Norwegian - Ta plass
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
02.05.2024 kl 09:05
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Norwegian begynner å bli attraktiv nå og selv om det sies at man ikke skal fange en fallende kniv, tror jeg dette er et gunstig tidspunkt å gå inn i aksjen.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Ransen
06.12.2023 kl 10:21
5390
Aksjen klatrer sakte og sikkert basert på ekstrem god kostnadskontroll, god kvalitet og kjent merkevare.
Et under om det ikke innkommer bud ila 14 dager nå.
Tre potensielle selskap kunne kjøpt dette kvalitetsselskapet til gibortpris i ett jafs.
Ryanair(lavpris all the way)
IAG(british airways m.fl)
Lufthansa(Star Alliance)
Et under om det ikke innkommer bud ila 14 dager nå.
Tre potensielle selskap kunne kjøpt dette kvalitetsselskapet til gibortpris i ett jafs.
Ryanair(lavpris all the way)
IAG(british airways m.fl)
Lufthansa(Star Alliance)
Fangal
06.12.2023 kl 11:09
5305
06.12.2023 11:02:30
LUFTFART: IATA HØYNER LØNNSOMHETSPROGNOSE FOR BRANSJEN I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Den internasjonale luftfartsorganisasjonen IATA anslår at luftfartsbransjens nettoresultat vil nå 23,3 milliarder dollar i 2023, er mer enn doblet fra organisasjonens tidligere estimat på 9,8 milliarder dollar fra juni 2023.
Det fremgår av en IATA-melding onsdag, ifølge Bloomberg News.
For 2024 ventes nettoresultat for luftfartsbransjen å bli 25,7 milliarder dollar.
LUFTFART: IATA HØYNER LØNNSOMHETSPROGNOSE FOR BRANSJEN I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Den internasjonale luftfartsorganisasjonen IATA anslår at luftfartsbransjens nettoresultat vil nå 23,3 milliarder dollar i 2023, er mer enn doblet fra organisasjonens tidligere estimat på 9,8 milliarder dollar fra juni 2023.
Det fremgår av en IATA-melding onsdag, ifølge Bloomberg News.
For 2024 ventes nettoresultat for luftfartsbransjen å bli 25,7 milliarder dollar.
Strategi
06.12.2023 kl 13:51
5080
Det er mange elementer som taler for ekstrem stigning i kursen fremover.
Mulig og sannsynlig bud slik Ransen antyder, vi ser hele bransjen konsoliderer og skaper sterke enheter for å ivareta sterk fremtidig markedsposisjon.
En annen trigger som kan komme på plass når som helst nå er oppkjøpet av Widerøe som etter alle solemerker glir glass igjennom med små tilpasninger.
Videre har vi foran oss en kommende voldsom short inndekk som gjerne skjer før og/ eller rundt nyttår.
Rett på nyåret har vi inngåtte avtaler med staten som slår inn.
Reiselivet forventer en sterk vintersesong i snørike Norge og turistnæringen har meldt om gode bookinger.
Videre kommer effekten av Strawberry avtalen som det forventes mye av.
Det er bare å ramse opp.
Mulig og sannsynlig bud slik Ransen antyder, vi ser hele bransjen konsoliderer og skaper sterke enheter for å ivareta sterk fremtidig markedsposisjon.
En annen trigger som kan komme på plass når som helst nå er oppkjøpet av Widerøe som etter alle solemerker glir glass igjennom med små tilpasninger.
Videre har vi foran oss en kommende voldsom short inndekk som gjerne skjer før og/ eller rundt nyttår.
Rett på nyåret har vi inngåtte avtaler med staten som slår inn.
Reiselivet forventer en sterk vintersesong i snørike Norge og turistnæringen har meldt om gode bookinger.
Videre kommer effekten av Strawberry avtalen som det forventes mye av.
Det er bare å ramse opp.
Strategi
06.12.2023 kl 15:51
4918
Vi har nå kommet til et stadie som nevnt ovenfor, hvor investorer kommer på banen på grunn av underliggende verdier og fremtidig inndekk av short,
M.a,o en dobbel effekt.
Vi skal til minimum 14 - 15 kr, uten bud så oppsiden er formidabel, aksjen er priset til omtrent kontantbeholdning,
Nå går vi for utbytte eller oppkjøp,
M.a,o en dobbel effekt.
Vi skal til minimum 14 - 15 kr, uten bud så oppsiden er formidabel, aksjen er priset til omtrent kontantbeholdning,
Nå går vi for utbytte eller oppkjøp,
Redigert 06.12.2023 kl 15:56
Du må logge inn for å svare
NASLover
06.12.2023 kl 21:29
4530
Short gjengen har økt shorting % men samtidig økte tapt på over 11mil kun i dag
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORWEGIAN%20AIR%20SHUTTLE&land=nor
https://shortnordic.com/detaljer_selskap.php?company=NORWEGIAN%20AIR%20SHUTTLE&land=nor
Redigert 06.12.2023 kl 21:29
Du må logge inn for å svare
Mølleren
06.12.2023 kl 21:38
4528
De øker og øker, de har nok gjort hjemme leksen sin🚦ingen amantører vi snakker om her👍
Strategi
06.12.2023 kl 22:02
4549
Riktig som Mølleren sier; de øker og øker shorten, samtidig øker og øker tapet.
Farlig sport å ta nedsalg som gjør at inndekningen blir vanskeligere og vanskeligere så dette er risikosport på høyt nivå.
Vi vet det kommer nyheter fremover som vil være svært kursdrivende, og jeg tror at å øke shorten kun gjør det verre og verre å dekke inn.
Den ene aktøren valgte å dekke seg inn, det vi har sett i flere omganger er at short prosenten stadig har økt, samtidig har oppgang i kursen påført aktørene store tap.
Du lar ikke short % løpe løpsk i et selskap som er priset til kontantbeholdning og som nå setter av midler i utbytte fond.
Brent Spot som er Norwegians største utgiftspost er på lave 74,29 USD
Investorer er i økende grad på vei inn i Norwegian og vi forventer en fortsatt sterk vinter sett i forhold til fjoråret.
Vi venter innen kort tid endelig svar fra konkurransetilsynet hvor Norwegian vil komme med noen avhjelpende tiltak.
Ref: Norwegian har foreslått avhjelpande tiltak knytt til bakketenester. Sidan forslaget ikkje omfattar alle konkurranseskadane som tilsynet førebels har lagt til grunn i saka er ikkje dette vurdert å vere tilstrekkeleg til å godkjenne oppkjøpet.
Partane har no frist til 8. desember med å svare på Konkurransetilsynet sin førebelse vurdering. Tilsynet sin endelege frist for å fatte vedtak i saka er 3. januar 2024.
https://konkurransetilsynet.no/vurderer-a-forby-norwegian-sitt-kjop-av-wideroe/
Mye spennede ligger fremfor Norwegian.
At vi skal ned herfra ser jeg som helt usannsynlig, det er min personlige mening.
Dette kan ende i tidenes Short squeeze.
Farlig sport å ta nedsalg som gjør at inndekningen blir vanskeligere og vanskeligere så dette er risikosport på høyt nivå.
Vi vet det kommer nyheter fremover som vil være svært kursdrivende, og jeg tror at å øke shorten kun gjør det verre og verre å dekke inn.
Den ene aktøren valgte å dekke seg inn, det vi har sett i flere omganger er at short prosenten stadig har økt, samtidig har oppgang i kursen påført aktørene store tap.
Du lar ikke short % løpe løpsk i et selskap som er priset til kontantbeholdning og som nå setter av midler i utbytte fond.
Brent Spot som er Norwegians største utgiftspost er på lave 74,29 USD
Investorer er i økende grad på vei inn i Norwegian og vi forventer en fortsatt sterk vinter sett i forhold til fjoråret.
Vi venter innen kort tid endelig svar fra konkurransetilsynet hvor Norwegian vil komme med noen avhjelpende tiltak.
Ref: Norwegian har foreslått avhjelpande tiltak knytt til bakketenester. Sidan forslaget ikkje omfattar alle konkurranseskadane som tilsynet førebels har lagt til grunn i saka er ikkje dette vurdert å vere tilstrekkeleg til å godkjenne oppkjøpet.
Partane har no frist til 8. desember med å svare på Konkurransetilsynet sin førebelse vurdering. Tilsynet sin endelege frist for å fatte vedtak i saka er 3. januar 2024.
https://konkurransetilsynet.no/vurderer-a-forby-norwegian-sitt-kjop-av-wideroe/
Mye spennede ligger fremfor Norwegian.
At vi skal ned herfra ser jeg som helt usannsynlig, det er min personlige mening.
Dette kan ende i tidenes Short squeeze.
Redigert 06.12.2023 kl 22:03
Du må logge inn for å svare
StephanDerrick
06.12.2023 kl 22:28
4591
Samtidig dukker det opp en del negative forhold også.
ØKT KONKURRANSE
I disse tider starter Air Baltic opp direkteruter fra Oslo, Bergen og Torp-Sandefjord til Gran Canaria.
Litt utpå våren skal samme selskap til med direkteruter mellom Sandefjord-Torp og København og slik sett sikkert plukke en god del kunder fra Arendal til Drammen som ellers ville ha flydd fra Gardermoen, muligens med NAS.
At Air Baltic etablerer seg på ruter direkte ut i fra Norge til sydligere deler av Europa, er garantert et resultat av de høye flyprisene som de ser at blant annet NAS har greid å ta ut over lengre tid.
Vi bør absolutt være forberedt på mer av det samme som vil øke konkurransen og dermed ramme marginene til NAS.
I samme moment kan vi ta med at Ryanair starter direkterute fra Torp-Sandefjord til Dubrovnik og Pisa.
Supermarginene som vi har sett nå i det siste er sansynligvis toppen av hva vi vil få se. Både pga økt konkurranse og pga lavere kjøpekraft blant Olav og Kari.
POSITIVT:
Oljeprisen har fallt markant
ØKT KONKURRANSE
I disse tider starter Air Baltic opp direkteruter fra Oslo, Bergen og Torp-Sandefjord til Gran Canaria.
Litt utpå våren skal samme selskap til med direkteruter mellom Sandefjord-Torp og København og slik sett sikkert plukke en god del kunder fra Arendal til Drammen som ellers ville ha flydd fra Gardermoen, muligens med NAS.
At Air Baltic etablerer seg på ruter direkte ut i fra Norge til sydligere deler av Europa, er garantert et resultat av de høye flyprisene som de ser at blant annet NAS har greid å ta ut over lengre tid.
Vi bør absolutt være forberedt på mer av det samme som vil øke konkurransen og dermed ramme marginene til NAS.
I samme moment kan vi ta med at Ryanair starter direkterute fra Torp-Sandefjord til Dubrovnik og Pisa.
Supermarginene som vi har sett nå i det siste er sansynligvis toppen av hva vi vil få se. Både pga økt konkurranse og pga lavere kjøpekraft blant Olav og Kari.
POSITIVT:
Oljeprisen har fallt markant
Redigert 06.12.2023 kl 22:31
Du må logge inn for å svare
Ransen
06.12.2023 kl 23:31
4639
Kan være at de girer opp for å øke startprisen, derav kan de begrense tapene ved innløsing hvis aksjen holder seg i ro.
Imidlertid er det mulig at aksjen klatrer til minimum laveste kursmål satt av analytikerne på 12nok. Kommer det et bud er de ferdig….og vi kan juble
Imidlertid er det mulig at aksjen klatrer til minimum laveste kursmål satt av analytikerne på 12nok. Kommer det et bud er de ferdig….og vi kan juble
Ransen
06.12.2023 kl 23:39
4647
Helt enig i alt du skriver. I tillegg er det en overvekt av flyanalytikere som nå mener flyselskapene drives bedre enn noen gang, mye pga lærdom fra inntektsbortfallet under pandemien.
Ransen
06.12.2023 kl 23:48
4696
Hvis du har sett q3 intervjuet med Geir K, så sier han at det ikke er noe om, men når utlendingene kommer i konkurranse med NAS, og de er forberedt.
To årsaker:
- sprengt kapasitet på europeiske flyplasser
- nordmenn er betalingsdyktige.
Forøvrig stiller de med samme vilkår bortsett fra kompetanse for operasjon i norske værforhold.
To årsaker:
- sprengt kapasitet på europeiske flyplasser
- nordmenn er betalingsdyktige.
Forøvrig stiller de med samme vilkår bortsett fra kompetanse for operasjon i norske værforhold.
Redigert 06.12.2023 kl 23:48
Du må logge inn for å svare
Ransen
06.12.2023 kl 23:50
5058
NASLover skrev Dem har berørt feil aksje sammen med deg
Det er fremdeles noen som hevder at jorda er flat
Strategi
07.12.2023 kl 08:16
4854
Det vil alltid være konkurranse i reiselivs markedet, Norwegian har vist at de takler dette på en utmerket måte og som du sier er G. Karlsen selvfølgelig fullt klar over dette.
Dette ligger allerede inn i estimatene til Norwegian på det de forventer av markedet fremover og estimatene er meget sterke.
Norwegian som selskap står veldig sterkt i Norge og Europa, best på punktlighet og god service nye fly osv.
Norwegians avtaler med TUI, Staten, Strawberry og andre er viktige for Norwegian og kommer til å spille en avgjørende rolle.
Når det gjelder økning av short er jeg enig med Ransen, det er mer av teknisk art for å flytte innslagspunktet høyere opp, altså en teknisk forbedrende øvelse.
Senest 3 januar kommer konkurransetilsynet med avgjørelse på Widerøe saken, vi må kunne forvente at dette går greit i gjennom med mindre tilpasninger.
Bare å slappe av, ingen ting er forandret for Norwegians utsikter fremover.
De er fortsatt også kun priset til kontantbeholdningen i selskapet.
Dette ligger allerede inn i estimatene til Norwegian på det de forventer av markedet fremover og estimatene er meget sterke.
Norwegian som selskap står veldig sterkt i Norge og Europa, best på punktlighet og god service nye fly osv.
Norwegians avtaler med TUI, Staten, Strawberry og andre er viktige for Norwegian og kommer til å spille en avgjørende rolle.
Når det gjelder økning av short er jeg enig med Ransen, det er mer av teknisk art for å flytte innslagspunktet høyere opp, altså en teknisk forbedrende øvelse.
Senest 3 januar kommer konkurransetilsynet med avgjørelse på Widerøe saken, vi må kunne forvente at dette går greit i gjennom med mindre tilpasninger.
Bare å slappe av, ingen ting er forandret for Norwegians utsikter fremover.
De er fortsatt også kun priset til kontantbeholdningen i selskapet.
Redigert 07.12.2023 kl 08:18
Du må logge inn for å svare
Strategi
07.12.2023 kl 08:25
4848
Kan jo ta med innlegget fra Fangal i går som sier noe om IATA sin LØNNSOMHETSPROGNOSE fremover.
Fangal
I går kl 11:09
1478
06.12.2023 11:02:30
LUFTFART: IATA HØYNER LØNNSOMHETSPROGNOSE FOR BRANSJEN I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Den internasjonale luftfartsorganisasjonen IATA anslår at luftfartsbransjens nettoresultat vil nå 23,3 milliarder dollar i 2023, er mer enn doblet fra organisasjonens tidligere estimat på 9,8 milliarder dollar fra juni 2023.
Det fremgår av en IATA-melding onsdag, ifølge Bloomberg News.
For 2024 ventes nettoresultat for luftfartsbransjen å bli 25,7 milliarder dollar.
https://www.iata.org/en/pressroom/2023-releases/2023-12-06-01/
Fangal
I går kl 11:09
1478
06.12.2023 11:02:30
LUFTFART: IATA HØYNER LØNNSOMHETSPROGNOSE FOR BRANSJEN I 2023
Oslo (Infront TDN Direkt): Den internasjonale luftfartsorganisasjonen IATA anslår at luftfartsbransjens nettoresultat vil nå 23,3 milliarder dollar i 2023, er mer enn doblet fra organisasjonens tidligere estimat på 9,8 milliarder dollar fra juni 2023.
Det fremgår av en IATA-melding onsdag, ifølge Bloomberg News.
For 2024 ventes nettoresultat for luftfartsbransjen å bli 25,7 milliarder dollar.
https://www.iata.org/en/pressroom/2023-releases/2023-12-06-01/
Redigert 07.12.2023 kl 08:32
Du må logge inn for å svare
Ransen
07.12.2023 kl 09:59
4751
Det kjempes nå hardt for å holde aksjen under verdien av kontantene i selskapet. Tilsvarende selskap, da med tynnere lommebok prises 3-4 ganger høyere.
Et under om ikke noen sluker denne godbiten snart.
Et under om ikke noen sluker denne godbiten snart.
Kåre Grønn
07.12.2023 kl 10:05
4772
Direkterute Oslo - Istanbul er en gullgruve. Nok et påfyll. Norge er full av Tyrkere som vil pendle.
Ransen
07.12.2023 kl 10:16
4795
Ingen fare. Dette er avtalt spill.
Kursen er i pluss ved børsslutt, og noen småaksjonærer mindre
Neste test er kr 11,04. Forøvrig har det tekniske stemt godt med kursutviklingen tatt i betraktning at selskapet har 85k småsparere.
Kursen er i pluss ved børsslutt, og noen småaksjonærer mindre
Neste test er kr 11,04. Forøvrig har det tekniske stemt godt med kursutviklingen tatt i betraktning at selskapet har 85k småsparere.
Redigert 07.12.2023 kl 10:19
Du må logge inn for å svare
NASLover
07.12.2023 kl 11:20
4945
Hvis shortning er lovlig kan man ikke snakke om avtat spill som ulvolig lolz
Kåre Grønn
07.12.2023 kl 12:26
4912
Shorting er fullt lovlig! Og det er også en kjemperisiko. Velter først shorten, er pengene så og si loost. For dere som har litt ro i forhold til å ikke har belånt penger så er Norwegian selskapet som kommer til å stige til et nivå ingen i sin villeste fantasi hadde trodd. Legger du inn mye penger, blir du rik ved å bevare roen og ha tålmodighet. Norwegian er en bankers på oppgang og vellykkethet. Reisetrykket er enormt og folk i fra Norge vil oppleve og føle de lever. Dermed kan ikke reiselivet stoppe opp på noen måte. Vi er også beskyttet med vår frihet og vårt demokrati, slik at det politiske systemet fungerer og ønsker at folket skal ha det godt. Det blir spennende når Norwegian kommer enda mer inn med sitt miljøprogram i fremtid, der flyene om få år blir utslippsfrie! Norge, Norwegian og alt rundt flyselskapet går på skinner og kommer til å bli brennhett, når folk for opp øya for selskapet. Hold og gled dere til nyåret! Riktig god jul så lenge!
Redigert 07.12.2023 kl 12:27
Du må logge inn for å svare
HerbM
07.12.2023 kl 16:07
4712
Jo, men regner man med alt (cash, fly, gjeld osv) har ikke nas verdier for halvparten av cash beholdningen. Det er forventet inntjening man betaler for.
Hvilke tilsvarende selskaper prises 3-4 ganger høyere enn nas? Hvis vi bruker pe prises nas LANGT høyere enn de fleste, f.eks klm og lufthansa
Hvilke tilsvarende selskaper prises 3-4 ganger høyere enn nas? Hvis vi bruker pe prises nas LANGT høyere enn de fleste, f.eks klm og lufthansa
NASLover
07.12.2023 kl 16:21
4700
Da har short gjengen har dekt inn ca. 2mil aksjer i dag.
Klar at dem sliter å holde kursen ned i disse tider mottatt av det som de klarte å gjøre i sommer tida.
De dekker inn sakte men sikkert.
Klar at dem sliter å holde kursen ned i disse tider mottatt av det som de klarte å gjøre i sommer tida.
De dekker inn sakte men sikkert.
sisterx
07.12.2023 kl 22:00
4594
Småaksjonærer klarte i tilstrekkelig grad å holde fingrene unna salgs-knappen i dag. 👍 Det er ikke lett når vi har vært med på den forbaskede shortingen så mange ganger. Men i dag lønte det seg å ikke bli psyket ut, aksjen stoppet jo på dagens høyeste. Holder vi på aksjene våre, må alle som vil inn av vanlige aksjonærer, pluss shorterne som må kjøpe tilbake aksjene de har shortet - bli tvunget til å betale stadig mere. Ikke selg aksjene billig er min mantra. Da gir jeg gevinsten til de som manipulerer markedet med short. Det har jeg ikke lyst til!
Strategi
08.12.2023 kl 07:32
4306
Det vi har sett de siste 2 dagene er at de som sitter short har endret strategi, for første gang siden aksjen var på 8 kr ser vi nå at adferd er endret.
Selvfølgelig er ikke 2 dager mye å henge endret adferd på, allikevel kan det se ut til at de har delvis innsett at tidligere stadig manipulering ved nedsalgs press ikke har funket.
Blir spennende fremover mot nytt år og inn i januar om denne inndeknings trenden forsetter, jeg personlig tror det.
Tiden vi har foran oss vil gi oss svaret.
Det er vel i så fall i overkant av 25 mill aksjer som skal dekkes inn, 2.72 %.
Dette er ikke gjort på et kvarter.
Selvfølgelig er ikke 2 dager mye å henge endret adferd på, allikevel kan det se ut til at de har delvis innsett at tidligere stadig manipulering ved nedsalgs press ikke har funket.
Blir spennende fremover mot nytt år og inn i januar om denne inndeknings trenden forsetter, jeg personlig tror det.
Tiden vi har foran oss vil gi oss svaret.
Det er vel i så fall i overkant av 25 mill aksjer som skal dekkes inn, 2.72 %.
Dette er ikke gjort på et kvarter.
Redigert 08.12.2023 kl 07:34
Du må logge inn for å svare
sisterx
08.12.2023 kl 11:10
5914
Norwegian og Widerøe holdt pressekonferanse i formiddag. Jeg er overbevist om at Norwegian får kjøpt Widerøe. Noe annet vil være lite hensiktsmessig for norsk (NORSK!) flybransje.
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/RGgB3d/slaar-tilbake-mot-konkurransetilsynet-vil-vaere-en-stor-tragedie?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/RGgB3d/slaar-tilbake-mot-konkurransetilsynet-vil-vaere-en-stor-tragedie?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no
Redigert 08.12.2023 kl 11:23
Du må logge inn for å svare
sisterx
08.12.2023 kl 11:24
6187
Strategi skrev Regner med at det skal stå "lite hensiktsmessig" 😉
Ja, «seff» - takk for rettelsen, som nå er innarbeidet i teksten😉
Uljanov
08.12.2023 kl 11:49
6243
På fredag kommer Geir Karlsen til Økonominyhetene. De vises på Finansavisens forsider fra klokken 13.30.
Mølleren
08.12.2023 kl 11:57
6246
Saken er avgjort norwegian har bare klagerett så 99,99% at dommen blir den samme.
Ransen
08.12.2023 kl 12:07
6238
Er vel heller 99,99% sikkert at et bud på 25 kroner kommer snart. Da kan det være det samme med hele Widerøe. Blir sikker bedre at de får et fergeselskap inn på eiersiden igjen....
Redigert 08.12.2023 kl 12:07
Du må logge inn for å svare
Ransen
08.12.2023 kl 13:13
6130
Det skal veldig lite til før den bikker 11 kroner nå, hvilket vil skje når vi tar helg.
Strategi
08.12.2023 kl 13:14
6121
Tror dette går igjennom, det er ikke noe godt annet alternativ.
Det finnes advokater som kan ta seg av dette om nødvendig.
Da må konkurransetilsynet dokumentere sine påstander, det holder ikke med synsing her.
Dette berører ikke bar Norwegian og Widerøe, dette berører i stor grad hele det norske folks rett til et ansvarlig innenlands rutetilbud.
Når det gjelder Norwegian og kursutvikling gjelder det nå og holde seg godt inne.
Det finnes advokater som kan ta seg av dette om nødvendig.
Da må konkurransetilsynet dokumentere sine påstander, det holder ikke med synsing her.
Dette berører ikke bar Norwegian og Widerøe, dette berører i stor grad hele det norske folks rett til et ansvarlig innenlands rutetilbud.
Når det gjelder Norwegian og kursutvikling gjelder det nå og holde seg godt inne.
Redigert 08.12.2023 kl 13:22
Du må logge inn for å svare
Steinhammeren
08.12.2023 kl 13:35
6088
NAS er opp 30% siden tråden ble startet.
Er ganske fornøyd, og utålmodig som jeg hopper jeg over i GSF som ligger nede i bunn.
Har fortsatt troen på NAS og kommer sannsynligvis tilbake ... håper jeg.
12 i god tid innen sommeren kan jeg nesten vedde på.
Plutselig kommer det bud fra Lufthansa og da blir nok GSF stuntet en tabbe.
Lykke til alle NASere.
Er ganske fornøyd, og utålmodig som jeg hopper jeg over i GSF som ligger nede i bunn.
Har fortsatt troen på NAS og kommer sannsynligvis tilbake ... håper jeg.
12 i god tid innen sommeren kan jeg nesten vedde på.
Plutselig kommer det bud fra Lufthansa og da blir nok GSF stuntet en tabbe.
Lykke til alle NASere.
Uljanov
08.12.2023 kl 13:53
6190
Flott intervju med Karlsen på økonominyhetene. Herlig å vite at det er han som styrer skuten.
Strategi
08.12.2023 kl 13:53
6244
Strategi skrev Tror kursen ender over 11 før vi tar helg.
Konklusjon fra dette intervjuet er at dette helt klart løser seg.
Saken tas videre om dette ikke blir godkjent 3 Januar.
Saken tas videre om dette ikke blir godkjent 3 Januar.
Fjellbris
08.12.2023 kl 14:29
6138
Også LO støtter kjøp, og frykter utenlandsk Widerøe oppkjøp:
Frykter utenlandsk Widerøe-oppkjøp
Om Norwegian ikke får lov til å kjøpe Widerøe, kan flyselskapet ende opp med utenlandsk eierskap, tror LO.
Publisert 8. des. 2023 kl. 14.07
BEKYMRET: LO-leder Peggy Følsvik tror Widerøe fort kan bli interessant for utenlandske aktører dersom Norwegian ikke får lov til å kjøpe det. FOTO: NTB
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2023/12/08/8069480/lo-frykter-utenlandsk-wideroe-oppkjop
Frykter utenlandsk Widerøe-oppkjøp
Om Norwegian ikke får lov til å kjøpe Widerøe, kan flyselskapet ende opp med utenlandsk eierskap, tror LO.
Publisert 8. des. 2023 kl. 14.07
BEKYMRET: LO-leder Peggy Følsvik tror Widerøe fort kan bli interessant for utenlandske aktører dersom Norwegian ikke får lov til å kjøpe det. FOTO: NTB
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2023/12/08/8069480/lo-frykter-utenlandsk-wideroe-oppkjop
Redigert 08.12.2023 kl 14:30
Du må logge inn for å svare
NASLover
08.12.2023 kl 14:50
6124
Hvis ikke Norwegian kommer utenlandske aktør på banen å få sine hender på Widerøe.
Det er fortsatt på salg og utelukker ikke om å bli oppkjøp
Det er fortsatt på salg og utelukker ikke om å bli oppkjøp
Strategi
08.12.2023 kl 15:03
6142
Dette vil ikke skje .
Grunnen til dette er at det ikke vil være særlig lønnsomt uten synergier, og konkurransetilsynet har jo ikke tenkt til å legge ned.
Det er faktisk ingen gode løsninger uten Norwegian slik jeg og flere ser det.
At K. Tilsynet bruker SAS som rådgiver i prosessen sier mye, det samme vil vel skje dersom nye aktører kommer på banen.
Dette kommer til å løse seg og det er bra at Karlsen nå er litt "wrang".
Grunnen til dette er at det ikke vil være særlig lønnsomt uten synergier, og konkurransetilsynet har jo ikke tenkt til å legge ned.
Det er faktisk ingen gode løsninger uten Norwegian slik jeg og flere ser det.
At K. Tilsynet bruker SAS som rådgiver i prosessen sier mye, det samme vil vel skje dersom nye aktører kommer på banen.
Dette kommer til å løse seg og det er bra at Karlsen nå er litt "wrang".
Strategi
08.12.2023 kl 15:35
6040
Tipper fortsatt sterk sluttauksjon.
Sluttkurs over 11 er slett ikke usannsynlig.
Sluttkurs over 11 er slett ikke usannsynlig.
Gordon Ekko
08.12.2023 kl 16:55
5903
Kopiert, men så god at den bør vises her også:
Luke 1. 10,34 NOK + 3,94%👍
Luke 2. Stengt.
Luke 3. Stengt
Luke 4. 10.19 Nok - 1,40%👎
Luke 5. 10.29 Nok + 0,88%👍
Luke 6. 10.70 Nok + 3.99%👍
Luke 7. 10.74 Nok + 0.42%👍
Luke 8. 10.86 nok + 1.07%👍
Luke 1. 10,34 NOK + 3,94%👍
Luke 2. Stengt.
Luke 3. Stengt
Luke 4. 10.19 Nok - 1,40%👎
Luke 5. 10.29 Nok + 0,88%👍
Luke 6. 10.70 Nok + 3.99%👍
Luke 7. 10.74 Nok + 0.42%👍
Luke 8. 10.86 nok + 1.07%👍