$$$PGS$$$ 🚂🚃🚃🚃9,5 RALLYET🏁🏁🏁
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
23.11.2023 kl 14:45
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
protagoras
Tror vi kan få et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.
🚂🚃🚃🚃
protagoras
Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen på vei ut av en synkende kile (på oversiden), og nedgangen siste uke er/har vært på relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen går igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Tror vi kan få et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.
🚂🚃🚃🚃
protagoras
Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen på vei ut av en synkende kile (på oversiden), og nedgangen siste uke er/har vært på relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen går igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Redigert 23.11.2023 kl 14:08
Du må logge inn for å svare
Peggy kommer opp igjen i morra og har holdt seg relativ sterk på tross av litt surt klima siste dager 😅
Nedenfor hentet fra artikkel i dag fra DN:
«Wall Street stiger fra start etter svake arbeidsmarkedstall
Mye har handlet om renter de siste dagene. De snur nå nedover, mens amerikanske aksjer stiger fra start.»
Nedenfor hentet fra artikkel i dag fra DN:
«Wall Street stiger fra start etter svake arbeidsmarkedstall
Mye har handlet om renter de siste dagene. De snur nå nedover, mens amerikanske aksjer stiger fra start.»
Redigert 04.10.2023 kl 17:36
jaroas50
04.10.2023 kl 18:21
7230
Newbe75 skrev Ser nok 8 tallet i dag, olja er i ferd med å havarere.
Havarerer så inni helvete også, 8-tallet neste
Travis-Bickle
04.10.2023 kl 19:21
6912
Storbank spår krakk – mener oljefesten er over......
https://www.nettavisen.no/okonomi/storbank-spar-krakk-mener-oljefesten-er-over/s/5-95-1368781
https://www.nettavisen.no/okonomi/storbank-spar-krakk-mener-oljefesten-er-over/s/5-95-1368781
https://www.nettavisen.no/okonomi/nho-med-brannfakkel-kan-gi-nye-sjokk/s/5-95-1366658
DYSTER SPÅDOM: – Krigen i Ukraina kan eskalere og påføre verdens råvare- og energimarkeder nye sjokk, advarer NHO– Vi vet ikke hvordan vinteren kommer til å utvikle seg, slik at da må man kanskje tære på lager-reservene. Hvis det blir en veldig kald vinter, kan energiprisene tilta mye fremover, sier NHO-økonom Victoria Sparrman til Nettavisen.Trolig vil også offentlige utgifter i mange land knyttet til forsvar øke fremover. Så spørs det hvor kald vinteren blir:
«I Europa synes energisituasjonen å være en av de større risikofaktorene på nedsiden dersom vinteren skulle bli kaldere enn ventet og energiprisene igjen skulle tilta,» påpeker rapporten.– Norge har bidratt til å bedre kraftforsyningen i EU ved økte gassleveranser. Industriaktiviteten trekkes på kort sikt opp av økte petroleumsinvesteringer.
🌊🌊🌊
I min optikk gis rasjonale her for en mix av 2 sektorer: oljeservice og forsvar
DYSTER SPÅDOM: – Krigen i Ukraina kan eskalere og påføre verdens råvare- og energimarkeder nye sjokk, advarer NHO– Vi vet ikke hvordan vinteren kommer til å utvikle seg, slik at da må man kanskje tære på lager-reservene. Hvis det blir en veldig kald vinter, kan energiprisene tilta mye fremover, sier NHO-økonom Victoria Sparrman til Nettavisen.Trolig vil også offentlige utgifter i mange land knyttet til forsvar øke fremover. Så spørs det hvor kald vinteren blir:
«I Europa synes energisituasjonen å være en av de større risikofaktorene på nedsiden dersom vinteren skulle bli kaldere enn ventet og energiprisene igjen skulle tilta,» påpeker rapporten.– Norge har bidratt til å bedre kraftforsyningen i EU ved økte gassleveranser. Industriaktiviteten trekkes på kort sikt opp av økte petroleumsinvesteringer.
🌊🌊🌊
I min optikk gis rasjonale her for en mix av 2 sektorer: oljeservice og forsvar
Mitt forslag: PGS og Kongsberg Gruppen
(Har fått dama til å overføre 50løk, tømmer norwegiankortet (100k), og evnt selge den andre aksjen jeg har, om det kommer store midlertidige rabatter i oljeservice i morgen pga oljeprisen. Men PGS er en sånn aksje som kan overraske, plutselig blir den like gjerne dyrere)
10PS
04.10.2023 kl 21:09
6351
Uansett er der kjekt å være med på oppturen i olje fra 86 $ fatet og opp mot 100 $. PGS har vist styrke mens andre aksjer har falt mye. Noen sikret seg en fin inngang i dag før fasiten blir presentert.
Tigerberget
04.10.2023 kl 22:06
5948
Verdidupp i morra på papiret.
Kunne ikke brydd meg mindre.
Olja skal snart over $90 igjen og 10 tallet kommer før du aner.
Kunne ikke brydd meg mindre.
Olja skal snart over $90 igjen og 10 tallet kommer før du aner.
cm punk
04.10.2023 kl 22:15
5890
Blir nok ikke store dippen, sp500 er opp 1% siden oslo børs stengte
(olja er ned 1,5 usd, men det påvirket ikke pgs så mye idag)
(olja er ned 1,5 usd, men det påvirket ikke pgs så mye idag)
Redigert 04.10.2023 kl 22:16
Tigerberget
04.10.2023 kl 22:39
5783
Minner om at olja var i $82,35 når PGS var i 13,05
Den 8 Mars i vår…
Den 8 Mars i vår…
Oppgang på Wall Street
Onsdagens handel startet og endte i grønt.
Onsdagens handel startet og endte i grønt.
Bennyfyfasan
04.10.2023 kl 23:10
5624
Det blir SPANANDE i morgen. Jeg tipper rødt på starten av dagen...så kan det fort endre seg.
Merkelige tider vi lever i. Det virker som om alt kommer som julekvelden på kjerringa.
Merkelige tider vi lever i. Det virker som om alt kommer som julekvelden på kjerringa.
rischioso
05.10.2023 kl 00:27
5387
Sjøltøst funke sikkert, men kun på papiret - blir du aldri lei av å kjøre heis med avstigning på stadig lavere etasjenivåer ...?...
rischioso
05.10.2023 kl 00:34
5372
Olja har krakket med rundt 10 dollar fatet i løpet av noen få dager - så ja, starter i rødt fra morgenen av sammen med et stort blinkende 8 tall - å nei, jeg skal ikke si hva var det jeg sa - ei heller skal jeg nevne plasseringen av håven ...;)
https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price
https://markets.businessinsider.com/commodities/oil-price
Dette var hva du sa: 25.09.2023 kl 16:01
4150
Vi klarer vel det bedre selv enn slikk på fingeren (analytiker) metoden. Mitt bet er at kursen er etablert nede på 8 tallet innen uka er over..;)
4150
Vi klarer vel det bedre selv enn slikk på fingeren (analytiker) metoden. Mitt bet er at kursen er etablert nede på 8 tallet innen uka er over..;)
WillyWonka
05.10.2023 kl 00:38
5382
Tigerberget skrev Minner om at olja var i $82,35 når PGS var i 13,05 Den 8 Mars i vår…
Viktigste for TPGS er at oljeprisen er stabilt høy og at fundamentale faktorer støtter mer leting. Om oljeprisen er 80 eller 100 styres mye av geopolitiske faktorer. Men kursen påvirkes mye av børspsykologi, blir Oslo Børs blodrød og alt av oljerelatert dras ned så blir nok TPGS ned også selvsagt.
Men det betyr ingenting om fremtidsutsiktene eller forteller noe om hvor godt posisjonert selskapet er. Forstå svingninger og forstå marked.
Blir også litt vanskelig å sammenligne oljepris i en annen situasjon. Når den var i 13 så var det stor fomo og forventninger til fordelaktig refinansiering. 13,5% obligasjonsrente var ikke heldig, det kommer vi ikke utenom. Shelf fikk nå 8,5% til gjeld over det dobbelte.
Tror det er fint at oljen tar en liten pust, er ikke sunt med så høy oljepris opp mot 100. Da knekker det fort global økonomi og etterspørsel. Spesielt med resesjonsfrykt.
Optimale for oljeselskaper/oljeservice er å balansere på en sweet spot mellom 80-90. Høy etterspørsel og høy pris over tid. det OPEC prøver på med å strupe tilbudssiden.
Men det betyr ingenting om fremtidsutsiktene eller forteller noe om hvor godt posisjonert selskapet er. Forstå svingninger og forstå marked.
Blir også litt vanskelig å sammenligne oljepris i en annen situasjon. Når den var i 13 så var det stor fomo og forventninger til fordelaktig refinansiering. 13,5% obligasjonsrente var ikke heldig, det kommer vi ikke utenom. Shelf fikk nå 8,5% til gjeld over det dobbelte.
Tror det er fint at oljen tar en liten pust, er ikke sunt med så høy oljepris opp mot 100. Da knekker det fort global økonomi og etterspørsel. Spesielt med resesjonsfrykt.
Optimale for oljeselskaper/oljeservice er å balansere på en sweet spot mellom 80-90. Høy etterspørsel og høy pris over tid. det OPEC prøver på med å strupe tilbudssiden.
rischioso
05.10.2023 kl 00:52
5369
I en perfekt verden så hadde det vært mulig, men slik er det dessverre ikke så og forvente at oljeprisen vil bli liggende mellom 80-90usd over tid i en verden som er langt på vei ned i en resesjon på sparebluss blir som å forvente og se julenissen på stranda i sommerferien.
Den ferske City Bank analysen tar høyde for dette og estimerer 70 tallet som normalen fremover og påpeker samtidig at supersyklusen innen olja gr mot slutten noe jeg advarte om tidlig når den ene kvartals skuffelsen etter den andre kom - at risken fremover lå i at supersyklusen kunne bli ferdig før PGS kom i pluss og slik ser det dessverre ut til å kunne bli ...
Storbank spår krakk – mener oljefesten er over
Den ferske City Bank analysen tar høyde for dette og estimerer 70 tallet som normalen fremover og påpeker samtidig at supersyklusen innen olja gr mot slutten noe jeg advarte om tidlig når den ene kvartals skuffelsen etter den andre kom - at risken fremover lå i at supersyklusen kunne bli ferdig før PGS kom i pluss og slik ser det dessverre ut til å kunne bli ...
Storbank spår krakk – mener oljefesten er over
Nestoren
05.10.2023 kl 01:07
5385
Hva var det du sa igjen?
"rischioso
29.08.2023 kl 17:17
VIX er godt ned og dermed også investorfrykten
Ratene er økende
Back loggen er økende
...og vi er 1 dag nærmere nøkkeltall slipp som ligger an til å bli det desidert beste Q det siste 10-året ...;)
* Med andre ord - realitetene sier at det ser slettes ikke galt ut verken for morgendagen eller for fremtiden - fjaset sier noe annet, men så er jo fjas også kun fjas og ingen realitet ...;)
rischioso
31.08.2023 kl 12:01
Vi er nok 1 dag nærmere nøkkeltall slipp den 10.10 som med stor sannsynlighet vil gi hakeslipp og det med positivt fortegn så her gjelder det å skjønne sin besøkelsestid - jo før jo bedre ...;)
"rischioso
29.08.2023 kl 17:17
VIX er godt ned og dermed også investorfrykten
Ratene er økende
Back loggen er økende
...og vi er 1 dag nærmere nøkkeltall slipp som ligger an til å bli det desidert beste Q det siste 10-året ...;)
* Med andre ord - realitetene sier at det ser slettes ikke galt ut verken for morgendagen eller for fremtiden - fjaset sier noe annet, men så er jo fjas også kun fjas og ingen realitet ...;)
rischioso
31.08.2023 kl 12:01
Vi er nok 1 dag nærmere nøkkeltall slipp den 10.10 som med stor sannsynlighet vil gi hakeslipp og det med positivt fortegn så her gjelder det å skjønne sin besøkelsestid - jo før jo bedre ...;)
Jeg trur definitivt på denne julenissen på stranda der han sprader rundt med den røde nesen sin. Stakkars psykopat.
rischioso
05.10.2023 kl 01:51
5384
Markedet er ikke statisk, men dynamisk - det betyr at ting endres fortløpende og det må vi oxo for ikke å sove i timen for det kan bli dyrt - svært dyrt...
Mao, det som ble skrevet før fusjonsnyheten er ikke lengre gjeldende for når selskapet går vekk i fra hva de lovet og haster inn i en hestehandel og setter en lynemisjon når de har lovet aksjonærene supersyklus mens de samtidig har skuffet 5 kvartaler på rad så er det ingenting som tyder på at Q3 blir så bra som lovet, men heller en ny skuffelse - den sjette i rekken og om knappe 3 hele børsdager så kommer fasiten på bordet sammen med snørr og tårer ....
Mao, det som ble skrevet før fusjonsnyheten er ikke lengre gjeldende for når selskapet går vekk i fra hva de lovet og haster inn i en hestehandel og setter en lynemisjon når de har lovet aksjonærene supersyklus mens de samtidig har skuffet 5 kvartaler på rad så er det ingenting som tyder på at Q3 blir så bra som lovet, men heller en ny skuffelse - den sjette i rekken og om knappe 3 hele børsdager så kommer fasiten på bordet sammen med snørr og tårer ....
Slettet brukerskrev Oppgang på Wall Street Onsdagens handel startet og endte i grønt.
..GRØNT over dammen.vic ser bra ut..olja stigende..dette blir knall.😎
oivindl
05.10.2023 kl 06:51
5139
"Markedet er ikke statisk, men dynamisk - det betyr at ting endres fortløpende og det må vi oxo for ikke å sove i timen for det kan bli dyrt - svært dyrt..."
-Rischioso
Og det glemmer du fullstendig når du melder om eventyrlig rekyl og gull og grønne skoger.
Men du skal ha for å være forbausende ærlig om egne spådommer:
" fjaset sier noe annet, men så er jo fjas også kun fjas og ingen realitet ...;)"
-Rischioso
-Rischioso
Og det glemmer du fullstendig når du melder om eventyrlig rekyl og gull og grønne skoger.
Men du skal ha for å være forbausende ærlig om egne spådommer:
" fjaset sier noe annet, men så er jo fjas også kun fjas og ingen realitet ...;)"
-Rischioso
Redigert 05.10.2023 kl 06:56
oivindl
05.10.2023 kl 07:01
5107
Det er fullstendig logisk brist i dine bortforklaringer og ansvarsfraskrivelser.
Sweetspot
05.10.2023 kl 07:54
4818
Tipper the big dawgs fyller opp på dette nivået før Q3. Olja kommer opp igjen. Hvorfor selge nå?
Spill spillet, sitt i ro💰💰💰
Spill spillet, sitt i ro💰💰💰
Hmm, jeg hadde rigget meg for en episk Kjøpedag, men nå tyder mer og mer på at de beste kjøpene allerede er bak oss
Godt tegn når Rischioso skriver lange avsnitt uten komma eller punktum! Han er stresset, manisk og desperat, han vet at 10. og 11. oktober går toget, og han har bommet stort på alle større oppganger. Uten unntak. Klart TGS og PGS samlet leverer gode tall til Q3, kan ikke være noen som tviler på dette?!
Rune er nok en god leder, men han er ikke en god markedsfører. Nå får nok Rune (og vi) drahjelp av TGS Kristian Johansen: de vil nok pynte bruden litt fremover.
Rune er nok en god leder, men han er ikke en god markedsfører. Nå får nok Rune (og vi) drahjelp av TGS Kristian Johansen: de vil nok pynte bruden litt fremover.
Får du være oppe så lenge? Sorry det er jo høstferie fra skolen nå.
Hardly
05.10.2023 kl 08:54
4259
Carnegie nedgraderer på sin side PGS-aksjen til hold fra kjøp, og justerer målet til 9,6 kroner fra tidligere 12 kroner.
unikum
05.10.2023 kl 09:17
4034
Ingen som har tid til å skrive noe? opptatt å kjøpe? Jeg fikk handlet en haug igjen, det var vel okt beste gave
Og nå er vel bare Pgs og Tgs av av olje aksjer som er i minus. Equinor er snar i 0 , ja ja dette var vels siste stunt fra shorte mafiaen vel...
Og nå er vel bare Pgs og Tgs av av olje aksjer som er i minus. Equinor er snar i 0 , ja ja dette var vels siste stunt fra shorte mafiaen vel...
Redigert 05.10.2023 kl 09:27
rischioso
05.10.2023 kl 09:27
3881
Med dagens ferske nedgradering til hold og ensifret kursmål så vil nok flere komme etter med sine nedgraderinger. Videre så er vi knappe 2 hele børsdager fra en ny og høyst mulig Q-skuffelse - den sjette i rekken - topper vi dette med en estimert oljepris nede på 70 tallet fremover så er det ingen hast for samlet så ligger det an til å kunne bli langt rimeligere om kort tid med fare for et trendbrudd - altså at kursen bryter ut av den stigende trendkanalen som den nå er i ferd med å gjøre ...;)
Redigert 05.10.2023 kl 09:34
unikum
05.10.2023 kl 09:46
4520
Nedgraderinger kommer av fordelingsnøklen mellom selskapene der shortere har kastet seg nå over Tgs for første gang på lenge. Dette har medført til midlertidig nedgang men for Pgs sin del så er det ett godt stykke opp til 9,6 .Snitt kursmål er kr 11,2.
La meg akkurat litt for lavt, nå sitter jeg å vurderer om rabatten er verdt å bruke lånte penger på.
Men får vel snart legge den halve møringen fra morsiden til sides, lukter snarlig FOMO opp i heia
Men får vel snart legge den halve møringen fra morsiden til sides, lukter snarlig FOMO opp i heia
Kontur
05.10.2023 kl 09:51
4503
Haugevis med små små handler. Testet litt og la inn 100 000 aksjer i slengen ut og inn. Svupp.
Sitt på aksjene folkens. Det ristes litt i treet og småsparere som selger blir taperene.
Her sitter proffe folk på fora her og "skremmer" ikke bra når de har det som yrke. Kanskje de bør sjekke sine selskapers etiske retninglinjer...
Noe for adm?
Sitt på aksjene folkens. Det ristes litt i treet og småsparere som selger blir taperene.
Her sitter proffe folk på fora her og "skremmer" ikke bra når de har det som yrke. Kanskje de bør sjekke sine selskapers etiske retninglinjer...
Noe for adm?
Er du så dum at du tror de store gutta slipper olja ned til 70 tallet, da har du jaggu ikke skjønt mye.
unikum
05.10.2023 kl 09:59
4378
I mitt hode om man fikk kjøpt på 8,75 eller 8,90 er dette gode kjøp igjen. Vi har erfart åsen enkelte herjer med kurs, henter seg fort inn igjen. Ikke mange dager til 10,10 der vi får svar på fremtiden ,samt det enorme samarbeidet som Pgs/tgs vil få
Travis-Bickle
05.10.2023 kl 10:07
4290
Dark Brandon styrer showet.
Og Trump faller ut av Forbes USA sin top 400 rikeste liste.....
Her blir det "styr" fremover........
Og Trump faller ut av Forbes USA sin top 400 rikeste liste.....
Her blir det "styr" fremover........
Protip: Citi støvsugde i oljerelatert i går, på dipen de selv var med å skape.
For nå slippes Sannheten om Kinas Sterke Vekst
https://www.finansavisen.no/makro/2023/10/05/8041034/citigroup-tror-bunnen-er-nadd-for-kina?internal_source=sistenytt
Tror bunnen er nådd for Kina
Citi hever vekstanslagene sine for «Midtens rike» etter at fabrikkaktiviteten i september tok seg opp for første gang på seks måneder.
For nå slippes Sannheten om Kinas Sterke Vekst
https://www.finansavisen.no/makro/2023/10/05/8041034/citigroup-tror-bunnen-er-nadd-for-kina?internal_source=sistenytt
Tror bunnen er nådd for Kina
Citi hever vekstanslagene sine for «Midtens rike» etter at fabrikkaktiviteten i september tok seg opp for første gang på seks måneder.