$$$PGS$$$ 🚂🚃🚃🚃9,5 RALLYET🏁🏁🏁

Denne tråden er stengt for nye innlegg.
23.11.2023 kl 14:45
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Slettet bruker
PGS 23.09.2023 kl 12:48 471381

protagoras

Tror vi kan få et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.

🚂🚃🚃🚃

protagoras

Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen på vei ut av en synkende kile (på oversiden), og nedgangen siste uke er/har vært på relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen går igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Redigert 23.11.2023 kl 14:08 Du må logge inn for å svare
unikum
10.10.2023 kl 09:39 4172

Som sagt tidlig, tror ikke dette blir verst jeg da. Er nok rigget godt for samarbeid disse 2 selskapene.
Slettet bruker
10.10.2023 kl 09:41 4141

Vi får bare håpe fusjonen blir gjennomført for denne ledelsen trenger å bli skiftet ut.
HAS
10.10.2023 kl 09:43 4103

Der gjøres jo oppmerksom på at resultatet preges av timingen. Og den er nydelig; dette burde utslette alle trusler og fantasier om å stemme ned fusjonsplanen.....Dette blir supert fra q4:)
Newfarmie
10.10.2023 kl 09:48 4010

Ja, du kan tenke deg hva slags DD TGS har gjort. Dette er ikke veledighet.Ha på litt langsiktige briller folkens!
Londonmannen
10.10.2023 kl 09:49 4063

Ikke uenig i hva du sier. Men PGS slik vi kjenner det ligger på sotteseng og vil inngå i det nye TGS. Og de to selskapene tilsagnene vil utgjøre en solid aktør i seismikkmarkedet.
Og jeg er overbevist om at det nå blir flertall for fusjonen. PGS vil slite dersom de skulle fortsette alene. Det trodde vi ikke var tilfelle for noen uker siden. Men dagens melding viser jo med all tydelighet at det vil være det eneste fornuftige å gå inn i kompaniskap/fusjon med TGS.
Londonmannen
10.10.2023 kl 09:53 4002

TGS er interessert i PGS pga synergieffekten. PGS får ikke benyttet et fremførbart underskudd, men det gjør det nye TGS. PGS kommer inn med topp moderne flåte avvseismikkskip, en asset det et mangelvare på i markedet. PGS sitter på et gedigent bibliotek som TGS har vært ute etter tidligere da dette vil utfylle TGS sitt bibliotek. Så der er flere gode grunner til at TGS ser nytten av PGS, til tross for dagens tall.
ag-3
10.10.2023 kl 09:55 3980

Men Faen da. Hjernedøde innlegg..... Du kan fokusere på PGS til du blir blå i trynet. PGS er bunnet fast i TGS. Var noen som forstod "no braineren" i dag. Tipper du var en av dem og ler godt i helvete nå 😅
Grøntgress
10.10.2023 kl 09:58 3953

Men blir det flertall i TGS for en fusjon? Ikke sikkert det..
FaeniHelvete
10.10.2023 kl 09:59 3963

Leo,

Jeg forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å skille mellom hva som faktisk diskuteres.
VantageVolante
10.10.2023 kl 10:06 3848

Nå er det et totalt forandret bilde mot hva vi er vant med.

Samkjøret mot først tgs og deretter olja gjør trading langt mer forutsigbart og enkelt.
VantageVolante
10.10.2023 kl 10:07 3837

Nå har du nevnt dette 3 ganger idag, vi har fått det med oss.
Slettet bruker
10.10.2023 kl 10:08 3868

Hva skuer vi i horisonten!? Noe Grønt ...
🥥🌴🌺🍍🌸。˚⋆❀🍹⛵🐚𓇼 ˖°。༄𓇼𓏲🌀𓆉✮🌊☁️*ੈ✩‧₊˚🌴🥥🌊🌞🌊🐚🍉🌞🌴🥥🐬🌊🫧ᰔᩚ🌻🌴 🍹 🏝 ☀🌞𓆉𓆝⋆🎧 ⌗ ⋰˚☆ ☼🌴🥥✰“🌬༄♡”⋆ ˚。⋆୨🍧🌸👛💕୧˚
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠈⠉⠛⢷⣦⡀⠀⣀⣠⣤⠤⠄⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣀⣻⣿⣿⣿⣋⣀⡀⠀⠀⢀⣠⣤⣄⡀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⣠⠾⠛⠛⢻⣿⣿⣿⠟⠛⠛⠓⠢⠀⠀⠉⢿⣿⣆⣀⣠⣤⣀⣀⠀⠀⠀
⠀⠀⠘⠁⠀⠀⣰⡿⠛⠿⠿⣧⡀⠀⠀⢀⣤⣤⣤⣼⣿⣿⣿⡿⠟⠋⠉⠉⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠠⠋⠀⠀⠀⠀⠘⣷⡀⠀⠀⠀⠀⠹⣿⣿⣿⠟⠻⢶⣄⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠸⣧⠀⠀⠀⠀⢠⡿⠁⠀⠀⠀⠀⠈⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢿⡄⠀⠀⢠⡟⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⢸⡇⠀⠀⣾⠁⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⣤⣤⣤⣤⣤⣤⡤⠄⠀⠀⣀⡀⢸⡇⢠⣤⣁⣀⠀⠀⠠⢤⣤⣤⣤⣤⣤⣤⠀
⠀⠀⠀⠀⠀⠀⣀⣤⣶⣾⣿⣿⣷⣤⣤⣾⣿⣿⣿⣿⣷⣶⣤⣀⠀⠀⠀⠀⠀⠀
⠀⠀⠀⣠⣴⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣿⣦⣄⠀⠀⠀
⠀⠀⠼⠿⣿⣿⠿⠛⠉⠉⠉⠙⠛⠿⣿⣿⠿⠛⠛⠛⠛⠿⢿⣿⣿⠿⠿⠇⠀⠀
⠀⢶⣤⣀⣀⣠⣴⠶⠛⠋⠙⠻⣦⣄⣀⣀⣠⣤⣴⠶⠶⣦⣄⣀⣀⣠⣤⣤⡶⠀
⠀⠀⠈⠉⠉⠉⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠉⠉⠉⠉⠀⠀⠀⠀⠀⠉⠉⠉⠉⠀⠀⠀⠀
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢
🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢🟢

🏴‍☠️Pirates! Det blir snart Hula Hula og en Kæmpefest🎉
Leotwin
10.10.2023 kl 10:10 3820

Fih, gir ingen mening å diskutere selskapene hver for seg lengre. Og husk at pgs leverte ok q2, mens da skuffet tgs noe. Se dette over litt lengre tid enn bare et kvartal…

FaeniHelvete
10.10.2023 kl 10:16 3760

Jeg har forståelse for at det er kjedelig å trekke frem påstandene som man kom med før fusjonen ble kjent, ja.
Slettet bruker
10.10.2023 kl 10:37 3524

Åssen sere ut oilwise?
XpDeus
10.10.2023 kl 10:42 3506

Honnør til Rismannen, du fikk dessverre rett.
Uten fusjonsplanen med TGS ville det vært blodrødt.
Leotwin
10.10.2023 kl 10:44 3519

Vel, for meg gir det mest mening å holde seg til relitetene som de er nå.

Men ellers helt enig i at seismikk generelt (inkl pgs) har vært svakere enn ventet så langt i år. Men virker som det underliggende (leads, prefunding mv.) peker mot oppgang. Vi får se😉
FaeniHelvete
10.10.2023 kl 10:46 3494

Fusjonen vil absolutt resultere i et bunnsolid selskap og det er fortsatt fordel å sitte i PGS for å få rabatten inn mot TGS, men det endrer jo ikke all verdens på at dette ikke var spesielt lovende fra PGS sin side. I all den tid dette faktisk er tall som folk her inne har hausset om siden Q2, og det er snakk om et år hvor PGS virkelig skulle vise at de kunne levere varene, så synes jeg det er påfallende hvor lett enkelte her inne har for å bare glemme det og kjøre på videre. Q3 ser jo ut til å kunne oppsummeres med "Å faen, gudskjelov for at vi fusjoneres med TGS". Du vet like godt som meg hvordan det hadde blitt mottatt hvis noen hadde skissert en slik tanke før Q2. Q3 resultatene skriker behov for ny emisjon, så det burde ikke være all verdens tvil om hvordan ting hadde sett ut uten fusjonen.

Personlig hadde jeg foretrukket solide PGS tall som virkelig understreker at selskapet kunne stått på egne bein, men at man kommer til å oppnå enorme resultater som et felles selskap. Som jo er noe som hadde sparket oss videre i riktig retning.
unikum
10.10.2023 kl 10:48 4940

Minnes jeg riktig så bruker Pgs å sende ut meldinger om kontrakter etc i etterkant av fremleggelser av tall. Vi får se om jeg får rett denne gangen. Lurt nå å holde på aksjene i noen dager, ut uken så ser vi hvor dette bærer hend
Komodo
10.10.2023 kl 10:52 4889

Har egentlig gitt opp å følge PGS trådene her på FA forumet på grunn av krangling, tull og overdreven haussing, holder meg derfor til diskusjonene på Discord der Odium har opprettet en kanal. 100% fritt for all støyen her inne. Men leser litt en gang i mellom.

Løfter fram dette innlegget av FiH da det er den beste kommentaren hittil i dag:

"Mange hjernedøde innlegg nå. Jada, det er få som ikke ser verdien i fusjonen mellom PGS og TGS, men nå er det jo definitivt ikke dette som var utgangspunktet for de fleste av oss for noen måneder siden.

La oss oppsummere, Q3 (som jo skulle bli sinnsvakt bra etter forskyvningene fra Q2) er ikke engang i nærheten av å være bra nok. Nå er vi selvsagt over på fremtidsutsiktene for Q4, som jo selvsagt blir sinnsvakt fra nå som vi får forskyvningene fra Q1, Q2 og Q3....

Jada, kanskje Q4 blir et solid kvartal, men mest sannsynlig så er vi altså tilbake på det samme sporet som før, hvor inntektene hele tiden skyves fremover i tid. For et selskap som PGS, så nytter det rett og slett ikke. For min del er det jo en ganske betydelig skuffelse å se hvordan dette utspiller seg, men kanskje det bare er meg.

For det fusjonerte selskapet så blir det nok uansett solid fremover, og dette er jo en fin mulighet til å samle opp aksjer, men for PGS sin del så er jo dette forferdelig svakt."

Da nyheten om fusjon kom var jeg lite positiv til den. Følte at mye av potensialet i PGS forsvant som dugg for solen. Men nå er det bare på tide at vi innser at supersykluen i seismikk har latt vente på seg mer enn det mange av oss har håpet og trodd. Nå har det gått kvartal etter kvartal hvor vi hele tiden har fått skuffende tall, men lovnader om at "neste kvartal, det blir bra!".

At det kommer til å bli bra etterspørsel etter PGS sine tjenester er jeg fremdeles overbevist om, men det vi ser nå er at forbedringen i markedet er tregere enn det vi hadde håpet. Rune Pedersen har tidligere uttalt at det er bedring i markedet, men det tar tid. Dette har blitt sitert her på forumet som "Det er bedring i markedet, og etterspørelen etter seismikk eksploderer".

Denne tregheten har gjort at gjelden har tynget selskapet mer enn de har hatt rygg til å bære, og det har vært seigere å komme over kneika enn det vi har trodd. Fusjon med TGS blir derfor en redningsplanke som vi skal være fornøyd med, til tross for at mange av oss føler at verdiene i PGS ikke gjenspeiles i oppgjøret.

Redigert 10.10.2023 kl 10:53 Du må logge inn for å svare
Sweetspot
10.10.2023 kl 10:52 4950

Slettet bruker skrev Åssen sere ut oilwise?
Oilwise tror jeg vi før en rekyl strax.. Og vil dra med PGS over 9,2 📈
MaxMekker
10.10.2023 kl 10:52 4969

Her har vi Børsen som er opp over 1 % og olja på god vei til 90 usd igjen. Samtidig går PGS/TGS ned 4%++. Hvem er det som justerer seg inn hele tiden ,så ikke TGS går opp, slik den burde gjøre i forhold til de gode tallene dem slapp i går ???
Komodo
10.10.2023 kl 10:57 4901

Ja, ikke sant. Nå har det vært ekstrem haussing i disse PGS trådene i minst ett år, kanskje to. Det er mange som har tatt mye feil. Jeg for min del har stort sett sittet i ro med mine aksjer det siste halvannet året, og har hatt klokketro på selskapet. Ser nå at jeg har vært i overkant optimistisk. Fusjonen viste seg å bli en livbøye som jeg ikke hadde vært villig til å gamble på hvis vi hadde skrudd klokka tilbake.
unikum
10.10.2023 kl 10:58 4893

Orker ikke skrive så mye men under investert i olje leting samt betydelig høyere olje pris enn stipulert for de fleste selskapene, vil gjøre dette markedet om til supersyklus. Men for de fleste så rekker dessverre ikke nesa så langt. I mellomtiden trader vi så godt vi kan...
Komodo
10.10.2023 kl 11:19 4807

Joda, problemet er bare at hvis supersyklusen lar vente på seg litt for lenge, så risikerer selskapet å bli insolvent i mellomtiden. Dette er skuffende, for nå har vi i flere omganger fått bekreftet at "gjeldsspøkelset er borte".
GullHårAllOve
10.10.2023 kl 11:32 4653

Faktisk helt enig med deg her. Begynner å bli litt små pinlig med; kjøp PGS og bli rik på 3 kvartal når disse tallene presenteres. Hadde nok vært lurt å gå litt i seg selv der.... Samtidig bør alle kranglefantene og de som kun skriver når det er røde dager også skjerpe seg en smule... Er jo ren barnehage til tider.

Når det er sagt, er det nok ingen tvil om at fremtiden er fin pga fusjonen og kun derfor.

Har du lenke til Odium tråden?
GullHårAllOve
10.10.2023 kl 11:46 4537

Ja, men ser nå det er den tråden jeg er inne på. Og den er mye mye bedre det skal vi være enige om ;-)
ag-3
10.10.2023 kl 11:52 4445

Ekstrem hausing i ett år, kanskje to....
Ja og noe av den hausingen har vært delaktig i at jeg har tjent godt over 1 mill til nå. Hadde jeg hørt på hausingen tidligere, men fortsatt innenfor din tidsperiode, kunne jeg tjent flere millioner.

Ser ikke poenget med å prate om snøen som falt i fjor. PGS + TGS = SANT, og kommer fremover til å sørge for enda 2-3 millioner til i fortjeneste til meg.
Takk for all hausing!! 😅
Kontur
10.10.2023 kl 11:52 4496

Har kikket på tallene, ikke hakkande gale, men LS er for svakt. Kan virke som det skubbes ut i Q4 som i så tilfelle må bli vanvittig bra. Om jeg husker CEO riktig så gjentok de ved Q2 pres at LS gjennom året -23 sto ved lag, altså estimert. Om det ikke er tilfelle må dette guides og justeres ved Q3 pres den 25 okt.
Kanskje TGS ledelsen allerede har overtatt roret og at dette er avtalt og nøye planlagt. Hvem vet.
Enig i at vi kan se frem til fusjonen.
Fundamentalt er markedet knallsterkt, det kan ingen påstå noe annet.
hogan
10.10.2023 kl 11:55 4487

Aldri kjøpt Pgs pga resultat som de kommer med, kun kjøpt pga verdiene i selskapet skipene som det er for få av og biblioteket som jeg vil tro nu har en verdi på 6 milliarder minst, verdier 18 kr kurs 9 fin rabatt det. Har uansett kun 15% i Pgs resten i Bwlpg som kommer til å gi en tier i kvartalet, da snakker vi utbytter
Håven ute på 8 blank, da selges det litt bwlpg
Redigert 10.10.2023 kl 11:57 Du må logge inn for å svare
Skimmy
10.10.2023 kl 12:05 4397

Hvordan fungerer det? Får kun blank skjerm på linken
hogan
10.10.2023 kl 12:09 4360

Hvis markedet er knallsterkt skal verdier på skip og bibliotek stige så vi skal opp da uansett resultat
Klabbeføre
10.10.2023 kl 12:11 4326

Skrekktall fra PGS idag igjen, 3 elendige kvartal på rad

PGS aksjonærer kan prise seg lykkelig for TGS fusjonen
Slettet bruker
10.10.2023 kl 12:14 4305

Ja livet kan være grimt ... Ved neste kremkvartal får Kong Kristian hele æren av 10 år med blod svette og tårer, - i en turnaound som i stor grad uansett hadde kommet.

Akkurat som de snappa Cashkua Mseis for et år siden; nå en av juvelene som snart også er våres💎

Mao, alt er som det Skal være i vårt fysiske Univers: Alt til De Mektigste👑. Might makes Right. Og vi får $urfe på de Stores rygg. Fantastisk!✨️

Snakk om Gullbillet!🎫 (hold on for your dear life)
Redigert 10.10.2023 kl 12:21 Du må logge inn for å svare
hogan
10.10.2023 kl 12:15 4293

Tull, vinn vinn for begge verdiene til Pgs blir ikke borte pga dårlige resultat, Tgs visste vel om q3 til Pgs når de gjorde denne fusjonen
Komodo
10.10.2023 kl 12:19 4235

Jeg har også aksjer i PGS, og har tjent gode penger på det. Til tross for alle de bitre nedturene vi har hatt. F.eks. da vi falt til 1,28 over natta. Satt helt i ro da også. Så jeg har ingen motiver for å snakke ned aksjen, tvert imot. Men noen ganger er det greit med litt realisme også.

Ett eksempel på haussing er en debattant som kalte seg for longsitinbulk. Han avsluttet alle sine innlegg med "50kr next summer", og bedyret på sin hals at han kun kjøpte aksjer, og kom ikke til å selge en eneste aksje før neste sommer. dette var vel for litt mer enn et år siden. Alle hausseinnlegg ble mottatt med stående applaus, ikke minst fra trådstarter. Men makan til lystløgner har vel ikke foumet sett verken før eller siden. For det viste seg jo etterhvert at han hadde tradet hyppig hele veien, og plutselig var han ikke bull til PGS lenger, solgte seg ut (???) og ble borte.
Rull79
10.10.2023 kl 12:20 4243

Disse tallene som ble levert i dag får jeg ikke til å stemme. 15% kontrakt seismikk. De meldte først at 60% av flåten skulle gå på kontrakt seismikk i år. De har meldt at de starter på en 2 mnd kontrakt i middelhavet i 3q. Hvor blir inntektene fra dette gjemt? Det er helt nødt til å være en underrapportering av inntekter her.
Komodo
10.10.2023 kl 12:22 4308

Vet ikke, jeg limte bare inn en link. Kanskje @gullhårallove kan hjelpe? Han kom jo inn. Mulig han var registrert fra før, og at du må ha en invitasjon for å komme inn og få registrert deg.
Redigert 10.10.2023 kl 12:23 Du må logge inn for å svare
Klabbeføre
10.10.2023 kl 12:23 4296

Sier ikke fusjonen blir dårlig, men PGS som selvstendig selskap har levert skrekkelig dårlig i 2023

Tror TGS og PGS i fusjon vil levere bra
Slettet bruker
10.10.2023 kl 12:23 4287

Ja, det er så det skal se enda bedre ut for Kong Kristian i Q4.

Men knallsterk prefunding får man ikke gjemt bort ...
Redigert 10.10.2023 kl 12:24 Du må logge inn for å svare
Leotwin
10.10.2023 kl 12:29 4265

De har hele tiden rapportert om at q3 ville bli et MC kvartal. Omvendt i Q4 - da blir det mye kontrakt.
Rull79
10.10.2023 kl 12:41 4173

Joda men de meldte også om kontraktsarbeid som var forsinket på Norsk sokkel i Q2 pga vær. Jeg stusser veldig på disse lave tallene
ag-3
10.10.2023 kl 12:44 4148

Longsitinbulk ja 😅. Tok meg litt tid, men ikke så alt for lenge før jeg forstod at det var ett av nickene til Ris... så joda, maken til lystløgner har du nok sett.. kunsten er som ellers i livet å overse all bullshit 👍
Rull79
10.10.2023 kl 12:50 4080

Han må jo også stå innenfor delingsforholdet i fusjonen. Uten fusjonen hadde PGS kursen kollapset i dag. Det ville trolig gitt en reduksjon på 20% ift avtalen som er lagt til grunne, om situasjonen er at fusjonen redder PGS. Det er jo ting som tyder på at den gjør det.