DNO Eksporten i gang, kun dager?
Anywhere
03.02.2024 kl 16:06
5784
Spxl, du vet vel hvorfor det er stengt ned i Jemen?
Det vi ser nå i Syria og Irak påvirker ikke DNO. Selv om man selvsagt vil se fred og ro all over the place!
Det vi ser nå i Syria og Irak påvirker ikke DNO. Selv om man selvsagt vil se fred og ro all over the place!
SPXL
03.02.2024 kl 14:00
5961
Stokk Dum skrev Er de ikke hjemme allerede? mvh
Satser alt i så useriøse land er bare håpløst. Se hvirdan det gikk i Jemen, blir Irak neste? Ledelse har gjort mye dumt oppigjennom årene, er vel derfor kursen er som den er.
Volume
03.02.2024 kl 07:52
6288
Smasparer7 skrev Når du ser på bildet viser den også produksjon 2024e som viser den
Jaha- så er de i gang. Amerikanerne. Irakerne er forbanna. Hva skal til for at DNO stenger ned i Kurdistan og sender hjem sine folk der nede?
Redigert 03.02.2024 kl 07:53
Du må logge inn for å svare
Smasparer7
02.02.2024 kl 20:43
6640
Når du ser på bildet viser den også produksjon 2024e som viser den
finx
02.02.2024 kl 18:58
6804
Hvordan kan du si 75 det er jo ikke produksjon det er hva aksjen har falt fra utgangspunktet når de stengte. Ned
omans
02.02.2024 kl 17:00
6907
8.95 var ingen endelig konklusjon, bare noe vi ble "enige om" nå.
Om alle er enige kunne det gått, siden da ville det blitt større kjøpspress, og dekke inn short etc.
Se humoren i slike innlegg, det behøves i "begredelige tider"
Om alle er enige kunne det gått, siden da ville det blitt større kjøpspress, og dekke inn short etc.
Se humoren i slike innlegg, det behøves i "begredelige tider"
finx
02.02.2024 kl 16:55
6887
De svarer også var også med et par grafer som ikke gikk å kopiere inn.
Selskapet vil normalt ikke kommentere aksjekursen, men det synes vel som at utviklingen den siste tiden ikke skiller seg veldig ut fra andre oljeselskaper med virksomhet i Norge eller i Kurdistan. Grafene under viser utvikling målt i dollar siste uke og siste måned frem til closing i går.
Ad kjøp av egne aksjer vil dette være informasjon som selskapet ikke kan kommentere på. Hvis dette gjøres vil det bli annonsert gjennom en børsmelding, ref annonsering av tilbakekjøpsprogram i desember 2022.
For produksjonsstatus i Kurdistan, se oppdatering fra desember og Q4 trading update fra januar.
Kind regards,
DNO Investor Relations
DNO ASA
Dokkveien 1, Aker Brygge, 0250 Oslo, Norway
P.O. Box 1345 Vika, 0113 Oslo Norway
dno.no
Selskapet vil normalt ikke kommentere aksjekursen, men det synes vel som at utviklingen den siste tiden ikke skiller seg veldig ut fra andre oljeselskaper med virksomhet i Norge eller i Kurdistan. Grafene under viser utvikling målt i dollar siste uke og siste måned frem til closing i går.
Ad kjøp av egne aksjer vil dette være informasjon som selskapet ikke kan kommentere på. Hvis dette gjøres vil det bli annonsert gjennom en børsmelding, ref annonsering av tilbakekjøpsprogram i desember 2022.
For produksjonsstatus i Kurdistan, se oppdatering fra desember og Q4 trading update fra januar.
Kind regards,
DNO Investor Relations
DNO ASA
Dokkveien 1, Aker Brygge, 0250 Oslo, Norway
P.O. Box 1345 Vika, 0113 Oslo Norway
dno.no
Anywhere
02.02.2024 kl 15:37
7062
Bunn på 8,95 er kanskje tidlig konkludert. Oljepris har vel tur ned mot 72-støtte i sin årelange rektangel-formasjon. I alle fall er den også brutt ned fra sekundær stigende trends bunnlinje som går rundt 79.
Mao ingen impuls som vil trekke DNO opp, så ultrakort tradingkapital skal man holde langt unna.
Mao ingen impuls som vil trekke DNO opp, så ultrakort tradingkapital skal man holde langt unna.
Smasparer7
02.02.2024 kl 11:16
7489
https://twitter.com/OilGasTracker/status/1752639484317909159?t=xrfdSRNwlV0Uq8nJLvArTw&s=19
Som dette update sier har DNO 75k produksjon til lokal marked i 2024. Som er ikke lang ennå ifra vanlig. Bare pris selvføgelig ikke stemmer, men tror jeg fortsatt ikke galt. Spesielt når avtale kommer de er nesten i full gang
Som dette update sier har DNO 75k produksjon til lokal marked i 2024. Som er ikke lang ennå ifra vanlig. Bare pris selvføgelig ikke stemmer, men tror jeg fortsatt ikke galt. Spesielt når avtale kommer de er nesten i full gang
omans
02.02.2024 kl 11:00
7524
Teknisk sett så er det vanskelig å se hvor det bærer annet enn rett sydover. Den lille oppgangen ble fort radert bort av ny pessimisme.
Siste støttenivå ble brutt ned. Oljeprisen holder den i live, men den er jo en variabel som svinger mellom 15 og 150 dollar. 79 er bra pris, men kursen er laveste siden 2021. Der den snur er det støtte, hvor enn det måtte være. En liten psykologisk støtte rundt 9, men de presser den underkant. Worst case nå er om oljepris skulle duppe til 60 tall og avtalen ikke kommer på lang tid. Kan jo håpe på noe positivt ifm 8. februar. På ett eller annet tidspunkt i "fremtiden" vil det nok bli ny blest om energi, og full fart igjen.
Siste støttenivå ble brutt ned. Oljeprisen holder den i live, men den er jo en variabel som svinger mellom 15 og 150 dollar. 79 er bra pris, men kursen er laveste siden 2021. Der den snur er det støtte, hvor enn det måtte være. En liten psykologisk støtte rundt 9, men de presser den underkant. Worst case nå er om oljepris skulle duppe til 60 tall og avtalen ikke kommer på lang tid. Kan jo håpe på noe positivt ifm 8. februar. På ett eller annet tidspunkt i "fremtiden" vil det nok bli ny blest om energi, og full fart igjen.
Anywhere
02.02.2024 kl 10:28
7626
Verdt å merke seg at det pågår en del politisk grunnarbeid i stabiliserende fokus på Kurdistan og regionen deromkring:
https://www.kurdistan24.net/en/story/33924-France-stands-alongside-the-Kurdish-government-to-preserve-security-and-stability:-French-President
https://www.kurdistan24.net/en/story/33922-We-have-very-strong-relations-with-the-Kurdistan-Region:-Dutch-PM
Samt litt finansiell bevegelse internt mellom Erbil og Bagdad:
https://www.rudaw.net/english/kurdistan/31012024
https://www.kurdistan24.net/en/story/33924-France-stands-alongside-the-Kurdish-government-to-preserve-security-and-stability:-French-President
https://www.kurdistan24.net/en/story/33922-We-have-very-strong-relations-with-the-Kurdistan-Region:-Dutch-PM
Samt litt finansiell bevegelse internt mellom Erbil og Bagdad:
https://www.rudaw.net/english/kurdistan/31012024
Redigert 02.02.2024 kl 10:31
Anywhere
02.02.2024 kl 10:18
7684
Deler dine fundamentalia, Kvirrevi.
Jeg var bare hakket for tidlig ute i min tidligtilnærming til en større trade i aksjen, og er ferdigakkumulert rundt 9,20.
Det kan fort være greit nok det mhp resultat og utvikling frem mot neste torsdag i det ultrakorte bildet.
Jeg var bare hakket for tidlig ute i min tidligtilnærming til en større trade i aksjen, og er ferdigakkumulert rundt 9,20.
Det kan fort være greit nok det mhp resultat og utvikling frem mot neste torsdag i det ultrakorte bildet.
kvirrevi
02.02.2024 kl 10:04
7746
Tenker at DNO fremstår som billig nå. Oljesektoren har hatt en del motvind i det siste, det påvirker nok også DNOs aksjekurs. Det er bare å se på utviklingen til AkerBP, OKEA og Vår Energi. DNO burde vise en bedre utvikling enn disse da DNO allerede er presset lavt ned.
Uansett, DNO kursen i seg selv gjør at jeg bekymrer meg mindre.
1) Tilbakekjøpsprogrammet gjorde at antall aksjer i selskapet er som det har vært de siste årene, vel og merke forsvant de egne aksjene og krysseierskapet i RAK, men likevel, dette er omtrent uendret.
2) Gjelden er vesentlig redusert, ikke minst nå i januar 2024, når den har falt med ytterligere 160 MUSD (såvidt jeg vet)
3) Egenkapitalen er solid, og egenkapitalandelen er økende. Per i dag er EK-andelen 48%, og den vil øke i 1Q 2024 pga tilbakebetaling av gjeld.
4) Etter at Tawke er nesten tilbake i normal produksjon henter DNO igjen betydelige inntekter og kontantstrøm fra virksomheten, og det vil trolig også kunne generere en del overskudd.
Trenger ikke sammenligne dette mer med situasjonen for et par år siden, men det er mye bra med DNO i dag sammenlignet med den gang. Det betyr at oppsiden i aksjen etter hvert har blitt ganske stor, og det er vel ingen grunn til å gjøre noe annet enn å akkumulere fram til ting har løst seg i Irak, og lønnsomheten er reetablert der. Verre er det ikke:)
Uansett, DNO kursen i seg selv gjør at jeg bekymrer meg mindre.
1) Tilbakekjøpsprogrammet gjorde at antall aksjer i selskapet er som det har vært de siste årene, vel og merke forsvant de egne aksjene og krysseierskapet i RAK, men likevel, dette er omtrent uendret.
2) Gjelden er vesentlig redusert, ikke minst nå i januar 2024, når den har falt med ytterligere 160 MUSD (såvidt jeg vet)
3) Egenkapitalen er solid, og egenkapitalandelen er økende. Per i dag er EK-andelen 48%, og den vil øke i 1Q 2024 pga tilbakebetaling av gjeld.
4) Etter at Tawke er nesten tilbake i normal produksjon henter DNO igjen betydelige inntekter og kontantstrøm fra virksomheten, og det vil trolig også kunne generere en del overskudd.
Trenger ikke sammenligne dette mer med situasjonen for et par år siden, men det er mye bra med DNO i dag sammenlignet med den gang. Det betyr at oppsiden i aksjen etter hvert har blitt ganske stor, og det er vel ingen grunn til å gjøre noe annet enn å akkumulere fram til ting har løst seg i Irak, og lønnsomheten er reetablert der. Verre er det ikke:)
Anywhere
02.02.2024 kl 09:33
7596
Følg med nå.
Aksjen kan selges med rundt 10.000 aksjer til under 9, det skaper nok litt bølger...om det skjer.
Det ble forsøkt på 8,99, men trigget ikke noe på første forsøk (flere kommer sikkert). Mulig man vet at det er tradertilnærming og egentlig null interesse av å selge aksjen. Derav de små volumene vi ser.
Men med impulsløst atmosfære rundt DNO fra oljepris eller andre nyheter, så er det bare tyngdekraft som virker sakte og sikkert.
Oljepris ligger forøvrig akkurat perfekt mot bunn i stigende trende fra starten av desember, så vi får se hvor den trenger nærmeste dager.
Aksjen kan selges med rundt 10.000 aksjer til under 9, det skaper nok litt bølger...om det skjer.
Det ble forsøkt på 8,99, men trigget ikke noe på første forsøk (flere kommer sikkert). Mulig man vet at det er tradertilnærming og egentlig null interesse av å selge aksjen. Derav de små volumene vi ser.
Men med impulsløst atmosfære rundt DNO fra oljepris eller andre nyheter, så er det bare tyngdekraft som virker sakte og sikkert.
Oljepris ligger forøvrig akkurat perfekt mot bunn i stigende trende fra starten av desember, så vi får se hvor den trenger nærmeste dager.
Redigert 02.02.2024 kl 09:46
Anywhere
02.02.2024 kl 09:26
7578
Nå må vi langt inn i pandemien for å finne lavere kurs på DNO. Aksjen trynet under lokal dobbelbunn på 9,20-isch, omsetningen stiger igjen i dag (omsatt første halvtime nesten samme volum som hele gårsdagen), og det kvittes med aksjer over en lav sko. Nå vil man ikke eie DNO lenger, og det er kanskje ikke så rart. Salg trigges, og jeg vil anta at det skal forsøkes å trigge stop-loss-poster ved å presse den under 9 kroner nå.
Overhodet ingen teknisk horisont som skal tilsi oppgang lenger...
Overhodet ingen teknisk horisont som skal tilsi oppgang lenger...
Redigert 02.02.2024 kl 09:31
Smasparer7
01.02.2024 kl 21:48
8140
Sporsmål er på hvilken møte du ser på dette
På en møte er det signal om stabilisering i regionen som er ikke galt til DNO..
På en møte er det signal om stabilisering i regionen som er ikke galt til DNO..
Kongmao
01.02.2024 kl 20:20
8298
Stor spenning og det er veldig vanskelig å si hva som skjer i en slik konflikt. Samtidig virker det for meg som at alle på vær sin side har insentiver for å la oljeproduksjon fortsette. Men det er selvfølgelig ikke populært å drive butikk midt i en konflikt.
Anywhere
01.02.2024 kl 20:19
8257
Litt oljedump i kveld setter nok uanz ikke fart på DNO i morgen....
Volume
01.02.2024 kl 19:54
8335
De andre «oljebolagene» er ikke i Kurdistan. Avventende holdning nå. Hvordan vil amerikanerne hevne sin tre drepte soldater og hva skjer i regionen etter det?
Kongmao
01.02.2024 kl 19:27
8389
Vi kan håpe. Det er ikke umulig vi ser ett sterkt kvartal... Men kursutvikling viser vel at det ikke er store forventninger akkurat
Anywhere
01.02.2024 kl 18:16
8532
Noen som vil ta en qualified guess på tallene neste torsdag?
Stikkord:
-15000 bpd fra Nordsjøen.
-48.000 bpd fra Tawke. 30 dolls/barrel. 10dolls i kost est.
-3000 bpd fra Afrika.
Kjører en frisk guess på 160 mill dollar EBITDA på dette...
Do the math.
Stikkord:
-15000 bpd fra Nordsjøen.
-48.000 bpd fra Tawke. 30 dolls/barrel. 10dolls i kost est.
-3000 bpd fra Afrika.
Kjører en frisk guess på 160 mill dollar EBITDA på dette...
Do the math.
Redigert 01.02.2024 kl 18:24
Prewia
01.02.2024 kl 16:40
8744
Ved stengetid på Oslo Børs ble et fat nordsjøolje (Brent spot) omsatt for 81,28 dollar, en oppgang på 0,8 prosent. Mars-kontrakten for Brent lå på sin side ned 0,4 prosent til 81,41 dollar.
Men dno lyckas backa även i dag de flesta andra oljebolagen stiger
Men dno lyckas backa även i dag de flesta andra oljebolagen stiger
Smasparer7
01.02.2024 kl 16:00
8766
Idag er stille som ikke vært i lenge stemmer
Størm kommer? Lurer hvor den tar oss.
Størm kommer? Lurer hvor den tar oss.
Anywhere
01.02.2024 kl 15:55
9448
Er aksjen glemt, forlatt og alldeles ute av radaren for de fleste nå?
Volum tyder på det. Hender vel at det er da ting kan skje...
Volum tyder på det. Hender vel at det er da ting kan skje...
Anywhere
01.02.2024 kl 13:01
13332
Omsetningen i DNO er i dag ekstremt lav, kan ikke huske jeg har sett slike nivåer. Knapt 4 mill kr omsatt første 4 timer..
Fisker ferdig siste kjøpene mine nå på det som jeg satser på er en mini-dobbelbunn, og ser da enten 9,2 gjennom neste uke også, eller så er det 10 kroner innen neste torsdag. Nå må man enten ned eller opp for å finne volum ser det ut for, jeg tar en positiv bias.
Fisker ferdig siste kjøpene mine nå på det som jeg satser på er en mini-dobbelbunn, og ser da enten 9,2 gjennom neste uke også, eller så er det 10 kroner innen neste torsdag. Nå må man enten ned eller opp for å finne volum ser det ut for, jeg tar en positiv bias.
Anywhere
01.02.2024 kl 10:09
13532
Forventes i samme retning som Q3-23 fra Nordsjøen da snitt oljepris for kvartalet er lite avvikende.
Cashbidraget fra Kurdistan vil imidlertid være vesentlig høyere da snittsalget lokalt steg betydelig i Q4-23, og det vil også være vesentlig høyere på guiding Q1-24, da produksjonen er vesentlig høyere pr utgang desember enn snittet for Q4-23.
For Q3-23 hadde DNO et nettobidrag fra KRG-produksjon på 19500 fat/dag.
Snitt for Q4-23 gir et bidrag på rundt 48.000 netto fat/dag.
Mens farten fra Kurdistan i Q1-24 så langt er rundt 67.000 fat/dag på DNO sin andel, så det vil være vesentlige cash-bidrag fra salg av dette.
Cashbidraget fra Kurdistan vil imidlertid være vesentlig høyere da snittsalget lokalt steg betydelig i Q4-23, og det vil også være vesentlig høyere på guiding Q1-24, da produksjonen er vesentlig høyere pr utgang desember enn snittet for Q4-23.
For Q3-23 hadde DNO et nettobidrag fra KRG-produksjon på 19500 fat/dag.
Snitt for Q4-23 gir et bidrag på rundt 48.000 netto fat/dag.
Mens farten fra Kurdistan i Q1-24 så langt er rundt 67.000 fat/dag på DNO sin andel, så det vil være vesentlige cash-bidrag fra salg av dette.
Redigert 01.02.2024 kl 10:19
finx
01.02.2024 kl 09:17
13567
Resultatet og info kommer vel på torsdag så ikke mange handledager til resultatet.
Volume
01.02.2024 kl 07:54
13758
Takk for flott beskrivelse og synspunkter. I tillegg vil jeg tilføye at det er kun 10 %av oljen fra gulfstatene som går gjennom zueskanalen. Så dagens situasjon i Rødehavet betyr ikke så mye på oljeprisen, men for skipsaksjer har det betydning.
Redigert 01.02.2024 kl 07:55
Kongmao
01.02.2024 kl 06:38
13905
Slik jeg har forstått det er det sannsynligvis ett press og litt prissamarbeid som holder prisene på relativt høye, men ikke for høye nivåer. USA ønsker lav oljepris pga gass og drivstoff er viktig for folket, høye drivstoffpriser er veldig upoppulært, egentlig ville vel USA hatt lavere priser. Russland vil ha priser balansert og lave nok til at det ikke blir mer produksjon i USA slik at de eksporterer mer gass som forsyner Europa mange som produserer olje selger gass med tap eller billig for å kvitte seg med den siden de har fokus på Olje. Russland selger enda mye gass og olje, men blir prisene høye øker sannsynligvis produksjonen i andre land. Saudi ønsker ikke for mange konkurrenter samtidig som de ønsker stabil og høy pris. Litt dårlig og forenklet forklart så virker det for meg som nesten alle vil ha priser på disse nivåene, det er relativt høyt, men ikke for høyt. Klarer de holde prisene stabilt her oppe er det også mye lettere å forholde seg til enn om det svinger 20dollar opp og ned i måneden.
Volume
31.01.2024 kl 19:55
14431
Tror ikke Lundin er interessert i DNO. Lundin er smarte og kan sine saker. De kjøpte jo lisensen som knytter seg til Johan Sverdrup av DNO i sin tid.
Volume
31.01.2024 kl 19:51
14440
Prewia skrev Men då ska vi ha minst 30 kr per aktie
Hvordan har de kalkulert det?
Anywhere
31.01.2024 kl 18:59
14554
Prewia skrev Men då ska vi ha minst 30 kr per aktie
All inklusive minst 30, ja...men tror eksport via Ceyhan må ha blitt gjenopptatt da..