đđđPGSđđđ
AKSJEN SOM ALLEREDE ER SEXY
âšâšâšâšâšâšâšâšâšâš
HARRY POTTER STYLE
SPRUTE CASH FOLKENS
đđđđđđđđđđđđ
Hvalross
đđđShorten kaster kortenđđđ
Olja over 97usd og pĂ„ vei mot 100+++đ€
âšâšâšâšâšâšâšâšâšâš
HARRY POTTER STYLE
SPRUTE CASH FOLKENS
đđđđđđđđđđđđ
Hvalross
đđđShorten kaster kortenđđđ
Olja over 97usd og pĂ„ vei mot 100+++đ€
Redigert 28.09.2023 kl 12:42
Du mÄ logge inn for Ä svare
cm punk
24.09.2023 kl 19:37
3532
Det var like smart som TGS nedturen fra 160 til 145. Virker ikke som du skjĂžnner at disse kursene fĂžlger hverandre
Sitter man long sÄ fÄr du over 5% flere tpgs-aksjer hvis man kjÞper pgs idag kontra tgs, det er det eneste som betyr noe hvis man er langsiktig(tror de fleste her inne er enige om dette)
Sitter man long sÄ fÄr du over 5% flere tpgs-aksjer hvis man kjÞper pgs idag kontra tgs, det er det eneste som betyr noe hvis man er langsiktig(tror de fleste her inne er enige om dette)
Redigert 24.09.2023 kl 19:42
Kontur
24.09.2023 kl 19:37
3513
Du begynte Ä handle PGS i mai var det vel, ikke lenge siden det. Ha tÄlmodighet. Oppturen i seismikk har sÄvidt begynt etter 9 Är med nedgang.
GrĂžntgress
24.09.2023 kl 19:30
3544
Du mener det var mer smart Ä bli med pÄ nedturen til 9,3 enn Ä selge over kr 10 ?
cm punk
24.09.2023 kl 19:08
3585
Ja nettopp, og akkurat nÄ sÄ mÄ PGS styrke seg over 5% fÞr det lÞnner seg Ä kjÞpe TGS-aksjer (derfor lite smart av de som solgte pgs og kjÞpte tgs etter at fusjonen ble kjent)
Redigert 24.09.2023 kl 19:16
Excellentâšïž
Travis-Bickle
24.09.2023 kl 18:02
3633
Cash er OK i disse tider, selges mye billig pÄ Finn.no.....
Tipper det kommer noen ord fra voksne folk de neste 48 timer.
Samtidig gÄr "mye" brÞnner pÄ land tÞrre i USA for tiden..........
Tipper det kommer noen ord fra voksne folk de neste 48 timer.
Samtidig gÄr "mye" brÞnner pÄ land tÞrre i USA for tiden..........
Nestoren
24.09.2023 kl 17:57
3578
Hermanrud har fortsatt stor tro pÄ investeringene og at analytikerne ligger for lavt pÄ estimatene, og er enig med investorkompis Aasulv Tveitereid, som mener oppkjÞpet til TGS av PGS er bra.
â Fusjonen var viktig og nĂždvendig. Den «asset-light» modellen de har kjĂžrt har funket, men av og til forandrer ting seg. Markedet er annerledes i dag og da mĂ„ du tilpasse deg.
â Fusjonen var viktig og nĂždvendig. Den «asset-light» modellen de har kjĂžrt har funket, men av og til forandrer ting seg. Markedet er annerledes i dag og da mĂ„ du tilpasse deg.
SoLong
24.09.2023 kl 17:49
3519
Det virker ogsÄ som om Hvalross og Sweetspot har mista motivasjonen av fusjonen og solgt seg ut, siden de ikke sender ut raketter (nÞdbluss?) hvert 5 minutt med nye astronomiske kursmÄl gjennom hele helga.
Londonmannen
24.09.2023 kl 15:06
3737
Ja, det kommer jo helt an pÄ hva som skjer med TGS i mellomtiden. Stiger TGS kursen sÄ mÄ PGS kursen gÄ enda mer opp for at det skal lÞnne seg Ä kjÞpe TGS. Uansett, det er omregningsfatoren pÄ 0,06829 som er nÞkkelen.
GrĂžntgress
24.09.2023 kl 14:49
3817
Takk for svar Londonmannen. Det var siste delen jeg har tenkt pÄ, nemlig nÄr kursen i PGS overstiger 9,947. Solgte mesteparten rundt kr 10 i PGS, har en liten andel igjen. Resten i TGS.
Herlighet.
Londonmannen
24.09.2023 kl 14:32
3876
Det blir ikke fastsatt noen kurs for overtagelse. Det er fastsatt en omregningsfaktor over hvor mange TGS aksjer man vil fÄ for X antall PGS aksjer. Den faktoren er 0,06829. SÄ dersom du sitter pÄ 100 PGS aksjer nÄr fusjonen er besluttet, sÄ vil du fÄ 100x0,06829=6,829 TGS aksjer. Kursen pÄ PGA og TGS aksjene vil sÄledes vÊre bestemt av markedet. Men det er nÊrliggende Ä tro at PGS kursen fremover vil vÊre styrt av hvordan TGS kursen utvikler seg. Tar man utgangspunkt i sluttkurs fredag for begge aksjer sÄ vil 100 PGS aksjer vÊre verdt 100x9,394= 939,40. Omgjort til TGS aksjer (6,829) sÄ vil verdien vÊre 6,829x145,8=995,67. Med en slik kursforskjell vil det derfor vÊre mest gunstig Ä handle PGS aksjer. Men dette bildet kan selvfÞlgelig endre seg med kursnedgang i TGS eller kursoppgang i PGS. Skulle PGS kursen stige til kr 9,956 samtidig som TGS stÄr pÄ stedet hvil vil det vÊre hipps om happs hvilke aksje du handler. Stiger PGS kursen over kr 9,957 vil det vÊre smartest Ä handle seg opp i TGS.
Men for denne fusjonen er det omregningsfaktoren (0,06829) som er viktig Ă„ forholde seg til.
Men for denne fusjonen er det omregningsfaktoren (0,06829) som er viktig Ă„ forholde seg til.
cm punk
24.09.2023 kl 14:29
3874
Vi er flere her inne som har prÞvd Ä forklare dette til deg pÄ diverse trÄder i det siste, men nÄ har nok de fleste gitt opp
GrĂžntgress
24.09.2023 kl 14:02
3937
Fusjonen er fullbyrdet H1 2024 og da gÄr alt gjennom ett selskap,TGS. Men nÄr fastsettes kursen for overtakelse av 2/3 deler av aksjene, det er nÄ i oktober mÄned?
Londonmannen
24.09.2023 kl 11:33
4277
Joda, jeg skjÞnner at flere er skuffet over meldingen vi fikk sist mandag. Spesielt fordi det nÄ sÄ ut som om PGS stod pÄ terskelen til Ä rive seg lÞs fra strupen som har holdt kursen nede der siste Äret. For et PGS pÄ egne ben syntes Ä ha en betydelig rÄere oppside en et PGS fusjonert med TGS til et nytt, stÞrre TGS.
Men det forutsatte at PGS endelig kom med et knallsterkt Q3 og et tilsvarende sterkt Q4. For vi mÄ vel innrÞmme at PGS ikke har overbevist verken i Q2, Q1, Q4 22 eller Q3 22. Det til tross for at forventningene var store. Emisjonen hÞsten 22 var nÞdvendig pga rikets tilstand og lÄnebetingelsene ifm refinansieringen i vinter var mildt sagt ikke optimale.
NÄr bÄde styret og ledelsen i PGS stiller seg positive til en fusjon, da er det all grunn til Ä spÞrre om situasjonen for PGS ikke er sÄ rosenrÞd som flere av oss liker Ä tro. Ja, ratenivÄet er pÄ full fart opp og skipene har nok Ä gjÞre. SÄ er det da kostnadene i PGS som fortsatt skaper usikkerhet for fremtiden? Noe mÄ det vÊre som gjÞr at styret og ledelsen ser med positive Þyner pÄ en fusjon med TGS.
Ja, det nye TGS vil bli en gigant innen seismikkmarkedet. Ja, et nytt TGS vil fremstÄ med en langt sterkere Þkonomi og gi langt bedre lÄnebetingelser. Gjeld er ikke lenger en elefant i rommet. Et nytt TGS vil fÄ flere fÞtter Ä stÄ pÄ og med et seismikkmarked i sterk bedring vil det kunne bli en solid utbyttemaskin. Og selv om oppsiden pÄ langt nÊr er like sexy som i dagens PGS vil sikkerheten vÊre langt bedre.
SÄ hva er det vi PGS aksjonÊrer fÄr gjennom en fusjon? Jo vi vil fÄ andel i det som trolig vil bli verdens stÞrste seismikkselskap med en betydelig oppside kursmessig og som vil bli en solid utbyttemaskin de kommende Ärene, samtidig som risikoen pÄ vÄr investering vil bli redusert. ( redusert risk gir nÞdvendigvis redusert rewaed).
At ledelse og styret stiller seg positivt til fusjonen mÄ etter min mening skyldes at styret og ledelsen ser en risiko i fremtiden for PGS som kan elimineres gjennom en fusjon med TGS til det styret og ledelsen betrakter som en fair pris og en vinn/vinn situasjon for begge selskaper og dets aksjonÊrer.
I den grad man er PGS aksjonÊr og ikke Þnsker en lÞsning med redusert risiko kombinert med redusert oppside, sÄre vel tiden inne til Ä kaste kortene og finne et mer sexy alternativ pÄ bÞrsen. For de finnes. Selv velger jeg Ä bli med videre. Oppsiden i det nye TGS burde vÊre rimelig bra pÄ ett til to Ärs sikt. I tillegg vil vi tilkomme utbytter rimelig raskt.
Men det forutsatte at PGS endelig kom med et knallsterkt Q3 og et tilsvarende sterkt Q4. For vi mÄ vel innrÞmme at PGS ikke har overbevist verken i Q2, Q1, Q4 22 eller Q3 22. Det til tross for at forventningene var store. Emisjonen hÞsten 22 var nÞdvendig pga rikets tilstand og lÄnebetingelsene ifm refinansieringen i vinter var mildt sagt ikke optimale.
NÄr bÄde styret og ledelsen i PGS stiller seg positive til en fusjon, da er det all grunn til Ä spÞrre om situasjonen for PGS ikke er sÄ rosenrÞd som flere av oss liker Ä tro. Ja, ratenivÄet er pÄ full fart opp og skipene har nok Ä gjÞre. SÄ er det da kostnadene i PGS som fortsatt skaper usikkerhet for fremtiden? Noe mÄ det vÊre som gjÞr at styret og ledelsen ser med positive Þyner pÄ en fusjon med TGS.
Ja, det nye TGS vil bli en gigant innen seismikkmarkedet. Ja, et nytt TGS vil fremstÄ med en langt sterkere Þkonomi og gi langt bedre lÄnebetingelser. Gjeld er ikke lenger en elefant i rommet. Et nytt TGS vil fÄ flere fÞtter Ä stÄ pÄ og med et seismikkmarked i sterk bedring vil det kunne bli en solid utbyttemaskin. Og selv om oppsiden pÄ langt nÊr er like sexy som i dagens PGS vil sikkerheten vÊre langt bedre.
SÄ hva er det vi PGS aksjonÊrer fÄr gjennom en fusjon? Jo vi vil fÄ andel i det som trolig vil bli verdens stÞrste seismikkselskap med en betydelig oppside kursmessig og som vil bli en solid utbyttemaskin de kommende Ärene, samtidig som risikoen pÄ vÄr investering vil bli redusert. ( redusert risk gir nÞdvendigvis redusert rewaed).
At ledelse og styret stiller seg positivt til fusjonen mÄ etter min mening skyldes at styret og ledelsen ser en risiko i fremtiden for PGS som kan elimineres gjennom en fusjon med TGS til det styret og ledelsen betrakter som en fair pris og en vinn/vinn situasjon for begge selskaper og dets aksjonÊrer.
I den grad man er PGS aksjonÊr og ikke Þnsker en lÞsning med redusert risiko kombinert med redusert oppside, sÄre vel tiden inne til Ä kaste kortene og finne et mer sexy alternativ pÄ bÞrsen. For de finnes. Selv velger jeg Ä bli med videre. Oppsiden i det nye TGS burde vÊre rimelig bra pÄ ett til to Ärs sikt. I tillegg vil vi tilkomme utbytter rimelig raskt.
Zolly
24.09.2023 kl 08:11
4765
Er det noe som er vanskelig Ä spÄ sÄ er vel oljeprisen kanskje det instrumentet som er vanskeligst Ä forutsi. Det er sÄ mange faktorer som til enhver tid spiller inn at selv ekspertene tar like mye feil som de fÄr rett.
BWMx5
24.09.2023 kl 05:46
4898
Climate & Energy
Sustainable Markets
Coal
Climate Change
Clean Energy
China climate envoy says phasing out fossil fuels 'unrealistic'
By David Stanway
September 22, 20238:38 AM GMT+2Updated 2 days ago
Men stand by a car near a coal-fired power plant in Shanghai
Men stand by a car near a coal-fired power plant in Shanghai, China October 21, 2021. REUTERS/Aly Song/File Photo Acquire Licensing Rights
SINGAPORE, Sept 22 (Reuters) - The complete phasing-out of fossil fuels is not realistic, China's top climate official said, adding that these climate-warming fuels must continue to play a vital role in maintaining global energy security.
China is the world's biggest consumer of fossil fuels including coal and oil, and its special climate envoy Xie Zhenhua was responding to comments by ambassadors at a forum in Beijing on Thursday ahead of the COP28 climate meeting in Dubai in November. Reuters obtained a copy of text of Xie's speech, and a video recording of the meeting.
Sustainable Markets
Coal
Climate Change
Clean Energy
China climate envoy says phasing out fossil fuels 'unrealistic'
By David Stanway
September 22, 20238:38 AM GMT+2Updated 2 days ago
Men stand by a car near a coal-fired power plant in Shanghai
Men stand by a car near a coal-fired power plant in Shanghai, China October 21, 2021. REUTERS/Aly Song/File Photo Acquire Licensing Rights
SINGAPORE, Sept 22 (Reuters) - The complete phasing-out of fossil fuels is not realistic, China's top climate official said, adding that these climate-warming fuels must continue to play a vital role in maintaining global energy security.
China is the world's biggest consumer of fossil fuels including coal and oil, and its special climate envoy Xie Zhenhua was responding to comments by ambassadors at a forum in Beijing on Thursday ahead of the COP28 climate meeting in Dubai in November. Reuters obtained a copy of text of Xie's speech, and a video recording of the meeting.
Platinum365
23.09.2023 kl 22:21
5342
Skal legge meg 03 tror jeg. Min leggetid har da ingenting med handlingene til PGS Ă„ gjĂžre?
skadi
23.09.2023 kl 22:09
5397
Tja, Per Ulf den eneste beklager seg sjelden for sine tekniske anal ysebommerter tatt i XO rusen sin han heller....
Platinum365
23.09.2023 kl 21:33
5501
Kan bli bra det, men hvis du tar de 264k aksjene og multipliserer med x. SÄ er det ikke altfor bra? ikke sÄnn 20% bra? Eller, he he.
Sweetspot
23.09.2023 kl 21:32
5482
Boozt i olja til uka vil jeg tro og gull er det. Jeg skal fylle ytterligere opp i PGS pÄ mandag/tirsdag.
Longers paradise đđč
Longers paradise đđč
ag-3
23.09.2023 kl 21:26
5482
Totalt feil. Ja oppsiden var stÞrre uten TGS, men PGS/TGS gÄr nÄ raskere opp til dobling fra dagens nivÄ og med en betydelig stÞrre sikkerhet.
Ser ikke poenget med Ä grave seg ned i hvisom dersom. NÄ er markedslederen innen seismikk her. Dersom du ikke tror det blir bra finnes det mye annet Ä satse pÄ.
Jeg tok et lodd pÄ 3,5 - 264k aksjer. At det nÄ er svarteper he he vel vel
Ser ikke poenget med Ä grave seg ned i hvisom dersom. NÄ er markedslederen innen seismikk her. Dersom du ikke tror det blir bra finnes det mye annet Ä satse pÄ.
Jeg tok et lodd pÄ 3,5 - 264k aksjer. At det nÄ er svarteper he he vel vel
Redigert 23.09.2023 kl 21:30
Platinum365
23.09.2023 kl 21:20
5504
Krystall-enig. Alle er det. Kontur ogsÄ egentlig, innerst inne
Platinum365
23.09.2023 kl 21:19
5374
Hei Ris & co. Om du kjĂžpte pĂ„ konkurs (1kr) sĂ„ tok du er lodd. Mange / noen her inne har tatt det loddet. Det «vinnerloddet» viser seg nĂ„ Ă„ vĂŠre svarteper. Hva du gjĂžr med det er ett fett. Men der har du mitt tips. PGS MED emisjonen intakt, har ingenting Ă„ vinne pĂ„ fusjonen, bortsett fra hvis det ser veldig dĂ„rlig ut i fremtiden, les JĂVLIG! SkjĂžnte du?
Sweetspot
23.09.2023 kl 21:00
5389
Her virker det som enkelte solgte seg ut fĂžr helgen og angrer..
Litt av en innsats for Ă„ spre shiit..
pgs/tgs, stÞrre markedsandel ved fusjonen er helt klart en fordel som vil merkes pÄ lommeboka!
HĂžye pengebunker i sikte đźđ§đŒââïž
Litt av en innsats for Ă„ spre shiit..
pgs/tgs, stÞrre markedsandel ved fusjonen er helt klart en fordel som vil merkes pÄ lommeboka!
HĂžye pengebunker i sikte đźđ§đŒââïž
Eirikh01
23.09.2023 kl 20:22
5510
Funksjonen er vell noe som er nĂždvendig for PGS og TGS utfĂžre sĂ„ mĂ„ vi se om konkurranse tilsynet godkjenner. Er spent pĂ„ om dette er positivt for PGS i forholdte det utgangspunktet de egentlig haddeâŠ
skadi
23.09.2023 kl 20:11
5554
Kontur skrev PGS ledelse og styre har sĂŠrdeles lite aksjer
De scorer mest pĂ„ opsjoner, hĂžye lĂžnninger, bonuser (for hva egentlig?) og snart noen store fallskjermer nĂ„r fusjonen gĂ„r gjennom. đ€ź
MrBoring
23.09.2023 kl 20:02
5591
Jeg har trolig lengre fartstid i PGS enn de fleste her inne. Jeg skriver egentlig ganske sjelden og bare nÄr jeg mener jeg kan tilfÞre noe. At du ikke har sett meg fÞr er vel egentlig ikke et problem for noen av oss.
Jeg har for Þvrig kjÞpt PGS mellom 1,325 og 40,89 og solgt mellom 1,685 og 42,77. Jeg har kjÞpt mer enn jeg har solgt og har GAV pÄ 4,8. All min handel er for Þvrig dokumentert pÄ Shareville. Tank interesserer meg ikke, men PGS gjÞr.
Jeg vet du har vÊrt inne i PGS flere ganger, men synes ditt utsagn tilsier mindre forstÄelse og interesse av potensialet i PGS.Det fremstÄr som ganske underlig Ä kritisere "menigheten" som har tro pÄ PGS nÄr TGS akkurat har bevist verdien med Ä kuppe hele selskapet. Menigheten er for Þvrig et serdeles negativt ladet ord som brukes i hersketeknikk. Det er i grunnen ikke sÊrlig kledelig.
Jeg har for Þvrig kjÞpt PGS mellom 1,325 og 40,89 og solgt mellom 1,685 og 42,77. Jeg har kjÞpt mer enn jeg har solgt og har GAV pÄ 4,8. All min handel er for Þvrig dokumentert pÄ Shareville. Tank interesserer meg ikke, men PGS gjÞr.
Jeg vet du har vÊrt inne i PGS flere ganger, men synes ditt utsagn tilsier mindre forstÄelse og interesse av potensialet i PGS.Det fremstÄr som ganske underlig Ä kritisere "menigheten" som har tro pÄ PGS nÄr TGS akkurat har bevist verdien med Ä kuppe hele selskapet. Menigheten er for Þvrig et serdeles negativt ladet ord som brukes i hersketeknikk. Det er i grunnen ikke sÊrlig kledelig.
Platinum365
23.09.2023 kl 19:53
5638
Kontur skrev PGS ledelse og styre har sĂŠrdeles lite aksjer
De har litt, men ikke altfor mye
Er du full?
Platinum365
23.09.2023 kl 19:07
3587
Er du ny? Har ikke hÞrt om deg fÞr, vÊrt her i 3 Är. Du snakker «Vi», det er ingen oss. Men at du har kjÞpt deg inn nÄ, det er en annen sak, jeg hadde ikke gjort det. Hvorfor? Fortalt det mange uendelig ganger fÞr for denne menigheten, TANK! Og utbyttene det er jo noe helt annet enn det flisespikkeriet «store stygge ulven» nÄ skal gi «oss» aksjonÊrer.
Kom dere ut, inn i tank.
Kom dere ut, inn i tank.
FinnMcCool
23.09.2023 kl 19:02
3573
Yes, you are correct. I was part of that DOF revolt because I did not want to be bullied by the creditors who wanted to give 3% of the company to shareholders ! DOF at the time had a value of 33b with a debt of 22b and still, they managed to "so-called" bankrupt the company LOL, At that time a share was Kr 0,75 today Kr 47 and rising. So, I hope everyone is aware that it's the big boys in this game that win, not us minnows :(
MrBoring
23.09.2023 kl 19:00
3558
Igjen er jeg enig med deg. De burde virkelig se verdien av et selvstendig PGS.
De som er interesserte kan fÞlge denne fÞrste lenken og sammenligne utviklingen mellom PGS og TGS siste tre Är. BlÄ linje er PGS og gul linje er TGS. Det er ingen tvil om hvilken aksje som har utviklet seg mest positivt.
https://imma.gr/122979x0233b
Dersom vi ser pÄ utviklingen siden 2004 er det heller ingen tvil om hvilken aksje som presterer best i et bullmarked.
https://imma.gr/122984x4eef3
Det er for meg ufattelig at vi skal gi bort denne utviklingen fordi TGS har penger pÄ kistebunnen. Den siste usikkerheten ligger i om PGS kan betale avdrag i 2024 etter svake late sales i Är. Dette er trolig ingen usikkerhet da PGS uansett vil mÄtte hÄndtere dette fÞr "sammenslÄingen" gjennomfÞres.
De som er interesserte kan fÞlge denne fÞrste lenken og sammenligne utviklingen mellom PGS og TGS siste tre Är. BlÄ linje er PGS og gul linje er TGS. Det er ingen tvil om hvilken aksje som har utviklet seg mest positivt.
https://imma.gr/122979x0233b
Dersom vi ser pÄ utviklingen siden 2004 er det heller ingen tvil om hvilken aksje som presterer best i et bullmarked.
https://imma.gr/122984x4eef3
Det er for meg ufattelig at vi skal gi bort denne utviklingen fordi TGS har penger pÄ kistebunnen. Den siste usikkerheten ligger i om PGS kan betale avdrag i 2024 etter svake late sales i Är. Dette er trolig ingen usikkerhet da PGS uansett vil mÄtte hÄndtere dette fÞr "sammenslÄingen" gjennomfÞres.