Norwegian - Ta plass
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
02.05.2024 kl 09:05
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Norwegian begynner å bli attraktiv nå og selv om det sies at man ikke skal fange en fallende kniv, tror jeg dette er et gunstig tidspunkt å gå inn i aksjen.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Strategi
05.02.2024 kl 22:06
4567
Regner det som mer enn sannsynlig at Norse får blir en alliansepartner inn mot Strawberry som eies 50\50 av Stordalen og Norwegian.
Kommer til å tilføre begge parter store fordeler.
Kommer til å tilføre begge parter store fordeler.
Kåre Grønn
05.02.2024 kl 23:03
4735
Dette vil smelle opp i høyder ingen forutser i dag. Elleville tilstander framover. Vent å se!! Hau hau
Redigert 05.02.2024 kl 23:05
Du må logge inn for å svare
Strategi
06.02.2024 kl 07:21
4551
Bjellesau Marius Borthen har nå kjøpt ytterligere 200 000 aksjer i Norwegian og sitter nå med 400 000 aksjer.
Det er først nå de store pengene kommer inn i aksjen, en bekreftelse på dette ser vi nå stadig i media og kursmålene flyttes stadig opp.
Blir ikke overasket om kursen står i over 30 innen 2024 er over.
Her kommer mye til å skje fremover.
Det er først nå de store pengene kommer inn i aksjen, en bekreftelse på dette ser vi nå stadig i media og kursmålene flyttes stadig opp.
Blir ikke overasket om kursen står i over 30 innen 2024 er over.
Her kommer mye til å skje fremover.
Fjellbris
06.02.2024 kl 08:03
4472
Norwegian fraktet 1,14 millioner passasjerer i januar
Norwegian Air Shuttle hadde 1.138.621 passasjerer i januar.
Det opplyser flyselskapet i en børsmelding.
Norwegian økte med dette kabinfaktoren til 83,1 prosent, opp fem prosentpoeng sammenlignet med januar i fjor.
Norwegian rapporterer også at Widerøe fraktet 246.326 passasjerer i januar, noe som gjør at de to selskapene tilsammen fraktet 1,384,947 passengers.
Norwegian fikk nylig grønt lys fra konkurransemyndighetene til å kjøpe opp Widerøe.
Norwegian Air Shuttle hadde 1.138.621 passasjerer i januar.
Det opplyser flyselskapet i en børsmelding.
Norwegian økte med dette kabinfaktoren til 83,1 prosent, opp fem prosentpoeng sammenlignet med januar i fjor.
Norwegian rapporterer også at Widerøe fraktet 246.326 passasjerer i januar, noe som gjør at de to selskapene tilsammen fraktet 1,384,947 passengers.
Norwegian fikk nylig grønt lys fra konkurransemyndighetene til å kjøpe opp Widerøe.
Redigert 06.02.2024 kl 08:06
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
06.02.2024 kl 08:11
4429
Oslo (Infront TDN Direkt): Norwegian Air Shuttle hadde en oppgang i passasjertrafikken (RPK) på 4,0 prosent i januar 2024, sammenlignet med samme periode året før.
Det opplyses i en melding fra selskapet tirsdag.
Kapasiteten (ASK) var ned 3,0 prosent i perioden, sammenlignet med året før. Kabinfaktoren var på 83,1 prosent, opp fem prosentpoeng på årsbasis.
Yield estimeres til 0,82 kroner (0,72) i måneden, som gir en oppgang på 14 prosent på årsbasis. Enhetsinntekten estimeres til 0,68 kroner (0,56), som gir en oppgang på 22 prosent på årsbasis.
Norwegian fraktet 1.138.621 passasjerer i perioden, opp 1 prosent på årsbasis.
Widerøe hadde en oppgang i passasjertrafikken (RPK) på 8,0 prosent i januar 2024, sammenlignet med samme periode året før. Kapasiteten (ASK) var opp 4,0 prosent i perioden, sammenlignet med året før. Kabinfaktoren var på 62,3 prosent, opp tre prosentpoeng på årsbasis.
-For første gang inkluderer vi trafikktallene til Widerøe, og totalt hadde vi i Norwegian og Widerøe nær 1,4 millioner passasjerer i årets første måned. For Norwegian er det svært positivt at fyllingsgraden øker med fem prosent poeng sammenlignet med januar i fjor. Vi ser at etterspørselen til reisemål omkring Middelhavet holder seg spesielt godt, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
-Det krevende været med mange vinterstormer har hatt betydelig innvirkning på driften denne måneden. Jeg vil rette en stor takk til alle mine kollegaer som jobber utrettelig for å sikre at kundene kommer frem til sine destinasjoner så effektivt som mulig, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Punktligheten til Norwegian Air Shuttle var 76,7 prosent i løpet av januar.
For 2024 har Norwegian sikret drivstoff for nær 50 prosent av det forventede forbruket til nåværende markedspriser.
Det opplyses i en melding fra selskapet tirsdag.
Kapasiteten (ASK) var ned 3,0 prosent i perioden, sammenlignet med året før. Kabinfaktoren var på 83,1 prosent, opp fem prosentpoeng på årsbasis.
Yield estimeres til 0,82 kroner (0,72) i måneden, som gir en oppgang på 14 prosent på årsbasis. Enhetsinntekten estimeres til 0,68 kroner (0,56), som gir en oppgang på 22 prosent på årsbasis.
Norwegian fraktet 1.138.621 passasjerer i perioden, opp 1 prosent på årsbasis.
Widerøe hadde en oppgang i passasjertrafikken (RPK) på 8,0 prosent i januar 2024, sammenlignet med samme periode året før. Kapasiteten (ASK) var opp 4,0 prosent i perioden, sammenlignet med året før. Kabinfaktoren var på 62,3 prosent, opp tre prosentpoeng på årsbasis.
-For første gang inkluderer vi trafikktallene til Widerøe, og totalt hadde vi i Norwegian og Widerøe nær 1,4 millioner passasjerer i årets første måned. For Norwegian er det svært positivt at fyllingsgraden øker med fem prosent poeng sammenlignet med januar i fjor. Vi ser at etterspørselen til reisemål omkring Middelhavet holder seg spesielt godt, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
-Det krevende været med mange vinterstormer har hatt betydelig innvirkning på driften denne måneden. Jeg vil rette en stor takk til alle mine kollegaer som jobber utrettelig for å sikre at kundene kommer frem til sine destinasjoner så effektivt som mulig, sier Geir Karlsen, konsernsjef i Norwegian.
Punktligheten til Norwegian Air Shuttle var 76,7 prosent i løpet av januar.
For 2024 har Norwegian sikret drivstoff for nær 50 prosent av det forventede forbruket til nåværende markedspriser.
Fangal
06.02.2024 kl 08:14
4429
Når journalisten ikke kan jobben sin så blir overskriften sånn https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/02/06/8092401/nedgang-for-norwegian
Redigert 06.02.2024 kl 08:15
Du må logge inn for å svare
Strategi
06.02.2024 kl 08:15
4451
Veldig bra, spesielt med tanke på kabinfaktoren som økte med 5 %.
Tar vi en titt på valuta / oljepris samt hegding olje har Nye Norwegian stoore fordeler i forhold til Januar 2023.
Selskapet kommer til å levere tidenes resultater fremover, alt ligger til rette for dette.
Tar vi en titt på valuta / oljepris samt hegding olje har Nye Norwegian stoore fordeler i forhold til Januar 2023.
Selskapet kommer til å levere tidenes resultater fremover, alt ligger til rette for dette.
Ransen
06.02.2024 kl 08:26
4429
Ser i FA at disse grunnskoleelevene som skriver og kaller seg journalister gjør et nummer av at det er nedgang i trafikken fra desember måned til januar. Hallo!!! Er det noen hjemme? Trafikken januar 24 er på linje med januar 23 på tross av en svært plagsom vintermåned…
Strategi
06.02.2024 kl 08:39
4389
Limer på nytt inn faktabasert:
Veldig bra, spesielt med tanke på kabinfaktoren som økte med 5 %.
Tar vi en titt på valuta / oljepris samt hegding olje har Nye Norwegian stoore fordeler i forhold til Januar 2023.
Selskapet kommer til å levere tidenes resultater fremover, alt ligger til rette for dette.
Dette betyr at vi får en trippel god start på året sett i forhold til januar 2023.
For de som husker 1 år tilbake så var det langvarig rally i aksjen fra februar og utover.
Dette vil blekne mot det som kommer i år.
Tar man vekk olje- henging og valutaene som er massive fordeler og bare ser på 5 % bedre kabinfaktor er dette alene en betydelig inntektsøkning.
Veldig bra, spesielt med tanke på kabinfaktoren som økte med 5 %.
Tar vi en titt på valuta / oljepris samt hegding olje har Nye Norwegian stoore fordeler i forhold til Januar 2023.
Selskapet kommer til å levere tidenes resultater fremover, alt ligger til rette for dette.
Dette betyr at vi får en trippel god start på året sett i forhold til januar 2023.
For de som husker 1 år tilbake så var det langvarig rally i aksjen fra februar og utover.
Dette vil blekne mot det som kommer i år.
Tar man vekk olje- henging og valutaene som er massive fordeler og bare ser på 5 % bedre kabinfaktor er dette alene en betydelig inntektsøkning.
Redigert 06.02.2024 kl 08:42
Du må logge inn for å svare
NASLover
06.02.2024 kl 08:39
4426
Det er helt tåpelig, forstår ikke hva slag agendaen FA driver med?
Uttaler en helt positiv rapporten som negativ 😡.
Fikk dem sikkert lit betalt av QUBE 🤣
Uttaler en helt positiv rapporten som negativ 😡.
Fikk dem sikkert lit betalt av QUBE 🤣
Fangal
06.02.2024 kl 08:45
4416
Har sendt mail til journalisten😡
Hei
Til din negative vinkling av NAS
Man sammenligner tallene fra Jan 24 med tallene fra Jan 23
Dette er noe alle vet 🙄
Fint hvis du korrigerer deg litt🤔
Fikk svar nå :Artikkelen er oppdatert med januar-tall. Takk for input :)
Hei
Til din negative vinkling av NAS
Man sammenligner tallene fra Jan 24 med tallene fra Jan 23
Dette er noe alle vet 🙄
Fint hvis du korrigerer deg litt🤔
Fikk svar nå :Artikkelen er oppdatert med januar-tall. Takk for input :)
Redigert 06.02.2024 kl 08:53
Du må logge inn for å svare
Gordon Ekko
06.02.2024 kl 08:47
4477
0% vekst i antall passasjerer fra januar i fjor, men 5% økning i kabinfaktor som har stor effekt for lønnsomheten. Fint å se vekst i trafikktallene for Widerøe, selv om tallene er betydelig mindre. Fra februar kommer trafikken på avtalen med forsvaret.
Zaih
06.02.2024 kl 08:55
4592
Det er samspillet som på E24 om Max flyene og i tillegg var det artikler på Facebook. I helgen som faktisk er det samme som den gang Max endte på bakken.
Det komiske er at der ble henvist til en tidligere ansatt som for noen år siden fortalte dette på et tog i England og nå har gjort det samme😂😂😂
Man er vel pliktig til å sjekke opp kildene før slikt skrives da den som rammes er den vanlige hen i gaten som får problemer med å ta fly bare fordi hensynsløs presse er kjøpt å betalt.
Det komiske er at der ble henvist til en tidligere ansatt som for noen år siden fortalte dette på et tog i England og nå har gjort det samme😂😂😂
Man er vel pliktig til å sjekke opp kildene før slikt skrives da den som rammes er den vanlige hen i gaten som får problemer med å ta fly bare fordi hensynsløs presse er kjøpt å betalt.
Strategi
06.02.2024 kl 09:08
4548
Ingen vits i å henge seg på Qube og andre som forsøker å skape et fall.
Dette går like fort opp igjen og skaper gode kjøpsmuligheter.
Det er nok mange som vil ha aksjer til 14.20 og oppover når kursen skal til minimum 20 på kort sikt.
Dette går like fort opp igjen og skaper gode kjøpsmuligheter.
Det er nok mange som vil ha aksjer til 14.20 og oppover når kursen skal til minimum 20 på kort sikt.
Redigert 06.02.2024 kl 09:13
Du må logge inn for å svare
Strategi
06.02.2024 kl 09:22
4498
Der var vi over grønne tall.
:-)
Og over i litt rødt igjen, det mange tydelig vis ikke forstår er at selskapet Nye Norwegian er sterkt på vei over i en ny fase,
Mao. er det et helt annet trykk i aksjen oppover og nye investorer er på vei inn da retningen sterkt opp er helt åpenbar og kan ansees som "en fasit".
🚀🚀🚀
:-)
Og over i litt rødt igjen, det mange tydelig vis ikke forstår er at selskapet Nye Norwegian er sterkt på vei over i en ny fase,
Mao. er det et helt annet trykk i aksjen oppover og nye investorer er på vei inn da retningen sterkt opp er helt åpenbar og kan ansees som "en fasit".
🚀🚀🚀
Redigert 06.02.2024 kl 09:30
Du må logge inn for å svare
Ransen
06.02.2024 kl 09:28
4583
Fortsatt 5 kroner under kursmål ut fra dagens situasjon. Venter bare på når det store kundefordelsprogrammet blir presentert...da skal vi se på kursstigning, for dette er det flere som vil være med på.
Store ting på gang, kanskje det største vi har sett i norge på lang tid
Store ting på gang, kanskje det største vi har sett i norge på lang tid
KanonBra5
06.02.2024 kl 12:36
4659
Den norske stat vil nå ha enda flere turister til Norge. Store kampanjer globalt er satt i gang for å trekke enda flere opp til eksotiske Norge👍 Det er selvfølgelig en vinn/vinn situasjon for Norwegian og Widerøe👍👍🚀💰
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/02/06/8092574/regjeringen-vil-styrke-reiselivsbransjen
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/02/06/8092574/regjeringen-vil-styrke-reiselivsbransjen
Me
06.02.2024 kl 13:26
4642
Britisk analysesjef superbull på Norwegian
Norwegian-aksjen har steget mer enn 30 prosent i år. London-analytiker tror det er mye mer i gjære: – Undervurdert.
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/aksjemarkedet/oslo-bors/britisk-analysesjef-superbull-pa-norwegian/2-1-1593519
Norwegian-aksjen har steget mer enn 30 prosent i år. London-analytiker tror det er mye mer i gjære: – Undervurdert.
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/aksjemarkedet/oslo-bors/britisk-analysesjef-superbull-pa-norwegian/2-1-1593519
Ransen
06.02.2024 kl 13:33
4733
Enda en sak til Norwegians fordel:
https://www.vg.no/nyheter/i/rlon7R/slakter-sas-nye-bonusprogram-tidenes-groennvasking
https://www.vg.no/nyheter/i/rlon7R/slakter-sas-nye-bonusprogram-tidenes-groennvasking
Fjellbris
06.02.2024 kl 14:28
4748
Fangal - ja så det, elendig journalistikk, godt du gjorde han oppmerksom på det så han retta. Mulig dog noen solgte tidlig i dag på den overskriften, håper ikke det!
Uansett, masse gode artikler ellers og markedet tolket tallene rett til slutt👍 Her ny sak nå fra DN:
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/aksjemarkedet/oslo-bors/britisk-analysesjef-superbull-pa-norwegian/2-1-1593519
Uansett, masse gode artikler ellers og markedet tolket tallene rett til slutt👍 Her ny sak nå fra DN:
https://www.dn.no/luftfart/norwegian/aksjemarkedet/oslo-bors/britisk-analysesjef-superbull-pa-norwegian/2-1-1593519
Ransen
06.02.2024 kl 14:44
4795
Det var noen som pisset morgenkaffen rett i buksa og solgte til rett over 14 kroner. Den lykkeligste var nok den som fikk disse aksjene.
Folk er altfor skvettne. Å drive å trade NAS nå er det dummeste man kan gjøre, men det virker som mange tar det som en utfordring.
Det komme til å dundre inn meldinger, den ene større enn den andre når Geir Karlsen skal fortelle at Norwegian er mye mer enn et flyselskap
Folk er altfor skvettne. Å drive å trade NAS nå er det dummeste man kan gjøre, men det virker som mange tar det som en utfordring.
Det komme til å dundre inn meldinger, den ene større enn den andre når Geir Karlsen skal fortelle at Norwegian er mye mer enn et flyselskap
Kåre Grønn
06.02.2024 kl 14:59
4919
Høydeskrekk nå:))) Det er de som sier allerede om 1-2 år, "skulle aldri ha solgt disse aksjene, da hadde jeg vært rik nå"... hau hau
NASLover
06.02.2024 kl 15:35
4868
Qube med økt shortning 1.8% nå med ytterligere 1mill aksjer
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010196140
Hardly
06.02.2024 kl 15:37
4864
Fatter ikke hva Qube tenker på. Øker short jevnt og trutt nå som vi er i starten av høysesongen for fly aksjer.
Har de tatt feil av årstiden?
Har de tatt feil av årstiden?
Santa01
06.02.2024 kl 15:46
4854
Skal vi si 10 dager til presentasjon av det Nye Norwegian programmet, sammen med Strawberry:-)
Singa
06.02.2024 kl 16:26
4873
Sikkert som Egon i Olsen banden. De"har en plan", og vi vet hvordan det sluttet.
Fangal
06.02.2024 kl 16:48
4818
Fly aksjer i vinden over der American Airlines opp 3% https://www.investing.com/equities/american-airlines-group
Strategi
06.02.2024 kl 17:21
8118
Det vi ser er at flere av oss som har sittet lenge fortsatt sitter, hvorfor???
Fordi vi har snust i alle kriker og kroker i selskapet og ser hva som kommer.
De kursmålene som er satt i Norwegian kommer til å bli fullstendig gruset, det er jeg sikker på.
Vi er ute av usikkerhets området kursmessig det har til tider vært slitsomt, det vi nå ser er et helt annet bilde.
Norwegian har kjøpt Widerøe og skapt Nye Norwegian, dette er nå et helt annet selskap.
Jeg mener Widerøe kjøpet på ingen måte er priset inn i likhet med mange andre svært fordelaktige ting som har skjedd og som kommer fremover.
På bakgrunn av dette har analytikerne våknet og nye investorer er på vei inn.
Dette stabiliserer kurs bildet fremover på en måte vi ikke har sett tidligere og dette vil eskalere.
Vi får nå fremover mer informasjon om Strawberry avtalen hvor Nye Norwegian er 50\50 % partner med Stordalen, dette kommer til å tiltrekke seg massivt med reisende.
Det blir også mer enn spennende å følge "Bank" delen i dette hvor tidligere direktør i bank Norwegian "Tine Wollebekk" nå har gått over til den nye Bank satsningen i Strawberry. Som kjent gikk verdien av Bank Norwegian til himmels på kort tid når den ble lansert. Bank Norwegian kan nå ikke lenger bruke Norwegian logoen på sine produkter og kort, det blir svært spennende å se designet på det nye kortet i dette samarbeidet.
Man kan skrive side opp og side ned om Nye Norwegian, dette får holde for i dag, en ting er jeg sikker på; Geir Karlsen kommer til å sterk status i Norges historien.
Litt gammel artikkel, mye har skjedd siden den tid.
https://www.dn.no/marked/norwegian/bank-norwegian/avida-finans/norwegian-gar-sammen-med-celina-midelfart-og-co-til-kamp-mot-gamlebanken/2-1-1506265
Det kan være lurt å ta noen lodd i "Nye Norwegian", her kommer det til å skje mye fremover.
Fordi vi har snust i alle kriker og kroker i selskapet og ser hva som kommer.
De kursmålene som er satt i Norwegian kommer til å bli fullstendig gruset, det er jeg sikker på.
Vi er ute av usikkerhets området kursmessig det har til tider vært slitsomt, det vi nå ser er et helt annet bilde.
Norwegian har kjøpt Widerøe og skapt Nye Norwegian, dette er nå et helt annet selskap.
Jeg mener Widerøe kjøpet på ingen måte er priset inn i likhet med mange andre svært fordelaktige ting som har skjedd og som kommer fremover.
På bakgrunn av dette har analytikerne våknet og nye investorer er på vei inn.
Dette stabiliserer kurs bildet fremover på en måte vi ikke har sett tidligere og dette vil eskalere.
Vi får nå fremover mer informasjon om Strawberry avtalen hvor Nye Norwegian er 50\50 % partner med Stordalen, dette kommer til å tiltrekke seg massivt med reisende.
Det blir også mer enn spennende å følge "Bank" delen i dette hvor tidligere direktør i bank Norwegian "Tine Wollebekk" nå har gått over til den nye Bank satsningen i Strawberry. Som kjent gikk verdien av Bank Norwegian til himmels på kort tid når den ble lansert. Bank Norwegian kan nå ikke lenger bruke Norwegian logoen på sine produkter og kort, det blir svært spennende å se designet på det nye kortet i dette samarbeidet.
Man kan skrive side opp og side ned om Nye Norwegian, dette får holde for i dag, en ting er jeg sikker på; Geir Karlsen kommer til å sterk status i Norges historien.
Litt gammel artikkel, mye har skjedd siden den tid.
https://www.dn.no/marked/norwegian/bank-norwegian/avida-finans/norwegian-gar-sammen-med-celina-midelfart-og-co-til-kamp-mot-gamlebanken/2-1-1506265
Det kan være lurt å ta noen lodd i "Nye Norwegian", her kommer det til å skje mye fremover.
Redigert 06.02.2024 kl 18:18
Du må logge inn for å svare
Ace771
06.02.2024 kl 17:26
8111
Noen med tilgang som kan referere hva han engelskmannen i DN sier? Noe om kursmål, oppkjøp?
KanonBra5
06.02.2024 kl 17:37
8253
Kursmål 19 fra engelskmannen👍 Det er bare å kjøpe billett på Norwegian flyet før det tar helt av!!!!!💰🚀
Pilteri
06.02.2024 kl 18:50
8114
Skal iallefall "legge ned" Norwegiankredittkortet mitt. Tror kanskje jeg får meg et nytt i Strawberry/Norwegian opplegget...forutsatt at de er konkurransedyktige. Får vel rabatt på både fly og hotell da og så har man noe å bruke aksjegevinstene på😁
Strategi
06.02.2024 kl 19:19
8111
Ja, det kommer omtrent daglige forhøyde kursmål på Norwegian.
Det vi som er her på forum skal legge merke til og tenke nøye gjennom er kursmålene fra analytikerne og hvordan de estimerer.
Analytikerne forholder seg til analyser og estimater basert på tall - mye basert på månedlige trafikk tall (med fyllingsgrad etc. etc., kvartalsrapporter osv.
Ikke noe galt i dette, dette gir oss faktabasert informasjon som underbygger fremtidsutsiktene og hvordan det går med selskapet.
Vi som graver og graver i fremtidsutsiktene finner underbyggende elementer som sannsynlig vis understøtter veksten voldsomt, mens som ikke er innregnet fordi det ikke ligger lett tilgjengelig tallmateriale å estimere på.
Eksempelvis: PRESSEMELDING - 7. OKTOBER 2022 15:01
Norwegian kåret til Europas beste flyselskap under Danish Travel Awards :https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-kaaret-til-europas-beste-flyselskap-under-danish-travel-awards-3209504
Hva har dette å si for selskapet, Norwegian har en spesiell status på Kastrup og selvfølgelig har dette mye å si for de reisende.
Det er lett og velge Norwegian når det er flere flyselskaper til og fra samme destinasjon, mange vil ha forutsigbarhet på service, punklighet osv. osv.
En annen ting er oppkjøpet av Widerøe- fordelen av dette er ikke regnet inn overhodet, men det er store fordeler når disse 2 aktørene i samme selskap "Nye Norwegian" får trimmet ferdig sømløse overganger samt fordelene med bakketjenestene som tidligere ble drevet av Wiederøe.
Logistikken her er essensielt viktig å trimme sett i forhold til besparelser på tid og dette er eklere å sy sammen nå når selskapene slås sammen "rute tilpasning".
Så har vi Strawberry samarbeidet 50 / 50 som heller ikke er særlig hensyntatt av analytikerne, dette på bakgrunn av at de ikke har tallgrunnlag.
Det finnes masse mer av fordeler dersom man går grundig til verks.
Poenget er at vi som setter oss godt inn i selskapet muligens har en fordel fordi vi ser fremtiden før den kommer.
Analytikerne venter på tallgrunnlaget og faktabasert info.
Nettopp på bakgrunn av dette kommer det ofte, "og mange synes kanskje det er urealistisk" - "estimerte høyere kursmål" fra skribenter her inne.
Dette er basert på faktabasert info på hva som kommer og en sterk antakelse om hvordan dette påvirker kursen fremover.
Det er dette analytikerne ikke rører i stor grad.
Kan kursen gå til 30 kr i 2024 ?
Vil ikke bli særlig forundret.
Det er viktig å understreke at alle må ta sine egne valg, noen hopper av på 10 kr, noen på 20 og noen blir med videre dersom utviklingen i selskapet tilsier at dette kan være smart.
Frontline 17 januar 2022 - kurs kr. 57.98 - 6 februar 2024 kurs kr 234.25 - kursmålene er nok flyttet mange ganger og de som var tidlig ute og "satt" har tjent tonnevis med penger, de som solgte seg ut på 60 -70 kr angrer nok i dag.
Dette har ingen relevans til Norwegian, men er et eksempel på at det man ikke trodde kunne skje faktisk skjedde.
Det vi som er her på forum skal legge merke til og tenke nøye gjennom er kursmålene fra analytikerne og hvordan de estimerer.
Analytikerne forholder seg til analyser og estimater basert på tall - mye basert på månedlige trafikk tall (med fyllingsgrad etc. etc., kvartalsrapporter osv.
Ikke noe galt i dette, dette gir oss faktabasert informasjon som underbygger fremtidsutsiktene og hvordan det går med selskapet.
Vi som graver og graver i fremtidsutsiktene finner underbyggende elementer som sannsynlig vis understøtter veksten voldsomt, mens som ikke er innregnet fordi det ikke ligger lett tilgjengelig tallmateriale å estimere på.
Eksempelvis: PRESSEMELDING - 7. OKTOBER 2022 15:01
Norwegian kåret til Europas beste flyselskap under Danish Travel Awards :https://media.no.norwegian.com/pressreleases/norwegian-kaaret-til-europas-beste-flyselskap-under-danish-travel-awards-3209504
Hva har dette å si for selskapet, Norwegian har en spesiell status på Kastrup og selvfølgelig har dette mye å si for de reisende.
Det er lett og velge Norwegian når det er flere flyselskaper til og fra samme destinasjon, mange vil ha forutsigbarhet på service, punklighet osv. osv.
En annen ting er oppkjøpet av Widerøe- fordelen av dette er ikke regnet inn overhodet, men det er store fordeler når disse 2 aktørene i samme selskap "Nye Norwegian" får trimmet ferdig sømløse overganger samt fordelene med bakketjenestene som tidligere ble drevet av Wiederøe.
Logistikken her er essensielt viktig å trimme sett i forhold til besparelser på tid og dette er eklere å sy sammen nå når selskapene slås sammen "rute tilpasning".
Så har vi Strawberry samarbeidet 50 / 50 som heller ikke er særlig hensyntatt av analytikerne, dette på bakgrunn av at de ikke har tallgrunnlag.
Det finnes masse mer av fordeler dersom man går grundig til verks.
Poenget er at vi som setter oss godt inn i selskapet muligens har en fordel fordi vi ser fremtiden før den kommer.
Analytikerne venter på tallgrunnlaget og faktabasert info.
Nettopp på bakgrunn av dette kommer det ofte, "og mange synes kanskje det er urealistisk" - "estimerte høyere kursmål" fra skribenter her inne.
Dette er basert på faktabasert info på hva som kommer og en sterk antakelse om hvordan dette påvirker kursen fremover.
Det er dette analytikerne ikke rører i stor grad.
Kan kursen gå til 30 kr i 2024 ?
Vil ikke bli særlig forundret.
Det er viktig å understreke at alle må ta sine egne valg, noen hopper av på 10 kr, noen på 20 og noen blir med videre dersom utviklingen i selskapet tilsier at dette kan være smart.
Frontline 17 januar 2022 - kurs kr. 57.98 - 6 februar 2024 kurs kr 234.25 - kursmålene er nok flyttet mange ganger og de som var tidlig ute og "satt" har tjent tonnevis med penger, de som solgte seg ut på 60 -70 kr angrer nok i dag.
Dette har ingen relevans til Norwegian, men er et eksempel på at det man ikke trodde kunne skje faktisk skjedde.
Redigert 06.02.2024 kl 20:14
Du må logge inn for å svare
Fangal
06.02.2024 kl 21:04
8009
Dow Jones Airlines 🤔Den hadde jeg ikke sett før 😎https://www.investing.com/indices/dj-airlines
Strategi
06.02.2024 kl 22:17
7917
Delta Air Lines, Inc. +2.55%
American Airlines Group Inc. + 4.38 %
Så flyaksjer går sterkt over dammen i kveld.
Dette bekreftes sannsynligvis at trafikktall for begge selskaper samt fyllingsgrad er oppløftende og underbygger det vi ser her hjemme.
Markedet er sterkt, det samme er inntjeningen for de flyselskapene som driver effektivt.
American Airlines Group Inc. + 4.38 %
Så flyaksjer går sterkt over dammen i kveld.
Dette bekreftes sannsynligvis at trafikktall for begge selskaper samt fyllingsgrad er oppløftende og underbygger det vi ser her hjemme.
Markedet er sterkt, det samme er inntjeningen for de flyselskapene som driver effektivt.
Ransen
07.02.2024 kl 20:36
7308
Aksjen viste god potens i dag på blodrød børs.
Det er nok flere kursløftende nyheter i kommende måneder.
Selv om Q4 og årsregnskapet er kjent og vil løfte kursen i seg selv, så er det samarbeidet med Strawberry som blir den store triggeren. Både Stordalen og Karlsen sier at dette blir stort, og Stordalen har allerede lekket litt, så det gledes til presentasjon.
Det er nok flere kursløftende nyheter i kommende måneder.
Selv om Q4 og årsregnskapet er kjent og vil løfte kursen i seg selv, så er det samarbeidet med Strawberry som blir den store triggeren. Både Stordalen og Karlsen sier at dette blir stort, og Stordalen har allerede lekket litt, så det gledes til presentasjon.
Ransen
08.02.2024 kl 09:36
7049
T.Hegnar sier at i NAS er det er ekstremt mye flinke folk som gjør de helt riktige tingene. SAS sliter på alle fronter og nå sist pilot og flymangel. Dette gjør valget enkelt for de som skal reise.
Per nå utgjør hele NAS-verdien bare 1/3-del av gjelden til SAS
Per nå utgjør hele NAS-verdien bare 1/3-del av gjelden til SAS
Fangal
09.02.2024 kl 08:48
6592
Dow Jones Airlines (DJUSAR) https://www.investing.com/indices/dj-airlines Opp 1,8% over dammen i gårkveld🎯
Ransen
09.02.2024 kl 09:36
6511
Akkurat som det pleier så er det noen som ikke følger med og selger seg ut før Q4 legges ut. Det er i grunnen bra, for inn kommer det nye aksjonærer som gjerne vil være med 5 etasjer til opp.
Strategi
09.02.2024 kl 09:54
6580
Har vært noe rullering 14.60-14.70
Nå er det bare å kjøre på frem mot årsregnskap og guiding.
Dette kommer til å ta helt av.
2023 Årsrapport
16. feb
👍🚀
Nå er det bare å kjøre på frem mot årsregnskap og guiding.
Dette kommer til å ta helt av.
2023 Årsrapport
16. feb
👍🚀
Redigert 09.02.2024 kl 10:08
Du må logge inn for å svare
Strategi
09.02.2024 kl 10:25
6558
Om man har fulgt med handelen de siste dagene, så tror jeg sluttkurs før vi tar helg er over 14.70.
Det er mitt tips for dagen.
Press poster fra aktører som er på "HÆLA" er fine gavepakker.
Det er mitt tips for dagen.
Press poster fra aktører som er på "HÆLA" er fine gavepakker.
Redigert 09.02.2024 kl 10:28
Du må logge inn for å svare
Strategi
09.02.2024 kl 10:42
6516
Hva kan vi forvente av Guiding;
Sletting av gjeldt til staten og fremtidig utbytte.?
Tilbakekjøp av aksjer.?
Mulig alliansepartner?
Veldig gode nyheter når det gjelder bestillinger fremover vet vi kommer.
Widerøe, hvordan går implimenteringen.
Mer info rundt ;Strawberry samarbeidet samt Strawberry Bank- som kommer til å tilføre store verdier fremover.
ETC.
Sletting av gjeldt til staten og fremtidig utbytte.?
Tilbakekjøp av aksjer.?
Mulig alliansepartner?
Veldig gode nyheter når det gjelder bestillinger fremover vet vi kommer.
Widerøe, hvordan går implimenteringen.
Mer info rundt ;Strawberry samarbeidet samt Strawberry Bank- som kommer til å tilføre store verdier fremover.
ETC.
Redigert 09.02.2024 kl 10:49
Du må logge inn for å svare
Strategi
09.02.2024 kl 11:14
6463
Brytes 15 kr allerede i dag??
Ikke umulig at denne starter nå før helgen, tipper slutt kurs over 14.70.
Den kan like gjerne starte opp å gå over 15 før helga setter inn.
Det er langt opp til kursmål. 17-18-19-20.
Ikke umulig at denne starter nå før helgen, tipper slutt kurs over 14.70.
Den kan like gjerne starte opp å gå over 15 før helga setter inn.
Det er langt opp til kursmål. 17-18-19-20.
Strategi
09.02.2024 kl 12:53
6357
Det er nå skarve 2 % stigning som skal til for at vi bryter 15 kroners target.
Dette burde være et mål for dagen.
Limer inn et tidligere innlegg fra meg som underbygger på en nøytral måte hva vi har i vente "kun som en reminder"
Det vi ser er at flere av oss som har sittet lenge fortsatt sitter, hvorfor???
Fordi vi har snust i alle kriker og kroker i selskapet og ser hva som kommer.
De kursmålene som er satt i Norwegian kommer til å bli fullstendig gruset, det er jeg sikker på.
Vi er ute av usikkerhets området kursmessig det har til tider vært slitsomt, det vi nå ser er et helt annet bilde.
Norwegian har kjøpt Widerøe og skapt Nye Norwegian, dette er nå et helt annet selskap.
Jeg mener Widerøe kjøpet på ingen måte er priset inn i likhet med mange andre svært fordelaktige ting som har skjedd og som kommer fremover.
På bakgrunn av dette har analytikerne våknet og nye investorer er på vei inn.
Dette stabiliserer kurs bildet fremover på en måte vi ikke har sett tidligere og dette vil eskalere.
Vi får nå fremover mer informasjon om Strawberry avtalen hvor Nye Norwegian er 50\50 % partner med Stordalen, dette kommer til å tiltrekke seg massivt med reisende.
Det blir også mer enn spennende å følge "Bank" delen i dette hvor tidligere direktør i bank Norwegian "Tine Wollebekk" nå har gått over til den nye Bank satsningen i Strawberry. Som kjent gikk verdien av Bank Norwegian til himmels på kort tid når den ble lansert. Bank Norwegian kan nå ikke lenger bruke Norwegian logoen på sine produkter og kort, det blir svært spennende å se designet på det nye kortet i dette samarbeidet.
Man kan skrive side opp og side ned om Nye Norwegian, dette får holde for i dag, en ting er jeg sikker på; Geir Karlsen kommer til å sterk status i Norges historien.
Litt gammel artikkel, mye har skjedd siden den tid.
https://www.dn.no/marked/norwegian/bank-norwegian/avida-finans/norwegian-gar-sammen-med-celina-midelfart-og-co-til-kamp-mot-gamlebanken/2-1-1506265
Det kan være lurt å ta noen lodd i "Nye Norwegian", her kommer det til å skje mye fremover.
Dette burde være et mål for dagen.
Limer inn et tidligere innlegg fra meg som underbygger på en nøytral måte hva vi har i vente "kun som en reminder"
Det vi ser er at flere av oss som har sittet lenge fortsatt sitter, hvorfor???
Fordi vi har snust i alle kriker og kroker i selskapet og ser hva som kommer.
De kursmålene som er satt i Norwegian kommer til å bli fullstendig gruset, det er jeg sikker på.
Vi er ute av usikkerhets området kursmessig det har til tider vært slitsomt, det vi nå ser er et helt annet bilde.
Norwegian har kjøpt Widerøe og skapt Nye Norwegian, dette er nå et helt annet selskap.
Jeg mener Widerøe kjøpet på ingen måte er priset inn i likhet med mange andre svært fordelaktige ting som har skjedd og som kommer fremover.
På bakgrunn av dette har analytikerne våknet og nye investorer er på vei inn.
Dette stabiliserer kurs bildet fremover på en måte vi ikke har sett tidligere og dette vil eskalere.
Vi får nå fremover mer informasjon om Strawberry avtalen hvor Nye Norwegian er 50\50 % partner med Stordalen, dette kommer til å tiltrekke seg massivt med reisende.
Det blir også mer enn spennende å følge "Bank" delen i dette hvor tidligere direktør i bank Norwegian "Tine Wollebekk" nå har gått over til den nye Bank satsningen i Strawberry. Som kjent gikk verdien av Bank Norwegian til himmels på kort tid når den ble lansert. Bank Norwegian kan nå ikke lenger bruke Norwegian logoen på sine produkter og kort, det blir svært spennende å se designet på det nye kortet i dette samarbeidet.
Man kan skrive side opp og side ned om Nye Norwegian, dette får holde for i dag, en ting er jeg sikker på; Geir Karlsen kommer til å sterk status i Norges historien.
Litt gammel artikkel, mye har skjedd siden den tid.
https://www.dn.no/marked/norwegian/bank-norwegian/avida-finans/norwegian-gar-sammen-med-celina-midelfart-og-co-til-kamp-mot-gamlebanken/2-1-1506265
Det kan være lurt å ta noen lodd i "Nye Norwegian", her kommer det til å skje mye fremover.
Redigert 09.02.2024 kl 13:36
Du må logge inn for å svare
Ransen
09.02.2024 kl 13:40
6335
Tradisjonelt så stiger flyselskapene godt frem mot feriesesongen. Det starter i USA , så følger Europa tett etter. Jeg ser absolutt ingen grunn til å selge aksjen nå, med mindre kronofogden står å banker på døra hjemme…
Strategi
09.02.2024 kl 14:45
6279
RE:med mindre kronofogden står å banker på døra hjemme…
Da bør du i iallfall ikke selge.
🤔
Da bør du i iallfall ikke selge.
🤔