QEC- October 2023 hearing discussion thread

MC Axel
QEC 05.10.2023 kl 15:35 231023

PLEASE notis, that this is an old article from january 2022

The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!

We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas

QEC has a strong case regarding their compensation

What do you think about it all????

Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development

NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022

"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"

https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/

https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36 Du må logge inn for å svare
Peter Sellers
09.11.2023 kl 16:46 5765

@ge11, jeg savner Topp20 liste som ikke er å finne på hjemmesiden til Qec, dette ert ikke noe som kommer i Q rapporter!! Ellers så kan vi jo glede oss over at vi fikk litt oppgang i dag med 4,62 % så får vi håpe at det samme skjer i morgen!!
Kvike11
09.11.2023 kl 16:07 5470

Når du skriver det kun er meldepligtig info der tilgår,
tænker jeg,
hvad har de af andre info som vi aktionærer gerne vil vide.
Og som kan være relevant for aktiekursen.
De er intet om hvad de forventer der sker i Quebec, og hvad de forventer at kræve i erstatning. det kan vel ikke være en hemmelighed, jeg mener regeringen burde vide hvad de står overfor og hvem.
Flinke skolen burde lukke og QEC burde vise hvad der sker hvis der ingen tilladelser kommer.
Regeringen lægger ikkefingrer imellem, de er total ligeglade med alle andre end dem selv.
Det har regeringen vist flere gange, at påstå de er troværdige, er en saga blot.
hgsd33
09.11.2023 kl 15:12 5639

Når det gjelder aksjonærlister eller mangel på disse synes jeg QEC kunne gjort det ca. 100% bedre. Synd de er hovedlistet i Toronto slik at det gjør saken for oss her noe vanskeligere.

Er det noen som har spurt Jason om dette ?
googleearth11
09.11.2023 kl 15:11 5645

Det informeres i forbindelse med kvartals-, halvårs- og årsrapportene. Det forventes at disse leses inngående for å gå info. Det er kun meldepliktig info som skal legges ut utenom dette.
Hva savner Du av informasjon, som ikke er blitt distribuert i rapportene?
Peter Sellers
09.11.2023 kl 14:55 5719

@Zoiros, der skrev du veldig mye riktig, det er svært lite kommunikasjon til aksjonærene, ikke at det betyr all verden men at man ikke kan se hvem som er Topp 20 aksjonærer på hjemmesiden sier kvel kanskje litt, men du har helt rett!! Vi får se hav MB drar opp av hatten i natt :))
MC Axel
09.11.2023 kl 14:55 5726

Strange that every time QEC goes up, these negative forum trolls come out and without any positive substance. With totally unfounded and worthless input

QEC makes a lot of money and is doing well financially, this is fundamental
Zoiros
09.11.2023 kl 14:46 5768

Ja det er jo forsåvidt sant! Jeg tror mye av grunnen til dårlige diskusjoner og feil informasjon på dette forumet er kommunikasjonen til QEC. Eller mangelen på kommunikasjon til aksjonærene. Er det pga størrelsen på selskapet (få ansatte) eller inkompetanse? Veldig mye rart og mangele på helhetlig strategi
Slettet bruker
09.11.2023 kl 14:33 5820

For noen år siden kunne man oppleve kjøpepress og forventningsrally i forkant av at Qec skulle informere markedet.

Idag fokuseres det på at lite salgspress i forkant av presentasjonen er positivt.

Deprimerende!
hgsd33
09.11.2023 kl 14:23 5881

Selgerne er uansett lite aggressive, ingen som selger til stakkaren som har ligget på kjøp 1,742 i 20 minutter.
hgsd33
09.11.2023 kl 14:19 5888

Aksjeforum er vel laget for de som ønsker og spekulere og høre andres tanker om spekulasjoner. Mao. ingen spekulasjon intet forum.
Zoiros
09.11.2023 kl 14:16 5913

Nyheter utover det som er vanlig i kvartalsrapport kommer som børsmeldinger.
Zoiros
09.11.2023 kl 14:13 5924

Hva med å faktisk bare vente til Q3 blir presentert. Istedenfor å bruke tid på spekulasjoner. Kommer i kveld og da får vi kanskje noen svar eller guiding. Hvis ikke går kursen ned.
googleearth11
09.11.2023 kl 14:08 5956

Man kan ikke legge noe i kjøper- og selgermasse lenger. Robotposter legges og fjernes på brøkdelen av sekunder. Jeg er svært lite begeistret for den type kursmanipulasjon.
Peter Sellers
09.11.2023 kl 13:42 6048

@minsin, ordremasse pt:Ordredybde, selgermassene 4 ganger større enn kjøpermassen
Åpent
Antall
Kjøp
1 000

1,730
1 000

1,726
1 000

1,724
50 309

1,722
1 000

1,720
Selg
Antall

1,740
8 271

1,742
27 815

1,746
27 579

1,748
22 727

1,750
147 023
54 309
233 415
Peter Sellers
09.11.2023 kl 13:38 6077

@minsin, ja her er jeg enig i ditt sitat:

Økonomien er veldig grei , og selskapet tjener godt med penger...
Men jeg vil tro det som blir drivende er forventninger rundt Lowlands , høring/erstatning og pilot prosjektet.
Får håpe MB kommer med noen ord i forhold til høyesteretts dommen , og hvilken effekt det vil ha i Quebec.

Peter Sellers
09.11.2023 kl 13:29 6069

@Fjelbris, hey buddy! Ja vi får se hva MB drar opp av hatten ila natta her! Ja jeg er fullstendig klar over alt det du skriver men det fornekter ikke at markedet har fortsatt lite tiltro til Qec, bare se på dagomsetningen vi er noen timer unna Q3 som har blitt hausset om en tid nå og hittil i dag har vi fortsatt ikke nådd 1mill i oms, ikke mye å skryte av! At MB er selskapets største aksjonær hjelper også fint lite på kursen men at han jobber for at selskapet skal øke i verdi er jeg ikke tvil om, men er redd det blir alt for mye bla bla bla uten noe konkret: Dessuten så synes jeg det rart at på hjemmesiden til Qec så er det fortsatt ikke mulig å se de 20 største aksjonærene til tross for at de annonserer Topp 20....vel vi for ta det i morgen når talla foreligger, tvi tvi jeg bestemmer selv når jeg finner det interessant å selge meg ut, ha en fin dag videre! :)
minsin
09.11.2023 kl 13:15 6126

Virker som om det er større forventninger til ett positivt resultat til Q3, selger massen virker fraværende.
Konkluderer med at du som er usikker , allerede har solgt seg ut..
Selskapet er verd ca 750 mill nok - skal ikke rare nyheten i q3 til for å få opp aksjen - på ett anstendig nivå.
Cash, cash equivalents and restricted cash, end of period bør vel passere 40 mill CAD , noe som innebærer kontant beholdning på 45 pst av selskaps verdien.

Økonomien er veldig grei , og selskapet tjener godt med penger...
Men jeg vil tro det som blir drivende er forventninger rundt Lowlands , høring/erstatning og pilot prosjektet.
Får håpe MB kommer med noen ord i forhold til høyesteretts dommen , og hvilken effekt det vil ha i Quebec.
Amerikanerne er på oppkjøps tokt i Canada,
Outsideren vil være Redleaf i Utah - Her kan være en meget god trigger .

Fjellbris
09.11.2023 kl 12:55 6691

P.S. - bedre med we seek safe harbour som MB satt i gang for mange år siden en flere emisjoner, ekspansiv satsning og mulig konkurs der aksjonærene hadde tapt alt.
Mye bedre da å bygge stein på stein, som nå har blitt et cash maskin vs tidligere år med store underskudd hvert kvartal/år. Nå leverer QEC solide overskudd kvartal etter kvartal og i årene fremover. Når myndighetene «over natta» innførte forbudet, var det å søke safe harbour det eneste riktige, og så ligge rolig og tjene gode penger nå hvert kvartal, mens man venter på avklaring erstatning eller pilot. TTT og det har QEC skjønt + de kan ikke gjøre noe med det.
Husk at MB er selskapets største aksjonær som er betryggende også for alle oss andre små aksjonærer.
Er du ikke happy strategien som du har gjentatt mange ganger, er det bare å søke safe harbour og selge😀
Redigert 09.11.2023 kl 13:00 Du må logge inn for å svare
Sunrise
09.11.2023 kl 10:46 6866

Ha ha, var det din deling som satte ørlite fart på kursen Kurp?
Peter Sellers
09.11.2023 kl 10:19 6971

@1013, ser ikke ut tila at det er store forventninger til Q3 når man ser omsetningen om dagen, foreløpig ned og i rødt til tross for at børsen i grønt det samme med olja, vel vi får se ila dagen det er fortsatt tidlig men det virker ikke til at vi får noe særlig oms i dag heller!! Vi får se hva slags resultater MB kommer opp med ila natten om vi da eventuelt går opp eller ned i morgen!
tuja
09.11.2023 kl 09:18 7114

Fra xi:

Virker som vi muligens får noe oppdatering rundt CO2 lagring. QEC har vel hatt inne søknad lenge:

"Hi Nils
Yes, we'll have an update tomorrow.
The main focus is CCS.
Jason"
googleearth11
09.11.2023 kl 09:09 6793

Synspunktene er veldig enkelt forklart: Olje og gasselskapene, bla QEC vil utvinne gassen de har rettigheter til, og bestrider lovligheten i bill21. Myndighetene vil på sin side forsvare retten til å opprettholde bill21.
Senere kommer det en eventuell rettssak om erstatning, dersom bill21 er lovlig.
Kvike11
08.11.2023 kl 15:21 7284

Jeg har aldrig hørt de forskellige synspunkter omtalt nogen steder, måske jeg har overset det.
Lad os få regnskabschefen fra QEC på banen igen, han kan snakke aktionærernes sag.
Forstår ikke den passivitet fra styret i QEC, tvivler på flinke skolen virker, tværtimod,
så kunne det være godt hvis styret i Quebec,
viste de stod foran en milliard erstatning, og højst sandsynligt ville tabe.
Regner ikke med de har gemt nyheder i gotte- posen til imorgen,
men forventer et super overskud. og hvilken tidshorisont der er alle steder.
Måske en opjustering af års resultatet.
Fluefiskeren
08.11.2023 kl 14:35 7360

«WE SEEK SAFE HARBOUR»

He-he. Driver han med det ennå? Quebec og oljeskifer kvalifiserer vel neppe til det.
googleearth11
08.11.2023 kl 14:28 7364

Dette er forklart tidligere. I en høring så legger partene fram sine synspunkter. Disse synspunktene er svært så kjente fra før. Dommeren LYTTER til det som blir sagt. Har kanskje ett og annet spørsmål, men er i hovedregel passiv lytter. Etter en høring, så skal dommeren skrive sin konklusjon. Det er faktisk ingen andre enn dommeren selv som vet hva konklusjonen blir. Siden dette er børssensitiv informasjon, så skal ikke noe lekkes ut, før konklusjonen foreligger. Dette har ikke QEC noen som helst innflytelse på. Vi får vite hva høringen konkluderer med, når konklusjonen foreligger. At det er noen som TROR at en konklusjon foreligger i det høringen blir avsluttet, er nettopp en TRO. Det har ikke noe med virkeligheten å gjøre.
Peter Sellers
08.11.2023 kl 14:21 7263

@Kvike, det er påfallende liten oms i aksjen hvor flere mener at Q3 skal bli kjempe greier så finner det merkverdig at det nesten er null interesse og at vi er under 1,70 Folkens denne aksjen er styrt av det som skjer/ikke skjer i Quebec! Finner det også merkelig at ledelsen ikke har gitt i det minste litt info rundt høringen, MB har jo mange ganger postet børsmeldinger som ikke har vært meldepliktig, men her er det silence som vanlig: WE SEEK SAFE HARBOUR my a..
MC Axel
08.11.2023 kl 13:01 7283

QEC has previously aired news in its quarterly reports

If you had read the articles that I have posted, you can read that Canadian oil companies are underpriced compared to oil companies elsewhere in the world and therefore they are interesting when there is talk of acquisitions and it's in QEC backyard

It is not QEC's fault that the oil price collapsed a few years ago and made it difficult for QEC. Nor is it QEC's fault that the Quebec ban came

There will come a day and it's closing in

Kvike11
08.11.2023 kl 12:17 7383

Du bliver ved med at komme med ingenting, og artikler om alle andre.
Hvis du er ansat i QEC, så burde du se at komme ud til pressen, hvis der er nyheder.
QEC er ved at være den uendelige historie, med høringer der ikke er der, eller som de de først skal have skrevet med blæk, derefter måske på maskine, og intet kommer ud.
Håber der kommer en og byder kurs 30 på det hele.
Er regnskabet ikke i norske kroner og alt salg i dollar, hvorfor får det ikke olie aktier til at stige,
lakse aktier nyder godt af den lave nkr. kurs står der alle steder,
må vel også gælde den anden vej. .
Forventer ikke nyt om høring til kvartalstal, så var det kommet ud idag.
MC Axel
08.11.2023 kl 11:18 7504

We will get an update on Quebec, hardly anything revolutionary

The Q3 report will be exciting. More money on the account and update regarding production and all the other QEC projects

It's moving forward