NRC, veien videre

Granly
NRC 26.09.2023 kl 10:52 32433

Hei

Nå er September mnd snart over og kurset var 12.18 ,- 1 september, så vert en nedgang på 5,58% til nå denne mnd. Er heller ikke børsmeldt så mye denne mnd, bortsett fra 19 september: NRC Group ASA - Appointed to a light rail alliance contract in Finland.

men med tanke på talla 29 august., Virker som de har begynt å snu skuten med tanke på kontrakter de tjener penger på.

Eg har investert litt i denne i senere tid etter å ha vert borte en stund. (har vert dårlig investering før) , men med tanke på økende mengde regn, tenker eg staten må øke investeringer på bane og vei for å imøtekomme endringene, noe som kan gi flere kontrakter til NRC som de forhåpentligvis tjener penger på. I tillegg som nevnt over virker det som de er på god vei til å snu skuten til det positive,

Hva tenker dere?
Redigert 22.11.2023 kl 12:42 Du må logge inn for å svare
Granly
27.08.2024 kl 11:51 688

Hei :) Håper det går bra med alle,

ikke den mest heldige overskriften kanskje, men artikkelen er verd å lese. Handler i bun og run om NRC

https://www.finansavisen.no/finans/2024/08/27/8169302/haudemann-andersen-med-tidenes-aksjesalg


Utdrag:

Flere av selskapets største eiere deler åpenbart Nordea-fondenes betraktninger. Aksjonærlisten viser at nær ingen av dem har redusert sine respektive eierandeler nå i sommer. NRC Group har derfor fortsatt tillit blant sine viktigste eiere

Nordea-forvalteren åpnet også opp for at det kan komme et bud på selskapet.

Nordea-fondene vurderer ellers industriutsiktene som gode. Det er ventet en rekke nye jernbaneprosjekter både i Norge, Sverige og Finland kommende år. Den svenske regjeringen er allerede i gang med å utvide jernbanebudsjettene, noe som støtter opp under NRC Groups svenske virksomhet. Nylig ble det vedtatt å forsere utbyggingen av hele jernbanenettet i Nord-Sverige.

Granly
Odi.1
27.08.2024 kl 12:36 661

ja, gjør da det.
Sur utvikling, men en må jo bare stole på at ledelsen finner en vei ut av elendigheten som er oppstått.
Resultat neste Q bør nå vise bedre takter.
Mammon
27.08.2024 kl 12:49 643

vi får satse på d
på tide å bevise at siste kontrakter inngått gir økt lønnsomhet...
Granly
27.08.2024 kl 13:05 620

Kan også minne om at CEO of NRC Group ASA, has on 14 June 2024 purchased 17,000 shares in NRC Group ASA at an average price of NOK 12.00, eg tenker at han kjøper ikke bare for å kjøpe så må være et lys i tunnellen :)

Kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/621519

Granly
Granly
I går kl 17:25 489

I dag vart det knallrødt, med nesten 5% nedgang. Sitter fortsatt i selskapet med en minus-avkastning på godt over smertegrensen + litt til. men troen består. Virker også som de største investorene i selskapet fortsatt har troen og sitter rolig.

kan også avslutte med at eg er kjempe spent på morgen dagen :D

Granly
Skimann
I går kl 18:07 469

Ja, dette har vært en blodig siste måned. Omsetningen holder seg lav selv på de siste dagers kursslakt, så antar at det er amatørene som selger. Iflg Kapital var de største aksjonærene uendret og jeg har troa. Morgendagen blir meget spennende!
Granly
I dag kl 09:42 341

Katastroffe, virker som alle dumper aksjene nå til stadig lavere pris...

Granly
Mammon
I dag kl 09:47 317

rett og slett tragisk

har jo allerede falt kraftig før presentasjonen idag

Granly
I dag kl 09:49 315

oppsummering

NRC Group ASA rapporterte en utfordrende andre kvartal og første halvår 2024. I andre kvartal ble resultatet betydelig påvirket av nedskrivninger på omtrent 160 millioner NOK, inkludert 125 millioner NOK i et felles norsk-svensk jernbaneprosjekt (ETM). Dette, sammen med goodwill-nedskrivninger på 650 millioner NOK, førte til et negativt driftsresultat (EBIT) på -742 millioner NOK. Omsetningen i kvartalet var 1 747 millioner NOK, en nedgang fra 1 797 millioner NOK året før. Ordreinngangen for kvartalet var 1 327 millioner NOK, og ordreboken ved utgangen av kvartalet var 7 766 millioner NOK. Selskapet vurderer nå muligheten for en emisjon for å styrke likviditeten.

Negative punkter:

* Økende Gjeld og Negativ Kontantstrøm: Netto rentebærende gjeld økte til 883 millioner NOK, og kontantstrømmen var negativ i første halvår, noe som kan legge ytterligere press på selskapets finansielle stabilitet.

* Lavere Omsetning og Negativ EBIT: Omsetningen gikk ned i andre kvartal, og selskapet rapporterte et svært negativt driftsresultat på -742 millioner NOK, noe som viser alvorlige økonomiske utfordringer.

* Betydelige Nedskrivninger: Selskapet har vært nødt til å gjøre store nedskrivninger på goodwill, totalt 650 millioner NOK i andre kvartal, som har påvirket resultatene betydelig.

Positive punkter:

* Initiativ for å Styrke Likviditeten: NRC Group tar proaktive steg for å styrke sin likviditetsposisjon, inkludert vurdering av en aksjeemisjon og dialoger med nøkkelobligasjonseiere, noe som viser vilje til å håndtere økonomiske utfordringer på en ansvarlig måte.

* Sterk Konkurranseposisjon: Til tross for utfordringene, forblir NRC Group konkurransedyktig med en sterk tilbudsrørledning i sine kjerne markeder, noe som kan føre til fremtidige kontrakter og inntekter.

* Sterk Ordreinngang: NRC Group hadde en solid ordreinngang på 1 327 millioner NOK i andre kvartal, som bidrar til en robust ordrebok på 7 766 millioner NOK, noe som gir et sterkt fundament for fremtidig vekst.


Sitter fortsatt med betydelige tap.

Granly
Lurifax
I dag kl 09:49 313

Et selskap som omsetter for milliarder selges til spotpris.
Mammon
I dag kl 09:52 294

de burde ha fikset emien allerede istendefor å skape unødvendig frykt!

kanskje mafian leker idag oxo?


Odi.1
I dag kl 09:57 278

Her er det bare å håpe Emisjonen ikke blir for grisete . Potensiale her er jo meget bra fra 2025...-> 28 s..v..d
Noen som fikk med hvor mye en vil/må ha inn på emi?
Bruk av kreditt kasse er ekstremt dyrt, så en må komme seg ut av den "boksen"
Arbeide og fremtidige inntekter er hvert fall sterkt og stabilt.
2 Store betydelige prosjekter også ,som en forventer svar om innen nyttår på den ene som vil ha enorm betydning for NRC.
Granly
I dag kl 10:14 227

eg greier ikke helt å finne ut hvor mye som trengs, men eg regner fort med noen hundre tals millioner,

Midt største håp er at største aksjoner har ønsket og viljen med å bidra og kanskje stille garantier (VR-YHTYMÄ OY,) (selskapet er statseid av Finland)

Granly.
Bullen
I dag kl 12:49 90

..tenk hvor bra møkka har vært gjemt når CEO for drøye 2 måneder siden kjøper for 12.
Må ha vært mange skuffer som har vært vanskelig å åpne... sannsynligvis mange dårlige medarbeidere gjennom flere år.
Selskapet er jo eksperter på sitt felt. Ekspertisen er der, men det må renskes opp og bli kvitt alt dau kjøttet.
Fremtiden er lys, men må først gjennom et lite helvete.
Granly
I dag kl 13:09 60

sånn som eg ser det nå så er kursmålet 3-3,8 ved å priset inn mer emisjon usikkerheter. som eg ser for meg er det 3 muligheter

1, selskapet går konkurs (sannsynlighet veldig lav, da det ligger store verdier i selskapet)
2. emisjon, selskapet henter mye penger, jobber aktivt med å rendyrke selskapet mer og kanskje selge unna deler av selskapet for å konsentrere seg om jernbane.
3. selskapet blir kjøpt opp, enten av et oppkjøpsfond som velger å legge inn et bud på hele selskapet, tilføre kapital, selge unna deler og bygge selskapet oppigjennom da selskapet sitter på store kontrakter som er gull verdt. andre oppkjøp-mulighet er et entreprenør selskap som ønsker ekspertisen som NRC Group sitter med.

Eg skulle også sett at selskapet allerede i sommer satte i gang prosess med å hente penger og vi hadde da fått en helt annen kursutvikling en i dag.
Vi kan med 80% sannsynlighet si at det blir gjennomført en emisjon i løpet av kort tid om ikke allerede i dag, da meglerhusene jobber fort når det gjelder slike ting de har som regel en liste klar som brukes ved slike tilfeller.

I tillegg må selskapet nå vinne tilliten tilbake.

1. ved å sikre kapital
2. de øverste lederene bør kjøpe aksjer eller tegne seg for aksjer for å vise at de har troen på selskapet.
3. de må levere positive tall framover.


Granly