Gullhaugen
28.02.2024 kl 09:38 5694

Kaaresve skrev 2,50 neste stopp
Tror du på en emi på 2.50?
sveipen
03.03.2024 kl 00:42 5127

Vi får se, og vente på når resultat fra testingen som foregår kommer.
Blir disse positive får vi ikke noen emisjon på 2,50, men langt høyere.
Kanskje kommer det også et bud.
Kaaresve
03.03.2024 kl 09:56 5004

Re Sveipen
Resultatene skulle ha kommet for lenge siden. I mellomtiden lekker skuta penger som bare det. De er heldige om de klarer å hente inn noe på 2,,50 i dagens marked.
sveipen
03.03.2024 kl 23:26 4809

LONG-INVEST skrev Innlegget er slettet
Vi får se hva som skjer.
Er det svindel, vet man aldri hvor det ender.
Regner med at Tjelta som gikk inn med store beløp siste emisjon foretok sonderinger og undersøkelser, og ikke bare kastet penger etter selskapet. Så dum er han neppe.
Redigert 03.03.2024 kl 23:27 Du må logge inn for å svare
Thesistulling
04.03.2024 kl 11:12 4643

LONG-INVEST skrev Innlegget er slettet
Er det noen her som er latterlig, så er det du.

Du driter deg loddrett ut med bablinga di om Ponzi-svindel.
Beviser at du har NULL peiling på Lifecare, og skjønner tydeligvis overhodet ingenting av hva de har fått til.
Nøyer meg med å spørre om EN ting:

-Tror du virkelig at universitetet de samarbeider med, samt de folkene de har hanket inn det siste året er med på en Ponzi?
Tror du det?

Isåfall gjør din borgerplikt og kontakt rette instans for videre rettsforfølgelse.
12Fire
04.03.2024 kl 13:47 4568

I Hegnar i dag er det en artikkel om Sarsia, artikkelen heter "Traff blink i aksje - leverte 35 gangeren". De er posisjonert innen helse og har poster som går opp og ned. En setning er knyttet til Bergenbio som har tatt en kursmessig vei ned: "Potensialet er der fremdeles, de verdsettes bare ikke før de materialiserer seg". Life er svært opptatt av den delen som går på å få pilot ferdig.

Denne våren er i så måte superspennende. Vil ting materialisere seg...
sveipen
04.03.2024 kl 19:42 4436

Vi får vente og se.
Goliaten15
05.03.2024 kl 08:04 4328

LIFE: Placing purchase order for cleanroom
Bergen, Norway, 5 March 2024: Lifecare AS (LIFE), a clinical stage medical
sensor company developing the next generation Continuous Glucose Monitor
(CGM), can disclose that Lifecare has placed the purchase order for a
cleanroom.

Reference is made to Lifecare's list of trigger events, as presented at the
semi-annual report of August 20th, 2023 and later investor communication. The
launch of an automated production line by end of Q2 2024 is set as a major
milestone.

- The cleanroom is now purchased as another step toward the company's upcoming
automated pilot production. The cleanroom will be delivered and installed in
Q2 2024, says CEO Joacim Holter.

Cleanrooms are always required where the airborne particles are likely to
contaminate the final product. Lifecare's cleanroom, which holds an ISO 7
standard, will ensure that the airborne particles are maintained at a very low
concentration to not interfere with crucial functions of sensor components
during sensor manufacturing. The sensor components consist of micro and nano
technologies sensitive to particles. The airborne particles could potentially
impact the functionality of the sensor by blocking the nano filtration layers
and subsequent flow of the substances in and out of sensor cavities.

The cleanroom was planned and designed in 2023 by evaluation of various
process maps of Lifecare's automated manufacturing equipment and is another
step toward the product launch in the veterinary market.

In recent months, Lifecare has made strategically important purchases of
production equipment. A purchase order has been made for Scanning Electron
Microscope from the German company Carl Zeiss AG and software from the same
supplier. In addition, a purchase order has been placed for a BioScaffolder
("BS 3.3) and a customized Nano-Plotter ("NP 2.1") from the German supplier
GeSiM mbH. Both suppliers of this cornerstone equipment have confirmed
delivery in Q2 2024.

- This is the last important investment to facilitate automated pilot
production in the next quarter. All the equipment will now arrive in Q2 within
the deadlines, says CEO Joacim Holter.
12Fire
05.03.2024 kl 08:55 4298

"Reference is made to Lifecare's list of trigger events, as presented at the semi-annual report of August 20th, 2023 and later investor communication. The
launch of an automated production line by end of Q2 2024 is set as a major milestone."

...da blir dette et puslespill frem mot slutten av Q2. Rekkefølgen av brikkene er noe tilfeldig, men utsatt på tid fremstår kommunikasjon Sencell til avlesningsenhet. Det er ikke sagt noe om avstand for avlesning, noe som kunne hatt betydning for bruksmuligheter utover "hund". Hvis avlesning typisk ikke skal være i centimeter, men i meter er det nærliggende å tenke at produktet er under utvikling.

...skal alle brikkene på plass, og rettidig, må det skje avklaringer innen 9. april.

Da må man være konkret.

Gullhaugen
05.03.2024 kl 08:59 4294

Noen som kjenner kostnadene på alle disse investeringene siste tiden?
12Fire
05.03.2024 kl 09:04 4296

Legg til grunn at de bruker ALLE pengene sine, men at det holder til børsnotering. Da rekker det til pilot, men ikke skalaproduksjon. Så ligger risiko at de ikke klarer milepæler, fremdriften og at alt går ad undas. Styret på sin side gjør sine vurderinger frem i tid og er nok i loopen for at ting skal falle tidsriktig på plass. Samlet fremstår det som de jobber i et puslespill for å få brikker på plass i det som kan omtales som pilot-produksjon-klar. Dette er overgangen fra pilot til produksjon, og marked. Kompetansemessig skjer det noe i overgangen fra FOU til utrulling - annen kompetanse. Mer penger og, hvis de får det til, en partner.

Her må alt passe, ellers er det ingenting. Så har de teknologi som er levert på milepæl som verdi. Slike utviklingsprogram er et måte å tilføre likviditet, når milepæler nås og risiko tas ned.

Skulle de klare alt, skal de bruke tiden fra sommeren til oktober og sondere interessen hos investor. Da kan det være greit å være bevisst at selskapets to største eiere sitter på 34%. I all kapitaltilførsel som har skjedd har de holdt på 34%, uavhengig av tegningskurs eller beløp som tilføres. 34% tilsier at de har kontroll på selskapet i den forstand at de kan blokkere beslutninger.





Redigert 05.03.2024 kl 09:39 Du må logge inn for å svare
AksjeKong1
05.03.2024 kl 20:34 4027

Dem har pr.d.d 66 millioner kroner på bok, så det er slettes ikke noen krise 👍😊
elnomi
05.03.2024 kl 20:52 4028

Kan ikke Lifecare løse alle utfordringer med å nøste støv av «million to markets»?
LONG-INVEST
06.03.2024 kl 01:10 3909

Beklager at jeg var så hard i ordene om denne og Vaccibody/Norkode
Fikk kraftig advarsel fra admin
Men uansett , det går ikke veien for noe av disse 2 selskaper
Det tar for lang tid og derfor risikerer de begge at andre kommer på markedet før de med samme type løsninger
Har aldri eid Life, men da Vaccibody ble børsnotert hadde jeg aksjer
Pareto , DNB og andre hadde vert på intro møte hos de , de kom til kundene og fortalte at aksjen skulle mangedobles Tror kursen de mente skulle bli fra 300 til 400
Som vi alle vet ble det aldri slik
I dag er det få om noen som mener dette kursmålet er riktig
Men de som jobber i selskapene tjener jo bra , så non har da tjent på aksjen LOL
12Fire
06.03.2024 kl 07:38 3836

LONG-INVEST skrev Innlegget er slettet
Det er noen analyserapporter ute, Redeye er en av disse og de hadde en mindre justering i etterkant av siste Q-presentasjon. Kursmål er alene avhengig av det løpet som nå skjer, og det er mye som skal på plass før sommeren.

Dnb og Pareto vil jeg tro IKKE følger Life. De lever av kurtasje og best av at folk flytter penger i størrelsesorden 10 til100-ganger det som er dagsvolum her. Før de kommer på hovedlisten, vil det være stor både hendelses- og likvidtetsrisiko. Så vil jeg tro de har tidlig-fase fond som er kjent med selskapet. Gitt at det leveres på milepæler fremover, vil slike tidlig-fase aktører være viktig i overgangen til opplisting. De vil bidra til profesjonalisering, kapital og riktig verdi på selskapet under forutsetning at det går veien.

I en sondering av hva som kom først av høna og egget, blir det et waiting-game å se om det er penger som kommer eller partner. Riktignok under forutsetning at det går veien, men går det veien er teknologisk risiko avklart. Da er det penger og partner som gjelder...

Life er et selskap med sine if`s and but`s. Det er risiko, men de går milepælsveien for å komme i mål. Step-by-step. Så holder det med et feilsteg for at dette ikke skal gå veien.

....får de til denne avlesningen som nå er utsatt, er det grunnlag for forsikrig optimisme. Vi er ikke der enda, men 9. april ligger det litt press på informasjon.




Goliaten15
06.03.2024 kl 08:04 3789

IFE: Poster presentations at ATTD 2024 in Firenze
Today starts the 17th International Conference on Advanced Technologies &
Treatments for Diabetes (ATTD 2024) in Firenze. Lifecare will be represented
at the conference and have been accepted to present three poster
presentations.

ATTD is a leading international diabetes technology forum where clinicians,
diabetes care providers, researchers, industries, start-up, investors,
reimbursement authorities, regulators and people with diabetes, assemble with
the goal to ameliorate the care of people with diabetes at the fastest
possible pace.

-- I am very humbled to be invited to this conference once again. This is
undeniably a very attractive arena to present our innovative diabetes
technology, says the CSO Prof. Andreas Pfützner at Lifecare. During the ATTD
in Italy he will present no less than three poster presentations.

The first presentation is about last year's first human pilot study of the
Sencell sensor. In addition, Lifecare has developed an in-vitro test method to
continuously and dynamically investigate potential interferents. Little is
known regarding the potential interference of drugs or nutritional substances
on commercially available CGM sensors. In this matter Prof. Dr. Dr. Pfützner
will present two of Lifecare's testing results on dynamic interference. One
presentation regarding the Libre 3 continuous glucose monitoring device in
comparison to Libre 2 and one presentation about the Dexcom G7 continuous
monitoring device in comparison to Dexcom G6.

-- Naturally, there is recognition for being present in such a forum, but it
also comes as a result of growing interests for our sensor technology. We
pursue a groundbreaking product development. Last year's progress due to proof
of concept and accuracy of the Sencell and the longevity experiment that
concluded with six months operational lifetime, obviously creates a certain
curiosity, says Pfützner.

-- At the conference in Firenze, we have the opportunity to meet an audience
that includes diabetes technology experts and other leading scientists such as
clinicians active in the field of endocrinology and metabolism, pediatrics and
family medicine, as well as scientists working in pharmaceutical and medicinal
product companies. They come from all over the world, from industry, academia
and primary care institutions, states Pfützner.

The purpose of the ATTD meeting is to highlight innovative technologies and
treatments in diabetes management. It assembles developers of new technologies
with diabetes care professionals and caretakers, researchers, industries,
startup companies, investors, reimbursement authorities and regulators, as
well as people with diabetes. Distinguished international professionals
discuss and disseminate information on the latest technologies and treatments
in our field.
12Fire
06.03.2024 kl 08:33 3772

Søker man opp "Prof. Dr. Dr. Pfützner+dynamic interference", finner man denne rapporten: https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/19322968221095573

Om Andreas står det følgende, gir det treff på noen kjente aktører; "In the context of this manuscript, APF declares that he is a consultant or has receive travel support and/or speaker fees from Sanofi/Germany, Lifescan/USA, Lifecare/Norway, and Abbott/Wiesbaden. The other authors have no conflict of interest to report."

...hvis Life har økt presisjon inn mot måling i dynamic interference, så er min antakelse at pilot-ferdig-testing til sommeren må ses i nytt lys.

LONG-INVEST
06.03.2024 kl 08:51 3732

Hvis du visste svaret , så kunne du si det
Det finnes ingen som har kjøpsanbefaling på denne aksjen av meglerhusene
12Fire
06.03.2024 kl 08:59 3731

Det er riktig, ja.

Ingen har kjøpsanbefaling, men de har heller ikke dekning av selskapet. Så er det lite trolig at det vil bli noen dekning før verdien er høyere og likvidteten er økt - hvis det går den veien. Det er MYE som skal på plass før det blir en anbefaling fra meglerhusene.
Slettet bruker
06.03.2024 kl 10:49 3630

Jeg er enig med Kaare og de andre som er negative til dette life selskapet. Dette selskapet er ikke bra. Som fire skriver. Ingen har kjøpsanbefaling på selskapet fordi ingen dekker selskapet. Sanofi blir nevnt titt og ofte, med det er småpenger som blir tilført. Hadde det vært større summer, ville selskapet blitt dekket av noen. Men faktumet er Ingen.
Så enkelt og så greit.

Så kan dere som har aksjer prate med hverandre, løfte hverandre opp med gode ord og håp, mens aksjemarkedet sender aksjekursen sørover til Afrika

personlig er jeg enig med Kaare. Hva er viktigheten i børsmeldingene som life melder.
1. Vi har gått til innkjøp av et cleanroom.

Er det åpenbart at man trenger et cleanroom når man skal drive med produksjon JA helt åpenbart. Hvorfor børsmelde noe som er åpenbart. Dårlig ledelse.

Ny børsmelding i dag: Diabetes konferanse i Firenze hvor det sitter kapital sterke investorer fra hele verden som skal høre på alle foredragsholderne.

Når Andreas har fortalt budskapet sitt idag, imorgen og over imorgen til disse kapital sterke investorene hvor de proffe møtes, hva slags aksjekurs ser vi da på mandag? 5 kr? 6 kr? 7 kr?

Det skjer ikke og da ber jeg alle dere som er forelsket i aksjen til å ta en selvransakelse av deres standpunkt
LONG-INVEST
06.03.2024 kl 11:19 3584

Ventet på børsen i dag før jeg legger inn et svar
Slik jeg har lest innleggene her er vi 4 som er skeptisk til dette
Jeg tror rett og slett ikke på disse folkene
Jeg har tidligere snakket med 2 personer i selskapet , en heter altså Holter.
Han er en hyggelig sosial fyr , men der slutter min beundring for han
En av de beste , han som avslørte denne Tyske jukset . Han forsvant brått fra hele selskapet . Hvorfor måtte han ut ?
Hvem hadde inngått disse avtalene i Tyskland ? Joakim Holter

Det har skjedd mye rare ting i dette selskapet for å si det forsiktig
Så kjære Life aksjonærer , vær erlig mot dere selv
VIC20
06.03.2024 kl 11:19 3580

På vei ned igjen nå slik at jeg kan gå inn igjen 👍 Spørsmålet er hvor lavt LIFE skal denne gang.
Goliaten15
06.03.2024 kl 12:05 3499

Skulle hatt et innsidekjøp eller to nå for å vise styrke fremover - går veien med denne - er ikke uten grunn at vil skal opp på Hovedbørsen:)
kaunis
06.03.2024 kl 12:21 3510

Nå venter jeg på mer dritt om selskapet her på forumet, bare utfold dere, det er helt perfekt at dere ikke forstår bæra her, så la oss si at her er det ingenting å hente bare ræva. Selg dere ut før dere taper flere småkroner, ikke utsett dere for mer tap, nok er nok.
Skytta
06.03.2024 kl 12:47 3463

LONG-INVEST skrev Innlegget er slettet
Så, er dette de samme meglere i DNB og Pareto som tidligere anbefalte deg å kjøpe Vassibody (Nykode) med begge henda, noe du gjorde, og med kursmål 300-400, altså de samme meglere som nå anbefaler deg å ikke kjøpe Life?

Min subjektive anbefaling (som du sikkert ikke trenger) er:
a.) skift megler(e).
b.) begynn å handle motsatt av hva dine meglere anbefaler deg.

spøk til alvor: du skriver du ikke har aksjer/aldri har hatt aksjer i Life. Hva er din motivasjon for med så hengivenhet dele din kunnskap og konklusjoner med oss svaksynte? jeg mener (igjen), du nevner Vassibody (Nykode) i samme åndedrag som Life hvor du tidligere har hatt aksjer, det er da ganske mange selskaper å velge i innen bio med produkter under utvikling enn Life, så det virker for meg litt for tilfeldig når du kun inkluderer Life.

Ditt nick er helt nytt og jeg leser du omtaler deg selv som senior, med aktivt aksjehandler tilbake til åtti tallet, og på fornavn med hvermannsen. Hva var ditt tidligere nick her på forumet her?
YNWA250505
06.03.2024 kl 12:52 3460

1. Vi har gått til innkjøp av et cleanroom. Er det åpenbart at man trenger et cleanroom når man skal drive med produksjon JA helt åpenbart. Hvorfor børsmelde noe som er åpenbart. Dårlig ledelse.

Men i alle dager Logistikken??? Du er sikkert ekspert på alt Lifecare driver med og hva som skal til i produksjonslokalene- Jada det er sikkert åpenbart at de trenger et cleanrom og at de melder at de nå går til innkjøp av dette og bekrefter at de fortsatt er i rute med fabrikken sin er selvfølgelig fint å vite. Skulle de ikke meldt at de skal bygge fabrikk heller for det er jo åpenbart at de trenger en fabrikk som skal produsere dette. Skal de ikke få lov til å melde at de skal delta på en av de største diabetes konferansene om ikke den største? Dette er særdeles flott at Lifecare igjen er invitert dit. De er invitert, de har ikke invitert seg selv. De trenger kannskje ikke å melde noe som helst for deg da alt er åpenbart. Flink du, kanskje søke på jobb hos Lifecare? Å skrive at dette selskapet er bra når de leverer på alt de sier de skal. De samarbeider med Sanofi og de beste labratoriene i verden.
Slettet bruker
06.03.2024 kl 13:48 3415

YNWA Liverpool gutt.
Jeg har lest dine innlegg og ser du er veldig positiv til Lifecare.. Jeg har lært meg at dersom man skal tjene gode penger i aksjemarkedet, så må du oppdage avvik ganske raskt. Og da prater jeg om avvik i forhold til hva selskapet skriver og håper og hvordan realiteten blir.

Dette eksemplet er knall godt.

På siste rapportering av resultater sier Joacim Holter: Vi ønsker å tiltrekke oss en bredere, mer kompetent og kapital sterk aksjonær gruppe
Dette er en fantastisk uttalelse
Og hvorfor ønsker Holter dette? Jo fordi i hans øyne er denne Sencell teknologien så bra, at mange investorer sover i timen.

Så går vi over til Firenze konferansen, helt riktig som du skriver. De har blitt invitert inn av de største i verden, Lifecare har ikke invitert seg selv.

Hva skjer der da?
Akkurat det Holter ønsker seg, nemlig en bredere mer kompetent og kapital sterk aksjonær gruppe sitter nå enten i konferanse salen eller følger konferansen på Teams fra andre verdensdeler. Pengesekkene er så fulle at alle Norges minibanker ikke ville hatt kapasitet til å stable sedlene.

De absolutt beste på diabetes sitter i salen og idag har Andreas holdt sitt første foredra om poster 1. I morgen skal han holde foredrag om poster 2 og på fredag sitt siste foredrag om poster 3.

Hvordan er responsen fra lytterne på konferansen, de aller aller beste?

Har du sjekket aksjekursen nå?
Har aksjekursen gått til himmels?
Har noen fond kjøpt for 4- 5 millioner idag?
Er pengesekkene på vei til vekslingskontorer for å bli vekslet til norske kroner og så kjøpe Life aksjer?

Svarene er NEI Nei og atter nei.

Her oppstår avviket jeg prater om.

Det er et stort avvik mellom Holter sin oppfattelse av denne teknologien og hvordan aksjemarkedet oppfatter denne teknologien.

Og som vi alle vet, aksjemarkedet tar veldig sjelden feil

kaunis
06.03.2024 kl 14:35 3380

Det som er helt sikkert er at det blir ingen inntekter med det første, så her må det tolmodighet til og evnen til å se laaaaaangt fremover. For dere, som må skifte aksje nesten daglig er ikke dette aksjen. Jeg har en horisont på 3-5 år på mine AKSJER OG fisker og fisker etter billige aksjer. Like godt å kvitte seg med aksjene dine om du ikke har tolmodighet til å sitte her noen år. Det er mye som skal klaffe og blir et lite tilbakeskritt så kan det ta litt tid. Men om ca 3år er det salg og inntekter som monner , men kunne du ha brukt pengene dine på en smartere måte inntil da??????????.
Krølltanga
06.03.2024 kl 16:31 3276

...Så kjære Life aksjonærer , vær erlig mot dere selv... - erlig - Jeg er grunnleggende skeptisk til personer med så dårlige norsk-kunnskaper. Erlene flyr. Ærlighet derimot skal du lete lenge etter.
Mammon
06.03.2024 kl 18:26 3163

må takke long-invest for å informere vedr. LIFECARE da jeg tenkte å investere
etter å ha sett igjennom det finansielle så tipper jeg det kommer en emisjon snart basert på "cash-burn"
skjønner ikke hvordan dette selskapet skal være priset til 400mill!!!

storeier teigen eiendom sliter finansielt så tror ikke de har evne til å spytte mer penger og nordea har fått pepper for å investere i LIFE
fått med meg de har meldt masse jallanyheter siste dager for å bremse fallet. tror det er mange aksjonærer som rømmer det synkende skip og er drittlei å finansiere millionlønninger til holter & co.