PHO-Gratulerer styreformann Egberts

focuss
PHO 23.11.2018 kl 16:43 6988

I dag klarte du å senke verdien på Photocure med 8 %. Synes du gjør en flott jobb dersom fokus ikke skal være å ivareta aksjonær interesser. I lys av at ditt hoved engasjement som er er å kjøpe selskap som Photocure billig, så er du vellykket. Men husk. Det er Photocures aksjonærerer du skal ivareta. Foreløpig så synes det ikke som du er særlig god til dette.
Redigert 19.01.2021 kl 05:21 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2018 kl 08:20 2425

bravi,
Dette skrev du igår.

Meldinger fremover fra selskapet? Det vil si å sitte å trøkke helt til februar 2019 og Q4 det da. Ved Q1 ble det informert at guiding ville komme i 2H, dette ble gjentatt ved Q2. Kanskje ved Q4 i februar får vi høre at de trenger mere tid.

Det tok mindre enn 24 timer før første meldingen kom.
Innsidere har nå siste uken handlet aksjer for nærmere 1,4 mill. Foruten Hestdal sine kjøp tidligere vil jeg anta at innsidere i pho aldri har tidligere har kjøpt såpass?
Kjøper de for å tape sine penger eller fordi de har tro på selskapet? Jeg kjøper hvertfall fordi jeg mener å tjene penger på min investering og det tror jeg disse menneskene også gjør.
Redigert 26.11.2018 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
26.11.2018 kl 08:39 2366

Dette er ikke en veldig stor post - men trenden er i alle fall positiv ved at flere av innsiderne kjøper aksjer, samtidig er det relativt mange av innsiderne som hver nå begynner å få aksjer til en verdi på kr 400 000 pluss. Flesteparten har også kjøpt aksjer til en kurs på kr 38 pluss.

Var det noen av innsiderne som solgte når kursen var på kr 63?
Slettet bruker
26.11.2018 kl 08:41 2355

m73102,
Neida, ingen som solgte.

Da aksjen nærmet seg nok 60 kom det en artikkel på E24 som fortalte hvor mye PHO hadde steget og om ikke aksjonærene nå burde sikre gevinst.
Deretter kom det en artikkel på Hegnar som var direkte usann og bar preg av å være et bestillingsverk for nærmest å sverte PHO. Q3 kom 8.nov, det var under forventet, men samtidig ikke så dårlig at det ville dratt andre selskaper ned 40% på 2 uker. MW fikk fullklaff med sin short siden selskapet hadde belånte og kortsiktige aksjonærer som hadde drevet opp kursen i forkant av q3 som nå fikk panikk og rømte skuta.
Så sitter vi her vi som er langsiktige og har tro på at PHO skal få suksess, management teamet har også tro siden de stadig vekk øker sine beholdninger på kurser 10% over dagens kurs.
Bare å sitte i ro, dette ordner seg som i Nel så lenge det fundamentale er på plass og det er det. Se bare Nano, fra 46 til 86 på under to uker. Det skifter fort i denne bransjen.
Redigert 26.11.2018 kl 08:51 Du må logge inn for å svare
riskypick
26.11.2018 kl 08:44 2340

Dette var faktisk litt negativt. Dette er fra opsjoninnløsningen hvor bellete cashet inn 260.000 netto. Han brukte altså bare 60.000 av disse på nye aksjekjøp. Tammere enn Dahl.
Slettet bruker
26.11.2018 kl 08:52 2314

riskypick,
Dette er en del av lønnsavtalen den enkelte har med selskapet, nå må dere snart skjønne dette.
Dette viser at han tvert i mot velger å reinvestere i PHO i stedet for å ta disse pengene ut som lønn.
Redigert 26.11.2018 kl 08:57 Du må logge inn for å svare
Londonmannen
26.11.2018 kl 09:01 2281

Nå tror jeg man må erkjenne at også ansatte i PHO har andre forpliktelser enn å bruke enhver krone til overs på aksjer i PHO. Men er man misfornøyd med ledelsen og ikke har tro på PHO er det enkelt å selge seg ut og glemme hele PHO. Jeg har aldri skjønt investorer som sitter dag ut og dag inn og klager over et selskap og som samtidig hevder de er aksjonærer i et selskap. Er jeg misfornøyd med noe og ikke har tro på at selskapet skal lykkes, så selger jeg meg ut, men da er det også slutt på å kommentere selskapet. For å bruke tid på noe som jeg verken har trompet eller interesserer meg, det gidder jeg ikke.

Ha en fin fin børsdag.
Slettet bruker
26.11.2018 kl 09:13 2228

De kunne valgt å ta ut alt i Cash - i stedet velger en å skaffe seg flere aksjer til en kurs kr 38. Som nevnt - det er flere nå som begynner å få en aksjebeholdning på over 10 000 aksjer

Elvo - jeg visste at det ikke var noen av innsiderne som hadde solgt når kursen var nesten dobbelt så høy:) En kan stille spørsmål hvorfor ingen velger å selge, selv når kursen var over kr 60? I stedet øker man aksjebeholdningen...


Trainspotter
26.11.2018 kl 09:22 2192

Vi vet at hovedregelen er at ALLE aksjesalg, UANSETT GRUNN, skaper negativitet i markedet, og PHO har her greid det kunststykket å lage seg et avlønningssysystem hvor alle nye opsjonsaksjer som utstedes faktisk alltid MÅ selges – og, ikke minst, BØRSMELDES SOLGT – før et mindre antall kan kjøpes tilbake.

Jeg ser stadig klarere et PHO er et adminstrasjonsstyrt foretak som er 100% avhengig av at Schneider vil tar full KONTROLL over dette vesenet og snur det rundt. Men er han sterk nok? Jeg tviler. 3Q-presentasjonen gav meg inntrykk av at Schneider kan bli et hyggelig "hardtarbeidende" medlem av teamet, men ikke noe mer. På langt nær godt nok førsteinntrykk dessverre. Til sammenligning har Bravo, som er ny CEO i NANO (hvor jeg også har aksjer), skapt helt ny optimisme og entusiasme i markedet, og tilsynelatende også i selskapet.
focuss
26.11.2018 kl 09:36 2153

Resultat utviklingen fra Q2 til Q3 er ikke uten skyld i kursutviklingen etter Q3 da vi ser at kostnadene fra Q2 til Q3 øke mer enn inntektene. Det gjorde åpenbart jobben til MW enklere. Inntektene økte med 0,1 mill Nok mens utgiftene økte med 2,2 millioner. Synes markedet tenker veldig kortsiktig her da vi nå går mot slutten på å øke utgiftene da USA investeringene begynner å bli ferdig utført mens inntektene skal akselerere. Forøvrig så begynner det å se ut som at selv med eksisterende guiding på 20-25 musd i 2020, så er det en betydelig oppside fra dagens nivå. Markedet synes å ha falt tilbake i en show me the money holdning.
focuss
26.11.2018 kl 09:40 2140

Trainspotter
Der sa du det. Administrasjons styrt. Grunnen til at vi har et styre er at vi ønsker det skal være aksjonærstyrt. Dette avlønningssystemet er så idiotisk at det må bare Egberts ta tak i.
Slettet bruker
26.11.2018 kl 09:55 1333

Trainspotter

Hvorfor tenker du "opsjonsaksjer som utstedes faktisk alltid MÅ selges"?

Hva er det konkret som hindrer deltagerne i opsjonsprogrammet å beholde aksjene?
Trainspotter
26.11.2018 kl 10:08 1309

Det "nye" opsjonsprogrammet er designet slik.

Se mitt innlegg tidligere som refererer til nettopp dette.

https://forum.hegnar.no/thread/15736/view/262731/0