PHO-Gratulerer styreformann Egberts

focuss
PHO 23.11.2018 kl 16:43 6979

I dag klarte du å senke verdien på Photocure med 8 %. Synes du gjør en flott jobb dersom fokus ikke skal være å ivareta aksjonær interesser. I lys av at ditt hoved engasjement som er er å kjøpe selskap som Photocure billig, så er du vellykket. Men husk. Det er Photocures aksjonærerer du skal ivareta. Foreløpig så synes det ikke som du er særlig god til dette.
Redigert 19.01.2021 kl 05:21 Du må logge inn for å svare
Nikko
23.11.2018 kl 16:49 5767

Herregud for et nivå.
Tror du virkelig at selskapets styreformann står bak dette at kursen har falt?
Nå bør du koble inn toppetasjen og/eller selge deg ut av selskapet.
focuss
23.11.2018 kl 16:52 5735

Dersom det er noen der ute som undres om jeg tenker markedsandel 20% ikke lenger er relevant. Til de vil jeg si at det aldri har vært mer relevant.
nikkers
23.11.2018 kl 16:52 5752

Utviklingen i PHO minner meg så altfor mye om alt oppstyret rundt gelen WB til Biotec pharmacon for noen år tilbake. Sinnsyk haussing, kursen gikk til et stykke over 20, og så kom plutselig ørkenvandring og massivt kursfall etter hvert eneste tallslipp. Dette uten sammenligning forøvrig selvølgelig, men sektoren kan være svært lunefull.
JosefK
23.11.2018 kl 16:58 5726


Akutt anfall av haussiensis med dobbel desillusjonsprolaps. Utlagt tastaturtilgang og 3 dispril daglig til pasienten føler seg i stand til å forstå at det er et marked som bestemmer, ikke en kreativ lek med kalkulator.

Er det ikke bare å plukke billige aksjer og si takk og takk?
focuss
23.11.2018 kl 16:58 5713

Nikko
En styreformann som slipper ut en analyse som legger til grunn ar PHO ikke vil lykkes i USA hvor de satser millioner for å lykkes? Ja da kan man undres. Ikke underlig når styreformann er ledende partner i selskap som ønsker å køpe PHO billig.
Nikko
23.11.2018 kl 17:09 5647

Dersom du har slike tanker, bør du sende en mail til selskapets CEO og forelegge han problemstillingen. Han kjøpte forøvrig 15000 aksjer til 37,90.
Han har til nå tapt kr 51.750,- på sin investering. Og han har vært CEO kun i 23 dager.
tilly1
23.11.2018 kl 17:10 5637

Er det tilfelle at det er styreformann som har bestilt og gitt ut analysen?
Slettet bruker
23.11.2018 kl 17:28 5563

Ja, ikke vet jeg, men et enkelt klikk på google og en vil lett finne at Edison har kommet med analyser av PHO hvertfall tilbake til 2015.
Såvidt meg bekjent var ikke Egberts styreformann da.

Da hadde de forresten NOK 71 som kursmål.

Selv forholder jeg meg foreløpig til Simply sitt kursmål på 134 da det virker mest seriøst.
Personlig har jeg et kursmål på 4-600 innen 2021.
Redigert 23.11.2018 kl 17:31 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 17:30 5546

focuss

Hvis du har så mye nerver, -og/eller bekymringer som du gir uttrykk for her, så bør du ikke følge kursen daglig, personlig vet jeg ikke hva dagens kurs sluttet på enda, tar det senere i kveld, nå skal jeg hvile middag en halv times tid først etter å ha skrevet dette innlegget.

Når det gjelder Egbergs og evt samrøre med Schneider, så vil et anbefalt oppkjøp på lav kurs slå kraftig tilbake på de nevnte herrer.
Den sjansen på 21 års fengsel tar de rett og slett ikke.
Uttallelsene til Egberts og og Schneider er arkivert for mange år framover, og en slik sak er alt for åpenbar for rettsvesenet.

Ta det rolig eller selg deg ut mens du har sikker gevinst, -og/eller ligg litt lavere i løypa så skal du se dette ordner seg innen 3 måneder, og spesielt innen 6 måneder.

Jeg har et stort veddemål gående om at kursen i PHO skal være minimum 100 kr dagen etter pres av Q1 i mai 2019, og jeg anser det personlig som en vinn-vinn situasjon.
Skal du operere i aksjer som du kan tjene mange penger på, så må du tåle slik fille-risting som vi er utsatt for nå.

Jeg anser denne store nedturen son et engangs-tilfelle etter sommeren 2018, og at vi snart ser den absolutte bunn i PHO, hvis den ikke allerede er her-
TyrionIV
23.11.2018 kl 17:34 5530

Hahahaha!!! Da er vi i gang!
Samme metode som på Nano fra focuss, ser jeg..
Først grenseløs haussing uten rot i virkeligheten med ville kursmål, ledelse i verdensklasse og tullete tidshorisont for å snakke opp kursen, for deretter å vende om og sverte ledelse/styre etc og gi dem skylden etter kursen er pressa ned og så full svertekampanje med like mye mangel på rot i virkeligheten..
Det er ikke rart power lurte litt på om focuss var ansatt av Marshall Wace -- den (konspirasjons)teorien virker mye mer sannsynlig enn disse beskyldningene om at styreformannen ønsker å sabotere kurs.. Haha..
Slettet bruker
23.11.2018 kl 17:41 5510

Oppgang kommer. What odds did you get on that bet? I hope it was better than 4? If not you could just buy shares for the amount you have bet? If it reaches 100 you would be much better off.

If you are getting 1 to 1 then I will take that bet with you.

50,000kr says that the price will be under 100kr at that time? Want a piece of that action?
Redigert 23.11.2018 kl 17:43 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
23.11.2018 kl 17:46 5698

Hmmmmmm, not good at all. A leopard cannot change it's spots
dr. Stockman
23.11.2018 kl 17:52 5680

Ingen bør glemme at det kan svinge, og man bør være forberedt på disse svingningene selv om man aldri tror at de kommer (hadde man gjort det så ville man jo solgt i tide). NANO falt til 12 kr før de svingte seg opp til 129 etterfulgt at mye opp og ned før de svingte helt ned igjen til 37 kr og resten er i friskt minne. Like lite som kursen har fortalt hele sannheten om NANO så forteller den hele sannheten om PHO.
rgkap
23.11.2018 kl 18:23 5596

Ja han er en kjeltring. For å skjule sine spor så har han kjørt oljeprisen ned samtidig som at han har bestukket Jerome Powell, slik at han hever rentene i USA.
Alt for å få ned Photocure kursen :) Og siden vi deler her nå... Jeg er ganske sikker på at det var han som skjøt JR også.

God helg :-)
fjellmann1
23.11.2018 kl 18:29 5571

Det er MW som driver kursen med robot-trading vil jeg tro.
Slettet bruker
23.11.2018 kl 18:55 5501

focus

Nå har jeg sett sluttkursen, og det var ingen ubetinget fornøyelse, men ikke verre enn jeg hadde regnet med på forhånd når vi er under angrep, og alt rundt oss er i mot oss sammen med flere flauser fra en ny leder som bare hadde sitte i stolen 1 uke når dette begynte ved pres av Q1.
Sammen med et skuffende Q3 ble vi et lett bytte og offer for mørke krefter.

Jeg tror du skal være litt forsiktig med dine bastante beskyldninger mot Egberts og Schneider..
Folk har blitt dømt til fengselstraffer for uttalelser på HO tidligere, og dine beskyldninger handler om noe av den verste økonomiske svindel som kan begås, og som kan føre til lovens strengeste straff for den/de det gjelder.

Forsetter du å gnåle på denne konspirasjonen, så kan det hende at en eller annen hvisker noen et og annet i øret, og at tålmodigheten tar slutt

Jeg hadde i hvert fall ikke turt å opptre slik på et offentlig forum selv om du har anonymitet så lenge du holder deg innenfor norske lover

jb10000
23.11.2018 kl 19:07 5469

Det store problem er når Somsa chefhausseren i Targovax også blander sig - havde man investeret som focuss og somsa havde man været broke forlængst.

Jeg tror på photocure - men når de begge anbefaler photocure er der grund til bekymring. De har jo ikke vist særligt imponerende resultater hidtil.

Somsa har nok troet han er glemt med hans fuldstændige retarderede kursmål på targovax - men han har nok taget tabet der.

Photocure er til dato den aktie jeg har tabt mest på - så det kan ikke svare sig at sælgelortet

jeg mener somsa havde kursmål 3-4000 på targovax

focuss har 1900 på PHO

spændende at se hvem der vinder den dyst.

Jeg holder mine PHO og køber ALDRIG targovax og det er udelukkende grundet Somsa. Større klovn findes næppe
bravi
23.11.2018 kl 22:51 5222

Nikkers har helt rett i at kursutviklingen ligner på Biotec Pharmacon og forsåvidt også i Pcib. Noen fellesnevnere på de selskapene er, de leverer underskudd hvert bidige kvartal, har ingen store aktive eiere, styret har praktisk talt ingen med aksjer, styregrossist som styreformann (han unngår for enhver pris å uttale seg til aksjonærene og markedet), uklare og grumsete opsjons og bonusordninger, miljøskadede ansatte (trenger ikke levere, aksjonærene gir dem alltids nye kr i emisjoner), evighets case (kommer aldri i mål med sine satsninger), opphavet til selskapene er offentlige forskningsmiljøer (aksjonærverdier og inntjening står ikke i læreboka der) og til slutt kan jeg nevne at aksjonærene her på forumet er mye mere positive enn selskapet selv. Summen av alt dette gjør at etter en skikkelig hypet opptur tryner kursen og blir liggende nede så lenge selskapene ikke leverer og det gjør de ikke.

Vi kan også legge til godtroende, naive og handlingslammede aksjonærer uten evne til å ta nødvendige grep.
Redigert 23.11.2018 kl 22:58 Du må logge inn for å svare
focuss
23.11.2018 kl 23:32 5150

Oppgang kommer
Min erfaring er at min dømmekraft er god. Den sier meg at potensialet er voldsomt. Den største trusselen er aksjonærene
Slettet bruker
23.11.2018 kl 23:56 5087

For og forstå børs er det også viktig og forstå hvordan OSE fungerer. Opp- og nedturer er en del av gamet og spesielt på OSE. Satt ganske mye i minus på NEL, den snudde. Var ganske så trygg hele tiden, men 100 % kan man aldri være. NEL kom kraftig tilbake og jeg solgte ut med gevinst (etter ca 1,5 år i selskapet). De som ikke taklet dette solgte seg ut med tap, kjøpte seg sikkert inn igjen når den nærmet seg 5 og sitter kanskje i tap i dag også. Dette skjer ofte fordi man ikke er tålmodig eller klarer å se røde tall. Det samme gjelder i PHO, her er så mye som påvirker kursen som ikke har så mye med selskapet å gjøre, bl.a. shorten som Marshall har satt. De har uansett tjent bra på den shorten selv om de foreløbig ikke er dekket inn. Så sitter her nok mange aksjonærer, som med NEL, som ikke kan se en kurs som er svært volatil og tror alt går til helvete når kurs synker. Hvorfor synker kurs i en slik aksje? Den er volatil, store svinginger, lett og styre dit man vil. Kunne q3 vært bedre, tenk også historisk? Kunne vært bedre selvsagt, men hør podd nr. 64 på nytt. Kvartalet var slett ikke så galt.

Nye produkter og forskning, skal ikke PHO konsentrere seg om å bygge opp salgskanal og få betalt for arbeidet som er lagt ned i cysview/hexvix? Det er kommersialisering som gjelder nå. Vi kan ikke glemme at cysview er det beste produktet i verden for å oppdage blærekreft, dette skal det tjenes penger på i stort monn, the bladder cancer company?? Pho har faktisk kommet i mål på det de har satset mer eller mindre alt på, se på andre farmasi selskap som aldri har vært i nærheten av å komme dit pho er idag og hvordan de har vært priset...kursen kommer til å snu opp igjen, det er kun snakk om tid.
Redigert 23.11.2018 kl 23:57 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
24.11.2018 kl 00:37 5032

gunlove,
Særdeles bra skrevet og helt riktig.
Vi er omgitt av eplehoder som må selge umiddelbart dersom de ser rødt. De samme kjøper seg gjerne inn igjen 40 kroner høyere for så å selge igjen med tap på neste dipp.
Situasjonen vi opplevde i Nel er høyst relevant og sammenlignbart. Og den taktikken de bruker er jo hovedårsaken til at veldig mange på børs taper penger. Sjekk porteføljene og kjøp/salg på enkelte vilkårlige på Shareville, det er skremmende.
bravi
24.11.2018 kl 01:13 4985

focuss skal ha kredit for at han har pekt på de forhold med Egberts som det er viktig å være klar over. Uansett hvordan man ser på den saken er det en usikkerhet i og med at ingenting kan utelukkes. Så lenge det er den minste usikkerhet er det skadelig for aksjekursen. Egberts er styregrossist og vel så det, hva har han bidratt med i Photocure? er det forbudt for han å gjøre mere enn å møte på styremøter og å motta sitt honorar?

Hva skal til for å få opp kursen? Tror det først og fremst er at selskapet må begynne å tjener penger, skuffelsen over negativt Q3 ble for stor og kursen kollapset. De dårlige inntektene skyldes den ekstremt lave bruksfrekvensen på skopene, egentlig burde det ha vært ventelisteb på behandling med Cysview. Det betyr at mange urologer/ leger som kjenner BLC godt benytter noe annet i 4 av 5 ukedager. , Man kan anta en tilsvarende bruk av flexskopene også og da må de luftigste kursmålene taes ned. Regner med at verdien i Photocure er omtrent lik salgsverdien på Hexvix/ cysview så å selge de rettighetene vil ikke gi noe bidrag utover kursen., dette er et binært case.
focuss
24.11.2018 kl 09:38 4796

Min forståelse er at Edison selger analyser til de som vil betale. Så da må det bli slik at de som betaler, eier analysen. De som eier analysen bestemmer hva den skal brukes til. Peak salg på 195 mill nok i USA ser helt dust ut. Det er ca 3,5 % markedsandel i MSA. Målet med USA investeringene er å komme opp på Europeisk nivå
focuss
24.11.2018 kl 09:45 4781

Dette er mannen som blir betalt for å ivareta våre interesser

Jan H. Egberts
Chairperson of the Board
Dr. Egberts has over 25 years of experience in the pharmaceutical and medical devices sector. Currently, dr. Egberts serves as the Managing Partner of Veritas Investments, a private investment company focused on minority and controlling investments in healthcare companies.
focuss
24.11.2018 kl 09:55 4763

Dersom peak salg på 195 millioner er guidingen vi venter på så er det vel bare MW som blir fornøyde. Tror jeg på det? Absolutt ikke, det blir for dumt.
focuss
24.11.2018 kl 13:37 4630

Må jo si det var ett forferdelig dumt tidspunkt av PHO å selge 185000 aksjeopsjoner. For MW må det ha vært helt perfekt. Synes det blir fryktelig dumt da de må vite at MW er short på ca 300000 aksjer. Dersom MW har kjøpt aksjer så må det meldes finanstilsynet. Hva om de har kjøpt opsjoner? Må det meldes finanstilsynet?
focuss
24.11.2018 kl 14:24 4571

Hadde vært interessant å visst hvilke helthcare selskap Veritas Investment har interessert i. Hvorfor kjøper ikke Veritas Investment i PHO? Har de andre bedre alternativ? Bedre enn enormt vekstpotensiale og akselererende vekst i en av USA `største kreftmarked.
Slettet bruker
24.11.2018 kl 15:04 4499

Nå Må må du slappe av focuss aksjesalget var bestemt for lenge seden, men en idiotisk tidpunkt att selge aksjer på. da de
egentligen ikke behøvde selge dem da. Og analysen kan de ikke styre, for da kan Edison legge ner om alle analyser bare er
bestillningsverk. Men Edison ser bare til fakte og nemner muligheterne fremover som en gardering om det går bedre en de spår.
Og selskapet forsøker ikke bevisst senke kursen, de forvente en bedre guiding av Edison. Det er derfor de betaler for den.
Så eg trur att både styret og ledelsen gjør vad de kan for att PHO skall lykkes. Men eg syns vel ikke de velger de smarteste
løsninger alltid.
Redigert 24.11.2018 kl 15:07 Du må logge inn for å svare
Scoopfinder
24.11.2018 kl 16:59 4415

Hvis dere mener kursen har falt ufortjent mye, så er det jo bare å kjøpe mer.
Hva er problemet ?
focuss
24.11.2018 kl 18:43 4349

Pafo skrev"

" Og analysen kan de ikke styre, for da kan Edison legge ner om alle analyser bare er
bestillningsverk"

Det er jo nettopp bestillingsverk det er. Slike analyser er jo viktig for kursutvikling. Hadde jo ikke skadet om PHO brukte en kalori på å se gjennom før den legges ut. Det er vel Dahl som følger med på slikt nå eller er Oslokontoret uten ledelse? Dahl er tilbake i sin rolle som CFO. Skulle tro det må være en som har ansvar for Oslo kontoret også. Og hvor rapporterer salgslederne i Norden? Til Schneider i USA? Det må vel komme noen ytterligere organisatoriske endringer.
Computum
24.11.2018 kl 22:19 4201

Dahl er ingen leder. Så han bør du ikke ha noen forventninger til. Avtalen med Edison ble gjort i Hestdal's tid. Hestdal hadde på den tiden store forventninger til flere av Photocure's produkter, partneravtaler etc og analysene opererte en tid med kursmål over 70 kroner. Så endte det meste med et "magaplask" og Hestdals avgang, og det måtte jo få konsekvens for Edisons kursmål.
2HB
25.11.2018 kl 01:47 4063

Vet ikke hva jeg skal tro om dette. Må innrømme jeg er noe skeptisk.
Slettet bruker
25.11.2018 kl 09:01 3945

2HB,
Hva er du skeptisk til? Den nye lederen. Du likte jo ikke Hestdals avgang fordi du hadde tro på han.
Viktig å puste med magen og slappe av. Dette ordner seg. MW dekker snart inn shorten og meldinger framover fra selskapet vil snart bringe kursen over 40 igjen.
Har en ikke tro på at det fundamentale i pho er på plass, ja da bør en selge seg ut.
bravi
25.11.2018 kl 10:43 3824

Meldinger fremover fra selskapet? Det vil si å sitte å trøkke helt til februar 2019 og Q4 det da. Ved Q1 ble det informert at guiding ville komme i 2H, dette ble gjentatt ved Q2. Kanskje ved Q4 i februar får vi høre at de trenger mere tid.

Fundamentale på plass? Ja, alt er på plass og vel så det. Det et bare det at mange urologer som må være kjent med BLC ikke bruker det som SoC. Ref. lav bruksfrekvens.
I tillegg har ikke den vanlige blærekreftpasient hørt et pip om BLC med Cysview. Ref. Bcan sin nettside.
Slettet bruker
25.11.2018 kl 11:05 3796

bravi,
Ja, nå får vi nå se om det ikke kommer noe selv om du ikke forventer det?
focuss
25.11.2018 kl 11:24 3766

Bravi
Du kan jo selge nå og kjøpe igjen etter guidingen. Jeg gjør jo ikke det, men det skyldes jo at jeg har ståltro på selskapet. Nå skjønner jeg at en del mener at det ikke er greit å kritisere ledelsen i selskap man har aksjer i. Jeg er ikke enig i det og mener motsatt at det gir lite mening å kritisere ledelse i selskap jeg ikke har aksjer i. Jeg synes episodene med trykking av aksjer å pøse de ut i markedet når markedet er så nervøst som nå, og på toppen av det er fulgt av en aggressiv shorter er fullstendig høl i hodet. Utrolig at det er mulig. Så hjelper det ikke at de i samme situasjonen tydeligvis ikke er interessert i hva Edison sender av bullshit ut t i markedet. Dette bør skape en negativ reaksjon fra aksjonærer. Noe det tyder på at allerede har skjedd når en ser på kursen.
Redigert 25.11.2018 kl 11:42 Du må logge inn for å svare
bravi
25.11.2018 kl 13:20 3646

focuss, ikke godt å si hva man skal gjøre med begynner å bli lei av at selskapet selv ikke bidrar på noen måte mhp. å støtte aksjekursen, i stedet skaper de bare mere usikkerheter. At de betaler for Edison analysen skjønner ikke jeg, merkelig pengebruk. Hvem har ansvaret for det?

Ser man gjennom all støy så er bruksfrekvensen det mest alvorlige. Vi får håpe at dette forbedrer seg i 2019.