$$$PGS$$$ ππππ9,5 RALLYETπππ
Denne trΓ₯den er stengt for nye innlegg.
23.11.2023 kl 14:45
Automatisk lukket grunnet trΓ₯dens stΓΈrrelse. (Beklager.)
protagoras
Tror vi kan fΓ₯ et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.
ππππ
protagoras
Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen pΓ₯ vei ut av en synkende kile (pΓ₯ oversiden), og nedgangen siste uke er/har vΓ¦rt pΓ₯ relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen gΓ₯r igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Tror vi kan fΓ₯ et rally opp mot 9,35 veldig snart.
...og teste 10 rundt 1.desember.
ππππ
protagoras
Kombinasjon teknisk og fundamentalt.
Teknisk er kursen pΓ₯ vei ut av en synkende kile (pΓ₯ oversiden), og nedgangen siste uke er/har vΓ¦rt pΓ₯ relativt lavt volum.
Fundamentalt tror jeg fusjonen gΓ₯r igjennom i begge selskap og at det kan trigge en signifikant short-inndekning.
Redigert 23.11.2023 kl 14:08
Du mΓ₯ logge inn for Γ₯ svare
Sweetspot
25.10.2023 kl 16:00
5767
Sweetspot skrev GΓ₯r'n 20% eller 30% i mΓ₯rra ππ€
Med tidenes elendige tall sΓ₯ er nok dette dessverre lite trolig denne gangen
Sweetspot
25.10.2023 kl 16:07
5771
Lykke til videre a π€£
Longers paradise π
Ender i pluss og fortsetter rakettetferden i morgen!
God kveld π€π€π€
Longers paradise π
Ender i pluss og fortsetter rakettetferden i morgen!
God kveld π€π€π€
kongsberg1
25.10.2023 kl 16:33
5584
Sier vel litt om dobbeltkommunikasjonen din, om du skjΓΈnner det da.πππ
π
nad.oslo
25.10.2023 kl 17:41
5419
unikum
25.10.2023 kl 17:54
5387
Flere som handler : 48'078'624 aksjer som representerer 5,03% av 955'310'440
stemmerett og av aksjekapitalen som eies indirekte av UBS
Group AG og direkte av dets datterselskaper: UBS AG, UBS
Sveits AG, UBS Asset Management
stemmerett og av aksjekapitalen som eies indirekte av UBS
Group AG og direkte av dets datterselskaper: UBS AG, UBS
Sveits AG, UBS Asset Management
Redigert 25.10.2023 kl 17:55
kongsberg1
25.10.2023 kl 18:02
5536
Dette er sΓ₯ lite antakelig at det er over bΓΈrs. De solgte seg ned under 5% for Γ₯ stΓ₯ fritt til Γ₯ aggere. Meget positivt at de har konkludert PT at det er bra Γ₯ sitte i PGS i morgen.
nad.oslo skrev https://newsweb.oslobors.no/message/602119
Ja, Ebrahim Attarzadeh jobber utrettelig mot Europas Virkelig Rike nede i Schweiz. Tror neppe vi skal bli overrasket om TGS gir det som kreves for Γ₯ fΓ₯ med denne M&A-Mesteren over fra PGS' styre til TGS, for strategiske oppkjΓΈp og sammenslΓ₯inger (Stor-TGS inn i SLB?) vil vel fortsette gjennom Cykelen ...
(Litt om tenkesettet https://www.finews.com/news/english-news/43984-finews-first-ebrahim-attarzadeh-equities-investment-culture-switzerland-ipo)
(Litt om tenkesettet https://www.finews.com/news/english-news/43984-finews-first-ebrahim-attarzadeh-equities-investment-culture-switzerland-ipo)
Redigert 25.10.2023 kl 18:43
unikum
25.10.2023 kl 19:00
5510
Ha ha det skulle faktisk ikke forundre meg og meste av artikkelen er sikkert allerede skrevet. De fornekter seg ikke selv om tallene har ligget ute i ett par uker samt at de talla har blitt pyntet pΓ₯ nΓ₯ i mellomtiden.
Tigerberget
25.10.2023 kl 19:51
5272
Vi kan jo ha en gjettelek pΓ₯ overskriften. π
Β«PGS med et skuffende kvartalΒ»
Β«Elendige tall fra PGSΒ»
Β«Blytungt i SeismikkΒ»
Β«PGS med et skuffende kvartalΒ»
Β«Elendige tall fra PGSΒ»
Β«Blytungt i SeismikkΒ»
"StΓ₯lbull pΓ₯ Seismikk-Gigant"
Slettet brukerskrev "StΓ₯lbull pΓ₯ Seismikk-Gigant"
Lite tyder pΓ₯ det mΓ₯. Short opp i dag, og da gΓ₯r det normalt det andre veien. Oppturen kommer fΓΈrst nΓ₯r fusjonen er i boks.
Β«En Seismikkkjempe FΓΈdesΒ» To Blir til ett stort Seismikk selskap
geo01
25.10.2023 kl 20:34
5215
Artige skrev Pengene fosser ut av pgs
Jeg vil nok tro de heller fosser inn pΓ₯ bunnlinja og cash blir og lese hΓΈyt.
Nye kontrakter og orfdrebok og kanskje noen overaskelser.
Det ble et avbrudd kontrakt sent q2 og inn i q3 og litt utsettelser i q3 og en omdreinng fra kontraktsarbeide til MC innhenting sikkert noe dΓΈdtid og kanskje litt verft.
Den som lever fΓ₯r se..
Dere mΓ₯ da sitte et par mΓ₯neder til og Γ₯r sΓ₯ utbyttene kommer,det starter et sted og tyngre investorer skal kjΓΈpe Tgs utover 2024.
GΓ₯r det dΓ₯rligere enn forventet i morra er det bare og vente.
Nye kontrakter og orfdrebok og kanskje noen overaskelser.
Det ble et avbrudd kontrakt sent q2 og inn i q3 og litt utsettelser i q3 og en omdreinng fra kontraktsarbeide til MC innhenting sikkert noe dΓΈdtid og kanskje litt verft.
Den som lever fΓ₯r se..
Dere mΓ₯ da sitte et par mΓ₯neder til og Γ₯r sΓ₯ utbyttene kommer,det starter et sted og tyngre investorer skal kjΓΈpe Tgs utover 2024.
GΓ₯r det dΓ₯rligere enn forventet i morra er det bare og vente.
Geiren (fra TGS-trΓ₯d)
Du mΓ₯ ha lengre horisont. Med fusjon blir dette dritbra for alle. Ett fusjonert PGS/TGS kommer til Γ₯ omsette for dagens samlede bΓΈrsverdi i 2024 og vil ha utbyttekapasitet pΓ₯ minst 3 milliarder i 2024 (15kr per aksje)
Du mΓ₯ ha lengre horisont. Med fusjon blir dette dritbra for alle. Ett fusjonert PGS/TGS kommer til Γ₯ omsette for dagens samlede bΓΈrsverdi i 2024 og vil ha utbyttekapasitet pΓ₯ minst 3 milliarder i 2024 (15kr per aksje)
ππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππππ
MΓ₯tte du vΓ¦re sannspΓ₯dd ππ¦π¬π¬π¬π¦
π¦
π¦
π’π’π’πππ 15 kr π€π€π€
En Seismikk Gigant vil nok levere gode resultater fremover π
En Seismikk Gigant vil nok levere gode resultater fremover π
Redigert 25.10.2023 kl 21:32
hogan
25.10.2023 kl 21:46
10471
Short mΓ₯ ha litt hjelp imorgen som vanlig sΓ₯ de graver fram noe negativt pΓ₯ morran. HΓ₯ven muligens ute pΓ₯ 7,9.
All in i Bwlpg fra 116 kr, nu 144,5 ikke verst pΓ₯ et par uker,jeg sa jo fra men sikkert ingen som kjΓΈpte.
Uansett vanskelig Γ₯ selge lpg med 100000 rater for seismikk
All in i Bwlpg fra 116 kr, nu 144,5 ikke verst pΓ₯ et par uker,jeg sa jo fra men sikkert ingen som kjΓΈpte.
Uansett vanskelig Γ₯ selge lpg med 100000 rater for seismikk
Stockflow
25.10.2023 kl 22:04
10361
MΓ₯ bare spΓΈrre om jeg har misforstΓ₯tt noe! Det som kom ut (9.oktober for TGS, 10..okt. for PGS,, var det vel),dette skapte jo en kursendring, dette basert pΓ₯ at PGS kom med dΓ₯rligere tall enn TGS, ble jo en korrigering mot hverandre.. ForstΓ₯r jeg det rett sΓ₯ skjer det ting i begge selskaper mellom 9.oktober og 26.oktober.. Hadde det vΓ¦rt Β«stΓΈrre tingΒ» skulle dette vΓ¦rt bΓΈrsmeldt, (mulig det skjer i morgen da?) Men oppsiden mΓ₯ vel vΓ¦re stΓΈrre enn nedsiden nΓ₯r det fremlegges mye av det samme som 9 og 10.okt fra Q3? Sjansen for nye kontrakter er vel stΓΈrre enn melding om avbrutte kontrakter vil jeg si.. Fusjon eller ikke, heller mot stor sjans for at dette gjennomfΓΈres.. TGS hadde jo gode tall Γ₯ komme med 9.oktober, sΓ₯ mΓ₯ si jeg ikke helt skjΓΈnner at dette skal gΓ₯ ordentlig til helvβ¦.. i mΓ₯rraπ Et av verdens stΓΈrste seismikkselskap (ganske sikkert), med et olje og energi-marked som er sterk ΓΈkende. Solgte meg ikke ut av TGS i dag pga. god magefΓΈlelseπ€ SΓ₯ fΓ₯r jeg se om det var lurt eller ikkeπ₯³π±
Oslo, 25. oktober 2023: Det vises til felles kunngjΓΈring 18. september 2023 fra PGS ASA (" PGS ", OSE: PGS) og TGS ASA (" TGS ", OSE: TGS) om sammenslΓ₯ingen av de to selskapene ( " Fusjonen ") for Γ₯ etablere det fremste energidataselskapet.
PGS og TGS kunngjΓΈr i fellesskap i dag at deres respektive styrer har godkjent og vedtatt en endelig fusjonsavtale, i trΓ₯d med vilkΓ₯rene tidligere annonsert.
Fusjonen skal struktureres som en lovfestet, trekantet fusjon mellom TGS Newco AS, et nyetablert heleid datterselskap av TGS utpekt for slikt formΓ₯l (" TGS NewCo "), TGS og PGS i samsvar med aksjelovens kapittel 13. TGS NewCo vil vΓ¦re den gjenlevende enheten og fusjonsvederlag vil bli gitt til PGS-aksjonΓ¦rene i form av 0,06829 ordinΓ¦re aksjer i TGS for hver PGS-aksje. Fremtidige TGS utbytteutbetalinger erklΓ¦rt etter godkjenning av den ekstraordinΓ¦re generalforsamlingen og frem til gjennomfΓΈringen av Fusjonen vil bli kompensert til PGS-aksjonΓ¦rene i kontanter ved gjennomfΓΈringen.
Etter gjennomfΓΈringen av Fusjonen vil TGS- og PGS-aksjonΓ¦rene eie henholdsvis ca. 2/3 og 1/3 av det sammenslΓ₯tte selskapet, basert pΓ₯ dagens aksjekapital i hvert av selskapene.
GjennomfΓΈring av Fusjonen er avhengig av godkjenning av ekstraordinΓ¦re generalforsamlinger i TGS og PGS, som forventes Γ₯ bli innkalt om kort tid og avholdt innen en mΓ₯ned etterpΓ₯. Som beskrevet i den formelle fusjonsplanen (" Fusjonsplanen "), er fullfΓΈringen videre betinget av vanlige lukkebetingelser som relevante regulatoriske godkjenninger og samtykker, overholdelse av gjeldende avtaler og utlΓΈp av lovpΓ₯lagte venteperioder. Transaksjonen er ikke gjenstand for ytterligere due diligence eller finansiering.
Fusjonsplanen vil forelegges og registreres av Foretaksregisteret i henhold til aksjeloven § 13-13. Innkalling til de respektive generalforsamlingene i PGS og TGS vil bli sendt til aksjonærene innen kort tid og kunngjort separat.
For ytterligere informasjon om Fusjonen, inkludert strategisk begrunnelse, informasjon om PGS og TGS, og vilkΓ₯rene for Fusjonen, se kunngjΓΈringen av 18. september 2023 og Fusjonsplanen. Fusjonsplanen vil vΓ¦re tilgjengelig pΓ₯ www.tgs.com og www.pgs.com i morgen, 26. oktober 2023.
Kontaktinformasjon:
PGS:
Gottfred Langseth
CFO
Tlf: +47 930 55 580
E-post: gottfred.langseth@pgs.com
TGS:
Sven BΓΈrre Larsen
CFO
Tlf: +47 909 43 673
E-post: investor@tgs.com
Formidling:
Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven Β§ 5-12.
Denne pressemeldingen ble brakt til deg av Petroleum Geo-Services
For Γ₯ endre abonnementsprofilen din eller avslutte abonnementet, gΓ₯ til: PGS-abonnementer
Restplassno
25.10.2023 kl 22:32
10058
Da er det bare Γ₯ godkjenne i generalforsamling sΓ₯ sittern med 0,068 tgs per pgs!
Leotwin
25.10.2023 kl 23:06
9668
Ja, eller stem nei og tving fram et nytt bud med bedre bytteforhold. PGS har vel nΓ₯ nok likviditet til Γ₯ klare seg pΓ₯ egne ben uansett?
Stockflow
25.10.2023 kl 23:10
9615
2 selskaper som gΓ₯r ut med at de vil slΓ₯ seg sammenβ¦ er det ikke helt forventet at styret sier seg enig i dette da?
SpΓΈrsmΓ₯let er vel hva slags konkurransefordeler disse vil fΓ₯ og om det blir motstand fra konkurransetilsynet el.!! Jeg har ikke stort greie pΓ₯ dette med fusjon sΓ₯ mulig jeg tolker dette feil π€·ββοΈ
SpΓΈrsmΓ₯let er vel hva slags konkurransefordeler disse vil fΓ₯ og om det blir motstand fra konkurransetilsynet el.!! Jeg har ikke stort greie pΓ₯ dette med fusjon sΓ₯ mulig jeg tolker dette feil π€·ββοΈ
Sweetspot
25.10.2023 kl 23:25
9490
π€Tenk at det skulle bli sΓ₯nn Mega-Hype da dereπ
I dag er We all One Big Happy Familyπ (smΓ₯prosenter i bortfeid usikkerhetsrabatt i PGS favΓΈr er ikke det viktige nΓ₯). GjΓΈr som Ro$$aronien med venner og πΎJust Partyβ¨οΈ
Grimsmo
25.10.2023 kl 23:55
9331
π°π°π°π°π°πͺπͺπͺπͺπΎπΎπΎπΎπ»π»π»π»
Bennyfyfasan
26.10.2023 kl 00:11
9318
Jeg blir Γ₯ stemme JA med mine aksjer.
Det er pΓ₯ tide Γ₯ ta steget videre - vi mΓ₯ fΓ₯ fokus pΓ₯ noe annet enn likviditet og rente.
Tipper dagen i morgen blir flott. Volatil....men flott.
Det er pΓ₯ tide Γ₯ ta steget videre - vi mΓ₯ fΓ₯ fokus pΓ₯ noe annet enn likviditet og rente.
Tipper dagen i morgen blir flott. Volatil....men flott.
Enig. NΓ₯ mΓ₯ vi fΓ₯ dette i boks og se fremover. Det er heretter de store pengene skal tjenes.