$$$PGS$$$ 🚂🚃🚃🚃9,5 RALLYET🏁🏁🏁

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
23.11.2023 kl 14:45
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 23.09.2023 kl 12:48 444488

protagoras

Tror vi kan få et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.


🚂🚃🚃🚃


protagoras

Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen på vei ut av en synkende kile (på oversiden), og nedgangen siste uke er/har vært på relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen går igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Redigert 23.11.2023 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.10.2023 kl 21:17 3955

Har prøvd og prøver hver dag, men du må la meg få vifte bort noen fluer fra tid til annen og som kjent hvor det er kuer er det fluer - sånn er det bare ...;)

La oss si det slik, om man fortsatt går rundt og tror at Q3 blir et turnaround Q etter at ledelsen har frarøvet og utvannet aksjonærene rett i forkant av fremleggelsen - ja, da er det ikke kjøtt på bena man vil ha ...;)
BWMx5
05.10.2023 kl 21:18 3940

Etter 5 skuffelser på rad????????????????????????????????????

Q3 2022

MultiClient late sales in the quarter were close to three times Q3 2021 late sales and were positively impacted by revenue recognition of a large part of the Shell multi-year MultiClient access agreement and transfer fees. We have a geographically diverse, modern and attractive MultiClient library that continues to deliver strong revenues.

Q4 2022
.....and our Q4 contract revenues are the highest since Q4 2014. MultiClient Produced Pre-funding Revenues reflect strong industry support of ongoing projects, as well as good sales from projects where imaging is not yet completed,” says President & CEO Rune Olav Pedersen.
Redigert 05.10.2023 kl 22:09 Du må logge inn for å svare
rischioso
05.10.2023 kl 21:31 3829

Ja, det er de faktisk for det er som kjent kun fåtallet som over tid kan leve av børs - en del stoltere en Erna er av mannen sin - for å si det mildt ...;)
TOMSY
05.10.2023 kl 21:41 3767

Oppførsel svikta.
Vargus
05.10.2023 kl 21:52 3723

Jeg har aldri likt Ris, men nå lurer jeg også på noe, i enkle ord så de fleste forstår. Hvorfor har Pgs gått med på denne latterlige prisingen i fusjonen ? Tgs har ikke et eneste skip, Pgs har mange, Tgs prøvde å kjøpe bibloteket for en sum som nermer seg fusjon pris… Hvis q3 skal bli så bra, hvorfor har Pgs gått med på dette ? I mitt hode skulle fordelingen vært motsatt, og Rune som har stått staut for Pgs og priset det opp i skyene, får ikke en gang en jobb i det nye selskapet…. Hva er greia ? Kan noen prøve å forklare dette ?
Oldking
05.10.2023 kl 21:55 3750

Riskokerens mangelfullt utviklede selvinnsikt viser seg i nesten hvert innlegg han skriver. Et personangrep nesten alltid. De fleste av oss andre lider av noe han kaller for tapergenet. Men ikke han. Ikke Riskokeren må vite. Slett ikke han…
FaeniHelvete
05.10.2023 kl 22:01 3710

Hei Omni,

Neida, det har selvsagt ingenting å gjøre med å være kritisk og/eller ha et kritisk blikk, det har alt å gjøre med at du enten ikke har orket å sette deg inn i hva det faktisk er snakk om eller at du har satt deg inn i det men presenterer det som noe annet i et forsøk på å provosere. Du gir klart og tydelig utttrykk for at Argeo er en potensiell konkurrent for TGS/PGS med sine ubemannede ubåter som gir det siste innen presis seismikk. Påstanden er så idiotisk at det finnes nesten ikke ord. Argeo har heller ingen unik teknoligi, de har hyllevare (dyr hyllevare) fra KD, verre er det ikke. Potensialet deres er ikke i nærheten av å skulle utfordre seismikk.







Tigerberget
05.10.2023 kl 22:03 3691

Bare elsker dette innlegget.
Oser av positivitet til Q3 😊

rischioso
31.08.2023 kl 12:01
Vi er nok 1 dag nærmere nøkkeltall slipp den 10.10 som med stor sannsynlighet vil gi hakeslipp og det med positivt fortegn så her gjelder det å skjønne sin besøkelsestid - jo før jo bedre ...;)
rischioso
05.10.2023 kl 22:19 3574

Det er beklagelig at du føler deg støtt av et svar adressert til en annen, men så er det nok slik som du selv er inne på en mangel av selvinnsikt når man tror at det er oss mot ris - ikke rart at det er blitt som det er blitt og mange ikke får med seg god input når man har en slik misforstått iboende holdning - trist ...
Redigert 05.10.2023 kl 22:19 Du må logge inn for å svare
Blue Cow Group
05.10.2023 kl 22:29 3516

Det er akkurat sånn han er, jeg påpeker at han motsier seg sjøl, han kaller DET for personkarakteristikker, og så pøser han ut barnslig dritt sjøl.
Som sagt kommer han aldri til å svare direkte på spørsmåla, fordi han er en backtrader. Vent og se, hvis han kjøper seg inn den 10.10 kommer Q3 til å bli det beste noensinne igjen, og fusjonen er såklart planlagt lenge før den ble annonsert, mot det han sier nå om at fusjonen ble hastet igjennom fordi q3 skal bli så dårlig...

Det er så gjennomskuelig at det er bortkasta tid å fortsette å påpeke det, han går bare i den samma runddansen og nekter å svare på de faktiske forhold. Gi det 5 min nå så loggern på med nickhead-brukern sin og slenger dritt til alle som har motsagt ris.. Så glømmern at han har bytta nick og svarer på kritikk vi gir nickhead i Jeg-form med Ris-nicket. Det har vært tralten helt siden i sommer, det skjer stort sett de ganga han har sitti utafor +20% dagene pga den elendige øretrillertaktikken sin.
At det fins folk her som enda ikke har sett mønsteret forbauser meg stort.
rischioso
05.10.2023 kl 22:32 3508

Ingen er vel her for å bli likt - da velger man heller Tinder, men forstår viktigheten av å påpeke det i redselen for at andre skulle tro noe annet når du nå siterer meg - uansett flott at det er noe som sakte men sikkert begynner og sige inn og venter i spenning på hva dine kloke brødre vil svare deg ...;)
Redigert 05.10.2023 kl 22:35 Du må logge inn for å svare
BWMx5
05.10.2023 kl 22:33 3577

Din psykolog i Oslo
Vi er her hvis du trenger noen å prate med. Ingen henvisning, ingen ventetid.

→ Største psykologklinikk i Oslo
→ Åpent fra 8 til 22, ukedager og helg
→ Over 40 000 psykologtimer gjennomført
→ Psykologtimer fra 1290,-
→ Time hos psykologstudent fra 690,-
→ Se og endre dine avtaler
rischioso
05.10.2023 kl 22:40 3539

Takker for åpenheten din og fint at du deler din personlige erfaring med anbefaling, men tror nok at mye er gjort om man behandler hverandre med respekt noe sikkert psykologen din allerede har fortalt deg - opptil flere ganger - uten hell så langt ...;)

Back to the case!
Redigert 05.10.2023 kl 22:41 Du må logge inn for å svare
Omnislash
05.10.2023 kl 22:45 3528

Hei Faen.
Da misforstår du meg. TGS har konkurrenter, men Argeo er ikke en av dem. Derimot leverer Argeo teknologi som konkurrentene til TGS (sier ikke PGS lenger) kan dra nytte av. Som kan ødelegge bibliotekfortrinnet.

Dette er et innspill for å varsle om at de fundamentale fordelene man har holdt fast ved i dette papiret kan endre seg - enten på denne måten eller andre måter man ikke har tenkt på engang.
Tigerberget
05.10.2023 kl 22:56 3450

Innlegget er skjult Ris.
Du ble blokkert for et par måneder siden, så du når ikke ut til meg.

Det positive Q3 innlegget ditt så jeg i hovedinnlegget til Hvalross.

Sjarmerende lesing når du tydeligvis tolker alt negativt for tiden.
🤡🤡🤡
Kontur
05.10.2023 kl 23:03 3427

Hvorfor tror dere noen sitter å forsøker å få andre til å selge en aksje. For å være snill?
Nei fordi, enten sitter de short eller så ønsker de rimeligere inngang. To sider av samme sak.
Ikke la dere lure. Her er samme person med ulike nick. Og til de som ennå ikke har forstått det, følg med når vedkommende plutselig endrer syn og mener akkurat det motsatte.
Oldking
05.10.2023 kl 23:05 3416

Akkurat, Ris! Sånn er det med den saken. Hverken mer eller mindre. Ikke lenge til jul forresten…
Daviden
05.10.2023 kl 23:27 3347

Helt vanlig ved fusjoner at selskapene skal parre eiendelene. MarineTrafic melder nok snart om nye peggywater båter som har blitt unfanget i Farsund havn 🙃

Mulig de skal dele litt utstyr?
Slettet bruker
05.10.2023 kl 23:29 3349

Han er faen i meg så hjerneskadet at noen burde gripe inn å få han innlagt. Han er trolig både en fare for seg selv og andre.
Vargus
05.10.2023 kl 23:39 3303

Jeg veit at du snakker forskjellig om du er ute eller inne, det har du alltid gjort, så den saken er grei. Men, jeg lurer lurer fortsatt på hvorfor/ hvordan Pgs har gått med på denne dealen. Jeg klarer bare ikke forstå, Blir Q3/Q4 historisk bra, så har pgs gjort historiens dårligste deal. Hvorfor kunne de ikke fortsatt alene ? De trenger jo ikke Tgs, men Tgs trenger Pgs, så hvorfor hvorfor denne delingen i Tgs sitt fravør ?? Kan noen forklare det ?
cm punk
06.10.2023 kl 00:28 3264

Tgs hadde vel neppe gått med på 50/50 når deres mcap er tre ganger så stor som Pgs sin..... Begge parter ser at de kan utmanuvrere alle konkurrenter hvis de slår seg sammen, win-win
SoLong
06.10.2023 kl 00:42 3240

Når man spiller monopol, og eier de fleste små grønne husene, så har man et veldig godt utgangspunkt.
Jeg regner med det samme gjelder når man spiller seismikk, og eier de fleste små båtene.
Vargus
06.10.2023 kl 00:42 3358

Skal ikke være vanskelig, men samtlige kjente her inne på hvalrossen forumet har snakket om verdi på pgs rundt + - 20 milliarder i lang tid. Så forstår enda ikke hvordan det skal forsvares… eier mange aksjer selv, men nå for første gang, vurderer jeg sterkt å gå ut før Q3, for all logikk tilsier at det ikke blir slik vi har tenkt og håpet. Og med stupende oljepris og over 2 mill short i Tgs, kan jeg ikke annet enn å
Se at denne vil stupe hvis Q3 har det minste å sette en negativ finger på…. Jeg prøver bare å være realist og tenke logisk…
Slettet bruker
06.10.2023 kl 00:49 3357

Vi må forholde oss til virkeligheten, som CM her. Kaka deles etter slik ståa er. PGS burde vært mer verd i forhold til TGS, men sånn er det. Vi kommer til å tjene enormt på dette uansett
Vargus
06.10.2023 kl 01:00 3355

Prøver jo så godt jeg kan å forholde meg til virkeligheten, derfor jeg ikke ser hvorfor det er sånn det er nå, og du av alle hvalross burde jo være ganske enig med at du også lurer på det samme, etter alt du har skrivd her det siste året… jeg har vært like positiv som deg og har hatt skikkelig trua, men for meg nå er det noe som ikke henger helt på grep. Jeg ser bare ikke logikken og sammenhengen.
Slettet bruker
06.10.2023 kl 01:22 3331

Ja er enig men dette følger mcap blindt, og ikke fremtidsutsikter
Slettet bruker
06.10.2023 kl 01:22 3337

Det er en formel
Vargus
06.10.2023 kl 01:28 3327

Greit, ser den, men har du ingen bekymringer for q3 /q4 i forhold til alt som har skjedd nå ?
Piloten
06.10.2023 kl 01:40 3307

Ja. De fusjonerte nok pga "dårlig Q3". Keep on smoking
Vargus
06.10.2023 kl 01:46 3323

Er ikke det jeg mener, men hvorfor tar Rune hatten og forlater skipet med en ‘ liten fallskjerm ‘ i ett selskap på vei inn i en super syklus med enorm etterspørsel og masse båter tilgjenlig ? Mulig jeg jeg er helt blind, men forklar meg det og hvorfor…
rischioso
06.10.2023 kl 02:32 3278

Velkommen til min del av forum verden. Pass deg - du legger nå hode på blokka og stiller ukomfortable spørsmål - dette er ikke populært uansett hvor legitime de er så du må ta et valg. Enten fortsette i blindekoret eller stå stormen ut ...;)

Det er heller ikke å forvente at du vill få noen gode svar for menigheten virker ikke å reflektere over annet enn at verden trenger olje og kursen vil gå til 3 sifret en eller annen gang i fremtiden - that's it og ferdig snakka og har du ikke samme mening så er du idiot, baisser, shorter, bipolar og det som verre er, for de kan bare ikke diskutere de viktige tingene du tar opp for da skaper de jo tvill rundt egen investering og det kan man jo ikke ...
Platinum365
06.10.2023 kl 02:40 3284

Jeg solgte alt på høy 9, stilte meg selv de samme spørsmålene, og så går tank nå straks, så det car en nobrainer for mitt vedkommende. Tjent en slant, men ikke i nærheten av hva ståa var når selskapet var teknisk konkurs, fikk covid-støtte, stod opp fra de døde osv. burde vært på 13-14kr, men seismikk et ikke sexy nok ser det ut til.

Veldig hyggelig forum her, og mye liv og leven. Ris er fremdeles 3-spaltet, men alle de tre har nå etter fusjonsmuligheten, snudd. Er veldig enig.

På ose nå og verden generelt så er tank alt.

Pgs sammenslått med tgs blir noe utbytte, men ikke i nærheten av hva som skjer i tank, og det er grunnet i pandemien som var. Og lockdown på verft, og krigen, for meg er det en once-in-a-lifetime mulighet. Og det kommer til å bli så saftig utbytter der vs tgs, og ikke minst skipsverdiene på de skipene som er bygget etter 2014. Trekker man fra alle skipene som skal til skraping, og som er ekskludert grunnet nye krav, så er det safe haven.

Supersyklusen skjer nå, bare å komme seg inn.

Seismikk er dødt i forhold til dette.

Men sirkus er gøy! Viktig det også
Vargus
06.10.2023 kl 02:52 3259

Det er vanskelig å se hvor verden ender framover, usa gjør alt for å fase ut olje, opec gjør alt for kjøre på med olje, ingen har fasiten, men pr dags dato har vi ikke nok strøm i verden til å elektrifisere den og vi kan ikke slutte å lete etter olje fordi behovet er fortsatt stort. Man har krefter i hver ende. Tgs/Pgs har fordeler i begge verdner, det er det ikke noe å tvile på. Men hvor raskt ting eskalerer er vanskelig å si. Men det som irriterer meg er prosessen som har skjedd innad i Tgs/Pgs ang fusjon. Tviler ikke på at de vil bli et stort og flott selskap, men jeg er en pgs’er og syns fusjonen stinker. Det er noe som ikke gir mening her, og syns med syklusen som er i vente at pgs kommer ut som en veldig stor taper. Det kan gi mening hvis ting ikke ser ut som det har blitt framstilt, men etter alle presentasjoner og meldinger fra selskapet henger ikke ting på grep…
Slettet bruker
06.10.2023 kl 02:53 3284

Tank høres unektelig spennende ut slik du fremstiller det. Jeg har ikke noe ønske utover å tjene penger. Men bladde gjennom side etter side med kommentarer når jeg trykket på brukeren din for håpte da å finne konkrete selskapstips. Men det var utelukkende side opp og side ned med PGS kommentarer. Så da er vi kansje fremdeles i samme båt likevel, at denne aksjen Virkelig Fenger, og at det er mest frekvensen på antall på kjøp og salg som skiller meg og dere? Og at "tank" mer er et ullent begrep for å rette tankene mot andre siden av det gjerdet noen sitter dinglende med bena oppå? Ikke noe galt i det altså. Jeg synes alle former for å spille spill utover å holde pistol mot selgers hode er legitimt
Redigert 06.10.2023 kl 03:05 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
06.10.2023 kl 03:04 3308

Så burde man kanskje holdt av en større del til kjøp i morgen når man ser proffers prepping for dette, men det er greit, har enda ikke erfaringen og metodene for høyfrekvenstrading, så som som mininum 19 av 20 her inne og antagelig enda endel fler, er det i å velge riktige selskap å sitte minimum noen måneder som kan gi de store gevinstene
Redigert 06.10.2023 kl 03:07 Du må logge inn for å svare
Platinum365
06.10.2023 kl 03:05 3369

Ingenting er så bull som tank. Jeg liker deg og pgs-forumet. Men skal du ha rimelig sikre doblinger og saftige utbytter så kjøper du tank. Jeg er ikke her for å sitte fast i en aksje, men i tank nå, så skjer det. Bare se i dag akkumuleringen til Fredriksen i Euronav. I tank skjer det spesielt i 2024, nå frem mot det så er det produkttank som gjelder. Sett inn litt der er du snill. Syklusen går nå, og vil doble seg lett bare på utbytter.
Slettet bruker
06.10.2023 kl 03:09 3375

Ja skal sjekke ut. Men så er det bare det å se investeringen trygt i mål før man løper videre
Platinum365
06.10.2023 kl 03:15 3408

Ja, les deg opp på tank. Kommer til å flomme inn der.

Finn spesielt scorpio tankers sin presentasjon med grafisk fremstilling av antall skip som skal ekskluderes, og hvor mange nybygg som strømmer til; ref covid. Så bruker du mattelunnskapene, kun pluss og minus tror jeg, og selvføelgelig noe ekstra stasj i form av ratepress. Jeg postet et eller to innlegg på tanktråden, men der var det rimelig dødt. Dette er en sjanse i livet, ta litt penger inn der. Por favor!