🐂🐂🐂PGS🐂🐂🐂
AKSJEN SOM ALLEREDE ER SEXY
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
HARRY POTTER STYLE
SPRUTE CASH FOLKENS
📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈
Hvalross
🍋🍋🍋Shorten kaster korten🍋🍋🍋
Olja over 97usd og på vei mot 100+++🤑
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
HARRY POTTER STYLE
SPRUTE CASH FOLKENS
📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈
Hvalross
🍋🍋🍋Shorten kaster korten🍋🍋🍋
Olja over 97usd og på vei mot 100+++🤑
Redigert 28.09.2023 kl 12:42
Du må logge inn for å svare
JohnK
07.09.2023 kl 09:30
2414
ABGSC morning letter:
PGS: BELIEVE IT OR NOT, PGS IS BECOMING A CASH MASCHINE
Contract prices and vessel utilisation are both sharply up. We expect FCF of USD 300m next four quarters. As such, we expect 2023 debt maturities to be highly manageable. We actually expect dividends to start 1 year from now. Share is trading at P/E 5x for ‘23e. NAV support a share price between NOK 13-16. Reiterate BUY and TP NOK 12.
PGS: BELIEVE IT OR NOT, PGS IS BECOMING A CASH MASCHINE
Contract prices and vessel utilisation are both sharply up. We expect FCF of USD 300m next four quarters. As such, we expect 2023 debt maturities to be highly manageable. We actually expect dividends to start 1 year from now. Share is trading at P/E 5x for ‘23e. NAV support a share price between NOK 13-16. Reiterate BUY and TP NOK 12.
Ikke mye hjelp fra oljeprisen på 90,3? Mener du at oljen skal stige hver dag for at pgs skal holde seg flytende?
protagoras
07.09.2023 kl 09:29
2423
VWAP lå godt under 7,70 igår - med din logikk kan handelen over derfor kalles desperate kjøp...
Vi må vente noen dager før ny test av motstand.
Vi må vente noen dager før ny test av motstand.
weed
07.09.2023 kl 09:28
2410
Merkelig med en så sterk oljepris og osx indeks i USA at vi faller nesten 3%.
Som sagt, oljeprisen har ikke påvirkning på PGS
geo01
07.09.2023 kl 09:22
2505
Veldig bra innlegg.
Ikke mye hjelp fra oljeprisen og Pgs prises av maskiner.
For de som er usikker er det bare og lese q3 før inngang.
Stor omsetning er mange hender som bytter aksjer hver dag,oms er 10 ganger så stor som andre selskaper i samme MC.
Sitter selvfølgelig med Pgs likevel da jeg har litt lengre bilde .
På tide og gjøre noe annet enn og stirre på denne skjermen det er det kjedeligste jeg vet.
Ikke mye hjelp fra oljeprisen og Pgs prises av maskiner.
For de som er usikker er det bare og lese q3 før inngang.
Stor omsetning er mange hender som bytter aksjer hver dag,oms er 10 ganger så stor som andre selskaper i samme MC.
Sitter selvfølgelig med Pgs likevel da jeg har litt lengre bilde .
På tide og gjøre noe annet enn og stirre på denne skjermen det er det kjedeligste jeg vet.
VantageVolante
07.09.2023 kl 09:07
2715
Havvind USA er meldt ja.
Men etter den kansellerte kontrakten i Sør-Amerika er markedet litt på tå hev. Og når Sanco Swift har ligget fortøyd til kai i 3 dager, begynner ryktene og usikkerheten å både gå og rå.
Derfor sier jeg ifra om at "no worries" ang. den gigantiske vindjobben i USA. Sanco Swift er starks klar.
Men etter den kansellerte kontrakten i Sør-Amerika er markedet litt på tå hev. Og når Sanco Swift har ligget fortøyd til kai i 3 dager, begynner ryktene og usikkerheten å både gå og rå.
Derfor sier jeg ifra om at "no worries" ang. den gigantiske vindjobben i USA. Sanco Swift er starks klar.
WillyWonka
07.09.2023 kl 09:06
2731
Produced EBITDA 2022, 446,7M dollar.
Vil det si at de ville ca hatt 5 milliarder i overskudd dersom de var gjeldsfrie?
Vil det si at de ville ca hatt 5 milliarder i overskudd dersom de var gjeldsfrie?
Obxserver
07.09.2023 kl 08:56
2823
Her er presentasjonen fra Barclays konferansen:
https://www.pgs.com/globalassets/investor-relations/presentations/barclays-ceo-energy-conference-web.pdf
https://www.pgs.com/globalassets/investor-relations/presentations/barclays-ceo-energy-conference-web.pdf
Takk for den VV
Sanco Swift ønskes god overfart og lykke til med Jobben «Over There» 🌬🌬🌬🚢🚢🚢🦅🦅🦅😍
Sanco Swift ønskes god overfart og lykke til med Jobben «Over There» 🌬🌬🌬🚢🚢🚢🦅🦅🦅😍
Grøntgress
07.09.2023 kl 08:55
2851
Regner med vi får lese litt i dag fra gårsdagens energi konferanse arrangert av Barclays.
Obxserver
07.09.2023 kl 08:52
2893
Bare å ringe Rasmussen og spørre hvorfor de mener SH er verdt 21 milliarder når eneste konkurrent (duopol) på børs er verdsatt til 6.5 milliarder.
Spekuler
07.09.2023 kl 08:47
2967
Ingen løk i det hele tatt! Om vi ser tilbake til juni/juli så var det jo nettopp det som skjedde. Innom kursmålet til DNB for så å sette fart nordover igjen. Har vurdert samme move, men orker ikke å gå glipp av en plutselig opptur. Velger heller å bli med ned til bunn igjen for så å ts med meg de oppturene som måtte komme. Kan være en veldig god strategi å selge ut nå, men risikoen for å bomme fullstendig er helt klart tilstede. Du få gi lyd om hva det ble til da. :)
unikum
07.09.2023 kl 08:43
3029
Synlig short fra 3,1 til 3,06 ja det er litt av en inndekning.. mens den usynlige øker vel 1-2 % om dagen sikkert.
Du bruker såkalte TA kun på sluttkurs, det gjør shortere også mens vi ser handel går over 7,7 kommer det desperate salg helt på tampen hver dag. Du kan gjerne kalle det sluttkurser under, ja vi andre ser det mens omsetningen er stort sett over, har vist ingen betydning.
Du bruker såkalte TA kun på sluttkurs, det gjør shortere også mens vi ser handel går over 7,7 kommer det desperate salg helt på tampen hver dag. Du kan gjerne kalle det sluttkurser under, ja vi andre ser det mens omsetningen er stort sett over, har vist ingen betydning.
Kontur
07.09.2023 kl 08:40
3102
Nå skal man sitte long
– De som lå short olje har feilet, sier hedgefondforvalter Tor Svelland. Han mener Saudi-Arabia ikke er fornøyd før oljeprisen er tresifret. Nå posisjonerer han seg for et nytt rally.
Publisert 7. sep. 2023 kl. 07.41
Lesetid: 3 minutter
IKKE OVERRASKET: Tor Svelland i Svelland Capital er ikke overrasket over at Saudi velger å kutte produksjonen ut året. FOTO: EIVIND YGGESETH
Energi
Per Stefan Præsterud
Journalist
Oljeprisen føk til værs etter at Saudi-Arabia og Russland tirsdag kunngjorde at de vil forlenge frivillige tilbudskutt ut året. Tor Svelland, som styrer det et råvarefokuserte hedgefondet Svelland Capital fra London, er ikke overrasket over avgjørelsen.
– Dersom ikke Saudi-Arabia hadde opprettholdt kuttene så hadde man endt opp med en oljepris som hadde falt til lavt på 80-tallet. Det er de ikke fornøyd med, sier han.
Svelland mener det oljerike landet vil ha prisen opp over 90 dollar fatet.
– Om det er 92, 97 eller 100 dollar de vil ha, er vanskelig å si, men jeg vil tro de ønsker 95 og nærmere 100 dollar før de er fornøyd, sier forvalteren.
Massive lagertrekk
Saudi-Arabia vil forlenge sitt frivillige oljeproduksjonskutt på 1 million fat pr. dag i ytterligere tre måneder til slutten av desember 2023. Russland vil på sin side forlenge produksjonskuttet på 300.000 fat pr. dag til slutten av året.
– Nå trekkes det massivt fra globale oljelagre, inkludert det som ligger på skip, og det er det Saudi ønsker. Om vi har rett, så trekkes det 4-5 millioner fat om dagen fra lagrene. Man har ennå ikke sett det i lagerstatistikk, men det kommer vi til å se fremover, sier Svelland.
Da vil oljeprisen stige, kanskje opp mot 100 dollar fatet, mener han.
– Saudi-Arabia er veldig flinke. De vil ha høyere pris. Saudi og Opec har vist hele veien hvor sterke de er og at de står sammen.
Selv mener han oljeprisen bør ligge mellom 80-85 dollar.
– Det hadde vært bra for verdensøkonomien. For høy oljepris er ikke bra. Etterspørselen vil ikke svekkes, men det ødelegger for inflasjonstall, som igjen er ødeleggende for totaløkonomien. Min personlige mening er at Saudi vil ha oljeprisen over 90 dollar, men nå kjører de markedet veldig stramt, og da kan man fort få en «overshooting».
Les også
– Kan bli panikk i markedene
Sitter long
Han mener de som har veddet på prisfall for oljen har bommet grovt.
– Praten om resesjon avtar mer og mer. De som lå short i olje på grunn av mulig resesjon, fordi det var riktig i 2008, har feilet.
– Hvordan trader du i lys av økt oljepris nå?
– Jeg tror man skal være long energi. Der har vi støtte fra noen av de største investeringsbankene, som mener det samme.
Fare for streik hos gigantene Chevron og Woodside i Australia har gjort at asiatiske kjøpere har sett til andre markeder for å skaffe gass. Det har gitt store utslag i prisen.
– Det trengs en avklaring der. Om det blir streik så vil markedet vise hvor stramt det egentlig er. Om den blir avverget, noe jeg tror vil skje, så mener jeg markedet vil falle litt tilbake. Men de neste månedene kommer markedet til å trenge all den energien som er tilgjengelig. Om det gjelder kull, naturgass eller olje, så er markedet veldig stramt. Det er mange land som nå kjører på med lavere lagre, fordi rentenivået er høyt. Energikomplekset skal man eie fremover, sier Svelland.
Han foretrekker europeiske energiprodusenter fremfor amerikanske.
– Amerikanske har gått mye. De har bra utbyttepolitikk, men de europeiske er mer attraktive. De er klare på fornybarinvesteringene. Dette, sammen med vekten mellom olje og gass i produksjonen, er avgjørende.
– De som lå short olje har feilet, sier hedgefondforvalter Tor Svelland. Han mener Saudi-Arabia ikke er fornøyd før oljeprisen er tresifret. Nå posisjonerer han seg for et nytt rally.
Publisert 7. sep. 2023 kl. 07.41
Lesetid: 3 minutter
IKKE OVERRASKET: Tor Svelland i Svelland Capital er ikke overrasket over at Saudi velger å kutte produksjonen ut året. FOTO: EIVIND YGGESETH
Energi
Per Stefan Præsterud
Journalist
Oljeprisen føk til værs etter at Saudi-Arabia og Russland tirsdag kunngjorde at de vil forlenge frivillige tilbudskutt ut året. Tor Svelland, som styrer det et råvarefokuserte hedgefondet Svelland Capital fra London, er ikke overrasket over avgjørelsen.
– Dersom ikke Saudi-Arabia hadde opprettholdt kuttene så hadde man endt opp med en oljepris som hadde falt til lavt på 80-tallet. Det er de ikke fornøyd med, sier han.
Svelland mener det oljerike landet vil ha prisen opp over 90 dollar fatet.
– Om det er 92, 97 eller 100 dollar de vil ha, er vanskelig å si, men jeg vil tro de ønsker 95 og nærmere 100 dollar før de er fornøyd, sier forvalteren.
Massive lagertrekk
Saudi-Arabia vil forlenge sitt frivillige oljeproduksjonskutt på 1 million fat pr. dag i ytterligere tre måneder til slutten av desember 2023. Russland vil på sin side forlenge produksjonskuttet på 300.000 fat pr. dag til slutten av året.
– Nå trekkes det massivt fra globale oljelagre, inkludert det som ligger på skip, og det er det Saudi ønsker. Om vi har rett, så trekkes det 4-5 millioner fat om dagen fra lagrene. Man har ennå ikke sett det i lagerstatistikk, men det kommer vi til å se fremover, sier Svelland.
Da vil oljeprisen stige, kanskje opp mot 100 dollar fatet, mener han.
– Saudi-Arabia er veldig flinke. De vil ha høyere pris. Saudi og Opec har vist hele veien hvor sterke de er og at de står sammen.
Selv mener han oljeprisen bør ligge mellom 80-85 dollar.
– Det hadde vært bra for verdensøkonomien. For høy oljepris er ikke bra. Etterspørselen vil ikke svekkes, men det ødelegger for inflasjonstall, som igjen er ødeleggende for totaløkonomien. Min personlige mening er at Saudi vil ha oljeprisen over 90 dollar, men nå kjører de markedet veldig stramt, og da kan man fort få en «overshooting».
Les også
– Kan bli panikk i markedene
Sitter long
Han mener de som har veddet på prisfall for oljen har bommet grovt.
– Praten om resesjon avtar mer og mer. De som lå short i olje på grunn av mulig resesjon, fordi det var riktig i 2008, har feilet.
– Hvordan trader du i lys av økt oljepris nå?
– Jeg tror man skal være long energi. Der har vi støtte fra noen av de største investeringsbankene, som mener det samme.
Fare for streik hos gigantene Chevron og Woodside i Australia har gjort at asiatiske kjøpere har sett til andre markeder for å skaffe gass. Det har gitt store utslag i prisen.
– Det trengs en avklaring der. Om det blir streik så vil markedet vise hvor stramt det egentlig er. Om den blir avverget, noe jeg tror vil skje, så mener jeg markedet vil falle litt tilbake. Men de neste månedene kommer markedet til å trenge all den energien som er tilgjengelig. Om det gjelder kull, naturgass eller olje, så er markedet veldig stramt. Det er mange land som nå kjører på med lavere lagre, fordi rentenivået er høyt. Energikomplekset skal man eie fremover, sier Svelland.
Han foretrekker europeiske energiprodusenter fremfor amerikanske.
– Amerikanske har gått mye. De har bra utbyttepolitikk, men de europeiske er mer attraktive. De er klare på fornybarinvesteringene. Dette, sammen med vekten mellom olje og gass i produksjonen, er avgjørende.
Grøntgress
07.09.2023 kl 08:30
3199
Takk ,skjønner at du får litt mer info fra innsiden enn oss andre.
Artige
07.09.2023 kl 08:23
3265
Så du mener man er løk hvis man selger nå og kursen faller tilbake til 6 tallet. Der kan like godt skje som at den går til 8.
Obxserver
07.09.2023 kl 08:19
3287
Med 17 Aktiver båter ift (60+) og tenderkurven du aldri har sett siden 2014.... må man være ganske løk å selge PGS når Olja er fortsatt er over 80$.
VantageVolante
07.09.2023 kl 08:15
3308
Ok, da har jeg en aldri så liten nyhet:
SANCO SWIFT planlegges avgang Irland idag klokka 12. Da begynner eventyret i USA for henne. Og oss.
Tenkte denne informasjonen ville hjelpe litt på, siden noen er bekymret om det er noe krøll.
SANCO SWIFT planlegges avgang Irland idag klokka 12. Da begynner eventyret i USA for henne. Og oss.
Tenkte denne informasjonen ville hjelpe litt på, siden noen er bekymret om det er noe krøll.
Redigert 07.09.2023 kl 08:16
kongsberg1
07.09.2023 kl 08:09
3392
De kommer ned fra gjerdet nå snart, når olja nå stikker mot 100 dollar.
WillyWonka
07.09.2023 kl 08:03
3462
Tror det er mange store og tunge som tenker at Q3 kan overraske, men avventer og sitter på gjerdet for billigere inngang. Man ser jo det tydelig at når den går oppover så er omsetning mye større enn på vei ned.
VantageVolante
07.09.2023 kl 08:00
3497
Joda, TA er TA.
Men din EGEN tro på Q3 har du jo nettopp kommunisert, og der er det stort sett bare ett ord du brukte: Fantastisk.
Forøvrig er det etter mitt syn for tidlig å konkludere at markedet ikke har samme troa som deg ang Q3 bare fordi kursen nå er 7,6 istedet for 7,7.
Greit å være teoretisk, men ikke la det blinde.
Jeg har, som deg, også troa på Q3. Det baserer seg på et par ting jeg ikke kan skrive her, men også på sunn fornuft basert på hva jeg i dette tidsrommet har registrert på marine traffic. I tillegg er det for meg logisk at Late Sales kommer inn minst som "ok".
Men din EGEN tro på Q3 har du jo nettopp kommunisert, og der er det stort sett bare ett ord du brukte: Fantastisk.
Forøvrig er det etter mitt syn for tidlig å konkludere at markedet ikke har samme troa som deg ang Q3 bare fordi kursen nå er 7,6 istedet for 7,7.
Greit å være teoretisk, men ikke la det blinde.
Jeg har, som deg, også troa på Q3. Det baserer seg på et par ting jeg ikke kan skrive her, men også på sunn fornuft basert på hva jeg i dette tidsrommet har registrert på marine traffic. I tillegg er det for meg logisk at Late Sales kommer inn minst som "ok".
Sweetspot
07.09.2023 kl 07:58
3512
– Nå skal man sitte long
Tresifret? Høres ut som et annet selskap i fremtiden 🤑🤑🤑📈📈📈
Tresifret? Høres ut som et annet selskap i fremtiden 🤑🤑🤑📈📈📈
Som Botox sier, oljeprisen har ikke en dritt å si på PGS. God børsdag
Grøntgress
07.09.2023 kl 07:52
3554
Det er NÅ man skal sitte long
https://www.finansavisen.no/energi/2023/09/07/8034257/hedgefondforvalter-tor-svelland-na-skal-man-sitte-long
https://www.finansavisen.no/energi/2023/09/07/8034257/hedgefondforvalter-tor-svelland-na-skal-man-sitte-long
Grøntgress
07.09.2023 kl 07:38
3631
Mine 350K lodd ligger også trygt i skuffen. Ikke gi bort aksjene deres nå.
omans
07.09.2023 kl 07:29
3692
Om jeg skal falle ned på trådens nivå kan en jo ta med strong sell anbefalingen fra norsk bulls etter gårsdagens handel:
Our system’s recommendation today is to SELL. The BEARISH STOP LOSS pattern finally received a confirmation because the prices crossed below the Stop Loss level which was at 7.6820, and our valid average selling price stands now at 7.6280. The previous BUY signal was issued on 01.09.2023, 5 days ago, when the stock price was 7.8260. Since then PGS.OL has fallen by -2.53%.
The market changed its face while our beloved candlesticks were asleep. Though the system has not yet detected a bearish pattern, the evidence is strong enough to prompt the closing of long positions. Today’s candlestick has a black body and its close is below the stop loss level. The bearish stop loss is confirmed and a SELL signal is generated. You still have time to follow the signal and then you may start checking other securities for a bullish bet
Our system’s recommendation today is to SELL. The BEARISH STOP LOSS pattern finally received a confirmation because the prices crossed below the Stop Loss level which was at 7.6820, and our valid average selling price stands now at 7.6280. The previous BUY signal was issued on 01.09.2023, 5 days ago, when the stock price was 7.8260. Since then PGS.OL has fallen by -2.53%.
The market changed its face while our beloved candlesticks were asleep. Though the system has not yet detected a bearish pattern, the evidence is strong enough to prompt the closing of long positions. Today’s candlestick has a black body and its close is below the stop loss level. The bearish stop loss is confirmed and a SELL signal is generated. You still have time to follow the signal and then you may start checking other securities for a bullish bet
Redigert 07.09.2023 kl 07:31
SjonkelRolf
07.09.2023 kl 07:22
3706
Jeg ønsker ikke å bidra til at short kommer ut av dette med buksene fulle.
Heller ikke at ris får sin nye fine inngang.
Mye kan skje og salg er ikke et alternativ.
Heller ikke at ris får sin nye fine inngang.
Mye kan skje og salg er ikke et alternativ.
Grøntgress
07.09.2023 kl 07:06
3769
Å prøve å så tvil om Q3 er noe av det tåpeligste du har skrevet, tross det skal litt til å toppe all dritten du kommer med. Fysj for en fyr du er.
rischioso
07.09.2023 kl 02:04
4021
Det er en viss forskjell på å spre løgn og det å dele det jeg ser. At vi så en inndekking den siste tiden som kjørte kursen opp indikerte jo økt interesse med muligheter for testing av motstand i et høyere trading intervall når vi fikk en sluttkurs på oversiden av motstanden på 7,7, MEN så snudde det ned hvor kursen ikke klarte å etablere seg på oversiden og nå har vi hatt 2 sluttkurser på undersiden etter hverandre noe som bekrefter at kursen mislykkes med å bryte motstanden og er igjen etablert på undersiden i det lavere trading intervallet 6,8 - 7,7. noe som er et udiskutabelt faktum. Det at du ønsker å høre noe annet gjør ikke slike fakta til løgn - tvert i mot, ved å ignorere fakta noe du virker å gjøre gjør deg til løgneren og det triste er jo at du lyver for deg selv og må ta konsekvensen av det. Jeg med flere ser realitetene og forholder oss til det for kursutviklingen er ikke abstrakt og dermed lettere og forholde seg til enn dine fornektelser av virkeligheten hvor du også påstår at shorterne presser kurs, mens de i virkeligheten dekker seg inn noe det løpende oppdaterte shortregisteret bekrefter:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010199151
Men inndekking og høy oljepris til tross så faller altså kursen og da forteller det meg at markedet er usikre på hvordan Q3 blir - mens du er mest opptatt av å kalle andre som ikke mener det samme som deg for løgnere - ærlig talt, på tide å våkne - jeg velger å tro at du kan bedre enn dette bare du kommer deg ut av fornektelsesbobla ...;)
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010199151
Men inndekking og høy oljepris til tross så faller altså kursen og da forteller det meg at markedet er usikre på hvordan Q3 blir - mens du er mest opptatt av å kalle andre som ikke mener det samme som deg for løgnere - ærlig talt, på tide å våkne - jeg velger å tro at du kan bedre enn dette bare du kommer deg ut av fornektelsesbobla ...;)
Redigert 07.09.2023 kl 02:05
Nestoren
07.09.2023 kl 01:14
2394
Kan ikke tro noe annet enn det er bitre folk som enten har tapt penger på PGS, eller ikke rukket toget fra 4-5 kr som nå snakker dritt om aksjen for å føle seg bedre
unikum
07.09.2023 kl 01:02
2372
Handelen i aksjen har stort sett ligget godt over 7,7 i den siste uken. At shortere trøkker ned kursen den siste 15 min 3 ganger denne uken er så absolutt ingen etablert nedsiden. Bare j... tull igjen. Du skrev for noen dager siden nå er det kun 25 dager til q3 kommer. Hva har endret seg igjen nå, slangen ? Tenker folk på forumet klarer å tenke selv uten at du skal hjelpe disse på vei. Du sprer kun kvalme og løgn igjen.
Piloten
07.09.2023 kl 00:49
2370
Slettet brukerskrev Du hadde ukesvis på 5-tallet. Get better! Søk hjelp hos din Pilot/Bussjåfør-frue.
Hallo.Lær deg å lese et chart. Fra juni så har "investorene" (les idioter som deg) vært villige til å betale "stadig mer" for en stk peggy aksje. Hvorfor?
Er virkelig noen lobotomerte fuckheads innpå her.
Helt horribelt hvor mye mig som kommer ut av kjeften på enkelte her annethvert minutt. Sutring og syting.
Takk til dere få andre som gidder komme med gode betraktninger.
Helt horribelt hvor mye mig som kommer ut av kjeften på enkelte her annethvert minutt. Sutring og syting.
Takk til dere få andre som gidder komme med gode betraktninger.