Refinansiering av gjeld
Hei hei!
Gjelden i dag på 13,5 mrd utløper første kvartal og det er kanskje 11 av disse som må refinansieres. Er det noen som vet hvilken rente de betaler i dag og utsiktene til hvilken fremtidig finanskostnad de vil få?
Jeg finner lite informasjon og det vil være ganske viktig for resultatene og verdsettelse av aksjen. Tipper også kontantstrømmen i dag reduserer risiko for en markant lavere prising av aksjen enn den er nå. Noen som har synspunkter på dette?
Gjelden i dag på 13,5 mrd utløper første kvartal og det er kanskje 11 av disse som må refinansieres. Er det noen som vet hvilken rente de betaler i dag og utsiktene til hvilken fremtidig finanskostnad de vil få?
Jeg finner lite informasjon og det vil være ganske viktig for resultatene og verdsettelse av aksjen. Tipper også kontantstrømmen i dag reduserer risiko for en markant lavere prising av aksjen enn den er nå. Noen som har synspunkter på dette?
danmark1
29.09.2023 kl 10:10
1453
Gælden synes ikke at være et tema længere, efter Trøim og Blystad har gjort deres indtog. Baisserne må sidde med røde ører, men er selvfølgelig helt fraværende.
Hardly
29.09.2023 kl 10:34
1404
Selvfølgelig er gjelden et tema. Selskapet må hente kapital (emisjon) på nyåret. Trøim og Blystad vil med sitt inntog i selskapet få tilbud om å være med på emisjonen med betydelig rabatt. Etterpå selger de seg ut med betydelig gevinst. Det er slik de rike bare blir enda rikere mens vi småaksjonærer må ta til takke med smuler.
danmark1
29.09.2023 kl 11:10
1329
Det tror jeg ikke på bliver resultatet, men man kan altid finde en negativ usympatisk vinkel til tingene. Der kommer måske en mindre emission, hvor alle får samme betingelser, sammen med en refinansiering af mesteparten.
danmark1
29.09.2023 kl 11:24
1287
Hardly
29.09.2023 kl 12:34
1214
Danmar1 skrev: Der kommer måske en mindre emission, hvor alle får samme betingelser.
Hallo! Detter er ikke Kardemommeby, men Oslo børs.
https://www.dn.no/borskommentar/rokke-og-troim-pa-lag-dont-think-so/2-1-1526635?abtest=b
Hallo! Detter er ikke Kardemommeby, men Oslo børs.
https://www.dn.no/borskommentar/rokke-og-troim-pa-lag-dont-think-so/2-1-1526635?abtest=b