Cyviz

Granly
CYVIZ 19.09.2023 kl 11:03 15089

Hei :)

Kjekt å lese om det nye strategiske partnerskapet mellom Aker BP og Cyviz. Her er det nok stort potensiale for spennende kontrakter framover, eller hva tenker dere?

https://newsweb.oslobors.no/message/599712
Redigert 28.11.2023 kl 17:44 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
21.03.2024 kl 10:10 2152

Det er fascinerende hvordan absolutt ingen i hele verden vil kjøpe aksjer i dette fantastiske selskapet til nesten historisk lave priser.
Granly
20.03.2024 kl 09:21 2247

Nå som dagene har gått siden podkasten har hodet til Granly begynt å tenke litt.

Vi kunne høre Jens Rugseth har god tro på Cyviz, (stor it investor som står bak karbon invest. (positivt)

Cyviz tar betalt etterhvert som gjør at selskapet kan skrive nye kontrakter uten å tenke på om de har råd til dem, (positivt)

vi kunne høre at de selger produktene sine til Fortune 500 eller mest fortune 100 selskaper som er positivt og har stor avtale med Microsoft og aker bp. (positivt)

Cyviz har en platform som styrer all kommunikasjon/møterom og de har nå begynt å få repeterende inntekter etter ny modell som vart lansert i fjor og disse inntektene er økende og er med å sikre bedriften (positivt)

Så her kommer tankene:

Siden Cyviz opererer i det beste av det beste så har ikke selskapet det store volumet.

Burde selskapet tilby en rimeligere løsning i tillegg til de eksklusive og høy kvalitet møterommene eller vil dette ødelegge ryktet på sikt?

de rimelige ville økt volumet, men ville det gått utover ryktet?

signatur teams rom av høy kvalitet: https://www.cyviz.com/products/signature-microsoft-teams-rooms/

M.V.H
Tenkende Granly
Sunn Skepsis
19.03.2024 kl 09:13 2299

Ja, du mener han ikke kan ta feil? Her har han åpenbart bommet stort.
Sunn Skepsis
18.03.2024 kl 15:28 2442

Det er som jeg pleier å si. Om du vil redusere egenkapitalen din på en rask og effektiv måte, kjøper du norske tech-aksjer. Da er du garantert å tape pengene dine.
Granly
18.03.2024 kl 12:43 2474

Hei hei :D Da var det mandag igjen og ny uke med nye muligheter

Nå som kursen har sunket litt, har Silvercoin vert på handletur igjen og lastet opp med nye aksjer, de sitter nå på over 5,8% av aksjene i selskapet, kan også nevne at mannen bak Silvercoin har også et annet investering selskap som også har aksjer i Cyviz (0,58% av aksjene i selskapet)

Nå nærmer vi også oss de nivåene om historien gjentar seg at kortsiktige tradere begynner å våkne og kjøper seg noen poster for så å selge de med en krone eller 2 i overskudd etter kort tid. (men der må tiden vise om historien gjentar seg)

m.v.h

Postive Granly som drikker kaffe mens han leser finansnytt og bygger nettside/nettbutikk :D



Sunn Skepsis
18.03.2024 kl 11:37 2480

Haha, for et shit show av en aksje.
Sunn Skepsis
15.03.2024 kl 12:54 2746

Dette konstante jaget etter kontrakter for å få råd til smør på brødskiva må være utrolig slitsomt og lite bærekraftig.

Her blir det nok mye "billige" aksjer fremover.
Sunn Skepsis
15.03.2024 kl 12:46 2741

Ja, hva skal man si. En katastrofal uke, eller skal vi to katastrofale måneder.
Knapt en eneste kontrakt av verdi å snakke om i løpet av årets tre første måneder nå, og investorer har åpenbart mistet all tro på selskapet.
Sunn Skepsis
14.03.2024 kl 13:23 2861

Har du gitt opp fiaskoen Kyoto etter bare ett hausse-innlegg?

Jeg vet ikke helt. Jeg føler vel en slags tiltrekning mot aksjer "alle" mener skal til himmels, men der virkeligheten er noe helt annet.
Herman*
14.03.2024 kl 12:49 2877

Sunn Skepsis: Du liker å diskutere med deg selv. Hvorfor spammer du så mange tråder? Når det gjelder Cyviz, er caset etter min oppfatning ganske klart: Veksten stoppet opp i Q323 og ble forklart som en fartsdump. I Q4 skulle vi få veksten tilbake. Det skjedde ikke, med en nedgang i omsetningen. Aksjekursen ble reddet av en svært imponerende kontrakt med Aker BP. Nå nærmer vi oss slutten på Q1. Får vi vi tredje kvartal på rad uten vekst er jeg redd vi havner langt ned på 20 tallet. Om vi derimot er tilbake på 30-50% vekst, er veien til 40-45 kroner ganske kort.
Sunn Skepsis
14.03.2024 kl 11:42 2909

Komisk oppgang i sluttauksjonen i går, ser jeg. De fleste skjønte vel at det ikke kom til å hjelpe.
Sunn Skepsis
13.03.2024 kl 15:13 2987

Nok en gang bra omsetning til Cyviz å være. Her er det mange som har gitt opp drømmen om å bli rik over natta. Det er bedre å bli fattig på dagtid.
Sunn Skepsis
13.03.2024 kl 15:00 2965

Neida, nå tuller jeg fælt.
Sunn Skepsis
13.03.2024 kl 14:26 2976

Sterk rekyl i dag. Nå kan det bare gå én vei.
Sunn Skepsis
13.03.2024 kl 06:39 3036

Kursen går ned uansett hvor mye som omsettes. Men det er vel ikke så nøye?
Solan-(1)
12.03.2024 kl 23:46 3076

Total kollaps når det er solgt 7.800 aksjer… Er det humor eller dumskap?
rydning
12.03.2024 kl 22:22 3106

Men litt voksenopplæring innen børs kunne vært på sin plass, der du i beste fall burde vært anmodet om å plassert ukepengene i indeksfond, og holdt de langt inna enkeltaksjer.
Fevang
12.03.2024 kl 21:21 3135

Med den farta aksjen har nedover så ser vi nok 20-tallet allerede i morgen, Jeg skulle gjerne visst årsaken til dette nedsalget, men det får jeg kanskje aldri vite. De aksjene jeg har beholder jeg uansett selv om det ser feil ut.
Sunn Skepsis
12.03.2024 kl 20:22 3154

Total kollaps i dag. 20 tallet kommer i løpet av få dager. Det er komisk å se på, men samtidig akkurat som jeg hadde ventet meg.

Selskapet skulle aldri ha vært på børs.
Granly
12.03.2024 kl 15:41 3990

Om eg har forstått rett, så trenger ikke Cyviz hente penger da de greier å finansiere veksten på annen måte.

Hvordan?

I 2023 gjorde Cyviz endringer i kontrakten sin, som innebærer at de tar en del i forhåndsbetaling som dekker blant annet utgifter til utstyr, Det igjen gjør at de har muligheten til å ta på seg flere kontrakter samtidig og som er med å bidrar til den gode veksten selskapet har.

men.... ja, Selskapet er priset lavt etter min mening og er nokk samme inntrykk silvercoin hadde når de lastet opp med over 10 000 aksjer til en pris på i overkant av 34 kroner pr stykk.

Poenget midt er at Cyviz vil komme med tiden og gi god avkasting, og det er små poster som presser ned prisen som regel.

vi kunne også lese i slutten av 2023 i finansavisen om flere som har cyviz som favoritt i 2024.

M.V.H

Granly, internett tulling?
Sunn Skepsis
12.03.2024 kl 14:06 4032

Det neste blir vel at en eller annen tulling på internett skal komme og fortelle meg at denne børstaperen skal gå opp 150 % i løpet av året.
Sunn Skepsis
12.03.2024 kl 13:57 4034

Ny sterk dag. Ser vi 20-tallet igjen denne uken eller neste?
rydning
12.03.2024 kl 11:29 4075

Det spørsmålet bør du stille til deg selv foran speilet.
Det finnes mange investorer som sitter med god avkastning på norske tecselskaper, som f eks Crayon, Nordic Semi, Tomra og Schibsted.
Det handler om å komme seg inn på riktig tidspunkt, løfte hodet og kunne se gjennom sektorrotasjonene.
Hva forventer du egentlig av et nynotert børsselskap, der det virker som du selv kjøpte deg inn på toppen av euforien i et null rente marked.
Dessuten har jeg sagt det før, og jeg sier det igjen, at har vil det komme en vekstemisjon.
Redigert 12.03.2024 kl 11:32 Du må logge inn for å svare
Granly
12.03.2024 kl 11:20 4051

Eg kjenner skuffelsen/frustrasjonen og er ikke alltid like enkelt å forstå hvorfor kursen er som den er selv om selskapet leverer.

Jeg tror også at flere av investorene er utålmodige og jager gevinst fra selskap til selskap, kjøper seg inn på positivt og løper når det er stille for å jakte neste... noe som i mange tilfeller kan resultere i tap.

Som nevnt tidligere har stor investor benyttet seg av muligheten, når flere ønsker ut, kjøper han aksjer :D

Kan også dele litt tilbakeblikk som kanskje er med å roe den utlomodige sjelen til mange av aksjonærene og kanskje friste noen nye til å ta et lodd i selskapet.

Cyviz AS kunngjør 08.02.24 sine finansielle resultater for fjerde kvartal 2023, med
en ordreinngang på 384 millioner kroner og EBITDA på 20 millioner kroner, en
økning på henholdsvis 169% og 14% sammenlignet med Q4 2022

Utsiktene for 2024

Ved inngangen til 2024 har Cyviz sin ordrebeholdning økt betraktelig fra 273
millioner kroner til 443 millioner kroner, en økning på 62%, og legger dermed et
solid grunnlag for fortsatt lønnsom vekst. Selskapet fortsetter å fokusere på
sine strategiske mål, deriblant å øke gjentakende inntekter og opprettholde
lønnsomheten
Cyviz gjentar sitt mål om en EBITDA-margin på 15-20%, noe som gjenspeiler deres
tro på vedvarende vekst og driftseffektivitet.

med andre ord starter 2024 med et veldig godt grunnlag for et eventyrlig år for de som er tolmodige.
og med tanke på de nye kontraktene de opererer med (tar en del i forhåndsbetaling ved kontrakt skriving) Gjør at de har muligheten å vokse mye mer fremover.

M.V.H

Granly, tolmodig investor som koser seg med kaffe og sjokolade (nevner ikke type for å unge reklame)
Kilder: https://www.cyviz.com




Sunn Skepsis
12.03.2024 kl 09:41 4035

Kursen er tilbake til før en rekke kontrakter ble annonsert. Hva feiler det egentlig investorer? Det er noe grunnleggende galt et sted.

Du kunne like gjerne grave ned pengene dine i hagen i stedet for å kjøpe norske tech-aksjer, og du ville fått like mye eller mer igjen for det.
Granly
11.03.2024 kl 12:52 4113

Hei.

06.03.24 kjøpte silvercoin industrier nye 10.551 aksjer i Cyviz og sitter nå med 747 271 aksjer i selskapet som tilsvarer 5,799% som viser de har troen på selskapet og nytter muligheten når flere mister tålmodigheten og ønsker ut av selskapet.

M.V.H

Den positive Granly


Sunn Skepsis
11.03.2024 kl 12:27 4134

Varig oppgang på Oslo Børs? Glem det.
Sunn Skepsis
11.03.2024 kl 11:26 4174

Nå handler det bare om å selge til lavest mulig pris så dere taper mest mulig. Fremtiden er bekmørk.
Granly
08.03.2024 kl 14:21 4307

Dette er aksjen for de tolmodige, men når den først går så går den :D Eg sitter å koser meg med kaffe + sjokolade i mens eg jobber med nettside, så får Cyviz gå ned og opp og ned og opp igjen....

om eg skal trekke frem noe positivt så er det bra volum i dag over 16 000. aksjer har byttet hender. Men nå får eg ta meg en slurk kaffe og jobbe videre.
Sunn Skepsis
08.03.2024 kl 13:37 4326

Det er helt vilt hvor katastrofal dårlig denne aksjen er.
Granly
28.02.2024 kl 10:53 4485

Hei

Når vi ser på 2023 så økte selskapet inntektene fra 486 millioner kroner (2022) til hele 585 millioner kroner, og driftsresultatet økte fra 9 millioner (2022) Til 28 millioner i 2023.

Noe som viser at selskapet er på rett vei, men det tar lenger tid å vokse en de har sett for seg. De gjorde heldigvis grep i 2023 som kan øke aktiviteten i selskapet uten å hente inn ekstra penger for å finansiere veksten. De har endret kontraktene sine, så de får betalt en del i forskudd som dekker kostnader for blant annet utstyr.

Stemmer det har vert artikler i aviser som er positive for selskapet som har prøvd å synliggjøre verdier men det har ikke hatt den effekten.

Innside kjøp, Det savner eg også og det er noe eg har etterlyst, men om vi tar et dypdykk så ser en at daglig leder i cyviz eier 50% i et selskapet som eier 89 485 aksjer i selskapet.

vi ser også at silvercoin som er en stor aksjoner har øket eierandelen sin til 5.71% og mannen bak selskapet har også et annet selskap som står oppført med 0,52% av selskapet. (etter små kjøp siste tiden se link, ( https://www.finansavisen.no/bjellesauer?tickers=CYVIZ )

Som viser at troen er der på selskapet.

Eg er også i den båt at eg kjøpte meg opp når kursen hadde en topp, samtidig har selskapet relativt lavt volum som gjør at en må bestemme seg om å sitte og fortsette å kjøpe seg opp og følge båten til kai eller hoppe av i en liten båt og se gevinsten og verdiene seile avsted videre.

Eg valgte å fortsette ferden med båten og eg ser store verdier i selskapet på sikt, eg ser også for meg at selskapet laster flere kontrakter ombord underveis. Da produktet selskapet leverer er i vinden for øyeblikket og flere store selskaper ønsker og bygge rom for kommunikasjon og kontroll.

så Granly er fortsatt aksjoner og har fortsatt troen på at selskapet vil levere et godt 2024 og enda bedre 2025.
Redigert 28.02.2024 kl 10:55 Du må logge inn for å svare
Sunn Skepsis
28.02.2024 kl 09:14 4520

Hehe, ja det er lett å la seg lure av haussing og såkalte "eksperter" som har "tro" på en aksje.
Det er i hvert fall ingenting som tyder på at de kommer til å lykkes med det første.
Mr Å
20.02.2024 kl 16:39 4688

Her er det bare og be til høyere makter at de drar noe opp av hatten!
Her dessverre kjøpt meg alt for mye opp i denne litt tidlig, men noen halmstrå må man ta en gang i blant selv om det er 99 prosent kjangs på at det går til skogs.
Men så var det, denne ene prosenten da som er litt fristende.
Noen stor fisker har denne i sin portefølje så vi for håpe og smøre på med en god slump med tålmodighet.
Nå tjente de vel litt penger sist kvartal, klart; skulle de nå 1 Mrd og 10/15 prosent Ebidt så kan det blir penger av dette her.
Hadde håpet på noe innside kjøp men virker stille, det hadde vist at de har troen på selskapet.
Vd har vært ute i FA og prøvd og synligjøre selskapet uten hell, han bør følge opp med kjøp av aksjer for og vise at han har troen.
Sunn Skepsis
20.02.2024 kl 15:08 4716

Hva er det som skal til for å redde denne sørgelige aksjen?