AGAS: Rater, analyser og ytringer.
ABG Sundal Collier oppgraderer Avance Gas og BW LPG til kjøp fra hold, og oppjusterer kursmålene, skriver TDN Direkt.
Kursmålet til Avance Gas høynes fra 114 til 146 kroner pr. aksje, mens kursmålet til BW LPG jekkes opp fra 140 til 158 kroner.
4 des: oppdatert NAV på henholdsvis 216 og 221.
Kursmålet til Avance Gas høynes fra 114 til 146 kroner pr. aksje, mens kursmålet til BW LPG jekkes opp fra 140 til 158 kroner.
4 des: oppdatert NAV på henholdsvis 216 og 221.
Redigert 06.12.2023 kl 17:00
Du må logge inn for å svare
Superoptimist skrev Tror jeg husker kr. 185.-.
Det kan du ha rett i!
Det er godt mulig at 170 som jeg husker var 17 USD når jeg tenker meg om og at jeg bare enkelt i hodet mitt da ganget med 10 da jeg leste den for noen uker siden,
Beklager feilopplysningen.
Det er godt mulig at 170 som jeg husker var 17 USD når jeg tenker meg om og at jeg bare enkelt i hodet mitt da ganget med 10 da jeg leste den for noen uker siden,
Beklager feilopplysningen.
DividendYield
20.09.2024 kl 18:19
6986
Er det ikke når blodet renner i gatene en skal handle i shipping?
Superoptimist
20.09.2024 kl 17:18
6927
Dette segmentet bærer nå skikkelig utfor. BWLPG idag ned på kr. 148,20. Hvor mye var det igjen AVANCE skulle "betale for BWLPG aksjene i oppgjøret"?
LeoMinor
19.09.2024 kl 17:49
6962
Superoptimist skrev Er det ratene som er på vei ned? Poten har jo vært "død" denne uken!
Rutene er i fritt fall..til tross for økende propanlagre i US
Superoptimist
19.09.2024 kl 16:40
6983
sverre_stang skrev Det lurer jeg også på. Ser futures er noe ned.
Er det ratene som er på vei ned? Poten har jo vært "død" denne uken!
sverre_stang
17.09.2024 kl 20:11
7201
Superoptimist skrev Noen som vet hvor Poten har blitt av???
Det lurer jeg også på. Ser futures er noe ned.
Hegu
14.09.2024 kl 12:42
7648
Video - Shipping Special September 2024 om Avance Gas, BW-LPG og Frontline
https://proinvestor.com/boards/122228/
https://proinvestor.com/boards/122228/
Superoptimist
12.09.2024 kl 17:23
8115
Jammen snur det fort. Men, det er vel slik det skjer på "spillebordet"? Gambling!!!
https://www.investing.com/equities/avance-gas-holding-ltd-technical
https://www.investing.com/equities/avance-gas-holding-ltd-technical
Bullen
12.09.2024 kl 15:10
8180
Ja. Så og si utbytte for alle båtene i Q3 og for en del båter i Q4. Kanskje 15 kroner totalt for begge kvartalene?
De vil også etter hvert operere 4 båter. Tror ikke at det er regnet inn i caset?
De vil også etter hvert operere 4 båter. Tror ikke at det er regnet inn i caset?
Redigert 12.09.2024 kl 15:45
Du må logge inn for å svare
sverre_stang
12.09.2024 kl 14:47
8202
Antar det også vil bli utbygger for både q3 og q4, uten om det som kommer fra BW og salget av skip.
Bullen
12.09.2024 kl 14:21
8130
Kjøp på 105 gir vel muligheten på ca 15% avkastning i løpet av ca. 6 mnd?
Must
12.09.2024 kl 13:40
7968
AGAS: MEST SANNSNYLIG AT BW LPG-AKSJENE UTBETALES SOM UTBYTTE -KALLEKLEV
Oslo (Infront TDN Direkt): Avance Gas vil mest sannsynligvis betale ut BW LPG-aksjene som utbytte i kombinasjon med kontantutbyttet, etter salget av selskapets VLGC-flåte til BW LPG.
Det sier konsernsjef Øystein Kalleklev under Pareto Securities' energikonferanse torsdag.
-Vi har 40 dagers lock-up i aksjene, som utløper et sted i januar, mens vi rapporterer våre fjerdekvartalstall i februar, så jeg tror vi mest sannsynlig vil utbetale aksjene ut i utbytte hvis ikke det er noen som er villig til å betale en premie for eierandelen i selskapet, sier han.
Ellers beregner Avance Gas at selskapet har netto eiendelsverdier (NAV) tilsvarende om lag 124 kroner pr aksje etter utbetalingen av utbyttet for andre kvartal 10. september.
-Så, hvorfor investere i Avance Gas? Vi er mer eller mindre enn statsobligasjon, du har mottatt ganske mye utbytte hittil i år, og det er mer på vei, sier han.
sverre_stang
12.09.2024 kl 12:21
7975
Blir neppe alternativ 3.
Har mest tro på nr 1?
Har mest tro på nr 1?
Redigert 12.09.2024 kl 12:23
Du må logge inn for å svare
Rui
12.09.2024 kl 10:00
6108
Avance Gas Holding Ltd: Presentation at the Pareto Securities' Energy Conference 12september 2024.
GAME PLAN GOING FORWARD: THREE ALTERNATIVES FOR AVANCE GAS
1
Selling the vessels to a third party without a charter agreement in place
▪ Selling the vessels in the second-hand market. Yard quotation now low $70m per ship of similar spec, but with delivery in 2027 rather than 25/26
Pros:
✓ Strong value creation from the investments due to increased newbuilding and resale prices, with limited invested capital
✓ There has already been interest in the vessels, making the sale process expected to be smooth
✓ Provides immediate liquidity which can be distributed to shareholders
Cons:
ꟷ Not benefiting from potential strong charter agreements that could provide a better price
ꟷ Closing down Avance Gas
2
Selling the vessels to a third party after securing charter agreemeents
▪ Selling the vessels after securing medium- to long-term charter agreements with strong counterparties
Pros:
✓ Potential for a higher sale price by selling cash flow rather than just their steel value
✓ MGC term market has improved markedly
✓ Attracts a wider range of potential buyers, including tonnage providers who are likely very interested
Cons:
ꟷ Securing long-term charter agreements can take time, potentially delaying the sale
ꟷ Exposure to market risks during the period of securing charter agreements
3
Avance Gas to be a fully operator and expand the MGC fleet
▪ Avance Gas becomes a full operator and expands its fleet through M&A and/or contracting of more MGCs
Pros:
✓ Exposureto theattractive ammonia market
✓ Potentiallong term charter agreements could provide cash flow visibility
✓ Strongorganizational setup with proven capabilities of creating shareholder values & access to capital through existing listing
Cons:
ꟷ Currently, sub-scale number of vessels
ꟷ In anycase, we will repay the capital from the VLGC sale to our shareholders. Hence, expansion of MGC fleet will probably require us to raise new capital to finance such growth
GAME PLAN GOING FORWARD: THREE ALTERNATIVES FOR AVANCE GAS
1
Selling the vessels to a third party without a charter agreement in place
▪ Selling the vessels in the second-hand market. Yard quotation now low $70m per ship of similar spec, but with delivery in 2027 rather than 25/26
Pros:
✓ Strong value creation from the investments due to increased newbuilding and resale prices, with limited invested capital
✓ There has already been interest in the vessels, making the sale process expected to be smooth
✓ Provides immediate liquidity which can be distributed to shareholders
Cons:
ꟷ Not benefiting from potential strong charter agreements that could provide a better price
ꟷ Closing down Avance Gas
2
Selling the vessels to a third party after securing charter agreemeents
▪ Selling the vessels after securing medium- to long-term charter agreements with strong counterparties
Pros:
✓ Potential for a higher sale price by selling cash flow rather than just their steel value
✓ MGC term market has improved markedly
✓ Attracts a wider range of potential buyers, including tonnage providers who are likely very interested
Cons:
ꟷ Securing long-term charter agreements can take time, potentially delaying the sale
ꟷ Exposure to market risks during the period of securing charter agreements
3
Avance Gas to be a fully operator and expand the MGC fleet
▪ Avance Gas becomes a full operator and expands its fleet through M&A and/or contracting of more MGCs
Pros:
✓ Exposureto theattractive ammonia market
✓ Potentiallong term charter agreements could provide cash flow visibility
✓ Strongorganizational setup with proven capabilities of creating shareholder values & access to capital through existing listing
Cons:
ꟷ Currently, sub-scale number of vessels
ꟷ In anycase, we will repay the capital from the VLGC sale to our shareholders. Hence, expansion of MGC fleet will probably require us to raise new capital to finance such growth
Superoptimist
10.09.2024 kl 16:00
6519
Man kan jo undres over hvor dette bærer hen. Utrolig at denne aksjen har falt mer enn 50%%%%%, og se anbefalinger for fremtiden!
https://www.investing.com/equities/avance-gas-holding-ltd-technical
https://www.investing.com/equities/avance-gas-holding-ltd-technical
Superoptimist
10.09.2024 kl 14:58
6310
sverre_stang skrev Da tenker jeg kursen korrigerer ned med ca 15kr?
Det ble mye verre enn det gitt Sverre. Ikke mye bedre for BWLPG heller, tålte ikke inngangen på NYSE børsen?
Lilleulv477
09.09.2024 kl 21:15
6420
The transactions and delivery of ships to the Buyer is scheduled to take place in the window September 15 to December 31, 2024
sverre_stang
09.09.2024 kl 18:13
6543
Agas disponerer skipene ut året. Da blir oppgjøret gjort i -25. Det samme gjelder utbyttet. Tidspunkt blir meldt via børsmelding.
Allrounder
09.09.2024 kl 16:53
6534
I dag var det siste handelsdag for å være med på det ordinære utbyttet.
Men de nevner i siste rapport om at det skal betales ekstraordinært utbytte når salget av de 12 skipene endelig er lukket (bokstavelig oversatt😄). Når kan man forvente at det skjer? Og vil den utdelingen ha egen x-dag?
Men de nevner i siste rapport om at det skal betales ekstraordinært utbytte når salget av de 12 skipene endelig er lukket (bokstavelig oversatt😄). Når kan man forvente at det skjer? Og vil den utdelingen ha egen x-dag?
sverre_stang
05.09.2024 kl 11:43
7349
Superoptimist skrev Poten uteble igår! Var det bevisst kanskje????
Freight Route Liquid Petroleum Gas (Baltic) Futures (JLPU24) 62.786s -1.055 (-1.65%)
102oktan
04.09.2024 kl 20:56
7507
Agas kommer at selge eller dele ut alle BWLPG-aksjer sa Kalleklev.
Asked on an earnings call what the plan is for the stock, chief executive Oystein Kalleklev said the company is not expecting to become an indirect owner of BW LPG. “We are not planning to sit on those shares and be kind of a derivative of BW LPG,” he explained.
“Our intention is to return that asset in either cash or shares.”
Asked on an earnings call what the plan is for the stock, chief executive Oystein Kalleklev said the company is not expecting to become an indirect owner of BW LPG. “We are not planning to sit on those shares and be kind of a derivative of BW LPG,” he explained.
“Our intention is to return that asset in either cash or shares.”
...og dernest til neste år utbytter gjennom det enorme eierskapet i BW LPG.
Redigert 04.09.2024 kl 16:46
Du må logge inn for å svare
Bullen
04.09.2024 kl 16:02
7478
Har regnet litt på det. Gevinst for hver aksjonær blir ca.64 kroner for cash oppgjøret og ca 39 for aksjene BWLPG ut ifra dagens kurs som er ca. 160.
utbytte fra Q2 er ca. 15. Totalt 118....... alt er veldig ca. tall. Kursen er akkurat nå 122. ...... Og det kommer mye mere penger, etter dette har vi Q3 og Q4... og nye båter. Mulig at jeg er litt på jordet her.?
utbytte fra Q2 er ca. 15. Totalt 118....... alt er veldig ca. tall. Kursen er akkurat nå 122. ...... Og det kommer mye mere penger, etter dette har vi Q3 og Q4... og nye båter. Mulig at jeg er litt på jordet her.?
stockwalker
04.09.2024 kl 08:11
7460
Hvem selger aksjer i så store mengder om dagen?.. noen med pålogg Tekinvestor inside burde se og rapportere det her..
Nettopp, og da kan vi ikke anta noe annet enn at han har foretatt dette grepet fordi det vil være mer lønnsomt og smart enn noe annet, for ham selv og for oss. Ingenting skjer i dette selskapet uten at det er ham som står bak strategien og beslutningene.
sverre_stang
03.09.2024 kl 20:08
7598
Fredriksen er vel i samme båt som oss, bare at han eier 78% av båten, mens du og meg bare eier en lanterne?
Redigert 03.09.2024 kl 20:09
Du må logge inn for å svare
Det store eller riktige spørsmålet er egentlig: Hva tror egentlig enkelte er så galt med dette salget? Forstår de ikke at Avance Gas vil fortsette å tjene penger fra det samme segmentet gjennom eierskapet i BW LPG? Og ellers dra inn noe helt utrolig på renter på hva som utgjør pengedelen av oppgjøret? Og at det er oss aksjonærene som det hele ender hos til slutt? Jeg tror hva det er frykt for hva de ikke forstår og for det ukjente som driver kursen i øyeblikket. På den annen side: Om markedet mener at å selge skipene var kjempedumt, hvorfor mener ikke markedet at å kjøpe skipene var kjempesmart? BW LPG stuper jo også. Det er noe alvorlig misforstått eller selvmotsigende i markedet og galt fatt når begge parter i en handel straffes noe helt enorm enda hva som oppnås i dem er helt motsatt av hverandre.
Hvem selger aksjer i så store mengder om dagen?
Hvem selger aksjer i så store mengder om dagen?
Superoptimist
03.09.2024 kl 17:33
7691
Kunnskapsmessig virker det på meg som om Fredriksen har satt oss i en katastrofe. Er det riktig eller??????
stockwalker
03.09.2024 kl 10:01
7737
sverre_stang skrev Da tenker jeg kursen korrigerer ned med ca 15kr?
Er vi ikke på kun stålverdien nå, ca 128+-?
Er det iberegnet verdien av skip som selges, eller er det verdien av gjenværende redusert selskap med uybyggings-porteføljen 2025-2026 o.a. ..?
Er det iberegnet verdien av skip som selges, eller er det verdien av gjenværende redusert selskap med uybyggings-porteføljen 2025-2026 o.a. ..?
sverre_stang
02.09.2024 kl 16:49
8040
Da tenker jeg kursen korrigerer ned med ca 15kr?
Redigert 02.09.2024 kl 16:49
Du må logge inn for å svare