QEC- October 2023 hearing discussion thread
PLEASE notis, that this is an old article from january 2022
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
Hvis Quebec er priset inn med «null» så kan det vel ikke skade ?
trani
08.01.2024 kl 16:31
5312
Snakker vi mega erstatning om Qec mister lisensen?
Dette kan bli bra, uansett utfall tror nå jeg. Det er status quo som blir skadelig for Qec.
Dette kan bli bra, uansett utfall tror nå jeg. Det er status quo som blir skadelig for Qec.
risksøker
08.01.2024 kl 15:32
5401
Jeg vil også tro at sannsynligheten for at QEC vinner frem med denne suspensjonen er høy og mer enn 50% men ikke risikofritt å sitte med QEC aksjer. Hvis denne retten kan beslutte at QEC misser sine lisenes rettigheter er det alvorlig.
mofi1
08.01.2024 kl 15:05
5470
Det er et godt spørsmål, risksøker, her er det jo en tendens til å tro at alle slike spørsmål vil falle heldig ut for selskapet, noe vi slett ikke kan være sikre på. Hva som skjer om staten vinner frem, (som stater ofte gjør) er ikke særlig problematisert.
Men den siste setningen fra Jason var jo positivt vinklet: Enda viktigere, han beordret at ingen pilotprosjekter (for eksempel for CO2-binding) kan tillates med noen tredjeparter. Du husker kanskje at i tillegg til våre rettigheter til naturgass, har vi også eksklusive rettigheter til å lete etter karbonlagringsreservoarer i Quebec.
Men den siste setningen fra Jason var jo positivt vinklet: Enda viktigere, han beordret at ingen pilotprosjekter (for eksempel for CO2-binding) kan tillates med noen tredjeparter. Du husker kanskje at i tillegg til våre rettigheter til naturgass, har vi også eksklusive rettigheter til å lete etter karbonlagringsreservoarer i Quebec.
risksøker
08.01.2024 kl 14:44
5506
Selskapet har inntil videre bedt retten om midlertidig suspensjon av deler av den nye loven - avgjørelse på dette har ennå ikke kommet.
Hvis nå QEC ikke får medhold i denne suspensjonen vil det ha katastrofale følger for selskapet, de misser sine lisenser og må igang med et kostbart oppryddings arbeid og tette brønnene. Er denne tolkningen riktig?
Hvis nå QEC ikke får medhold i denne suspensjonen vil det ha katastrofale følger for selskapet, de misser sine lisenser og må igang med et kostbart oppryddings arbeid og tette brønnene. Er denne tolkningen riktig?
nad.oslo
08.01.2024 kl 11:48
5752
QUESTERRE: Selskapets CFO skriver i mail til XI-medlem at rettssaken som skal vurdere om inndragningen av lisensene deres i Quebec er konstitusjonell antas komme i gang sent i 2024 eller tidlig i 2025. Selskapet har inntil videre bedt retten om midlertidig suspensjon av deler av den nye loven - avgjørelse på dette har ennå ikke kommet.
Peter Sellers
08.01.2024 kl 11:35
5737
@tuja, takk for melding så får vi håpe det snart kommer en avklaring!
Fjellbris
08.01.2024 kl 11:34
5739
Tuja - takk for at dy deler👍🙏
PS: som du ser nytter det å sende Mail eller ringe til QEC/Jason, han oppfordrer faktisk til å gjøre det og pleier alltid å svare.
PS: som du ser nytter det å sende Mail eller ringe til QEC/Jason, han oppfordrer faktisk til å gjøre det og pleier alltid å svare.
Peter Sellers
08.01.2024 kl 11:27
5759
@Fjellbris, hvem tror du er neste mann ut med en uttalelse fra ledelsen vedr Quebec? Først ut var Jason nå ganske nøyaktig for 2 år siden, i fjor Tønnesen med uttalelse om at døra står på gløtt hos myndighetene i Quebec,! På disse 2 årene så har det vel egentlig skjedd en dritt for å si det mildt, eller hva syns du? Du sier selv at det må komme noen gode nyheter rundt caset for å få løftet kursen, er det sånn å forstå at du har innsett at matematikken ikke fungerer i denne aksjen?
risksøker
08.01.2024 kl 11:21
5758
Veldig bra de fikk medhold i denne " requesten for stay" fra dommeren
tuja
08.01.2024 kl 11:02
5807
Delt på xi i dag:
Thank you for your email. We try to provide as much information as available. We welcome your comments on how we can make this better for all shareholders.
The purpose of the hearing held in October 2023 was to ask for a suspension of certain parts of Bill 21 until the hearing on the merits of our case. These parts include the requirement to close our discovery wells (that are currently suspended), deliver proprietary data on the wells to the Government, and to suspend the revocation of our licenses. As we reported in our Q3 MD&A, the judge took this under advisement and until a judgement is made, we do not have to comply with any of these requirements. More importantly, he ordered that no pilot project (for example for CO2 sequestration) can be permitted with any third parties. You may recall that in addition to our rights to natural gas, we also held the exclusive rights to explore for carbon storage reservoirs in Quebec.
I’m attaching for your review a copy of the Questerre submission for this hearing. It’s an unofficial translation.
Our main hearing is on the merits of our case. This is to assess the constitutionality of Bill 21, the Government’s breach of its contracts with us, and to determine what the Government’s liability is to us for illegally expropriating our licenses. This hearing is to be scheduled later this year after the pre-trial examinations. The pre-trial examinations are scheduled over the next three-six months. This could mean the trial is held in late 2024 or early 2025.
Please do not hesitate to contact me if you have any more questions or comments. Happy to discuss over the phone if that is easier.
Best regards
Jason
Thank you for your email. We try to provide as much information as available. We welcome your comments on how we can make this better for all shareholders.
The purpose of the hearing held in October 2023 was to ask for a suspension of certain parts of Bill 21 until the hearing on the merits of our case. These parts include the requirement to close our discovery wells (that are currently suspended), deliver proprietary data on the wells to the Government, and to suspend the revocation of our licenses. As we reported in our Q3 MD&A, the judge took this under advisement and until a judgement is made, we do not have to comply with any of these requirements. More importantly, he ordered that no pilot project (for example for CO2 sequestration) can be permitted with any third parties. You may recall that in addition to our rights to natural gas, we also held the exclusive rights to explore for carbon storage reservoirs in Quebec.
I’m attaching for your review a copy of the Questerre submission for this hearing. It’s an unofficial translation.
Our main hearing is on the merits of our case. This is to assess the constitutionality of Bill 21, the Government’s breach of its contracts with us, and to determine what the Government’s liability is to us for illegally expropriating our licenses. This hearing is to be scheduled later this year after the pre-trial examinations. The pre-trial examinations are scheduled over the next three-six months. This could mean the trial is held in late 2024 or early 2025.
Please do not hesitate to contact me if you have any more questions or comments. Happy to discuss over the phone if that is easier.
Best regards
Jason
risksøker
08.01.2024 kl 10:53
5765
Peter Sellers skrev @trani, ???
Det som har presset kursen vil jeg tro er nå utfallet av den AMENDED APPLICATION TO INSTITUTE PROCEEDINGS, APPLICATION FOR JUDICIAL
REVIEW AND APPLICATION FOR STAY AND SUSPENSION OF PROCEEDINGS
(Art. 141, 142 and 529 et seq. C.P.C.)
(As of August 7, 2023
Retten hørte vel den i oktober og en skulle tro at en avgjørelse på den kommer snart. QEC har bedt om emergency beslutning på den.
REVIEW AND APPLICATION FOR STAY AND SUSPENSION OF PROCEEDINGS
(Art. 141, 142 and 529 et seq. C.P.C.)
(As of August 7, 2023
Retten hørte vel den i oktober og en skulle tro at en avgjørelse på den kommer snart. QEC har bedt om emergency beslutning på den.
SPXL
07.01.2024 kl 20:10
6129
Slettet brukerskrev Jeg solgte halve beholdningen før Q3 siden aksjen alltid faller etter fremleggelsen.
Ja kursen faller alltid etter Qres og når binna åpner nebbet, slår aldri feil. Det er bare og grue seg til Q4.
Asroma87 skrevInnlegget er slettet
Jeg solgte halve beholdningen før Q3 siden aksjen alltid faller etter fremleggelsen.
SPXL
07.01.2024 kl 18:32
6272
Det kommer ingen konkrete nyheter i Qec, iallefall ikke fra quebec. Quebec tillater ingen utvinning i disse miljøtider, det kan dere umulig innerst inne tro på selv. Ikke klarer binna å øke produksjon heller, etter alle disse årene så holder kursen seg i det lavere sjiktet og jeg kan ikke se noe som kan få den oppover. En løsning er å bytte ut binna med en det er mere guts i .
Fjellbris
07.01.2024 kl 18:29
2424
Må si meg helt enig, uforståelig også for meg at fokus via utallige innlegg hele tiden er på å kritisere, provosere og kverulere vs diskutere med substans et selskap på et børsforum man sier man er investert i.
Redigert 07.01.2024 kl 18:31
Stevepick XXL
07.01.2024 kl 18:03
2455
Gjentar meg selv, sjekk omsetningen i aksjen og sjekk hvor mange aksjer som er i selskapet, da klarer du kanskje å konkludere med at de fleste sitter i ro. Denne aksje går ikke før det kommer rykter eller konkrete nyheter. Kommer det positive konkrete nyheter tar den av, hvis ikke er det bare å vente til de eventuelt kommer.
Jeg har tatt et lodd på at det kan bli noe ut av Quebec.
njn-
07.01.2024 kl 16:46
2442
Hvorfor i all verden har du aksjer i et selskap du bare kritiserer?
Men har du aksjer som du påstår?
Eller er bare for å kverulere?
I såfall bærer du ditt nick med rette.
Men har du aksjer som du påstår?
Eller er bare for å kverulere?
I såfall bærer du ditt nick med rette.
Redigert 07.01.2024 kl 16:48
Nei, og jeg er spent på hvor lenge mb får lov å fortsette i førersetet.jeg sittet fortsatt med mine 200.000 aksjer i selskapet men vurderer dag etter dag om jeg skal omplassere dette.
Jeg snakker om utviklingen etter forbudet ble innført - for mer enn fem år siden,
MB har ikke gjort annet enn å påføre aksjonærene tap i en periode med børsoppgang.
Oslo Børs har steget mer enn 50%.
Er det andre som mener at MB fortjener «kred» for dette ?
MB har ikke gjort annet enn å påføre aksjonærene tap i en periode med børsoppgang.
Oslo Børs har steget mer enn 50%.
Er det andre som mener at MB fortjener «kred» for dette ?
Redigert 07.01.2024 kl 15:22
Fjellbris
07.01.2024 kl 13:56
2388
Fordi du menet MB ikke skal ha noen kred, og all skyld for at han har kjørt aksjekursen i grøfta. Hadde ikke forbudet kommet, hadde dette caset som vi alle vet vært noe helt annet. Når så forbudet kom, har QEC ivertfall klart å snu store underskudd og store emisjoner til positiv EBITDA og ingen emi fare nå, ref. mitt tidligere innlegg i dag.
Redigert 07.01.2024 kl 13:58
Jeg mener ikke at det var MB’s skyld at det ble forbud.
Men nå diskuterer vi hva som er årsaken til dagens svake utvikling og da mener jeg ledelsen spiller en viktig rolle (som i alle selskaper).
Da forstår jeg ikke hvorfor du lurer på om det var MB’ skyldt at det ble forbud for mange år siden ?
Men nå diskuterer vi hva som er årsaken til dagens svake utvikling og da mener jeg ledelsen spiller en viktig rolle (som i alle selskaper).
Da forstår jeg ikke hvorfor du lurer på om det var MB’ skyldt at det ble forbud for mange år siden ?
Fjellbris
07.01.2024 kl 12:55
2442
Går fortsatt ikke ann å føre en fornuftig diskusjon med deg og få begrunnede svar på det man konkret spørr om.
Redigert 07.01.2024 kl 12:56
Er ikke din kjepphest at ikke Quebec ikke er priset inn (null i balansen)?
Har du snudd og mener at Quebec sender aksjekursen nedover ?
Har du snudd og mener at Quebec sender aksjekursen nedover ?
Redigert 07.01.2024 kl 12:41
Fjellbris
07.01.2024 kl 12:37
2431
Det må du selvfølgelig få lov til å mene Tynnidioten. Du mener sikkert også at det er MB sin skyld at Québec innførte utvinnings forbudet?
MB og QEC fortjener ingen «kred» for å kjøre aksjekursen i grøfta samtidig som børsen setter nye rekordnoteringer.
Fjellbris
07.01.2024 kl 12:23
2380
PS - mente bare med «skikk på produksjon og drift/kostnader og leverer overskudd» at QEC nå ivertfall leverer positiv EBITDA/overskudd vs veldig mange år tidligere med store kostnader og store underskudd som påførte oss aksjonærer veldig mange emisjoner/utvanning. Men, helt enig i at produksjonen fortsatt etter alle disse år er for lav. Nå melder de noe økt produksjon fom Q3 (1013 skrev han trodde de 3 brønnene skulle være i gang i mai, så får vi se), og det vil jo da øke både produksjon og EBITDA videre i år😀
Synes MB og QEC skal få kred for at selskapet klarte å omstille seg når forbudet kom til ivertfall lønnsom drift vs emisjons spøkelset som tidligere år herjet i aksjen pga at selskapet tapte mye penger årlig. Nå er ikke emisjon ilenger tema, tidligere år venter vi nesten bare på når kommer neste emi.
Synes MB og QEC skal få kred for at selskapet klarte å omstille seg når forbudet kom til ivertfall lønnsom drift vs emisjons spøkelset som tidligere år herjet i aksjen pga at selskapet tapte mye penger årlig. Nå er ikke emisjon ilenger tema, tidligere år venter vi nesten bare på når kommer neste emi.
Redigert 07.01.2024 kl 12:33
Peter Sellers
07.01.2024 kl 12:02
2379
@Fjellbris, ja det hadde vært hyggelig med noen gode nyheter nå for det trenger vi, men jeg skjønner ikke hva da du mener med at selskapet har fått skikk på produksjonen?? Den ligger vel på snaue 1800 boe per dag selv etter 24 år så jeg venter spent på hva du mener med det :) jeg har limt inn setningen av hva du skrev i natt
Fjellbris
I går kl 23:59
367
bra i et tilnærmet gjeldsfritt selskap som nå har fått skikk på produksjon og drift/kostnader og leverer overskudd. QEC forventer også økt produksjon i år fom. Q3, muligens også noe tidligere.
Fjellbris
I går kl 23:59
367
bra i et tilnærmet gjeldsfritt selskap som nå har fått skikk på produksjon og drift/kostnader og leverer overskudd. QEC forventer også økt produksjon i år fom. Q3, muligens også noe tidligere.
Stevepick XXL
07.01.2024 kl 11:34
2413
Tror de fleste bør sjekk omsetning i aksjen før de konkluderer. Her er det roboter og korte «trader» som er all omsetning.
Man selger «så nære» fordi man forventer dårlige nyheter.
Enkelte tror det kun er positive nyheter som eksisterer.
Enkelte tror det kun er positive nyheter som eksisterer.
Fjellbris
06.01.2024 kl 23:59
2652
Jeg tror de store og langsiktige sitter rolig, og selger lite eller ingenting på disse nivåene. Mest tradere og roboter som kjøper/selger her nede, samt mindre aksjonærer som også kjøper / selger. Noen har også gått lei av ventingen og har solgt seg ut, men de største selger ikke her nede, rett før avklaring erstatning eller oppheving forbudet. Ikke så mange som tror at forbudet blir opphevet og det meste av det er også priset inn i dagens aksjekurs. Erstatning kan bli stor, men kan ta noe tid å få ut, ikke mye om noe av det herrer er priset inn i kurs +/- 1,40. Begrenset nedside her slik jeg ser det, samt fin oppside, risk and reward mao. bra i et tilnærmet gjeldsfritt selskap som nå har fått skikk på produksjon og drift/kostnader og leverer overskudd. QEC forventer også økt produksjon i år fom. Q3, muligens også noe tidligere.
Redigert 07.01.2024 kl 00:31
fervex
06.01.2024 kl 23:55
2619
1013 skrev selskabet forventer selv midt Januar.
Så hvorfor har folk så lave forventninger, tror du? Hvorfor selger de nå som vi er så nære?
Fjellbris
06.01.2024 kl 20:10
2768
1013 skrev selskabet forventer selv midt Januar.
Takk for info, kan uansett ikke være langt unna nå👍