Norwegian - Ta plass
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
02.05.2024 kl 09:05
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Norwegian begynner å bli attraktiv nå og selv om det sies at man ikke skal fange en fallende kniv, tror jeg dette er et gunstig tidspunkt å gå inn i aksjen.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Mølleren
17.11.2023 kl 21:59
9206
Neste 6 mnd er det tap mellom ca 3-4 milliarder da er Norwegian vært ca 5kr den med hull i.
coccoman
17.11.2023 kl 22:18
9164
Du vurderer ikke å holde deg til korn som som du muligens har litt greie på?
Situasjonen er at aksjen har gått fra 8 til 10 kr i november uten at de tre store shorterne har rukket å dekke seg inn, de sitter alene med ca 28 mill shortede aksjer.
Q3-talla var over forventning. Flyr er historie og med det prisdumperen i Q4. Oktobertalla til NAS viste stor økning fra i fjor og billettprisene er gode. Aksjen stiger på høy omsetning, hele 14 mill på fredag. Det er nå umulig å kjøpe millioner av aksjer uten at kursen går til 11 .... det er jo dit norwegianaksjen skal i neste uke. Når Qube, Arrowstreet eller Voleon dekker seg inn skjer det veldig fort.
Fortsatt god helg ;O) Hau, hau
Situasjonen er at aksjen har gått fra 8 til 10 kr i november uten at de tre store shorterne har rukket å dekke seg inn, de sitter alene med ca 28 mill shortede aksjer.
Q3-talla var over forventning. Flyr er historie og med det prisdumperen i Q4. Oktobertalla til NAS viste stor økning fra i fjor og billettprisene er gode. Aksjen stiger på høy omsetning, hele 14 mill på fredag. Det er nå umulig å kjøpe millioner av aksjer uten at kursen går til 11 .... det er jo dit norwegianaksjen skal i neste uke. Når Qube, Arrowstreet eller Voleon dekker seg inn skjer det veldig fort.
Fortsatt god helg ;O) Hau, hau
Redigert 18.11.2023 kl 09:56
Du må logge inn for å svare
Ransen
17.11.2023 kl 22:24
9161
Tenker at den avtalen på nye fly har en grei verdi ja. Samtidig med lang leveringstid så er det problemer med P&W motorene i Airbusen og svært mange fly blir satt på bakken i 2024. Da må vi avhjelpe trafikken med Boeingmaskinene. Lufthansa er særlig rammet og dette i tillegg til Star alliancen, så kan man tenke videre selv….
HerbM
18.11.2023 kl 16:39
8911
Interessant hvordan avinor sliter, samtidig som flyselskapene gjør det godt, og særlig da norwegian. Hvordan kan dette ha seg? Jo, for selv om flere passasjerer flyr i år, var det færre avganger i både andre og tredje kvartal på norske flyplasser. Dette kan tyde på at flyselskapene ikke hadde kapasitet til å møte årets etterspørsel, og det stemmer godt overens med lange bestillingstider fra både boeing og airbus, og høye leasingpriser.
NAS har økt sin markedsandel i norge siden i fjor, men ikke nok til å tilsvare 23% høyere inntekter, som de fikk i årets 3.kv sammenliknet med i fjor. Årets sommerinntekt kommer hovedsakelig av dyrere billetpriser. Nå som flyr er ute av bildet kan nas ta mer bærekraftig betalt, og som vi har sett flyr ikke nordmenn noe mindre av den grunn.
Poenget her er at selv om NAS har hatt et bra år, er markedet langt fra mettet, og potenialet fortsat stort. Og bare små prosentendringer i inntekt gir enorme forskjeller på profitt, som i årets 3.kv der overskuddet doblet seg til 2 milliarder fra 1 milliard året før.
NAS har økt sin markedsandel i norge siden i fjor, men ikke nok til å tilsvare 23% høyere inntekter, som de fikk i årets 3.kv sammenliknet med i fjor. Årets sommerinntekt kommer hovedsakelig av dyrere billetpriser. Nå som flyr er ute av bildet kan nas ta mer bærekraftig betalt, og som vi har sett flyr ikke nordmenn noe mindre av den grunn.
Poenget her er at selv om NAS har hatt et bra år, er markedet langt fra mettet, og potenialet fortsat stort. Og bare små prosentendringer i inntekt gir enorme forskjeller på profitt, som i årets 3.kv der overskuddet doblet seg til 2 milliarder fra 1 milliard året før.
sisterx
18.11.2023 kl 17:35
8870
Jeg tenker på et beløp, og det er kr. 30. Om 6-8 måneder tror jeg kr. 30 vil være for lavt
Stabukk
18.11.2023 kl 18:52
8885
Avinor sliter kanskje med for høy bemanning i forhold til inntektene? Vanlig måte å rette opp det, er å redusere bemanningen, som for eksempel TV2 gjør. Avinor frir til en skattekåt regjering for å dra inn økte avgifter. Det kan på en eller annen måte gå ut over flyselskapene, enten ved redusert overskudd eller færre passasjerer som følge av at billettprisene må økes ytterligere.
Norwegian er i mine øyne godt drevet og vurderer inngang med tidshorisont 12-18 måneder.
Norwegian er i mine øyne godt drevet og vurderer inngang med tidshorisont 12-18 måneder.
Mølleren
18.11.2023 kl 19:15
8859
Avinor har jo sinnsyke priser på Taxfree og cafene/serveringsteder de må takke seg selv.
NASLover
18.11.2023 kl 21:15
8775
Mølleren skrev Kjøper når kursen rasser ned til 5 kroneren den med hull i 🥹
Du ser og snakker som en Joker
Redigert 18.11.2023 kl 21:16
Du må logge inn for å svare
sisterx
18.11.2023 kl 21:39
8743
Taxfree-kvotene ble redusert for en tid tilbake. En politisk beslutning har resultert i reduserte inntekter for Avinor.
Konsekvensene for «folk flest» («vanlige folks tur», populært omdøpt til … «vanlige folks tur til å bli flådd») er høyere billettpriser fordi flyselskapene må få dekket de høyere avgiftene gjennom høyere billettpriser (slik vil det jo alltid være med mere og flere skatter og avgifter, på alle varer og tjenester (som også bidrar til høyere inflasjon, KPI) -/Høyere billettpriser OG lavere taxfree-kvoter enn tidligere er resultatet for deg og meg.
https://www.abcnyheter.no/reise/reisenyheter/2023/01/31/195900737/regjeringen-skroter-taxfree-nedleggelse
Konsekvensene for «folk flest» («vanlige folks tur», populært omdøpt til … «vanlige folks tur til å bli flådd») er høyere billettpriser fordi flyselskapene må få dekket de høyere avgiftene gjennom høyere billettpriser (slik vil det jo alltid være med mere og flere skatter og avgifter, på alle varer og tjenester (som også bidrar til høyere inflasjon, KPI) -/Høyere billettpriser OG lavere taxfree-kvoter enn tidligere er resultatet for deg og meg.
https://www.abcnyheter.no/reise/reisenyheter/2023/01/31/195900737/regjeringen-skroter-taxfree-nedleggelse
Ransen
19.11.2023 kl 09:23
8494
Det betyr lite for NAS. De har hedget fuel for 23 og 24. For dem som har fulgt ekstra godt med kunne se at Norwegian faktisk har gjort de beste avtalene på fuel i Europa.
Det føyer seg inn i rekken av gode avtaler som kan oppnås når man har god og sunn økonomi.
Absolutt ingen ting kan hindre kursen i å stige, fortsatt handles det for under verdien av kassabeholdningen, som øker for hver eneste dag.
Toppen blir nå hvis de tar løs de vinterparkerte flyene for å avhjelpe andre selskap i kapasitetsknipe, eller at Lufhansa kommer med bud. Uansett ser vi kurs over 12 kroner innen utgang av 23
Det føyer seg inn i rekken av gode avtaler som kan oppnås når man har god og sunn økonomi.
Absolutt ingen ting kan hindre kursen i å stige, fortsatt handles det for under verdien av kassabeholdningen, som øker for hver eneste dag.
Toppen blir nå hvis de tar løs de vinterparkerte flyene for å avhjelpe andre selskap i kapasitetsknipe, eller at Lufhansa kommer med bud. Uansett ser vi kurs over 12 kroner innen utgang av 23
Mølleren
19.11.2023 kl 12:04
8374
Øker hver eneste dag seriøst?
6 neste måneder vil gå med tap det vet alle som har litt opp i øverste etasje.
Norwegian er en farlig aksje plutselig blir det bom stopp overalt i verden.
6 neste måneder vil gå med tap det vet alle som har litt opp i øverste etasje.
Norwegian er en farlig aksje plutselig blir det bom stopp overalt i verden.
Uljanov
19.11.2023 kl 12:39
8358
På det nye Hegnarforumet som kommer, så håper jeg at det kommer til å komme en knapp der man kan blokke brukere man ikke vil se i tråden. Hei HO, kan dere ordne det?
VIP001
19.11.2023 kl 12:40
8375
Norwegian har tatt solide grep for å demme opp for mindre passasjerer i vintersesongen. Men det er sagt at flyene er unormalt fulle for tiden og det begynner å bli lite billetter igjen rundt juletider. Spenningen rundt et mulig oppkjøp, en solid ledelse, mye cash på bok og det er kun få måneder igjen til vi kommer på nyåret hvor folk begynner å kjøpe feriebilletter igjen, så er NAS i en unik posisjon til å kunne få en kraftig økning fremover. Bryter vi 10 så er det bare å holde på hatten :)
Redigert 19.11.2023 kl 12:40
Du må logge inn for å svare
golf`ern
19.11.2023 kl 13:20
8320
Uljanov, øverst til høyere i rubrikken din finnes der tre prikker.
Der kan du blokkere alle som skriver negativt om NAS...
Der kan du blokkere alle som skriver negativt om NAS...
Kåre Grønn
19.11.2023 kl 14:05
8299
Hei folkens! Hvor høyt tror dere Norwegian skal på høyeste nivå i løpet av 2024/2025 (begrunn svaret!) ??
Redigert 19.11.2023 kl 14:06
Du må logge inn for å svare
Uljanov
19.11.2023 kl 15:36
8242
Takk golferen. Ikke alle som skriver negativt, bare de useriøse ;-)
VIP001
19.11.2023 kl 16:46
8321
De som er nettroll pleier å være de som ble stående igjen på perrongen da toget gikk. Når en skriver veldig useriøst her så vet alle at en har gått på en smell og er bitter. Alltid morsomt å lese :)
Ransen
19.11.2023 kl 16:55
8336
Det skal ikke mye til før det virkelig tar av:
Sissner gir ikke helt opp i flybransjen, og følger nøye med utviklingen i NAS.
https://cdn.jwplayer.com/previews/XnUlcRef%0A
Sissner gir ikke helt opp i flybransjen, og følger nøye med utviklingen i NAS.
https://cdn.jwplayer.com/previews/XnUlcRef%0A
VIP001
19.11.2023 kl 17:31
8311
Mølleren skrev Har toget gått fra perrongen😅
Etter oppgang på nesten 25% på ca. tre uker vil jeg si at det er gått fra perrongen ja. Så jeg forstår at enkelte kan føle litt bitterhet, men jeg tror det skal langt nordover så det er fortsatt mulighet å hoppe på da :)
Redigert 19.11.2023 kl 17:35
Du må logge inn for å svare
Strategi
19.11.2023 kl 18:36
8288
Ja, Sissener er en smarting og følger selvfølgelig utviklingen nøye, Han snakker om herredømme i Norge noe som nå er mer enn sannsynlig.
Litt om konkurranse tilsynet; tilsynet har tapt sine 3 siste saker, de tapte Sparebank saken mot DNB og andre saker og kjører på videre, en diktering av Norwegian på hvordan denne transaksjonen skal gjennomføres og på hvilke betingelser ser jeg det er Widerøe og Norwegian som må beslutte.
Dette har de sannsynligvis allerede avtalt seg imellom og dette handler om tillit mellom 2 parter, hvor begge parter ser fordeler ved at Norwegian tar styringen fremover. Jeg er 110 % sikker på at avtalen gjennomføres og at det ikke er noe annet fornuftig alternativ.
Det er ikke Konkurransetilsynets oppgave å bruke "makt" og "diktere", de kan påpeke på en ryddig måte til partene og ta en dialog, så må man tilpasse noe og dette blir helt sikkert gjort.
Å bruke SAS som rådgiver i denne saken sier mye om Konkurransetilsynet.
Det kan faktisk hende at Norwegian og Widerøe, truer med og/eller tar dette til rettsvesenet slik flere har gjort, tror selv ikke dette skjer og tipper på en snarlig avklaring.
Litt om konkurranse tilsynet; tilsynet har tapt sine 3 siste saker, de tapte Sparebank saken mot DNB og andre saker og kjører på videre, en diktering av Norwegian på hvordan denne transaksjonen skal gjennomføres og på hvilke betingelser ser jeg det er Widerøe og Norwegian som må beslutte.
Dette har de sannsynligvis allerede avtalt seg imellom og dette handler om tillit mellom 2 parter, hvor begge parter ser fordeler ved at Norwegian tar styringen fremover. Jeg er 110 % sikker på at avtalen gjennomføres og at det ikke er noe annet fornuftig alternativ.
Det er ikke Konkurransetilsynets oppgave å bruke "makt" og "diktere", de kan påpeke på en ryddig måte til partene og ta en dialog, så må man tilpasse noe og dette blir helt sikkert gjort.
Å bruke SAS som rådgiver i denne saken sier mye om Konkurransetilsynet.
Det kan faktisk hende at Norwegian og Widerøe, truer med og/eller tar dette til rettsvesenet slik flere har gjort, tror selv ikke dette skjer og tipper på en snarlig avklaring.
Kåre Grønn
19.11.2023 kl 20:59
8155
Blir helt klart avtale! Triggerne kommer på løpende bånd. Kursen kan ha stukket av allerede og vi kan gå inn i 10-11 nivå allerede next week.. Håper bare ikke ting skjer for raskt
Redigert 19.11.2023 kl 21:06
Du må logge inn for å svare
Ransen
19.11.2023 kl 21:10
8157
Jeg er ikke lenger støttende til dette oppkjøpet. La Widerøe seile sin egen sjø og la Norwegian ta del i Star alliance. De reisende vil det enklest mulig. I tillegg kommer det 40 nye ruter i 2024, nye fly er på vei og gode avtaler trer i kraft på nyåret.
Geir K sier at det nå også melder seg et nytt stort marked som de ikke har sett tidligere. Vil tro st dette dreier seg om andre reiselivsaktører i norden som tidligere har hatt storavtaler med andre flyselskap. Venter børsmeldinger ang dette…
Geir K sier at det nå også melder seg et nytt stort marked som de ikke har sett tidligere. Vil tro st dette dreier seg om andre reiselivsaktører i norden som tidligere har hatt storavtaler med andre flyselskap. Venter børsmeldinger ang dette…
Strategi
20.11.2023 kl 07:28
7787
Skjønner hva du mener, men hvorfor ikke begge deler.
😉
Det som er viktig i denne overtakelsen er at Karlsen ikke lar seg diktere for mye.
Når det er sagt så tror jeg kursen i Norwegian nå for alvor kan starte stigningen.
Teknisk ser den bra ut.
Fundamentalt ser den bra ut.
Det er god kontroll på vinter sesongen med oppløftende booking tall, samt at olja holder seg forholdsvis stabil og vi vet at store deler av volumet er sikret med hedging til laaangt ut i 2024.
Vi vet også at sterke avtaler vil slå inn rett over nyttår med økt tilgang på rutene fra de statlige avtalene.
Vi har også Strawberry som er mye verd.
Vi kan anta at Widerøe avtalen landes, om den ikke landes er det heller ingen krise og jeg vil tro at dette i så fall resulterer i et sterkere samarbeide mellom de 2 parter dersom dette er fordelaktig for Norwegian.
----
Vi ser nå at short siden er i store problemer etter mitt skjønn, det gjelder Arrow Street Capital - Qube- og Voleon samt en rekke andre med short under 0.5 %.
Disse sitter nå i en uheldig situasjon som det er vrient å komme seg godt ut av.
Tviler sterk på at short forsterkes ytterligere her oppe, ser vi litt bakover ble short andelen forsterket flere ganger på svært lave priser og dette ser vi resultatet av nå, sterk short inndekk de siste børs dager, Nok er Nok og de er tvunget til å starte massiv inndekk for å begrense ytterligere tap.
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORWEGIAN%20AIR%20SHUTTLE&land=nor
Alt dette understøttes av et Norwegian som har massivt med midler på bok, god fyllingsgrad til sterke priser på flyene, flere sterke avtaleinngåelser som vil slå inn fremover.
Videre har vi det faktum at short gjerne dekkes inn mot nytt år, i tillegg vil vi sannsynligvis få godt nytt rundt Star Alliance, regner med at det er forhandlinger med Lufthansa "as we speak".
Det spekuleres fra analytikere om BUD på Norwegian, basert på god utvikling samt Fly i bestilling med leveranser på kort tidshorisont, det er nå stor mangel på fly globalt.
Skjer dette sitter de som er short i en katastrofalt dårlig situasjon.
Basert på overnevnte tror jeg det nå er et godt klima for å laste videre opp og jeg tror også nye investorer nå er på vei inn i et positivt klima.
Kan selvfølgelig legge til at Norwegian nå blir sett på som et av de aller best i klassen i sitt segment når det gjelder drift og punktlighet.
Dette er kun basert på mine tanker om et sannsynlig senario basert på tilgjengelig informasjon i markedet.
😉
Det som er viktig i denne overtakelsen er at Karlsen ikke lar seg diktere for mye.
Når det er sagt så tror jeg kursen i Norwegian nå for alvor kan starte stigningen.
Teknisk ser den bra ut.
Fundamentalt ser den bra ut.
Det er god kontroll på vinter sesongen med oppløftende booking tall, samt at olja holder seg forholdsvis stabil og vi vet at store deler av volumet er sikret med hedging til laaangt ut i 2024.
Vi vet også at sterke avtaler vil slå inn rett over nyttår med økt tilgang på rutene fra de statlige avtalene.
Vi har også Strawberry som er mye verd.
Vi kan anta at Widerøe avtalen landes, om den ikke landes er det heller ingen krise og jeg vil tro at dette i så fall resulterer i et sterkere samarbeide mellom de 2 parter dersom dette er fordelaktig for Norwegian.
----
Vi ser nå at short siden er i store problemer etter mitt skjønn, det gjelder Arrow Street Capital - Qube- og Voleon samt en rekke andre med short under 0.5 %.
Disse sitter nå i en uheldig situasjon som det er vrient å komme seg godt ut av.
Tviler sterk på at short forsterkes ytterligere her oppe, ser vi litt bakover ble short andelen forsterket flere ganger på svært lave priser og dette ser vi resultatet av nå, sterk short inndekk de siste børs dager, Nok er Nok og de er tvunget til å starte massiv inndekk for å begrense ytterligere tap.
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORWEGIAN%20AIR%20SHUTTLE&land=nor
Alt dette understøttes av et Norwegian som har massivt med midler på bok, god fyllingsgrad til sterke priser på flyene, flere sterke avtaleinngåelser som vil slå inn fremover.
Videre har vi det faktum at short gjerne dekkes inn mot nytt år, i tillegg vil vi sannsynligvis få godt nytt rundt Star Alliance, regner med at det er forhandlinger med Lufthansa "as we speak".
Det spekuleres fra analytikere om BUD på Norwegian, basert på god utvikling samt Fly i bestilling med leveranser på kort tidshorisont, det er nå stor mangel på fly globalt.
Skjer dette sitter de som er short i en katastrofalt dårlig situasjon.
Basert på overnevnte tror jeg det nå er et godt klima for å laste videre opp og jeg tror også nye investorer nå er på vei inn i et positivt klima.
Kan selvfølgelig legge til at Norwegian nå blir sett på som et av de aller best i klassen i sitt segment når det gjelder drift og punktlighet.
Dette er kun basert på mine tanker om et sannsynlig senario basert på tilgjengelig informasjon i markedet.
Redigert 20.11.2023 kl 08:05
Du må logge inn for å svare
coccoman
20.11.2023 kl 07:43
7771
Jepp, i dag skal det kjempes om tiern! De siste 14 dagene har shortene jobbet iherdig for kursfall i håp om billigere inndekning. Kjøpsinteressen har vært enorm og aksjen faller ikke. Nei-og-nei! Nå sitter de tre store sitter i klisteret med hele 28 millioner tapsaksjer og de risikerer å tape enda flere millioner kroner. Huff, huff.
Konsolideringen i det norske flymarkedet er startet og vinneren er klar. Spettet og Sissener ser at aksjen fortsatt er 18% billigere enn for 6 mnd siden. Spettet tok en kjapp trade like før q3 - resultatet. Sissener som satset på feil hest ser hva som skjer og vil inn i aksjen, men det er jo pinlig å avsløre egne feil etter stygge usaklige utfall mot servicen til Norwegian! JA, vi kommer til å gapskratte når JPS avsløres i å eie NAS - aksjer ;O)))))
I dag skal det kriges om 10 - kronersgrensa. Ha en morsom dag i børsens beste traderaksje ;O) Hau, hau
kl 09:17:09. Ding dong, første gang ! ;O)))
kl 11:02 Ding dong, andre og siste gang? Ser at Avinor rapporterer om trafikkøkning i forhold til i fjor. Alarmen hyler i shorteleiren !!!
Fest setebeltene, nå blir det turbulens!
Hau, hau
Konsolideringen i det norske flymarkedet er startet og vinneren er klar. Spettet og Sissener ser at aksjen fortsatt er 18% billigere enn for 6 mnd siden. Spettet tok en kjapp trade like før q3 - resultatet. Sissener som satset på feil hest ser hva som skjer og vil inn i aksjen, men det er jo pinlig å avsløre egne feil etter stygge usaklige utfall mot servicen til Norwegian! JA, vi kommer til å gapskratte når JPS avsløres i å eie NAS - aksjer ;O)))))
I dag skal det kriges om 10 - kronersgrensa. Ha en morsom dag i børsens beste traderaksje ;O) Hau, hau
kl 09:17:09. Ding dong, første gang ! ;O)))
kl 11:02 Ding dong, andre og siste gang? Ser at Avinor rapporterer om trafikkøkning i forhold til i fjor. Alarmen hyler i shorteleiren !!!
Fest setebeltene, nå blir det turbulens!
Hau, hau
Redigert 20.11.2023 kl 11:22
Du må logge inn for å svare
Ransen
20.11.2023 kl 07:48
7754
Godt innlegg.
Når det gjelder oppkjøp så mener analytikerne at Norwegian er mer aktuelt uten Widerøe, altså som rent selskap.
Her kommer det blant annet inn det faktum at de var tidlig ute med ordre hos Boeing på nye maskiner. I dag er situasjonen en langt annen vedr leveringstid.
Når det gjelder oppkjøp så mener analytikerne at Norwegian er mer aktuelt uten Widerøe, altså som rent selskap.
Her kommer det blant annet inn det faktum at de var tidlig ute med ordre hos Boeing på nye maskiner. I dag er situasjonen en langt annen vedr leveringstid.
Strategi
20.11.2023 kl 08:53
7609
Kåre Grønn
20.11.2023 kl 09:28
7478
Tipper shortingtime er ut nå.. toget er gått for nytt nivå slik vi pratet om i går. En glede!
Redigert 20.11.2023 kl 09:29
Du må logge inn for å svare
Ransen
20.11.2023 kl 11:27
7241
Aksjen er fortsatt godt under nivået som var i sommer, men fundamentalt mye sterkere…
Tror neppe at kursmålene på mellom 12 og 16 kroner er gjettet frem…
Tror neppe at kursmålene på mellom 12 og 16 kroner er gjettet frem…
Strategi
20.11.2023 kl 16:51
7015
Kan ikke klage på dagens oppgang, bra dag for oss Norwegian tilhengere.
✈️✈️✈️✈️✈️✈️
✈️✈️✈️✈️✈️✈️