IDEX -IDEMIA CBDC India
IDEMIA, the global leader in identity technologies and biometric solutions, today announces that it has joined hands with Airtel Payments Bank and HMD Global, the home of Nokia Phones to expand the reach of offline CBDC (Central Bank Digital Currency) payments in India.
All the three organizations would be working together to introduce an advanced offline payment system over the next few months that would facilitate the use of the digital Rupee (CBDC issued by the Reserve Bank of India) on feature phones and promoting financial inclusion. For the first time in the industry, an attempt is being made to bring CBDC payments on feature phones via an application interface.
IDEMIA Secure Offline CBDC Payment solution already works with a large variety of devices: smartphones, biometric cards, and plastic cards. In India, smartphone accessibility remains elusive for more than half of the population. This endeavor seeks to confront the obstacles associated with facilitating digital transactions to a much wider consumers particularly in areas with limited connectivity.
Under this collaboration IDEMIA’s technology will offer an offline layer to ensure instant and secure transactions without the need for online validation. It will work with the digital Rupee in India, and with any other solution, decentralized or centralized, token or account based, developed in-house by a central bank or independent software vendors.
Today’s announcement brings all the three organizations together IDEMIA’s CBDC technology with Airtel Payments Bank financial solution and Nokia feature phones to go further on financial inclusion. Once the solution is commercially made available, users will be able to pay using an ingenious and cost-effective feature phone extending the accessibility of offline payment functionalities to a wider population.
We are confident that this collaboration will allow us to further expand the reach of digital payments and be the pioneers in the development of acceptance of digital rupee in India. Our
POSTED ON 09.20.23
1/3
alliance with Nokia and Airtel Payment Bank is poised to provide valuable insights and contributions to the evolution of offline retail CBDC systems.
Amit KAKATIKAR, SVP Payment Solutions at IDEMIA
Once this is commercially launched over the next few months, Nokia feature phone users in India, will be able to access the digital Rupee thanks to this collaboration which will empower the Nokia feature phone users with this latest technology and strengthen our government’s vision of inclusive digital economy for all.
Mr. Ravi Kunwar- VP- India & APAC – HMD Global
Our partnership with IDEMIA and Nokia is a testament to our unwavering commitment to drive financial inclusion in the country. We are confident that once we move from the design phase and launch the solution commercially with all required approvals, it will play a pivotal role in advancing the accessibility of financial services and contribute to India’s transition towards a digitally inclusive economy.
Prasad Routray, Head, Corporate Business & Alliances at Airtel Payments Bank
-
«
- 1
- 2 »
iTRADER09
25.09.2023 kl 12:30
2303
Jeg er enig i at kort har er et sterkere bånd enn en app, i alle fall idag. Men, jeg tror det er først og fremst i vestlige økonomier hvor flere generasjoner har vokst opp med kortet som et, etterhvert dominerande, betalingsmiddel. Så jeg forstår ikke helt satsingen på land hvor det ikke er noen lang tradisjon med kort. Ville tro at land some Frankrike ville være et typisk sted å gå all inn, men India, Bangladesh, Kina, Sørøstasia, ... der tror jeg toget har gått (selv om antall utstedte kort øker for inntil videre så må man f,eks ha et kort i bunn av Alipay og Wechat - helt til eCNY tar av).
USA burde være også ha potensiale med svært høy bruk av kort, uten PIN! Men det tar sikkert alt for mange år å innføre noe nytt der?
USA burde være også ha potensiale med svært høy bruk av kort, uten PIN! Men det tar sikkert alt for mange år å innføre noe nytt der?
Itrader,
Det är intressanta åsikter du framför. Det är också så att de länder och regioner du nämner är exakt där Idex undersökt intresset och valt att satsa extra. Det är inte så att Idex bara gissat, de har gjort research, placerat sales och utvecklingspersonal. Jag tror ungefär så här, Idex har sett att länder så som Bangladesh med relativt underutvecklat bruk av kort har rejäl tillväxt av kort samt att det finns en slags nyfikenhet inför teknik. Sen har vi Indien som jag gissar är väldigt diversifierat,där finns en etablerad stor marknad för kort samtidigt som det är underutvecklat. Turkiet är etablerad kortmarknad men också diversifierad. Just nu verkar det mer som intresset är större i länder med stor tillväxt av kort än i regioner där användandet närmat sig en peak. Å andra sidan har både Italien och Frankrike och Sverige biometriska kort ute på marknaden. ME är också intressant. Men ja jag håller med om att Frankrike kunde haft bredare utrullning.
En annan sak är att skilja på statliga cbdc projekt som fortfarande främst i planeringsstadiet med några få pilots utförda och ännu färre skarpt lanserade digitala valutor kontra neobanks och etablerade banker. Det ska bli intressant om bpc får en extra skjuts när cbdc blir vanligare.
Gällande USA så tror jag den marknaden främst kommer bestå av crypto access och annan digital access samt fysisk access.
Det är intressanta åsikter du framför. Det är också så att de länder och regioner du nämner är exakt där Idex undersökt intresset och valt att satsa extra. Det är inte så att Idex bara gissat, de har gjort research, placerat sales och utvecklingspersonal. Jag tror ungefär så här, Idex har sett att länder så som Bangladesh med relativt underutvecklat bruk av kort har rejäl tillväxt av kort samt att det finns en slags nyfikenhet inför teknik. Sen har vi Indien som jag gissar är väldigt diversifierat,där finns en etablerad stor marknad för kort samtidigt som det är underutvecklat. Turkiet är etablerad kortmarknad men också diversifierad. Just nu verkar det mer som intresset är större i länder med stor tillväxt av kort än i regioner där användandet närmat sig en peak. Å andra sidan har både Italien och Frankrike och Sverige biometriska kort ute på marknaden. ME är också intressant. Men ja jag håller med om att Frankrike kunde haft bredare utrullning.
En annan sak är att skilja på statliga cbdc projekt som fortfarande främst i planeringsstadiet med några få pilots utförda och ännu färre skarpt lanserade digitala valutor kontra neobanks och etablerade banker. Det ska bli intressant om bpc får en extra skjuts när cbdc blir vanligare.
Gällande USA så tror jag den marknaden främst kommer bestå av crypto access och annan digital access samt fysisk access.
På tal om Financial Inclusion, intervju med CCO, publicerad idag.
Financial Inclusion Series: Catharina Eklof, Chief Commercial Officer at IDEX Biometrics |
https://leadersinpayments.com/financial-inclusion-series-catharina-eklof-chief-commercial-officer-at-idex-biometrics-episode-261/
Financial Inclusion Series: Catharina Eklof, Chief Commercial Officer at IDEX Biometrics |
https://leadersinpayments.com/financial-inclusion-series-catharina-eklof-chief-commercial-officer-at-idex-biometrics-episode-261/
YNWA250505
25.09.2023 kl 15:41
2064
Du synes altså det er ekstra flott å diskutere med Itrader som sitter langt inni jungelen og skriver at han tror toget er gått og at han ikke har tro på bimometriske kort? Det er jo bare surr og rør, når verden helt klart ønsker dette. Det er større sjanse for at Idex går til kroner 10 en at Itrader får rett i sine idiotiske påstander. Dere begge sitter her og synser og holder på og klipper og limer, men hva er det dere jobber med som mene eller vite noe som helst om Biometriske access og pay kort? Folk bruker milliarder av kroner og store banker gå inn i avtaler med IDEX og så sitter det to gjøker her inne på forumet og tror de er noen slags guruer. Fy f for et stort selvbilde dere må ha.
Ynwa,
Ditt senaste inlägg är ett bra exempel på varför jag hellre har diskussion med Itrader. Han må ha en ganska negativ syn på biometrisk korttillväxt men han kan argumentera och det är mycket mer givande oavsett min åsikt än att läsa skrikiga inlägg med kursmål. Kursmål som dessutom nödtorftigt backas upp med svepande och tämligen ihåliga påstående om miljarder hit och dit. En sak till, du läser våra inlägg med helt fel föresats. Det läggs in hänvisningar till just miljardföretag såsom Idemia, Goldpac mfl och att de faktiskt satsar på kort. Frågeställningen nu blev ju hur mycket det kommer satsas kontra billiga telefoner.
Om du inte vill förstå eller är intresserad i annat än hejarklacksramsor ala "heja heja 10 mål (kr)" så är det ditt problem. Jag kan rakt ut säga att dina inlägg är fördummande och ovärdiga Idex case, precis på samma sätt som korta inlägg om "konkurs snart".
Ditt senaste inlägg är ett bra exempel på varför jag hellre har diskussion med Itrader. Han må ha en ganska negativ syn på biometrisk korttillväxt men han kan argumentera och det är mycket mer givande oavsett min åsikt än att läsa skrikiga inlägg med kursmål. Kursmål som dessutom nödtorftigt backas upp med svepande och tämligen ihåliga påstående om miljarder hit och dit. En sak till, du läser våra inlägg med helt fel föresats. Det läggs in hänvisningar till just miljardföretag såsom Idemia, Goldpac mfl och att de faktiskt satsar på kort. Frågeställningen nu blev ju hur mycket det kommer satsas kontra billiga telefoner.
Om du inte vill förstå eller är intresserad i annat än hejarklacksramsor ala "heja heja 10 mål (kr)" så är det ditt problem. Jag kan rakt ut säga att dina inlägg är fördummande och ovärdiga Idex case, precis på samma sätt som korta inlägg om "konkurs snart".
Redigert 25.09.2023 kl 16:29
Du må logge inn for å svare
YNWA250505
25.09.2023 kl 19:23
1900
Kjør på MrViggo du har snart 1000 idiotiske Idex innlegg på forumet. Jeg har ståltro på biometriske kort og markedeter gigantisk og Idex er ledende. Alt annet er bare støy. Blande inn mobiler og India er for fattig og ingen I Afrika har råd til kort osv er stein stokk fordummende. Dine innlegg er bare klipp og lim og du tror du er så smart. Jeg har i alle fall aksjer i Idex det har ikke din nye venn Itrader som runder 600 negative innlegg om Idex.
Ynwa,
Om det är så att Itrader ine äger Idex så tror jag han är väldigt nöjd med det😂
Om det är så att Itrader ine äger Idex så tror jag han är väldigt nöjd med det😂
Redigert 25.09.2023 kl 21:52
”Wrold
26.08.2023 kl 20:59
Nå må dere gi dere,nok useriøre kommentarer Idex kommer som en kule etter Loa.”
26.08.2023 kl 20:59
Nå må dere gi dere,nok useriøre kommentarer Idex kommer som en kule etter Loa.”
iTRADER09
26.09.2023 kl 03:33
1612
"Wrold 25.01.2019 kl 21:18
Mitt problem er,vi hører jo ingenting fra selskapet og dermed kommer usikerheten.
Så dette blir jo bare speklasjoner."
Usikkerheten var der på kurser rundt 4!
"Wrold 15.02.2021 kl 23:44
Ærligtalt skrev
Merkelig logikk? Dersom de nå fyller ordrebøkene rundt 2,88,- så er jo det knallbra Dersom ikke.....
Bare ta og blokkere sånne forståsepåere,og som ikke er aksjonærer i Idex. Vi kommer snart til og bli belønnet."
Et par år senere, på kurser rundt 3 hadde hen funnet ut at usikkerheten forsvinner om man blokkerer de vantro.
Nå er kursen ca 0.47, ned over 88% siden wrold var usikker. Best å blokkere fortsatt. Vi vet ikke hva høst-emisjonen 2023 blir satt på, ei heller vår-emisjonen 2024
Mitt problem er,vi hører jo ingenting fra selskapet og dermed kommer usikerheten.
Så dette blir jo bare speklasjoner."
Usikkerheten var der på kurser rundt 4!
"Wrold 15.02.2021 kl 23:44
Ærligtalt skrev
Merkelig logikk? Dersom de nå fyller ordrebøkene rundt 2,88,- så er jo det knallbra Dersom ikke.....
Bare ta og blokkere sånne forståsepåere,og som ikke er aksjonærer i Idex. Vi kommer snart til og bli belønnet."
Et par år senere, på kurser rundt 3 hadde hen funnet ut at usikkerheten forsvinner om man blokkerer de vantro.
Nå er kursen ca 0.47, ned over 88% siden wrold var usikker. Best å blokkere fortsatt. Vi vet ikke hva høst-emisjonen 2023 blir satt på, ei heller vår-emisjonen 2024
iTRADER09
26.09.2023 kl 07:05
1546
Det stemmer at jeg er glad for å ikke være idex aksjonær. Det betyr ikke at jeg ikke kan bli det en gang om ting faller på plass. Det er flere punkter jeg vil se tegn til endring før jeg eventuelt kjøper meg inn.
- Markedet. Fotball-eksperten sier det er enormt, men bankene ser ikke ut til å bry seg. Betalings-formidlere er "all inn" på app og cloud baserte løsninger og bryr seg ikke så mye om inkrementelle forbedringer på gårsdagens teknologi, spesielt ikke når den kommer med en skyhøy prislapp. Jeg er gammel nok til å ha sett hvor stor motstanden i bransjen var mot chip and pin kortene når de kom, og det var ene og alene på grunn av en prislapp som på den tiden var nære $2 (i forhold til magnetstripe). Kundene ser heller ikke ut til å bry seg, FAB har millioner kunder som har hatt tilgang til finger-kort gratis i en god stund nå, men det har ikke strømmet på med ordre til Idex.
Men, jeg er åpen for at jeg kan ta feil. Marked er psykologi, og ikke lett å forutsi. Jeg bommet grovt på fingeravtrykk på mobil, jeg oppfattet det som en unødvendig "gimmick" fra Apple, men innså etterhvert at det var uunværlig (i alle fall helt til FaceID kom). Ikke bekymret om jeg har tatt feil, jeg tror vi vil se tegnene lenge før Idex er lønnsom.
- Idex sin evne til å eksekvere. Jeg vet ikke at den er dårlig, men vi har heller ingen tegn på at de kan gjøre det. Og de har et forklarings-behov rundt marginer. Det kan godt være at det har en god forklaring, men den deles ikke med markedet.
- Konkurransen. Dersom dette markedet blir stort så tror jeg det vil bli commodity etterhvert. Kinesiske selskaper vil kanskje ikke være i stand til å lage like gode kort løsninger som Idex, men dersom de kan lage noe som er "godt nok" for store deler av markedet og mye billigere så vil det legge press på prisingen (slik FPC har følt på mobil-sensorer). Det kan nok være en god periode før presset kommer, slik vi så for FPC på mobil. Men hvor lang tid tar det før de kommer opp med et kort som er "godt nok"? F.eks. Goodix har egne turnkey SE/NFC/COS løsninger for betaling (ikke bio), og de er markedsleder på kapasitiv fingersensor (med en kost som bør ligger rundt 1.5 cent per mm2). Ikke sikkert de trenger all verden av tid for å kombinere disse til et "godt nok" produkt.
- Corporate governance. Burde ikke trenge å si mer.
- Markedet. Fotball-eksperten sier det er enormt, men bankene ser ikke ut til å bry seg. Betalings-formidlere er "all inn" på app og cloud baserte løsninger og bryr seg ikke så mye om inkrementelle forbedringer på gårsdagens teknologi, spesielt ikke når den kommer med en skyhøy prislapp. Jeg er gammel nok til å ha sett hvor stor motstanden i bransjen var mot chip and pin kortene når de kom, og det var ene og alene på grunn av en prislapp som på den tiden var nære $2 (i forhold til magnetstripe). Kundene ser heller ikke ut til å bry seg, FAB har millioner kunder som har hatt tilgang til finger-kort gratis i en god stund nå, men det har ikke strømmet på med ordre til Idex.
Men, jeg er åpen for at jeg kan ta feil. Marked er psykologi, og ikke lett å forutsi. Jeg bommet grovt på fingeravtrykk på mobil, jeg oppfattet det som en unødvendig "gimmick" fra Apple, men innså etterhvert at det var uunværlig (i alle fall helt til FaceID kom). Ikke bekymret om jeg har tatt feil, jeg tror vi vil se tegnene lenge før Idex er lønnsom.
- Idex sin evne til å eksekvere. Jeg vet ikke at den er dårlig, men vi har heller ingen tegn på at de kan gjøre det. Og de har et forklarings-behov rundt marginer. Det kan godt være at det har en god forklaring, men den deles ikke med markedet.
- Konkurransen. Dersom dette markedet blir stort så tror jeg det vil bli commodity etterhvert. Kinesiske selskaper vil kanskje ikke være i stand til å lage like gode kort løsninger som Idex, men dersom de kan lage noe som er "godt nok" for store deler av markedet og mye billigere så vil det legge press på prisingen (slik FPC har følt på mobil-sensorer). Det kan nok være en god periode før presset kommer, slik vi så for FPC på mobil. Men hvor lang tid tar det før de kommer opp med et kort som er "godt nok"? F.eks. Goodix har egne turnkey SE/NFC/COS løsninger for betaling (ikke bio), og de er markedsleder på kapasitiv fingersensor (med en kost som bør ligger rundt 1.5 cent per mm2). Ikke sikkert de trenger all verden av tid for å kombinere disse til et "godt nok" produkt.
- Corporate governance. Burde ikke trenge å si mer.
Atomvinter
26.09.2023 kl 11:02
1284
Er det noen som har god oversikt over kapitalbehovet til Idex i tiden fremover? Jeg tenker på en kvalifisert gjetning på når Idex må kjøre neste emisjon?
Atomvinter
26.09.2023 kl 11:53
1232
"Kinesiske selskaper vil kanskje ikke være i stand til å lage like gode kort løsninger som Idex, men dersom de kan lage noe som er "godt nok" for store deler av markedet og mye billigere så vil det legge press på prisingen (slik FPC har følt på mobil-sensorer)."
Jeg tror du skal ta hensyn til geopolitiske forhold også. Sannsynligheten for at f.eks. India, og mange asiatiske og afrikanske stater velger et kinesisk selskap som leverandør av eventuelle kortløsninger er overveldende, og det er ikke bare fordi de produserer billigst. For eksempel er over 75% av alle mobiler som selges i India kinesiske. Man skal være særdeles optimistisk for å kunne hevde at Idex skal kunne konkurrere med kinesiske selskaper i dette markedet.
Jeg tror du skal ta hensyn til geopolitiske forhold også. Sannsynligheten for at f.eks. India, og mange asiatiske og afrikanske stater velger et kinesisk selskap som leverandør av eventuelle kortløsninger er overveldende, og det er ikke bare fordi de produserer billigst. For eksempel er over 75% av alle mobiler som selges i India kinesiske. Man skal være særdeles optimistisk for å kunne hevde at Idex skal kunne konkurrere med kinesiske selskaper i dette markedet.
Redigert 26.09.2023 kl 11:53
YNWA250505
26.09.2023 kl 12:18
1191
Atomvinter nå må du kutte ut dette surret ditt. Tror du Kina er svaret på alt? Ja hvorfor ikke bare legge ned hele verden og la Kina ta over. Du skal være passe korka i hodet for å kunne hevde at Idex ikke vil lykkes i det Biometriske markedet som de er ledende i ligger langt foran de fleste. Idex trenger få % av markedet for å tjene gode penger. Det er nok å ta av og Kina kan uansett ikke ta alt.
Atomvinter
26.09.2023 kl 12:36
1158
YNWA, dette er et debattforum, ikke et forum hvor noen stakkars uvitende "invistorer" trenger trøst og skryt for sine tragiske aksjeinvesteringer.
Anbefaler å sette deg litt inn i saken før du spyr ut personangrep og ubegrunnede påstander.
Alle oppegående personer som har god kjennskap til India og landene i Asia vet at det jeg skriver er et godt poeng.
Visste du, YNWA, at mange land i afrika og asia, og også India, har bilaterale avtaler som favoriserer kinesiske selskaper? Har du brukt et sekund på å sette deg inn i det?
Visste du at mesteparten av all elektronikk som selges f.eks. i India er av kinesisk opphav? Hvorfor tror du det? Mener du at et slikt faktum bare er "surr", og ikke noe å bry seg om? Det sier i så fall mye om deg.
I stedet for å bruke tid på å spy ut personangrep og ubegrunnede påstander anbefaler jeg deg å bruke tid på å studere fakta. Hvem er det som har skriver noe vettugt her tror du, når aksjekursen til Idex går ned hver bidige dag?
Anbefaler å sette deg litt inn i saken før du spyr ut personangrep og ubegrunnede påstander.
Alle oppegående personer som har god kjennskap til India og landene i Asia vet at det jeg skriver er et godt poeng.
Visste du, YNWA, at mange land i afrika og asia, og også India, har bilaterale avtaler som favoriserer kinesiske selskaper? Har du brukt et sekund på å sette deg inn i det?
Visste du at mesteparten av all elektronikk som selges f.eks. i India er av kinesisk opphav? Hvorfor tror du det? Mener du at et slikt faktum bare er "surr", og ikke noe å bry seg om? Det sier i så fall mye om deg.
I stedet for å bruke tid på å spy ut personangrep og ubegrunnede påstander anbefaler jeg deg å bruke tid på å studere fakta. Hvem er det som har skriver noe vettugt her tror du, når aksjekursen til Idex går ned hver bidige dag?
Atomvinter
26.09.2023 kl 12:50
1116
Det at f.eks. over 75% av alle mobiler som selges i India har kinesisk opphav er FAKTA. Det er bare å sjekke.
Det at mange land i Afrika og Asia, inkl. India, har bilaterale avtaler med Kina som favoriserer kinesiske selskaper (skatt, infrastruktur etc.) er bare å sjekke det. Det er FAKTA.
Det at Idex går med dundrende underskudd, og trenger stadig påfyll av kapital ser man når man leser regnskapet. Det er FAKTA.
At aksjekursen til Idex går NED er fakta. Det er bare å sjekke det.
"Den som ikke åpner øya i aksjemarkedet, må åpne lommeboka". (Øystein Stray Spetalen)
Det at mange land i Afrika og Asia, inkl. India, har bilaterale avtaler med Kina som favoriserer kinesiske selskaper (skatt, infrastruktur etc.) er bare å sjekke det. Det er FAKTA.
Det at Idex går med dundrende underskudd, og trenger stadig påfyll av kapital ser man når man leser regnskapet. Det er FAKTA.
At aksjekursen til Idex går NED er fakta. Det er bare å sjekke det.
"Den som ikke åpner øya i aksjemarkedet, må åpne lommeboka". (Øystein Stray Spetalen)
Redigert 26.09.2023 kl 12:52
Atomvinter
26.09.2023 kl 13:06
1068
fender skrev I dine øyne er alt Fakta,å da så.....
Fra Store norske leksikon:
Håp: Håp er en positiv og optimistisk forventning om at noe ønsket skal skje.
Fakta: Fakta er riktige og sikre opplysninger om virkeligheten.
Håper dette virker oppklarende.
Håp: Håp er en positiv og optimistisk forventning om at noe ønsket skal skje.
Fakta: Fakta er riktige og sikre opplysninger om virkeligheten.
Håper dette virker oppklarende.
Føre var
26.09.2023 kl 13:17
1033
Det kan jo hende det kommer gode nyheter først:)
Bruken av betalingskort øker for hver dag, det er også fakta!
Bruken av betalingskort øker for hver dag, det er også fakta!
Redigert 26.09.2023 kl 13:20
YNWA250505
26.09.2023 kl 13:28
1006
Nettopp og jeg sitter godt lastet i Lifecare også. Neste gang er det Idex sin tur. Hvis ikke Kina kommer før Lifecare også da
Atomvinter, Itrader (Ynwa orkar nog inte läsa men detta är till honom också).
Det är fakta att Kina och Afrika samt Indien har stort handelsutbyte. Det är även fakta att större europeiska korttillverkare har tillverkning i Indien med leverans till slutkunder i Indien. Selp är ett exempel, Idemia ett annat. Linxens som en viktig komponentpartner har produktion och distribution globalt. Idex är numera partner med Selp med fokus just på den Indiska marknaden. Idex har utöver det avtal med Kl-Hi Tech som är en av de större indiska korttillverkarna, bolaget är alltså indiskt. Har för mig att Selp, Kl-Hi och Idemia samt Linxens även servar den afrikanska marknaden. På tal om Afrika så är Idex partner med Goldpac Fintech. Det är ett av Kinesiska Goldpac's helägda bolag och de har just Afrika som en av sina större marknader.
Instämmer i att om marknaden blir stor så kommer kinesiska sensortillverkare vakna.
"SELP India
With a production plant in Mumbai and a sales office in New Dehli, SELP India is an independent subsidiary on the Indian market. With EMV and RuPay certifications, SELP India produces banking cards, ID documents and other security documents for several India states".
https://www.selp.fr/en/selp-group-en-1/
Det är fakta att Kina och Afrika samt Indien har stort handelsutbyte. Det är även fakta att större europeiska korttillverkare har tillverkning i Indien med leverans till slutkunder i Indien. Selp är ett exempel, Idemia ett annat. Linxens som en viktig komponentpartner har produktion och distribution globalt. Idex är numera partner med Selp med fokus just på den Indiska marknaden. Idex har utöver det avtal med Kl-Hi Tech som är en av de större indiska korttillverkarna, bolaget är alltså indiskt. Har för mig att Selp, Kl-Hi och Idemia samt Linxens även servar den afrikanska marknaden. På tal om Afrika så är Idex partner med Goldpac Fintech. Det är ett av Kinesiska Goldpac's helägda bolag och de har just Afrika som en av sina större marknader.
Instämmer i att om marknaden blir stor så kommer kinesiska sensortillverkare vakna.
"SELP India
With a production plant in Mumbai and a sales office in New Dehli, SELP India is an independent subsidiary on the Indian market. With EMV and RuPay certifications, SELP India produces banking cards, ID documents and other security documents for several India states".
https://www.selp.fr/en/selp-group-en-1/
Atomvinter,
Rimligen innan utgången av oktober månad?
Rimligen innan utgången av oktober månad?
-
«
- 1
- 2 »