QEC- October 2023 hearing discussion thread
PLEASE notis, that this is an old article from january 2022
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a âzero-emissionsâ natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a âzero-emissionsâ natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36
Du mÄ logge inn for Ä svare
njn-
27.01.2024 kl 01:09
4545
Slettet brukerskrev Spennende Ä se hvor lang tid det tar fÞr vi er pÄ tosifret.
Det er det fremtiden som vil vise.
I aksjemarkedet er det to alternativ: Day trading eller langsiktig.
Det har vis seg at langsiktighet er det sikreste. Ref. alle storinvestorer.
Du mÄ ikke vÊre storinvestor for Ä vÊre langsiktig, men det er det som gir stÞrst avkastning.
à spille pÄ lotto er det samme som day trading.
I aksjemarkedet er det to alternativ: Day trading eller langsiktig.
Det har vis seg at langsiktighet er det sikreste. Ref. alle storinvestorer.
Du mÄ ikke vÊre storinvestor for Ä vÊre langsiktig, men det er det som gir stÞrst avkastning.
à spille pÄ lotto er det samme som day trading.
Jeg har ventet i 15 Är men fÞler dette likevel som Lotto. SÄ vi fÄr se hva tiden bringer.
Star
27.01.2024 kl 01:20
4605
Slettet brukerskrev Spennende Ä se hvor lang tid det tar fÞr vi er pÄ tosifret.
Over 10?
Kvike11
27.01.2024 kl 03:40
4502
kurs 10 kan godt vÊre en mulighed, husk pÄ regnskabschefen har regnet ud vÊrdien er vÊrd mellem kurs 30-50
En meget spÊndende tid vi gÄr i mÞde og vil QEC udnyttemuligheden til at starte gas projektet op, eller vil de i forlig gÄ med til kurs 20 - 25 og lukke sagen.
Kunne give et mega hĂžj kurs,
mÄske udbytte pÄ ???
Det bedste er at den gode nyheden er fra myndigheder/ domstolene, og kan vel ikke ĂŠndres.
Hvad bliver regerings nÊste trÊk, vil de slippe for erstatnings sager, det ser ud til det ikke gÄr deres vej.
BULL
En meget spÊndende tid vi gÄr i mÞde og vil QEC udnyttemuligheden til at starte gas projektet op, eller vil de i forlig gÄ med til kurs 20 - 25 og lukke sagen.
Kunne give et mega hĂžj kurs,
mÄske udbytte pÄ ???
Det bedste er at den gode nyheden er fra myndigheder/ domstolene, og kan vel ikke ĂŠndres.
Hvad bliver regerings nÊste trÊk, vil de slippe for erstatnings sager, det ser ud til det ikke gÄr deres vej.
BULL
Peter Sellers
27.01.2024 kl 07:40
4304
@ti, ja jeg har vÊrt inne hele tiden men solgte ganske mye fÞr jul men sitter fortsatt med mine 55k og det lever jeg godt med :))......ja hadde meldingen vÊrt negativ sÄ hadde vi fort sett 1,25/1,20 men heldigvis sÄ smalt det inn en positiv melding og fÄr glede oss over det......matematikken i denne aksjen har ingen betydning sÄ lenge produksjonen er pÄ sÄ lavt nivÄ og bare gjenspeiler hvor viktig Lowlands er og hva som styrer kursen, ha en fin dag :))
Fjellbris, ASA hadde ogsÄ en fin dag i gÄr med en oppgang pÄ 12,55% sÄ gÄrsdagen var meget god for mitt vedkommende :)) ha en fin dag :))
Fjellbris, ASA hadde ogsÄ en fin dag i gÄr med en oppgang pÄ 12,55% sÄ gÄrsdagen var meget god for mitt vedkommende :)) ha en fin dag :))
laffen123
27.01.2024 kl 08:52
4114
In a blue-sky scenario where the company gets compensated for historical costs and a USD 1/boe lost NPV, we estimate a total compensation of 10-11/share, illustrating the massive upside potential vs. the current share price of below NOK 2/share
Slettet bruker
27.01.2024 kl 09:06
4050
Unyansert visvas.
Redigert 27.01.2024 kl 09:45
sigj2
27.01.2024 kl 09:23
4023
Men det som er morro nĂ„ fremover er at vi aner ikke hva som kommer av meldinger om hva de vil gjĂžre nĂ„.kommer til Ă„ gĂ„ i bĂžlgedaler kursen nĂ„ i hytt Ă„ gevĂŠr. đ€
oryx
27.01.2024 kl 09:27
4010
Her er dommen fra Court Superior, til dem som ennÄ ikke har lest den. Fyll opp kaffekoppen og les, dette er godt skrevet fra retten i Quebec. Google Translate fungerer greit.
https://t.soquij.ca/p4D6X
https://t.soquij.ca/p4D6X
Redigert 27.01.2024 kl 09:28
Men teksten ble kopiert og klippet inn uten Ă„ oppgi kilde?
Laffen123 mÄ trekke seg fra forumet!
Laffen123 mÄ trekke seg fra forumet!
Kursen er fremdeles bare 2 etter alle disse Ärene pÄ bÞrs. Har man sittet Ärevis uten Ä realisere er det dÄrlig avkastning som long.
Samtidig har det i perioder vĂŠrt store svingninger i aksjen som har gitt gode tradingmuligheter.
Jeg er ikke helt enig i din bastante konklusjon om at langsiktighet alltid gir stĂžrst avkastning, og kortsiktig trading er definitivt ikke det samme som Ă„ spille lotto.
Samtidig har det i perioder vĂŠrt store svingninger i aksjen som har gitt gode tradingmuligheter.
Jeg er ikke helt enig i din bastante konklusjon om at langsiktighet alltid gir stĂžrst avkastning, og kortsiktig trading er definitivt ikke det samme som Ă„ spille lotto.
StĂžtter deg 100% Trump.
Jeg satt 20 Ă„r i Thin/ENSU som falt 99,99%.
Man mÄ huske pÄ at vi har begrenset levetid.
Jeg satt 20 Ă„r i Thin/ENSU som falt 99,99%.
Man mÄ huske pÄ at vi har begrenset levetid.
unikum
27.01.2024 kl 10:06
3769
Enig Long er tull om vi snakker om 10 Är. PÄ dette forumet er over 80 % kortsiktige og utÄlmodige. Den som prÞvde Ä trade denne i gÄr gikk glipp av stor oppgang. Stanget litt rundt 1,8 men kun fÄ Þrer. Ser pÄ forumet at flere har prÞvd seg som viser seg denne gangen ikke smart. Mye av markedet i denne aksjen sitter her pÄ forumet. Jeg selv har 6 siffer antall aksjer som ogsÄ mange andre har. Jeg er trader men enkelte ganger lar jeg ting gÄ av seg selv. GÄr ikke ut av denne fÞr endelig dom har falt. Ett helt sykt potensiale!
SPXL
27.01.2024 kl 10:57
3519
Slettet bruker skrevInnlegget er slettet
Jeg tipper den kommer til Ä ligge under 2kr neste uke, slike store oppganger blir nesten alltid etterfulgt av en solid nedgang, skal vi si ca 1,50 nÄr helgen ringes inn neste uke.
Star
27.01.2024 kl 11:32
3353
Slettet bruker skrevInnlegget er slettet
Vi gÄr nÄ fort mot 5 til 10
Fjellbris
27.01.2024 kl 11:42
3329
PS - gratulerer sĂ„ mye med «dagens dobbel» da i gĂ„r, samt fortsatt fin helg ogsĂ„ til degđ
tuja
27.01.2024 kl 12:01
3254
Gratulerer med en strÄlende dom i favÞr energiindustrien i Quebec. Har vÊrt ute pÄ reise ett par dager, sÄ har ikke fÄtt fulgt sÄ godt med. NÄ blir det vanskelig for myndighetene Ä fraskrive seg erstatningsansvar iht ekspropriasjonsloven. Beste utfall nÄ for myndighetene er Ä Äpne for utvinning innen strenge miljÞkrav. Vinn-vinn for begge parter. At kursen kun gikk 50% pÄ denne fantastiske nyheten, er galemattias. Men vi er kun i den spede start pÄ oppturen som bare mÄ komme etter denne dommen. Noen utdrag fra xi:
- Et realt slag i ansiktet pĂ„ Q-regjeringen. Ăker sannsynligheten for at det blir en politisk lĂžsning der QEC fĂ„r lov Ă„ utvinne sin âclean gasâ.
Dommeren regelrett slakter myndighetenes syn pÄ saken og gir meget sterke synspunkter pÄ at det myndighetene har gjort er ett klart overgrep.
" Dette utdraget er knallhardt
Recognizing that this is an exceptional measure, the Justice also ruled that the judgement be enforced even if the Attorney General files an appeal, also known as âprovisional executionâ. He noted that Questerre and the other plaintiffs run the risk of serious and irreparable harm in the absence of this order for provisional execution."
Denne kjennelsen er i praksis en henrettelse av myndighetenes overgrep mot selskapenes rettigheter. Den slakter totalt argumentasjonen, legg merke til at dommeren vil ikke utsette saken selv om myndighetene anker, det er sÄ sterk seier som det er mulig Ä fÄ.
- "Og denne fra MB som understreker retten til kompensasjon for ren ekspropriasjon, som dette jo er:
It is a hallmark of constitutional democracies that the Government has limits on its power and the disguised expropriation of our assets in Québec should be compensated for."
- "Viktigste ved dagens kjennelse er IMO at dommerne forkastet fullstendig myndighetenes argumentasjon. Dette mÄ antas Ä fÞlge de to neste stegene i rettsprosessen, dvs at det faktisk ikke skal gÄ an, heller ikke i Quebec, Ä tilrane seg vanvittige verdier uten kompensasjon.
I dag viste Quebec at de faktisk er en rettsstat."
Fortsatt god helg. Dette var rett og slett knallbra. Reprisingen har sÄ vidt begynt.
- Et realt slag i ansiktet pĂ„ Q-regjeringen. Ăker sannsynligheten for at det blir en politisk lĂžsning der QEC fĂ„r lov Ă„ utvinne sin âclean gasâ.
Dommeren regelrett slakter myndighetenes syn pÄ saken og gir meget sterke synspunkter pÄ at det myndighetene har gjort er ett klart overgrep.
" Dette utdraget er knallhardt
Recognizing that this is an exceptional measure, the Justice also ruled that the judgement be enforced even if the Attorney General files an appeal, also known as âprovisional executionâ. He noted that Questerre and the other plaintiffs run the risk of serious and irreparable harm in the absence of this order for provisional execution."
Denne kjennelsen er i praksis en henrettelse av myndighetenes overgrep mot selskapenes rettigheter. Den slakter totalt argumentasjonen, legg merke til at dommeren vil ikke utsette saken selv om myndighetene anker, det er sÄ sterk seier som det er mulig Ä fÄ.
- "Og denne fra MB som understreker retten til kompensasjon for ren ekspropriasjon, som dette jo er:
It is a hallmark of constitutional democracies that the Government has limits on its power and the disguised expropriation of our assets in Québec should be compensated for."
- "Viktigste ved dagens kjennelse er IMO at dommerne forkastet fullstendig myndighetenes argumentasjon. Dette mÄ antas Ä fÞlge de to neste stegene i rettsprosessen, dvs at det faktisk ikke skal gÄ an, heller ikke i Quebec, Ä tilrane seg vanvittige verdier uten kompensasjon.
I dag viste Quebec at de faktisk er en rettsstat."
Fortsatt god helg. Dette var rett og slett knallbra. Reprisingen har sÄ vidt begynt.
Vestjyden
27.01.2024 kl 12:39
3136
Sjovt med dig
For ikke lĂŠnge siden skulle vi se 1.20 i fĂžrste omgang :)
For ikke lĂŠnge siden skulle vi se 1.20 i fĂžrste omgang :)
googleearth11
27.01.2024 kl 12:47
3098
Vi fÄr hÄpe det blir en god uke for QEC.
Redigert 27.01.2024 kl 12:48
Fjellbris
27.01.2024 kl 12:51
3089
Fortsatt god helg og stor grattis ogsĂ„ til deg Tuja!đ Du sammen med MC Axell, njn, minsin mfl. har vĂŠrt god Ă„ ha her inne nĂ„r kursen har dalt og «dommedags skribentene» har herjet.
Vel, vel - hÄper nÄ alle kom seg inn i lÞpet av gÄrsdagen, og sÄ mange som mulig fÄr med seg oppturen som sÄvidt har startet.
Jeg er helt enig med deg, re prisingen har sÄvidt startet og dette var en stor seier for alle olje/gass aktÞrer i Québec. Myndighetene har rett og slett som vi lenge har skrevet prÞvd Ä rane til seg enorme verdier, og sÄ foreslÄtt peanÞtter som erstatning (ref. Cad 100 mill. erstatning til alle aktÞrer). Det mÄtte bli enten pilot eller stor erstatning, og med den knallharde kritikken/dommen som kom i gÄr er pilot faktisk nÄ igjen fullt mulig, og erstatning i form av «peanÞtter» kan ivertfall Québec nÄ bare glemme. Blir veldig spennende Ä se hva det ender med, jeg tror fortsatt mest pÄ et kompromiss og en erstatning som kompenserer bÄde for kostpris samt en del tap av enorme fremtidige inntekter. Men, som skrevet i mange Är, med energi utfordringene verden stÄr ovenfor og Europa som selvfÞlgelig i overskuelig fremtid ikke vil ha noe med Russland Ä gjÞre som olje/gass leverandÞr, er det jo ogsÄ uforstÄelig at ikke Québec som selv sliter Þkonomisk samtidig som de ogsÄ trenger energi, skal la vÊre Ä utvikle egne ressurser pÄ en miljÞmessig mÄte, med strenge miljÞkrav (Clean Tech). Alternativet som er en gigant erstatning virker nÄ enda mer fjernt, selv om de jo helst Þnsker selv Ä utvikle de ressursene, sÄ kan prisen pÄ erstatning nÄ bli for hÞy. Québec prÞvde Ä rane til seg de enorme funnene, men det gikk ikke. Igjen, re prisingen har sÄvidt startet, og tidligere har ogsÄ de store oppturene gÄtt gradvis oppover. De som tror de fÄr kjÞpe igjen ned mot 1,5 mÄ gjerne tro/hÄpe pÄ det, men jeg tror det blir med «drÞmmen». Forskjellen nÄ vs tidligere er at mye risk er borte, det blir nÄ enten pilot eller stor erstatning, samt ikke minst ogsÄ sÄ er selskapet gjeldsfritt og tjener gode penger/forventet overskudd 200-300 mill 2023. Emi spÞkelset som herjer aksjen fÞr forbudet kom i 2018 en nÄ derfor borte, og SPB1 feks. har kursmÄl rundt dagens kurs (kr2) og det kun pÄ dagens porduksjon/Ebitda og da ex. Québec, der dommen kom i gÄr og som nÄ gir oss enten utvinning eller stor erstatning.
Vi har lenge skrevet at risk/reward i denne aksjen har vÊrt enorm god, med dommen som kom i gÄr har ikke risk/reward blitt noe dÄrligere, selv om QEC i gÄr gikk 53%.
Igjen, ha en fortsatt riktig god helgđ
Vel, vel - hÄper nÄ alle kom seg inn i lÞpet av gÄrsdagen, og sÄ mange som mulig fÄr med seg oppturen som sÄvidt har startet.
Jeg er helt enig med deg, re prisingen har sÄvidt startet og dette var en stor seier for alle olje/gass aktÞrer i Québec. Myndighetene har rett og slett som vi lenge har skrevet prÞvd Ä rane til seg enorme verdier, og sÄ foreslÄtt peanÞtter som erstatning (ref. Cad 100 mill. erstatning til alle aktÞrer). Det mÄtte bli enten pilot eller stor erstatning, og med den knallharde kritikken/dommen som kom i gÄr er pilot faktisk nÄ igjen fullt mulig, og erstatning i form av «peanÞtter» kan ivertfall Québec nÄ bare glemme. Blir veldig spennende Ä se hva det ender med, jeg tror fortsatt mest pÄ et kompromiss og en erstatning som kompenserer bÄde for kostpris samt en del tap av enorme fremtidige inntekter. Men, som skrevet i mange Är, med energi utfordringene verden stÄr ovenfor og Europa som selvfÞlgelig i overskuelig fremtid ikke vil ha noe med Russland Ä gjÞre som olje/gass leverandÞr, er det jo ogsÄ uforstÄelig at ikke Québec som selv sliter Þkonomisk samtidig som de ogsÄ trenger energi, skal la vÊre Ä utvikle egne ressurser pÄ en miljÞmessig mÄte, med strenge miljÞkrav (Clean Tech). Alternativet som er en gigant erstatning virker nÄ enda mer fjernt, selv om de jo helst Þnsker selv Ä utvikle de ressursene, sÄ kan prisen pÄ erstatning nÄ bli for hÞy. Québec prÞvde Ä rane til seg de enorme funnene, men det gikk ikke. Igjen, re prisingen har sÄvidt startet, og tidligere har ogsÄ de store oppturene gÄtt gradvis oppover. De som tror de fÄr kjÞpe igjen ned mot 1,5 mÄ gjerne tro/hÄpe pÄ det, men jeg tror det blir med «drÞmmen». Forskjellen nÄ vs tidligere er at mye risk er borte, det blir nÄ enten pilot eller stor erstatning, samt ikke minst ogsÄ sÄ er selskapet gjeldsfritt og tjener gode penger/forventet overskudd 200-300 mill 2023. Emi spÞkelset som herjer aksjen fÞr forbudet kom i 2018 en nÄ derfor borte, og SPB1 feks. har kursmÄl rundt dagens kurs (kr2) og det kun pÄ dagens porduksjon/Ebitda og da ex. Québec, der dommen kom i gÄr og som nÄ gir oss enten utvinning eller stor erstatning.
Vi har lenge skrevet at risk/reward i denne aksjen har vÊrt enorm god, med dommen som kom i gÄr har ikke risk/reward blitt noe dÄrligere, selv om QEC i gÄr gikk 53%.
Igjen, ha en fortsatt riktig god helgđ
tuja
27.01.2024 kl 13:39
2872
100% enig, Fjellbris. Og nÄ kan det virke som ett kongetrekk at QEC nÄ faktisk eier 100% av noe som betraktes som ett av de beste naturgassfelt i hele Canada.(Lowlands). Der er enorme verdier, for Ä si det mildt. Tror flere stÞrre investorer kommer pÄ banen, og plukker godt med aksjer fra dagens lave nivÄ. Tviler pÄ vi surrer lenge pÄ lave 2-tallet.
unikum
27.01.2024 kl 13:59
2777
TrÄden her veldig mange kunnskap rike skribenter, derfor har nok en del av oss "holdt" ut .
De forekomstene som Questerre rÄder over(om fÄr full tillatelse) er sÄ altfor stort for dette selskapet. De kommer garantert til Ä bli kjÞpt opp. De som tar sjansen tidlig ,vil fÄ den beste prisen
Her vil mÄtte gambles litt i pÄvente endelig dom men domstolene har gitt signaler.
De forekomstene som Questerre rÄder over(om fÄr full tillatelse) er sÄ altfor stort for dette selskapet. De kommer garantert til Ä bli kjÞpt opp. De som tar sjansen tidlig ,vil fÄ den beste prisen
Her vil mÄtte gambles litt i pÄvente endelig dom men domstolene har gitt signaler.
Fjellbris
27.01.2024 kl 14:06
2761
OgsÄ 100% enig, ref. sist QEC gikk til 30 eide de heller ikke 100% av Lowlands som de nÄ gjÞr, sÄ at vi skal «surre rundt» kr 2 lenge tror heller ikke jeg. Vi bÞr ivertfall snart etablere oss over kr 4 igjen, mtp risk/reward er da minimum erstatning «worst case» SPB1 kr 3 + nÄvÊrende produksjon/Ebitda kr 2,- dekt inn og vel sÄ det. SÄ nedside fra kr 4/risk&reward er slik jeg ser det veldig liten, og oppsiden er enorm, for ikke Ä snakke om dersom det blir utvinning (da ser vi ny ATH, altsÄ over kr 30. Selv om det nÄ er flere aksjer siden sist vi sÄ kr 30, eier QEC nÄ ogsÄ 100% av Lowlands).
Redigert 27.01.2024 kl 14:14
googleearth11 skrev Vi fÄr hÄpe det blir en god uke for QEC.
Fint Ă„ ha deg tilbake G11.
Da gikk «loddet» i Quebec inn - mot alle odds.
Tror vi skal hÞyt nÄ.
Da gikk «loddet» i Quebec inn - mot alle odds.
Tror vi skal hÞyt nÄ.
SPXL
27.01.2024 kl 14:16
2703
Loddet inn? De har da ikke fÄtt tillatelse til utvinning eller pilot.
Da forstÄr du ikke hva dette innebÊrer.
Ja, nÄ er det storsalg av bjÞrneskinn her!
Jeg husker min gode venn Plomma hadde en analyse av Qec i sin tid; husker jeg rett kom han til en kurs rundt kr 150.
1013
27.01.2024 kl 14:58
2468
Slettet brukerskrev Da forstÄr du ikke hva dette innebÊrer.
prÊcist, det er ikke gÄet op for aktiemarked endnu hvor stor det her bliver, jeg fÞler mig sikker pÄ vi gÄr forbi 10 norske i denne uge. regeringen kan ikke gÞre andet end give tilladelse, de kan ikke bruge mange milliarder til erstatning og sÄ mangler de energi.
Skal da lige love for, at tonen har fÄet en anden lyd fra deg :-).........."mot alle odds", vi er mange, som har fortalt deg dette i flere Är, sÄ selvfÞlgelig er det ikke "mot alle odds", men lad os kigge fremad og glÊde os sammen over QEC og den lyse fremtid, som tegner sig for selskabet nu!
googleearth11
27.01.2024 kl 15:18
2340
Slettet brukerskrev Ja, nÄ er det storsalg av bjÞrneskinn her!
Anbefaler deg Ä lese dommen skikkelig. Her er det ikke snakk om Ä selge bjÞrneskinn, men rett og slett Ä se hvilke verdier som nÄ QEC rÄder over.
googleearth11
27.01.2024 kl 15:24
2302
NÄr selv du er positiv, sÄ lover dette godt :-) Veldig bra at det trolig lÞser seg nÄ.
Fjellbris
27.01.2024 kl 15:53
2176
NĂ„r selv Tynnidioten har blitt positiv (som er veldig hyggelig og en nyhet i seg selv), er det da man skal selge?đ
Dagens spÞk! Skal ikke selge en aksje her, som flere av oss er inne pÄ, markedet har ikke tatt inn over seg dette i det hele tatt ennÄ med kurs kr 2, re prisingen har sÄvidt startet.
Riktig god QEC helg alle samnen, bare Ă„ nyte velfortjent opptur som nĂ„ endelig kommer!đŸđ
Dagens spÞk! Skal ikke selge en aksje her, som flere av oss er inne pÄ, markedet har ikke tatt inn over seg dette i det hele tatt ennÄ med kurs kr 2, re prisingen har sÄvidt startet.
Riktig god QEC helg alle samnen, bare Ă„ nyte velfortjent opptur som nĂ„ endelig kommer!đŸđ
Redigert 27.01.2024 kl 15:54
Fjellbris
27.01.2024 kl 15:55
2175
Enig i altđđ
Redigert 27.01.2024 kl 15:55