TGS NewCo H2 børsvinner
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.07.2024 kl 17:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
- Creating a stronger and more diversified geophysical company and data provider to the energy value chain, driven by technology and innovation
- The combined entity will offer a robust position in all verticals: Multi-Client, acquisition, imaging and new energy
- Significant economies of scale, preliminary estimate of more than USD 50 million annually in cost synergies
- Enhancing the value and technology offering to clients
- Bringing together two complementary players, creating the most attractive workplace in the industry
Financing:
The combined company will have a combined fully diluted market cap of approx. USD 2,616 million and a net interest-bearing debt (NIBD) of USD 649 million (2Q 2023), corresponding to a market cap:NIBD ratio of 80:20. The combined company will seek to optimize its capital structure, efficiency and cost based on the strength of the combined balance sheets and cash flows. As such, the combined company plans to refinance PGS’ USD 450 million senior notes and the term loans on first call opportunity. As an overriding principle, TGS will continue to maintain a conservative balance sheet profile.
- The combined entity will offer a robust position in all verticals: Multi-Client, acquisition, imaging and new energy
- Significant economies of scale, preliminary estimate of more than USD 50 million annually in cost synergies
- Enhancing the value and technology offering to clients
- Bringing together two complementary players, creating the most attractive workplace in the industry
Financing:
The combined company will have a combined fully diluted market cap of approx. USD 2,616 million and a net interest-bearing debt (NIBD) of USD 649 million (2Q 2023), corresponding to a market cap:NIBD ratio of 80:20. The combined company will seek to optimize its capital structure, efficiency and cost based on the strength of the combined balance sheets and cash flows. As such, the combined company plans to refinance PGS’ USD 450 million senior notes and the term loans on first call opportunity. As an overriding principle, TGS will continue to maintain a conservative balance sheet profile.
Redigert 28.06.2024 kl 13:53
Du må logge inn for å svare
Natig
26.03.2024 kl 15:47
6157
Fra Ivesttech: "Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for TGS." Bare å lene seg tilbake og vente på 128 ganske kjapt!
Grøntgress
26.03.2024 kl 13:42
6353
Fallet fra januar mnd som plutselig gikk på ett fall fra over 130 kr til langt ned på 90 var fullstendig urealistisk med lav omsetning som short utnyttet maksimalt. Skal bli spennende å følge med short bevegelsene fremover. Overaskende at ikke Alpine har startet inndekning da de har god inngang nå.
Grøntgress
25.03.2024 kl 15:37
7310
Kjøpslysten øker samtidig som short er urørt. Tenk potensiell short inndekning her!
Grøntgress
25.03.2024 kl 15:23
7376
Enig at 128 burde være neste stopp, men psykologisk motstand er fort 120. Fusjonsmelding så får vi ett langt sprang opp.
Natig
25.03.2024 kl 15:18
7367
Grøntgress skrev Bryt 120 så fyker vi opp
Første stopp er vel 128, men kommer det fusjonsmelding så kan det gå videre uten stopp. "TGS kommer alltid tilbake" som Moldnes sier!
Natig
25.03.2024 kl 12:54
7676
Interessant. I starten av april i fjor var kursen på ca NOK 198. Siden har kursen stupt bl.a pga shorting. Det kan bli en heftig retur fra dagens nivå!
Massimo
25.03.2024 kl 12:16
7766
Lowestoft, UK (21 March 2024)
— TGS, the leading global provider of energy data and intelligence, has released its latest Market Overview Report, powered by 4C Offshore market intelligence.
This comprehensive analysis offers an early assessment of the global offshore wind industry for the rest of 2024, building upon the insights provided by last year's report, which anticipated a record-breaking auction year for the sector.
The Q1 report looks at whether 2024 is still expected to deliver on that promise.
The offtake auction schedule continues to reflect a healthy outlook following heightened activity last year. Notably, the TGS report indicates that 32.9 GW of capacity is set to be included in offtake auctions globally in 2024, with Europe accounting for 24.5 GW of this figure.
In 2023 the global offshore wind sector fully commissioned 7 GW, and this has been followed by 592 MW in Q1 2024. This includes Vattenfall’s 344 MW Vesterhav Nord/Syd, the first commercial-scale project in the USA (Ørsted’s 132 MW South Fork), the 112 MW Ishikari Bay New Port project in Japan and China’s 4 MW Longyuan Nanri Island floater.
Additionally, the report noted that 2024 is poised to witness a surge in corporate power purchase agreements (PPAs). Nearly 1 GW of offshore wind capacity has already been transacted through long-term contracts, and corporate demand for PPAs is expected to remain robust.
Throughout the first quarter, the global industry has been marked by several significant developments. Germany launched tenders for 8 GW of capacity, albeit facing grid delays that pose challenges to the 2030 pipeline. In the UK, discussions continue around the over-cautious application of reference prices in Allocation Round Six (AR6) and in Norway the winner of their first-ever offshore wind site and auction round, for the Sørlige Nordsjø II lease area was announcedn- the Ventyr consortium, consisting of Parkwind and Ingka Investments.
Meanwhile, the United States saw progress with its first commercial-scale project in federal waters, and East Coast states secured record amounts of new and re-bid capacity, with New York and New Jersey taking steps to address setbacks from offtake withdrawals last year. In the Asia Pacific region, India initiated its first offshore wind tender in Tamil Nadu after years of delays, while Taiwan reviewed its environmental impact assessment process and Australia's offshore wind future saw emerging details and challenges.
However, the report also notes that this is the first Q1 since 2017 that no investment decisions have been made, although imminent announcements are expected.
Richard Aukland, Director of Research at TGS - 4C Offshore, remarked, "We observe a resilient industry with a significant long-term pipeline, with some markets, for example the US, reclaiming lost ground. However, the UK’s pipeline risks further delays unless adjustments are made to this year’s auction parameters. Global political ambition remains strong and steady, now exceeding 758 GW, with approximately half of this capacity targeted in Europe.”
Despite a slight downward adjustment in TGS's 2030 forecast, which now stands at 261 GW under construction or operational, there is a notable increase in the longer-term prediction to 2040, reaching 563 GW (both figures are compared to Q4 2023 forecasts). While this adjustment reflects some delays and shifts in project timelines, it underscores the industry's strong ambition and commitment to growth.
TGS releases regular intelligence reports on a wide variety of offshore energy subjects, powered by 4C Offshore market intelligence. These include wind farms, construction & heavy maintenance, wind logistics, and offshore transmission and cables. For more information, visit 4coffshore.com
About TGS
TGS provides scientific data and intelligence to companies active in the energy sector. In addition to a global, extensive and diverse energy data library, TGS offers specialized services such as advanced processing and analytics alongside cloud-based data applications and solutions. For more information about our products and services and who we are, visit TGS.com.
For media inquiries, contact:
Jaclyn Townsend
VP, Marketing
Massimo
25.03.2024 kl 11:46
7799
Venter på et fenomen som pleier og oppstå når det er konsolideringer,
slik som her innen leting/seismikk med PGS og TGS, når selskapene kommer på billigsalg,
at storeulv dukker opp med betydelige poster.
Vi har sett det gjentatte ganger innen boring, både innen flytere og på plattformboring (Archer)
Vi så det innen supply, innen tank og bulk gjentatte ganger, inkassobransjen i flere runder, eienndom også.
Tar også stadig jafs i Vår energi
Denne sektoren mangler i porteføljen, men jeg gjetter på at det ikke blir lenge!!!
Harraball :-))
slik som her innen leting/seismikk med PGS og TGS, når selskapene kommer på billigsalg,
at storeulv dukker opp med betydelige poster.
Vi har sett det gjentatte ganger innen boring, både innen flytere og på plattformboring (Archer)
Vi så det innen supply, innen tank og bulk gjentatte ganger, inkassobransjen i flere runder, eienndom også.
Tar også stadig jafs i Vår energi
Denne sektoren mangler i porteføljen, men jeg gjetter på at det ikke blir lenge!!!
Harraball :-))
Redigert 25.03.2024 kl 11:51
danmark1
25.03.2024 kl 09:39
8059
danmark1 skrev Rusland taber det hele nu.
Og shorterne er kommet på overarbejde.
danmark1
25.03.2024 kl 09:16
8153
Massimo skrev Tror rett og slett at vi kan få 100%`en
Rusland taber det hele nu.
Massimo
25.03.2024 kl 08:44
8250
Kan det være et lite håp om at markedet (endelig) forstår hva som rører seg ?
https://www.finansavisen.no/shipping/2024/03/24/8112803/india-stanser-import-av-russisk-olje-skylder-pa-sanksjoner?internal_source=sistenytt
India slutter av oljekjøp fra Russland
portion
23.03.2024 kl 19:28
9095
Hvis dere ønsker å hylle Hvalross så kan dere starte med å fylle ut hans siste tråd, så lenge jeg har vært i PGS så har jeg lagt merke til at alle hans tråder ble fulle..Nå skal det sies at han fylte vel ut 30% selv da:)))) Men det var vel der litt av sjarmen var..
https://www.finansavisen.no/forum/thread/163027/view
https://www.finansavisen.no/forum/thread/163027/view
Redigert 23.03.2024 kl 19:35
Hvalross fortjener å bli hedret så støtter alle tiltak.
👍😊 God ide, Støttes fullt ut 😃
Kontur
23.03.2024 kl 10:37
9574
Når fusjon er et faktum og PTGS er realitet håper jeg at vi kan starte ny tråd i Hvalross ånd. Fantes kun en Hvalross, et forum minnesmerke er det minste vi kan stille med og løfte selskapet til nye høyder
TonyB skrev ….., men fortsatt bare i sin spede startfase…. 😊
Ja kun i startgropa …… litt treg start denne Boomen …. Men satser på at den vokser seg stor fremover 👍 Til ære og heder for vår kjære Hvalross 😹😍☺️
Redigert 23.03.2024 kl 10:04
Kontur skrev Bra uke,
Taktskifte siste uke i positiv forstand. Det lysner nå for fusjonskameratene AS 🎭 Blir en flott vår fremover og en seismisk boom som er i emning nå fremover 💥💥💥⛴⛴🚢🚢🦅🦅🌬🌬🌬Go Helg 😃
Massimo
22.03.2024 kl 15:23
10392
Jeg ser 2 trinn oppover nå
Første er ca 135 kr
Neste er ca 155 kr
God drift, refinansiering av gjeld + delvis nedbetaling, fremførbart underskudd (fra PGS)
og en gryende megatrend for dette segmentet forbi 2030 bør sende aksjen til rundt 250 kroner innen 2026
Et stykke frem, med kvartalsutbytter underveis blir det solid verdiutvikling for de som er med i dette eierskapet
Grøntgress
22.03.2024 kl 15:08
10149
Definitivt ett trend skifte. Støttenivåene flyttes opp frem mot fusjonering. Dette blir bra!
BIFFogBÆRNÉ
21.03.2024 kl 20:29
10858
Krysser fingrene for at det kommer noen feite kontrakter snart. Og om sammenslåingen dobler kursen? Noen mener det her. 🫰🫰🫰 jatakk sier jeg💰💰💰💰💰💰💰
TWLawson
21.03.2024 kl 19:36
10936
Shearwater har jo tatt endel jobber da.. Men herregud det er plenty igjen🤑
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 19:29
10973
Var en ille nervøs type sa'n sist.. sjøl om jeg egentlig trodde det var ei ho.
Jeg kan jo forstå katastrofetanker, har vært der sjøl og, men jeg deler de ikke som fakta på et diskusjonsforum fordet.
Jeg kan jo forstå katastrofetanker, har vært der sjøl og, men jeg deler de ikke som fakta på et diskusjonsforum fordet.
Jeg trur ikke han er ved sine fulle 5 med slike kommentarer. Aksjer har han garantert ikke.
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 19:17
5820
Slettet brukerskrevInnlegget er slettet
...men ingen oppdrag?
Eller skal alt på mystisk vis forsvinne fremover nå?
Skulle gjerne likt å hørt en begrunnelse for den, annet enn at CGG vant forrige budrunde med ørsmå marginer. Extraordinary claims trenger extraordinary bevis vettu :)
Eller skal alt på mystisk vis forsvinne fremover nå?
Skulle gjerne likt å hørt en begrunnelse for den, annet enn at CGG vant forrige budrunde med ørsmå marginer. Extraordinary claims trenger extraordinary bevis vettu :)
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 18:06
5785
Slettet brukerskrev Det er så tullete at det ikke fortjener svar.
Jeg regner det som sikkert at vi ikke får noe svar heller..
Dette er jo samme person som introduserte seg som helt grønn på seismikk og lurte på forskjellen på opp og ned for en liten måned siden, ganske spesielt å ha gått derfra til å skulle fortelle oss at selskapet verken har jobb eller inntekt nå. Er det 5 uker siden Q4 kom nå?
Dette er jo samme person som introduserte seg som helt grønn på seismikk og lurte på forskjellen på opp og ned for en liten måned siden, ganske spesielt å ha gått derfra til å skulle fortelle oss at selskapet verken har jobb eller inntekt nå. Er det 5 uker siden Q4 kom nå?
Det er så tullete at det ikke fortjener svar.
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 17:29
5561
Alle oppdrag, mener du da det éne CGG tok forrige uke? Eller mener du i all oppriktighet at P/Tgs hverken har oppdrag eller inntekter nå?
Obxserver
21.03.2024 kl 17:04
5558
Hyperion med multiklient jobb fra april til seint oktober, sist jeg sjekka var vel prefunding på 150%. Blir vel litt kake av dette og...
Obxserver
21.03.2024 kl 17:00
5436
FED kutt, utbytte, tilbakekjøp, notering i US, fremførbart underskudd.... tja jeg vet ikke. Hørte til og med at noen nevnte seismikkboom i tillegg...
Leotwin
21.03.2024 kl 16:43
5517
Du kan jo se an q1 før du konkluderer…
Kontur
21.03.2024 kl 16:27
5590
HaHa ja du har peiling hører jeg.
PGS/TGS er og blir markedsleder by far
Men du behøver jo ikke å være med på oppturen om du ikke vil.
Du har kanskje en bedre anbefaling?
PGS/TGS er og blir markedsleder by far
Men du behøver jo ikke å være med på oppturen om du ikke vil.
Du har kanskje en bedre anbefaling?
I alle dager.
Skjer noe nå ja …. 👍🚢🚢🚢🦅🦅🦅🌬🌬🌬⛴⛴⛴
Kontur
21.03.2024 kl 15:44
5111
Ser ut for at det løsner nå og at oppgangen kommer. Råder enda en gang alle til å kjøpe TGS/PGS aksjer den vil stige ekstremt mye den kommende tiden. Grunnene er mange.
Vi ser nå at skipsverdiene innen både offshore, oljeservice, tank mm skrives mye opp.
Blir hyggelig når PGS flåten skal skrives opp til reell verdi. Det er noe som PTGS kommer til å gjøre i løpet av året tenker jeg. Dette i tillegg til reforhandling av PGS gjelden samt skattefordelen som ligger der kommer til å gi store positive utslag for selskapsverdien.
Kan fort gå både 2 og 3 gangen
KJØP
Vi ser nå at skipsverdiene innen både offshore, oljeservice, tank mm skrives mye opp.
Blir hyggelig når PGS flåten skal skrives opp til reell verdi. Det er noe som PTGS kommer til å gjøre i løpet av året tenker jeg. Dette i tillegg til reforhandling av PGS gjelden samt skattefordelen som ligger der kommer til å gi store positive utslag for selskapsverdien.
Kan fort gå både 2 og 3 gangen
KJØP
He he vi har tatt fusjon for gitt nu og skriver bare hulter til bulter om begge selskap på begge tråder. Meg inkludert. Det som imidlertid har størst betydning akkurat nå ….. er at det ser meget positivt ut nå med Seismikk brillene på og seismikk aksjene godt plassert i skuffa innkjøpt på billigsalg lavt 6 tall og hovedparten kjøpt for 2 år siden snart, på lavt 5 tall.
Tålmodighet er viktig når jeg ikke behersker/kan følge med å kjøpe og selge hele tiden. Men det ser ut til at den varslede Seismikk boomen er i emning nå😃 Ihvertfall en miniboom ☺️ Vi får se, har troa på enda bedre avkastning på investeringen i PGS fremover. Og håper på at det blir program med tilbakekjøp av aksjer i nyselskapet i stedet fo4 utbytter 🚢🚢⛴⛴🦅🦅🌬🌬🌬🗄🗄
Tålmodighet er viktig når jeg ikke behersker/kan følge med å kjøpe og selge hele tiden. Men det ser ut til at den varslede Seismikk boomen er i emning nå😃 Ihvertfall en miniboom ☺️ Vi får se, har troa på enda bedre avkastning på investeringen i PGS fremover. Og håper på at det blir program med tilbakekjøp av aksjer i nyselskapet i stedet fo4 utbytter 🚢🚢⛴⛴🦅🦅🌬🌬🌬🗄🗄
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 14:09
5214
Jeg vil vel tro at de fleste av oss kjøpte det vi skulle ha på lav 6, hva nå enn det blir i overført pris til TGS, for en liten stund siden da han shortern med dårlig bil skrøyt av alle milljona sine. Om vi skal videre opp eller ned under 7 blank igjen nå er ikke godt å si, men fra 6kr var det hvertfall en no-brainer.
(beklager at jeg skriver i pgs kurs og ikke tgs-kurs)
(beklager at jeg skriver i pgs kurs og ikke tgs-kurs)
Kontur
21.03.2024 kl 14:00
5194
Jobber seg pent og pyntelig oppover nå. Den vil slik det ser ut passere 120 før fusjon og når den er et faktum tenker jeg vi suser rett forbi 150.
Dette blir fantastisk. Skjønner meg ikke på at ikke flere nå hiver seg på PTGS toget.
Dette blir fantastisk. Skjønner meg ikke på at ikke flere nå hiver seg på PTGS toget.
Obxserver
21.03.2024 kl 10:37
5508
Denne var fin.
Menes also discussed its digital transformation strategy, predicting an investment of roughly $4 billion to acquire seismic data for reservoir characterization by 2028.
Menes also discussed its digital transformation strategy, predicting an investment of roughly $4 billion to acquire seismic data for reservoir characterization by 2028.