Norwegian - Ta plass
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
02.05.2024 kl 09:05
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Norwegian begynner å bli attraktiv nå og selv om det sies at man ikke skal fange en fallende kniv, tror jeg dette er et gunstig tidspunkt å gå inn i aksjen.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Ransen
02.11.2023 kl 07:35
6955
Synes Arrowstreet og Valeon går kraftig mot strømmen nå. Å tenke at alle flyselskaper taper penger på vintern og kursen går ned kan vise seg å bli en voldsom feilvurdering av shorterne. Nå har vel et samlet analytikerkorps varslet om kursen i NAS i lang tid, så det er ikke synd på dem.
I dag blir det volum, normalt så vil de 85000 småsparerne reagere på dagens melding. I tillegg kommer nok tyngre investorer og institusjoner inn med stort volum. Det er svært få som kan ta gevinst på 8 kroner, så det sier seg selv hvilken vei dette går.
I dag blir det volum, normalt så vil de 85000 småsparerne reagere på dagens melding. I tillegg kommer nok tyngre investorer og institusjoner inn med stort volum. Det er svært få som kan ta gevinst på 8 kroner, så det sier seg selv hvilken vei dette går.
coccoman
02.11.2023 kl 07:35
6914
Hva kan vi nå forvente oss med 20-30 milloner shortaksjer og 20 % kursfall de siste to måneden etter "....Norwegian redovisar en omsättning i linje med förväntat under tredje kvartalet. Rörelseresultatet var bättre än väntat. Det var det näst bästa kvartalsresultatet i bolagets 21-åriga historia." ??
Er det mulig å forsvare shortene framover? Er det bare et tidsspørsmål før førstemann må kaste inn håndkleet ? Kan vi forvente en solid drittpakke av noe slag for å forsvare shortene, en elendighetsbeskrivelse for å skremme ut småsparerne ? Blir HO brukt i så måte ? ;O)))
Jeg forventer større svingninger og 9 - tallet i neste uke etter massiv nedtrading i lang tid. Endelig får vi trademuligheter i aksjen igjen ! Er det noen som tror at salgssperra på 8,3 vil holde, bør den ikke legges på 8,5 med en gang? Dette blir gøy! Hau, hau
Er det mulig å forsvare shortene framover? Er det bare et tidsspørsmål før førstemann må kaste inn håndkleet ? Kan vi forvente en solid drittpakke av noe slag for å forsvare shortene, en elendighetsbeskrivelse for å skremme ut småsparerne ? Blir HO brukt i så måte ? ;O)))
Jeg forventer større svingninger og 9 - tallet i neste uke etter massiv nedtrading i lang tid. Endelig får vi trademuligheter i aksjen igjen ! Er det noen som tror at salgssperra på 8,3 vil holde, bør den ikke legges på 8,5 med en gang? Dette blir gøy! Hau, hau
Redigert 02.11.2023 kl 08:20
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
02.11.2023 kl 08:09
6776
Useriøst aksjemarked. Og nordmenn med rævva full av penger og null forståelse.
Longline
02.11.2023 kl 08:20
6676
www.norwegian.no/om-oss/selskapet/investor-relations/ Live web..Hvert å få med seg..kl 08 30
Kåre Grønn
02.11.2023 kl 08:26
6819
Null skrev denne kunne jo vært fint å få utdypet Kåre
Tenker på alle sauene som har vært med på å shorte aksjen :))) God jul!
I USA kan en kaptein hos Delta osv med full ansiennitet ha en årslønn på 10-15 millioner kroner. Jeg lar dette stå som eksempel på besparingspotensialet i bransjen
HerbM
02.11.2023 kl 08:59
6681
We are very very comfortable going into the winter season - Hans-Jørgen Wibstad 😎
Flipper
02.11.2023 kl 09:01
6688
Mer detaljert fra UInfront - All time high - fremtids utsikter
Pressemelding - 2. november 2023 07:00
Norwegian med over 2 milliarder i resultat for tredje kvartal
Pressemelding - 2. november 2023 07:00
Norwegian med over 2 milliarder i resultat for tredje kvartal
Facebook
LinkedIn
Twitter
Last ned som PDF
Norwegian hadde et resultat før skatt (EBT) på 2 050 millioner kroner i tredje kvartal 2023, det nest beste kvartalsresultatet i selskapets 21-årige historie. Norwegian har hatt en svært god sommer operativt og finansielt, og er også helt i Europa-toppen i punktlighet og regularitet.
I tredje kvartal 2023 hadde Norwegian et driftsresultat (EBIT) på 2 170 millioner kroner, tilsvarende en driftsmargin på 25 prosent. Det er det høyeste driftsresultatet i flyselskapets historie etter tredje kvartal 2019, da flåten var omtrent dobbelt så stor. Resultat før skatt (EBT) ble 2 050 millioner kroner. Kontantbeholdningen er forbedret til 9,4 milliarder kroner. Samtidig innløste Norwegian NAS13-obligasjonene som en del av det pågående arbeidet med å sikre at selskapet har en hensiktsmessig kapitalstruktur. Ved utgangen av kvartalet bestod Norwegians flåte av 85 fly.
I tredje kvartal 2023 hadde Norwegian 6,5 millioner passasjerer, sammenlignet med 6,1 millioner passasjerer i tredje kvartal 2022. Kapasiteten (ASK) var på 10,4 milliarder setekilometer. Passasjertrafikken (RPK) var på 9,1 milliarder setekilometer. Norwegian økte kapasiteten i den mest travle sommerperioden, slik at produksjonen var 20 prosent høyere enn i det foregående kvartalet. Fyllingsgraden var på 87,4 prosent, mot 88,8 prosent i samme periode i fjor.
I toppskiktet i Europa på regularitet og punktlighet
Andelen avganger innen 15 minutter etter ordinær tid var i tredje kvartal på 80,1 prosent, sammenlignet med 73,6 prosent i samme periode i fjor. Norwegian er ifølge analysebyrået Cirium blant Europas tre mest punktlige flyselskap. Regulariteten, antall gjennomførte flyvninger, var på 99,6 prosent - den høyeste regulariteten på nesten to år.
- Hele Norwegian-laget har bidratt til at vi nå kan se tilbake på et av de beste kvartalene i flyselskapets 21-årige historie. Jeg er svært godt fornøyd med at vi leverer et sterkt finansielt resultat. Samtidig er vi helt i Europa-toppen på operasjonell drift, med god punktlighet og et meget lavt antall kanselleringer. Vi får stadig gode tilbakemeldinger om at vi er det selskapet kundene kan stole på, og det er noe alle i Norwegian har æren for. I sommer har vi også tatt imot våre reisende utelukkende med egne fly og eget personale. Det har gjort at vi har gitt våre kunder en god Norwegian-opplevelse gjennom hele reisen. Vi er godt forberedt på å håndtere den roligere vinterperioden, og har blant annet redusert kapasiteten tilsvarende, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Godt posisjonert inn mot vinteren og neste sommer
Norwegians kunder setter pris på god punktlighet og et attraktivt og voksende rutenettverk. Det planlagte oppkjøpet av Widerøe og utviklingen av en felles plattform for fordelsprogrammer sammen med Strawberry vil bidra til at Norwegian forblir et foretrukket flyselskap på tvers av Norden.
- Selv om mange nå påvirkes av inflasjon og et høyt rentenivå, fortsetter kundene våre likevel å prioritere flyreiser høyt. Billettsalget er som forventet noe redusert i takt med normale sesongvariasjoner i etterspørselen. Samtidig fortsetter vi å tiltrekke oss et økende antall fritids- og forretningsreisende på tvers av Norden, sier Karlsen.
For sommeren 2024 planlegger Norwegian å ha en flåte på rundt 90 fly. Sommerprogrammet er lagt ut for salg, og ytterligere ruter til nye reisemål vil kunngjøres senere denne måneden.
Emner
Turisme
Flytrafikk
Kategorier
Kvartalstall
Om Norwegian
Norwegian er det største norske flyselskapet, og et av Europas ledende lavprisselskaper med rundt 4500 ansatte. Selskapet tilbyr et omfattende rutenett mellom de nordiske landene og destinasjoner i Europa.
Siden oppstarten i 2002 har mer enn 300 millioner passasjerer fløyet med Norwegian. Norwegians viktigste oppgave har alltid vært å tilby rimelige flybilletter til alle og å la folk fly med mer valgfrihet på reisen.
Norwegian er en pådriver for bærekraftige løsninger og grønn omstilling i luftfarten. Selskapet har som mål å redusere CO2-utslippet med 45 prosent innen 2030. Derfor fornyer selskapet flyflåten, løfter frem bærekraftig flydrivstoff, reduserer og gjenvinner avfall og bruker vær- og vinddata for mer effektive flyvninger som sparer drivstoff. Norwegian ønsker å være det mest bærekraftige valget for passasjerene.
Følg Norwegian på Facebook, X, Instagram, LinkedIn og YouTube.
Les mer
Attachments
Original Link
Original Document
Permalink
Disclaimer
Norwegian Air Shuttle ASA published this content on 02 November 2023 and is solely responsible for the information contained therein. Distributed by Public, unedited and unaltered, on 02 November 2023 06:04:23 UTC.
Facebook
LinkedIn
Twitter
Last ned som PDF
Norwegian hadde et resultat før skatt (EBT) på 2 050 millioner kroner i tredje kvartal 2023, det nest beste kvartalsresultatet i selskapets 21-årige historie. Norwegian har hatt en svært god sommer operativt og finansielt, og er også helt i Europa-toppen i punktlighet og regularitet.
I tredje kvartal 2023 hadde Norwegian et driftsresultat (EBIT) på 2 170 millioner kroner, tilsvarende en driftsmargin på 25 prosent. Det er det høyeste driftsresultatet i flyselskapets historie etter tredje kvartal 2019, da flåten var omtrent dobbelt så stor. Resultat før skatt (EBT) ble 2 050 millioner kroner. Kontantbeholdningen er forbedret til 9,4 milliarder kroner. Samtidig innløste Norwegian NAS13-obligasjonene som en del av det pågående arbeidet med å sikre at selskapet har en hensiktsmessig kapitalstruktur. Ved utgangen av kvartalet bestod Norwegians flåte av 85 fly.
I tredje kvartal 2023 hadde Norwegian 6,5 millioner passasjerer, sammenlignet med 6,1 millioner passasjerer i tredje kvartal 2022. Kapasiteten (ASK) var på 10,4 milliarder setekilometer. Passasjertrafikken (RPK) var på 9,1 milliarder setekilometer. Norwegian økte kapasiteten i den mest travle sommerperioden, slik at produksjonen var 20 prosent høyere enn i det foregående kvartalet. Fyllingsgraden var på 87,4 prosent, mot 88,8 prosent i samme periode i fjor.
I toppskiktet i Europa på regularitet og punktlighet
Andelen avganger innen 15 minutter etter ordinær tid var i tredje kvartal på 80,1 prosent, sammenlignet med 73,6 prosent i samme periode i fjor. Norwegian er ifølge analysebyrået Cirium blant Europas tre mest punktlige flyselskap. Regulariteten, antall gjennomførte flyvninger, var på 99,6 prosent - den høyeste regulariteten på nesten to år.
- Hele Norwegian-laget har bidratt til at vi nå kan se tilbake på et av de beste kvartalene i flyselskapets 21-årige historie. Jeg er svært godt fornøyd med at vi leverer et sterkt finansielt resultat. Samtidig er vi helt i Europa-toppen på operasjonell drift, med god punktlighet og et meget lavt antall kanselleringer. Vi får stadig gode tilbakemeldinger om at vi er det selskapet kundene kan stole på, og det er noe alle i Norwegian har æren for. I sommer har vi også tatt imot våre reisende utelukkende med egne fly og eget personale. Det har gjort at vi har gitt våre kunder en god Norwegian-opplevelse gjennom hele reisen. Vi er godt forberedt på å håndtere den roligere vinterperioden, og har blant annet redusert kapasiteten tilsvarende, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Godt posisjonert inn mot vinteren og neste sommer
Norwegians kunder setter pris på god punktlighet og et attraktivt og voksende rutenettverk. Det planlagte oppkjøpet av Widerøe og utviklingen av en felles plattform for fordelsprogrammer sammen med Strawberry vil bidra til at Norwegian forblir et foretrukket flyselskap på tvers av Norden.
- Selv om mange nå påvirkes av inflasjon og et høyt rentenivå, fortsetter kundene våre likevel å prioritere flyreiser høyt. Billettsalget er som forventet noe redusert i takt med normale sesongvariasjoner i etterspørselen. Samtidig fortsetter vi å tiltrekke oss et økende antall fritids- og forretningsreisende på tvers av Norden, sier Karlsen.
For sommeren 2024 planlegger Norwegian å ha en flåte på rundt 90 fly. Sommerprogrammet er lagt ut for salg, og ytterligere ruter til nye reisemål vil kunngjøres senere denne måneden.
Emner
Turisme
Flytrafikk
Kategorier
Kvartalstall
Om Norwegian
Norwegian er det største norske flyselskapet, og et av Europas ledende lavprisselskaper med rundt 4500 ansatte. Selskapet tilbyr et omfattende rutenett mellom de nordiske landene og destinasjoner i Europa.
Siden oppstarten i 2002 har mer enn 300 millioner passasjerer fløyet med Norwegian. Norwegians viktigste oppgave har alltid vært å tilby rimelige flybilletter til alle og å la folk fly med mer valgfrihet på reisen.
Norwegian er en pådriver for bærekraftige løsninger og grønn omstilling i luftfarten. Selskapet har som mål å redusere CO2-utslippet med 45 prosent innen 2030. Derfor fornyer selskapet flyflåten, løfter frem bærekraftig flydrivstoff, reduserer og gjenvinner avfall og bruker vær- og vinddata for mer effektive flyvninger som sparer drivstoff. Norwegian ønsker å være det mest bærekraftige valget for passasjerene.
Følg Norwegian på Facebook, X, Instagram, LinkedIn og YouTube.
Les mer
Attachments
Original Link
Original Document
Permalink
Disclaimer
Norwegian Air Shuttle ASA published this content on 02 November 2023 and is solely responsible for the information contained therein. Distributed by Public, unedited and unaltered, on 02 November 2023 06:04:23 UTC.
Pressemelding - 2. november 2023 07:00
Norwegian med over 2 milliarder i resultat for tredje kvartal
Pressemelding - 2. november 2023 07:00
Norwegian med over 2 milliarder i resultat for tredje kvartal
Last ned som PDF
Norwegian hadde et resultat før skatt (EBT) på 2 050 millioner kroner i tredje kvartal 2023, det nest beste kvartalsresultatet i selskapets 21-årige historie. Norwegian har hatt en svært god sommer operativt og finansielt, og er også helt i Europa-toppen i punktlighet og regularitet.
I tredje kvartal 2023 hadde Norwegian et driftsresultat (EBIT) på 2 170 millioner kroner, tilsvarende en driftsmargin på 25 prosent. Det er det høyeste driftsresultatet i flyselskapets historie etter tredje kvartal 2019, da flåten var omtrent dobbelt så stor. Resultat før skatt (EBT) ble 2 050 millioner kroner. Kontantbeholdningen er forbedret til 9,4 milliarder kroner. Samtidig innløste Norwegian NAS13-obligasjonene som en del av det pågående arbeidet med å sikre at selskapet har en hensiktsmessig kapitalstruktur. Ved utgangen av kvartalet bestod Norwegians flåte av 85 fly.
I tredje kvartal 2023 hadde Norwegian 6,5 millioner passasjerer, sammenlignet med 6,1 millioner passasjerer i tredje kvartal 2022. Kapasiteten (ASK) var på 10,4 milliarder setekilometer. Passasjertrafikken (RPK) var på 9,1 milliarder setekilometer. Norwegian økte kapasiteten i den mest travle sommerperioden, slik at produksjonen var 20 prosent høyere enn i det foregående kvartalet. Fyllingsgraden var på 87,4 prosent, mot 88,8 prosent i samme periode i fjor.
I toppskiktet i Europa på regularitet og punktlighet
Andelen avganger innen 15 minutter etter ordinær tid var i tredje kvartal på 80,1 prosent, sammenlignet med 73,6 prosent i samme periode i fjor. Norwegian er ifølge analysebyrået Cirium blant Europas tre mest punktlige flyselskap. Regulariteten, antall gjennomførte flyvninger, var på 99,6 prosent - den høyeste regulariteten på nesten to år.
- Hele Norwegian-laget har bidratt til at vi nå kan se tilbake på et av de beste kvartalene i flyselskapets 21-årige historie. Jeg er svært godt fornøyd med at vi leverer et sterkt finansielt resultat. Samtidig er vi helt i Europa-toppen på operasjonell drift, med god punktlighet og et meget lavt antall kanselleringer. Vi får stadig gode tilbakemeldinger om at vi er det selskapet kundene kan stole på, og det er noe alle i Norwegian har æren for. I sommer har vi også tatt imot våre reisende utelukkende med egne fly og eget personale. Det har gjort at vi har gitt våre kunder en god Norwegian-opplevelse gjennom hele reisen. Vi er godt forberedt på å håndtere den roligere vinterperioden, og har blant annet redusert kapasiteten tilsvarende, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Godt posisjonert inn mot vinteren og neste sommer
Norwegians kunder setter pris på god punktlighet og et attraktivt og voksende rutenettverk. Det planlagte oppkjøpet av Widerøe og utviklingen av en felles plattform for fordelsprogrammer sammen med Strawberry vil bidra til at Norwegian forblir et foretrukket flyselskap på tvers av Norden.
- Selv om mange nå påvirkes av inflasjon og et høyt rentenivå, fortsetter kundene våre likevel å prioritere flyreiser høyt. Billettsalget er som forventet noe redusert i takt med normale sesongvariasjoner i etterspørselen. Samtidig fortsetter vi å tiltrekke oss et økende antall fritids- og forretningsreisende på tvers av Norden, sier Karlsen.
For sommeren 2024 planlegger Norwegian å ha en flåte på rundt 90 fly. Sommerprogrammet er lagt ut for salg, og ytterligere ruter til nye reisemål vil kunngjøres senere denne måneden.
Emner
Turisme
Flytrafikk
Kategorier
Kvartalstall
Om Norwegian
Norwegian er det største norske flyselskapet, og et av Europas ledende lavprisselskaper med rundt 4500 ansatte. Selskapet tilbyr et omfattende rutenett mellom de nordiske landene og destinasjoner i Europa.
Siden oppstarten i 2002 har mer enn 300 millioner passasjerer fløyet med Norwegian. Norwegians viktigste oppgave har alltid vært å tilby rimelige flybilletter til alle og å la folk fly med mer valgfrihet på reisen.
Norwegian er en pådriver for bærekraftige løsninger og grønn omstilling i luftfarten. Selskapet har som mål å redusere CO2-utslippet med 45 prosent innen 2030. Derfor fornyer selskapet flyflåten, løfter frem bærekraftig flydrivstoff, reduserer og gjenvinner avfall og bruker vær- og vinddata for mer effektive flyvninger som sparer drivstoff. Norwegian ønsker å være det mest bærekraftige valget for passasjerene.
Følg Norwegian på Facebook, X, Instagram, LinkedIn og YouTube.
Les mer
Attachments
Original Link
Original Document
Permalink
Disclaimer
Norwegian Air Shuttle ASA published this content on 02 November 2023 and is solely responsible for the information contained therein. Distributed by Public, unedited and unaltered, on 02 November 2023 06:04:23 UTC.
Last ned som PDF
Norwegian hadde et resultat før skatt (EBT) på 2 050 millioner kroner i tredje kvartal 2023, det nest beste kvartalsresultatet i selskapets 21-årige historie. Norwegian har hatt en svært god sommer operativt og finansielt, og er også helt i Europa-toppen i punktlighet og regularitet.
I tredje kvartal 2023 hadde Norwegian et driftsresultat (EBIT) på 2 170 millioner kroner, tilsvarende en driftsmargin på 25 prosent. Det er det høyeste driftsresultatet i flyselskapets historie etter tredje kvartal 2019, da flåten var omtrent dobbelt så stor. Resultat før skatt (EBT) ble 2 050 millioner kroner. Kontantbeholdningen er forbedret til 9,4 milliarder kroner. Samtidig innløste Norwegian NAS13-obligasjonene som en del av det pågående arbeidet med å sikre at selskapet har en hensiktsmessig kapitalstruktur. Ved utgangen av kvartalet bestod Norwegians flåte av 85 fly.
I tredje kvartal 2023 hadde Norwegian 6,5 millioner passasjerer, sammenlignet med 6,1 millioner passasjerer i tredje kvartal 2022. Kapasiteten (ASK) var på 10,4 milliarder setekilometer. Passasjertrafikken (RPK) var på 9,1 milliarder setekilometer. Norwegian økte kapasiteten i den mest travle sommerperioden, slik at produksjonen var 20 prosent høyere enn i det foregående kvartalet. Fyllingsgraden var på 87,4 prosent, mot 88,8 prosent i samme periode i fjor.
I toppskiktet i Europa på regularitet og punktlighet
Andelen avganger innen 15 minutter etter ordinær tid var i tredje kvartal på 80,1 prosent, sammenlignet med 73,6 prosent i samme periode i fjor. Norwegian er ifølge analysebyrået Cirium blant Europas tre mest punktlige flyselskap. Regulariteten, antall gjennomførte flyvninger, var på 99,6 prosent - den høyeste regulariteten på nesten to år.
- Hele Norwegian-laget har bidratt til at vi nå kan se tilbake på et av de beste kvartalene i flyselskapets 21-årige historie. Jeg er svært godt fornøyd med at vi leverer et sterkt finansielt resultat. Samtidig er vi helt i Europa-toppen på operasjonell drift, med god punktlighet og et meget lavt antall kanselleringer. Vi får stadig gode tilbakemeldinger om at vi er det selskapet kundene kan stole på, og det er noe alle i Norwegian har æren for. I sommer har vi også tatt imot våre reisende utelukkende med egne fly og eget personale. Det har gjort at vi har gitt våre kunder en god Norwegian-opplevelse gjennom hele reisen. Vi er godt forberedt på å håndtere den roligere vinterperioden, og har blant annet redusert kapasiteten tilsvarende, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Godt posisjonert inn mot vinteren og neste sommer
Norwegians kunder setter pris på god punktlighet og et attraktivt og voksende rutenettverk. Det planlagte oppkjøpet av Widerøe og utviklingen av en felles plattform for fordelsprogrammer sammen med Strawberry vil bidra til at Norwegian forblir et foretrukket flyselskap på tvers av Norden.
- Selv om mange nå påvirkes av inflasjon og et høyt rentenivå, fortsetter kundene våre likevel å prioritere flyreiser høyt. Billettsalget er som forventet noe redusert i takt med normale sesongvariasjoner i etterspørselen. Samtidig fortsetter vi å tiltrekke oss et økende antall fritids- og forretningsreisende på tvers av Norden, sier Karlsen.
For sommeren 2024 planlegger Norwegian å ha en flåte på rundt 90 fly. Sommerprogrammet er lagt ut for salg, og ytterligere ruter til nye reisemål vil kunngjøres senere denne måneden.
Emner
Turisme
Flytrafikk
Kategorier
Kvartalstall
Om Norwegian
Norwegian er det største norske flyselskapet, og et av Europas ledende lavprisselskaper med rundt 4500 ansatte. Selskapet tilbyr et omfattende rutenett mellom de nordiske landene og destinasjoner i Europa.
Siden oppstarten i 2002 har mer enn 300 millioner passasjerer fløyet med Norwegian. Norwegians viktigste oppgave har alltid vært å tilby rimelige flybilletter til alle og å la folk fly med mer valgfrihet på reisen.
Norwegian er en pådriver for bærekraftige løsninger og grønn omstilling i luftfarten. Selskapet har som mål å redusere CO2-utslippet med 45 prosent innen 2030. Derfor fornyer selskapet flyflåten, løfter frem bærekraftig flydrivstoff, reduserer og gjenvinner avfall og bruker vær- og vinddata for mer effektive flyvninger som sparer drivstoff. Norwegian ønsker å være det mest bærekraftige valget for passasjerene.
Følg Norwegian på Facebook, X, Instagram, LinkedIn og YouTube.
Les mer
Attachments
Original Link
Original Document
Permalink
Disclaimer
Norwegian Air Shuttle ASA published this content on 02 November 2023 and is solely responsible for the information contained therein. Distributed by Public, unedited and unaltered, on 02 November 2023 06:04:23 UTC.
Fjellbris
02.11.2023 kl 09:13
6634
8,9 nå, ser vi 9 tallet igjen allerede i dag?😀
Grattis til alle med aksjer tidenes resultat👌
Blir tidenes shortskvis dette😉
Grattis til alle med aksjer tidenes resultat👌
Blir tidenes shortskvis dette😉
Ransen
02.11.2023 kl 09:18
6573
Børsverdien er vel fortsatt under egenkapitalen. Er ikke meg bekjent noen andre bedrifter på OB i samme situasjon.
Det er en grunn til at de setter kursmål på mellom 12 og 18 kroner
Kursen var over 10 kroner i august
Det er en grunn til at de setter kursmål på mellom 12 og 18 kroner
Kursen var over 10 kroner i august
Redigert 02.11.2023 kl 09:21
Du må logge inn for å svare
Artige
02.11.2023 kl 09:26
6617
Fjellbris skrev Artige - da er vi opp 9,7% i dag😉
Herlig. Gøy å bomme litt. Dette lover godt.
Mølleren
02.11.2023 kl 09:29
6629
Rolig nå;-) neste halvåret blir knallhardt pluss 2 kriger som vi ikkje vet utgangen av Cool down and stay cool✋🏿
HerbM
02.11.2023 kl 09:33
6591
bellx skrev Shorten har jo økt de siste to dagene.
Shorterne har det nok blytungt nå ;)
HerbM
02.11.2023 kl 09:52
6517
Selv på 10 kr per aksje vil nas mest sansynlig få en PE på bare 5 for året 2023. Historisk har det ligget på rundt 10. Frister ikke å selge
coccoman
02.11.2023 kl 09:54
6534
Spådommer om Morgendagen - NAS ned og Norse opp.
Fasit ble heldigvis fullstendig omvent. Fullstendig ! Oppdrifta i aksjen er enorm og snart må også neste shorter innse skivebommen og dekke inn ;O)
Fasit ble heldigvis fullstendig omvent. Fullstendig ! Oppdrifta i aksjen er enorm og snart må også neste shorter innse skivebommen og dekke inn ;O)
NorCan
02.11.2023 kl 10:19
6434
Norwegian avviser Norse-spekulasjoner
– Norse står ikke på vår agenda nå, sier Norwegian-sjefen.
Geir Karlsen, toppsjef i Norwegian
Geir Karlsen, toppsjef i Norwegian Foto: Terje Bendiksby / NTB
Eivind BøeFredrick Chr. Ekeseth
Publisert:
Publisert:
Nå nettopp
Saken oppdateres...
– Kan dere bekrefte eller avkrefte at dere ikke er en av dem som har flagget interesse for Norse?
– Norse står ikke på vår agenda nå, sier Geir Karlsen.
Publisert:
Publisert: 2. november 2023 10:14
– Norse står ikke på vår agenda nå, sier Norwegian-sjefen.
Geir Karlsen, toppsjef i Norwegian
Geir Karlsen, toppsjef i Norwegian Foto: Terje Bendiksby / NTB
Eivind BøeFredrick Chr. Ekeseth
Publisert:
Publisert:
Nå nettopp
Saken oppdateres...
– Kan dere bekrefte eller avkrefte at dere ikke er en av dem som har flagget interesse for Norse?
– Norse står ikke på vår agenda nå, sier Geir Karlsen.
Publisert:
Publisert: 2. november 2023 10:14
NorCan
02.11.2023 kl 10:55
6321
NAS: VIL FORTSETTE Å JOBBE MED UTBYTTEPROSESS GJENNOM VÅREN
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle er på vei mot en posisjon der selskapet vil være i stand til å utbetale utbytte til aksjonærene. Prosessen med dette vil fortsette gjennom våren. Det sier konsernsjef Geir Karlsen under selskapets kvartalspresentasjon torsdag. -Den prosessen vil fortsette gjennom våren, og vi vil oppdatere markedet når det er noe å oppdatere med, men det er målet, sier han. Ellers sier Karlsen at det ikke er noen nyheter om Widerøe-transaksjonen og at Norwegian er i dialog med Konkurransetilsynet. TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle er på vei mot en posisjon der selskapet vil være i stand til å utbetale utbytte til aksjonærene. Prosessen med dette vil fortsette gjennom våren. Det sier konsernsjef Geir Karlsen under selskapets kvartalspresentasjon torsdag. -Den prosessen vil fortsette gjennom våren, og vi vil oppdatere markedet når det er noe å oppdatere med, men det er målet, sier han. Ellers sier Karlsen at det ikke er noen nyheter om Widerøe-transaksjonen og at Norwegian er i dialog med Konkurransetilsynet. TDN Direkt finans@tdn.no Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Null
02.11.2023 kl 11:30
6210
Oppgang på 10-15% i dag vil være helt ok
SÅ får vi nok en 5 % i morgen også
det vil si opp 20 fra i går før helgen er ok
opp m ot 10 kr ;O)
Null
SÅ får vi nok en 5 % i morgen også
det vil si opp 20 fra i går før helgen er ok
opp m ot 10 kr ;O)
Null
HerbM
02.11.2023 kl 11:33
6283
Hehe ikke usansynlig det. Snart vil nye høyere kursmål komme som perler på en snor..
Bagara
02.11.2023 kl 11:55
6323
Lønnsnivået for piloter i USA har alltid vært høyt. Det stemmer at de best betalte har noen millioner, men de tallene du nevner her må du nesten dokumentere.
Strategi
02.11.2023 kl 12:21
6233
Ta høyde for ytterligere press fra Voleon og Arrow mot slutten av dagen, hold på aksjene.
NASLover
02.11.2023 kl 15:40
5594
OBS OBS OBS shorting har økt nå opptil 2.33% fra 1.72% tidligere.
Skjønner ikke hvordan tør dem å gjøre short på en slik aksje der egenkapital er lik som børs verdi av selskapet og et selskap som tjener gull og masse penger
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORWEGIAN%20AIR%20SHUTTLE&land=nor
Skjønner ikke hvordan tør dem å gjøre short på en slik aksje der egenkapital er lik som børs verdi av selskapet og et selskap som tjener gull og masse penger
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORWEGIAN%20AIR%20SHUTTLE&land=nor
coccoman
02.11.2023 kl 15:43
5700
MILLENNIUM INTERNATIONAL MANAGEMENT LP 4 955 712 0,51% 01.11.2023
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 6 765 301 0,70% 01.11.2023
ARROWSTREET CAPITAL, LIMITED PARTNERSHIP 10 780 779 1,12% 31.10.2023
Fantastisk å sjekke shorteregisteret og se at alle de tre største økte shortene sine i går. I dag fikk alle tre bekreftet tidenes dåligste timing ;O))) I morgen får vi se hvem som angret og dekket seg inn med tap i dag.
Ser at Wiss Air rapporterer om knallsterk oktober med 10% trafikkøkning fra okt 22 ;O)) Hvis NAS leverer noe tilsvarendeser vi 10'ern ! (Husk: uten Flyr og til dobbelte billettpriser)
Hau, hau
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 6 765 301 0,70% 01.11.2023
ARROWSTREET CAPITAL, LIMITED PARTNERSHIP 10 780 779 1,12% 31.10.2023
Fantastisk å sjekke shorteregisteret og se at alle de tre største økte shortene sine i går. I dag fikk alle tre bekreftet tidenes dåligste timing ;O))) I morgen får vi se hvem som angret og dekket seg inn med tap i dag.
Ser at Wiss Air rapporterer om knallsterk oktober med 10% trafikkøkning fra okt 22 ;O)) Hvis NAS leverer noe tilsvarendeser vi 10'ern ! (Husk: uten Flyr og til dobbelte billettpriser)
Hau, hau
Redigert 02.11.2023 kl 16:11
Du må logge inn for å svare
Det koster å betale utbytte i NAS siden det nesten er en milliard aksjer
Ett par lusne kroner så er 2 milliarder vekk fra kassa
Ett par lusne kroner så er 2 milliarder vekk fra kassa
Ransen
02.11.2023 kl 15:53
5861
Ser ut til at shorterne baserer seg på at det er 85000 dumme småaksjonærer i NAS. Hvis 75% av dem velger å overse alle meglers kursmål og gode tall i dag, så skal du se dem kommer godt i pluss.
Nå er volumet såpass lavt igjen at de kan hjelpe til med egne midler....
Nå er volumet såpass lavt igjen at de kan hjelpe til med egne midler....
Redigert 02.11.2023 kl 15:55
Du må logge inn for å svare
HerbM
02.11.2023 kl 16:57
5632
2 kroner hadde vært et utbytte på 20%. Tror de fleste hadde vært mer enn fornøyd med det.
niets
02.11.2023 kl 17:27
5574
Tja... hvis shorterne solgte i dag fikk de jo en god pris. Trøkket er kanskje ute av aksjen slik at den synker i morgen? Eller i overimorgen?
Møkki
02.11.2023 kl 17:35
5542
De satset nok på at NAS ikke skulle levere over forventninger. Bad choice!
Uansett ... ser ikke vekk i fra at de nå låner det de får tak i av NAS "billetter", for å unngå å avslutte posisjoner med tap. Mulig de tenker at det blir labre måneder fremover, og at dagens suverene tall skal være glemt i løpet av no time.
For den som tenker litt langsiktig, vil dette gå veien. Denne skal godt over 10,- igjen om ikke lenge.
Uansett ... ser ikke vekk i fra at de nå låner det de får tak i av NAS "billetter", for å unngå å avslutte posisjoner med tap. Mulig de tenker at det blir labre måneder fremover, og at dagens suverene tall skal være glemt i løpet av no time.
For den som tenker litt langsiktig, vil dette gå veien. Denne skal godt over 10,- igjen om ikke lenge.
Strategi
02.11.2023 kl 17:37
5599
Så langt er de 3 kameratene
Totalt sett på minus med 20.5 mill kr, så så langt har dette ikke vært noen fest.
Regner med at det her blir flere kraftige angrep.
Totalt sett på minus med 20.5 mill kr, så så langt har dette ikke vært noen fest.
Regner med at det her blir flere kraftige angrep.
coccoman
02.11.2023 kl 18:02
5839
De som shortet i går, som de tre nevnte, solgte nasaksjer til 8 kr som de kunne kjøpe tilbake i dag til rundt 9 kr. De har tapt rundt 1 kr per shorteaksje + omkostninger og dermed gått på en smell ;O)
De som shortet i dag solgte i intervallet 8,7 - 9,23. Jeg tviler på at det blir en god short, talla for oktober er for gode og billettprisene for høye. Vi ser nas i 9,5 i morra!
Hau, hau
De som shortet i dag solgte i intervallet 8,7 - 9,23. Jeg tviler på at det blir en god short, talla for oktober er for gode og billettprisene for høye. Vi ser nas i 9,5 i morra!
Hau, hau
Redigert 02.11.2023 kl 18:10
Du må logge inn for å svare
Adam05
02.11.2023 kl 18:43
5737
SHORT POSITION
Active positions
22 501 792
ACC. SHORT %
2,33%
LATEST POSITION
01.11.2023
MILLENNIUM INTERNATIONAL MANAGEMENT LP 4 955 712 0,51% 01.11.2023
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 6 765 301 0,70% 01.11.2023
ARROWSTREET CAPITAL, LIMITED PARTNERSHIP 10 780 779 1,12% 31.10.2023
Active positions
22 501 792
ACC. SHORT %
2,33%
LATEST POSITION
01.11.2023
MILLENNIUM INTERNATIONAL MANAGEMENT LP 4 955 712 0,51% 01.11.2023
VOLEON CAPITAL MANAGEMENT LP 6 765 301 0,70% 01.11.2023
ARROWSTREET CAPITAL, LIMITED PARTNERSHIP 10 780 779 1,12% 31.10.2023
Redigert 02.11.2023 kl 18:44
Du må logge inn for å svare
Strategi
02.11.2023 kl 19:21
5670
I overmorgen er det lørdag, men som du sier vil det nok bli press på kursen, de prøvde seg litt i dag men trykket opp var for sterkt.
Men dette er ikke over.
Det som er viktig er at aksjonærene og ikke minst nye investorer i dag fikk en oppdatering på fakta basert informasjon og tall.
Dette var sterkt og dermed ble det et lettelses rally for de som er trofaste i aksjen.
Omsetning i aksjen 361 mill, høyt over det normale selvfølgelig.
Det ble sannsynligvis landet en del langsiktige posisjoner i tillegg til trading og oppsvinget var mer enn etterlengtet.
Men dette er ikke over.
Det som er viktig er at aksjonærene og ikke minst nye investorer i dag fikk en oppdatering på fakta basert informasjon og tall.
Dette var sterkt og dermed ble det et lettelses rally for de som er trofaste i aksjen.
Omsetning i aksjen 361 mill, høyt over det normale selvfølgelig.
Det ble sannsynligvis landet en del langsiktige posisjoner i tillegg til trading og oppsvinget var mer enn etterlengtet.
Strategi
02.11.2023 kl 20:05
5621
Dow Index
33,794.79
+ 520.21
1.56%
S&P 500 Index
4,313.84
+ 75.98
1.79%
NASDAQ Index
13,285.90
+ 224.43
1.72%
Last updated Nov 2 at 3:02:54 PM ET
😎✈️✈️✈️
33,794.79
+ 520.21
1.56%
S&P 500 Index
4,313.84
+ 75.98
1.79%
NASDAQ Index
13,285.90
+ 224.43
1.72%
Last updated Nov 2 at 3:02:54 PM ET
😎✈️✈️✈️
Ransen
02.11.2023 kl 20:13
5758
https://www.finansavisen.no/finans/2023/11/02/8053854/norwegian-sjefen-og-scatec-sjefen-gjestet-okonominyhetene
NAS er i en fantastisk finansiell situasjon. Det meldes om 15-20% mer booking denne vinteren enn i fjor.. svært gode leverandøravtaler osv.
NAS er i en fantastisk finansiell situasjon. Det meldes om 15-20% mer booking denne vinteren enn i fjor.. svært gode leverandøravtaler osv.
Kåre Grønn
02.11.2023 kl 20:28
5844
Som jeg har sagt, reise er menneskets lys i tunellen! Det stopper aldri!!
Uljanov
02.11.2023 kl 21:58
5727
DNB: Norwegian Air Shuttle’s Q3 report was strong, including
figures above consensus and better-than-expected
guidance. We reiterate our BUY and have increased our
target price to NOK13.5 (12), having raised our estimates for 2023 and 2024.
figures above consensus and better-than-expected
guidance. We reiterate our BUY and have increased our
target price to NOK13.5 (12), having raised our estimates for 2023 and 2024.
NASLover
02.11.2023 kl 22:09
5714
Norwegian Air Shuttle (NAS)
9.00 NOK+0.85 (+10.38 %)
1. Arrowstreet Capital, Limited Partnership
1.12 % 97.03 M -9.12 M 8.01 NOK -10.63 M
2- Millennium International Management Lp
0.51 % 44.60 M -4.19 M 8.15 NOK -4.19 M
3. Voleon Capital Management Lp
0.70 % 60.89 M -5.72 M 8.15 NOK -5.72 M
Sum: 2.33 % 202.52 M -19.03 M -20.55 M
9.00 NOK+0.85 (+10.38 %)
1. Arrowstreet Capital, Limited Partnership
1.12 % 97.03 M -9.12 M 8.01 NOK -10.63 M
2- Millennium International Management Lp
0.51 % 44.60 M -4.19 M 8.15 NOK -4.19 M
3. Voleon Capital Management Lp
0.70 % 60.89 M -5.72 M 8.15 NOK -5.72 M
Sum: 2.33 % 202.52 M -19.03 M -20.55 M
Uljanov
02.11.2023 kl 22:13
5720
Bra ikke denne karen fikk rett:
Stepping
I går kl 15:30 1990
Fjellbris skrev
Blir EBITDA som forventet i morgen har NAS da 10 miliarder på bok👍 Kursmål «husa» nå på 12-18,1 …… «..
Det er jo veldig enkelt for dem på Fredag å si ooopps nytt kursmål 7.
Stepping
I går kl 15:30 1990
Fjellbris skrev
Blir EBITDA som forventet i morgen har NAS da 10 miliarder på bok👍 Kursmål «husa» nå på 12-18,1 …… «..
Det er jo veldig enkelt for dem på Fredag å si ooopps nytt kursmål 7.
coccoman
03.11.2023 kl 07:36
5557
Jepp, kanonresutat. Endelig justerer husa estimatene for q4, resultatet for 2023 og 24 - estimater og ender opp med høyere kursmål. Dette vil bekreftes når trafikktalla for oktober fra nas tikker inn over helga ;O))
Markedet med shortene i spissen har priset inn en trafikknedgang som aldri kom. Skivebom! Nå opplever vi en reiselyst av en annen verden, en økning fra i fjor! Og det til langt høyere billettpriser. Fuelprisene var høye i fjor og er fortsatt høye, men Norwegian har sikret billig drivstoff i 2023 og 24 og flyr på billigere fuel enn konkurrentene (Karlsen på HO-tv i går). Flyr er vekk og Nas tar markedsandeler. Kursen på skarve 9 er 10-12 % lavere enn i august da prisdumpingen på nas-aksjen pga shorting startet, så nas skal fort tilbake til 10-tallet da innsiderne syntes at aksjen var bliiig og lastet opp.
Tipser om Erik Heimdals innlegg på Shareville som viser hvordan Nas vil navigere for å kunne betaler utbytte fra 24q3 ;O) Fredriksen vet hva han holder på med!
Ha en spennede dag på børsen, her er sterke krefter og mye turbulens i sving i børsen mest gøyale tradingaksje! Kursjustering pågår!
Hau, hau
Markedet med shortene i spissen har priset inn en trafikknedgang som aldri kom. Skivebom! Nå opplever vi en reiselyst av en annen verden, en økning fra i fjor! Og det til langt høyere billettpriser. Fuelprisene var høye i fjor og er fortsatt høye, men Norwegian har sikret billig drivstoff i 2023 og 24 og flyr på billigere fuel enn konkurrentene (Karlsen på HO-tv i går). Flyr er vekk og Nas tar markedsandeler. Kursen på skarve 9 er 10-12 % lavere enn i august da prisdumpingen på nas-aksjen pga shorting startet, så nas skal fort tilbake til 10-tallet da innsiderne syntes at aksjen var bliiig og lastet opp.
Tipser om Erik Heimdals innlegg på Shareville som viser hvordan Nas vil navigere for å kunne betaler utbytte fra 24q3 ;O) Fredriksen vet hva han holder på med!
Ha en spennede dag på børsen, her er sterke krefter og mye turbulens i sving i børsen mest gøyale tradingaksje! Kursjustering pågår!
Hau, hau
Redigert 03.11.2023 kl 07:44
Du må logge inn for å svare
Ransen
03.11.2023 kl 07:48
5508
Som GK sier i intervjuet, familier som har en prioriteringsliste, så ligger reise høyt på denne. Det bekrefter også tallene.
Det aller beste med denne historien er at de har så mye penger og driver så godt og effektivt at de får gode avtaler fra underleverandører og gode priser på store kunder som staten f.eks. Det er altså vinn vinn vinn hele veien.
Aksjen er i dag så underpriset at det er en skam. Ingen andre flyselskap i europa kan sammenlignes med NAS, det nærmeste ligger 200% høyere priset og sliter med gammel flypark
Det aller beste med denne historien er at de har så mye penger og driver så godt og effektivt at de får gode avtaler fra underleverandører og gode priser på store kunder som staten f.eks. Det er altså vinn vinn vinn hele veien.
Aksjen er i dag så underpriset at det er en skam. Ingen andre flyselskap i europa kan sammenlignes med NAS, det nærmeste ligger 200% høyere priset og sliter med gammel flypark
Longline
03.11.2023 kl 07:59
5539
Blir en fin reise de her✈️NORWEGIAN AIR SHUTTLE AS økt kursmål kr 14, fra tidligere 12,7kr ved analytiker Eirik Rafdal hos Carnegie Group. Anbefaling BUY
Ole Martin Westgaard hos DNB Markets sier seg enig i anbefalingen , kursmål 13,5kr.
Ole Martin Westgaard hos DNB Markets sier seg enig i anbefalingen , kursmål 13,5kr.
HerbM
03.11.2023 kl 09:18
5327
Skyhøy omsetning både i dag og i går, kan tyde på langvarig oppgang :)