Cyviz

Granly
CYVIZ 19.09.2023 kl 11:03 13374

Hei :)

Kjekt å lese om det nye strategiske partnerskapet mellom Aker BP og Cyviz. Her er det nok stort potensiale for spennende kontrakter framover, eller hva tenker dere?

https://newsweb.oslobors.no/message/599712
Redigert 28.11.2023 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
20.09.2023 kl 10:37 6687

Ingen voldsom optimisme å spore.
Granly
25.09.2023 kl 15:09 6583

lite optimisme ja, selv om dette har vert en mnd med noen nyheter.

som:
6 September, lanserte ny software plattform, som kan gi ny abonnementsbaserte foretningsmodel.
18 September ingår strategisk partnerskap med Aker BP
19 September Cyviz | Ikke-regulatoriske pressemeldinger Cyviz samarbeider med SPIE - åpner et nytt oppslukende opplevelsessenter i Utrecht, Nederland. Den nye satsingen er i samarbeid med den strategiske partneren SPIE, og gir verdi til bedriftsorganisasjoner, forsvars- og offentlige kunder.

Blir spennende å se om det snart kommer flere kontrakter og nyheter for Cyviz framover.

har selv en liten andel i dette selskapet, flere som følger dette selskapet og flere som har en formening om kursen videre?
Sunn Skepsis
25.09.2023 kl 16:58 6530

Totalt verdiløse nyheter i følge markedet.
Granly
10.11.2023 kl 14:34 6179

Da er q3 tallene lagt frem og vi får en liten oppsummering av kvartalet som har vert.

dette kvartalet.120,3 millioner kroner i driftsinntekter, opp 3,4 prosent sammenlignet med samme kvartal i 2022.
Selskapets EBITDA var -6,6 millioner kroner, ned fra 4,7
millioner kroner i samme periode i fjor.
Rullerende 12 måneders EBITDA var NOK25,4 millioner kroner.
Bruttomarginen var i tredje kvartal 47,3 prosent, stabilt sammenlignet med tredje kvartal 2022.

3q er også kjent for å være et svakere kvartal, og som blir forsterket med en forskyvning av en betydelig avtale innen forsvarssektoren
i USA til Q4 2023 og Q1 2024,

«Cyviz er svært godt posisjonert i et globalt marked for avanserte digitale
samhandlingsløsninger som har stort potensial drevet av sterke trender som
hybridkontor, kostnadskutt og fokus på klima. Selskapets pipeline for de siste
månedene av 2023 er betydelig styrket gjennom kvartalet. Med en inntektsvekst på
36 prosent og positiv EBITDA i årets ni første måneder, er vi godt i rute med
tanke på å nå våre vekstambisjoner for året, samt legge grunnlaget for fortsatt
lønnsom vekst i 2024», sier CEO i Cyviz Espen Gylvik.

Strategiske nye kunder i tredje kvartal:

* Signering av første Fortune 100 FMCG kunde
* Ny avtale med Microsoft i Nederland for deres Holo Suite-senter
* Ny stor kunde innenfor energisektoren
* Ny strategisk avtale med Aker BP


Så alt I alt er eg fornøyd med selskapet. De fortsetter og leverer og eg tror spesielt den strategiske avtalen med Aker Bp vil hjelpe Selskapet med å hanke inn flere avtaler med store oljeselskaper.

Alt I alt er eg fornøyd med presentasjonen, Selskapet fortsetter å vokse, og de følger de de formidler. Derfor fortsetter eg å stole på selskapet og mener dette er en god investering framover. selv om dagens kurs sier noe annet.

så om en tenker framover, så tenker eg at en kurs på 47-52 kroner er innen for rekkevidde de neste 6 mnd, selv om dette er langt under hva Carnegie tenkte 27 juni. da oppjusterte de kursmålet på Cyviz til 65 kroner per aksje, fra 55 kroner. Meglerhuset gjentar sin kjøpsanbefaling på aksjen



Sunn Skepsis
13.11.2023 kl 09:33 6056

Det er absolutt ingenting som tyder på at det kommer til å skje, men det er vel lov å drømme litt.
Granly
13.11.2023 kl 10:42 6037

alltid lov å drømme,

men det som er med å trekke kursen ned i dette selskapet har ikke så mye med hva selskapet leverer og presterer.

Det har dessverre noe eg har sett i mange selskaper med lavt volum,
Nemlig lave handels volumet. så selv om en har en liten beholdning på under 5000 aksjer og ønsker ut av dette selskapet, gir det store svinginger i kursen. Så for at skuten skal få en reprising som stemmer mer overens med selskapet så må vi få større volum i denne her. Det som kan hjelpe å få opp volumet er når den større ordren til forsvarsindustrien i USA vil bli ferdigstilt og vi ser inntektene i regnskapet.
Granly
28.11.2023 kl 17:45 5858

Cyviz AS - Karl Peter Gombrii ny CFO i Cyviz AS

27.11.2023 13:35:01 CET | Cyviz | Annen informasjonspliktig regulatorisk
informasjon

Karl Peter Gombrii tiltrer som Chief Financial Officer (CFO) i Cyviz med
virkning fra 1. desember 2023.

Gombrii kommer fra rollen som interim CFO i Belfor Norway, og bringer med seg
omfattende erfaring fra finanssektoren og internasjonale selskaper.

"Vi er svært tilfredse med å ønske Karl Peter velkommen til Cyviz. Hans
verdifulle erfaring fra både nordiske og globale virksomheter vil spille en
sentral rolle i selskapets vekststrategi de kommende årene," uttaler Rune
Syversen, styreleder i Cyviz.

Gombrii, med en MBA i finans fra Norges Handelshøyskole og sertifisert
finansanalytiker (CFA), har hatt ledende finansielle og kommersielle roller,
blant annet i Norwegian Air Shuttle, Hurtigruten Group og private equity-fondet
Norvestor.

«Jeg ser frem til å bidra til Cyviz' globale vekststrategi og til at vi utnytter
det strategiske potensialet i selskapets teknologi. Teamets sterke kompetanse og
bærekraftsfokus gjør denne muligheten spesielt motiverende», sier Gombrii.

INFORMASJONSPLIKTIG OPPLYSNING

Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven § 5-12.

Skilde: https://newsweb.oslobors.no/message/605042
Granly
30.11.2023 kl 17:42 5755

November nærmer seg over. Vi tar en liten oppsummering av mnd som har gått

Kursen avsluttet mnd på 30.60, no som gir en nedgang på 6.99% for november.

høydepunkter:

27.11.23 Karl Peter Gombrii tiltrer som Chief Financial Officer (CFO) i Cyviz med
virkning fra 1. desember 2023.

13.11.23 Marius Skagen is stepping down as CFO

10.11.23 Cyviz AS resultatet for Q3

Med det ønsker eg desember velkommen og blir spennende å se om det blir meldt noe spennende neste mnd.
Sunn Skepsis
07.12.2023 kl 10:20 5621

Alltid lovende når verdien på kontrakter ikke nevnes. Bare mikrokontrakter, vil jeg tro.
Granly
07.12.2023 kl 10:32 5596

Cyviz offentliggjør en rekke nylige kontrakter. I løpet av de siste to månedene
har den globale teknologileverandøren av fremtidens samhandlingsløsninger sikret
betydelige avtaler på tvers av ulike regioner, blant annet med en global
partneravtale med IBM Security. Kontraktene bidrar til vekst og utvidelse
innenfor selskapets markeder.

Selv om vi ikke vet verdien på disse kontraktene oppgirselskapet at de bidrar til fortsatt vekst og tilstedeværelse i Cyviz' markeder. No som er betryggende å vite.

( https://newsweb.oslobors.no/message/605889 )
Sunn Skepsis
07.12.2023 kl 12:59 5513

Enorm interesse, da gitt. Selskapet burde vært tatt av børs for lengst på grunn av manglende interesse.
Granly
07.12.2023 kl 13:40 5508

Selskapet hadde vel vært mest tjent med at en stor investor eller et oppkjøpsfond hadde kjøpt opp selskapet og tatt det av børs. for så å bygget det videre opp for de eventuelt noterer det på børsen igjen.

men da kommer eventuelt de til å sitte igjen med stor gevinst i selskapet, mens vi går enten i 0 eller går i minus

Det mest optimale for oss investorer er å få opp interessen for selskapet, (en artikkel i FA, E24 eller DN hadde vert til nytte for å øke interessen for selskapet.
Det hadde også vært optimalt om styret/ toppledelsen hadde kjøpt en del aksjer i selskapet for å vise oss andre at de har troen.

hadde også vært optimalt med oppdatering på ordrereserven.

Men det som skal være sikkert er at selskapet bygger seg oppover og vi som investorer må være tolmodige så vil tålmodigheten våres bere frukter.

og på en side, skjønner godt at verdien ikke blir opplyst på disse om en leser hvilken kontrakter de har fått. I tillegg viser kontraktene de har fått at det er en leverandør som er til å stole på og de føler seg trygge på.

Cyviz rapporterer om et nytt vellykket samarbeid som har resultert i et senter
for cybersikkerhet for en fremstående utdannings- og forskningsinstitusjon på
universitetsnivå. Avtalen er inngått gjennom et nytt strategisk partnerskap med
IBM Security, og bekrefter Cyviz' forpliktelse til å fremme utdanning innen
cybersikkerhet, og simuleringer for bedrifter og statlige organisasjoner.

Nasjonal sikkerhet og kritiske tjenester

Blant de nye kontraktene er betydelige leveranser til statlige enheter. Gjennom
et strategisk samarbeid vil Cyviz levere løsninger som støtter kritiske
ansvarsområder innen innvandring og sikkerhet. Prosjektet innebærer blant annet
styrerom og kontrollrom.

En annen avtale innebærer etablering av et operasjonssenter ved hovedkontoret
til en sentral, statlig enhet. Enheten spiller en avgjørende rolle i leveransen
av kritiske tjenester for offentlig sikkerhet og effektiv styring.

Så til slutt, ved å sitte long i denne her, tror eg vil være gull vært. for di som hopper av og seler seg ut til lave priser, så kan det være dyrt å hoppe tilbake på toget når det først får opp farten.
Martin10
11.01.2024 kl 09:23 5142

Det renner inn med ordrer. I dag er det et oljeselskap som utvider samarbeidet med Cyviz. Gjenkjøp fra store kunder er et godt tegn på kundetilfredshet. F.eks. samarbeidet med Microsoft og det amerikanske forsvaret.Året 2014 har startet på en veldig positiv måte. Jeg har vært med fra børsnotering og ser nå positivt på fortsettelsen. Jeg mener også at ledelsen kan bli flinkere til å kommunisere med markedet, Hadde også gjort seg om ledelsen kjøpte aksjer.
Granly
11.01.2024 kl 09:38 5161

veldig kjekt å se at de får nokk en kontrakt og er enig med deg Martin10, hadde gjort seg om ledelsen kjøpte aksjer. For meg også virker det som selskapet er på rett spor og med flere kontrakter den siste tiden har eg troen på at 2024 blir året for Cyviz.
Igjr
11.01.2024 kl 10:02 5116

Tror dette blir veldig bra. Betydelig kontrakt i forhold til MCAPen til selskapet dette. Virker som et ledelsen er mer "på" mot media og ønsker å promotere selskapet i år. Som dere påpeker tror jeg aksjekjøp fra ledelsen ville vært veldig positivt.
Glenn L
11.01.2024 kl 12:55 5053

Litt usikker på om ledelsen må vente til etter q4 før de kan kjøpe. Direktøren har allerede en god del aksjer.
Kortskalle
11.01.2024 kl 14:11 5011

Selvom selskapet er triggerhappy med børsmeldinger, så setter jeg svært pris på det som aksjonær på dette selskapet.
Jo mer de kommuniserer ut, jo mer vil de bli lagt merke til :)
Granly
07.02.2024 kl 10:45 4621

Hei. I morgen får vi fasiten for q4. Mine tanker før q4 tallene er et sterkere kvartal en q4 i fjor som viser at veksten fortsetter, samt et bedre kvartal en q3 som var under mine forventninger men samtidig var innenfor hva selskapet oppgir.

De meldte i q3 at en betydelig leveranse var forskyvet til q4 og q1 som eg regner med vi vil se igjen på tallene.

Eg håper også på litt mer informasjon om fremtiden og om de nevner hvor store verdier de har på kontrakter framover (da de meldte i desember om flere nye kontrakter men ikke nevnte verdi på disse) for å gjøre det litt enklere å leke seg med regnearket :D

I morgen regner eg med vi får en boost I aksjekursen etter en positiv q4 presentasjon, Som ståen er nå ser eg kursen rundt 39-40 kroner i morgen, men om vi får veldig positiv omtaler i aviser, vil oppgangen fort bli 9-10% fra dagens sluttkurs og havne på 41-42 kroner.
Sunn Skepsis
07.02.2024 kl 11:37 4602

Blir overrasket om de i det hele tatt får omtale, så jeg tenker det er greit å ha null forventninger.
Granly
08.02.2024 kl 12:01 4519

Oppsummering:
Cyviz AS kunngjør rekordhøy ordreinngang på 384 millioner kroner og en EBITDA på 20 millioner kroner i fjerde kvartal 2023, som representerer en økning på henholdsvis 169% og 14% sammenlignet med samme periode i 2022. Selskapet opplevde en betydelig økning i ordreinngangen, drevet av strategiske avtaler med selskaper som Aker BP og Microsoft. Totalinntektene økte med 21%, EBITDA økte med 208%, og ordreinngangen økte med 29% i løpet av 2023. Cyviz attribuerer disse positive resultatene til sin strategi for vekst og diversifisering, samt betydelige endringer i toppledelsen. Ved inngangen til 2024 har selskapet også økt sin ordrebeholdning betydelig, og de forventer fortsatt lønnsom vekst med fokus på å øke gjentakende inntekter og opprettholde lønnsomhet.

Kommentar:
Rapporten viser klart positive resultater for Cyviz, med betydelig økning i både ordreinngang og EBITDA. Selskapet har implementert effektive strategier for vekst og diversifisering, noe som har resultert i sterk etterspørsel og økonomisk suksess. Videre forventer selskapet fortsatt vekst og lønnsomhet, og opprettholder sitt mål om en solid EBITDA-margin.

Kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/610125
Solan-(1)
08.02.2024 kl 17:01 4445

Forsøkte å øke litt i ettermiddag, men den løp fra meg. 30-tallet er nok snar tilbakelagt!
Fevang
09.02.2024 kl 00:26 4351

Fra E24:
Teknologileverandøren Cyviz fikk et driftsresultat på 20,1 millioner kroner i fjerde kvartal 2023, en oppgang fra 17,6 millioner kroner i fjerde kvartal 2022. Det viser ferske kvartalstall fra selskapet.

Omsetningen endte på 168,4 millioner kroner, ned fra 180,4 millioner i tilsvarende kvartal året før.

Ordreinngangen steg til 283,5 millioner kroner i kvartalet, opp fra 142,7 millioner i tilsvarende kvartal i 2022.

- Fjerde kvartal markerer en viktig milepæl for Cyviz, med en eksepsjonell ordreinngang, sterke inntekter og gode ebitda-resultater, sier administrerende direktør Espen Gylvik.

For 2023 sett under ett økte inntektene til 585 millioner kroner, opp fra 486 millioner kroner i 2022. Driftsresultatet økte fra 9 millioner i 2022 til 28 millioner i 2023.


Ser vel ok ut dette synes jeg.
Sunn Skepsis
20.02.2024 kl 15:08 4110

Hva er det som skal til for å redde denne sørgelige aksjen?
Mr Å
20.02.2024 kl 16:39 4083

Her er det bare og be til høyere makter at de drar noe opp av hatten!
Her dessverre kjøpt meg alt for mye opp i denne litt tidlig, men noen halmstrå må man ta en gang i blant selv om det er 99 prosent kjangs på at det går til skogs.
Men så var det, denne ene prosenten da som er litt fristende.
Noen stor fisker har denne i sin portefølje så vi for håpe og smøre på med en god slump med tålmodighet.
Nå tjente de vel litt penger sist kvartal, klart; skulle de nå 1 Mrd og 10/15 prosent Ebidt så kan det blir penger av dette her.
Hadde håpet på noe innside kjøp men virker stille, det hadde vist at de har troen på selskapet.
Vd har vært ute i FA og prøvd og synligjøre selskapet uten hell, han bør følge opp med kjøp av aksjer for og vise at han har troen.
Sunn Skepsis
28.02.2024 kl 09:14 3915

Hehe, ja det er lett å la seg lure av haussing og såkalte "eksperter" som har "tro" på en aksje.
Det er i hvert fall ingenting som tyder på at de kommer til å lykkes med det første.
Granly
28.02.2024 kl 10:53 3881

Hei

Når vi ser på 2023 så økte selskapet inntektene fra 486 millioner kroner (2022) til hele 585 millioner kroner, og driftsresultatet økte fra 9 millioner (2022) Til 28 millioner i 2023.

Noe som viser at selskapet er på rett vei, men det tar lenger tid å vokse en de har sett for seg. De gjorde heldigvis grep i 2023 som kan øke aktiviteten i selskapet uten å hente inn ekstra penger for å finansiere veksten. De har endret kontraktene sine, så de får betalt en del i forskudd som dekker kostnader for blant annet utstyr.

Stemmer det har vert artikler i aviser som er positive for selskapet som har prøvd å synliggjøre verdier men det har ikke hatt den effekten.

Innside kjøp, Det savner eg også og det er noe eg har etterlyst, men om vi tar et dypdykk så ser en at daglig leder i cyviz eier 50% i et selskapet som eier 89 485 aksjer i selskapet.

vi ser også at silvercoin som er en stor aksjoner har øket eierandelen sin til 5.71% og mannen bak selskapet har også et annet selskap som står oppført med 0,52% av selskapet. (etter små kjøp siste tiden se link, ( https://www.finansavisen.no/bjellesauer?tickers=CYVIZ )

Som viser at troen er der på selskapet.

Eg er også i den båt at eg kjøpte meg opp når kursen hadde en topp, samtidig har selskapet relativt lavt volum som gjør at en må bestemme seg om å sitte og fortsette å kjøpe seg opp og følge båten til kai eller hoppe av i en liten båt og se gevinsten og verdiene seile avsted videre.

Eg valgte å fortsette ferden med båten og eg ser store verdier i selskapet på sikt, eg ser også for meg at selskapet laster flere kontrakter ombord underveis. Da produktet selskapet leverer er i vinden for øyeblikket og flere store selskaper ønsker og bygge rom for kommunikasjon og kontroll.

så Granly er fortsatt aksjoner og har fortsatt troen på at selskapet vil levere et godt 2024 og enda bedre 2025.
Redigert 28.02.2024 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
08.03.2024 kl 13:37 3721

Det er helt vilt hvor katastrofal dårlig denne aksjen er.
Granly
08.03.2024 kl 14:21 3702

Dette er aksjen for de tolmodige, men når den først går så går den :D Eg sitter å koser meg med kaffe + sjokolade i mens eg jobber med nettside, så får Cyviz gå ned og opp og ned og opp igjen....

om eg skal trekke frem noe positivt så er det bra volum i dag over 16 000. aksjer har byttet hender. Men nå får eg ta meg en slurk kaffe og jobbe videre.
Sunn Skepsis
08.03.2024 kl 14:35 3688

Ja, det er mange som vil ut av dritten, forståelig nok.
Sunn Skepsis
11.03.2024 kl 11:26 3569

Nå handler det bare om å selge til lavest mulig pris så dere taper mest mulig. Fremtiden er bekmørk.
Sunn Skepsis
11.03.2024 kl 12:27 3530

Varig oppgang på Oslo Børs? Glem det.
Granly
11.03.2024 kl 12:52 3508

Hei.

06.03.24 kjøpte silvercoin industrier nye 10.551 aksjer i Cyviz og sitter nå med 747 271 aksjer i selskapet som tilsvarer 5,799% som viser de har troen på selskapet og nytter muligheten når flere mister tålmodigheten og ønsker ut av selskapet.

M.V.H

Den positive Granly


Sunn Skepsis
12.03.2024 kl 09:41 3430

Kursen er tilbake til før en rekke kontrakter ble annonsert. Hva feiler det egentlig investorer? Det er noe grunnleggende galt et sted.

Du kunne like gjerne grave ned pengene dine i hagen i stedet for å kjøpe norske tech-aksjer, og du ville fått like mye eller mer igjen for det.
Granly
12.03.2024 kl 11:20 3446

Eg kjenner skuffelsen/frustrasjonen og er ikke alltid like enkelt å forstå hvorfor kursen er som den er selv om selskapet leverer.

Jeg tror også at flere av investorene er utålmodige og jager gevinst fra selskap til selskap, kjøper seg inn på positivt og løper når det er stille for å jakte neste... noe som i mange tilfeller kan resultere i tap.

Som nevnt tidligere har stor investor benyttet seg av muligheten, når flere ønsker ut, kjøper han aksjer :D

Kan også dele litt tilbakeblikk som kanskje er med å roe den utlomodige sjelen til mange av aksjonærene og kanskje friste noen nye til å ta et lodd i selskapet.

Cyviz AS kunngjør 08.02.24 sine finansielle resultater for fjerde kvartal 2023, med
en ordreinngang på 384 millioner kroner og EBITDA på 20 millioner kroner, en
økning på henholdsvis 169% og 14% sammenlignet med Q4 2022

Utsiktene for 2024

Ved inngangen til 2024 har Cyviz sin ordrebeholdning økt betraktelig fra 273
millioner kroner til 443 millioner kroner, en økning på 62%, og legger dermed et
solid grunnlag for fortsatt lønnsom vekst. Selskapet fortsetter å fokusere på
sine strategiske mål, deriblant å øke gjentakende inntekter og opprettholde
lønnsomheten
Cyviz gjentar sitt mål om en EBITDA-margin på 15-20%, noe som gjenspeiler deres
tro på vedvarende vekst og driftseffektivitet.

med andre ord starter 2024 med et veldig godt grunnlag for et eventyrlig år for de som er tolmodige.
og med tanke på de nye kontraktene de opererer med (tar en del i forhåndsbetaling ved kontrakt skriving) Gjør at de har muligheten å vokse mye mer fremover.

M.V.H

Granly, tolmodig investor som koser seg med kaffe og sjokolade (nevner ikke type for å unge reklame)
Kilder: https://www.cyviz.com




rydning
12.03.2024 kl 11:29 3470

Det spørsmålet bør du stille til deg selv foran speilet.
Det finnes mange investorer som sitter med god avkastning på norske tecselskaper, som f eks Crayon, Nordic Semi, Tomra og Schibsted.
Det handler om å komme seg inn på riktig tidspunkt, løfte hodet og kunne se gjennom sektorrotasjonene.
Hva forventer du egentlig av et nynotert børsselskap, der det virker som du selv kjøpte deg inn på toppen av euforien i et null rente marked.
Dessuten har jeg sagt det før, og jeg sier det igjen, at har vil det komme en vekstemisjon.
Redigert 12.03.2024 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
12.03.2024 kl 13:57 3429

Ny sterk dag. Ser vi 20-tallet igjen denne uken eller neste?
Sunn Skepsis
12.03.2024 kl 14:06 3427

Det neste blir vel at en eller annen tulling på internett skal komme og fortelle meg at denne børstaperen skal gå opp 150 % i løpet av året.
Granly
12.03.2024 kl 15:41 3385

Om eg har forstått rett, så trenger ikke Cyviz hente penger da de greier å finansiere veksten på annen måte.

Hvordan?

I 2023 gjorde Cyviz endringer i kontrakten sin, som innebærer at de tar en del i forhåndsbetaling som dekker blant annet utgifter til utstyr, Det igjen gjør at de har muligheten til å ta på seg flere kontrakter samtidig og som er med å bidrar til den gode veksten selskapet har.

men.... ja, Selskapet er priset lavt etter min mening og er nokk samme inntrykk silvercoin hadde når de lastet opp med over 10 000 aksjer til en pris på i overkant av 34 kroner pr stykk.

Poenget midt er at Cyviz vil komme med tiden og gi god avkasting, og det er små poster som presser ned prisen som regel.

vi kunne også lese i slutten av 2023 i finansavisen om flere som har cyviz som favoritt i 2024.

M.V.H

Granly, internett tulling?