.2024 kl 11:32 1235

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte!!!!!

9. AVANCE GAS: Kepler Cheuvreux kutter kursmålet fra 219 til 128 kroner, og går fra kjøp til hold.
sverre_stang
30.08.2024 kl 18:31 1082

$ 43 669
asbjørnsen
30.08.2024 kl 20:59 967

Ja det er heilt bort i staur og vegge!

Tilsvarande kan ein vell sei om dnb som hadde 185. Var tilrettelegger for salget, etter meldinga så var den anbefalinga tatt bort, og no er dei ute med 138...

Prisa kun etter NAV. Eg forstår ikkje heilt logikken i det når dei har 20mill aksjer i BWlpg + 4skip som kan bli solgt eller drifta...
Superoptimist
I går kl 09:13 796

Hei Asbjørnsen. Jeg følger deg helt etter mer enn 40 år på børsen. Det er da ingen logikk mer på denne "spillebula", kun kapitalmanipulering og analysekjeltringer!
asbjørnsen
I går kl 11:34 711

Då har du to tiår meir erfaring enn meg ;)

Ja, nei. Det er nokon krefter i sving som igjen får stop-loss og frykt til å spele inn. Det hjelper vell heller ikkje at det er ein del som har hatt ei lang fin reise sidan agas var under ein tjuekroning... Får berre følgje med her tenker eg. Dei kom dessverre ikkje med ei klar melding om kva dei skal gjere vidare no, håpar dette kjem ved Q3 eller helst før.
40 dagers lås på BWlpg aksjane, når desse dagane begynte å tikke veit eg ikkje per no
Redigert i går kl 21:14 Du må logge inn for å svare
Cruelly
I går kl 16:14 593

"40 dagers lås på BWlpg aksjane, når desse dagane begynte å tikke veit eg ikkje per no"

Svar: Det er fortløpende fra overtagelse og oppgjør for hvert enkelt skip, mener jeg det ble sagt.
asbjørnsen
I går kl 21:13 490

Så det vil komme kontant- og aksjetransaksjon per skip framover?
Cruelly
I går kl 23:21 416

Ja, alt skjer skip for skip inntil alle skipene således er overført. Her snakker vi nok overføring når skipene enkeltvis fortløpende ankommer havn vil jeg tro.

Jeg tror det blir fantastisk vakkert å sitte som aksjonær i Avance Gas fremover. Det er voldsomt mye penger som skal til aksjonærene både av overskudd av egen fraktvirksomhet i forhold til fraktrate og i neste omgang utbytte-utbetalinger fra BW LPG til Avance Gas og så til Avance Gas sine aksjonærer for tilsvarende fremover og så alle pengene for salg av alle skipene. Det bare strømmer på nå hvert eneste kvartal. Jeg har aldri hørt om en slik pengefest for aksjonærer noen gang.
Superoptimist
I dag kl 16:47 186

Hvis det skal bli så vakkert å sitte med Avance aksjene fremover hvorfor har aksjen da falt så voldsomt?
Cruelly
I dag kl 18:35 104

Det skjer jo hver gang forut for utbytte-utbetalinger at kursen presses ned først med vilje, det er ikke noe nytt, og det har vært tatt opp i sinne og i frustrasjon utallige ganger i alle år i Avance Gas trådene både på det gamle og det nye forumet her hvor man forbanner Oslo Børs tilstandene hvor meglerhusene herjer o.s.v., så det irriterende fenomenet skulle det være unødvendig å analysere nærmere.

Denne gangen er det nok også en del som selger fordi de ikke helt har skjønt tegningen med salget av de mange skipene til BW LPG og at det faktisk er et mektig smart og lønnsomt sjakktrekk; Avance Gas vil ikke gå glipp av en eneste inntektskrone fra fraktratene innen LPG-frakt-sektoren og heller ikke vi aksjonærene da det vil bli noen vanvittige utbytte-utbetalinger fra BW LPG til selskapets nest største aksjonær Avance Gas. I tillegg får selskapet strøket alt gjeld og en kjempesum i kontanter fra skipssalget som skal utbetales til alle oss aksjonærene både i etterkant av Q3- og Q4 rapporteringen. I mellomtiden tjener Avance Gas også direkte på fraktratene ut hele dette året. Og etter alt dette er fortsatt Avance Gas et rederi med skip og med flere skip i bestilling samt et holdingselskap gjennom sine aksjer i BW LPG, aksjer som det er sagt kan beholdes eller deles direkte ut til aksjonærene eller selges og pengene gis til aksjonærene eller benyttes som kapital ved inngåelse av samarbeid med - eller oppkjøp av - noe lukrativt.

Jeg forstår ikke dem som selger nå, men det er klart at mange har en kjempegevinst her fra da aksjen kostet 17 kr eller lavere og at det kanskje for dem synes naturlig eller fristende å selge nå. Men uansett, ingen kan da tro at Store-Ulv som "nær på eneeier" av Avance Gas har bestemt dette om det ikke ligger en voldsom lønnsomhet i det og et intelligent strategisk grep? Det er kun èn grunn til de forandringene vi ser i selskapet nå, og det er griskhet for å oppnå mer penger til oss alle aksjonærene enn hva som vi ellers ville fått. Og jeg henger meg gjerne på Store-Ulv sin strategi og griskhet når vi sitter på samme side av bordet; det som gagner ham gagner meg og alle andre aksjonærer i Avance Gas og han gjør ingenting som ikke gagner ham, og det gjernest voldsomt også.

Om ikke alt står like klart frem for alle, så husk at Store-Ulv hadde ikke vært der han er i dag økonomisk om han bare hadde tenkt som deg og meg og ikke hatt en større forståelse for forretning og strategi.

"John Fredriksen (født 1944) er en norskfødt olje- og shippingmagnat med kypriotisk statsborgerskap. Han kom fra vanlige kår, men bygget opp en formue fra grunnen. Tidsskriftet Kapital vurderte at John Fredriksen i 2023 var god for 205 milliarder kroner. I desember 2023 anslo Finansavisen Fredriksens formue til 230 milliarder kroner. En økende del av formuen var da plassert i obligasjoner, eiendomsaksjer og fast eiendom, i tillegg til at shippingaksjene anført av Frontline og Avance Gas Holdings hadde steget kraftig. Han antas å være verdens største tankreder, Kypros' rikeste person, og den rikeste nålevende person født i Norge. Etter suksessen som forretningsmann har John Fredriksen flyttet fra Norge og frasagt seg sitt norske statsborgerskap.".

Sitat, Wikipedia.