Thesistulling
11.01.2024 kl 21:59 4859

LifeCare’s Cutting-Edge Approach: GeSiM Machines Enable Series Production of Chip-based Glucose Sensor
LifeCare, a forward-thinking medical sensor company, recently published a groundbreaking move towards automated production through a strategic purchase order from GeSiM mbH. This significant step not only demonstrates LifeCare’s commitment to advancing medical sensor technology but also showcases the incredible flexibility and customization capabilities of GeSiM machines in handling complex and non-standard applications.

In the pursuit of developing the next generation Continuous Glucose Monitor (CGM), LifeCare’s decision for automated production aligns with their ambitious roadmap for a product launch in the veterinary market by Q2 2024. Our bioprinter BS 3.3 and micropipetting station NP 2.1 play a pivotal role in the automated process, filling nanosized chambers of sensors and applying nano-porous membranes to seal them.

LifeCare’s choice of our BioScaffolder (BS 3.3) and a customized Nano-Plotter (NP 2.1) showcases the remarkable adaptability of these machines. The press release emphasizes how these two distinct instruments will seamlessly collaborate on a single application, to enable the assembling of their sensor chips and loading reagents to them. GeSiM machines are proving to be more than just tools; they bridge the gap from research to series production enabling companies like LifeCare to navigate the intricacies of their applications with precision.

As LifeCare stands at the forefront of innovation, the synergy between their vision and GeSiM’s machinery paves the way for new approaches to fight diabetes, one of the most frequent diseases in developed industrial countries. We are excited to be part of this development and eagerly anticipate the results of the pilot production in Q1 and automated production in Q2 of 2024.

https://gesim-bioinstruments-microfluidics.com/lifecare-glucose-sensor/

More information on the advancements of this project is available here: https://lifecare.no/
Redigert 11.01.2024 kl 22:00 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
11.01.2024 kl 18:57 4967

Nej, det har de ikke givet udtryk for. De har en right of first refusal i forhold til Sencell. Det er alt.
Betonghue
11.01.2024 kl 14:36 5125

Noe som har gått oss hus forbi? Har Sanofi noengang ytret ønske om noe som helst ang. oppkjøp?
Skytta
11.01.2024 kl 10:33 5233

En budrunde kan bli riktig så spennende, men en slik prosess begynner kanskje med ett bud fra Sanofi :)
YNWA250505
11.01.2024 kl 10:21 5257

Nyheter som kan komme i dag eller i morgen? Greit å sitte inne i aksjen den dagen Sanofi legger inn bud på hele greia 😉
Skytta
11.01.2024 kl 09:55 5286

@Ærligtalt: vell vi får se, det lav omsetning og få "frie" aksjer (utenfor top 25), men du må gjerne ha rett for min del siden jeg har allerede i fjor høst kjøpte aksjeposten som jeg ønsker holde i selskapet. Det som er sikkert er at hvis (når) det smeller så kan det bli ordentlig skøyeraktig å være aksjonær i Lifecare.
Ærligtalt
11.01.2024 kl 09:47 5306

Jeg er uenig - vil tro posisjonering begynner nå, i stor grad uavhengig av nyheter
Skytta
11.01.2024 kl 09:42 5330

Med såpass lav omsetning som det er i Lifecare aksjen så blir det store utslag på små poster, og utvikling på aksjekurs neste perioden kan forventes gå sidelengs og med svakt fallende trend frem til nye oppdatering(er) fra selskapet.
Ærligtalt
11.01.2024 kl 09:35 5338

Om ikke annet; algoen ser ut til å være kalibrert ferdig- da blir det stigning med diverse SL raid fremover
Slettet bruker
11.01.2024 kl 07:51 5496

Godt at se, at Liso fik sparket👏

Kan være, vi kan få noget fornuftigt dialog nu.
Redigert 11.01.2024 kl 07:52 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
10.01.2024 kl 14:28 5797

...Og sikrer seg som i dag relativt mange aksjer til snitt rundt 4,-

Ærligtalt
09.01.2024 kl 15:15 6114

Algoene lager så stor spread som mulig, ikke mer dramatisk enn som så
Molbre
09.01.2024 kl 12:12 6287

Liso skrev Innlegget er slettet
Kan du ikke gi deg, lukter dårlig taper lang vei her! Kjøp selv hvis det er så viktig eller selg! Det vil pumpes ut mye aksjer nå da en/flere virker til å selge seg ut/ned. Når dette er ferdig kan en sette kursen nordover igjen!
Bulleys
09.01.2024 kl 08:18 6527

Beklager så ikke att du hadde delt så slettet det i gjenn😁👍
Goliaten15
09.01.2024 kl 08:14 6544

LIFE Successfully ISO 13485 certified
Bergen, Norway, January 9th, 2024: Today, Lifecare AS (LIFE), a clinical stage
medical sensor company developing the next generation Continuous Glucose
Monitor (CGM), can disclose that Lifecare Laboratory (Mainz, Germany) has
received the official documentation for ISO 13485 certification.

Reference is made to Lifecare's stock exchange notification 27th of November
2022 when the ISO 13495 audit was conducted, and finalized, at Lifecare
Laboratory. This progress is in accordance with the current list of
communicated trigger events.

ISO 13485 is a Quality Management System specific to medical devices and
covers the entire life cycle of a device, from design and development to
production, installation, and servicing. Lifecare's ISO 13485 certification
covers "Development services for manufacturers of medical devices such as CGM
devices".

Lifecare's ultimate goal to enter the human market is product CE marking.
Lifecare has now received ISO 9001 and ISO 13485 certification and thus signed
off on two essential steps on the way to product CE mark.

- This was expected, but still incredibly gratifying to receive the
confirmation that we are ISO 13485 certified. This is of course a very
important step for the company and the organization. I can repeat that I am
deeply impressed by how our QMS team in Bergen and Mainz have driven this
process forward and finally received the final documentation of their
dedication and high standards when it comes to quality management. This
confirms a solid fundament for our continued work with regulatory processes,
says CEO Joacim Holter at Lifecare.

- Safety, compliance and top-class quality are our unwavering guidelines in
our market for medical devices. One thing is that there are demands from the
authorities, but ISO certification also means something for the professional
integrity of the employees, but also for the credibility of the company, says
Senior QMS Manager Barbora Tencer.

According to the International Organization for Standardization (ISO)
regulatory requirements are increasingly stringent throughout every step of a
product's life cycle, including service and delivery. Increasingly,
organizations in the industry are expected to demonstrate their quality
management processes and ensure best practice in everything they do. This
internationally agreed standard sets out the requirements for a quality
management system specific to the medical devices industry.

In November CEO Joacim Holter commented on the successful audit. - It is vital
for the integrity of the production of Sencell Continuous Glucose Monitor, and
later commercialization of the product, that our Quality Management System are
certified. We depend on the trust from the market and patient groups, that our
processes meet international quality standards. It is therefore very
motivating to successfully complete the ISO 13485 audit in accordance with the
planned and communicated timeline. This is solid confirmation that Lifecares
operations are compliant with the standards necessary to develop and produce
medical devices. Lifecare will continue to improve our standards and quality
systems to ensure regulatory compliance in our upcoming operations.
Kaloix
08.01.2024 kl 23:37 6700

Det er knappe seks mnd til 30.06.2024. Hva er kurs når vi kommer dit? Hvor mye meldinger er komt, milepæl som utløser fra Sanofi? De som har tålmodighet får svar, jeg har tålmodighet i enorme mengder. Hvor mange vet hva som kommer i løpet av 2. kvartal? De som solgte ut idag for å gruse kursen? 2024 kan være året, selskapet kjøpes opp av Sanofi, det ser ivertfall slik ut.
Xplico har verdsatt selskapet til ca 3 mrd kr, nåverdi i nov 2023. Så sier noen at dette er kjøpt og betalt. Javel, Xplico er svært seriøse. Da kan man like godt si at takstmann og megler som selger din egen bolig er kjøpt og betalt når de verdsetter din bolig for salg. Vil du da si at din egen bolig ikke er verd prisen fordi du har betalt for denne verdi vurderingen? Jeg har ikke møtt en selger som mener boligen ikke er verdt det takstmann/megler legger eiendom ut for. Mer eller mindre samtlige mente at de kunne få mer i en budrunde. Så det så.
Kaloix
08.01.2024 kl 23:26 6719

Jeg håper Liso er en av de som blir med på denne oppturen, de som ikke håper, vel....
Hva er endret idag? Ingenting. Se 5 år tilbake i tid. Verdi av selskapet Lifecare har vært mye høyere tidligere, helt tilbake til da jeg begynte å kjøpe, i januar 2020. Så lenge har jeg sittet i dette selskapet. Hva tror dere denne dagen betyr? Det er en kjøpsmulighet. Hva skjedde idag? Hvem vet, en som selger ut på trass av større aksjonærer? Hvem vet. Se hvor mye som er meldt fra selskapet i 2023, kun positivt, selv emisjonen var positiv ift hva bla. Bergen Bio måtte gjennom (som forøvrig er mye høyere verdsatt enn Life, forstod det de som kan). Verdsettelsen av selskapet er altså vurdert mye høyere for flere år tilbake, alt som er meldt frem til nå tilsier at selskapet er mye mer verdt idag. Er det noen som er i tvil om at selskapet er mer verdt idag enn det var for 2-4 år siden? Det er ren sunn fornuft og logikk, hvordan børs i Norge verdsetter slike selskap ser jo de som faktisk ser er helt feil. Eller er det noen som mener at Lifecare var mye mer verdt i 2021 enn de er nå, men giga Sanofi på laget som garanterer? Er det noen som kan argumenterer mot at dagens kurs er en kjøpsanledning uten sidestykke så vil jeg gjerne høre den argumentasjonen. Jeg har kjøpt, som jeg har skrevet nesten 100K aksjer de siste 2-3 mnd. Jeg vurderer å frigi 700-800k kr for å kjøpe mer. Så vanvittig tro har jeg på dette selskapet etter hva de har meldt i 2023. For det som er meldt er pur glede.
Bulleys
08.01.2024 kl 16:50 6841

Går ikke utover noen andre en seg selv. For min del ble det 59000 nye aksjer solgte meg ut fra mpcc på 14.9 og hatt penger i vente i tilfelle dette skulle skje. Kjøp på blodrøde dager det pleier som regel å lønne seg og skal man selge gjør det på grønne dager fin kveld videre. Lifecare vil blomstre i 2024. Bare les alt dem har fått til i 23 og planen for 24👍

Snudde rundt støtte på 3.90 det tar jeg som ett godt tegn
I morgen er det opp i gjenn. Så for dem som ikke benyttet seg av dette i dag må høyere opp for å få aksjer i morgen.
Redigert 08.01.2024 kl 16:57 Du må logge inn for å svare
Ærligtalt
08.01.2024 kl 16:00 6911

Trist dersom noen selger i sinne, skjønner ikke helt hva man er sint for, egentlig?

Uansett godt å se antydning til pittelitt økt volum igjen 🙂
Slettet bruker
08.01.2024 kl 14:57 6970

Liso skrev Innlegget er slettet
Jeg håber ikke, at du kommer med på opturen🙏🏻
Bulleys
08.01.2024 kl 13:39 6869

Ble kjøp her også 😁
kaunis
08.01.2024 kl 13:09 6770

Det er jo ganske uvanlig men det er fult mulig. Han har sikkert lest min beskrivelse av seg selv, men det biter nok ikke på slike ustabile personer. Ja jeg har benyttet meg av dette elleville tilbudet, denne er nesten som banken ,når produktet blir tilgjengelig for dyr/hunder , så er gallafesten i gang. Litt tid vil det ta, men den tiden får en godt betalt for med litt tolmodighet.
YNWA250505
08.01.2024 kl 12:45 6784

Passe dust å selge aksjer i Lifecare som en hevn på selskapet. Hvem som får sin hevn her er d jo ingen tvil om. Bare å laste opp med det du måtte ha tilgjengelig
kaunis
08.01.2024 kl 12:39 4944

Kansje det er en "das Kliff" på Sharville som gnir seg i vellyst over nedgangen i dag. Han har hånet alle som er så dumme å ha aksjer i Life og det er få aksjer som har fått aksjen ned ti %. Han mener aksjen er alt for høyt priset og den burde vært mye billigere. Har denne noe spesielle personen litt penger på bok, så kan det være en hevn fra tidligere tider hvor han har tapt mye. Han er blitt støket på et av sine innlegg der. Virker ikke å være i vater, litt hatefull i skrivemåte. Så nedgangen i dag er kansje bare en person i ubalanse som selger for hevne seg på aksjen.
Thesistulling
08.01.2024 kl 12:18 5011

Passer bra denne fra Arild Nyquist:
https://youtu.be/zozvyuoQBSg?si=FiIHJjbKwE-qT6K9

Det snur, sett det før, vært her tidligere, samme leksa.....
Redigert 08.01.2024 kl 12:19 Du må logge inn for å svare
Krølltanga
08.01.2024 kl 11:16 4457

Slapp av karer, tror dere misforstår hverandre. La oss heller løfte frem det positive, og ha øynene festet på det. Og det positive er at 2024 blir Lifecares år.
Molbre
08.01.2024 kl 11:10 4398

Å skylde på aksjonærene den var ny😀, du får kjøpe du ikke klage på alle andre! Er det aksjonærene eller ledelsen sitt ansvar å skape verdier?
Liso
08.01.2024 kl 10:34 4361

Desperat ? - jeg er fly forbannet over idioter av medaksjonærer som ikke vil noe med sine investeringer annet enn å drømme. Selskapet trenger proaktive aksjonærer som vil dyrke frem suksessen. Her er bare bondeknøler,løker og danske drømmere som skaper tekniske problemer for aksjekursen.
Slettet bruker
08.01.2024 kl 10:27 4028

Hold nu din kæft☺️ Der er ingen, der gider læse dine meningsløse, ynkelige og desperate kommentarer👍