Norwegian - Ta plass
Denne tråden er stengt for nye innlegg.
02.05.2024 kl 09:05
Automatisk lukket grunnet trådens størrelse. (Beklager.)
Norwegian begynner å bli attraktiv nå og selv om det sies at man ikke skal fange en fallende kniv, tror jeg dette er et gunstig tidspunkt å gå inn i aksjen.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Man finner mye nyttig info her: https://investor.dn.no/#!/Aksje/S132/NAS/NORWEGIANAIRSHUTTLE
- Selskapet sitter på en stor cash beholdning 8.1 Mrd (Egenkapital)
- Egenkapital per aksje er nå 8,46 NOK (over børs slutt 27 September)
- P/E er 5,43, som er lavt.
Voleon Capital har hatt noen short posisjoner siden August, men har nå begynt å vekte seg ned på siste oversikt.
- Jeg tror det sannsynlig at de vil vekte seg videre ned, noe som vil bidra til å drive kursen opp.
- Videre er det 5 kjøps anbefalinger, 1 Overvekt, 1 hold. Ingen selg.
- SAS sliter og Widerøkjøpet går sansynligvis i boks.
- Norwegian har inngår milliardkontrakt med Forsvaret
På den negative siden:
Mange forbrukere må stramme inn for tiden, men også mange som greier seg helt fint og suget etter å reise ligger der fortsatt ganske tungt etter Covid.
Oljeprisen kan også gå oppover i det korte bildet. (Rysted spår den kraftig ned mot slutten av 24)
Jeg mener det positive langt overveier det negative, og har man litt tålmodighet (fram til neste sommer) skal det godt gjøres å tape på denne nå.
Ransen
15.04.2024 kl 23:19
4563
Det blir i såfall etter Q1 rapporten.
Selskapet har guidet et resultat ca 1,5 mrd mer i 24 enn 23 med sine 2 mrd. altså en nær dobling.
Selskapet har guidet et resultat ca 1,5 mrd mer i 24 enn 23 med sine 2 mrd. altså en nær dobling.
Singa
16.04.2024 kl 09:27
4330
Kansje greit å vite att det er stötte ved 16 kr iflg Investtech, ryker denne, og det ser det kansje ut som, da er det ett stykke ned til neste stopp. Men det forhindrer selfölgelig ikke nye kursmål, men det kan ta sin tid för vi er der.
Redigert 16.04.2024 kl 09:28
Du må logge inn for å svare
kokkohill
16.04.2024 kl 09:42
4317
Flyskrekk som har overtatt 😜. Noen avisoverskrifter om hva som kan skje er nok til å skremme buksevann på meglerene 😂
Me
16.04.2024 kl 09:43
4344
Tror ikke vi har så stor påvirkningskraft, så denne flyr sin egen rute tenker jeg.
Singa
16.04.2024 kl 09:43
4354
Strategi skrev Nå er det viktig at folk er litt ansvarlige her !!!!!
Forstod ikke helt det der?
Ransen
16.04.2024 kl 10:59
4226
Minner litt om rett før Q4-23 kom i februar. Folket var sikre på negativt resultat og solgte rett før, for slik har det alltid vært.
Resultatet for Q1-24 er ikke spennende i seg selv, for godt blir det men spørsmålet er hvor godt....
Mangel på fly er jo et kjent fenomen om dagen, men NAS overtok som kjent Flyr sine nye maskiner i påvente av at Boeing skal levere MAX-8 maskinene så de er godt innenfor hva gjelder tilbakelevering på leasingavtalene. Ref aksjepodden med styreleder Svein Harald Øygard
Resultatet for Q1-24 er ikke spennende i seg selv, for godt blir det men spørsmålet er hvor godt....
Mangel på fly er jo et kjent fenomen om dagen, men NAS overtok som kjent Flyr sine nye maskiner i påvente av at Boeing skal levere MAX-8 maskinene så de er godt innenfor hva gjelder tilbakelevering på leasingavtalene. Ref aksjepodden med styreleder Svein Harald Øygard
Me
16.04.2024 kl 11:15
4260
Da valgte jeg å ta litt gevinst. Lykke til til dere som fortsatt sitter👍
NASLover
16.04.2024 kl 11:27
4235
En stor opptur i vente i morgen og det kan starte allerede mot slutten av dagen i dag. Kommer årsrapport 2023 som vi vet men fortsatt kan løfte kursen tenker jeg. Hold på aksjene. Take off er i kort tid
Husk at Dagens aksje pris er nær 8 kr billigere enn kursmålet....
Husk at Dagens aksje pris er nær 8 kr billigere enn kursmålet....
Redigert 16.04.2024 kl 11:33
Du må logge inn for å svare
NASLover
16.04.2024 kl 11:42
4322
Oisann hva som skjer her ....
Advarer mot fly fulle av turister, Widerøe the gamechanger for Norwegian
https://e24.no/boers-og-finans/i/gwaLQ1/wideroee-foreslaar-egne-flypriser-for-turister
Advarer mot fly fulle av turister, Widerøe the gamechanger for Norwegian
https://e24.no/boers-og-finans/i/gwaLQ1/wideroee-foreslaar-egne-flypriser-for-turister
Redigert 16.04.2024 kl 11:43
Du må logge inn for å svare
kokkohill
16.04.2024 kl 14:08
4217
Flyskrekken har avtatt og meglerne må kjøpe tilbake aksjene de har dumpet 😂👍
Strategi
16.04.2024 kl 14:23
4192
Bare å kjøpe på nå.
Kursen har bunnet kraftig ut i samme område som tidligere, og trender oppover mot nye høyder.
Karlsen gjorde en skikkelig "kule" når han kjøpte Widerøe og dannet Norwegian Group som kommer til å levere så det holder fremover.
Fulle fly på Widerøe betyr solid fyllingsgrad på Norwegian sine flygninger og kursmålene vil fortsette opp.
Det blir en fin tid med store gevinster for Norwegian Group aksjonærene, og bedre inngang enn vi har hatt de siste dager under 17 kr blir vanskelig å oppdrive fremover.
Kursen har bunnet kraftig ut i samme område som tidligere, og trender oppover mot nye høyder.
Karlsen gjorde en skikkelig "kule" når han kjøpte Widerøe og dannet Norwegian Group som kommer til å levere så det holder fremover.
Fulle fly på Widerøe betyr solid fyllingsgrad på Norwegian sine flygninger og kursmålene vil fortsette opp.
Det blir en fin tid med store gevinster for Norwegian Group aksjonærene, og bedre inngang enn vi har hatt de siste dager under 17 kr blir vanskelig å oppdrive fremover.
NASLover
16.04.2024 kl 14:49
4235
Dagens duppen var en fantastisk mulighet å fylle på med mer aksjer.
Hold deg unna om du har høydeskrekk fordi Norwegian group kommer til å overraske med sine Q1 tall samme måte som de gjøre med Q4 tall.
Hold deg unna om du har høydeskrekk fordi Norwegian group kommer til å overraske med sine Q1 tall samme måte som de gjøre med Q4 tall.
nad.oslo
16.04.2024 kl 15:14
4194
Kjøpte opp endel , flott mulighet for de som er ute , neste stopp kr.17 imorgen ?
Gordon Ekko
16.04.2024 kl 20:09
4028
Om du lurer på om Widerøe flyene blir fulle fremover: https://e24.no/boers-og-finans/i/gwaLQ1/wideroee-foreslaar-egne-flypriser-for-turister
Ransen
17.04.2024 kl 08:44
3686
Etter å ha skumlest årsrapporten og sett den knallharde kostnadskontrollen og forhandlinger med underleverandører så kan jeg ikke forstå annet enn at Q1-24 kommer til å bli tidenes beste og at det bare fortsetter utover sommeren. Her formelig "flommer" pengene inn...
Me
17.04.2024 kl 08:51
3710
Favourable market backdrop – Buy
Forecast changes
Source: Pareto Securities
Performance
Source: FactSet
Analysts
With aircraft shortage looming, and less seats in the market, airlines should
benefit on higher yields and margins. For NAS, the backdrop is favourable, as
delays are likely to be offset by extended legacy leases. While Q1 earnings is
seasonal low, fwd bookings and the outlook should firm estimates. While we
make minor revisions for the legacy business and remain in the low end of
target, we incorporate Widerøe. In total, we lift EPS’24E by 25% to NOK 2.2,
~45% for ‘25-26E (full effect from synergies). Thus, Q1 is anticipated to be a
share price catalyst. We maintain Buy, TP up to NOK 22 (20); or ~10x P/E’24E.
Forecast changes
Source: Pareto Securities
Performance
Source: FactSet
Analysts
With aircraft shortage looming, and less seats in the market, airlines should
benefit on higher yields and margins. For NAS, the backdrop is favourable, as
delays are likely to be offset by extended legacy leases. While Q1 earnings is
seasonal low, fwd bookings and the outlook should firm estimates. While we
make minor revisions for the legacy business and remain in the low end of
target, we incorporate Widerøe. In total, we lift EPS’24E by 25% to NOK 2.2,
~45% for ‘25-26E (full effect from synergies). Thus, Q1 is anticipated to be a
share price catalyst. We maintain Buy, TP up to NOK 22 (20); or ~10x P/E’24E.
Hardly
17.04.2024 kl 09:14
3648
Norwegian-sjefen med lønnshopp
At den finansielle solen skinner på Norwegian kommer nå frem i årsrapporten, der det opplyses at Geir Karlsens fastlønn økte med 21 prosent i fjor.
At den finansielle solen skinner på Norwegian kommer nå frem i årsrapporten, der det opplyses at Geir Karlsens fastlønn økte med 21 prosent i fjor.
Ransen
17.04.2024 kl 09:23
3606
Vel fortjent til hele ledelsen NAS.
SAS-sjefen fikk vel over 17 mill inkl bonus, og han har ikke imponert så langt da det er chapter 11 som har gjort jobben.
SAS-sjefen fikk vel over 17 mill inkl bonus, og han har ikke imponert så langt da det er chapter 11 som har gjort jobben.
NASLover
17.04.2024 kl 10:02
3542
nad.oslo skrev Har pareto sagt at de skal oppjustere nas kursmål?
Endelig har Pareto kommet ut med sitt kursmålet som var forventet, kom sent men riktig tidspunkt.
Det blir betydelig justeringer snart i om en uke når Q1 resultater presenteres.
Aksjen handles nå nesten 40% rabbat ift DNB kursmålet. Bare løp og kjøp før det er for sent
Det blir betydelig justeringer snart i om en uke når Q1 resultater presenteres.
Aksjen handles nå nesten 40% rabbat ift DNB kursmålet. Bare løp og kjøp før det er for sent
Hardly
17.04.2024 kl 10:25
3493
Pareto Securities oppjusterer sitt kursmål på Norwegian Air Shuttle til 22 kroner fra 20 kroner og gjentar kjøpsanbefaling, ifølge en oppdatering onsdag.
«Med ulmende mangel på fly og færre seter i markedet, bør flyselskapene dra nytte av høyere yield og marginer. For Norwegian er bakteppet gunstig ettersom forsinkelser sannsynligvis vil bli oppveid av forlengede legacy-flyleieavtaler», skriver meglerhuset.
Mens Pareto gjør mindre revidering av estimater for «gamle Norwegian», fører inkludering av Widerøe i estimatene til at resultat pr aksje for 2024 økes med 25 prosent til 2,2 kroner, mens estimatene for 2025–2026 økes med rundt 45 prosent med full effekt av synergier.
Har aldri sett sterkere ut.
– Selv om aksjen har handlet sidelengs de siste månedene, har det aldri sett sterkere ut fundamentalt. Utsiktene tyder på at estimatene sannsynligvis vil fortsette å stige på sterk etterspørsel i Europa og forsyningskjedeproblemer som begrenser leveranser av fly.
«Med ulmende mangel på fly og færre seter i markedet, bør flyselskapene dra nytte av høyere yield og marginer. For Norwegian er bakteppet gunstig ettersom forsinkelser sannsynligvis vil bli oppveid av forlengede legacy-flyleieavtaler», skriver meglerhuset.
Mens Pareto gjør mindre revidering av estimater for «gamle Norwegian», fører inkludering av Widerøe i estimatene til at resultat pr aksje for 2024 økes med 25 prosent til 2,2 kroner, mens estimatene for 2025–2026 økes med rundt 45 prosent med full effekt av synergier.
Har aldri sett sterkere ut.
– Selv om aksjen har handlet sidelengs de siste månedene, har det aldri sett sterkere ut fundamentalt. Utsiktene tyder på at estimatene sannsynligvis vil fortsette å stige på sterk etterspørsel i Europa og forsyningskjedeproblemer som begrenser leveranser av fly.
Redigert 17.04.2024 kl 15:58
Du må logge inn for å svare
Strategi
17.04.2024 kl 12:01
3368
Ser ut til at Paretos kursmål har gått under radaren for de fleste.
Norwegian Group kursen burde gått kraftig på dette og passert 17-18 med margin.
Vi som følger det underliggende vet hva som kommer.
Norwegian Group kursen burde gått kraftig på dette og passert 17-18 med margin.
Vi som følger det underliggende vet hva som kommer.
Ransen
17.04.2024 kl 12:12
3370
Kursmålene kommer nok frem i media etterhvert.
Nå ryktes det om et veldig godt Q1, og hvis det stemmer så kan det gi en fin boost i aksjen.
Er selvfølgelig helt umulig å vite fra utsiden selv om man fisker litt blant sentrale kilder, men i følge årsrapporten er økte valutakostnader fint balansert med økte billettpriser, som visstnok enda ikke har nådd smerteterskelen. Salget til nå i år har vært enestående da påsketrafikken kommer på Q1 og WF har faktisk FOR gode bookingtall om dagen da det ikke er seter igjen til pendlere og syketransport. Det er rett og slett et luksusproblem
Nå ryktes det om et veldig godt Q1, og hvis det stemmer så kan det gi en fin boost i aksjen.
Er selvfølgelig helt umulig å vite fra utsiden selv om man fisker litt blant sentrale kilder, men i følge årsrapporten er økte valutakostnader fint balansert med økte billettpriser, som visstnok enda ikke har nådd smerteterskelen. Salget til nå i år har vært enestående da påsketrafikken kommer på Q1 og WF har faktisk FOR gode bookingtall om dagen da det ikke er seter igjen til pendlere og syketransport. Det er rett og slett et luksusproblem
NASLover
17.04.2024 kl 14:18
3248
Da er den første resultat fra media har kommet frem. Øen tilbake med en kopp kaffe og glede til lesing
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/04/17/8119923/analytiker-kenneth-sivertsen-om-norwegian-har-aldri-sett-sterkere-ut
https://www.finansavisen.no/reise-og-fritid/2024/04/17/8119923/analytiker-kenneth-sivertsen-om-norwegian-har-aldri-sett-sterkere-ut
Redigert 17.04.2024 kl 14:19
Du må logge inn for å svare
Stock_ings
17.04.2024 kl 18:52
2958
Jeg doblet beholdningen min her i går på 15,6 kroner, og har la ut alt for salg på 17 kroner med 7 dagers frist. Nå ser jeg at Pareto høyner igjen til 22. Er det rellt å nå dit før sommeren tror dere? Da må jeg isåfall vurdere å høyne prisen min!
Kåre Grønn
17.04.2024 kl 19:50
2889
Dersom noen tror uroen i Iran/Israel noen gang slutter, så er det bare å glemme. Det blir aldri fred mellom disse statene, men det blir ikke storkrig - det er i så fall blitt selvmord for begge statene. De som ut i fra dette at denne uroen fortsatt vil holde kursen på NAS nede, bør komme seg ut nå. Dette skal til himmels! Alt av fly er fullt! Hau hau.
Redigert 17.04.2024 kl 19:52
Du må logge inn for å svare
Ransen
17.04.2024 kl 19:52
2958
Aksjen er en folkefavoritt med enorm omsetning og mange småaksjonærer så den kan meget vel gå til 22 og 24 kroner på relativt kort tid. Tenker vi ser en fin stigning helt opp til den 25/4 Q1. Er regnskapet slik som man tror ut fra godt billettsalg, god fyllingsgrad, påsketrafikken, god kostnadskontroll, god tilpasning av flåten og høyere billettpriser så kan den ta av mot kursmålene. Ser flere aksjer på børsen som flakser forbi husenes kursmål, så det trenger ikke å være noen garanti. Markedet bestemmer...
Å selge på 17 kroner når aksjen allerede har vært i kr 18,50 på årets normalt dårligste kvartal må du beslutte selv...
Å selge på 17 kroner når aksjen allerede har vært i kr 18,50 på årets normalt dårligste kvartal må du beslutte selv...
Ransen
17.04.2024 kl 19:56
2960
Nå er det vel press fra alle stater om at landene besinner seg, Men som du sier så har det alltid vært uro i midtøsten og det betyr lite for reiseaktiviteten i vesten eller Norwegians marked.
NASLover
17.04.2024 kl 19:56
3002
Ha ha ha 17 kr det er 6kr billigereenn de fleste meglerne tror altså 30% lavere men å være reelt kan den enkeltvis passere 19 hvertfall etter Q1 tallslip som antageligvis kommer historisk beste Q1 kvartal.
Valget er ditt ikke la andre å kontrollere din plan. Gjør egen assessment vil jeg bare si
Valget er ditt ikke la andre å kontrollere din plan. Gjør egen assessment vil jeg bare si
Redigert 17.04.2024 kl 19:57
Du må logge inn for å svare
egilchr
18.04.2024 kl 00:12
2875
Flyindexen i Usa er opp 3,82% i kveld,og american air lines er opp 6,6%,nas opp 7% på usa børsen i kveld.
Da får vi en fin start på flyaksjer på Oslo i morgen
Da får vi en fin start på flyaksjer på Oslo i morgen
Ace771
18.04.2024 kl 08:03
2803
All ære til DNB markets som bruker det klart definerte begrepet EBITDA i sitt estimat for Q1, 561 millioner. Pareto derimot snakker om "justert driftsresultat" på minus 639m mens konsensus "driftsresultat" estimeres til minus 664m. Hvorfor pokker kan de ikke bruke klare begreper, ebitda & ebit. Og hvordan kan estimater sprike fra PLUSS 561m til MINUS 664m
Strategi
18.04.2024 kl 08:40
2773
Kom hjem fra Playa Flamenca i går kveld, selvfølgelig stappet fly.
Dette er åpenbart smart:
Satser hardt på ny vekst i Spania – har snart 80 ruter
https://flysmart24.no/2024/04/14/satser-hardt-pa-ny-vekst-i-spania-har-snart-80-ruter/
Dette er åpenbart smart:
Satser hardt på ny vekst i Spania – har snart 80 ruter
https://flysmart24.no/2024/04/14/satser-hardt-pa-ny-vekst-i-spania-har-snart-80-ruter/
Me
18.04.2024 kl 08:46
2808
NAS: CARNEGIE NEDJUSTERER KURSMÅL TIL 20 FRA 22, GJENTAR KJØP
Oslo (Infront TDN Direkt): Carnegie nedjusterer kursmålet på Norwegian Air Shuttle til 20 kroner pr aksje, fra 22 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset onsdag.
Oslo (Infront TDN Direkt): Carnegie nedjusterer kursmålet på Norwegian Air Shuttle til 20 kroner pr aksje, fra 22 kroner, og gjentar en kjøpsanbefaling.
Det fremgår av en analyse fra meglerhuset onsdag.
Strategi
18.04.2024 kl 08:58
2918
Sannsynligvis basert på konflikten i Midtøsten og fare for høy oljepris, noe som ikke er sannsynlig at inntreffer.
Re: SPÅR FEST: – Vi forventer at første kvartal vil være en katalysator for aksjekursen, sier analytiker Kenneth Sivertsen i Pareto.
Pareto Securities øker inntjeningsestimatene med 25 prosent. – Utsiktene tyder på at estimatene sannsynligvis vil fortsette å stige på sterk etterspørsel, sier Kenneth Sivertsen.
Re: SPÅR FEST: – Vi forventer at første kvartal vil være en katalysator for aksjekursen, sier analytiker Kenneth Sivertsen i Pareto.
Pareto Securities øker inntjeningsestimatene med 25 prosent. – Utsiktene tyder på at estimatene sannsynligvis vil fortsette å stige på sterk etterspørsel, sier Kenneth Sivertsen.
Redigert 18.04.2024 kl 08:59
Du må logge inn for å svare
Strategi
18.04.2024 kl 09:38
2982
Mitt tips er at der er sannsynlig at vi drar over 17 i løpet av dagen i dag.
🧑✈️
🧑✈️
Strategi
18.04.2024 kl 11:18
2907
Hentet fra Nord Net forum.
Oslo (Infront TDN Direkt): EasyJet stiger rundt fire prosent på London-børsen torsdag etter at selskapet har lagt frem oppdatering for regnskapsmessig første halvår, som ble avsluttet 31. mars 2024. Selskapet melder at det det venter et lavere "sesongmessig" tap i resultat før skatt i halvåret på mellom 340 og 360 millioner pund. Forbedringen skyldes målrettet kapasitetsvekst der etterspørselen var sterkest, som sammen med bedring i produktivitets- og kapasitetsutnyttelse gjorde det mulig å holde enhetskostnadene eksklusive drivstoff på samme nivå fra året før. Videre skriver Easyjet at bestillinger for sommeren 2024 fortsetter å bygge seg godt opp, med en økning i volum og prising sammenlignet med samme periode i fjor. For regnskapsmessig tredje kvartal 2024 har selskapet nå solgt rundt 60 prosent av flyprogrammet, som er opp ett prosentpoeng på årsbasis, mens for fjerde kvartal 2024 er rundt 30 prosent solgt, opp to prosentpoeng på årsbasis.
Oslo (Infront TDN Direkt): EasyJet stiger rundt fire prosent på London-børsen torsdag etter at selskapet har lagt frem oppdatering for regnskapsmessig første halvår, som ble avsluttet 31. mars 2024. Selskapet melder at det det venter et lavere "sesongmessig" tap i resultat før skatt i halvåret på mellom 340 og 360 millioner pund. Forbedringen skyldes målrettet kapasitetsvekst der etterspørselen var sterkest, som sammen med bedring i produktivitets- og kapasitetsutnyttelse gjorde det mulig å holde enhetskostnadene eksklusive drivstoff på samme nivå fra året før. Videre skriver Easyjet at bestillinger for sommeren 2024 fortsetter å bygge seg godt opp, med en økning i volum og prising sammenlignet med samme periode i fjor. For regnskapsmessig tredje kvartal 2024 har selskapet nå solgt rundt 60 prosent av flyprogrammet, som er opp ett prosentpoeng på årsbasis, mens for fjerde kvartal 2024 er rundt 30 prosent solgt, opp to prosentpoeng på årsbasis.
Redigert 18.04.2024 kl 11:19
Du må logge inn for å svare