🐂🐂🐂PGS🐂🐂🐂
AKSJEN SOM ALLEREDE ER SEXY
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
HARRY POTTER STYLE
SPRUTE CASH FOLKENS
📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈
Hvalross
🍋🍋🍋Shorten kaster korten🍋🍋🍋
Olja over 97usd og på vei mot 100+++🤑
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
HARRY POTTER STYLE
SPRUTE CASH FOLKENS
📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈📈
Hvalross
🍋🍋🍋Shorten kaster korten🍋🍋🍋
Olja over 97usd og på vei mot 100+++🤑
Redigert 28.09.2023 kl 12:42
Du må logge inn for å svare
MrBoring
23.09.2023 kl 20:02
5578
Jeg har trolig lengre fartstid i PGS enn de fleste her inne. Jeg skriver egentlig ganske sjelden og bare når jeg mener jeg kan tilføre noe. At du ikke har sett meg før er vel egentlig ikke et problem for noen av oss.
Jeg har for øvrig kjøpt PGS mellom 1,325 og 40,89 og solgt mellom 1,685 og 42,77. Jeg har kjøpt mer enn jeg har solgt og har GAV på 4,8. All min handel er for øvrig dokumentert på Shareville. Tank interesserer meg ikke, men PGS gjør.
Jeg vet du har vært inne i PGS flere ganger, men synes ditt utsagn tilsier mindre forståelse og interesse av potensialet i PGS.Det fremstår som ganske underlig å kritisere "menigheten" som har tro på PGS når TGS akkurat har bevist verdien med å kuppe hele selskapet. Menigheten er for øvrig et serdeles negativt ladet ord som brukes i hersketeknikk. Det er i grunnen ikke særlig kledelig.
Jeg har for øvrig kjøpt PGS mellom 1,325 og 40,89 og solgt mellom 1,685 og 42,77. Jeg har kjøpt mer enn jeg har solgt og har GAV på 4,8. All min handel er for øvrig dokumentert på Shareville. Tank interesserer meg ikke, men PGS gjør.
Jeg vet du har vært inne i PGS flere ganger, men synes ditt utsagn tilsier mindre forståelse og interesse av potensialet i PGS.Det fremstår som ganske underlig å kritisere "menigheten" som har tro på PGS når TGS akkurat har bevist verdien med å kuppe hele selskapet. Menigheten er for øvrig et serdeles negativt ladet ord som brukes i hersketeknikk. Det er i grunnen ikke særlig kledelig.
skadi
23.09.2023 kl 20:11
5541
Kontur skrev PGS ledelse og styre har særdeles lite aksjer
De scorer mest på opsjoner, høye lønninger, bonuser (for hva egentlig?) og snart noen store fallskjermer når fusjonen går gjennom. 🤮
Eirikh01
23.09.2023 kl 20:22
5497
Funksjonen er vell noe som er nødvendig for PGS og TGS utføre så må vi se om konkurranse tilsynet godkjenner. Er spent på om dette er positivt for PGS i forholdte det utgangspunktet de egentlig hadde…
Sweetspot
23.09.2023 kl 21:00
5376
Her virker det som enkelte solgte seg ut før helgen og angrer..
Litt av en innsats for å spre shiit..
pgs/tgs, større markedsandel ved fusjonen er helt klart en fordel som vil merkes på lommeboka!
Høye pengebunker i sikte 🔮🧙🏼♂️
Litt av en innsats for å spre shiit..
pgs/tgs, større markedsandel ved fusjonen er helt klart en fordel som vil merkes på lommeboka!
Høye pengebunker i sikte 🔮🧙🏼♂️
Platinum365
23.09.2023 kl 21:19
5361
Hei Ris & co. Om du kjøpte på konkurs (1kr) så tok du er lodd. Mange / noen her inne har tatt det loddet. Det «vinnerloddet» viser seg nå å være svarteper. Hva du gjør med det er ett fett. Men der har du mitt tips. PGS MED emisjonen intakt, har ingenting å vinne på fusjonen, bortsett fra hvis det ser veldig dårlig ut i fremtiden, les JÆVLIG! Skjønte du?
ag-3
23.09.2023 kl 21:26
5469
Totalt feil. Ja oppsiden var større uten TGS, men PGS/TGS går nå raskere opp til dobling fra dagens nivå og med en betydelig større sikkerhet.
Ser ikke poenget med å grave seg ned i hvisom dersom. Nå er markedslederen innen seismikk her. Dersom du ikke tror det blir bra finnes det mye annet å satse på.
Jeg tok et lodd på 3,5 - 264k aksjer. At det nå er svarteper he he vel vel
Ser ikke poenget med å grave seg ned i hvisom dersom. Nå er markedslederen innen seismikk her. Dersom du ikke tror det blir bra finnes det mye annet å satse på.
Jeg tok et lodd på 3,5 - 264k aksjer. At det nå er svarteper he he vel vel
Redigert 23.09.2023 kl 21:30
Sweetspot
23.09.2023 kl 21:32
5469
Boozt i olja til uka vil jeg tro og gull er det. Jeg skal fylle ytterligere opp i PGS på mandag/tirsdag.
Longers paradise 🖖🍹
Longers paradise 🖖🍹
Platinum365
23.09.2023 kl 21:33
5488
Kan bli bra det, men hvis du tar de 264k aksjene og multipliserer med x. Så er det ikke altfor bra? ikke sånn 20% bra? Eller, he he.
portion
23.09.2023 kl 21:48
5468
Kanskje på tide og korke flasken og legge seg? I morgen kommer du uansett tilbake og beklager at du fikk for mye alkohol! De fleste her inne har hørt deg før. God natt!
skadi
23.09.2023 kl 22:09
5384
Tja, Per Ulf den eneste beklager seg sjelden for sine tekniske anal ysebommerter tatt i XO rusen sin han heller....
Platinum365
23.09.2023 kl 22:21
5329
Skal legge meg 03 tror jeg. Min leggetid har da ingenting med handlingene til PGS å gjøre?
BWMx5
24.09.2023 kl 05:46
4885
Climate & Energy
Sustainable Markets
Coal
Climate Change
Clean Energy
China climate envoy says phasing out fossil fuels 'unrealistic'
By David Stanway
September 22, 20238:38 AM GMT+2Updated 2 days ago
Men stand by a car near a coal-fired power plant in Shanghai
Men stand by a car near a coal-fired power plant in Shanghai, China October 21, 2021. REUTERS/Aly Song/File Photo Acquire Licensing Rights
SINGAPORE, Sept 22 (Reuters) - The complete phasing-out of fossil fuels is not realistic, China's top climate official said, adding that these climate-warming fuels must continue to play a vital role in maintaining global energy security.
China is the world's biggest consumer of fossil fuels including coal and oil, and its special climate envoy Xie Zhenhua was responding to comments by ambassadors at a forum in Beijing on Thursday ahead of the COP28 climate meeting in Dubai in November. Reuters obtained a copy of text of Xie's speech, and a video recording of the meeting.
Sustainable Markets
Coal
Climate Change
Clean Energy
China climate envoy says phasing out fossil fuels 'unrealistic'
By David Stanway
September 22, 20238:38 AM GMT+2Updated 2 days ago
Men stand by a car near a coal-fired power plant in Shanghai
Men stand by a car near a coal-fired power plant in Shanghai, China October 21, 2021. REUTERS/Aly Song/File Photo Acquire Licensing Rights
SINGAPORE, Sept 22 (Reuters) - The complete phasing-out of fossil fuels is not realistic, China's top climate official said, adding that these climate-warming fuels must continue to play a vital role in maintaining global energy security.
China is the world's biggest consumer of fossil fuels including coal and oil, and its special climate envoy Xie Zhenhua was responding to comments by ambassadors at a forum in Beijing on Thursday ahead of the COP28 climate meeting in Dubai in November. Reuters obtained a copy of text of Xie's speech, and a video recording of the meeting.
Zolly
24.09.2023 kl 08:11
4752
Er det noe som er vanskelig å spå så er vel oljeprisen kanskje det instrumentet som er vanskeligst å forutsi. Det er så mange faktorer som til enhver tid spiller inn at selv ekspertene tar like mye feil som de får rett.
Londonmannen
24.09.2023 kl 11:33
4264
Joda, jeg skjønner at flere er skuffet over meldingen vi fikk sist mandag. Spesielt fordi det nå så ut som om PGS stod på terskelen til å rive seg løs fra strupen som har holdt kursen nede der siste året. For et PGS på egne ben syntes å ha en betydelig råere oppside en et PGS fusjonert med TGS til et nytt, større TGS.
Men det forutsatte at PGS endelig kom med et knallsterkt Q3 og et tilsvarende sterkt Q4. For vi må vel innrømme at PGS ikke har overbevist verken i Q2, Q1, Q4 22 eller Q3 22. Det til tross for at forventningene var store. Emisjonen høsten 22 var nødvendig pga rikets tilstand og lånebetingelsene ifm refinansieringen i vinter var mildt sagt ikke optimale.
Når både styret og ledelsen i PGS stiller seg positive til en fusjon, da er det all grunn til å spørre om situasjonen for PGS ikke er så rosenrød som flere av oss liker å tro. Ja, ratenivået er på full fart opp og skipene har nok å gjøre. Så er det da kostnadene i PGS som fortsatt skaper usikkerhet for fremtiden? Noe må det være som gjør at styret og ledelsen ser med positive øyner på en fusjon med TGS.
Ja, det nye TGS vil bli en gigant innen seismikkmarkedet. Ja, et nytt TGS vil fremstå med en langt sterkere økonomi og gi langt bedre lånebetingelser. Gjeld er ikke lenger en elefant i rommet. Et nytt TGS vil få flere føtter å stå på og med et seismikkmarked i sterk bedring vil det kunne bli en solid utbyttemaskin. Og selv om oppsiden på langt nær er like sexy som i dagens PGS vil sikkerheten være langt bedre.
Så hva er det vi PGS aksjonærer får gjennom en fusjon? Jo vi vil få andel i det som trolig vil bli verdens største seismikkselskap med en betydelig oppside kursmessig og som vil bli en solid utbyttemaskin de kommende årene, samtidig som risikoen på vår investering vil bli redusert. ( redusert risk gir nødvendigvis redusert rewaed).
At ledelse og styret stiller seg positivt til fusjonen må etter min mening skyldes at styret og ledelsen ser en risiko i fremtiden for PGS som kan elimineres gjennom en fusjon med TGS til det styret og ledelsen betrakter som en fair pris og en vinn/vinn situasjon for begge selskaper og dets aksjonærer.
I den grad man er PGS aksjonær og ikke ønsker en løsning med redusert risiko kombinert med redusert oppside, såre vel tiden inne til å kaste kortene og finne et mer sexy alternativ på børsen. For de finnes. Selv velger jeg å bli med videre. Oppsiden i det nye TGS burde være rimelig bra på ett til to års sikt. I tillegg vil vi tilkomme utbytter rimelig raskt.
Men det forutsatte at PGS endelig kom med et knallsterkt Q3 og et tilsvarende sterkt Q4. For vi må vel innrømme at PGS ikke har overbevist verken i Q2, Q1, Q4 22 eller Q3 22. Det til tross for at forventningene var store. Emisjonen høsten 22 var nødvendig pga rikets tilstand og lånebetingelsene ifm refinansieringen i vinter var mildt sagt ikke optimale.
Når både styret og ledelsen i PGS stiller seg positive til en fusjon, da er det all grunn til å spørre om situasjonen for PGS ikke er så rosenrød som flere av oss liker å tro. Ja, ratenivået er på full fart opp og skipene har nok å gjøre. Så er det da kostnadene i PGS som fortsatt skaper usikkerhet for fremtiden? Noe må det være som gjør at styret og ledelsen ser med positive øyner på en fusjon med TGS.
Ja, det nye TGS vil bli en gigant innen seismikkmarkedet. Ja, et nytt TGS vil fremstå med en langt sterkere økonomi og gi langt bedre lånebetingelser. Gjeld er ikke lenger en elefant i rommet. Et nytt TGS vil få flere føtter å stå på og med et seismikkmarked i sterk bedring vil det kunne bli en solid utbyttemaskin. Og selv om oppsiden på langt nær er like sexy som i dagens PGS vil sikkerheten være langt bedre.
Så hva er det vi PGS aksjonærer får gjennom en fusjon? Jo vi vil få andel i det som trolig vil bli verdens største seismikkselskap med en betydelig oppside kursmessig og som vil bli en solid utbyttemaskin de kommende årene, samtidig som risikoen på vår investering vil bli redusert. ( redusert risk gir nødvendigvis redusert rewaed).
At ledelse og styret stiller seg positivt til fusjonen må etter min mening skyldes at styret og ledelsen ser en risiko i fremtiden for PGS som kan elimineres gjennom en fusjon med TGS til det styret og ledelsen betrakter som en fair pris og en vinn/vinn situasjon for begge selskaper og dets aksjonærer.
I den grad man er PGS aksjonær og ikke ønsker en løsning med redusert risiko kombinert med redusert oppside, såre vel tiden inne til å kaste kortene og finne et mer sexy alternativ på børsen. For de finnes. Selv velger jeg å bli med videre. Oppsiden i det nye TGS burde være rimelig bra på ett til to års sikt. I tillegg vil vi tilkomme utbytter rimelig raskt.
Grøntgress
24.09.2023 kl 14:02
3924
Fusjonen er fullbyrdet H1 2024 og da går alt gjennom ett selskap,TGS. Men når fastsettes kursen for overtakelse av 2/3 deler av aksjene, det er nå i oktober måned?
cm punk
24.09.2023 kl 14:29
3861
Vi er flere her inne som har prøvd å forklare dette til deg på diverse tråder i det siste, men nå har nok de fleste gitt opp
Londonmannen
24.09.2023 kl 14:32
3863
Det blir ikke fastsatt noen kurs for overtagelse. Det er fastsatt en omregningsfaktor over hvor mange TGS aksjer man vil få for X antall PGS aksjer. Den faktoren er 0,06829. Så dersom du sitter på 100 PGS aksjer når fusjonen er besluttet, så vil du få 100x0,06829=6,829 TGS aksjer. Kursen på PGA og TGS aksjene vil således være bestemt av markedet. Men det er nærliggende å tro at PGS kursen fremover vil være styrt av hvordan TGS kursen utvikler seg. Tar man utgangspunkt i sluttkurs fredag for begge aksjer så vil 100 PGS aksjer være verdt 100x9,394= 939,40. Omgjort til TGS aksjer (6,829) så vil verdien være 6,829x145,8=995,67. Med en slik kursforskjell vil det derfor være mest gunstig å handle PGS aksjer. Men dette bildet kan selvfølgelig endre seg med kursnedgang i TGS eller kursoppgang i PGS. Skulle PGS kursen stige til kr 9,956 samtidig som TGS står på stedet hvil vil det være hipps om happs hvilke aksje du handler. Stiger PGS kursen over kr 9,957 vil det være smartest å handle seg opp i TGS.
Men for denne fusjonen er det omregningsfaktoren (0,06829) som er viktig å forholde seg til.
Men for denne fusjonen er det omregningsfaktoren (0,06829) som er viktig å forholde seg til.
Herlighet.
Grøntgress
24.09.2023 kl 14:49
3804
Takk for svar Londonmannen. Det var siste delen jeg har tenkt på, nemlig når kursen i PGS overstiger 9,947. Solgte mesteparten rundt kr 10 i PGS, har en liten andel igjen. Resten i TGS.
Londonmannen
24.09.2023 kl 15:06
3724
Ja, det kommer jo helt an på hva som skjer med TGS i mellomtiden. Stiger TGS kursen så må PGS kursen gå enda mer opp for at det skal lønne seg å kjøpe TGS. Uansett, det er omregningsfatoren på 0,06829 som er nøkkelen.
SoLong
24.09.2023 kl 17:49
3506
Det virker også som om Hvalross og Sweetspot har mista motivasjonen av fusjonen og solgt seg ut, siden de ikke sender ut raketter (nødbluss?) hvert 5 minutt med nye astronomiske kursmål gjennom hele helga.
Nestoren
24.09.2023 kl 17:57
3565
Hermanrud har fortsatt stor tro på investeringene og at analytikerne ligger for lavt på estimatene, og er enig med investorkompis Aasulv Tveitereid, som mener oppkjøpet til TGS av PGS er bra.
– Fusjonen var viktig og nødvendig. Den «asset-light» modellen de har kjørt har funket, men av og til forandrer ting seg. Markedet er annerledes i dag og da må du tilpasse deg.
– Fusjonen var viktig og nødvendig. Den «asset-light» modellen de har kjørt har funket, men av og til forandrer ting seg. Markedet er annerledes i dag og da må du tilpasse deg.
Travis-Bickle
24.09.2023 kl 18:02
3620
Cash er OK i disse tider, selges mye billig på Finn.no.....
Tipper det kommer noen ord fra voksne folk de neste 48 timer.
Samtidig går "mye" brønner på land tørre i USA for tiden..........
Tipper det kommer noen ord fra voksne folk de neste 48 timer.
Samtidig går "mye" brønner på land tørre i USA for tiden..........
Excellent✨️
cm punk
24.09.2023 kl 19:08
3572
Ja nettopp, og akkurat nå så må PGS styrke seg over 5% før det lønner seg å kjøpe TGS-aksjer (derfor lite smart av de som solgte pgs og kjøpte tgs etter at fusjonen ble kjent)
Redigert 24.09.2023 kl 19:16
Grøntgress
24.09.2023 kl 19:30
3531
Du mener det var mer smart å bli med på nedturen til 9,3 enn å selge over kr 10 ?
Kontur
24.09.2023 kl 19:37
3500
Du begynte å handle PGS i mai var det vel, ikke lenge siden det. Ha tålmodighet. Oppturen i seismikk har såvidt begynt etter 9 år med nedgang.
cm punk
24.09.2023 kl 19:37
3519
Det var like smart som TGS nedturen fra 160 til 145. Virker ikke som du skjønner at disse kursene følger hverandre
Sitter man long så får du over 5% flere tpgs-aksjer hvis man kjøper pgs idag kontra tgs, det er det eneste som betyr noe hvis man er langsiktig(tror de fleste her inne er enige om dette)
Sitter man long så får du over 5% flere tpgs-aksjer hvis man kjøper pgs idag kontra tgs, det er det eneste som betyr noe hvis man er langsiktig(tror de fleste her inne er enige om dette)
Redigert 24.09.2023 kl 19:42
Grøntgress
24.09.2023 kl 19:48
3501
Sitter med snitt på 150 i TGS og fornøyd med det. Begge selskap skal opp denne uken, såfremt det ikke kommer noe uforutsett.
Alikevel så tror jeg vi ser mest oppgang på TGS fremover. Er ingen automatisk kursoppgang for PGS selv om TGS starter å gå.
Alikevel så tror jeg vi ser mest oppgang på TGS fremover. Er ingen automatisk kursoppgang for PGS selv om TGS starter å gå.
Thunero
24.09.2023 kl 20:01
3409
Det er selvfølgelig en enorm nedside i PGS om fusjonen ikke skulle bli noe av. Så de på forumet som sier de er dumme de som selger PGS og kjøper TGS kan ta feil. Konkurransemyndigheter kan stoppe sammenslåingen, aksjonærer eller due diligence.
cm punk
24.09.2023 kl 20:09
3377
Enorm nedside faktisk, kursen var 8,6 før fusjon ble kjent, nå 9,39
Hva du har røyket idag er vanskelig å forestille seg
Hva du har røyket idag er vanskelig å forestille seg
Hugg
24.09.2023 kl 20:14
3466
Oppsiden var større i pgs før oppkjøp. Forøvrig så er det noen som spekulerer i at fusjonen ikke blir noe av, men det er nok bankers. Her har tgs gått ut med etterbetaling av utbytte osv. Kan bli et søksmål mot tgs om det ikke går gjennom