AGAS: Rater, analyser og ytringer.
ABG Sundal Collier oppgraderer Avance Gas og BW LPG til kjøp fra hold, og oppjusterer kursmålene, skriver TDN Direkt.
Kursmålet til Avance Gas høynes fra 114 til 146 kroner pr. aksje, mens kursmålet til BW LPG jekkes opp fra 140 til 158 kroner.
4 des: oppdatert NAV på henholdsvis 216 og 221.
Kursmålet til Avance Gas høynes fra 114 til 146 kroner pr. aksje, mens kursmålet til BW LPG jekkes opp fra 140 til 158 kroner.
4 des: oppdatert NAV på henholdsvis 216 og 221.
Redigert 06.12.2023 kl 17:00
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
05.12.2024 kl 16:24
3951
For et galehus denne børsen har blitt. Er det rart at denne verden gå til helv...? Frontline er iflg. pressen børsens mest shortede aksje!!! Gjett om OSE er landets mest legale spillebule. Tidligere var børsen et finansinstrument, det er den da slett ikke mere. Kun et spekuleringsinstrument, best passet for dem med mye penger og som har tilgang til informasjoner vi andre slett ikke har eller får.
Vet ikke om jeg har rett, men for meg må Fredriksene handel med Avance være tiårets største fiasko. Eller ligger det noe annet bak?
Vet ikke om jeg har rett, men for meg må Fredriksene handel med Avance være tiårets største fiasko. Eller ligger det noe annet bak?
Redigert 05.12.2024 kl 16:27
Mammon
03.12.2024 kl 16:43
4306
Superoptimist skrev Det var da en voldsom dag. Noen som har noe nytt??
Bortsett fra bwen som falt 1% 🤪
Takker mafian for at jeg fikk økt idag ✊
Takker mafian for at jeg fikk økt idag ✊
cm punk
03.12.2024 kl 16:42
4227
Er det noen som kan si hva man kan forvente som sikkert av utbytter/bwlpg aksjer frem til selskapet legges ned neste år?
Kursen er nå 108, så man bør forvente over 115-120 i utbetalinger/aksjer hvis dette skal lønne seg, risk/reward messig
Kursen er nå 108, så man bør forvente over 115-120 i utbetalinger/aksjer hvis dette skal lønne seg, risk/reward messig
Superoptimist
29.11.2024 kl 17:41
2600
Tror heller at det har noe med penger å gjøre! Bestikkelser kanskje også? Vi ser vel alle daglig at penger styrer denne verden, ikke minst politisk!
Redigert 29.11.2024 kl 17:41
sverre_stang
29.11.2024 kl 17:19
2605
Nei, det vet jeg ikke. For noen år siden, rotet de rundt med åpnings og stengetidene også. Start kl 10, stopp kl 17.20, bl annet. Kanskje det har noe med den digitale verden å gjøre?
Superoptimist
29.11.2024 kl 17:07
2630
Ja Sverre. Hvorfor tror du at de fjernet både handelsoversikten og minsteantallkravet?
sverre_stang
29.11.2024 kl 16:53
2614
Ja, savner også børsposter og kjøp/salg opplysningene. Men den tiden er nok forbi.
Superoptimist
29.11.2024 kl 10:03
2755
Jeg vet ikke hvor lenge du har vært med på "dette" jeg Sverre, men "verden" for meg har dessverre utviklet seg negativt. Den var annerledes den gangen vi kunne følge med på hvem som kjøpte og hvem som solgte. Og, ikke minst at det var oppsatte minsteantall for handler, man kunne ikke kjøpe en og en aksje, slik har "spillebula" dessverre utviklet seg!
sverre_stang
28.11.2024 kl 20:25
2991
Enig med Sprinter. Aksjekursen gjenspeiler verdien på selskapet. At noen trader kursen opp eller ned, gjør en aksje attraktiv.
Springer
28.11.2024 kl 18:08
2958
Hva er problemet her? Eri ikke AGAS opp nesten 3% i dag, og over 10% siste uke??
Mammon
28.11.2024 kl 16:14
3073
jeg har regnet på d og øker gjerne om de presse denne ned :)
OSE må være en av de mest useriøse. fjernet hvilke pirathus som handler for å beskytte ola dunk? LOL
sikkert noen som blir redd over "fallet" og selger i frykt
de pumper opp div. konkursbo hver j dag oxo hehe
OSE må være en av de mest useriøse. fjernet hvilke pirathus som handler for å beskytte ola dunk? LOL
sikkert noen som blir redd over "fallet" og selger i frykt
de pumper opp div. konkursbo hver j dag oxo hehe
Redigert 28.11.2024 kl 16:15
Superoptimist
28.11.2024 kl 16:09
3072
Ja Mammon. Jeg har vel også tidligere skrevet at børsen ikke mer er et seriøs t finansobjekt, men er blitt rett og slett en spillebule for millionbetalte storkapitalister som sitter hele dagen manipulerer aksjene.
Det hele har jo utviklet seg til å bli rene juks og bedrag!!!!!
Det hele har jo utviklet seg til å bli rene juks og bedrag!!!!!
Redigert 28.11.2024 kl 16:11
Mammon
28.11.2024 kl 16:05
3073
d r pirathusa som dumper nå for å lure til seg aksjer :)
de får presse ned LOL
de får presse ned LOL
Superoptimist
28.11.2024 kl 16:01
3061
Det er jo en tragedie at OSE for en tid tilbake sluttet å opplyse om kjøper og selger ved handler. Skulle gjerne ha visst hvem det var som holder "helvete" med denne aksjen!
Blue Cow Group
28.11.2024 kl 15:38
3087
Du får ikke i både pose og sekk, det er samma opplegg som med ex og ink datoer, når utbetalinga kommer raser kursen på aksjene dine.
Om tilbakebetaling vs utbytte betyr det bare at du slipper å skatte på de penga du har kjøpt aksjer for når alt blir tilbakebetalt. Har du fortjeneste utover innsats må du skatte som vanlig på dette.
Omtrent som når GAV'en din går nedover når du får tilbakebet. istedetfor utbytte, den går kun til 0 fordi du kan ikke få tilbakebetalt mer enn du har betalt, da må resten regnes som utbytte.
Om tilbakebetaling vs utbytte betyr det bare at du slipper å skatte på de penga du har kjøpt aksjer for når alt blir tilbakebetalt. Har du fortjeneste utover innsats må du skatte som vanlig på dette.
Omtrent som når GAV'en din går nedover når du får tilbakebet. istedetfor utbytte, den går kun til 0 fordi du kan ikke få tilbakebetalt mer enn du har betalt, da må resten regnes som utbytte.
Superoptimist
28.11.2024 kl 13:50
3161
Ja Victor. Jeg lurer også på om sluttoppgjøret gjelder oss som hadde aksjene ved avtaletidspunktet, eller om det hele blir "vannet ut" til de som har aksjene nå!
vicktor
27.11.2024 kl 22:29
3336
Jeg har lest noen artikler om dette, så jeg er usikker på hvordan dette vil bli for oss aksjonærer fremover.
Det er ikke utbyttet jeg tenker på. Når selskapet oppløses, så skal verdiene som ble skutt inn i selskapet tilbake
til aksjonærene, uten at disse verdiene skal beskattes. Og disse verdiene følger aksjene og ikke personen som en gang
la penger inn i selskapet. Aksjene skifter jo eiere mange ganger under veis, men det kan være at noen av de første som kjøpte
aksjer i selskapet, fremdeles sitter med sine aksjer. Er usikker på hvordan dette blir, derfor mine spørsmål .
Det er ikke utbyttet jeg tenker på. Når selskapet oppløses, så skal verdiene som ble skutt inn i selskapet tilbake
til aksjonærene, uten at disse verdiene skal beskattes. Og disse verdiene følger aksjene og ikke personen som en gang
la penger inn i selskapet. Aksjene skifter jo eiere mange ganger under veis, men det kan være at noen av de første som kjøpte
aksjer i selskapet, fremdeles sitter med sine aksjer. Er usikker på hvordan dette blir, derfor mine spørsmål .
Månemannen2
27.11.2024 kl 18:55
3474
Da tenker du på de siste 30-40 som kommer fra innløsing av selskapet og ikke utbyttedelen? For utbyttet må det vel skattes normalt av vil jeg tro.
vicktor
27.11.2024 kl 18:19
3495
Superoptimist skrev Forventer å se kursen den dagen utbyttet er låst!
Nå når selskapet skal avvikles, så skal verdiene fordeles mellom aksjonærene.
Den kapitalen som en gang ble skutt inn i selskapet var tidligere beskattede midler.
Og denne kapitalen kan man ta ut uten å bli beskattet på nytt.
Denne rettighet til å ta ut aksje verdiene av selskapet (uten å betale skatt) er en rettighet som
følger aksjene og ikke de som en gang skjøt inn kapital i selskapet.
Er det noen som har erfaring fra lignende tilfeller ?
Hvordan vil dette på virke oss aksjonærer ?
Den kapitalen som en gang ble skutt inn i selskapet var tidligere beskattede midler.
Og denne kapitalen kan man ta ut uten å bli beskattet på nytt.
Denne rettighet til å ta ut aksje verdiene av selskapet (uten å betale skatt) er en rettighet som
følger aksjene og ikke de som en gang skjøt inn kapital i selskapet.
Er det noen som har erfaring fra lignende tilfeller ?
Hvordan vil dette på virke oss aksjonærer ?
Superoptimist
27.11.2024 kl 15:24
3631
BillVonka skrev Avance har noen fete utbytter Gratulerer
Forventer å se kursen den dagen utbyttet er låst!
Mammon
27.11.2024 kl 11:10
3755
var en beregning på q3 presentasjonen som jeg skummet igjennom
skal høre på presentasjonen senere hvis jeg får mulighet
skal høre på presentasjonen senere hvis jeg får mulighet
Blue Cow Group
27.11.2024 kl 11:07
3765
Superoptimist skrev Noen som vet hvilken katastrofe det er som har rammet dette selskapet?
Litt feil dag å klage på AGAS?
"Shipping dominerer dagens resultatslipp på Børsen.
Frontline faller tungt etter sitt tallslipp, som dagens mest omsatte aksje. Golden Ocean faller også markant, mens Avance Gas stiger."
"Shipping dominerer dagens resultatslipp på Børsen.
Frontline faller tungt etter sitt tallslipp, som dagens mest omsatte aksje. Golden Ocean faller også markant, mens Avance Gas stiger."
Blue Cow Group
27.11.2024 kl 11:06
3760
NAV 170? Åssen kommer du dit?
NAV 130 ble det sagt etter salget til BWLPG, lå på 1,3x NAV da kursen var 170.
NAV 130 ble det sagt etter salget til BWLPG, lå på 1,3x NAV da kursen var 170.
Mammon
27.11.2024 kl 10:00
3746
Superoptimist skrev Noen som vet hvilken katastrofe det er som har rammet dette selskapet?
nav est. til mellom 130-170nok
da r d bare å sitte noen mnd til :)
da r d bare å sitte noen mnd til :)
Superoptimist
27.11.2024 kl 09:42
3711
Noen som vet hvilken katastrofe det er som har rammet dette selskapet?
stockwalker
27.11.2024 kl 08:34
3841
John Fredriksens Avance Gas skal avvikles etter at det ble enige om salg av sine siste skip til belgiske Exmar.
Det Oslo-børsnoterte selskapet sa at det har inngått en avtale om å losse sine fire 40.000-cbm mellomstore gassskip (MGC) nybyggkontrakter for 282,4 millioner dollar.
Dette tilsvarer 70,6 millioner dollar per skip.
Transaksjonen følger Augusts enorme avhending på 1,05 milliarder dollar av alle 12 VLGC-ene til BW LPG i Singapore.
Administrerende direktør Oystein Kalleklev sa at dual-fuel-skipene vil bli levert til Exmar i 2025 og 2026 fra Nantong CIMC Sinopacific Offshore & Engineering i Kina.
De fikk kontrakt for 61,5 millioner dollar hver i fjor.
Avance Gas vil generere en gevinst på 34 millioner dollar fra avtalen.
Konsernsjefen sa at transaksjonen gir "perfekt industriell mening."
"Gitt sin skala og spesialisering innen MGC-segmentet, er Exmar perfekt posisjonert til å være eier av disse ultramoderne skipene," la Kalleklev til.
"For Avance Gas er vi igjen i stand til å handle lønnsomt ved å bevise vår vilje til å ta del i industriell konsolidering der vi setter industriell logikk og verdiskaping for aksjonærer foran vekst. Derfor vil vi belønne våre aksjonærer etter transaksjonens effektivitet, sa konsernsjefen.
Stort overskudd fra skipssalg i år
Totalt 20 skip er solgt av selskapet i år.
Fortjeneste fra dem alle vil tilsvare «kule $450 millioner», la sjefen til.
"Etter disse transaksjonene er Avance Gas like likvid som de syv hav, og vi har derfor besluttet å forhåndsbetale noen av disse gevinstene," sa han.
Utbyttet for tredje kvartal er hele 268 millioner dollar som et resultat av dette.
"Siden vi ikke planlegger å investere i nye skip, forbereder vi nå en avviklingsprosess for Avance Gas for å sikre at vi kan returnere den gjenværende kapitalen til våre aksjonærer på en rask og kostnadseffektiv måte," sa Kalleklev.
BW LPG betaler noe av VLGC-salgsprisen i aksjen, som vil bli overlevert Avance Gas-aksjonærene.
"Vi vil takke alle for denne fantastiske reisen, og vi ser frem til å returnere den gjenværende kapitalen til våre aksjonærer når transaksjonene er gjennomført," konkluderte konsernsjefen.
For tredje kvartal var nettoresultatet 25,8 millioner dollar, ned fra 30 millioner dollar året før.
Inntektene ble kuttet til 62,6 millioner dollar, mot 79,5 millioner dollar i 2023.
Copyright: Tradewinds, rett og slett det beste!
Det Oslo-børsnoterte selskapet sa at det har inngått en avtale om å losse sine fire 40.000-cbm mellomstore gassskip (MGC) nybyggkontrakter for 282,4 millioner dollar.
Dette tilsvarer 70,6 millioner dollar per skip.
Transaksjonen følger Augusts enorme avhending på 1,05 milliarder dollar av alle 12 VLGC-ene til BW LPG i Singapore.
Administrerende direktør Oystein Kalleklev sa at dual-fuel-skipene vil bli levert til Exmar i 2025 og 2026 fra Nantong CIMC Sinopacific Offshore & Engineering i Kina.
De fikk kontrakt for 61,5 millioner dollar hver i fjor.
Avance Gas vil generere en gevinst på 34 millioner dollar fra avtalen.
Konsernsjefen sa at transaksjonen gir "perfekt industriell mening."
"Gitt sin skala og spesialisering innen MGC-segmentet, er Exmar perfekt posisjonert til å være eier av disse ultramoderne skipene," la Kalleklev til.
"For Avance Gas er vi igjen i stand til å handle lønnsomt ved å bevise vår vilje til å ta del i industriell konsolidering der vi setter industriell logikk og verdiskaping for aksjonærer foran vekst. Derfor vil vi belønne våre aksjonærer etter transaksjonens effektivitet, sa konsernsjefen.
Stort overskudd fra skipssalg i år
Totalt 20 skip er solgt av selskapet i år.
Fortjeneste fra dem alle vil tilsvare «kule $450 millioner», la sjefen til.
"Etter disse transaksjonene er Avance Gas like likvid som de syv hav, og vi har derfor besluttet å forhåndsbetale noen av disse gevinstene," sa han.
Utbyttet for tredje kvartal er hele 268 millioner dollar som et resultat av dette.
"Siden vi ikke planlegger å investere i nye skip, forbereder vi nå en avviklingsprosess for Avance Gas for å sikre at vi kan returnere den gjenværende kapitalen til våre aksjonærer på en rask og kostnadseffektiv måte," sa Kalleklev.
BW LPG betaler noe av VLGC-salgsprisen i aksjen, som vil bli overlevert Avance Gas-aksjonærene.
"Vi vil takke alle for denne fantastiske reisen, og vi ser frem til å returnere den gjenværende kapitalen til våre aksjonærer når transaksjonene er gjennomført," konkluderte konsernsjefen.
For tredje kvartal var nettoresultatet 25,8 millioner dollar, ned fra 30 millioner dollar året før.
Inntektene ble kuttet til 62,6 millioner dollar, mot 79,5 millioner dollar i 2023.
Copyright: Tradewinds, rett og slett det beste!
Winter is Here
27.11.2024 kl 07:25
3814
Edit:"Avance Gas med storutbytte - avvikler selskapet"
Utbytte 3.5 USD. Ex.date: 10 des. Utbetaling: 23 des.
De som leser rapporten, hva skal avance gas drive med nå ?
"Selskapet selger fire nye skip, som skulle bli levert i 2025 og 2026, til Exmar LPG for 282 millioner dollar. I tillegg lever de et resultat før skatt på 25 millioner dollar."
Utbytte 3.5 USD. Ex.date: 10 des. Utbetaling: 23 des.
De som leser rapporten, hva skal avance gas drive med nå ?
"Selskapet selger fire nye skip, som skulle bli levert i 2025 og 2026, til Exmar LPG for 282 millioner dollar. I tillegg lever de et resultat før skatt på 25 millioner dollar."
Redigert 27.11.2024 kl 07:30
stockwalker
26.11.2024 kl 07:46
4176
Superoptimist skrev Denne går mot børsstrømmen! $ 33 580
Avance kurs og rater er gjerne omvendt proposjonale