Bankenes tid

ForstårIkke
04.10.2023 kl 18:02 553

Det er noen år siden jeg solgte aksjer, men gjorde det igår. Husker at i gamledager tok det noen dager før pengene kom inn på konto(godskrevet). Idag kan man overføre pengene med en gang i S Bankens handlekonto for aksjer, men det står med liten skrift at det vil påfølge en rente. Da jeg ringer S Banken å spør hva renten er for å overføre salgsum før godskriving viser det seg at de tar 19 prosent i rente. Jeg ringte banken igjen hvor det viser seg. Det viser seg at det kun er 2 dagers rente i 1 år ala 19 prosent . Det blir 2000 kr om man over en gevinst på 1 million for godskriving. Man kan bruke salgsummen til å kjøpe aksjer uten ekstra kostnad . Selvom jeg missforstd tjener bankene gode penger på diverse tillegg .
Redigert 05.10.2023 kl 21:54 Du må logge inn for å svare
Rena
04.10.2023 kl 18:09 529

Bare å gratulere bankene de vinner uansett.
ForstårIkke
04.10.2023 kl 18:14 511

Jeg holdt på å overføre, men avbrøt. I gamledager var det ingen penger å øverføre før de var godskrevet .
Redigert 05.10.2023 kl 13:20 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
04.10.2023 kl 19:48 462

Ja, bankene vinner, og politikere vasker sine hender i uskyld for at de påfører din befolkning pine, og mer pine for hver time https://www.finansavisen.no/personlig-okonomi/2023/10/04/8040900/store-ber-folk-vurdere-a-bytte-bank
De lyver om ALT, og Støre påstår til og med at de hjelper utsatte husholdninger. Det er direkte løgn. De har ikke gjort en tøddel: i EU har de begrenset husleie, boliglånskostnader, prisbegrensninger på det folk trenger ( mat, energi, brensel osv.)
I Norge er det kapitalanarki og kan alle aktører loppe deg så mye de vil, uten politisk innblanding. Og mens tiltak for å kompensere husholdninger i EU finansieres av økt beskatning av grådige banker, så gjør de rødsvarte i Norge INGENTING som gagner vanlige innbyggere. Ikke rart at Norge har produsert den største massemorder i nyere tid. Med en slik fascistisk politikk så er han neppe den siste!
Redigert 04.10.2023 kl 19:52 Du må logge inn for å svare