QEC- October 2023 hearing discussion thread
PLEASE notis, that this is an old article from january 2022
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
googleearth11
28.01.2024 kl 12:04
7590
Tror faktisk ikke det kommer til å skje denne gangen. Det er allerede en automatisk generert analyse ute, som er sterkt bullish. Det samme gjelder andre analyseselskaper. Og det er jo ikke hver eneste gang QEC faller pga Investtech. Rent logisk er det ingen arsakssammenheng - bortsett fra at Investtech trolig kommer med analysen noe seint, slik at oppgangen allerede er over når analysen blir publisert.
Denne gangen tror jeg på opptur fra start av i uken, og kommer vel til å trade "potten" en kan låne fra Nordnet. Kjøpe i starten og selge seint på dagen. Dra inn noen lapper - ev akkumulere opp litt.
Denne gangen tror jeg på opptur fra start av i uken, og kommer vel til å trade "potten" en kan låne fra Nordnet. Kjøpe i starten og selge seint på dagen. Dra inn noen lapper - ev akkumulere opp litt.
unikum
28.01.2024 kl 12:27
7513
Åpningen må da være like stor på kjøper som selger og overstige ett godt og forsvarlig nivå. De som måtte ønske å selge på 2,1 vil nok bli sånn passe frustrert. Jeg vil forsøke å nesten doble mitt eget nivå uansett så helt perfekt om mange ønsker å selge rundt 2,1
Kursen kommer til å bli satt hold på flere ganger. Om ikke aner folk faktisk ikke ennå hvor enorme verdier det ligger under føttene til questerre. Vi ser tidligere tall på håp,tro og kjærlighet, nå er faktisk dette kommet over det nivået så her kan/bør det smelle og jeg tipper på 3 dobbel av omsetningen enn fredagen.
Kursen kommer til å bli satt hold på flere ganger. Om ikke aner folk faktisk ikke ennå hvor enorme verdier det ligger under føttene til questerre. Vi ser tidligere tall på håp,tro og kjærlighet, nå er faktisk dette kommet over det nivået så her kan/bør det smelle og jeg tipper på 3 dobbel av omsetningen enn fredagen.
Fjellbris
28.01.2024 kl 12:30
7494
Minsin - må også bare få takke så mye for mange gode innlegg og masse god info!🙏👍😀
Redigert 28.01.2024 kl 13:09
Peter Sellers
28.01.2024 kl 12:46
7392
@SB, ja vi har motstand på 2,08 men tror den ryker glatt i åpningen i morgen :)
https://www.marketscreener.com/quote/stock/QUESTERRE-ENERGY-CORPORAT-1413252/
https://www.marketscreener.com/quote/stock/QUESTERRE-ENERGY-CORPORAT-1413252/
1013
28.01.2024 kl 13:00
7312
2,5 kr. er ingenting med den melding der er kommet, er faktisk meget forundret over at vi ikke kom meget højre op fredag, og kan slet ikke fatte at der er nogle der vil sælge på nuværende niveauer. der må snarligt kommer noget fra regeringen tænker ikke det tør gamble ved at anke til højre instans, det er enorme beløb de risikerer. og derfor tror jeg på tilladelse til at hente gassen.
sigj2
28.01.2024 kl 13:30
7207
Ja blir bare tull å tenke motstand osv.....gikk rett til 3.15 når Jason tøyt om 20-40kr på en dag.
Mange som ikke fulgte med på fredag.nå skal vel kjendisinvestorer også hamstre villt skal du se.
Mange som ikke fulgte med på fredag.nå skal vel kjendisinvestorer også hamstre villt skal du se.
Redigert 28.01.2024 kl 13:31
Stratego
28.01.2024 kl 13:53
7121
Minner om at kursen var oppe i over 7 kr før forbudet ble lansert.
Hadde vi fått åpnet opp for utvinning dengang ville kursen gått markant opp.
Hadde vi fått åpnet opp for utvinning dengang ville kursen gått markant opp.
Vestjyden
28.01.2024 kl 14:24
6933
Sad i det nordlige Grønland i sidste uge og tænkte på at akkumulere, da den var sevet meget, men det blev ved tanken, bakspejlet kan man ikke bruge til meget.
I morgen skal jeg Akkumulere. Den kommer til at gå meget højere
Sidder i plus, men skal ikke sælge
I morgen skal jeg Akkumulere. Den kommer til at gå meget højere
Sidder i plus, men skal ikke sælge
Kingen
28.01.2024 kl 14:32
6888
At denne stiger markert fra start i morgen er brennsikkert. Det blir nok noen minutter venting fra kl. 0900 til den "slippes løs". Dette grunnet enormt kjøpepress. Det tar derfor litt tid før start kurs blir satt. Glad jeg er "ferdig kjøpt".
SPXL
28.01.2024 kl 16:11
6342
Du har ikke tenkt tanken at den kan gå ned? Tror du kan få deg en overraskelse i morgen. Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt. Qec har verken fått tillatelse eller pilot. Etter fredagens rally så tror jeg vi får en korreksjon i morgen, vi får se….
minsin
28.01.2024 kl 16:18
6332
Her er svært mange som virkelig håper aksjen faller , slik at man får kjøpt seg inn billigere.
Selge bjørnen ?? Ikke tenkt å selge noe som helst , tvertimot...
Selge bjørnen ?? Ikke tenkt å selge noe som helst , tvertimot...
Manon1
28.01.2024 kl 16:24
6273
Det vil ta litt tid før alle rettsavgjørelser er tatt, dvs uker, det vil og bety at kursen kommer til å stige slik jeg ser det til høyere nivår kansje 3-6 kr så vil den justere seg når alle retttslige avgjørelser er tatt. må jo være helt feil strategi å selge denne aksjen nå??
Nå har markedet hatt helgen på å fordøye meldingen. Imorgen får vi garantert høyt volum, store svingninger opp og ned og masse action. Gode tradingmuligheter!
Talent
28.01.2024 kl 16:38
6182
Blid spennende å se hvordan dagen i morgen blir. Den gikk jo over 50% på fredag så det er ikke sikkert det blir så mye opp i morgen. Hva tenker andre?
MC Axel
28.01.2024 kl 16:54
6081
👍
This ruling was significant!
Therefore, all oil stocks went up in Canada, which has commitments in Quebec!
I am speculating to buy more shares on Monday and I already have a significant number of shares
This ruling was significant!
Therefore, all oil stocks went up in Canada, which has commitments in Quebec!
I am speculating to buy more shares on Monday and I already have a significant number of shares
Redigert 28.01.2024 kl 16:58
googleearth11
28.01.2024 kl 17:01
6027
Har ingen tro på at den vil fyke opp og ned. Tror trenden vil være opp, opp og opp.
1013
28.01.2024 kl 17:12
5951
Griner den ser sig ikke tilbage før der er 2 ciffer mindst 10 norske i løbet af ugen.
Prøv
28.01.2024 kl 17:21
5936
Endelig kan jeg ta opp disse aksjene fra skuffen igjen.var med på nedturen i 2018. Men da med bare 25% av aksjene jeg har nå. Vart kjøpt en del når den var over og under krona. Ventet lenge på dette. Den bør jo stabilisere seg rundt 6. var jo der den lå før den store nedturen. Kommer det mere gode nyheter utover året vil vi nok se kurs over 10
Ikke_viktig
28.01.2024 kl 17:56
5796
1013
28.01.2024 kl 18:10
5741
Det siger jo alt QEC har en konge sag her. derfor kommer aktien til himmels.
googleearth11
28.01.2024 kl 18:19
5665
Vi må ikke glemme at retten overhodet ikke har vurdert QECs sak eksplisitt. Retten har kun vurdert at Quebecs myndigheter ikke kan stenge brønnene, og trekke tilbake lisensene på det NÅVÆRENDE tidspunkt i rettsprosessen.
Redigert 28.01.2024 kl 18:19
Det var uansett det best tenkelige utfallet på det NÅVÆRENDE tidspunkt i rettsprosessen.
Jeg forventet et utfall i vår disfavør.
Jeg forventet et utfall i vår disfavør.
Redigert 28.01.2024 kl 19:06
MC Axel
28.01.2024 kl 18:38
5580
I have said all along that this is an attempt at a camouflaged exproportion! It is even stated in the law that the public/government is not allowed to do this. It must pay a "fair value" in compensation.
This is unconstitutional because the right to property is inviolable
Thanks for the link and it says in large and clear writing that you must be compensated for what the public/state expropriates
https://schneiderlegal.com/expropriation/
This was a huge win for the oil and gas industry in Quebec!
and therefore all oil and gas shares rallied yesterday, up 50% or even more than a 100% on the Toronto exchange
It's fun to see who the train ran from here on the forum😅
This is unconstitutional because the right to property is inviolable
Thanks for the link and it says in large and clear writing that you must be compensated for what the public/state expropriates
https://schneiderlegal.com/expropriation/
This was a huge win for the oil and gas industry in Quebec!
and therefore all oil and gas shares rallied yesterday, up 50% or even more than a 100% on the Toronto exchange
It's fun to see who the train ran from here on the forum😅
Redigert 28.01.2024 kl 18:49
MC Axel
28.01.2024 kl 18:46
5539
Exactly👍
The decision was at least well received by the energy sector on the Toronto stock exchange! 🤗
Canadian energy stock rallies after Québec Court ruling
Energy, Market News
TSX:QEC $109M
Jonathon Brown
Markets Reporter
jon.brown@themarketherald.ca
26 January 2024 10:13(EST)
The decision was at least well received by the energy sector on the Toronto stock exchange! 🤗
Canadian energy stock rallies after Québec Court ruling
Energy, Market News
TSX:QEC $109M
Jonathon Brown
Markets Reporter
jon.brown@themarketherald.ca
26 January 2024 10:13(EST)
Redigert 28.01.2024 kl 19:03
Det skal sies at man ikke har fått betalt for risikoen ved å sitte i aksjen og håpe på dette.
Man kunne kjøpt fredag morgen med en grei inngang.
Man kunne kjøpt fredag morgen med en grei inngang.
Redigert 28.01.2024 kl 18:58
googleearth11
28.01.2024 kl 19:02
5440
Er svært enig i det. Mitt poeng er at det overhodet ikke er gitt klarsignal til full utvinning enda.
1013
28.01.2024 kl 19:22
5297
det er rigtige men med dommen kan regeringen kun give tilladelse eller betale fuld erstatning.
minsin
28.01.2024 kl 19:43
5140
Her er hva rettsapparatet sier, ang dette :
"Recognizing that this is an exceptional measure, the Justice also ruled that the judgement be enforced even if the Attorney General files an appeal, also known as ‘provisional execution’. He noted that Questerre and the other plaintiffs run the risk of serious and irreparable harm in the absence of this order for provisional execution"
Paralelt sier MB :
"Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “This exceptional ruling in our favor preserves our legal rights as we continue to work for a political and business solution to the situation in Québec. We remain hopeful for a solution that will materially reduce Canadian greenhouse gas emissions while improving energy security.”
Ergo , QEC er innstilt på å finne en politisk forretningsmessigs løsning før de setter dette i gang.
Endringen av BIll 21 vil være gjeldende , uavhengig om Quebec anker saken videre til neste instans.
Setter QEC igang, på nåværende tidspunkt , kan de utsette seg for en enorm økonomisk risiko
I praksis blir nå Bill 21 - sendt i retur til myndighetene - der de må komme med ett nytt lovforslag - som blir akseptert av partene.
Alternativt vil det bli ny rettsrunde
"Recognizing that this is an exceptional measure, the Justice also ruled that the judgement be enforced even if the Attorney General files an appeal, also known as ‘provisional execution’. He noted that Questerre and the other plaintiffs run the risk of serious and irreparable harm in the absence of this order for provisional execution"
Paralelt sier MB :
"Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “This exceptional ruling in our favor preserves our legal rights as we continue to work for a political and business solution to the situation in Québec. We remain hopeful for a solution that will materially reduce Canadian greenhouse gas emissions while improving energy security.”
Ergo , QEC er innstilt på å finne en politisk forretningsmessigs løsning før de setter dette i gang.
Endringen av BIll 21 vil være gjeldende , uavhengig om Quebec anker saken videre til neste instans.
Setter QEC igang, på nåværende tidspunkt , kan de utsette seg for en enorm økonomisk risiko
I praksis blir nå Bill 21 - sendt i retur til myndighetene - der de må komme med ett nytt lovforslag - som blir akseptert av partene.
Alternativt vil det bli ny rettsrunde
Redigert 28.01.2024 kl 19:47
skadi
28.01.2024 kl 19:44
5140
googleearth11 skrev Det kan ikke jeg se at denne dommen sier noe som helst om.
Har du juridisk kompetanse?
Fjellbris
28.01.2024 kl 19:59
5138
Jeg har også lest og forstått det slik.
QEC har hele tiden tilpasset seg (Clean Tech) og hatt et så profesjonelt forhold til myndighetene som mulig. Dette gjør de for å finne en løsning samnen med myndighetene, som jo er utvinning/pilot, og at myndighetene gir dette til QEC. Det har selvfølgelig med forbudet ikke vært mulig, men med dommen nå kan og bør dette med utvinning være mulig. Dersom Québec fortsatt ikke ønsker utvinning (og da må de avskrive at de selv ikke går hen og utvinner senere), blir det et kompriomiss der Québec nå etter dommen må kompensere fullt ut for tapte kostnader alle disse årene til alle inviterte aktører, samt en god del for tapte fremtidige inntekter, og ikke bare «peanøtter» a 100 mill cad som de til nå har tilbudt alle olje/gass aktørene.
Siden en slik erstatning blir gigantisk for Québec og de samtidig har dårlig økonomi og trenger ny energi sammen med «hele verden», er jo håpet økt enormt med dommen som nå kom at de alikevel tillater utvinning. I så måte har QEC spilt sine kort Proft som nevnt i alle disse år og samarbeidsklima vil være godt. Blir som norske myndigheter når de skal gi lisenser til olje/gass næringen i Nordsjøen, de ønsker ikke gi de til useriøse aktører heller (som har frontet kamp og ropt høyt mot regjering og stat i mange år og opptrådt useriøst, der skal QEC/MB igjen ha ros mener jeg, MB er også en ankerkjet og respektert mann der borte i så måte).
QEC har hele tiden tilpasset seg (Clean Tech) og hatt et så profesjonelt forhold til myndighetene som mulig. Dette gjør de for å finne en løsning samnen med myndighetene, som jo er utvinning/pilot, og at myndighetene gir dette til QEC. Det har selvfølgelig med forbudet ikke vært mulig, men med dommen nå kan og bør dette med utvinning være mulig. Dersom Québec fortsatt ikke ønsker utvinning (og da må de avskrive at de selv ikke går hen og utvinner senere), blir det et kompriomiss der Québec nå etter dommen må kompensere fullt ut for tapte kostnader alle disse årene til alle inviterte aktører, samt en god del for tapte fremtidige inntekter, og ikke bare «peanøtter» a 100 mill cad som de til nå har tilbudt alle olje/gass aktørene.
Siden en slik erstatning blir gigantisk for Québec og de samtidig har dårlig økonomi og trenger ny energi sammen med «hele verden», er jo håpet økt enormt med dommen som nå kom at de alikevel tillater utvinning. I så måte har QEC spilt sine kort Proft som nevnt i alle disse år og samarbeidsklima vil være godt. Blir som norske myndigheter når de skal gi lisenser til olje/gass næringen i Nordsjøen, de ønsker ikke gi de til useriøse aktører heller (som har frontet kamp og ropt høyt mot regjering og stat i mange år og opptrådt useriøst, der skal QEC/MB igjen ha ros mener jeg, MB er også en ankerkjet og respektert mann der borte i så måte).