QEC- October 2023 hearing discussion thread
PLEASE notis, that this is an old article from january 2022
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
unikum
29.01.2024 kl 13:43
4033
Intensjonen med å dra ned kurs nå er at man veit at det er mange som kjøpt på 2,45-2,6 å få de til å kaste korta. Normal strategi for algoritmer og andre. Jeg har tippet på 150 mill omsetning, vi passer nok den .
Peter Sellers
29.01.2024 kl 13:23
4193
@Fjellbris, herlig oms og volum, tror nok vi passerer 100mill i oms i dag og det er lenge siden sist vi gjorde :))
njn-
29.01.2024 kl 13:13
4328
Dommen er ikke på stay. Den var på stay til dommeren hadde avsagt en kjennelse, som er dagens situasjon.
Dommeren har sagt at han vil iverksette loven (ratifisere), selv om Quebec vil anke.
Dommeren har sagt at han vil iverksette loven (ratifisere), selv om Quebec vil anke.
Fjellbris
29.01.2024 kl 13:13
4321
Ja, QEC har vel større områder enn Utica Resources og sitter på den såkalte «indrefileten».
Ikke_viktig
29.01.2024 kl 13:07
4369
18 mrd CAD
https://marcellusdrilling.com/2022/06/utica-resources-sues-quebec-for-c18bn-for-banning-og-production/
Og vi skal ha langt mere...
https://marcellusdrilling.com/2022/06/utica-resources-sues-quebec-for-c18bn-for-banning-og-production/
Og vi skal ha langt mere...
Vestjyden
29.01.2024 kl 13:03
4338
Fik købt de sidste 62500 stk til 2.35 og det er jeg fornøjet med ;)
Peter Sellers
29.01.2024 kl 13:00
2630
@Dåsemannen, dersom det skulle bli tillatelse til full utvikling av Lowlands så er nok de store amerikanske selskapene på banen og Qec blir kjøpt og da snakker vi helt andre kurser enn 20-40kr da blir det fort noen 100 lapper.....Qec har ikke kapasitet til å håndtere dette alene så tror nok vi blir kjøpt opp ved et slik senario :))
Jensi
29.01.2024 kl 12:56
2670
Utica Resources - har jo allerede sagsøgt Quebec for 1.8 Milliarder CAD$ - dersom de ikke må bore
De har nu fået extra trumf iforb. med Bill 21 er sendt til tælling
Jeg venter og ser hvad der sker i denne sag - De står jo ultra stærkt i deres sag nu !
Hvad vi også er kommet til - De er bare lidt længere fremme
De har nu fået extra trumf iforb. med Bill 21 er sendt til tælling
Jeg venter og ser hvad der sker i denne sag - De står jo ultra stærkt i deres sag nu !
Hvad vi også er kommet til - De er bare lidt længere fremme
Redigert 29.01.2024 kl 12:57
Fluefiskeren
29.01.2024 kl 12:54
2674
Eksport av gass som LNG har stort klimaavtrykk. Det har ikke vært noe fokus på det, men det kommer
.
«A study from Cornell University released last November suggested that LNG is worse for the climate than coal. Little did anyone know at the time that this study would put the U.S. federal government in a dilemma at a time when the country leads the world in LNG exports.»
Altså verre enn kull grunnet store utslipp av metan.
https://oilprice.com/Energy/Natural-Gas/Bidens-LNG-Dilemma-Please-Voters-or-Expand-as-Exporter.html
.
«A study from Cornell University released last November suggested that LNG is worse for the climate than coal. Little did anyone know at the time that this study would put the U.S. federal government in a dilemma at a time when the country leads the world in LNG exports.»
Altså verre enn kull grunnet store utslipp av metan.
https://oilprice.com/Energy/Natural-Gas/Bidens-LNG-Dilemma-Please-Voters-or-Expand-as-Exporter.html
Redigert 29.01.2024 kl 12:55
Dåsemannen
29.01.2024 kl 12:49
2724
20 - 40 kroner er vel kun "peanuts" dersom det blir fullskala produksjon. Da snakker vi vel fort 100 kroner.
Fjellbris
29.01.2024 kl 12:44
2781
Veldig godt poeng Tuja👍
Da eide QEC KUN 25% av Lowlands, nå eier de 100%.
I 2014 var det 264 mill. aksjer, i dag ca. 430 mill. Ressursene har økt 4 gangen, og antall aksjer har økt med ca 60%.
Da eide QEC KUN 25% av Lowlands, nå eier de 100%.
I 2014 var det 264 mill. aksjer, i dag ca. 430 mill. Ressursene har økt 4 gangen, og antall aksjer har økt med ca 60%.
tuja
29.01.2024 kl 12:41
2822
Noe som er til fordel QEC ang prising, er at denne gangen sitter de på 4 ganger så stort område i Lowlands, og ca 30% flere aksjer. Går dette veien, kan det bli euforiske tilstander.
Fjellbris
29.01.2024 kl 12:40
2823
Helt enig, penga pleier som regel også å vinne til slutt, her vil det også være fornuftig - ref utvinning og løse energibehov samt egne øk. underskudd (Quebeq), Europa vil også i overskuelig fremtid sky Russlands gass/olje og export fra Québec defor også høy aktuelt).
Enig vedr 2 tallet, som jeg skrev til PS over, før forbudet kom i 2018 lå kursen på 7-8. Den store forskjellen fra da er dog at da tapte QEC penger på drift, og det var utallige emisjoner for å holde skuta flytende. Som vi vet tjener QEC nå penger, trolig mellom 200-300 mill i fjor, selskapet er gjeldsfritt, og har varslet økt produksjon fom Q3 i år☺️
Enig vedr 2 tallet, som jeg skrev til PS over, før forbudet kom i 2018 lå kursen på 7-8. Den store forskjellen fra da er dog at da tapte QEC penger på drift, og det var utallige emisjoner for å holde skuta flytende. Som vi vet tjener QEC nå penger, trolig mellom 200-300 mill i fjor, selskapet er gjeldsfritt, og har varslet økt produksjon fom Q3 i år☺️
Redigert 29.01.2024 kl 12:41
Fjellbris
29.01.2024 kl 12:36
2859
Ps - før forbudet kom i 2018 lå kursen på 7-8. Den store forskjellen fra da er dog at da tapte QEC penger på drift, og det var utallige emisjoner for å holde skuta flytende. Som vi vet tjener QEC nå penger, trolig mellom 200-300 mill i fjor, selskapet er gjeldsfritt, og har varslet økt produksjon fom Q3 i år☺️
Redigert 29.01.2024 kl 12:37
Dåsemannen
29.01.2024 kl 12:30
2915
Takk, Fjellbris.
Virker som alternativ 1 vil være det beste for alle parter (unntatt kanskje beveren i elva). Da kommer regjeringen ut av knipa noenlunde med æren i behold, og kan faktisk snu det til sin oppslutningsmessige fordel ved at de løser energikrisen i Quebec.
Virker som det sår mellom et EKSTREMT bra scenario (alt 1) og et veldig bra scenario (alt 2) her.
Aksjekurs på 2-tallet må vel fortsatt sies å være latterlig billig da, nå som aksjen er i spill.
Virker som alternativ 1 vil være det beste for alle parter (unntatt kanskje beveren i elva). Da kommer regjeringen ut av knipa noenlunde med æren i behold, og kan faktisk snu det til sin oppslutningsmessige fordel ved at de løser energikrisen i Quebec.
Virker som det sår mellom et EKSTREMT bra scenario (alt 1) og et veldig bra scenario (alt 2) her.
Aksjekurs på 2-tallet må vel fortsatt sies å være latterlig billig da, nå som aksjen er i spill.
Fjellbris
29.01.2024 kl 12:20
3037
Er skrevet en del om dette i løpet av helga. De fleste (inkl jeg) tror QEC sitter stille i båten til myndighetene har fått konkluder med hva de nå gjør, QEC starter ikke opp produksjon før det er avklart. Myndighetene / Québec har nå 2 valg:
1) Åpne opp for utvinning / pilot og unngå rettssak og enorme krav/erstatning. Samtidig løser de da både underskudd i økonomien samt energi behovet.
2) Opprettholde forbudet, og da betale erstatning. Den vil nå etter høringen oktober og konklusjon fra dommer før helga bli mye høyere enn de hadde håpet på. SPB 1 antydet før helga nivå kr 3-11, selv det er vel relativt konservativt, QEC/Jason har tidligere antydet kr 20-40.
1) Åpne opp for utvinning / pilot og unngå rettssak og enorme krav/erstatning. Samtidig løser de da både underskudd i økonomien samt energi behovet.
2) Opprettholde forbudet, og da betale erstatning. Den vil nå etter høringen oktober og konklusjon fra dommer før helga bli mye høyere enn de hadde håpet på. SPB 1 antydet før helga nivå kr 3-11, selv det er vel relativt konservativt, QEC/Jason har tidligere antydet kr 20-40.
Redigert 29.01.2024 kl 12:22
Dåsemannen
29.01.2024 kl 12:12
3141
Vet vi noe om hva QECs strategi for Lowlands vil være, sett i lys av den siste meldingen om rettens tilsidesetting av deler av Bill 21?
Er det nå full gass og videreutvikling for å få opp mest mulig av gassen innen en rettsak potensielt setter kroken på døra?
Noen antydet vel at det kan ta opptil 5 år før en rettsak er ferdig. Skulle tro det var mulig å utvinne en god del innen den tid.
Det burde vel komme en børsmelding fra QEC i nær fremtid, om hvordan man nå akter å innrette seg?
Eller er det noen av dere som er i dialog med Jason, og som kunne stilt spørsmål om hva videre plan er? For joda, de siste dagers nyheter er fantastiske. Men de betinger vel også at man faktisk foretar seg noe. Ellers er man jo like langt.
Er det nå full gass og videreutvikling for å få opp mest mulig av gassen innen en rettsak potensielt setter kroken på døra?
Noen antydet vel at det kan ta opptil 5 år før en rettsak er ferdig. Skulle tro det var mulig å utvinne en god del innen den tid.
Det burde vel komme en børsmelding fra QEC i nær fremtid, om hvordan man nå akter å innrette seg?
Eller er det noen av dere som er i dialog med Jason, og som kunne stilt spørsmål om hva videre plan er? For joda, de siste dagers nyheter er fantastiske. Men de betinger vel også at man faktisk foretar seg noe. Ellers er man jo like langt.
Fjellbris
29.01.2024 kl 12:04
3220
Kjøpte bare 20k på åpning 2,1, men tok litt til på en av duppene :-)
QEC som nevnt i går bør nå etablere seg kr 4-5. Nåværende produksjon / Ebitda utgjør 2-3 kroner, og minimum erstatning SPB1 1 kr 3 (3-11), gir «fornuftig re prising» 4-5. Så er selvfølgelig oppsiden fra der ved full klaff pilot/utvinnig enorm, ved erstatning også fin oppside og alt under kr 4 bør det være lite risk i. Vi får se hva «husa» kommer med, tar nok noe tid før vi er over kr 4, men kan også gå relativt fort.
QEC som nevnt i går bør nå etablere seg kr 4-5. Nåværende produksjon / Ebitda utgjør 2-3 kroner, og minimum erstatning SPB1 1 kr 3 (3-11), gir «fornuftig re prising» 4-5. Så er selvfølgelig oppsiden fra der ved full klaff pilot/utvinnig enorm, ved erstatning også fin oppside og alt under kr 4 bør det være lite risk i. Vi får se hva «husa» kommer med, tar nok noe tid før vi er over kr 4, men kan også gå relativt fort.
Redigert 29.01.2024 kl 12:05
Føre var
29.01.2024 kl 11:24
3636
Sånn var det i 2010:)
Flere aksjer i dag, men qec har vel truffet bedre enn man håpte den gang når det gjelder utvinnbare resurser, sååå, uten sammenligning men, men.
"TIL HIMMELS: - Drømmescenariet er 200 kroner per Questerre-aksje"
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/70BKM9/questerre-aksjen-til-himmels-droemmescenariet-er-200-kroner-per-questerre-aksje
Flere aksjer i dag, men qec har vel truffet bedre enn man håpte den gang når det gjelder utvinnbare resurser, sååå, uten sammenligning men, men.
"TIL HIMMELS: - Drømmescenariet er 200 kroner per Questerre-aksje"
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/70BKM9/questerre-aksjen-til-himmels-droemmescenariet-er-200-kroner-per-questerre-aksje
Redigert 29.01.2024 kl 11:43
rischioso
29.01.2024 kl 11:23
3628
Tunge kjøp på hver 10 øring så langt - kommer nok flere fremover på veien opp til 3 tallet - i første omgang. Når uke fasiten foreligger på fredag så er det nok mange som vil angre på at de solgte her nede, men som kjent så er det alltid for sent å angre ...;)
unikum
29.01.2024 kl 11:11
3687
En del tunge kjøp på vei oppover igjen. Algoritmene har jobbet den litt ned. Økt omsetning på vei opp tyder på ikke noe annet enn flere med penger ønsker seg posisjon. Men alt blir ikke gjort på en dag.
Og vi hadde ca 30 mill omsetning når vi toppet på 2,68 foreløpig i dag. Den kommer igjen
Og vi hadde ca 30 mill omsetning når vi toppet på 2,68 foreløpig i dag. Den kommer igjen
Redigert 29.01.2024 kl 11:15
sigj2
29.01.2024 kl 10:57
3806
Slettet brukerskrev Du lasta opp når (ikke «da») vi var på bunnen. Det var dagens.
Jeg lasta opp MERE er vel det riktige når den var rundt 1.35-1.40
Men nå har jeg nok,akkurat et rundt tall 🤑🤑🤑
Gir etter for budbilen på 80 🤘
Men nå har jeg nok,akkurat et rundt tall 🤑🤑🤑
Gir etter for budbilen på 80 🤘
rischioso
29.01.2024 kl 10:54
3840
Mye snik akkumulering her i tillegg til noe Short inndekking - nå må vi ikke la disse gutta få dekket seg inn for billig for mye tyder på at vi vil se 3 tallet denne uken ...;)
Kingklung
29.01.2024 kl 10:53
3842
Slettet brukerskrev Den gikk på 2.30 nå. Hva er problemet ?
Problemet er at når jeg endret antall aksjer i appen, så endret kjøpskursen seg til det den lå på da. som var 2.6. så når jeg fullførte, kjøpte den på 2.6, ikke 2.3. Så rett i minus.
Den gikk på 2.30 nå.
Hva er problemet ?
Hva er problemet ?
Kingklung
29.01.2024 kl 10:46
3914
Er så nydelig at man skal prøve å trade litt mens man er på jobb å skal legge inn kjøp på 2.3, men i hu og hast ikke får med seg at den endret seg til 2.6... Forbaska! Håper andre har bedre hell med tradingen i dag ;)
Føre var
29.01.2024 kl 10:34
4050
Det gode gamle kvekk kvekk toget har begynt å røre på seg, dette er er jo fortsatt småtteri:)
Uansett de store gutta har råd til å vente på både det ene og det andre! Så får qec besøk av de store gutta nå, så tenker jeg de er i gang:)
Uansett de store gutta har råd til å vente på både det ene og det andre! Så får qec besøk av de store gutta nå, så tenker jeg de er i gang:)
Så får vi se om algoritmetrikset fungerer.
Når de får fylt opp på 2.30 fyker aksjen opp.
Når de får fylt opp på 2.30 fyker aksjen opp.
Peter Sellers
29.01.2024 kl 10:17
4282
@Fjellbris jepp dette er gøy, jeg fikk kjøpt 25k på morran så får vi se hvordan utviklinga blir ila uka, ha en fin børsdag :))
Peter Sellers
29.01.2024 kl 10:14
4356
Star skrev Tipper den ser fort 10 til xx.
@Star, hva i all verden prater du om makan til haussing, se å få bena ned på jorda det vil ikke skje ila denne uka!!!
Fjellbris
29.01.2024 kl 10:13
4384
Gratulerer gutter😀👏 Ja dette var morro, endelig løsnet det og vi fikk lønn for å være tolmodige / kjøpe ned mot bunn.
Pass på å ta gevinst også underveis, pænga renner også fort ut igjen i QEC😉
Pass på å ta gevinst også underveis, pænga renner også fort ut igjen i QEC😉
Du lasta opp når (ikke «da») vi var på bunnen.
Det var dagens.
Det var dagens.
unikum
29.01.2024 kl 10:08
4494
Med å ha sittet i stygg minus i mange år, det å få handlet Questerre på 1,4, får snittet seg godt ned står nå i meget gode grønne tall gjør noe med humøret i hverdagen.. Har akkurat solgt noe i ett annet selskap, kjøper enda mer nå.
sigj2
29.01.2024 kl 10:02
4558
Ja jeg lasta opp i det stille når vi var på bunnen.
Hvert øre er morro å følge med på.pænga renner inn.🤑🤑🤑
Hvert øre er morro å følge med på.pænga renner inn.🤑🤑🤑
Forsiktig
29.01.2024 kl 09:54
4620
For et drama
Et hyggelig et sådan..
La oss i disse hyggelige minuttene sende en tanke til alle dem som gav opp på veien.
Må være forferdelig å sitte å se på dette nå?
Selv gjør jeg meg klar til å offisielt å kalle meg selv for en vaske-ekte MILLIONÆR
Gikk all-in med gevinsten fra shelf etter korona. En takk går til McAxel og alle dere faste som har overbevist meg om å holde posisjonen
Når går flyet til Sveits?
Et hyggelig et sådan..
La oss i disse hyggelige minuttene sende en tanke til alle dem som gav opp på veien.
Må være forferdelig å sitte å se på dette nå?
Selv gjør jeg meg klar til å offisielt å kalle meg selv for en vaske-ekte MILLIONÆR
Gikk all-in med gevinsten fra shelf etter korona. En takk går til McAxel og alle dere faste som har overbevist meg om å holde posisjonen
Når går flyet til Sveits?
Redigert 29.01.2024 kl 10:00
Algoritmehandel skaper store volumer.
Ingen tvil om at det er robotene som styrer showet nå, det trades på høygir!
unikum
29.01.2024 kl 09:48
4714
Når kommer kjøpene i mill klassen og ikke disse 1-10 000 klassen som hopper opp og ned? De kommer når man får nok av de utålmodige som ønsker å selge. Ja ja dem om det tenker nå jeg.
Så tenker jeg vi snart er ferdig med de som ønsker å ta gevinst på dette nivået, det er absolutt lov men vi skal mye mer opp bare i dag.
Så tenker jeg vi snart er ferdig med de som ønsker å ta gevinst på dette nivået, det er absolutt lov men vi skal mye mer opp bare i dag.
Redigert 29.01.2024 kl 09:52
Questerre ble fredagens store vinner med en oppgang på 53 prosent, etter å ha fått midlertidig tillatelse til blant annet leting og produksjon i Québec enn så lenge. Mandag stiger aksjen ytterligere 30,45 prosent til 2,64 kroner.
Myndighetene går mot å forby olje- og gassutvinning i provinsen, men så lenge rettssaken pågår har selskapet nå fått lov til å fortsette virksomheten.
Myndighetene går mot å forby olje- og gassutvinning i provinsen, men så lenge rettssaken pågår har selskapet nå fått lov til å fortsette virksomheten.
Omsetning på 33 Mill første halvtimen!