TGS NewCo H2 børsvinner

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.07.2024 kl 17:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Grøntgress
TGS 19.09.2023 kl 14:35 547756

- Creating a stronger and more diversified geophysical company and data provider to the energy value chain, driven by technology and innovation
- The combined entity will offer a robust position in all verticals: Multi-Client, acquisition, imaging and new energy
- Significant economies of scale, preliminary estimate of more than USD 50 million annually in cost synergies
- Enhancing the value and technology offering to clients
- Bringing together two complementary players, creating the most attractive workplace in the industry

Financing:
The combined company will have a combined fully diluted market cap of approx. USD 2,616 million and a net interest-bearing debt (NIBD) of USD 649 million (2Q 2023), corresponding to a market cap:NIBD ratio of 80:20. The combined company will seek to optimize its capital structure, efficiency and cost based on the strength of the combined balance sheets and cash flows. As such, the combined company plans to refinance PGS’ USD 450 million senior notes and the term loans on first call opportunity. As an overriding principle, TGS will continue to maintain a conservative balance sheet profile.



Redigert 28.06.2024 kl 13:53 Du må logge inn for å svare
Omo
21.03.2024 kl 19:20 5883

Jeg trur ikke han er ved sine fulle 5 med slike kommentarer. Aksjer har han garantert ikke.
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 19:17 5599

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
...men ingen oppdrag?
Eller skal alt på mystisk vis forsvinne fremover nå?
Skulle gjerne likt å hørt en begrunnelse for den, annet enn at CGG vant forrige budrunde med ørsmå marginer. Extraordinary claims trenger extraordinary bevis vettu :)
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 18:06 5564

Jeg regner det som sikkert at vi ikke får noe svar heller..
Dette er jo samme person som introduserte seg som helt grønn på seismikk og lurte på forskjellen på opp og ned for en liten måned siden, ganske spesielt å ha gått derfra til å skulle fortelle oss at selskapet verken har jobb eller inntekt nå. Er det 5 uker siden Q4 kom nå?
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 17:29 5340

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Alle oppdrag, mener du da det éne CGG tok forrige uke? Eller mener du i all oppriktighet at P/Tgs hverken har oppdrag eller inntekter nå?
Obxserver
21.03.2024 kl 17:04 5337

Hyperion med multiklient jobb fra april til seint oktober, sist jeg sjekka var vel prefunding på 150%. Blir vel litt kake av dette og...
Obxserver
21.03.2024 kl 17:00 5215

FED kutt, utbytte, tilbakekjøp, notering i US, fremførbart underskudd.... tja jeg vet ikke. Hørte til og med at noen nevnte seismikkboom i tillegg...
Leotwin
21.03.2024 kl 16:43 5296

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Du kan jo se an q1 før du konkluderer…
Kontur
21.03.2024 kl 16:27 5369

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
HaHa ja du har peiling hører jeg.
PGS/TGS er og blir markedsleder by far
Men du behøver jo ikke å være med på oppturen om du ikke vil.
Du har kanskje en bedre anbefaling?
Omo
21.03.2024 kl 15:58 5475

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
I alle dager.
Kontur
21.03.2024 kl 15:46 4902

GO GO
Slettet bruker
21.03.2024 kl 15:45 4892

Skjer noe nå ja …. 👍🚢🚢🚢🦅🦅🦅🌬🌬🌬⛴⛴⛴
Kontur
21.03.2024 kl 15:44 4890

Ser ut for at det løsner nå og at oppgangen kommer. Råder enda en gang alle til å kjøpe TGS/PGS aksjer den vil stige ekstremt mye den kommende tiden. Grunnene er mange.
Vi ser nå at skipsverdiene innen både offshore, oljeservice, tank mm skrives mye opp.
Blir hyggelig når PGS flåten skal skrives opp til reell verdi. Det er noe som PTGS kommer til å gjøre i løpet av året tenker jeg. Dette i tillegg til reforhandling av PGS gjelden samt skattefordelen som ligger der kommer til å gi store positive utslag for selskapsverdien.
Kan fort gå både 2 og 3 gangen
KJØP
Slettet bruker
21.03.2024 kl 14:48 5001

He he vi har tatt fusjon for gitt nu og skriver bare hulter til bulter om begge selskap på begge tråder. Meg inkludert. Det som imidlertid har størst betydning akkurat nå ….. er at det ser meget positivt ut nå med Seismikk brillene på og seismikk aksjene godt plassert i skuffa innkjøpt på billigsalg lavt 6 tall og hovedparten kjøpt for 2 år siden snart, på lavt 5 tall.
Tålmodighet er viktig når jeg ikke behersker/kan følge med å kjøpe og selge hele tiden. Men det ser ut til at den varslede Seismikk boomen er i emning nå😃 Ihvertfall en miniboom ☺️ Vi får se, har troa på enda bedre avkastning på investeringen i PGS fremover. Og håper på at det blir program med tilbakekjøp av aksjer i nyselskapet i stedet fo4 utbytter 🚢🚢⛴⛴🦅🦅🌬🌬🌬🗄🗄
Blue Cow Group
21.03.2024 kl 14:09 4993

Jeg vil vel tro at de fleste av oss kjøpte det vi skulle ha på lav 6, hva nå enn det blir i overført pris til TGS, for en liten stund siden da han shortern med dårlig bil skrøyt av alle milljona sine. Om vi skal videre opp eller ned under 7 blank igjen nå er ikke godt å si, men fra 6kr var det hvertfall en no-brainer.
(beklager at jeg skriver i pgs kurs og ikke tgs-kurs)
Kontur
21.03.2024 kl 14:00 4973

Jobber seg pent og pyntelig oppover nå. Den vil slik det ser ut passere 120 før fusjon og når den er et faktum tenker jeg vi suser rett forbi 150.
Dette blir fantastisk. Skjønner meg ikke på at ikke flere nå hiver seg på PTGS toget.
Obxserver
21.03.2024 kl 10:37 5287

Denne var fin.

Menes also discussed its digital transformation strategy, predicting an investment of roughly $4 billion to acquire seismic data for reservoir characterization by 2028.
Kontur
21.03.2024 kl 10:29 5217

Kjøper mer.
Nå skal vi videre opp
Massimo
21.03.2024 kl 09:22 5294


Markedet skifter gear

Olje og oljeservice igjen i folkus!

Brennhett
Obxserver
21.03.2024 kl 08:13 5472

Bare å benytte muligheten for nå kommer tidligere ABG gutta.

MELESIO INVEST AS 0.37% 52.81m 481.9k INN
Grøntgress
20.03.2024 kl 18:18 5989

Den ser jeg. Dette er ett anonymt forum og alle kan komme med slikt.
portion
20.03.2024 kl 17:16 6053

Litt tynt eller Grøntgress?🤣 Du har jo ikke sakt hva nyheten dreier seg om? Så da kan du jo bare vente på første nyhet som kommer og si der kom den ja....Du må jo treffe 100% på en sånn påstand 🤣🤣
Jeg forholder meg aldri til rykter her inne så for min del spiller det ingen rolle 😁 men liker vrien på den nyheten 😅😎
TOMSY
20.03.2024 kl 17:07 5675

I mellomtiden kan du lære deg litt om Short
TOMSY
20.03.2024 kl 16:46 5637

Du bør jo revurdere kildene dine da. Rakker ned på alle som ikke er helt enig med deg, du bør ha litt selvinnsikt
Redigert 20.03.2024 kl 16:47 Du må logge inn for å svare
Grøntgress
20.03.2024 kl 16:41 5494

Om det er sprøyt eller ikke kan ikke jeg si, men dette kommer fra noen som vet mer enn de fleste fra forumet tenker jeg. Du skulle bare vist Tomsy :)
unikum
20.03.2024 kl 16:00 5388

Den 8 januar i år ble kursen dumpet ned 15 % pga Tgs leverte noe dårlig late sals og Pgs ble dratt med ned men leverte faktisk ett sterkt kvartal. Mon tro hva som skjer når de nå leverer ett bra late sals for Q1. Kursen har blitt presset hele 25% pga det litt svake kvartalet. Sideveis med hele tiden økende short i perioden kan bli heftig opptur igjen når vi passerer sommeren. Syns short spiller høyt og kan ikke begripe hva de ser med litt lengre briller?
Grøntgress
20.03.2024 kl 15:01 5507

Ledelsen viste nok hva de snakket om når de sa 2024 vil være ett år med økende interesse og inntekter for seismikk.
protagoras
20.03.2024 kl 14:51 5521

Pareto Securities fremhever i en oppdatering onsdag førstekvartalsoppdateringer fra seismikkselskapene kan komme til å overraske positivt.


"Gitt den seneste styrken i oljeprisene når vi går inn i de kritiske ukene for late-sales, mener vi estimatrisikoen er til oppsiden for første kvartal", skriver meglerhuset.


Pareto påpeker at late-sales historisk sett har vært svært følsom i forhold til oljeprisen og at store deler av salgene typisk blir avgjort i de siste to ukene av kvartalet.


Videre viser Pareto til CGGs kvartalspresentasjon for to uker siden, der selskapet kommuniserte en ventet oppgang i late-sales for første kvartal, inkludert salg fra lisensrunder i Mexicogulfen og Brasil.


"Ser vi på estimater, ligger vi nå 20 prosent høyere enn konsensus på late-sales i første kvartal i det kombinerte TGS/PGS-selskapet på 130 millioner dollar (70 millioner dollar for TGS; 60 millioner dollar i PGS)", skriver meglerhuset.
Grøntgress
20.03.2024 kl 13:50 5546

Vel skrevet Bergmofs. Verden er ikke bare svart/hvit,men en ting er jeg ganske sikker på, å det er at short har benyttet sidelengs/dødtiden før fusjonering til å presse kursen ned maks under kr 100 som er utrolig. Tenker TGS ser hva som kommer og har den økonomiske ryggrad til å posisjonere seg ved å få PGS under vingene i ett presset marked fremover. Få selskap og få båter vil gi gode rater.
Redigert 20.03.2024 kl 13:51 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
20.03.2024 kl 13:07 5710

Verden er ikke bare svart eller bare hvit….nei. Det er jo noen faktorer som du nevner som absolutt har sin aktualitet. Vakumet også i tiden det har tatt fra fusjon ble kjent og vedtatt i selskapene, til en endelig avgjørelse faller fra KT i de respektive land, spiller absolutt også inn. Det er spillerom for både short og ikke minst Arbitage.
Derfor har utviklingen vært heller avventende og litt skuffende i denne perioden.
Sammenslåing er posisjonering for begge selskap mot et Seismikkmarked som er i endring. Shearwater sin sjef sa egentlig bare at markedet er i endring og at ting endrer seg. Det er jo hele poenget med PGS/TGS sitt ønske og vedtak om å fusjonere. Posisjonere seg fremover og kunne være bedre rustet som ETT SELSKAP, enn å stå alene, jfr. Viktigheten av å samle alle deler og få enorme stordriftsfordeler og mer effekt i marked, forhåpentligvis. Det er hele poenget.
At sjef for shearwater snakker om å snu seg etter markedet, er helt naturlig. Bare nevner at PGS spesiellt, (kjenner de best) har utviklet datakapasitet/ metodikk for tolking av innsamlet matriale som er meget up to date. Samt utviklet, ( og utført i praksis) ny teknologi for seismikk i grunt farvann. Direkte beregnet ril fremtidens marked med å samle seismikk for vindmølleparker til havs.
Så det er vel heller slik at en Fusjon til Ett TGSNewco AS, setter selskapet et par hestehoder foran blant annet nevnte Shearwater, som et innlegg tidligere her i dag, nevner 😉
En endelig fusjon blir uansett veldig bra, dersom den kommer. Det har jeg troa på og har kjøpt mange T aksjer på billigsalg.Det er også min ærlige strategi. Det er greitt å skrive at en ikke har troa og begrunne sitt ståsted med et visst anslag av faktiske data og faktisk aktuelle argument. Alt annet og mye her er som sagt
Haussing og Baissing.
Men å ha troa på egen investering er innafor med underbygde argumnet ☃️😊🚢🚢⛴⛴🦅🦅🌬🌬 Go Peggy and Tame Teggy 😍
Redigert 20.03.2024 kl 13:15 Du må logge inn for å svare
Grøntgress
20.03.2024 kl 13:00 5303

Har ikke ment å hausse noe om det er forstått slik. Kan selvsagt tolkes dit om man blir noe ivrig. Har fulgt seismikk lenge og har ett bra volum med aksjer i TGS/PGS grunnet potensialet jeg ser for sektoren i tiden som kommer. Svaret angående short kan dere lese fra Finanstilsynet i headliner. Jeg har sendt en ny mail i ettertid og fått samme svar. Omsetningen pr nå i dag er 83k aksjer og short har antagelig rundt 15 millioner aksjer som MÅ dekkes inn før eller siden, når vet ingen, men at det skjer i H1 kan vi vel alle være enige om at det stemmer ganske bra. Inndekning+økt kjøps interesse kan fort gi kurser mange ikke trodde ville komme så fort.
Nidaros-andy
20.03.2024 kl 12:40 5299

En ting alle må kunne være enige om er at de aktørene som driver med arbritasje shorting har vært med på å legge et press på aksjen med flere millioner shortede aksjer. Ved en avgjørelse rundt fusjonen vil denne shorten etter all sannsynlighet forsvinne siden det ikke lenger vil være noen kursforskjell å jobbe i. Dette vil ta bort det presset selv om det ikke kommer noen squeeze. Så spørs det hva det gjør med den andelen av short som ikke har dette som utgangspunkt. Slipper presset sammen med gode nyheter så kan det da bli litt press på den delen av short som ikke har noe med arbritasje å gjøre. Så min vurdering er at en avklaring på fusjonen uansett vil ta lokket av gryta, så får vi se hvilken temperatur innholdet har når den tid kommer :-)
Kontur
20.03.2024 kl 12:01 5406

Hauser ikke.
Oppgangen blir et faktum ved gjennomføring av fusjonen. Er lastet med PGS og TGS aksjer og har klokketro, mitt motiv.
Enkelt og ærlig