$$$PGS$$$ 🚂🚃🚃🚃9,5 RALLYET🏁🏁🏁
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
23.11.2023 kl 14:45
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
protagoras
Tror vi kan få et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.
🚂🚃🚃🚃
protagoras
Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen på vei ut av en synkende kile (på oversiden), og nedgangen siste uke er/har vært på relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen går igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Tror vi kan få et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.
🚂🚃🚃🚃
protagoras
Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen på vei ut av en synkende kile (på oversiden), og nedgangen siste uke er/har vært på relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen går igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Redigert 23.11.2023 kl 14:08
Du må logge inn for å svare
SoLong
10.10.2023 kl 18:11
5199
Fusjon? Eller skal vi kalle det redningsplanken? En spade er en spade!
Dust. Dette har du null peiling på.
Newbe75
10.10.2023 kl 18:26
5091
At Q3 lander der det gjorde er veldig langt i fra Guidingen etter Q2, blir litt vanskelig å ha tillit til denne ledelsen. Godt de skal bort snart.
Klabbeføre
10.10.2023 kl 18:35
5237
Dersom dette gjør deg en tanke skuffet så lurer jeg virkelig på hva som skal til for å gjøre deg skuffet
3 kvartal på rad langt under pari og konsensus er så langt fasit i 2023, hadde det ikke vært for TGS fusjonen hadde PGS blitt slaktet idag..
3 kvartal på rad langt under pari og konsensus er så langt fasit i 2023, hadde det ikke vært for TGS fusjonen hadde PGS blitt slaktet idag..
Grøntgress
10.10.2023 kl 18:45
5265
china skrev Flere som har feber i dag!!
Total skivebom fra min side. TGS reddet dagen i går.
GullHårAllOve
10.10.2023 kl 18:59
5182
Og likevel sitter ganske mange med store fortjenester 💰💰💰 Ja kunne ha vært mer, men blir nok mye mye mer fremover skal du se. Den snaue millen jeg har håvet inn er jeg nå glad for uansett dagen i dag.....
TonyB
10.10.2023 kl 19:00
5258
Ok, du vinner i være skuffet 😊👍
Jeg er også skuffet, men har lang zoom. Heller ikke så opptatt av om kurs ditt/datt i kort bilde, så lenge en fortsatt tror på det som kommer. Og jeg tror fortsatt på et tight marked, hvor PTGS skal spille en svær rolle. Get it?
Anyway, dette er så ikke interessant for andre,
Jeg er også skuffet, men har lang zoom. Heller ikke så opptatt av om kurs ditt/datt i kort bilde, så lenge en fortsatt tror på det som kommer. Og jeg tror fortsatt på et tight marked, hvor PTGS skal spille en svær rolle. Get it?
Anyway, dette er så ikke interessant for andre,
Travis-Bickle
10.10.2023 kl 19:09
5218
Og dere snakker mye med de som sitter med noen hundre tusen aksjer i TGS når dere igjen kommer med anbefalinger.
Ikke alle TGS eiere som jubler over PGS sine tall.
Ikke alle TGS eiere som jubler over PGS sine tall.
TonyB
10.10.2023 kl 19:12
5223
Hvilke anbefalinger kommer jeg med? Jeg forteller om hva JEG tror på i likhet med de fleste her inne, ikke hva DU skal gjøre
Den mest skuffende dagen av alle så langt i denne aksjen. Blir også lei alt fjaset om å få frem skipsverdier o.l. Man skjønner jo nå hvorfor dette kun har vært en trading aksje og intet annet. Long i denne er high risk. Ledelsen har ikke et snev av troverdighet mere, som de sa i Aksjesladder; « pgs er en flopp».. Emisjons selskap no.1. Takker høyere makter for denne fusjonen, kanskje tjener man en liten slant som longer.
TonyB
10.10.2023 kl 19:24
5213
Enig i dette med high risk. Det er nettopp her det er stort spenn på investorer ift Risk/reward og tidshorisont. Og de store kronene hentes jo som oftest jo større risk/reward (også tapene). Skal en dra konklusjoner, må disse variablene med i «formelen». Og det er jo i grunn helt fair & square
Man skjønner godt at eierstrukturen i selskapet er slik det er. Totalt mangel på «store lange». Burde skjønt hvordan vei dette gikk da Colthrane (GS) solgte seg ned med 100 mill aksjer siden nyttår.
Vel vel, vi har nå svaret og kan konkludere.. Rune leverte aldri…
Lafreri
10.10.2023 kl 19:32
5403
Enig med so long. Det kan bli motstand mot fusjonen blant tgs aksjonærer nå. Tror det er lurere å sitte på TGS aksjer nå, enn PGS.
BWMx5
10.10.2023 kl 19:34
5399
Slettet brukerskrev Vel vel, vi har nå svaret og kan konkludere.. Rune leverte aldri…
Uansett, over er over for PGS som et frittstående selskap - Rune vil være historien, og forhåpentligvis vil han finne en bedre posisjon for å bli advokat igjen. Med mindre andre ting skjer, må vi være forberedt på det nye selskapet i nær fremtid.
Travis-Bickle
10.10.2023 kl 19:40
5373
TGS sine Q3 tall ville sendt kursen godt over 180,-i dag hvis ikke PGS hang som en blylodd rundt halsen på den.
Hva tror dere Møllerløkken, Mølsæter og Magnus Halvorsen gjør når Danske Bank er ferdig med å forsvare kursen..... ???
Hva tror dere Møllerløkken, Mølsæter og Magnus Halvorsen gjør når Danske Bank er ferdig med å forsvare kursen..... ???
PerUlv Den ene
10.10.2023 kl 19:52
5305
Tja....
Et godt eksempel på irrasjonell tankegang...
Emisjonen går igjennom og rabatten i PGS øker frem til gjennomføring eler bekreftelse på at dette går i orden.
Et godt eksempel på irrasjonell tankegang...
Emisjonen går igjennom og rabatten i PGS øker frem til gjennomføring eler bekreftelse på at dette går i orden.
Redigert 10.10.2023 kl 19:53
cm punk
10.10.2023 kl 20:10
5218
Enig i dette, rabatten vil nå øke i tgs sin favør helt til denne fusjonen er 100% sikker og banket igjennom
Kontur
10.10.2023 kl 20:18
5219
TGS og PGS fusjonerer.’så godt som bestemt., ingenting å skrike for dealen er supergod for begge parter. Hva tror dere det koster å bygge en tilsvarende skipsflåte i dag? Ikke til å tenke på engang. Superbåter i motsetning til mange av holkene som flyter rundt om ellers.
Det har tydligvis kostet å utruste å sette så mange skip i operativ drift på kort tid, både økonomisk og organisatorisk.
Blir bra dette. Og til de som ikke har trua så finnes der mange andre selskaper å satse på på børsen. Ville dog holdt meg innen olje og oljeservice. Segmentet ser knallsterkt ut.
Keep it up
Det har tydligvis kostet å utruste å sette så mange skip i operativ drift på kort tid, både økonomisk og organisatorisk.
Blir bra dette. Og til de som ikke har trua så finnes der mange andre selskaper å satse på på børsen. Ville dog holdt meg innen olje og oljeservice. Segmentet ser knallsterkt ut.
Keep it up
skadi
10.10.2023 kl 20:22
5211
Slettet brukerskrev Vel vel, vi har nå svaret og kan konkludere.. Rune leverte aldri…
Han leverte da det beste han kunne. Emisjon etter emisjon. Langt flere enn kvartaler med positiv bunnlinje. 👍
Oldking
10.10.2023 kl 20:29
5144
Leverte Rune aldri? Han var med å styre skuta unna havari da bølgene gikk som høgest og flere gikk til bunns. Så har han bidratt til det som kan vise seg å bli en genistrek - et mye sterkere selskap hvis sammenslåing med Tgs går i boks.
Ja det gjorde han, på hvem sine penger? Selskapet levde kun av emisjoner. Hva fikk aksjonærene? Tror du overvurderer Kong Rune.
Londonmannen
10.10.2023 kl 20:54
5040
Med all respekt, men her tror jeg du blander fusjon og oppkjøp. TGS kjøper ikke PGS, de fusjonerer med PGS. En vesentlig forskjell. Skulle TGS kjøpe PGS og betalt den pris markedet til enhver tid priser PGS, så ville TGS fått rabatt når PGS kursen faller.
Men dette er ikke et oppkjøp, men en fusjon. Faktoren som man er blitt enige om i forhandlingene er at PGS aksjonærene vil få 0.06829 TGS aksje i det nye selskapet.for hver PGS aksje de eier. Det vil si at dess lavere PGS kursen faller dess mer rabatt vil det være på aksjer i det nye selskapet. Faller PGS til f.eks. kr 5,-, så kan den som kjøper seg et knippe med PGS aksjer til kurs kr 5,- kunne veksle disse inn i TGS aksjker der en PGS aksje gir 0.06829 TGS aksje.
Men her må man kunne ha to tanker i hodet på en gang. Det er ikke hva markedet til enhver tid er villige til å betale for PGS som er styrende for ledelsen og styret i TGS. Det ledelsen er ute etter er et enormt fremførbart underskudd i PGS, en fantastisk verdifull flåte og en relativt stor andel av verdens seismikkflåte, samt et relativt fyldig seismikkbibliotek, som de forsøkte å slå kloa i rundt årsskiftet 2020/21. Det er disse verdiene som betyr noe for ledelsen og styret i TGS.
Men dette er ikke et oppkjøp, men en fusjon. Faktoren som man er blitt enige om i forhandlingene er at PGS aksjonærene vil få 0.06829 TGS aksje i det nye selskapet.for hver PGS aksje de eier. Det vil si at dess lavere PGS kursen faller dess mer rabatt vil det være på aksjer i det nye selskapet. Faller PGS til f.eks. kr 5,-, så kan den som kjøper seg et knippe med PGS aksjer til kurs kr 5,- kunne veksle disse inn i TGS aksjker der en PGS aksje gir 0.06829 TGS aksje.
Men her må man kunne ha to tanker i hodet på en gang. Det er ikke hva markedet til enhver tid er villige til å betale for PGS som er styrende for ledelsen og styret i TGS. Det ledelsen er ute etter er et enormt fremførbart underskudd i PGS, en fantastisk verdifull flåte og en relativt stor andel av verdens seismikkflåte, samt et relativt fyldig seismikkbibliotek, som de forsøkte å slå kloa i rundt årsskiftet 2020/21. Det er disse verdiene som betyr noe for ledelsen og styret i TGS.
Redigert 10.10.2023 kl 22:11
oppturen
10.10.2023 kl 20:54
5066
Uten emgs så er tallene til TGS ikke noe bedre enn tallene til PGS.
Som selskap er TGS mer avhengi av PGS enn PGS er av TGS. Problemet til PGS er at utsettelser på Brasil kontrakten, kansellering av exxon kontrakten og litt sviktende late sales i sum ble mye med tanke på kommende avdrag i H1 2024. Siste emisjon gjør nok at dette går bra også uten TGS.
Som selskap er TGS mer avhengi av PGS enn PGS er av TGS. Problemet til PGS er at utsettelser på Brasil kontrakten, kansellering av exxon kontrakten og litt sviktende late sales i sum ble mye med tanke på kommende avdrag i H1 2024. Siste emisjon gjør nok at dette går bra også uten TGS.
Obxserver
10.10.2023 kl 20:55
5070
Du skulle visst hva vi fikk som aksjonær. Et par sjusifrede og mer skal det:).
Nickhead
10.10.2023 kl 20:55
5091
SoLong skrev Vil TGS aksjonærer stemme i mot fusjonen nå?
Det får vi virkelig håpe.
Like godt å gruse hele pgs.
Men det var jævla gøy så lenge det varte.
Like godt å gruse hele pgs.
Men det var jævla gøy så lenge det varte.
Nidaros-andy
10.10.2023 kl 21:54
4699
Kan ikke annet enn å være overrasket over responsen her i dag. Ja, skuffende latesales. Ingen tvil om det. Og synes de legger hodet litt på blokka med å skrive " Vi ser på de relativt lave salgene i kvartalet hovedsakelig som en timing-sak, ettersom vi generelt observerer en bedret markedssituasjon og økende etterspørsel etter data, kommenterer administrerende direktør Rune Olav Pedersen i PGS." Da bør late sales virkelig opp i Q4, ellers fremstår det som misvisende.
Men når det er sagt så sier jo de andre tallene mye. Prefounding multiclient opp til 145% fra de 127% som ble snakket om på Q2. Og 36mill$ på kontrakt som de brukte 15% av flåten på syns jeg er ok. Tidligere sagt at Q3 og Q4 skal være rene motsetninger og om det skulle bli 80% kontrakt jobb i Q4 på samme rater vil jo det tilsi 192mill$ på kontrakt. I min verden er det late sales som skuffer, alt annet synes jeg ser veldig bra ut.
Men når det er sagt så sier jo de andre tallene mye. Prefounding multiclient opp til 145% fra de 127% som ble snakket om på Q2. Og 36mill$ på kontrakt som de brukte 15% av flåten på syns jeg er ok. Tidligere sagt at Q3 og Q4 skal være rene motsetninger og om det skulle bli 80% kontrakt jobb i Q4 på samme rater vil jo det tilsi 192mill$ på kontrakt. I min verden er det late sales som skuffer, alt annet synes jeg ser veldig bra ut.
Redigert 10.10.2023 kl 21:55
Londonmannen
10.10.2023 kl 22:09
4584
Nå må du ikke glemme at TGS har hatt PGS i kikkerten i lang tid. Det begynte med biblioteket. Men med et seismikkmarked der etterspørselen etter seismikkskip øker, er også flåten til PGS blitt svært interessant. Tenk bare på hva det vil koste TGS å bygge opp en tilsvarende flåte og ikke minst hvor lang tid det ville tatt. Så biblioteket og flåten til PGS vil gi TGS meget gode og attraktive synergier.
Ja, så har PGS en del gjeld, dyr gjeld. Men dette kan TGS enkelt håndtere. Ja, PGS sitt fremførbare underskudd vil gi et godt bidrag til nedbetaling av dettte.
Så må man ikke være så naive å tro at ledelsen i TGS ikke har hatt fullt innsyn i hvordan Q3 ville bli for PGS. Dagens melding fra PGS har nok ikke endret noe mhp fusjonen.
Ja, så har PGS en del gjeld, dyr gjeld. Men dette kan TGS enkelt håndtere. Ja, PGS sitt fremførbare underskudd vil gi et godt bidrag til nedbetaling av dettte.
Så må man ikke være så naive å tro at ledelsen i TGS ikke har hatt fullt innsyn i hvordan Q3 ville bli for PGS. Dagens melding fra PGS har nok ikke endret noe mhp fusjonen.
Geiren
10.10.2023 kl 22:16
4582
KontrKt og MC er heller ikke bra. Med 87% utnyttelse på 7 båter burde inntektene vært minst $30 mill høyere. I Q3 har 1, kanskje 2 båter henta inn seismikk med null prefunding.
Dette er veldig enkelt: sitt og bli rik.
Forøvrig, her er en sterk historie dere kan engasjere dere i mens vi venter på å åpne opp.
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1717595-kj%C3%A6resten-lovde-og-ikke-r%C3%B8re-godteriet-i-gave/?fbclid=IwAR1k09sg9uN8uxtUyhu8HCvmTkPc6hlldYMI9ps6AzuMaGH4YY5w3a-SYyo
God Natt Zzz
Forøvrig, her er en sterk historie dere kan engasjere dere i mens vi venter på å åpne opp.
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1717595-kj%C3%A6resten-lovde-og-ikke-r%C3%B8re-godteriet-i-gave/?fbclid=IwAR1k09sg9uN8uxtUyhu8HCvmTkPc6hlldYMI9ps6AzuMaGH4YY5w3a-SYyo
God Natt Zzz
Leotwin
10.10.2023 kl 23:04
4237
🤣🤣🤣👍
Pass på godsakene deres!
God natt (natt med liten n så klart)😉
Pass på godsakene deres!
God natt (natt med liten n så klart)😉
Thesistulling
10.10.2023 kl 23:10
4220
Var skikkelig sugen på julebrus en gang det stod ei flaske i kjøleskapet merket "ikke rør".........
Tok et glass.
Fikk et skikkelig helvete, full oppklaring med utspørring av unger og meg.(ikke mine).
Ble spikeren i kista for det forholdet.
Kanskje like greit........
Tok et glass.
Fikk et skikkelig helvete, full oppklaring med utspørring av unger og meg.(ikke mine).
Ble spikeren i kista for det forholdet.
Kanskje like greit........
seismik og mus
10.10.2023 kl 23:28
4202
Følte du for å vise at ingen skulle fortelle deg hva du fikk lov til?
Thesistulling
10.10.2023 kl 23:38
4211
seismik og mus skrev Følte du for å vise at ingen skulle fortelle deg hva du fikk lov til?
Sugen på julebrus, og jævlig tørst......
VantageVolante
11.10.2023 kl 00:23
6102
Og hvem var største kjøper med ca 2,68 mill aksjer på mandag?
Jo, det var Magnus Halvorsen det gitt, i MH Capital.
Interessant.......
Jo, det var Magnus Halvorsen det gitt, i MH Capital.
Interessant.......
Thesistulling
11.10.2023 kl 00:31
6099
Hmm, ser man det ja.
Det var jo særdeles interessant å få med seg nå.
Det var jo særdeles interessant å få med seg nå.
Bennyfyfasan
11.10.2023 kl 00:40
6089
Jeg ble egentlig mest overrasket over TGS sitt gode resultat. Jeg hadde regnet med at Q3 ikke ble det helt store. Vi skulle fått PGS tallene først - for så TGS. Det ville gitt en finere utvikling.
Jeg mener fusjonen er rett. La oss få en ny kurs og samle oss om det nye - som er bedre totalt sett.
Jeg mener fusjonen er rett. La oss få en ny kurs og samle oss om det nye - som er bedre totalt sett.
HerbM
11.10.2023 kl 01:21
6130
Elendige tall for n-te gang på rad. Når går Pedersen tom for unnskyldninger?
Hadde håpet vi var kvitt denne «traderen» som plutselig og uhildret lemper ut aksjer. Intet kvalitets stempel at han er inne igjen. PS! Rasmussen solgte en god slump.
Tror dette blir en Deilig dag.
Gratz til de som kjøpte tidlig i går 👏👏👏
Skjønt alt ensifret her er jo helt Heftig🤩
Sign her for rabattert inngang i Verdens Største og Hyperlønnsomme Seismikkselskap, og 100 kvartaler på rad med $tore Utbytter ✒️...
Gratz til de som kjøpte tidlig i går 👏👏👏
Skjønt alt ensifret her er jo helt Heftig🤩
Sign her for rabattert inngang i Verdens Største og Hyperlønnsomme Seismikkselskap, og 100 kvartaler på rad med $tore Utbytter ✒️...
TGS:
cm punk
Grøntgress skrev
Er nok mye som skjer i gangene rundt i selskapets lokaler med tanke på fremtiden og det å bli verden..
Det gikk usedvanlig mange aksjer i sluttauksjonen igår, 450 000.
Tyder på at noen store posisjonerer seg
cm punk
Grøntgress skrev
Er nok mye som skjer i gangene rundt i selskapets lokaler med tanke på fremtiden og det å bli verden..
Det gikk usedvanlig mange aksjer i sluttauksjonen igår, 450 000.
Tyder på at noen store posisjonerer seg
Halvorsen har gruset pgs kursen flere ganger...når jeg tenker på pgs.så våkner traderen i meg.skrev han en gang...han greier vel å knuse kursen flere ganger till. For egen vinning .😎
unikum
11.10.2023 kl 08:10
5295
Han kjøpte vel på rundt 9,5 i snitt. Da tenker jeg han blir sittende eller kjøper mer for å snittet seg ned.
Noen kjøper nå PGS for å være med hele veien inn i Nye TGS og utbytter. Andre vil bare være med noen dager på vei til neste lille topp ...
Redigert 11.10.2023 kl 08:18