QEC- October 2023 hearing discussion thread
PLEASE notis, that this is an old article from january 2022
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
Fjellbris
22.01.2024 kl 11:31
5587
Godt du har solgt deg ut du som har mistet trua, vi andre venter på avklaring erstatning (fortsatt ørlite sjanse for pilot, men jeg tror heller ikke det blir noe av, og at det heller blir et forlik mtp erstatning der QEC får dekket alle utgifter + noe for tapte fremtidige inntekter)samt økt produksjon/EBITDA i årene fremover i et gjeldsfritt selskap med pent overskudd samt 200-300 mill på bok som Q4 / årsregnskap vil vise. Ha en fortsatt fin dag :-)
Redigert 22.01.2024 kl 11:33
Peter Sellers
22.01.2024 kl 12:15
5511
@Fjellbris, jeg sitter fortsatt med mine 55k så bare det er sagt!! Hva forventer du av Q4 jeg ser du er optimist? ha en fin dag du og :)
Fjellbris
22.01.2024 kl 14:08
5380
Hva er da grunnen til at du fortsatt sitter på 55 k aksjer i QEC?
Peter Sellers
22.01.2024 kl 15:34
5288
@Fjellbris, jeg solgte 145k og tok tapet før nyttår og har valgt å sitte med de 55k i tilfelle det skulle skje noe for som du vet denne kan gå skyhøyt på riktig melding og falle som en stein ved dårlig melding....jeg har tatt et lodd i ASA som heller ikke er risikofritt men SB1 har satt kursmål før nyttår til 7kr så jeg fikk en inngang på 1,76 så anser jeg ikke det som veldig stor risk, nok om det ha en fin kveld :)
Fjellbris
22.01.2024 kl 15:49
5292
Ok og lykke til med ASA! :-)
Ps/obs - SPB 1 nedjusterte der kursmålet fra kr 7 til kr 1,40 13. des i fjor.
13.12.2023 08:02:44
LAKS: SB1M STARTER DEKNING AV GIGANTE SALMON, OPPGRADERER ASA TIL HOLD
Oslo (Infront TDN Direkt): Sparebank 1 Markets starter dekning av Gigante Salmon med en kjøpsanbefaling og kursmål 16 kroner pr aksje. Meglerhuset oppgraderer Atlantic Sapphire til en holdanbefaling og nedjusterer samtidig kursmålet til 1,40 kroner pr aksje, fra 7 kroner.
Ps/obs - SPB 1 nedjusterte der kursmålet fra kr 7 til kr 1,40 13. des i fjor.
13.12.2023 08:02:44
LAKS: SB1M STARTER DEKNING AV GIGANTE SALMON, OPPGRADERER ASA TIL HOLD
Oslo (Infront TDN Direkt): Sparebank 1 Markets starter dekning av Gigante Salmon med en kjøpsanbefaling og kursmål 16 kroner pr aksje. Meglerhuset oppgraderer Atlantic Sapphire til en holdanbefaling og nedjusterer samtidig kursmålet til 1,40 kroner pr aksje, fra 7 kroner.
Redigert 22.01.2024 kl 15:50
1013
22.01.2024 kl 16:07
5324
Peter Sellers skrev @1013 hvilken runde tenker du på som regjeringen tapte?
Huske ikke lige hvad navnet er på selskabet der forlanger 18 milliarder dollars i erstatning, det kan du selv slå op. de er i næste instans. det vil naturligvis danne præcedens for de andre selskaber hvis de også vinder i næste instans. så der kan snart komme afgørelse på denne sag
Olje opp 1,6% bremset videre fall ?
tuja
22.01.2024 kl 16:59
5409
Det er Utica Resources som har fremmet krav på 18 milliarder CAD.
The main laws that our relevant are the Expropriation Act in Quebec and the Petroleum Resources Act.
As noted by Utica Resources in their press release, the Expropriation Act says that compensation is fair value. It is also consistent with the Civil Code of Quebec and the Quebec Charter of Rights. This Expropriation Act apparently takes precedence over other acts including the Petroleum Resources Act. Note the use of the word public utility.
Civil Code of Quebec, CQLR c CCQ-1991
The owner cannot be forced to cede his property, except by means of expropriation made in accordance with the law for a cause of public utility and in return for fair and prior compensation.
Expropriation Act, CQLR c E-24
Compensation is set on the basis of the value of the expropriated property and the damage directly caused by the expropriation.
The main laws that our relevant are the Expropriation Act in Quebec and the Petroleum Resources Act.
As noted by Utica Resources in their press release, the Expropriation Act says that compensation is fair value. It is also consistent with the Civil Code of Quebec and the Quebec Charter of Rights. This Expropriation Act apparently takes precedence over other acts including the Petroleum Resources Act. Note the use of the word public utility.
Civil Code of Quebec, CQLR c CCQ-1991
The owner cannot be forced to cede his property, except by means of expropriation made in accordance with the law for a cause of public utility and in return for fair and prior compensation.
Expropriation Act, CQLR c E-24
Compensation is set on the basis of the value of the expropriated property and the damage directly caused by the expropriation.
Peter Sellers
22.01.2024 kl 17:57
5327
@Fjellbris, ja vi får nå se da jeg går aldri all in på slike aksjer men Norges fjerde rikeste har gått inn med mer penger Joh Johansen eiendom, Petter Stordalen samt flere andre tunge norske investorer så vil tiden vise om det var en lur investering eller ikke :) Norlaks har overtatt driften og er vel den største aksjonæren nå og investor Kristian Falnes begynte oppkjøp i forrige uke og nå i Januar skal et utvalg Stortingspolitikere besøke ASA så det er kanskje noe spennende på gang men skal ikke stikke under stolen at de har hatt ganske stor innkjørings problemer, time will show :)
https://www.intrafish.no/landbasert/sto32rtingspolitikere-besoker-atlantic-sapphire/2-1-15803
Stortingspolitikere besøker Atlantic Sapphire
Om knappe to uker reiser Stortingets næringskomité til Florida. Da skal de titte på landbasert oppdrett.
10. januar 2024 17:00 OPPDATERT 10. januar 2024 17:00
https://www.intrafish.no/landbasert/sto32rtingspolitikere-besoker-atlantic-sapphire/2-1-15803
Stortingspolitikere besøker Atlantic Sapphire
Om knappe to uker reiser Stortingets næringskomité til Florida. Da skal de titte på landbasert oppdrett.
10. januar 2024 17:00 OPPDATERT 10. januar 2024 17:00
Er det en eneste kjent investor i QEC ?
sigj2
22.01.2024 kl 18:30
5324
Har Binna stukket av?
Hva har dette jalla greiene blitt???
Pinlige greier nå 🥸
Hva har dette jalla greiene blitt???
Pinlige greier nå 🥸
Redigert 22.01.2024 kl 18:32
Fjellbris
22.01.2024 kl 19:18
5339
Alt ok samt masse lykke til😀 Så du skrev du gikk inn da SP1 hadde kursmål før nyttår kr 7, ville bare i mitt innlegg gjøre deg obs på at de 13. des senket det fra kr 7 til kr 1,40.
En stigende oljepris bør kunne hjelpe litt.
tuja
23.01.2024 kl 10:04
5071
QEC. underpriset deluxe. Dagens fra xi:
Fun fact om QEC-prising:
Nto cash (iflg Q3 tall) samt minimum Quebec-erstatning (kun refusjon av pådratte kostnader), der ALLE andre aktiva inkl Montney settes til 0, gir likevel en verdi på kr kr 3,65/aksje.
Om Quebec-erstatning anses som cash, prises QEC nå til 1,35/3,65 = 37% av cash.
NAV10% exist production 0
Minimum erst. Quebec 165
Nto cash Red Leaf 42% 5,8
NETTO-CASH Q3 30,2
NAV C$ 201
NAV/aksje NOK 3,65
Og for ordens skyld, QEC er gjeldfritt og har brukbar inntjening/cash flow fra eksisterende produksjon.
Fun fact om QEC-prising:
Nto cash (iflg Q3 tall) samt minimum Quebec-erstatning (kun refusjon av pådratte kostnader), der ALLE andre aktiva inkl Montney settes til 0, gir likevel en verdi på kr kr 3,65/aksje.
Om Quebec-erstatning anses som cash, prises QEC nå til 1,35/3,65 = 37% av cash.
NAV10% exist production 0
Minimum erst. Quebec 165
Nto cash Red Leaf 42% 5,8
NETTO-CASH Q3 30,2
NAV C$ 201
NAV/aksje NOK 3,65
Og for ordens skyld, QEC er gjeldfritt og har brukbar inntjening/cash flow fra eksisterende produksjon.
Peter Sellers
23.01.2024 kl 10:05
5070
Slettet brukerskrev Er det en eneste kjent investor i QEC ?
@ti, nei her i Qec er det ingen store kjente investorer! Det jeg stusser på er at det har blitt gitt opsjoner til ledelsen 2 ganger ila de 4 siste årene og absolutt ingen av dem har benyttet sjansen til å kjøpe kun MB med en symbolsk handel på 50k.....i følge Jason så skulle aksjen til et sted mellom 20-40kr og da kan en jo spørre seg hvorfor han ikke har kjøpt, eller er det sånn at de ikke har trua for ingen har kjøpt? Noen som har en mening om det?
Carlsen73
23.01.2024 kl 10:47
5012
Måske burde nogen skrive til Jason og afkræve en forklaring eller i det mindste bare et minimum af information. Ved samme lejlighed kunne man så anmode om selskabets egen vurdering af, hvorfor man skal købe aktien.
Som det er nu, får nogle ganske få ubetydeligt små handler det til.at se ud, som om det er en ren katastrofeaktie. Det er der vel reelt ikke rigtigt nogen uden for selskabet, der ved noget om.
Som det er nu, får nogle ganske få ubetydeligt små handler det til.at se ud, som om det er en ren katastrofeaktie. Det er der vel reelt ikke rigtigt nogen uden for selskabet, der ved noget om.
Redigert 23.01.2024 kl 10:49
Dessverre er det nok 4q som blir neste livstegn fra Qec, og det er nok ikke mye å se frem til.
Stor sannsynlighet for at denne siger videre ned.
Stor sannsynlighet for at denne siger videre ned.
Peter Sellers
23.01.2024 kl 11:22
5003
@Carlsen73, hvis man skriver/kontakter Jason tror du han vil si noe negativt til oss aksjonærer? Du kan bare forstille deg hva som vil skje med kursen dersom han ga deg/oss en negativ tilbakemelding, nei svaret fra Jason vil bli - vi er positive vi!!
Carlsen73
23.01.2024 kl 11:53
4945
Ja, jeg ved det. Vi får ikke nogen brugbare tilbagemeldinger fra Jason. Til TrumpGold vil jeg sige: Q4 indikerer med stor sandsynlighed videre fald, men det vil stadig være et meget lille volumen, der forårsager nedgangen. Det daglige billede med fald, fald og atter fald afspejler ikke en bred og generel frygt.
Fjellbris
23.01.2024 kl 15:03
4771
PS - har du link til denne infoen:
«i følge Jason så skulle aksjen til et sted mellom 20-40kr»
«i følge Jason så skulle aksjen til et sted mellom 20-40kr»
Peter Sellers
23.01.2024 kl 15:22
4728
@Fjellbris, les FA for 2 år siden så ser du hva han uttalte!!
https://www.finansavisen.no/nyheter/olje/2022/01/05/7796922/finansdirektor-mener-verdiene-kan-18-dobles
https://www.finansavisen.no/nyheter/olje/2022/01/05/7796922/finansdirektor-mener-verdiene-kan-18-dobles
Fjellbris
23.01.2024 kl 15:45
4729
Akkurat, han har aldri sagt at aksjen skulle til et sted mellom 20-40 kr, men at «en erstatning vil kunne utgjøre mellom 20 og 40 kroner pr. aksje i et bull-scenario.» Forskjell på det PS, så gjennstår det å se hvor stor erstatningen blir og om han får rett😉
Peter Sellers
23.01.2024 kl 16:14
4682
@fjellbris, men synes du ikke det er påfallende rart når man går så høyt ut til media at man ikke benytter seg muligheten til å løse inn opsjoner, det har vært utstedt ytterligere opsjoner etter denne!! Han har kanskje ikke trua :))
utdrag fra FA,
Det er verdt å trekke frem at D’Silva ikke valgte å innløse 600.000 opsjoner med strike på 0,17 dollar i juni, da børskursen var over innløsningskursen.
utdrag fra FA,
Det er verdt å trekke frem at D’Silva ikke valgte å innløse 600.000 opsjoner med strike på 0,17 dollar i juni, da børskursen var over innløsningskursen.
SPXL
23.01.2024 kl 16:26
4654
Bare tull alt sammen. Dere prøver og overbevise hverandre hvor flott dette selskapet er men kursen går bare nedover, blir dere aldri lei binna og co. Hva har han gjort for dere de siste 10 årene unntatt emisjon på emisjon, han har jo ikke fått til noen verdens ting.
laffen123
23.01.2024 kl 16:30
4658
Han har styrt en jojo aksje som mange har tjent gode penger på va mer kan man ønske
Sunrise
23.01.2024 kl 16:33
4660
Kan vel ventes at dommeren i oktober høringen kommer med noen avgjørelser før den tid. Kan vel ikke være lenge igjen til det foreligger en domstol avgjørelse på punktene som var oppe.
Fjellbris
23.01.2024 kl 17:07
4636
Kan være mange grunner til det, de fleste innsiderne med ikke minst MB i spissen har mer enn nok aksjer allerede. Jason kan rett og slett også ikke hatt råd til å fylle på med nye 600000 aksjer i juni, pris da rundt 1,2 mill for de er penger det også😉
Redigert 23.01.2024 kl 17:08
Stock Walker
23.01.2024 kl 17:14
4516
Toronto Børsen innkalte Jason inn på teppet for sin uttalelse. Sier ikke det noe?
Peter Sellers
23.01.2024 kl 17:52
4459
njn- skrev 50 000 x 2 = 100 000
@njn,MB kjøpte 50.000 aksjer så du har mistolket meldingen min, men det var nok litt klønete skrevet, okke som han kjøpte kun 50k aksjer og det var det som var poenget mitt :)) som etter mitt syn kun var symbolsk overfor oss aksjonærer!!
Peter Sellers
23.01.2024 kl 17:57
4520
@Fjellbris, hvorfor utstede opsjoner viss du mener MB og de andre i styret har mer enn nok aksjer, da er det vel ingen grunn til å utstede opsjoner, eller?? Vedr Jason og hans opsjoner så hadde han jo ikke nødvendigvis trengt og ta ut hele potten, MB tok ut kun 50k aksjer og att Jason har dårlig råd tror jeg neppe de gutta har ganske hyggelig lønn ferdig snakka!!
Fjellbris
23.01.2024 kl 18:50
4498
Man utsteder fremtidige opsjoner som en del av lønns & bonus pakka frem i tid. Sitter du fullastet med aksjer når opsjonene forfaller og/eller ikke har økonomi til å innløse, må du bare la de gå. De er ikke de første og blir ikke de siste som gjør det, og for Jasons del måtte han ut med ca 1,2 mill som er penger også for han, selv om han har «hyggelig lønn» som du skriver. Vet du hvor mye aksjer MB og Jason sitter på? De må også forholde seg til utvinnings forbudet som alle andre, og selv om dette kan gå til himmels (ref pilot og/eller erstatning), kan jo også det motsatte skje, og når du da fra før av sitter på x antall millioner aksjer må du vel ikke kjøpe alt du har anledning til? Aksjer er risikoinvestering for alle, jeg har selv takket nei til aksjeopsjoner i tidligere sekskaoer jeg har jobbet i da jeg følte jeg var lastet nok når opsjonene skulle løses inn.
Fjellbris
23.01.2024 kl 18:55
4595
Peter Sellers skrev @SW, jo det sier det meste!!
Sier 2 ting :
1. Jason opptrådte meget uproft (useriøst!) som selskapets PR mann og fikk smekk på «fingern fint det».
2. Sier også / glapp ut av han sikkert i frustrasjon hvilke verdier QEC mener de sitter på / kommer til å kreve kompensasjon for.
Sier meg også noe om at du som konstant skriver negativt om QEC håper på billigere inngang igjen😉
1. Jason opptrådte meget uproft (useriøst!) som selskapets PR mann og fikk smekk på «fingern fint det».
2. Sier også / glapp ut av han sikkert i frustrasjon hvilke verdier QEC mener de sitter på / kommer til å kreve kompensasjon for.
Sier meg også noe om at du som konstant skriver negativt om QEC håper på billigere inngang igjen😉
Redigert 23.01.2024 kl 18:57
Ingen utøver opsjoner som er verdiløse.
Peter Sellers
23.01.2024 kl 19:09
4594
@Fjellbris, tror neppe det var frustrasjon men heller ett vel regissert senario for å holde oss aksjonærer varme, som du ser har det allerede gått 2 år siden artikkelen kom på FA og ikke en dritt har skjedd så hva blir det neste fra ledelsen?
Fjellbris
23.01.2024 kl 19:10
4584
@PS - happy hunting videre mtp. kjøp av billige aksjer, og fortsatt fin kveld😀
Redigert 23.01.2024 kl 19:11
Du kommer stadig tilbake til at vi «snakker aksjen ned» for å kjøpe «billige» aksjer.
Jeg kan forsikre deg om at så ikke er tilfelle.
Jeg kan forsikre deg om at så ikke er tilfelle.
Fjellbris
23.01.2024 kl 19:57
4522
Finner ingen annen fornuftig forklaring på at man 24/7 sitter på et anonymt børsforum og snakker ned et selskap man sier mann er investere i. Og spesielt i et selskap der omsetningen er syltynn / svært lavt volum daglig, der trading herjer og de største aksjonærene sitter rolig.
Redigert 23.01.2024 kl 19:58
tuja
23.01.2024 kl 20:37
4447
Du treffer nok spikern på hodet, Fjellbris. En annen ting jeg ikke fatter er hvorfor flere ikke selger og går videre til andre aksjer, dersom de har null tiltro til hverken selskap, Binnion eller Jason. Skal tro hvor skoen trykker. Tenker både du og jeg vet hvor, Fjellbris.
Som aksjonær er kursoppgang det eneste man ønsker.
Men når det går motsatt vei er det naturlig å diskutere hva som er galt. Ikke fornekte realitetene og dikte opp tullete forklaringer på hvorfor aksjen faller og faller.
Men når det går motsatt vei er det naturlig å diskutere hva som er galt. Ikke fornekte realitetene og dikte opp tullete forklaringer på hvorfor aksjen faller og faller.
Redigert 23.01.2024 kl 21:58
Fjellbris
23.01.2024 kl 22:22
4320
Tuja, vi tenker likt , også mtp. «hvor skoen trykker»😉. Vi er begge i QEC fordi vi tror på selskapet vi har investert i, og vi skylder på oss selv og går videre i andre aksjer dersom vi mister troen / investeringen svarer ikke til forventningen.
«Hvorfor ikke flere selger?»
Det er ikke lett å ta et tap.
Men etter hvert som tiden går kaster fler og fler kortene.
Det er ikke lett å ta et tap.
Men etter hvert som tiden går kaster fler og fler kortene.
njn-
24.01.2024 kl 01:09
4169
Han kjøpte 53.500 aksjer den 18. januar 2023 og
53.500 aksjer den 19. januar 2023
53.500 aksjer den 19. januar 2023
Peter Sellers
24.01.2024 kl 09:12
3958
@njn, ja ser der at jeg har ikke fått med meg den ene handelen til MB men opsjonen endrer ikke bildet for meg noe særlig iom at ingen av de andre ledelsen grep sjansen så forteller det meg ganske mye! Sitter med det inntrykket at vi aksjonærer er akkurat lik med aksjonærene i IOX hvor alle sitter og venter på en melding for at aksjen skal booste (jeg er ikke inne i IOX). Jeg er redd vi sitter igjen med en erstatning som ikke er i nærheten av hva vi håper på for per i dag så ser det ikke veldig lyst ut mtp pilot og utvinning men håper jeg tar feil, ha en fin dag :)
Fjellbris
24.01.2024 kl 12:26
3788
Har stor forståelse og respekt for at det ikke er lett eller ønskelig å ta et tap. Men, din forklaring henger da ikke på greip med at man da samtidig 24/7 skriver negativt om alt og alle i det samme selskapet man ikke ønsker å realisere tap i? Finner derfor som nevnt ingen annen fornuftig forklaring på at man gjør dette bortsett fra at man ønsker lavere kurs da man trader aksjen, noe som selvfølgelig er helt i orden.
tuja
24.01.2024 kl 17:20
3645
Begynner å bli rimelig store trekk i olja:
EIA (wk ending 19 Jan)
Crude: -9.233M
Cushing: -2.008M
Gasoline: 4.913M
Distillates: -1.417M
EIA (wk ending 19 Jan)
Crude: -9.233M
Cushing: -2.008M
Gasoline: 4.913M
Distillates: -1.417M
Peter Sellers
24.01.2024 kl 17:29
3643
@tuja men det ser ikke ut til å hjelpe på kursen, dessuten så må MB få opp produksjonen vi surrer fortsatt med 1800 boe og det er alt for dårlig!!