Lilleulv477
18.09.2023 kl 13:03
9444
Pitti
18.09.2023 kl 14:25
9414
Hva er begrunnelse for halveringen av kursmålet ? Først dobler de opp kursen , så følger kursen ikke etter så halverer de kursmålet? Er jo rein idioti.
ErikNordnet
18.09.2023 kl 15:00
9599
Today: 14,503 +1,219
MTD avg 10,743
YTD avg 12,329
'23 FFA 18K
C5 gives a TCE of 26K at these levels, and look at the balance of the year! Mondays can be ok
TCE på 26k er ikke verst
MTD avg 10,743
YTD avg 12,329
'23 FFA 18K
C5 gives a TCE of 26K at these levels, and look at the balance of the year! Mondays can be ok
TCE på 26k er ikke verst
ErikNordnet
19.09.2023 kl 10:02
9396
Lilleulv477 skrev Men ratene er fasiten. https://tradingeconomics.com/commodity/baltic
Baltic dry opp nye 4%?
Lilleulv477
20.09.2023 kl 08:57
9206
Og med stigende rater så får vi en oppjustering av skipsverdier
Lilleulv477
21.09.2023 kl 09:31
8761
21.09.2023 08:00:19
2020 Bulkers Ltd. (2020) - Company Presentation
2020 Bulkers Ltd. will be presenting at Pareto Securities' 30th Energy Conference in Oslo, Norway on 21 September 2023.
2020 Bulkers Ltd. (2020) - Company Presentation
2020 Bulkers Ltd. will be presenting at Pareto Securities' 30th Energy Conference in Oslo, Norway on 21 September 2023.
ErikNordnet
26.09.2023 kl 09:12
8395
Lilleulv477 skrev Men ratene er fasiten. https://tradingeconomics.com/commodity/baltic
The Baltic Exchange's main sea freight index, which measures the cost of shipping goods worldwide, was up for the second straight session, rising about 1.3% to its highest since May 10th at 1,614 points, mainly boosted by the bigger size segment. The capesize index, which tracks vessels typically transporting 150,000-tonne cargoes such as iron ore and coal, advanced 3.1% to an over four-month high of 2,148 points; and the panamax index, which tracks ships that usually carry coal or grain cargoes of about 60,000 to 70,000 tonnes, remained unchanged from the prior session at 1,685 points. Among smaller vessels, the supramax index was flat at 1,354 points.
ErikNordnet
26.09.2023 kl 17:31
8236
BCI er faktisk i dag opp over 10% eller 2000 USD per dag.+19000 USD per dag.
Det er bra rater, ikke et ord i FA
Det er bra rater, ikke et ord i FA
Redigert 26.09.2023 kl 17:31
Du må logge inn for å svare
Ebit
04.10.2023 kl 17:06
7000
Voldsomt fall på bulk i dag.
2020 ned 4,12%.
Virker ulogisk idet vi nettopp har startet på Q4, som pleier å vært bulkselskapenes beste kvartal.
Noen som ser grunnen til fallet?
2020 ned 4,12%.
Virker ulogisk idet vi nettopp har startet på Q4, som pleier å vært bulkselskapenes beste kvartal.
Noen som ser grunnen til fallet?
boupa
05.10.2023 kl 08:49
6812
Psykologi. Folk har jo panikk annenhver dag. Sånn har det blitt med den nye bølgen investorer som kom under Corona-nedstengningen.
Lilleulv477
06.10.2023 kl 09:11
6614
Det fallet var ikke voldsomt i det hele tatt. tilbake etter 2 dager
china
08.10.2023 kl 12:09
6250
Hva er kursmålet hos analytikerne på 2020? Størst potensialet i forhold til Mpc?
Ebit
09.10.2023 kl 18:54
5512
Utbytte for september burde vært annonsert i dag.
Skjønner ikke at det drar ut?
Skjønner ikke at det drar ut?
Lilleulv477
10.10.2023 kl 09:32
5244
Oslo (Infront TDN Direkt): 2020 Bulkers oppnådde en gjennomsnittlig tidscerteparti-ekvivalent inntjening på rundt 21.700 dollar brutto pr dag i september 2023.
Det fremgår av en oppdatering fra selskapet tirsdag.
Selskapets seks skip på indekstilknyttede tidscertepartikontrakter hadde en inntjening på om lag 21.300 dollar pr dag brutto, inkludert gjennomsnittlige scrubber-fordeler pwå om lag 1.700 dollar dagen. De to skipene på fast time charter hadde en bruttoinntjening på om lag 22.700 dollar pr dag, inkludert scrubber-fordeler.
Selskapet har besluttet et månedsutbytte på 0,05 dollar pr aksje for september.
Det fremgår av en oppdatering fra selskapet tirsdag.
Selskapets seks skip på indekstilknyttede tidscertepartikontrakter hadde en inntjening på om lag 21.300 dollar pr dag brutto, inkludert gjennomsnittlige scrubber-fordeler pwå om lag 1.700 dollar dagen. De to skipene på fast time charter hadde en bruttoinntjening på om lag 22.700 dollar pr dag, inkludert scrubber-fordeler.
Selskapet har besluttet et månedsutbytte på 0,05 dollar pr aksje for september.
ErikNordnet
18.10.2023 kl 21:23
4241
https://www.finansavisen.no/finans/2023/10/18/8046609/en-femmer-i-utbytte-for-resten-av-aret
En femmer i utbytte for resten av året
Du kan godt analysere etterspørselen, men du kommer til å ta feil. En tilbudsside med lav ordrebok for nybygg gir håp om den store gevinsten frem i tid.
Publisert 18. okt. 2023 kl. 17.27
NØKTERN OPTIMIST: Styreleder Magnus Halvorsen sier at den store oppsiden kommer til slutt. Det gjelder bare å komme seg gjennom dårlige tider først.
Finans
Del
Karl Johan Molnes
Ingen bør bruke for mye tid på å analysere etterspørselssiden av skipssegmenter som oljetank og tørrbulk sier Halvorsen. Årsaken er at en ender opp med å ta feil. Det er for mange enkelthendelser som skjer som har stor påvirkning på fraktratene og dermed også aksjekursene.
Halvorsen sier også at etterspørselen for tørrbulk fra Kina har vært god, og denne gangen er det en overraskende økning i importen av Bauxitt som har løftet aluminamalmens andel av totaletterspørsel for tørrbulkshiping fra 5 prosent til 10 prosent. Bauksitt er råmaterialet som brukes til å produsere aluminium, som er det tredje mest utbredte grunnstoffet i jordskorpen. Likevel velger altså Kina å hente bauksitt helt fra Vest-Afrika. Sannsynligvis for å produsere flere elektriske biler. Shipping er sjelden dyrt, men en slik frakt er ikke av det billigste slaget.
Halvorsen sier at når 2020 Bulkers får 50.000 dollar pr. dag koster det 11 dollar pr. tonn å frakte jernmalm som koster 110 dollar pr. tonn fra Australia til Kina. Frakten fra Vest-Afrika er vesentlig lenger og dermed dyrere pr. tonn bauksitt som blir fraktet.
Tilbudssiden ble enkelt beskrevet slik av Halvorsen i vårt TV-studio onsdag: Verftene er fulle av bestillinger for LNG-skip og container-skip. Det finnes omtrent 2.000 store tørrbulkskip. Det må skrapes 750 skip.
Så tror Halvorsen at endringen i kinesisk etterspørsel etter jernmalm gir et behov for ytterligere 250 store tørrbulkskip. Dyre skip i lange serier eller bare lange serier er det som får verftene interessert i å ta på seg store nybyggingsordrer. Det virker langt unna og ordreboken for tørrlastskip er nå bare på rundt 5 prosent av segmentets eksisterende flåte. Før det smalt med finanskrise i 2008 var ordreboken på hele 120 prosent av den daværende tørrbulkflåten. Det gikk helt galt.
Bulkmarkedet har strammet seg til med fraktrater på 40.000 dollar pr. dag. Vi som konsumenter har mindre penger å rutte med etter at rentene har steget, men industriselskaper som ser det brygger opp til konflikt i Midtøsten bestiller mer for å sikre seg levering av råvarer. I tillegg til de indekserte ratene har 2020 Bulkers opsjoner på å sikre inntekter på et visst nivå når spotmarkedet er for lavt og gamble på høye rater om en tror de skal ned. Høsten 2021, da markedet ble bra, låste 2020 Bulkers inn gode fraktrater. I 2020 under pandemien falt bunnen ut av spotmarkedet og capesizeindeksen. Da sluttet 2020 Bulkers så mange skip til langt høyere rater at alle kostnader ble dekket for året.
En nedgangskonjunktur vil selvsagt ikke være bra for et tørrbulkrederi, sier Halvorsen, men oppsiden kommer til slutt. Det handler bare om å komme seg gjennom de dårlige tidene.
2020 Bulkers betaler ut alt overskudd hver måned. Selskapet kunne lukket inn hele kvartalet nå og betalt ut omtrent 5,0 kroner pr. aksje i utbytte for resten av 2023. Det ville gitt et annualisert utbytte på nesten 20 prosent pr. år for 2020 Bulkers-aksjen.
Magnus Halvorsen er styreleder i tørrbulkrederiet 2020 Bulkers. Han var gjest i Finansavisens Børsmorgen TV onsdag denne uken.
Hovedstrategi for 2020 Bulkers
2020 Bulkers eier åtte store Newcastle Max tørrbulkskip. Skipene brukes mest til å frakte jernmalm. Selskapet ble startet for å bli det mest gjennomsiktige tørrbulkrederiet på børsen. Du skal vite hvilken eksponering du har når du eier aksjen. Det får du fordi alle skipene er leid ut til fraktrater som er knyttet til capesize-indeksen hver dag med et tillegg på mellom 35 til 40 prosent for størrelse + 3.000 dollar for scrubbere.
Selskapet har betalt utbytte 39 måneder på rad, og allerede nå har 80 prosent av innskutt kapital blitt tilbakebetalt. Halvorsen sier skipene har en gjennomsnittsalder på fire år og er verdt omtrent 55 million dollar hver. Aksjen handles som de fleste andre innen shipping til rabatt på substansverdi. Da er det bedre å kjøpe tilbake egne aksjer enn å kjøpe skip. Kommer ikke til å inngå nybyggingskontrakter på bulkskip nå fordi det er død kapital frem til levering tidligst i 2026/27.
Finansavisen Børsmorgen TV
En femmer i utbytte for resten av året
Du kan godt analysere etterspørselen, men du kommer til å ta feil. En tilbudsside med lav ordrebok for nybygg gir håp om den store gevinsten frem i tid.
Publisert 18. okt. 2023 kl. 17.27
NØKTERN OPTIMIST: Styreleder Magnus Halvorsen sier at den store oppsiden kommer til slutt. Det gjelder bare å komme seg gjennom dårlige tider først.
Finans
Del
Karl Johan Molnes
Ingen bør bruke for mye tid på å analysere etterspørselssiden av skipssegmenter som oljetank og tørrbulk sier Halvorsen. Årsaken er at en ender opp med å ta feil. Det er for mange enkelthendelser som skjer som har stor påvirkning på fraktratene og dermed også aksjekursene.
Halvorsen sier også at etterspørselen for tørrbulk fra Kina har vært god, og denne gangen er det en overraskende økning i importen av Bauxitt som har løftet aluminamalmens andel av totaletterspørsel for tørrbulkshiping fra 5 prosent til 10 prosent. Bauksitt er råmaterialet som brukes til å produsere aluminium, som er det tredje mest utbredte grunnstoffet i jordskorpen. Likevel velger altså Kina å hente bauksitt helt fra Vest-Afrika. Sannsynligvis for å produsere flere elektriske biler. Shipping er sjelden dyrt, men en slik frakt er ikke av det billigste slaget.
Halvorsen sier at når 2020 Bulkers får 50.000 dollar pr. dag koster det 11 dollar pr. tonn å frakte jernmalm som koster 110 dollar pr. tonn fra Australia til Kina. Frakten fra Vest-Afrika er vesentlig lenger og dermed dyrere pr. tonn bauksitt som blir fraktet.
Tilbudssiden ble enkelt beskrevet slik av Halvorsen i vårt TV-studio onsdag: Verftene er fulle av bestillinger for LNG-skip og container-skip. Det finnes omtrent 2.000 store tørrbulkskip. Det må skrapes 750 skip.
Så tror Halvorsen at endringen i kinesisk etterspørsel etter jernmalm gir et behov for ytterligere 250 store tørrbulkskip. Dyre skip i lange serier eller bare lange serier er det som får verftene interessert i å ta på seg store nybyggingsordrer. Det virker langt unna og ordreboken for tørrlastskip er nå bare på rundt 5 prosent av segmentets eksisterende flåte. Før det smalt med finanskrise i 2008 var ordreboken på hele 120 prosent av den daværende tørrbulkflåten. Det gikk helt galt.
Bulkmarkedet har strammet seg til med fraktrater på 40.000 dollar pr. dag. Vi som konsumenter har mindre penger å rutte med etter at rentene har steget, men industriselskaper som ser det brygger opp til konflikt i Midtøsten bestiller mer for å sikre seg levering av råvarer. I tillegg til de indekserte ratene har 2020 Bulkers opsjoner på å sikre inntekter på et visst nivå når spotmarkedet er for lavt og gamble på høye rater om en tror de skal ned. Høsten 2021, da markedet ble bra, låste 2020 Bulkers inn gode fraktrater. I 2020 under pandemien falt bunnen ut av spotmarkedet og capesizeindeksen. Da sluttet 2020 Bulkers så mange skip til langt høyere rater at alle kostnader ble dekket for året.
En nedgangskonjunktur vil selvsagt ikke være bra for et tørrbulkrederi, sier Halvorsen, men oppsiden kommer til slutt. Det handler bare om å komme seg gjennom de dårlige tidene.
2020 Bulkers betaler ut alt overskudd hver måned. Selskapet kunne lukket inn hele kvartalet nå og betalt ut omtrent 5,0 kroner pr. aksje i utbytte for resten av 2023. Det ville gitt et annualisert utbytte på nesten 20 prosent pr. år for 2020 Bulkers-aksjen.
Magnus Halvorsen er styreleder i tørrbulkrederiet 2020 Bulkers. Han var gjest i Finansavisens Børsmorgen TV onsdag denne uken.
Hovedstrategi for 2020 Bulkers
2020 Bulkers eier åtte store Newcastle Max tørrbulkskip. Skipene brukes mest til å frakte jernmalm. Selskapet ble startet for å bli det mest gjennomsiktige tørrbulkrederiet på børsen. Du skal vite hvilken eksponering du har når du eier aksjen. Det får du fordi alle skipene er leid ut til fraktrater som er knyttet til capesize-indeksen hver dag med et tillegg på mellom 35 til 40 prosent for størrelse + 3.000 dollar for scrubbere.
Selskapet har betalt utbytte 39 måneder på rad, og allerede nå har 80 prosent av innskutt kapital blitt tilbakebetalt. Halvorsen sier skipene har en gjennomsnittsalder på fire år og er verdt omtrent 55 million dollar hver. Aksjen handles som de fleste andre innen shipping til rabatt på substansverdi. Da er det bedre å kjøpe tilbake egne aksjer enn å kjøpe skip. Kommer ikke til å inngå nybyggingskontrakter på bulkskip nå fordi det er død kapital frem til levering tidligst i 2026/27.
Finansavisen Børsmorgen TV
ErikNordnet
19.10.2023 kl 13:14
3706
Spot ned i dag og likeså bulkaksjer.
Føler meg uansett ganske sikker på 135- 155 i løpet av 2024.
Bra forklart i intervjuen fra i går.
2020B inntjening: Spotrate 19.10.2023: 30130 USD/Dag)
40% premium pga. Newcastlemax (større størelse): 12182
Pemium pga scrubber: ca 4000 USD/dag
Total inntjening: 46182 USD/Dag/ship
Kostnader:
Breakeven (all inclusive) 16400 USD/dag.
Fortjenst per dag 19.10.2023: 29782 USD/Ship
Antall ship: 8 -> 8 * 29782 = 238256 USD/dag
Alle 2020B ship er per dagens dato på spot.
2020 Bulkers
@2Bulkers
·
52m
Today: 30,130 -959
MTD avg 27,100
YTD avg 13,626
'23 FFA 20K
Not the biggest surprise after the algo's went defensive on FFA. It seems a few more ballasters heading to seek their fortunes now. November suddenly unpredictable↕️
Føler meg uansett ganske sikker på 135- 155 i løpet av 2024.
Bra forklart i intervjuen fra i går.
2020B inntjening: Spotrate 19.10.2023: 30130 USD/Dag)
40% premium pga. Newcastlemax (større størelse): 12182
Pemium pga scrubber: ca 4000 USD/dag
Total inntjening: 46182 USD/Dag/ship
Kostnader:
Breakeven (all inclusive) 16400 USD/dag.
Fortjenst per dag 19.10.2023: 29782 USD/Ship
Antall ship: 8 -> 8 * 29782 = 238256 USD/dag
Alle 2020B ship er per dagens dato på spot.
2020 Bulkers
@2Bulkers
·
52m
Today: 30,130 -959
MTD avg 27,100
YTD avg 13,626
'23 FFA 20K
Not the biggest surprise after the algo's went defensive on FFA. It seems a few more ballasters heading to seek their fortunes now. November suddenly unpredictable↕️
Redigert 19.10.2023 kl 13:47
Du må logge inn for å svare
Lilleulv477
14.11.2023 kl 11:49
2918
Og ratene og kursmål stiger igjen.
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities, Clarksons Securities og DNB Markets høyner kursmålet på 2020 Bulkers etter selskapets kvartalsrapport onsdag.
Pareto høyner sitt kursmål til 115 kroner pr aksje, fra 105 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
"Med en helt ny flåte og fantastisk utbyttepolitikk er aksjen fortsatt vårt toppvalg i sektoren", skriver meglerhuset.
Clarksons øker sitt kursmål til 135 kroner pr aksje, fra 130 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
"Med sterk støtte fra annenhåndsverdier under nybyggparitet og høy inntjeningskraft i det vi tror vil være et sterkere ratemiljø neste år, tror vi aksjen presenterer en attraktiv investeringsmulighet", skriver Clarksons.
DNB Markets høyner sitt kursmål til 130 kroner pr aksje, fra 126 kroner, og gjentar kjøp.
Oslo (Infront TDN Direkt): Pareto Securities, Clarksons Securities og DNB Markets høyner kursmålet på 2020 Bulkers etter selskapets kvartalsrapport onsdag.
Pareto høyner sitt kursmål til 115 kroner pr aksje, fra 105 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
"Med en helt ny flåte og fantastisk utbyttepolitikk er aksjen fortsatt vårt toppvalg i sektoren", skriver meglerhuset.
Clarksons øker sitt kursmål til 135 kroner pr aksje, fra 130 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
"Med sterk støtte fra annenhåndsverdier under nybyggparitet og høy inntjeningskraft i det vi tror vil være et sterkere ratemiljø neste år, tror vi aksjen presenterer en attraktiv investeringsmulighet", skriver Clarksons.
DNB Markets høyner sitt kursmål til 130 kroner pr aksje, fra 126 kroner, og gjentar kjøp.
SeanA
14.11.2023 kl 12:56
2809
Var en video på X hvor Trøim presenterte, der var han inne på at buy and hold i drybulk - gitt at man kjøpte i bunnen av sykelen var svært lønnsomt - ROI - 1538%.
https://twitter.com/JanWoldstad/status/1715419689608708590 på cirka 9 min .
Himalaya og 2020 fremstår som pengemaskiner sett over tid, allerede nå blir utbyttene behagelige, men hvis ratene går opp endel så blir det jo latterlig.
https://twitter.com/JanWoldstad/status/1715419689608708590 på cirka 9 min .
Himalaya og 2020 fremstår som pengemaskiner sett over tid, allerede nå blir utbyttene behagelige, men hvis ratene går opp endel så blir det jo latterlig.
Ebit
15.11.2023 kl 23:30
2458
Koch forlenger med 2020 Bulkers
Koch Shipping beholder fire av 2020 Bulkers' skip ut 2026 med opsjoner på ytterligere 12 måneders leie.
Publisert 15. nov. 2023 kl. 16.33
Koch Shipping beholder fire av 2020 Bulkers' skip ut 2026 med opsjoner på ytterligere 12 måneders leie.
Publisert 15. nov. 2023 kl. 16.33
Lilleulv477
17.11.2023 kl 08:52
2211
Baltic Dry-indeksen er opp 4,15 prosent til 1.758 poeng, ifølge The Baltic Exchange.
-
«
- 1
- 2 »