Politikere og aksjer

trodlet
15.09.2023 kl 10:12 30843

Nå fikk vi svar på hvorfor det har vært stille fra Erna gjennom AP sine skandaler.
Erna løste skandalen på en annen måte enn de andre skandaliserte politikerne. Hun kaster ektemannen under bussen. Litt Donald Trump-stil.

Sindre Finnes har handlet aksjer 3600 ganger mens Erna var statsminister. Dette er flere handler hver dag eneste dag, i snitt. Hvordan har Sindre tid til dette mens han er i jobb? Har han hevet millionlønn finansiert av skattepenger mens han egentlig har sittet på kontoret og tradet?

Det er fortsatt stille fra andre politiske partier.

Lykke til som ærlig trader blant alle kjeltringene.

Mvh Trodlet
Redigert 15.09.2023 kl 11:15 Du må logge inn for å svare
Whatnow
19.09.2023 kl 12:23 2319

Folk må trekke pusten og tenke seg litt om her. Alle har jo rett til å forsvare seg iforhold til lovverket. Evt etterforskning har ikke startet engang og folk er allerede helt ville. Tell til 10 og så får vi se etterhvert utfallet. Det er jo lovene som her må forandres, de er jo vage og kan tolkes på ulikt vis alt ettersom. For eks. kan Sindre mene at Erna er alt for forsiktig i henhold til lovene når det gjelder aksjer og at han tross alt holder seg innenfor gråsonen i lovene. Vi lever heldigvis i en rettstat og det tror jeg vi skal være glad for når vi ser den opphausa lynsjestemning som vi ser. Anniken saken er jo helt lik og den hører vi plutslig ingenting mer fra. Det virker på enkelte her på forumet at følelser og meninger skal gå før lovene våre. Tror de må lese seg litt opp her, for det kan være mange tilfeller der en sak føler umoralsk og forkastlig ut for akkurat deg men er helt innenfor av hva som er lovlig. Tap av tillit er jo en subjektiv mening som er opp til hver enkelt.
Redigert 19.09.2023 kl 12:46 Du må logge inn for å svare
Commodore27
19.09.2023 kl 13:52 2272

Hvem har ikke det? Ser du ikke hva jeg skriver
Men du ser ikke forskjell på 1mnd ferie og 3.5 mnd
Så jeg skal ikke skrive hva du bør oppdatere ;)
Lynmann
19.09.2023 kl 16:15 2208

Ja det har stor tyngde, Mats Gilberg som vil ha omvalg..
nordnes skrev:
"samme fyren som steller i stand et kalas under nedstengningen".
Substansen i kritikken er altså eit kalas der ho ikkje var tilstades: "Om en deler et langbord i tre så forblir smittefaren den samme."

"Erna har hele tiden satt egne interesser foran landets"
Grov kritikk som du underbyggjer med ovenståande eksempel?
omans
19.09.2023 kl 16:26 2185

Han tror sikkert velgere er idioter som stemmer ift popularitet og ikke ift sak. All fråtsingen i dette er for det meste anført av de dårlige taperne som ble snurt for et smertelig nederlag ikke opplevd på mange mange år.
Redigert 19.09.2023 kl 16:28 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2023 kl 17:01 2150

Ja, du dokumenterer dine verdiløse utsagn veldig bra👏👏.
Var det ikke nettopp Erna, som i rene Putin stil stengte ned Norge under Corona, og brukte anledningen til å overføre milliarder av kroner fra felkeskassen til Statoil?
Mens man i hele EU diskuterer hvordan man kan gjennomføre en grønn omstilling uten at husholdninger mister kjøpekraft, så sitter vi her på berget med en gjeng verdiløse politikere som meler sin egen kake og driter i befolkningen. Siste eksempelet i en lang rekke er Erna, som beviselig har holdt unna vesentlig info fra velgere, og dermed undergraver restene av det som en gang så ut som å kunne bli et lovende demokrati, men nå er en kapitalanarkistisk stat med sterke fascistiske innslag overfor sin befolkning ( som holdes sterk undertrykt, og som ikke mates med vesentlig info om rikets tilstand).
omans
19.09.2023 kl 17:09 2133

Og hva så? Hva samtaler gikk ut på mellom ektefellene har vært i den forbindelse har blitt spekulasjoner tatt ut av proporsjoner. Svært sannsynlig SF holdt på bevisst skjult for Erna, og hun kunne ikke forestille seg en slik aktivitet. Dessuten, poenget er at sak ikke handler om dette, når man skal velge retning for sitt politiske valg for sin kommune.
Redigert 19.09.2023 kl 17:10 Du må logge inn for å svare
Kajtek
19.09.2023 kl 18:15 2084

Enige med deg. Det er politikken man velger. Nå er det snakk bare om Erna men Anniken og Brenna er glemt. Inhabilitet er inhabilitet. Det er ikke rart for meg at Sindre satset på nedgang på børsen etter nye korona tiltak. Jeg selv solgte alt i Skagenfondene. Jeg var redd å tape alt. Det viser seg å være tabbe fra min side men det var slik jeg reagerte på det. For meg virker det som Sindre ble hektet på det. Akkurat som de som er spilleavhengige. Han gamblet. Det er selvfølgelig ingen unnskyldning. Veldig synd for Erna. Jeg tror at karrieren hennes er over. Men å bruke tidspunktet til når nyheten kom ut til å være avgjørende om Erna må gå eller ikke er helt feil. Jeg hadde stemt på Høyre uansett. Jeg stemte på Høyre lenge før valget, lenge før sakene med Brenna, Anniken kom fram. Det var Høyres politikk jeg stemte på.
Slettet bruker
19.09.2023 kl 18:21 2074

Da er du den eneste i Norge som holder fast ved at Erna ikke visste noe før valget ble avholdt. Da leser Erna ikke aviser, har ingen rådgivere som orienterer henne, og/ eller holder hun fast ved den virkeligheten hun vil vi skal sitte med.
Det siste er i såfall det som er Norge i et nøtteskall: Man mater befolkningen med det politikere/ media vil du skal bli matet med, fremfor fakta ( det man mates med i mellomeuropa). Da har ingen et grunnlag til å stemme på et parti nær sin egen overbevisning.
Samtlige av de etablerte partier synes at et slikt samfunn er greit å ha ( og slik er veldig likt Putinland).
Det jeg vil er at befolkningen mates med fakta om rikets tilstand… men slikt info får du ikke, og om den finnes er den vanskelig å få tak i, i motsetning til de få gjenværende ekte demokratier.
Jeg forkaster både den offentlige hengingen av Moxnes Huitfeldt og Erna, men at de ikke har orden i egne sysaker illustrerer en liten del av problemet med norske politikere.
Fluefiskeren
19.09.2023 kl 18:26 2064

Jo, men en undersøkelse viser at hele 15 prosent av de som stemte på Høyre ikke ville gjort det hvis de hadde kjent til dette før valget. Det kunne gitt et annet resultat i flere byer.

« Flere ville stemt annerledes
Ifølge undersøkelsen ville flere Høyre-velgere endret mening hvis Finnes-saken hadde kommet før valget.

15 prosent av de som stemte Høyre i valget svarer at de ville stemt annerledes hvis de var kjent med saken.

81 prosent av Høyre-velgerne svarer derimot at de ville stemt det samme.»

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/halvparten-mener-solberg-bor-ga-av/16056925/





omans
19.09.2023 kl 21:25 1979

Det er kjent hvordan forløpet har vært. Har ikke fulgt med idag, registrerer at hun erkjenner å ha skullet konfrontere mannen tidligere, men igår var uttalelsen fra høyre at de ikke fikk noe fullstendig liste før onsdag etter valget. Hva Erna visste kan jeg ikke vite, men jeg kan ikke tenke meg at hun visste omfanget av dette. Normalt er det lov å handle på børsen for enkeltpersoner. En burde nok hatt klarere regler for disse personene, men SF burde iallefall ha visst bedre. Fra dette til å kreve gjenvalg i kommune og fylkesting valget er drøyt.
Redigert 19.09.2023 kl 21:26 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
19.09.2023 kl 21:44 1963

😶‍🌫️
Redigert 19.09.2023 kl 22:04 Du må logge inn for å svare
omans
19.09.2023 kl 22:07 1909

Når det gjelder hva hun visste sånn kort tid før valget, så blir det nok i sakens natur å evt skåne alle folkene som har stått på i valgkampen både ute i lokal lage/kommunene og andre steder., for noe som kan ødelegge og ta fokus fullstendig bort fra hva det skal handle om de siste dagene. Velgernes valg. Det hadde vært absurd med pressekonferanse om dette på fredag når folk går til urnene søndag/mandag. Naturlig med ro da og fokus på selve valget.
vicktor
19.09.2023 kl 22:49 1847

omans
" En burde nok hatt klarere regler for disse personene "
Disse ordene blir brukt om og om igjen, hver gang våre politikere blir tatt med buksene nede.
Det er jo litt merkelig at hver gang de blir avslørt, så har de kommet ut med en økonomisk gevinst.
Våre politikere har økonomiske rådgivere og jurister, som de kan rådføre seg med.
De arbeider daglig med lover og regler og er med det de som burde være best kjent regelverket.
Nei, vi trenger et strengere lovverk og straff, for å bekjempe og forebygge slik adferd.
Slettet bruker
19.09.2023 kl 23:24 1805

Det som egentlig er verst er at politikere over hele linja ikke fører politikk og av den grunn kan nesten samtlige av de tar sin hatt og drive med noe fornuftig isteden. Politikkere SKAL etterstrebe best mulig livskvalitet til flest mulig folk, basert på fakta. Slike politikere finner du ikke her i Norge for øyeblikket. De fleste er inni politikken av andre grunner. Jeg har for første gang i mit liv ikke funnet et eneste parti å stemme på, og da betyr det at ikke et eneste parti er i nærhet av å ivareta vanlige folks interesser. Alle har sine kjepphester, men alle sender sluttregningen til vanlige husholdninger. Da kan du dra til helvete for min del.
Når det er sagt så mener jeg at hverken Moxnes, Erna, Moe eller Huitfeldt burde miste sine verv på grunn av det som har kommet frem. De må gjøre opp for seg, og så må de leve med konsekvensene, men å miste « jobben» av den grunn er bare moralisme og politisering.
Redigert 19.09.2023 kl 23:43 Du må logge inn for å svare
omans
19.09.2023 kl 23:49 1778

^Det er jo litt merkelig at hver gang de blir avslørt, så har de kommet ut med en økonomisk gevinst*

Følger deg ikke på denne. Det er avslørt dårlig dømmekraft på noen personer ift sin posisjon,, de som har gjort noe straffbart blir straffet ihh til lovverket. SF hadde lov å handle på børs, men burde ha forstått sin rolle som husbond.
Lynmann
20.09.2023 kl 00:00 1764

"Da er du den eneste i Norge som holder fast ved at Erna ikke visste noe før valget ble avholdt."
Tull. Dette var hovedoppslag på Dagsrevyen fredagen FØR valget.
https://tv.nrk.no/serie/dagsrevyen/202309/NNFA19090823/avspiller
Lynmann
20.09.2023 kl 00:18 1739

"15 prosent av de som stemte på Høyre ikke ville gjort det hvis de hadde kjent til dette før valget"
-Kjent til "dette"...
Er det dette "dette" illustrert ved alle spekulasjonane her inne, som skulle ha danna fundamentet som velgjarane skulle basera valget sitt på?
Like håplaust som når LO betalar Klassekampen for å spørja folk:
-Burde dei rike betala meir skatt?

Veit folk kva "dei rike" betalar i skatt, når dei skal svara på om dei rike burde betala meir skatt?
Og kven "rike" er det snakk om?
-Dei 100 rikaste?
-milliardærane?
-Dei 1000 rikaste?
-Dei 13.122 som tok ut over ein million i utbyte i 2021?
-Øverste desil?
Lynmann
20.09.2023 kl 00:33 1728

"Politikkere SKAL etterstrebe best mulig livskvalitet til flest mulig folk, basert på fakta. Slike politikere finner du ikke her i Norge for øyeblikket."
Neivel?
Om fakta er av interesse:
Norske innbyggjarar får direkte og indirekte offentleg betalte velferdstenester for 340.000 kroner. Årleg, pr. innbyggjar.
Toppa med 62.000 oljekroner frå SPU.
Svensken får omfordelt vel 100.000 kroner over statsbudsjettet.
For dette betalar "vanlege folk" ein Nice Price på i gjennomsnitt 82.000 kroner.
Kjenner du til andre land med politikarar som sørgjer for ein betre "sluttrekning" til sine innbyggjarar?
vicktor
20.09.2023 kl 00:40 1740

omans
" avslørt dårlig dømmekraft "
Vi andre i dette landet, må følge de lover og regler som til en hver tid gjelder og det må også
våre politikere gjøre. Det kan ikke være slik at vi må lage nye regler hver gang en politiker " har hatt dårlig dømmekraft "
Politikerne arbeider daglig med lover og regler og burde derfor ha en bedre forståelse av lovverket, enn oss andre.
Erna ble advart allerede i 2013 om at han hadde aksjer. Og hun har gang på gang bagatellisert disse aksje handlene.




Slettet bruker
20.09.2023 kl 01:12 1735

Det var mye svada på en gang.
Livskvalitet måles ikke i hva som går over hvilket budsjett.
Livskvalitet er alt annet.
Norge har en meget høy andel fattige ( selv om Erna har avskaffet begrepet), målt utfra OECD tall. De fleste land med respekt for seg selv har bedre måter å måle fattigdom på, og bruker dette til å kompensere disse for tapt kjøpekraft på ulike måter. I Norge blir du ikke matet med tall om fattigdom,og politikere diskuterer ikke hvordan den skal bekjempes.
Norge har en usedvanlig høy antall med studenter som har alvorlige psykiske plager ( gamle tall viste 6x så høyt som i Nederland. Nye tall finner jeg ikke, fordi politikere i Norge ikke vill at det blir kjent, slik at man ikke stiller KRAV om å gjøre noe med det). DET illustrerer ( mangel på) livskvalitet.
Expats har den nestlaveste trivsel av alle land dette ble målt i. Det illustrerer ikke bare livskvaliteten de opplever, men illustrerer også at indoktrinering i Norge fungerer som bare det: avviket mellom de indoktrinerte nordmenn og resten av verden er enorm. Det minner meg om at de fleste russere mener at Putin gjør en god jobb….

Hadde nordmenn blitt matet med mange fakta om hvordan det virkelig er stilt i kongeriket ( slik man gjør i de få gjenværende demokratier), så hadde det garantert blitt en dramatisk omfordeling av midler i Norge. Det trenges om man skal bli kvitt den enorme rovdrift Staten begår overfor sin normalbefolkning.

Skal det bli en endring på det, må jo Norge begynne med å kartlegge realitetene i Norge og gjøre det lett tilgjengelig. Neste skritt er at media formidler fakta videre ( ikke helt uproblematisk når eliten eier hva vi blir matet med.). Siste skritt er at partier diskuterer hvordan de skal angripe problemene, og det vil jo kreve en kulturrevolusjon, når de kun bruker tid på å rakke ned på andre partier.

Så i mine øyne så lever vi i Norge i et sosialt sett konkursbo, hvor politikken og diskusjonene går på usaklig piss og ikke de reelle samfunnsproblemer. Da kan vi like greit ha en diktator til å styre landet, og håpe på at han har hjertet på rett plass.
Redigert 20.09.2023 kl 01:40 Du må logge inn for å svare
vicktor
20.09.2023 kl 01:13 1732

Lynmann
Jeg lurer på hvor du har fått tak i disse tallene ?
Jeg er pensjonist, har en liten formue og må derfor jeg betale 46 % i skatt.
Når jeg så går og handler i butikken, så må jeg betale 25 % mva
Da betaler jeg altså 71 %
I tillegg til dette kommer en masse avgifter som bompenger, dokumentavgift , registrering av bil , nytt pass, egenandeler helse og
årsavgift på bil. Våre politikere tar jo tilbake nesten alle penger vi for .
Kjenner du til et land som er verdens rikeste, hvor husholdningene har den høyeste gjeldsgraden i hele OECD og
hvor folk blir fattigere og fattigere, samt at mat køene blir stadig lengre og lengre utenfor hjelpesentralene .
Det landet heter Norge og blir styrt av en sosialistisk regjering.
Blue Cow Group
20.09.2023 kl 02:59 1700

"derfor jeg betale 46 % i skatt.
Når jeg så går og handler i butikken, så må jeg betale 25 % mva
Da betaler jeg altså 71 %"

Haha neineinei, det er sånn Hegnar regner prosent det! ;D
100 kr, 46% i skatt da har du 54kr igjen som du så betaler 25% eller 13,50 i moms på, 54 - 13,50 = 40,50 så ca 59,5% blir det, ikke 71 :)
omans
20.09.2023 kl 06:30 1671

Det finnes regler for bl.a bankansatte som eksempelvis må eie en aksje i ett år om man kjøper seg inn. Folk som rådgiver andre osv kan ikke ha egeninteresse. SF fikk anbefalinger om ikke handle enkeltaksjer men ignorerte detre. Du blander barter og snørr.
polakk
20.09.2023 kl 07:31 1628

Dette burde være en storm i vannglass.
Sindre Finnes burde ha lov til å handle aksjer, der han ikke sitter på innsideinformasjon.
Ekstremt kor moralske alle er, han tjent cirka 200 000 per år der sikkert 99 - 100 prosent av handlene ikke var på bakgrunn av innsideinformasjon. Han har hverken blitt veldig rik eller gjort noe veldig gale.
Media er selvfølgelig ute etter å fortelle hvor alvorlig dette er siden det skaper klikk, og for dei andre politkerne er dette en sjanse til å bli kvitt den mest populære politkeren vi har slik dei ha sjans til å komme frem i lyset.
Erna har ikke gjort noe galt !!
Det er mange som søker spenning i utroskap og rusgifter, mener det bedre at flere gjør som SF og ordner saken i stillhet på gutterommet -:)
Politikerne og familiene deres er bare et speilbilde av resten av samfunnet, ingen bør straffes for handlingene til familiemedlemmer.
Stoltenberg hadde en søster som var narkoman, og hun brøt loven hver dag uten at det er Jens som skal få skylden for det.
SF har vært avhening av å halde fasaden utvendig, kan tenke meg at det ikke er så enkelt. Vi skal være glade for at han har søkt spenning gjennom litt aksjehandel og ikke gjennom andre adspredelser.
La oss si at 500 000 kr av det som SF har tjent på aksjer i ytterste konsekvens bli sett på som tvilsomt. Vil da forslå for Erna og Sindre at dei ordner det med å gi en slik sum til et godt formål og med det bevise at dei igrunnen er "ordentlige folk".
Redigert 20.09.2023 kl 07:38 Du må logge inn for å svare
keisam
20.09.2023 kl 09:11 1574

Det er tydelige forskjeller på Norge og Polen, og det virker som de moralske verdiene er ulike for nordmenn og den som foretrekker nickname polakk. Blir heller ikke overrasket at en slik som Finnes/Solberg har gått ubemerket gjennom i Polen.
Lynmann
20.09.2023 kl 10:05 1534

Du fekk 4 faktiske tal. Kva var det du opplevde som svada?

Apropos "mye svada på en gang":
• Livskvalitet måles ikke i hva som går over hvilket budsjett. Livskvalitet er alt annet.
• Norge har en meget høy andel fattige
• De fleste land med respekt for seg selv har bedre måter å måle fattigdom på
• I Norge blir du ikke matet med tall om fattigdom, og politikere diskuterer ikke hvordan den skal bekjempes.
• Nye tall finner jeg ikke, fordi politikere i Norge ikke vill at det blir kjent
• avviket mellom de indoktrinerte nordmenn og resten av verden er enorm.
• Hadde nordmenn blitt matet med mange fakta om hvordan det virkelig er stilt i kongeriket (slik man gjør i de få gjenværende demokratier), så hadde det garantert blitt en dramatisk omfordeling av midler i Norge.
• Det trenges om man skal bli kvitt den enorme rovdrift Staten begår overfor sin normalbefolkning.
• Så i mine øyne så lever vi i Norge i et sosialt sett konkursbo
• Da kan vi like greit ha en diktator til å styre landet, og håpe på at han har hjertet på rett plass.

Interessant syn på verda.
Skal berre kommentera dette med "dramatisk omfordeling av midler i Norge".
Du fekk 4 indikatorar på omfordeling.
Eit forhold til: Deler du skattebetalarane i 6 like store grupper, betalar den eine like masse som dei 5 andre, tilsaman. Når er omfordelinga god nok innen sosialismen?
Også tenåringen forstår at rekningar skal betalast.
10 4.
Mr Karma
20.09.2023 kl 10:19 1503

Killeren her er etter min mening at Solberg var med å holde opplysninger tilbake til etter valget. Det var nok kaotiske timer for henne, men hun kunne bare latt infostrømmen gå sin gang og håndtert det etter hvert. I stedet ble det visstnok foretatt undertrykking til etter valget. Om det var av gode intensjoner eller sleipe er etter min mening irrelevant. Poenget er at de foretok bevisste handlinger av hensyn til valget. Noe som bekrefter at de mente det var noe her som kunne påvirke valget. Om de forsøkte å være engler eller var redd for å miste Høyre-stemmer, er etter min mening likegyldig. De skulle bare latt nyhetsstrømmen gå sin gang. Derfor må hun fratre. Sammen med de Høyrefolka som var med på det.
polakk
20.09.2023 kl 10:31 1491

Det er ingen som sier noe på at bøndene (SP) i dei 2 siste landbruksoppgjørene har tildelt seg selv 30- 40 prosent høyere tilskudd fra felleskassen.
Dei fleste politikere i SP er innhabile når det kommer til landbruksoppgjøret siden du finner dem eller nær familie og nære venner på denne listen
https://hotell.difi.no/?dataset=ldir/produksjon-og-avlosertilskudd/2022. Er ikke fokus på det ? Dei fordeler milliardbeløp til seg selv.
Erna Solberg har ikke gjort noe annet gale en å være gift med en mann som har løyet til henne.
Når Rødt lederen og andre politikere uttaler seg så har dei vikarierende motiv.
For henne var det ikke alvorlig at Moxnes åpenlyst stjeler. SF har sannsynligvis heller ikke gjort noe ulovlig.
JA, han burde ikke handlet aksjer og spesielt ikke i norske firmaer der politikken i norge kan ha innvirkning på kursen, men dersom han ikke har sittet på innsideinformasjon så er ikke dette ulovlig.

vicktor
20.09.2023 kl 11:57 1441

Blue Cow Group
Det var også en måte å sette opp regnestykket på.
Men uansett så må jeg betale 25 mva. på alt en kjøper bortsett fra mat, fra tidligere beskattede midler.
Resten av innlegget mitt burde du kanskje også svare på.
Folk flest i dette landet kan lite eller ingenting om økonomi og man lærer stort sett ingenting om det på skolen.

vicktor
20.09.2023 kl 12:15 1423

polakk
" SF har sannsynligvis ikke gjort noe ulovlig "
I et intervju så sier SF selv at han ikke har lov til å eie aksjer, når han er gift med Erna som statsminister.
Han har solgt sine aksjer før 31.12. for å unngå at det blir registrert at han eier aksjer.

keisam
20.09.2023 kl 12:18 1418

Vi har tidligere hatt fiskeriministere som har drevet fiske, likeledes innenfor mange andre departement. Trygve Hegnar har hatt fokus på landbruksoppgjørene i en årrekke. En mulig årsak for at mange ikke engasjerer seg i dette oppgjøret er at det er ganske komplekst og at ikke bøndene er de rikeste i sine lokalsamfunn.

Etikk og moral er viktig i vårt samfunn, og vi har bygd opp mye av vår nasjon på dugnad, spesielt innenfor arbeiderbevegelsen og idrett. Lederne av disse bevegelsene har i sjelden grad innehatt disse posisjonene uten for store økonomiske fordeler og ikke bidratt til den nærmeste familie har kunne beriket seg selv. Mulig den eneste styringsformen som ser bort fra etikk og moral ikke er gjeldende er fascismen, der loven er eneste gjeldende.

Per i dag så er Hydrokjøpene definert som ulovlig jamfør Ernas uttalelse. Dette medfører at Økokrim må starte etterforskning og dermed får avklart alt under hele perioden. Når SF selv sier at han ikke kan kjøpe aksjer i et DN intervju så er det en eller annen regel som vil være gjeldende, og dermed er sannsynligheten for lovbrudd stor.

Når du velger å benytte deg å avgi din stemme til et parti og et eller flere partibestemte personer så vil nok ditt ønske være at de skal representere deg på beste mulig måte. Fremme de forslagene som samsvarer best med dine ønsker og at de stemmer noenlunde likt som du ønsker. Når mange politikere opptrer på en måte og den er tilfeldigvis motsatt i forhold til det du har fått forespeilet under valgkampen er det akkurat det samme som dobbelmoral. Din stemme som blir representert av andre blir misbrukt. Dette er ikke en god skikk i et tillitsverv. SF er ikke direkte valgt men indirekte valgt, og må forholde seg til de retningslinjene som gjelder for i hans tilfelle sin kones tillitsverv.
Lynmann
20.09.2023 kl 12:44 1394

Lysbakken:
"Det sentrale for kontrollkomiteen er spørsmålet om habilitet".
Erna Solberg melde seg inhabil på grunnlag av mannen sine aksjar i Hydro.
Her kan du sjølv på grunnlag av faktiske handlar vurdera habilitetsspørsmålet, basert på dei omtalte dagane før nedstengjing av landet 12. mars 2020.
Du vil koma fram til at essensen er ikkje anna enn grunnlause spekulasjonar.
Det er på dette grunnlaget Mads Gilbert og hans sympatisørar her inne krevde omvalg.

2020 ANTAL KURS

7.1 1400 32.3
7.2 3800 27.7
7.2 4000 27.7
7.2 2400 27.7
11.2 -3000 29
12.2 -2000 30
26.2 2500 28
28.2 2500 26.7
3.3 -2000 27.2
3.3 2200 27.2
12.3 -1200 20.4
13.3 5000 21.2
13.3 -2500 21.2
16.3 -2500 21.9
16.3 2500 21.9
polakk
20.09.2023 kl 12:49 1388

Kan være enig i mye av det du skriver, men tenker hele tiden at vi ikke kan stille Erna til ansvar for noe hennes mann har gjort.
Dersom han ikke har benyttet seg av innsideinformasjon så er dette ikke det ikke ulovlig det han har gjort, men det er uheldig.
Kan tenke meg at Erna og SF tjente cirka 2,5 millioner i snitt per år dei siste 10 årene.
Sett i det lys så er ikke 1,8 millioner en stor sum, og eg regner med at bare en brøkdel av pengene et tjent i tilfeller der det er snakk om at han kanskje kunne ha innsideinformasjon. Jeg ser på SF sin aksjehandel som en måte å søke spenning på i hverdagen som ikke passer spesielt bra med det å ha en kone som er statsminister.
Redigert 20.09.2023 kl 12:56 Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 12:57 1357

Synes det er rart at ikke arbeidsgiveren uttaler seg nærmere.

Finnes er fagsjef i NHO-forbundet Norsk Industri. Det snakkes så mye om hvilket arbeidspress det er i det private. Hvordan kan da Finnes finne tid til den svært intensive tidsbruk på Børsen? Settes det ikke noen krav til inntjening. Hva har han gjort når han sitter på hjemmekontoret sitt? Jo, handlet aksjer.
Blue Cow Group
20.09.2023 kl 12:59 1356

"Det var også en måte å sette opp regnestykket på."

Ja, det er sånn man regner prosent. Du snakker om skolegang... ;P
Hadde du betalt 60% skatt og så 60% moms hadde du ikke fått no på butikken da?
Den eneste andre jeg har sett legge sammen prosentsatser på den måten er Hegnar når han spiller dum for å beskytte laksemilliardærene i landet.
polakk
20.09.2023 kl 13:14 1346

Ser at Flufiskeren er veldig aktiv her på forumet, har ofte lurt på hvor folk som er så aktive her jobber med.
Fluefiskeren
20.09.2023 kl 13:22 1337

Pensjonist. Og du?
polakk
20.09.2023 kl 13:22 1335

Selvstendig næringsdrivende og som SF hobbytrader
Redigert 20.09.2023 kl 13:23 Du må logge inn for å svare
vicktor
20.09.2023 kl 14:00 1326

Blue Cow Group
Jeg synes faktisk det ikke er så galt å ha de samme synspunktene som Hegnar, han har jeg sans for.
Lakseskatten skadelig virkninger og den urett de blir utsatt for deler jeg også med Hegnars.