Norwegian - Ta plass
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
02.05.2024 kl 09:05
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Norwegian begynner å bli attraktiv nå og selv om det sies at man ikke skal fange en fallende kniv, tror jeg dette er et gunstig tidspunkt å gå inn i aksjen.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Strategi
08.12.2023 kl 07:32
4201
Det vi har sett de siste 2 dagene er at de som sitter short har endret strategi, for første gang siden aksjen var på 8 kr ser vi nå at adferd er endret.
Selvfølgelig er ikke 2 dager mye å henge endret adferd på, allikevel kan det se ut til at de har delvis innsett at tidligere stadig manipulering ved nedsalgs press ikke har funket.
Blir spennende fremover mot nytt år og inn i januar om denne inndeknings trenden forsetter, jeg personlig tror det.
Tiden vi har foran oss vil gi oss svaret.
Det er vel i så fall i overkant av 25 mill aksjer som skal dekkes inn, 2.72 %.
Dette er ikke gjort på et kvarter.
Selvfølgelig er ikke 2 dager mye å henge endret adferd på, allikevel kan det se ut til at de har delvis innsett at tidligere stadig manipulering ved nedsalgs press ikke har funket.
Blir spennende fremover mot nytt år og inn i januar om denne inndeknings trenden forsetter, jeg personlig tror det.
Tiden vi har foran oss vil gi oss svaret.
Det er vel i så fall i overkant av 25 mill aksjer som skal dekkes inn, 2.72 %.
Dette er ikke gjort på et kvarter.
Redigert 08.12.2023 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
sisterx
07.12.2023 kl 22:00
4489
Småaksjonærer klarte i tilstrekkelig grad å holde fingrene unna salgs-knappen i dag. 👍 Det er ikke lett når vi har vært med på den forbaskede shortingen så mange ganger. Men i dag lønte det seg å ikke bli psyket ut, aksjen stoppet jo på dagens høyeste. Holder vi på aksjene våre, må alle som vil inn av vanlige aksjonærer, pluss shorterne som må kjøpe tilbake aksjene de har shortet - bli tvunget til å betale stadig mere. Ikke selg aksjene billig er min mantra. Da gir jeg gevinsten til de som manipulerer markedet med short. Det har jeg ikke lyst til!
NASLover
07.12.2023 kl 16:21
4595
Da har short gjengen har dekt inn ca. 2mil aksjer i dag.
Klar at dem sliter å holde kursen ned i disse tider mottatt av det som de klarte å gjøre i sommer tida.
De dekker inn sakte men sikkert.
Klar at dem sliter å holde kursen ned i disse tider mottatt av det som de klarte å gjøre i sommer tida.
De dekker inn sakte men sikkert.
HerbM
07.12.2023 kl 16:07
4607
Jo, men regner man med alt (cash, fly, gjeld osv) har ikke nas verdier for halvparten av cash beholdningen. Det er forventet inntjening man betaler for.
Hvilke tilsvarende selskaper prises 3-4 ganger høyere enn nas? Hvis vi bruker pe prises nas LANGT høyere enn de fleste, f.eks klm og lufthansa
Hvilke tilsvarende selskaper prises 3-4 ganger høyere enn nas? Hvis vi bruker pe prises nas LANGT høyere enn de fleste, f.eks klm og lufthansa
Kåre Grønn
07.12.2023 kl 12:26
4807
Shorting er fullt lovlig! Og det er også en kjemperisiko. Velter først shorten, er pengene så og si loost. For dere som har litt ro i forhold til å ikke har belånt penger så er Norwegian selskapet som kommer til å stige til et nivå ingen i sin villeste fantasi hadde trodd. Legger du inn mye penger, blir du rik ved å bevare roen og ha tålmodighet. Norwegian er en bankers på oppgang og vellykkethet. Reisetrykket er enormt og folk i fra Norge vil oppleve og føle de lever. Dermed kan ikke reiselivet stoppe opp på noen måte. Vi er også beskyttet med vår frihet og vårt demokrati, slik at det politiske systemet fungerer og ønsker at folket skal ha det godt. Det blir spennende når Norwegian kommer enda mer inn med sitt miljøprogram i fremtid, der flyene om få år blir utslippsfrie! Norge, Norwegian og alt rundt flyselskapet går på skinner og kommer til å bli brennhett, når folk for opp øya for selskapet. Hold og gled dere til nyåret! Riktig god jul så lenge!
Redigert 07.12.2023 kl 12:27
Du må logge inn for å svare
NASLover
07.12.2023 kl 11:20
4840
Mølleren skrev Avtalt spill er vel ulovlig på Ose?
Hvis shortning er lovlig kan man ikke snakke om avtat spill som ulvolig lolz
Ransen
07.12.2023 kl 10:16
4690
Mølleren skrev Nå for Norwegian grisebank hva skjer?
Ingen fare. Dette er avtalt spill.
Kursen er i pluss ved børsslutt, og noen småaksjonærer mindre
Neste test er kr 11,04. Forøvrig har det tekniske stemt godt med kursutviklingen tatt i betraktning at selskapet har 85k småsparere.
Kursen er i pluss ved børsslutt, og noen småaksjonærer mindre
Neste test er kr 11,04. Forøvrig har det tekniske stemt godt med kursutviklingen tatt i betraktning at selskapet har 85k småsparere.
Redigert 07.12.2023 kl 10:19
Du må logge inn for å svare
Kåre Grønn
07.12.2023 kl 10:05
4667
Direkterute Oslo - Istanbul er en gullgruve. Nok et påfyll. Norge er full av Tyrkere som vil pendle.
Ransen
07.12.2023 kl 09:59
4646
Det kjempes nå hardt for å holde aksjen under verdien av kontantene i selskapet. Tilsvarende selskap, da med tynnere lommebok prises 3-4 ganger høyere.
Et under om ikke noen sluker denne godbiten snart.
Et under om ikke noen sluker denne godbiten snart.
Strategi
07.12.2023 kl 08:25
4743
Kan jo ta med innlegget fra Fangal i går som sier noe om IATA sin LØNNSOMHETSPROGNOSE fremover.
Fangal
I går kl 11:09
1478
06.12.2023 11:02:30
LUFTFART: IATA HØYNER LØNNSOMHETSPROGNOSE FOR BRANSJEN I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Den internasjonale luftfartsorganisasjonen IATA anslår at luftfartsbransjens nettoresultat vil nå 23,3 milliarder dollar i 2023, er mer enn doblet fra organisasjonens tidligere estimat på 9,8 milliarder dollar fra juni 2023.
Det fremgår av en IATA-melding onsdag, ifølge Bloomberg News.
For 2024 ventes nettoresultat for luftfartsbransjen å bli 25,7 milliarder dollar.
https://www.iata.org/en/pressroom/2023-releases/2023-12-06-01/
Fangal
I går kl 11:09
1478
06.12.2023 11:02:30
LUFTFART: IATA HØYNER LØNNSOMHETSPROGNOSE FOR BRANSJEN I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Den internasjonale luftfartsorganisasjonen IATA anslår at luftfartsbransjens nettoresultat vil nå 23,3 milliarder dollar i 2023, er mer enn doblet fra organisasjonens tidligere estimat på 9,8 milliarder dollar fra juni 2023.
Det fremgår av en IATA-melding onsdag, ifølge Bloomberg News.
For 2024 ventes nettoresultat for luftfartsbransjen å bli 25,7 milliarder dollar.
https://www.iata.org/en/pressroom/2023-releases/2023-12-06-01/
Redigert 07.12.2023 kl 08:32
Du må logge inn for å svare
Strategi
07.12.2023 kl 08:16
4749
Det vil alltid være konkurranse i reiselivs markedet, Norwegian har vist at de takler dette på en utmerket måte og som du sier er G. Karlsen selvfølgelig fullt klar over dette.
Dette ligger allerede inn i estimatene til Norwegian på det de forventer av markedet fremover og estimatene er meget sterke.
Norwegian som selskap står veldig sterkt i Norge og Europa, best på punktlighet og god service nye fly osv.
Norwegians avtaler med TUI, Staten, Strawberry og andre er viktige for Norwegian og kommer til å spille en avgjørende rolle.
Når det gjelder økning av short er jeg enig med Ransen, det er mer av teknisk art for å flytte innslagspunktet høyere opp, altså en teknisk forbedrende øvelse.
Senest 3 januar kommer konkurransetilsynet med avgjørelse på Widerøe saken, vi må kunne forvente at dette går greit i gjennom med mindre tilpasninger.
Bare å slappe av, ingen ting er forandret for Norwegians utsikter fremover.
De er fortsatt også kun priset til kontantbeholdningen i selskapet.
Dette ligger allerede inn i estimatene til Norwegian på det de forventer av markedet fremover og estimatene er meget sterke.
Norwegian som selskap står veldig sterkt i Norge og Europa, best på punktlighet og god service nye fly osv.
Norwegians avtaler med TUI, Staten, Strawberry og andre er viktige for Norwegian og kommer til å spille en avgjørende rolle.
Når det gjelder økning av short er jeg enig med Ransen, det er mer av teknisk art for å flytte innslagspunktet høyere opp, altså en teknisk forbedrende øvelse.
Senest 3 januar kommer konkurransetilsynet med avgjørelse på Widerøe saken, vi må kunne forvente at dette går greit i gjennom med mindre tilpasninger.
Bare å slappe av, ingen ting er forandret for Norwegians utsikter fremover.
De er fortsatt også kun priset til kontantbeholdningen i selskapet.
Redigert 07.12.2023 kl 08:18
Du må logge inn for å svare
Ransen
06.12.2023 kl 23:50
4953
NASLover skrev Dem har berørt feil aksje sammen med deg
Det er fremdeles noen som hevder at jorda er flat
Ransen
06.12.2023 kl 23:48
4591
Hvis du har sett q3 intervjuet med Geir K, så sier han at det ikke er noe om, men når utlendingene kommer i konkurranse med NAS, og de er forberedt.
To årsaker:
- sprengt kapasitet på europeiske flyplasser
- nordmenn er betalingsdyktige.
Forøvrig stiller de med samme vilkår bortsett fra kompetanse for operasjon i norske værforhold.
To årsaker:
- sprengt kapasitet på europeiske flyplasser
- nordmenn er betalingsdyktige.
Forøvrig stiller de med samme vilkår bortsett fra kompetanse for operasjon i norske værforhold.
Redigert 06.12.2023 kl 23:48
Du må logge inn for å svare
Ransen
06.12.2023 kl 23:39
4542
Helt enig i alt du skriver. I tillegg er det en overvekt av flyanalytikere som nå mener flyselskapene drives bedre enn noen gang, mye pga lærdom fra inntektsbortfallet under pandemien.
Ransen
06.12.2023 kl 23:31
4534
Kan være at de girer opp for å øke startprisen, derav kan de begrense tapene ved innløsing hvis aksjen holder seg i ro.
Imidlertid er det mulig at aksjen klatrer til minimum laveste kursmål satt av analytikerne på 12nok. Kommer det et bud er de ferdig….og vi kan juble
Imidlertid er det mulig at aksjen klatrer til minimum laveste kursmål satt av analytikerne på 12nok. Kommer det et bud er de ferdig….og vi kan juble
StephanDerrick
06.12.2023 kl 22:28
4486
Samtidig dukker det opp en del negative forhold også.
ØKT KONKURRANSE
I disse tider starter Air Baltic opp direkteruter fra Oslo, Bergen og Torp-Sandefjord til Gran Canaria.
Litt utpå våren skal samme selskap til med direkteruter mellom Sandefjord-Torp og København og slik sett sikkert plukke en god del kunder fra Arendal til Drammen som ellers ville ha flydd fra Gardermoen, muligens med NAS.
At Air Baltic etablerer seg på ruter direkte ut i fra Norge til sydligere deler av Europa, er garantert et resultat av de høye flyprisene som de ser at blant annet NAS har greid å ta ut over lengre tid.
Vi bør absolutt være forberedt på mer av det samme som vil øke konkurransen og dermed ramme marginene til NAS.
I samme moment kan vi ta med at Ryanair starter direkterute fra Torp-Sandefjord til Dubrovnik og Pisa.
Supermarginene som vi har sett nå i det siste er sansynligvis toppen av hva vi vil få se. Både pga økt konkurranse og pga lavere kjøpekraft blant Olav og Kari.
POSITIVT:
Oljeprisen har fallt markant
ØKT KONKURRANSE
I disse tider starter Air Baltic opp direkteruter fra Oslo, Bergen og Torp-Sandefjord til Gran Canaria.
Litt utpå våren skal samme selskap til med direkteruter mellom Sandefjord-Torp og København og slik sett sikkert plukke en god del kunder fra Arendal til Drammen som ellers ville ha flydd fra Gardermoen, muligens med NAS.
At Air Baltic etablerer seg på ruter direkte ut i fra Norge til sydligere deler av Europa, er garantert et resultat av de høye flyprisene som de ser at blant annet NAS har greid å ta ut over lengre tid.
Vi bør absolutt være forberedt på mer av det samme som vil øke konkurransen og dermed ramme marginene til NAS.
I samme moment kan vi ta med at Ryanair starter direkterute fra Torp-Sandefjord til Dubrovnik og Pisa.
Supermarginene som vi har sett nå i det siste er sansynligvis toppen av hva vi vil få se. Både pga økt konkurranse og pga lavere kjøpekraft blant Olav og Kari.
POSITIVT:
Oljeprisen har fallt markant
Redigert 06.12.2023 kl 22:31
Du må logge inn for å svare
Strategi
06.12.2023 kl 22:02
4444
Riktig som Mølleren sier; de øker og øker shorten, samtidig øker og øker tapet.
Farlig sport å ta nedsalg som gjør at inndekningen blir vanskeligere og vanskeligere så dette er risikosport på høyt nivå.
Vi vet det kommer nyheter fremover som vil være svært kursdrivende, og jeg tror at å øke shorten kun gjør det verre og verre å dekke inn.
Den ene aktøren valgte å dekke seg inn, det vi har sett i flere omganger er at short prosenten stadig har økt, samtidig har oppgang i kursen påført aktørene store tap.
Du lar ikke short % løpe løpsk i et selskap som er priset til kontantbeholdning og som nå setter av midler i utbytte fond.
Brent Spot som er Norwegians største utgiftspost er på lave 74,29 USD
Investorer er i økende grad på vei inn i Norwegian og vi forventer en fortsatt sterk vinter sett i forhold til fjoråret.
Vi venter innen kort tid endelig svar fra konkurransetilsynet hvor Norwegian vil komme med noen avhjelpende tiltak.
Ref: Norwegian har foreslått avhjelpande tiltak knytt til bakketenester. Sidan forslaget ikkje omfattar alle konkurranseskadane som tilsynet førebels har lagt til grunn i saka er ikkje dette vurdert å vere tilstrekkeleg til å godkjenne oppkjøpet.
Partane har no frist til 8. desember med å svare på Konkurransetilsynet sin førebelse vurdering. Tilsynet sin endelege frist for å fatte vedtak i saka er 3. januar 2024.
https://konkurransetilsynet.no/vurderer-a-forby-norwegian-sitt-kjop-av-wideroe/
Mye spennede ligger fremfor Norwegian.
At vi skal ned herfra ser jeg som helt usannsynlig, det er min personlige mening.
Dette kan ende i tidenes Short squeeze.
Farlig sport å ta nedsalg som gjør at inndekningen blir vanskeligere og vanskeligere så dette er risikosport på høyt nivå.
Vi vet det kommer nyheter fremover som vil være svært kursdrivende, og jeg tror at å øke shorten kun gjør det verre og verre å dekke inn.
Den ene aktøren valgte å dekke seg inn, det vi har sett i flere omganger er at short prosenten stadig har økt, samtidig har oppgang i kursen påført aktørene store tap.
Du lar ikke short % løpe løpsk i et selskap som er priset til kontantbeholdning og som nå setter av midler i utbytte fond.
Brent Spot som er Norwegians største utgiftspost er på lave 74,29 USD
Investorer er i økende grad på vei inn i Norwegian og vi forventer en fortsatt sterk vinter sett i forhold til fjoråret.
Vi venter innen kort tid endelig svar fra konkurransetilsynet hvor Norwegian vil komme med noen avhjelpende tiltak.
Ref: Norwegian har foreslått avhjelpande tiltak knytt til bakketenester. Sidan forslaget ikkje omfattar alle konkurranseskadane som tilsynet førebels har lagt til grunn i saka er ikkje dette vurdert å vere tilstrekkeleg til å godkjenne oppkjøpet.
Partane har no frist til 8. desember med å svare på Konkurransetilsynet sin førebelse vurdering. Tilsynet sin endelege frist for å fatte vedtak i saka er 3. januar 2024.
https://konkurransetilsynet.no/vurderer-a-forby-norwegian-sitt-kjop-av-wideroe/
Mye spennede ligger fremfor Norwegian.
At vi skal ned herfra ser jeg som helt usannsynlig, det er min personlige mening.
Dette kan ende i tidenes Short squeeze.
Redigert 06.12.2023 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
Mølleren
06.12.2023 kl 21:38
4423
De øker og øker, de har nok gjort hjemme leksen sin🚦ingen amantører vi snakker om her👍
NASLover
06.12.2023 kl 21:29
4425
Short gjengen har økt shorting % men samtidig økte tapt på over 11mil kun i dag
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORWEGIAN%20AIR%20SHUTTLE&land=nor
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORWEGIAN%20AIR%20SHUTTLE&land=nor
Redigert 06.12.2023 kl 21:29
Du må logge inn for å svare
Strategi
06.12.2023 kl 15:51
4813
Vi har nå kommet til et stadie som nevnt ovenfor, hvor investorer kommer på banen på grunn av underliggende verdier og fremtidig inndekk av short,
M.a,o en dobbel effekt.
Vi skal til minimum 14 - 15 kr, uten bud så oppsiden er formidabel, aksjen er priset til omtrent kontantbeholdning,
Nå går vi for utbytte eller oppkjøp,
M.a,o en dobbel effekt.
Vi skal til minimum 14 - 15 kr, uten bud så oppsiden er formidabel, aksjen er priset til omtrent kontantbeholdning,
Nå går vi for utbytte eller oppkjøp,
Redigert 06.12.2023 kl 15:56
Du må logge inn for å svare
Strategi
06.12.2023 kl 13:51
4975
Det er mange elementer som taler for ekstrem stigning i kursen fremover.
Mulig og sannsynlig bud slik Ransen antyder, vi ser hele bransjen konsoliderer og skaper sterke enheter for å ivareta sterk fremtidig markedsposisjon.
En annen trigger som kan komme på plass når som helst nå er oppkjøpet av Widerøe som etter alle solemerker glir glass igjennom med små tilpasninger.
Videre har vi foran oss en kommende voldsom short inndekk som gjerne skjer før og/ eller rundt nyttår.
Rett på nyåret har vi inngåtte avtaler med staten som slår inn.
Reiselivet forventer en sterk vintersesong i snørike Norge og turistnæringen har meldt om gode bookinger.
Videre kommer effekten av Strawberry avtalen som det forventes mye av.
Det er bare å ramse opp.
Mulig og sannsynlig bud slik Ransen antyder, vi ser hele bransjen konsoliderer og skaper sterke enheter for å ivareta sterk fremtidig markedsposisjon.
En annen trigger som kan komme på plass når som helst nå er oppkjøpet av Widerøe som etter alle solemerker glir glass igjennom med små tilpasninger.
Videre har vi foran oss en kommende voldsom short inndekk som gjerne skjer før og/ eller rundt nyttår.
Rett på nyåret har vi inngåtte avtaler med staten som slår inn.
Reiselivet forventer en sterk vintersesong i snørike Norge og turistnæringen har meldt om gode bookinger.
Videre kommer effekten av Strawberry avtalen som det forventes mye av.
Det er bare å ramse opp.
Fangal
06.12.2023 kl 11:09
5200
06.12.2023 11:02:30
LUFTFART: IATA HØYNER LØNNSOMHETSPROGNOSE FOR BRANSJEN I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Den internasjonale luftfartsorganisasjonen IATA anslår at luftfartsbransjens nettoresultat vil nå 23,3 milliarder dollar i 2023, er mer enn doblet fra organisasjonens tidligere estimat på 9,8 milliarder dollar fra juni 2023.
Det fremgår av en IATA-melding onsdag, ifølge Bloomberg News.
For 2024 ventes nettoresultat for luftfartsbransjen å bli 25,7 milliarder dollar.
LUFTFART: IATA HØYNER LØNNSOMHETSPROGNOSE FOR BRANSJEN I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Den internasjonale luftfartsorganisasjonen IATA anslår at luftfartsbransjens nettoresultat vil nå 23,3 milliarder dollar i 2023, er mer enn doblet fra organisasjonens tidligere estimat på 9,8 milliarder dollar fra juni 2023.
Det fremgår av en IATA-melding onsdag, ifølge Bloomberg News.
For 2024 ventes nettoresultat for luftfartsbransjen å bli 25,7 milliarder dollar.
Ransen
06.12.2023 kl 10:21
5285
Aksjen klatrer sakte og sikkert basert på ekstrem god kostnadskontroll, god kvalitet og kjent merkevare.
Et under om det ikke innkommer bud ila 14 dager nå.
Tre potensielle selskap kunne kjøpt dette kvalitetsselskapet til gibortpris i ett jafs.
Ryanair(lavpris all the way)
IAG(british airways m.fl)
Lufthansa(Star Alliance)
Et under om det ikke innkommer bud ila 14 dager nå.
Tre potensielle selskap kunne kjøpt dette kvalitetsselskapet til gibortpris i ett jafs.
Ryanair(lavpris all the way)
IAG(british airways m.fl)
Lufthansa(Star Alliance)
Kåre Grønn
06.12.2023 kl 10:01
5340
Tar av i 2024. Geir og co har stålkontroll! Goood jul :)))))) Hau hau
Ransen
06.12.2023 kl 09:15
5452
Til sammenligning så har ikke SAS mulighet til å gjøre gode drivstoffavtaler. SAS betaler markedspris ved hver fylling pga den økonomiske situasjonen. NAS har mye penger og får svært gode avtaler, faktisk blant de beste i europa..
Ace771
06.12.2023 kl 08:25
5580
YIELD KRAFTIG OPP!
Kapasiteten ble kuttet med 6% mens yield er opp ca 20% sammenlignet med november i fjor. Dette er kanontall som viser at de soper inn selv i tradisjonelt svake november!
Kapasiteten ble kuttet med 6% mens yield er opp ca 20% sammenlignet med november i fjor. Dette er kanontall som viser at de soper inn selv i tradisjonelt svake november!
Strategi
06.12.2023 kl 08:25
5570
Veldig bra .
Tar man en titt på Oljeprisen som er flyselskapenes største utgiftspost ser dette svært bra ut for Norwegian sin del.
Mye er hegdet i lang tid fremover som sikring, i tillegg ser oljeprisen ut til å ligge på et gunstig nivå fremover.
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
77,37 USD
Tar man en titt på Oljeprisen som er flyselskapenes største utgiftspost ser dette svært bra ut for Norwegian sin del.
Mye er hegdet i lang tid fremover som sikring, i tillegg ser oljeprisen ut til å ligge på et gunstig nivå fremover.
Brent Spot
Aktiver sanntidskurser
Siste
77,37 USD
Redigert 06.12.2023 kl 08:26
Du må logge inn for å svare
KanonBra5
06.12.2023 kl 07:50
5691
Her er November 2023 rapporten: https://www.norwegian.no/globalassets/ip/documents/about-us/company/investor-relations/reports-and-presentations/monthly-traffic-figures/2023/traffic-report-november-2023.pdf
En nedgang på 2% i passasjerer. Men kapasiteten er ned 6% fra i fjor. Så da i realiteten en oppgang👍 Andre meget hyggelige tall i rapporten er passasjer inntekter (Revenues) Dette er kraftig opp fra i fjor👍😀 Det viser seg at Karlsen hadde rett med å redusere kapasiteten for å få opp profitten👍👍👍👍👍
En nedgang på 2% i passasjerer. Men kapasiteten er ned 6% fra i fjor. Så da i realiteten en oppgang👍 Andre meget hyggelige tall i rapporten er passasjer inntekter (Revenues) Dette er kraftig opp fra i fjor👍😀 Det viser seg at Karlsen hadde rett med å redusere kapasiteten for å få opp profitten👍👍👍👍👍
Strategi
06.12.2023 kl 07:40
5714
Strategi skrev Norwegian: Trafikktall november, kl. 08.00
Sier litt om hva et "gruset" SAS mener om fremtiden.
Markeds utsiktene /analysen vil være på minst lik linje for Norwegian fremover.
Ref: SAS uttalte også i april at omsetningen ville være tilbake på nivåene fra før koronapandemien i 2024, ett år tidligere enn ventet, og at flyselskapet ville få et overskudd før skatt (EBT) i regnskapsåret.
Selskapet har tidligere også publisert forventninger for utviklingen i inntekter, resultat, netto gjelds beholdning og likviditet frem til, og inkludert, regnskapsåret 2026.
https://e24.no/boers-og-finans/i/onrp7B/sas-sjefen-om-aa-gaa-av-boers-vi-kommer-fortsatt-til-aa-holde-kontakten
Konklusjoner må bli at det blir en fantastisk kursutvikling for Norwegian fremover som har et helt annet utgangspunkt sett fra økonomisk og driftsmessig ståsted.
Markeds utsiktene /analysen vil være på minst lik linje for Norwegian fremover.
Ref: SAS uttalte også i april at omsetningen ville være tilbake på nivåene fra før koronapandemien i 2024, ett år tidligere enn ventet, og at flyselskapet ville få et overskudd før skatt (EBT) i regnskapsåret.
Selskapet har tidligere også publisert forventninger for utviklingen i inntekter, resultat, netto gjelds beholdning og likviditet frem til, og inkludert, regnskapsåret 2026.
https://e24.no/boers-og-finans/i/onrp7B/sas-sjefen-om-aa-gaa-av-boers-vi-kommer-fortsatt-til-aa-holde-kontakten
Konklusjoner må bli at det blir en fantastisk kursutvikling for Norwegian fremover som har et helt annet utgangspunkt sett fra økonomisk og driftsmessig ståsted.
Redigert 06.12.2023 kl 07:42
Du må logge inn for å svare
Ransen
06.12.2023 kl 07:38
5727
Dem informerte på børsmorgen i går om at tallene kommer i dag, altså en dag etter kalender.
NASLover
05.12.2023 kl 14:56
6197
Er veldig spent på børsmelding som blir skrevet i dag. Kom ikke noe trafikktall så langt på dagen. Hva som skjer......stor julegave i morgen eller ila uka?