TGS NewCo H2 børsvinner
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
01.07.2024 kl 17:35
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
- Creating a stronger and more diversified geophysical company and data provider to the energy value chain, driven by technology and innovation
- The combined entity will offer a robust position in all verticals: Multi-Client, acquisition, imaging and new energy
- Significant economies of scale, preliminary estimate of more than USD 50 million annually in cost synergies
- Enhancing the value and technology offering to clients
- Bringing together two complementary players, creating the most attractive workplace in the industry
Financing:
The combined company will have a combined fully diluted market cap of approx. USD 2,616 million and a net interest-bearing debt (NIBD) of USD 649 million (2Q 2023), corresponding to a market cap:NIBD ratio of 80:20. The combined company will seek to optimize its capital structure, efficiency and cost based on the strength of the combined balance sheets and cash flows. As such, the combined company plans to refinance PGS’ USD 450 million senior notes and the term loans on first call opportunity. As an overriding principle, TGS will continue to maintain a conservative balance sheet profile.
- The combined entity will offer a robust position in all verticals: Multi-Client, acquisition, imaging and new energy
- Significant economies of scale, preliminary estimate of more than USD 50 million annually in cost synergies
- Enhancing the value and technology offering to clients
- Bringing together two complementary players, creating the most attractive workplace in the industry
Financing:
The combined company will have a combined fully diluted market cap of approx. USD 2,616 million and a net interest-bearing debt (NIBD) of USD 649 million (2Q 2023), corresponding to a market cap:NIBD ratio of 80:20. The combined company will seek to optimize its capital structure, efficiency and cost based on the strength of the combined balance sheets and cash flows. As such, the combined company plans to refinance PGS’ USD 450 million senior notes and the term loans on first call opportunity. As an overriding principle, TGS will continue to maintain a conservative balance sheet profile.
Redigert 28.06.2024 kl 13:53
Du må logge inn for å svare
Nå kom kjøperene på banen. Kroner 104.5 og. Dagens Høyeste. Det er en begynnelse på en stigende trend?😇
Grøntgress
24.01.2024 kl 14:20
4095
Ingen nyheter og oljen noe ned, men stiger i kurs. Noe nærtstående kanskje..:)
Kroner 105.1 høyeste idag👍
Frykt ikke er det noe som heter 🤣
Frykt ikke er det noe som heter 🤣
Redigert 24.01.2024 kl 15:32
unikum
24.01.2024 kl 15:46
3919
Skal vi se om de grønne tallene forsterkes ? Har de fått tak i nok aksjer i dag er vel spørsmålet og får de tak i nok i slutthandelen idag uten store bevegelser av kurs? I går ca 235 000 aksjer idag tipper jeg på 270 000 aksjer i slutthandelen og 80 øre opp.
portion
24.01.2024 kl 15:56
3941
Kom inn en ny på short listen i går ser jeg.. Nå er shorten oppe i 6,28%
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0003078800
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0003078800
unikum
24.01.2024 kl 16:05
3962
Det er vel sikkert en av stor familie som ble synlig. Det er mange slike og klarer man å følge de helt inn så er det sikkert samme eiere.
Ja hvor ofte går shorterene av med seieren?
I borr drilling så tapte en shorter 3 ganger på rad når jeg satt der fra underkant av 6 kroner til over 80.
Lykke til med short 🤑🤑🤑
Hvor smart er det å shorte nå når bunnen kan være passert?
Det er også tradere og noen lure meglerhus som følger med og er hele tiden på jakt etter best inn og utgang.
I borr drilling så tapte en shorter 3 ganger på rad når jeg satt der fra underkant av 6 kroner til over 80.
Lykke til med short 🤑🤑🤑
Hvor smart er det å shorte nå når bunnen kan være passert?
Det er også tradere og noen lure meglerhus som følger med og er hele tiden på jakt etter best inn og utgang.
Redigert 24.01.2024 kl 16:15
Grøntgress
24.01.2024 kl 16:18
3998
Borr er ett godt eksempel på shortskvis. TGS kan bli neste med over 10 millioner lånte aksjer.
Ja jeg synes å huske de het voleon capital.
Nå var kursen I godt driv opp til 105.1 idag,så var det noen som ikke likte det å sendte ned til 103.5, men dette blir en kamp med kun en vinner vi som er med fra nå😁
Nå var kursen I godt driv opp til 105.1 idag,så var det noen som ikke likte det å sendte ned til 103.5, men dette blir en kamp med kun en vinner vi som er med fra nå😁
Redigert 24.01.2024 kl 16:23
Gratulerer tgsere idag vant vi bikjeslagsmålet.
Kursen sluttet på kroner 104.60.Det er alltid en vinner.
Her er vi mange aksjonærer som trenger litt Lykke fremover. 👍
Kursen sluttet på kroner 104.60.Det er alltid en vinner.
Her er vi mange aksjonærer som trenger litt Lykke fremover. 👍
kapteinkjeks
24.01.2024 kl 16:33
4042
Var vii nede på bunn? Skal man kjøpe mer i PGS eller TGS nå? Noen som mener noe om det?
Rysstad Energy forventer at sterk etterspørsel vil drive oljeprisen. Se. Mere på oilprice.com.
Oljelagrene fallt med 9.233 millioner fat i forrige uke
Sum sumarum kaptein kjeks så er min magefølelse at dette er bunnen. Så får du ta selvstendig valg selv på det du tror på.
Du hvet alltid best,for det er slik jeg mener om meg selv når det gjelder aksjer. Jeg bommer av og til .Slik er børs.En sannsynlighetsregning gjør jeg også for hvor høy risiko er i aksjen.
Ingen andre tar de valgene enn du selv.Lyjkke til.
Oljelagrene fallt med 9.233 millioner fat i forrige uke
Sum sumarum kaptein kjeks så er min magefølelse at dette er bunnen. Så får du ta selvstendig valg selv på det du tror på.
Du hvet alltid best,for det er slik jeg mener om meg selv når det gjelder aksjer. Jeg bommer av og til .Slik er børs.En sannsynlighetsregning gjør jeg også for hvor høy risiko er i aksjen.
Ingen andre tar de valgene enn du selv.Lyjkke til.
Redigert 24.01.2024 kl 16:47
Oljeservice og tank rett opp i USA etter Store lagertrekk nå i ettermiddag.
Dette lover godt for forsetelsen med Eventyret TGS.👍
PHLX OILSERVICE SECTOR opp 2.14% Nå.👍
Dette lover godt for forsetelsen med Eventyret TGS.👍
PHLX OILSERVICE SECTOR opp 2.14% Nå.👍
Redigert 24.01.2024 kl 19:00
Oslo Losen
24.01.2024 kl 17:17
4226
PGS er beste kjøpet viss fusjonen går gjennom pga. bytteforholdet
nafa
24.01.2024 kl 17:43
4300
Har vært 4% og er vel nå ca 6% forskjell i favør av PGS pga fusjonsfaktoren (0,06829) TGS-PGS.
Vel og merke hvis fusjon realiseres.
Jeg blir uansett sittende i PGS framover pga det enorme potensialet i PGS alene
(vel og merke hvis det går slik jeg med flere tror i seismikk framover)
Vel og merke hvis fusjon realiseres.
Jeg blir uansett sittende i PGS framover pga det enorme potensialet i PGS alene
(vel og merke hvis det går slik jeg med flere tror i seismikk framover)
Redigert 24.01.2024 kl 22:28
kapteinkjeks
24.01.2024 kl 18:09
4214
Gode momenter. Men jammen økte ikke shorten. Kan det bli en gedigen shortskvis i TGS? Eller klarer de å styre det i land?
Phlx oilservice index Sector opp 2.89.Stigende form på denne viktige sektoren. 👍
Kjøpt noen flere Tusen aksjer på billigsalg siste uker 🤑 Bare å sitte tålmodig fremover. Fusjonen vil nok skje og ett nytt meget solid Seismikk selskap vil skapes.
PGS aksjer gir litt bedre avkastning slik bildet er nå ja.
PS: Olje etterspørsel vil øke fremover og olja stiger nå ….. Amerikanerne har vel holdt liv i lav pris inntil nå 😊
Uansett energi må Europa og Norge, ha. Samt trygghet for at vi sikrer oss fremover og er uavhengig av totalitære stater så det må letes mer. Kombinert med seismikk for vindparker, seismikk før lagring av CCS samt overvåking av felt og seismikk for å finne mineraler på havets bunn m.m
Håper at det går jevnt og fint oppover igjen nå og at shorterne vil slite maks. Ser en på all baisingen i de siste uker ……. Så ser det ut til at en del er nervøs for sine lånte fjær 😅 Håper at longerne får godt betalt fremover nå🤑
PGS aksjer gir litt bedre avkastning slik bildet er nå ja.
PS: Olje etterspørsel vil øke fremover og olja stiger nå ….. Amerikanerne har vel holdt liv i lav pris inntil nå 😊
Uansett energi må Europa og Norge, ha. Samt trygghet for at vi sikrer oss fremover og er uavhengig av totalitære stater så det må letes mer. Kombinert med seismikk for vindparker, seismikk før lagring av CCS samt overvåking av felt og seismikk for å finne mineraler på havets bunn m.m
Håper at det går jevnt og fint oppover igjen nå og at shorterne vil slite maks. Ser en på all baisingen i de siste uker ……. Så ser det ut til at en del er nervøs for sine lånte fjær 😅 Håper at longerne får godt betalt fremover nå🤑
Leotwin
24.01.2024 kl 18:46
4166
Uljanov
24.01.2024 kl 18:46
4190
TGS ASA
+2,75%
104,6 NOK
TGS - Mandatory notification of trade
24.1.2024 18:42 • Oslo Børs •
OSLO, NORWAY (24 January 2024) - Svein Harald Øygard, Member of the Board of
Directors, has today purchased 35,000 shares in TGS ASA at a price of NOK 103.99
through his wholly owned company Energy Investors AS. Following this, he
directly and indirectly holds 64,950 shares in TGS.
Oslo Børs
+2,75%
104,6 NOK
TGS - Mandatory notification of trade
24.1.2024 18:42 • Oslo Børs •
OSLO, NORWAY (24 January 2024) - Svein Harald Øygard, Member of the Board of
Directors, has today purchased 35,000 shares in TGS ASA at a price of NOK 103.99
through his wholly owned company Energy Investors AS. Following this, he
directly and indirectly holds 64,950 shares in TGS.
Oslo Børs
Tanjiro
24.01.2024 kl 18:50
4180
Lekkert med en innsidekjøp også, 3,6 mill er en fin sum det. De neste månedene kommer til å bli kanonbra👌
Slettet brukerskrev Phlx oilservice index Sector opp 2.89.Stigende form på denne viktige sektoren. 👍
Phlx oilservice index Sector har nå steget 7.16% på 5 dager.
The Trend Is your friend.
The Trend Is your friend.
Nestoren
24.01.2024 kl 19:05
4333
Insiderne har troa, topp 50 sitter stille i båten. En god presentasjon på Q4 med positiv guiding, fusjon i boks + short tilbakelevering and we are back baby. 150 kr før dere aner det.
OSLO, NORWAY (8 November 2023) – Svein Harald Øygard, Member of the Board of Directors, has today purchased 15,000 shares in TGS ASA at a price of NOK 144.50 through his wholly owned company Energy Investors AS. Following this, he directly and indirectly holds 29,950 shares in TGS ASA.
OSLO, NORWAY (13 December 2023) - Christopher Geoffrey Finlayson, Chair of the Board of
Directors, has today purchased 9,000 shares in TGS ASA at a price of NOK 118.80 per share.
OSLO, Norway(10 January 2024) - Kristian Johansen, Chief Executive Officer, has
today purchased 4,500 shares in TGS ASA at a price of NOK 109.61 per share.
Following this, he directly and indirectly holds 175,281 shares in TGS ASA.
OSLO, NORWAY (24 January 2024) – Svein Harald Øygard, Member of the Board of Directors, has today purchased 35,000 shares in TGS ASA at a price of NOK 103.99 through his wholly owned company Energy Investors AS. Following this, he directly and indirectly holds 64,950 shares in TGS.
OSLO, NORWAY (8 November 2023) – Svein Harald Øygard, Member of the Board of Directors, has today purchased 15,000 shares in TGS ASA at a price of NOK 144.50 through his wholly owned company Energy Investors AS. Following this, he directly and indirectly holds 29,950 shares in TGS ASA.
OSLO, NORWAY (13 December 2023) - Christopher Geoffrey Finlayson, Chair of the Board of
Directors, has today purchased 9,000 shares in TGS ASA at a price of NOK 118.80 per share.
OSLO, Norway(10 January 2024) - Kristian Johansen, Chief Executive Officer, has
today purchased 4,500 shares in TGS ASA at a price of NOK 109.61 per share.
Following this, he directly and indirectly holds 175,281 shares in TGS ASA.
OSLO, NORWAY (24 January 2024) – Svein Harald Øygard, Member of the Board of Directors, has today purchased 35,000 shares in TGS ASA at a price of NOK 103.99 through his wholly owned company Energy Investors AS. Following this, he directly and indirectly holds 64,950 shares in TGS.
Påfyll og tålmodighet 😃 Det er lys der borte i enden ……… 👍🤑🌬🌬🌬
Vi har alle hört at skal du eie aksjer.så må du fölge med på hva insiderene gjör. Det er de som sitter närmest allt som skjer med selskapet .og hvet naturlig best hvordan det står til med det. Denne greie oversikten du viser her nestoren er helt knall. Ja det gir en veldig trygghet med alle disse insiderene som har troa.
Dagen idag kan virkelig bli dagen hvor trenden i aksjen bröt opp for godt i lang tid. Aksjen steg til 104.60,og vi fikk mere enn vi kunne önske oss ved olje lagertalla som fallt hele 9.233 millioner fat forrige uke,og overasket markedet. Positive utaleser fra Rysstad energy på oilprice.com. Når de utaler seg så lytter alle. Til slutt så kranset vi det hele med insidekjöp av styremedlem Svein Harald Öygard på hele 35000 aksjer. Dersom ikke shorterene blir skjelven og nervöse nå,så forstår ikke jeg noe hvordan de tenker. Det er bedre å slutte mens leken er god.er det et utrykk som heter. Ja det er også bedre å kjöpe mere TGS aksjer nå når forholdene ligger til rette for det.
De som står igjen på perrongen nå må nok forvente store köer imorgen klokken 0900. Muligens det blir satt ekstra tog, men da må Dere regne med Kraftig öknoing i TGS aksjen. Til shorterene så er det desverre ingen ledige biletter imorgen.men dersom de betaler godt så er det alltid noen som letter seg med litt aksjer.
phlx oilservice index sector er nå på dagens höyeste med en oppgang på 3.05%. Dette liker ikke shorterene. Stemningen har snudd kraftig opp etter lagertalla i ettermiddag.
Dagen idag kan virkelig bli dagen hvor trenden i aksjen bröt opp for godt i lang tid. Aksjen steg til 104.60,og vi fikk mere enn vi kunne önske oss ved olje lagertalla som fallt hele 9.233 millioner fat forrige uke,og overasket markedet. Positive utaleser fra Rysstad energy på oilprice.com. Når de utaler seg så lytter alle. Til slutt så kranset vi det hele med insidekjöp av styremedlem Svein Harald Öygard på hele 35000 aksjer. Dersom ikke shorterene blir skjelven og nervöse nå,så forstår ikke jeg noe hvordan de tenker. Det er bedre å slutte mens leken er god.er det et utrykk som heter. Ja det er også bedre å kjöpe mere TGS aksjer nå når forholdene ligger til rette for det.
De som står igjen på perrongen nå må nok forvente store köer imorgen klokken 0900. Muligens det blir satt ekstra tog, men da må Dere regne med Kraftig öknoing i TGS aksjen. Til shorterene så er det desverre ingen ledige biletter imorgen.men dersom de betaler godt så er det alltid noen som letter seg med litt aksjer.
phlx oilservice index sector er nå på dagens höyeste med en oppgang på 3.05%. Dette liker ikke shorterene. Stemningen har snudd kraftig opp etter lagertalla i ettermiddag.
Redigert 24.01.2024 kl 20:43
Jeg tror dette forsterket børsnedgangen som har vært I TGS.
1. Egil Dahl og Aasulv Tvetereid dumpet TGS aksjer mens kursen raste. 12.januar på FA
2. Analytiker Kim Andre Uggedal i SEB ser en forsinket utforskningsperiode. På FA 15 januar.
3 Massiv shorting i aksjen.
Den 14 mai på FA så kom John Olaisen med en mere positiv utalese da han så oljeprisfallet som en kjøpsmulighet,og toppvalget hans i oljeservice sektoren .og har en Oppside på 55 %.Dette druknet i alle disse andre negative nyhetene. Nå mr Olaisen har oljeprisen steget godt siden da,og ikveld så suser oljeservice sektoren opp over 3% I USA.Det lysner for oss opptimistiske her.
Dumperene fikk solgt .og de negative fikk oppmerksomhet,men igjen nå står opptimistene klare for å gjenskape den Fantastiske opptimismen som var i TGS for en kort stund siden.Det er nå Eventyret TGS med Giftemål sammen med PGS kan bli en realitet. 👍
1. Egil Dahl og Aasulv Tvetereid dumpet TGS aksjer mens kursen raste. 12.januar på FA
2. Analytiker Kim Andre Uggedal i SEB ser en forsinket utforskningsperiode. På FA 15 januar.
3 Massiv shorting i aksjen.
Den 14 mai på FA så kom John Olaisen med en mere positiv utalese da han så oljeprisfallet som en kjøpsmulighet,og toppvalget hans i oljeservice sektoren .og har en Oppside på 55 %.Dette druknet i alle disse andre negative nyhetene. Nå mr Olaisen har oljeprisen steget godt siden da,og ikveld så suser oljeservice sektoren opp over 3% I USA.Det lysner for oss opptimistiske her.
Dumperene fikk solgt .og de negative fikk oppmerksomhet,men igjen nå står opptimistene klare for å gjenskape den Fantastiske opptimismen som var i TGS for en kort stund siden.Det er nå Eventyret TGS med Giftemål sammen med PGS kan bli en realitet. 👍
Redigert 24.01.2024 kl 21:09
Uljanov
24.01.2024 kl 23:01
3655
Så kanskje han aldri solgte de 500000 aksjene men bare lånte ut til short. FA altså, "Tveitereid selger unna". Tabloide idiotoverskrifter når de ikke vet om han selger en gang
Redigert 24.01.2024 kl 23:07
Kontur
24.01.2024 kl 23:20
3569
Ser hvor dette bærer, vi skal raskt opp over 150’ igjen. Posisjoner tas.
Bare å laste opp de som kan
Bare å laste opp de som kan
De langsiktige vinner dette spillet.
Gammel Kjärlighet ruster ikke,og spesiellt ikke når dette har värt hans tidligere toppvalg.Det er mange som bruker kalkulatoren nå.Meglerhus.tradere og shortere får nå kanske en ny favoritt i tgs.Ting snur fort på börsen og det gjör også stemningen for TGS tror jeg.
Oljeprisen forsetter videre opp idag på morgenen med en oppgang på 0.4% til 80.24. Da har vi landet over 80 dollar igjen.Det er viktig det for vi som er inne i oljeservice aksjer.Så smitter det også over på Equinor og Frontline som er med på å dra opp börs stemningen.
Oljeprisen forsetter videre opp idag på morgenen med en oppgang på 0.4% til 80.24. Da har vi landet over 80 dollar igjen.Det er viktig det for vi som er inne i oljeservice aksjer.Så smitter det også over på Equinor og Frontline som er med på å dra opp börs stemningen.
Redigert 25.01.2024 kl 06:08
Det er store köer her på perrongen nå för börsen åpner om en time,og da öker bilettprisen Kraftig Muligens det blir satt opp ekstra tog p.g.a Stor etterspörsel etter tgs aksjer.hehe
unikum
25.01.2024 kl 09:33
3201
Tgs jobbes nedover etter en pang start med kjøper som handlet for over 10 mill og 108,9 høyest. Denne syns nok ikke shortere noe særlig om. Tilbys små poster på stadig lavere kurs. Sånn passe kjent kan man si...
Kontur
25.01.2024 kl 09:36
3243
Listene lyver ikke, bjellesauene er på full fart inn igjen i aksjene TGS og PGS.
Kjøper det jeg kan og har heldigvis sittet tålmodig i ro med mine gamle aksjer.
Dette blir bra. Ikke lenge til vi ser 140 tallet igjen tenker jeg
Kjøper det jeg kan og har heldigvis sittet tålmodig i ro med mine gamle aksjer.
Dette blir bra. Ikke lenge til vi ser 140 tallet igjen tenker jeg
Ja i tilegg så kaster ingen penger ut i lufta når de sitter så närme selskapet. De hvet jo allt.mens vi småaksjonärer tror vi vet allt.hehe
Noen tror kanskje at shortere er inne i alle styrerom.men der er det nok lukket.Dagen har startet bra i tgs.The only way is up.
Denne stemningen det er her på tgs tråden,minner meg om storhetstiden da diamantfulglen heiret som verst i borr.men bare det at på tgs og pgs trådene så virker det ut som flere sitter med bedre kunnskap enn på borr trådene. Jeg gikk inn i aksjen närme bunnen her,og har kun satt meg inn i aksjen i löpet av en uke. Her er det mye og läre.så det er Dere som har lengst fatstid i aksjen som kan dette best. Magefölesen er at det nå har blitt fyrt opp en forsinket nyttårsrakett og holder seg godt oppe i skyene i lang tid.Ps på frontline tråden så var jeg den eneste som tippet frontline som nyttårs rakett,og alle kan se hva som har skjedd til nå.
Noen tror kanskje at shortere er inne i alle styrerom.men der er det nok lukket.Dagen har startet bra i tgs.The only way is up.
Denne stemningen det er her på tgs tråden,minner meg om storhetstiden da diamantfulglen heiret som verst i borr.men bare det at på tgs og pgs trådene så virker det ut som flere sitter med bedre kunnskap enn på borr trådene. Jeg gikk inn i aksjen närme bunnen her,og har kun satt meg inn i aksjen i löpet av en uke. Her er det mye og läre.så det er Dere som har lengst fatstid i aksjen som kan dette best. Magefölesen er at det nå har blitt fyrt opp en forsinket nyttårsrakett og holder seg godt oppe i skyene i lang tid.Ps på frontline tråden så var jeg den eneste som tippet frontline som nyttårs rakett,og alle kan se hva som har skjedd til nå.
Redigert 25.01.2024 kl 10:18
Sjekk oljeprisen Nå?
81.15 dollar opp 1.5% og stigende kurve.
Når shoerere og sauer herjer i en aksje,er det ikke da rettferdig at de også får litt motgang?hehe
Nesten alle piler har snudd ilöpet av et dögn.
81.15 dollar opp 1.5% og stigende kurve.
Når shoerere og sauer herjer i en aksje,er det ikke da rettferdig at de også får litt motgang?hehe
Nesten alle piler har snudd ilöpet av et dögn.
Redigert 25.01.2024 kl 10:28