Fremførbart underskudd
Dette er tema som har vært lite fokusert på, både av analytikere og forumdeltakere. Faktum er at Rec hadde et fremførbart underskudd på ca. 5.3 mrd. NOK pr. 31.12.2022. Når Rec etterhvert kommer i en skatteposisjon, vil dette kunne trekkes fra et overskudd.. Med en selskapsskatt på 22% utgjør det ca.1.166 mrd. NOK, eller nærmere kr. 2,8 pr. askje.
Redigert 22.09.2023 kl 12:09
Du må logge inn for å svare
Rubin
19.09.2023 kl 19:10
4610
Kinasalget ( Yulin ) + Fremførbart underskudd = (1,5 x 0,78) + 1,17 = 2,34 milliarder kroner i «skjult» NETTO inntekt som ingen ANALytikere har tatt med i regnestykket… 👍
Redigert 19.09.2023 kl 19:13
Du må logge inn for å svare
Mye dem ikke har tatt med i regnskapet, spesielt SB1 som vil komme krypende etter :))
Ser ut til at tallene ikke går helt opp her. Vil du vise utregningen eller tallene en gang til?
Uansett er det en veldig positiv recap!
Uansett er det en veldig positiv recap!
rascal
21.09.2023 kl 16:08
3700
Matematikken er enkel:
Hvis Rec går med et overskudd på NOK 5,3 mrd i 2024 (tenkt tifelle), vil det utløse en skatt på 22% av NOK 5,3 mrd. hvilket er NOK 1.166 mrd. Da vil det fremførbare underskudde, motregnes mot overskuddet i 2024, og skatten blir da lik null. Hva er det som "ikke går opp"?
Hvis Rec går med et overskudd på NOK 5,3 mrd i 2024 (tenkt tifelle), vil det utløse en skatt på 22% av NOK 5,3 mrd. hvilket er NOK 1.166 mrd. Da vil det fremførbare underskudde, motregnes mot overskuddet i 2024, og skatten blir da lik null. Hva er det som "ikke går opp"?
Det gir mening. I hovedinnlegget ble summen million brukt, ikke milliard. Da går tallene opp! Syntes 5,3 mill var litt liten sum å nevne, men nå gir alt mening :)
Nsxnsx
22.09.2023 kl 11:30
2857
15 tallet....med alt vi vet ??? Skal bli gøy å se hvem som blitt tatt denne gangen for manipulasjonen som foregår ....
Stabukk
23.09.2023 kl 00:43
2404
Godt. Vil du kortfattet dele dine argumenter og mulige bevis for (ulovlig) manipulasjon?
Mange har jo forventet større kursoppgang etter meldinger om Hanwha-avtale og bekreftelse på at Yulin-salg er rett rundt hjørnet. Tørre tall viser at vi er ned vel 1% siste mnd og opp 3,2% siste uke. Uansett videre utvikling positivt å få avklart om kursen i Rec på nytt blir manipulert.
Mange har jo forventet større kursoppgang etter meldinger om Hanwha-avtale og bekreftelse på at Yulin-salg er rett rundt hjørnet. Tørre tall viser at vi er ned vel 1% siste mnd og opp 3,2% siste uke. Uansett videre utvikling positivt å få avklart om kursen i Rec på nytt blir manipulert.
Slettet brukerskrev Jeg har.
Jeg er ikke i posisjon til å ha beviser. Ønsker ikke å gå ut med argumenter, men det er relativt lett å undersøke slikt selv når man sammenstiller lett tilgjengelige informasjon - og har litt mer kunnskap enn det som normalt diskuteres på f.eks slike fora som dette.
Skal tilføye at jeg tror aksjen blir shortet til alt er på plass og de store da er klare for å gå inn, sånn at det bare utsetter oppturen som jeg tror uunvikelig vil komme. Aksjen er underpriset, det er det lite tvil om etter mine vurderinger. Det finnes nesten ikke argumenter igjen for at aksjen skal prises så lavt som i dag.
MorganKane
25.09.2023 kl 10:44
1795
"ønsker ikke å gå ut ned argumenter". For meg høres det da ut som du ikke har noen.
I det minste kan du raskt nevne hvilke data har du sammenstilt? Uten argumenter blir jo påstanden om markedsmanipulasjin kun en påstand. Og påstander kan selv den demente bestemora mi på 104 komme med...
Her en en enkel liste over noen typiske trekk ved manipulasjon. Vi har sett mange av de det siste året (når Atle Pedersen var på det mest aktive støttet opp av mange mindre investorer), men jeg er litt usikker på om vi har sett så mange i det siste (spør du meg). Uansett,grepet for å unngå tap er å være langsiktig.
https://www.nasdaq.com/articles/5-market-manipulation-tactics-and-how-avoid-them-2018-04-11
I det minste kan du raskt nevne hvilke data har du sammenstilt? Uten argumenter blir jo påstanden om markedsmanipulasjin kun en påstand. Og påstander kan selv den demente bestemora mi på 104 komme med...
Her en en enkel liste over noen typiske trekk ved manipulasjon. Vi har sett mange av de det siste året (når Atle Pedersen var på det mest aktive støttet opp av mange mindre investorer), men jeg er litt usikker på om vi har sett så mange i det siste (spør du meg). Uansett,grepet for å unngå tap er å være langsiktig.
https://www.nasdaq.com/articles/5-market-manipulation-tactics-and-how-avoid-them-2018-04-11
Rubin
25.09.2023 kl 10:53
1753
Ganske utrolig at kursen har gått ned 20% på ett år.
Utsiktene har aldri vært bedre enn nå, og om 5 uker åpner ML fabrikken som allerede har sikret en enorm leveransekontrakt.
Men på Mafiabørsen kan børsmafian herje fritt, med daglig milliardsvindel. Økokrim er opptatt med å rævkjøre politikere som har trikset til seg noen tusenlapper…
Utsiktene har aldri vært bedre enn nå, og om 5 uker åpner ML fabrikken som allerede har sikret en enorm leveransekontrakt.
Men på Mafiabørsen kan børsmafian herje fritt, med daglig milliardsvindel. Økokrim er opptatt med å rævkjøre politikere som har trikset til seg noen tusenlapper…
Langsiktighet i aksjer der alt peker opp er sjelden feil selv om kursen er på trynet. Dette vil en eller annen gang vise seg i kursen som da blir mere riktig. Kursen i Rec i dag gjenspeiler ikke noe av potensiale dette selskapet sitter med.