Hvorfor jeg ALDRI skal eie Nskog aksjer

MProd
NSKOG 23.09.2023 kl 08:53 2153

Drangsland uttaler: "Jeg har ingen annen agenda enn å ta vare på min families sparepenger".

Dette har han uttalt før på intervju via stream i Finansavisen. Det er ikke til å tro at han gjentar dette nå!

Dette er ene og alene grunnen til at jeg aldri skal eie Nskog eller Byggma aksjer. Her er stor for fare for suboptimalisering og skvising av andre aksjonærer hvis det begynner å brenne på dass. I tillegg risk for butikk i butikken med Byggma.

Synd. Jeg har hatt mye aksjer i Nskog tidligere.
Tøff
23.09.2023 kl 11:36 2038

Jeg ser ikke noe problem med det utsagnet. Det er vel slik de fleste med aksjeinvesteringer føler. At han har en egoistisk agenda overfor øvrige aksjonærer, vil vel bli imøtegått av et børsreglement, og vil selvfølgelig ikke være bra for aksjekursen. Det skjønner Drangsland veldig godt. Du legger nok for mye i det som ble sagt. Jeg føler det tilfredsstillende at en person med en så stor eierandel utgjør selskapets daglige ledelse. Jeg synes man fortsatt bør være investert i NSKOG, og ser lyst på fremtiden.
Patron72
23.09.2023 kl 11:45 2014

Kan vel også tolkes dit at å drive nskog på best mulig måte er å ta vare på familiens sparepenger.

Uansett jeg har solgt. Nok en gang for tidlig, men håper på inngang på 40-41kr igjen 👍
Feskekake
23.09.2023 kl 11:53 1992

Følte en trygghet med at storeier er leder for selskapet, kjøpte derfor meg opp i Norske Skog. Tiden vil vise hvordan det går.
Otra
23.09.2023 kl 13:18 1922

Samme som John Fredriksen altså. Mange som er slik. Norsk skog vil jeg heller aldri røre, så vi er enig der.
MProd
23.09.2023 kl 14:59 1820

Mulig man legger litt mye i uttalelsen. For all del må man passe på familiens verdier, men her skal han også passe på de andre. Og med mange hatter og roller som skal sjongleres med kobling mellom Nskog og Byggma kan man godt få sammenblanding. Også et rødt flagg at 2 toppsjefer har forsvunnet ut på 6 mnd, Ombudstvedt og Hansesætre - i hvertfall med den siste avgangen er det noe som skurrer. Tror det ble for mange roller og innblanding fra Drangsland.
Slettet bruker
23.09.2023 kl 15:25 1780

Jeg eier noen gamle NORSKE SKOG AKSJER og de er til om med registrert på VPS og står med beholdning og pris. De er jo selvfølgelig umulig å selge. Jeg har snakket med noen der men de sier at firmaet ikke er slått konkurs enda så jeg får ikke trukket tapet av på skatten. Noen som vet hva jeg skal gjøre ?
MProd
23.09.2023 kl 16:26 1727

Starte en egen tråd for temaet.
Tommyknocker
23.09.2023 kl 17:31 1670

Se på tråden 29.09.2020. Norske skog kommer tilbake på børsen.. Mulig svar ligger der.
MProd
24.09.2023 kl 09:50 1444

Må ikke glemme at Drangsland kontroller 90 prosent av Byggma. Her er jo brent av atskillig beløp i Byggma for å investere i Norske Skog for å støtte opp sin egen eierposisjon i Drangsland Invest. Tydelig sammenblanding allerede. Og stort tap hittil for Byggmas andre aksjonærer som han snart kan tvangsinnløse.

Når han så har spilt ut at han skal inn på Borregaards forretningsområde, blir det spennende å se hva Drangsland gjør i neste trekk. Tror det er greit for aksjonærer i Nskog å ta på seg sikkerhetsbeltet.
Slettet bruker
24.09.2023 kl 15:07 1227

ja jeg så på den men jeg ble ikke noe klokere og ser at andre er i samme situasjon. å eie en aksje med null omsetning i er ikke mitt største ønske akkurat.