DNO Eksporten i gang, kun dager?
sveipen
08.02.2024 kl 20:28
16029
Er Oto1 forsvunnet fra forumet, eller har han bare solgt seg ut av DNO, og av den grunn sluttet å kommentere aksjen?
antler
08.02.2024 kl 17:20
16452
Enig i at det er jo kjent i den forstand at det står skriblet ned i en avtale i enten engelskpråkalig, arabisk eller tyrkisk stil. Men tar litt tid før en slik avtale som jo ofte kan være hemmelig (non disclosure) og i ett annet språk finner veien ut til markedsaktører. Bijan sa dette nå i Q4 callen, han sitter jo tett på dette, blant annet fordi Baeshiga operatøren har en eierandel i pipelinen. Han delte det nå med markedet/offentligheten for første gang.
Dette er høyst relevant og noe jeg ikke har hørt, sett eller lest før.
Dette er høyst relevant og noe jeg ikke har hørt, sett eller lest før.
Anywhere
08.02.2024 kl 17:11
16428
Det er nok en slags kjent info, siden det er avtalebasert, men neppe noe som aksjemarkedet har brukt til diskonteringsanvendelse på sannsynligheter...
antler
08.02.2024 kl 16:41
16512
Bijan sa at pipelinen 100% sikkert åpner innen 2 år. Fordi avtalen Tyrkia har med Iraq om eksport av olje da forfaller. Han sa at Tyrkia da kan inngå en ny avtale direkte med KRG som er lovlig og bidragsytende til å øke oljeeksporten. Videre nevnte han at de eide et felt på Baeshige sammen med eieren av pipelinen som eksporterer olje fra regionen.
---
Dette er positivt av 2 årsaker:
* Pipelinen åpner 100% sikkert innen maks 2 år.
* KRG har da også bedre forhandlingskort vis a vis Baghdad (Iraq) --> som sannsynligjør at de bør klare å finne en løsning.
Meget interessant å høre Bijan si dette. Har ikke blitt sagt før etter hva jeg har fått med meg og tror dette er helt ny informasjon.
---
Dette er positivt av 2 årsaker:
* Pipelinen åpner 100% sikkert innen maks 2 år.
* KRG har da også bedre forhandlingskort vis a vis Baghdad (Iraq) --> som sannsynligjør at de bør klare å finne en løsning.
Meget interessant å høre Bijan si dette. Har ikke blitt sagt før etter hva jeg har fått med meg og tror dette er helt ny informasjon.
Anywhere
08.02.2024 kl 16:38
16522
9,025 er vel godkjent som dagsslutt, Hugoil. 25% av omsetningen i skuttauksjonen på HOD. Det er da noe....
Smasparer7
08.02.2024 kl 16:01
16640
Ikke hørt hele samtale men de snakket om Baeshiqa skal produsere om noen uker? Men samtidlig sa de at dette 80k som produserer de nå er ganske så mye som de klarer med lastebiler. Også partner i Baeshiqa er Turkere sammen som er eieren i Iraq Turkey Pipeline 🤔 gir noen tenkning. Men hvis / når de faktisk åpner og Bershkia kommer i gang har vi veldig god cash flow i fremtiden
kvirrevi
08.02.2024 kl 15:53
16585
Vet dere hvor mye ekstra produksjon som kommer til DNO fra hvert av feltene Trym og Andvare, og når tid i 2024 disse feltene vil komme i produksjon?
Anywhere
08.02.2024 kl 15:50
16496
Hugoil, skulle DNO-aksjen drar til oppunder 9,10 siste halvtime, så blir jeg en smule impressed:)
Det er et lite kick opp på omsetning i dag, samtidig som aksjen har en klar white candle, i alle fall like for stengning.
Til å være resultatdag er ikke volumet særlig å skryte av, det pleier alltid roteres noe ekstra aksjer på slike dager.
Men nå får vi krysse litt fingre for de nærmeste måneders utvikling, og høste litt utbytte langs veien...
Det er et lite kick opp på omsetning i dag, samtidig som aksjen har en klar white candle, i alle fall like for stengning.
Til å være resultatdag er ikke volumet særlig å skryte av, det pleier alltid roteres noe ekstra aksjer på slike dager.
Men nå får vi krysse litt fingre for de nærmeste måneders utvikling, og høste litt utbytte langs veien...
Redigert 08.02.2024 kl 16:20
Du må logge inn for å svare
Anywhere
08.02.2024 kl 15:49
16495
SPXL, du vet godt at Mossa kan ikke si stort mer enn det meste av verden om det....
Granly
08.02.2024 kl 14:53
16715
Eg kan vel kun svare for meg, det er at eg er positiv på dette prisnivået på aksjen, som eg skreiv i mit lille innlegg tidligere i dag selv om eg påpekte både positive og negative ting. Kan nevne at eg valgte å kjøpe mer i selskapet i dag, da eg ser prisen som veldig attraktiv.
SPXL
08.02.2024 kl 14:50
16720
Sa mossa noe om hvordan det lå an med export via pipen?eller er det fremdeles ute i det blå?
omans
08.02.2024 kl 14:46
16704
Aksjen er ikke selskapet. At det er urolighether i regionen der nede vet alle som investerer i de selskapene. Om du ikke har tro på trender, så du om det. Men det er bare å lese chartet. Det er variabler som oljepris og uroligheter. Er ikke noe revlusjonernde at det har vært urolig område. Om alt hadde vært opplagt hele tiden ville aksjen blitt priset til bunnen umiddelbart, men markedet er også seigpining, markedet handler om frykt og grådighet, hvor lenge kan en sitte med seigpining før smerten blir for stor mhp å se sin aksjebeholdning tape seg i verdi?
The rule: not to worry if you not is timimg the market precisely, one should whitstand a 60% downturn in one stock, if long term investor.,
The rule: not to worry if you not is timimg the market precisely, one should whitstand a 60% downturn in one stock, if long term investor.,
Redigert 08.02.2024 kl 14:55
kvirrevi
08.02.2024 kl 14:28
16787
Mye fint i 4Q presentasjonen som går nå, det er viktig å få med seg det fulle bildet.
Kommentar fra ABG: Det var heller ingen store overraskelser i guidingen, ifølge, ifølge ABG Sundal Collier.
På den nåværende aksjekursen til DNO ser Arctic Securities et attraktivt risk/reward-forhold. Meglerhuset mener at nedsiden bør være godt støttet av en netto kontantposisjon på 1,6 kroner pr aksje, porteføljen i Nordsjøen verdsatt til om lag 7 kroner pr aksje og Foxtrot-andelen verdsatt til om lag 1 krone pr aksje. I tillegg bør Kurdistan tillegges en positiv verdi, gitt positive løpende frikontantstrøm-bidrag og muligheter for ytterligere forbedringer.
Under den nåværende situasjonen argumenter meglerhuset for en fair aksjepris på 12-13 kroner, mens i et normalisert eksportscenario for Kurdistan kan man rettferdiggjøre en aksjekurs på rundt 20 kroner, ifølge meglerhuset.
Kommentar fra ABG: Det var heller ingen store overraskelser i guidingen, ifølge, ifølge ABG Sundal Collier.
På den nåværende aksjekursen til DNO ser Arctic Securities et attraktivt risk/reward-forhold. Meglerhuset mener at nedsiden bør være godt støttet av en netto kontantposisjon på 1,6 kroner pr aksje, porteføljen i Nordsjøen verdsatt til om lag 7 kroner pr aksje og Foxtrot-andelen verdsatt til om lag 1 krone pr aksje. I tillegg bør Kurdistan tillegges en positiv verdi, gitt positive løpende frikontantstrøm-bidrag og muligheter for ytterligere forbedringer.
Under den nåværende situasjonen argumenter meglerhuset for en fair aksjepris på 12-13 kroner, mens i et normalisert eksportscenario for Kurdistan kan man rettferdiggjøre en aksjekurs på rundt 20 kroner, ifølge meglerhuset.
Redigert 08.02.2024 kl 14:57
Volume
08.02.2024 kl 14:06
16861
Oppgangstrend og nedgangstrend betyr ikke noe som helst når et selskap har hovedtyngden av sin produksjon i et region hvor bomber og raketter står på dagsorden. Markedet liker ikke slikt og det er markedet som bestemmer.
chr-
08.02.2024 kl 14:02
16816
Det er fordi der var været så meget negativt omkring DNO, som betyder, at skrives der 1% negative ting og 99% positive ting, så er det den ene procent, som fanger hos mange investorer.
Når denne negativitet omkring aktier fortager sig, så giver det aktien et ganske pænt løft.
Når denne negativitet omkring aktier fortager sig, så giver det aktien et ganske pænt løft.
Hugoil
08.02.2024 kl 13:56
9265
Du må vente på dagbull candlestick signalet formert v stengetid, så kan du komme i gjen i morgen og se.
Hugoil
08.02.2024 kl 13:22
4852
Virker som tilliten til DNO brer seg også i selskapet indre funksjoner:)
Geir Arne Skau. Chief Human Resources and Corporate Services Officer.
Geir Arne Skau. Chief Human Resources and Corporate Services Officer.
omans
08.02.2024 kl 12:25
5058
Vaksine20 skrev Det er meldt et lite innside kjøp. Men hvem bryr seg?
Når sentimentet er surt er alt "trasig". Motsatt fall, når det har snudd til optimisme/positivitet virker det som ingenting kan stoppe oppgangen. Oljeprisen viser tegn til innhentet momentum, og en kan se en kontur av OHS dannelse, dvs om det skulle gå opp videre og bryte 83-84 der den var sist, vil det signalsiere 93. Tenker en er mot slutten av en lang nedadgående trend siden mai 2022. Før det var det oppgangstrend i et par år, nå snart nedadgående i par år, så syklusene skifter. Tenker at ny oppgangssyklus kan være forestående, men må få bekreftelse. Dvs at det kan komme mer good news sakte men sikkert fremover. Idag var rapporten som var grei, og utbyttet fortsetter. Eqnr tynger sentimentet....
Redigert 08.02.2024 kl 12:26
Prewia
08.02.2024 kl 12:17
5110
Vad har hegnar emot DNO alltid negativa rubriker till o med i dag när d3 visar fina siffror
Granly
08.02.2024 kl 12:08
5175
Stokk Dum skrev Innhold slettet pga dårlig humor. mvh
DNO ASA, det norske olje- og gassoperatørselskapet, rapporterte i dag om inntekter på USD 668 millioner og driftsresultat på USD 218 millioner for 2023, drevet av en produksjonsoppgang i Kurdistan-regionen i Irak og suksess i leting i Nordsjøen. Selskapet oppnådde en gjennomsnittlig nettoproduksjon på 52 600 fat oljeekvivalenter per dag (boepd), med betydelige bidrag fra både Kurdistan og Nordsjøen. Produksjonen fra Tawke-lisensen i Kurdistan hadde i stor grad kommet seg etter en eksportpipelineshutdown i mars 2023 og lå på 80 000 boepd ved årsslutt. Til tross for lavere realiserte priser genererer Tawke-salg nå betydelige frie kontantstrømmer til DNO. Selskapet forventer videre produksjonsvekst både i Nordsjøen og Kurdistan i 2024, men står overfor utfordringer knyttet til betalingsbetingelser og investeringer i lys av pågående diskusjoner med den kurdiske regionale regjeringen.
Kommentar:
Rapporten viser generelt positive resultater for DNO ASA, med økning i både inntekter og driftsresultat drevet av produksjonsøkning og letesuksess. Til tross for lavere priser, genererer selskapet betydelige frie kontantstrømmer, og investeringer i nye prosjekter er planlagt. Imidlertid står selskapet overfor utfordringer knyttet til betalingsbetingelser og investeringer i lys av uavklarte forhold med den kurdiske regionale regjeringen. Overall, rapporten indikerer en stabil posisjon for DNO ASA med potensial for videre vekst og med dagens kurs er eg positiv
kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/610121
Kommentar:
Rapporten viser generelt positive resultater for DNO ASA, med økning i både inntekter og driftsresultat drevet av produksjonsøkning og letesuksess. Til tross for lavere priser, genererer selskapet betydelige frie kontantstrømmer, og investeringer i nye prosjekter er planlagt. Imidlertid står selskapet overfor utfordringer knyttet til betalingsbetingelser og investeringer i lys av uavklarte forhold med den kurdiske regionale regjeringen. Overall, rapporten indikerer en stabil posisjon for DNO ASA med potensial for videre vekst og med dagens kurs er eg positiv
kilde: https://newsweb.oslobors.no/message/610121
Stokk Dum
08.02.2024 kl 12:03
5206
Innhold slettet pga dårlig humor.
mvh
mvh
Redigert 08.02.2024 kl 12:06
kvirrevi
08.02.2024 kl 11:23
5383
Noen viktige punkter for meg etter 4Q
1. Klart signal om at utbyttene holdes fast på dagens nivå. Fremstår å være lite usikkerhet knyttet til det.
2. Norge + Elfenbenskysten vil trolig vise en samlet produksjon på 22000-25000 fat per dag, det vil utgjøre en betydelig økning i inntekter og overskudd, gitt oljepris omtrent på dagens nivå.
1. Klart signal om at utbyttene holdes fast på dagens nivå. Fremstår å være lite usikkerhet knyttet til det.
2. Norge + Elfenbenskysten vil trolig vise en samlet produksjon på 22000-25000 fat per dag, det vil utgjøre en betydelig økning i inntekter og overskudd, gitt oljepris omtrent på dagens nivå.
Springer
08.02.2024 kl 11:22
5282
Omsider greide Hegnar å finne passende overskrift:
--Slanket overskuddet med 90 prosent
--DNO satt igjen med 4,2 millioner dollar i fjerde kvartal. Det er ned fra 42,6 millioner samme kvartal i 2023.
Synd de bommet med årstallet. Tillitsvekkende????
--Slanket overskuddet med 90 prosent
--DNO satt igjen med 4,2 millioner dollar i fjerde kvartal. Det er ned fra 42,6 millioner samme kvartal i 2023.
Synd de bommet med årstallet. Tillitsvekkende????
Hugoil
08.02.2024 kl 10:51
5090
Slike saker er "vanlige" problemstillinger der nede. Det har buktet seg fram og tilbake i alle år. De snor seg hit og dit på begge kanter av bordet og finner som alltids etterhvert en eller annen slags løsning. . engineering
Det er det som skaper selskapsspesifikk volatilitet i aksjen.
Det er det som skaper selskapsspesifikk volatilitet i aksjen.
omans
08.02.2024 kl 10:41
5000
De kan sikkert erklære, men da blir det mer kroken på døra fra selskapene (APIKUR) som ikke starter opp før en levelig avtale.
KRG sliter med det økonomiske, kan knapt betale lønn til offentlig ansatte. Irak har sagt de ønkser at utenlandske selskaper skal operere i regionen. KRG kan ikke være en selvstedig stat i staten. Betrakteren i artikkelen trenger ikke ha all rett fokus / konkulsjon eller hvordan løsning kan bli.
KRG sliter med det økonomiske, kan knapt betale lønn til offentlig ansatte. Irak har sagt de ønkser at utenlandske selskaper skal operere i regionen. KRG kan ikke være en selvstedig stat i staten. Betrakteren i artikkelen trenger ikke ha all rett fokus / konkulsjon eller hvordan løsning kan bli.
Redigert 08.02.2024 kl 10:42
Vaksine20
08.02.2024 kl 10:34
5024
Hvis man leser denne artikkelen så får man inntrykk at eksporten på KRG sine premisser vil aldri finne sted. Iraq bruker dette for å holde kurderne nede. Hva om Bagdad erklærer solgt olje fra KRG for stjålet og vil kreve erstatning fra DNO og de andre oljeselskapene som operer der nede?
Hugoil
08.02.2024 kl 10:17
5055
I tillegg til TAen ovenfor:
Har en 4/5 ferdig dobbel bunn i dag MACD, som nå ligger på støtten av stigende bunnlinje for dag MACD fra april i fjor.
KILE kjøpssignal avgitt opp, kursmål 9,1.
Går til lunsj.
Har en 4/5 ferdig dobbel bunn i dag MACD, som nå ligger på støtten av stigende bunnlinje for dag MACD fra april i fjor.
KILE kjøpssignal avgitt opp, kursmål 9,1.
Går til lunsj.
Redigert 08.02.2024 kl 10:19
halvpris
08.02.2024 kl 10:17
4812
Aakkesom Dno leverer varene,og utbytte i annmarsj . Kursen kommer den
Tm3P
08.02.2024 kl 10:00
4787
Det som blir riktig er å trekke fra 25øre fra dagens kurs når man regner årlig yield.
chr-
08.02.2024 kl 09:55
4685
Det som STHLM mener er, at hvis han ser sin investering fra i går og ca 12½ måned frem, så får han 5 x udbytte og det giver en årlig rente på 14%.
Sådan kan man sagtens se på det, selvom det teoretisk ikke er 100% sandfærdigt.
Sådan kan man sagtens se på det, selvom det teoretisk ikke er 100% sandfærdigt.
STHLM
08.02.2024 kl 09:53
4655
Med all respekt får jeg regne som jeg vil. 100k investert med kurs 8,92 gir sammentaget totalt 14% tilbake med 0,25 utbytten om drøyt 12måneder til mitt konto. Så regner jeg på mine private investeringer, Hva min ROI blir.
Volume
08.02.2024 kl 09:43
4430
Om du leser meldingen som er limt inn lenger nede her på tråden så gjelde dette utbytte for q4 2023 som utbetales i februar. Da forstår jeg deg slik at du mener 4 kvartalsvise utbytter i 2023. Selv om det er et etterslep på q4 utbyttet, betyr ikke det at DNO betalte utbytte 5 ganger i 2023. Skal du beregne årlig rente må du starte på 01.01 og avslutte på 31.12.
Hugoil
08.02.2024 kl 09:40
4405
Sluttet jo med bull candlestick signaler i går i time og kvarter..
I dag har kursen brutt alle 5min glidende snitt og ligger med bull homeing pigeon formert midt i kvartersnittene når kursen nå er ned for en liten potensiell dobbel bunn. Avgis den, går kursen over de samlede kvarter og 10 og 20 times-snittene
God volumbalanse så langt, dvs. fallende oms. på fallende kurs.
Oljeprisen og presentasjonen kl. 14 drar mest trolig oppover.
--
For dagen ligger vi inne/formert med BULL HOMIN PIGEON og går kursen over åpningskursen, så får vi formert BULL HARAMI CROSS eller en BULL HARAMI.
Så sannsynligheten taler for at dagen slutter med et formert bullsignal.
Første time slutter med en KILE - som hvis avgitt opp som kjøpssignal har kursmål 9,1.
I dag har kursen brutt alle 5min glidende snitt og ligger med bull homeing pigeon formert midt i kvartersnittene når kursen nå er ned for en liten potensiell dobbel bunn. Avgis den, går kursen over de samlede kvarter og 10 og 20 times-snittene
God volumbalanse så langt, dvs. fallende oms. på fallende kurs.
Oljeprisen og presentasjonen kl. 14 drar mest trolig oppover.
--
For dagen ligger vi inne/formert med BULL HOMIN PIGEON og går kursen over åpningskursen, så får vi formert BULL HARAMI CROSS eller en BULL HARAMI.
Så sannsynligheten taler for at dagen slutter med et formert bullsignal.
Første time slutter med en KILE - som hvis avgitt opp som kjøpssignal har kursmål 9,1.
Redigert 08.02.2024 kl 09:56
chr-
08.02.2024 kl 09:24
4503
Shorterne har forholdsvis let spil i en aktie som DNO, hvor vi aktionærer er vant til, at sund fornuft ikke eksisterer.
Regnskabet giver indtryk af, at der er styr på tingene om end en åbning af olieledningen til Tyrkiet er et stort ønske.
Når folk får lidt ro efter regnskabet, så ender dagen i dag med en kurs over 9.
Regnskabet giver indtryk af, at der er styr på tingene om end en åbning af olieledningen til Tyrkiet er et stort ønske.
Når folk får lidt ro efter regnskabet, så ender dagen i dag med en kurs over 9.
STHLM
08.02.2024 kl 09:20
4546
Volume skrev Hvor ser du 5 utbytter i år?
Med kvartallsutbytten og kjøp rett før blir det 5 utbytten på drøyt 12måneder. ;-)