QEC- October 2023 hearing discussion thread

MC Axel
QEC 05.10.2023 kl 15:35 233829

PLEASE notis, that this is an old article from january 2022

The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!

We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas

QEC has a strong case regarding their compensation

What do you think about it all????

Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development

NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022

"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"

https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/

https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36 Du mÄ logge inn for Ä svare
tuja
31.01.2024 kl 13:29 4783

Spurte kunstig intelligens om forekomstene. Fikk ikke antall tcf, men ellers interessante betraktninger:

"IfÞlge Questerre Energy, er Lowlands i Quebec, sÞr for St. Lawrence-elven mellom Montreal og Quebec City, en betydelig oppdagelse av gassforekomster. De har funnet en betydelig oppdagelse pÄ Quebec Utica som kan resultere i den nest laveste gassforsyningskostnaden i Nord-Amerika. Selskapet fortsetter Ä sÞke muligheter for Ä samarbeide med regjeringen i Quebec for Ä fremme sitt Clean Tech Energy-prosjekt. De beskytter ogsÄ sine juridiske rettigheter etter vedtakelsen av Bill 21, en lov som hovedsakelig skal avslutte petroleumseksplorasjon og produksjon og offentlig finansiering av disse aktivitetene. Questerre presenterte Quebec Ministry of Economy, Innovation and Energy med planene sine for en karbonlagringstest. Dette fÞlger deres forespÞrsel om forslag til pilotprosjekter som ville fremme energiomstillingen og oppnÄ mÄlene i kampen mot klimaendringer. Operasjonen vil hovedsakelig bestÄ av en injektivitetstest for Ä samle inn data om den sikre injeksjonsraten. Selskapet identifiserte lagringsformasjonen som ligger under lisensene sine etter Ä ha studert sin proprietÊre seismiske og brÞnnedata. Implementering av en full syklus nÊr nullutslipp, som sett nedenfor, med Þkende stÞtte fra Frist Nations, lokale byer, samfunn og bÞnder, har Questerre pÄ mÄl for vÄr energiomstilling til nÊr nullutslipp ren gassproduksjon. "
rischioso
31.01.2024 kl 13:47 4713

Krakk?

Opp rundt 100% pÄ knappe 2 dager - det er det vi kaller en god rekyl for sÄ og sige ned knappe 23% over 3 hele dager etterpÄ er ikke krakk, men konsolidering fÞr videre oppgang. I dag sÄ langt er det blitt akkumulert over 4,3m aksjer med snitt pris 2,05 sÄ ja, at det bunner ut her og veldig snart snur opp igjen burde det ikke vÊre noen tvil om...;)
Redigert 31.01.2024 kl 13:55 Du mÄ logge inn for Ä svare
risksĂžker
31.01.2024 kl 13:49 4720

FĂ„r det til Ă„ vĂŠre mellom 109 og 588 milliarder standard kubikkmeter gas,
Troll feltet 1433 milliarder standard kubikkmeter gas
Enorme verdier som ligger.
unikum
31.01.2024 kl 13:58 4685

Mistenker at det er 2 operatÞrer som selger og kjÞper til hverandre for Ä dra ned kursen. Ser ut som om de fleste som trader her er ferdig kjÞpt og da kommer ulvene frem. Slik for de ristet noen sjelers aksjer. Kan da ikke vÊre noen med en vis intelligens som selger nÄ ?
tuja
31.01.2024 kl 14:19 4599

NÄ har Silver plukket frem sine estimater fra 2019. Ikke smÄtterier det er snakk om. GÄ inn pÄ linken og bli "blowned away" :

HELT UTROLIGE RESSURSER DET ER SNAKK OM:

https://questerre.wordpress.com/
Slettet bruker
31.01.2024 kl 16:37 4387

En sĂžrgelig dag for QEC, oss aksjonĂŠrer og Investech.
Peter Sellers
31.01.2024 kl 16:48 4364

@ti, opp som en bjÞrn og ned som skinnfell slÄr aldri feil med Qec.....derfor etterlyste jeg en oppfÞlging fra ledelsen for Ä holde momentum oppe men nÄ har vi startet pÄ en ny runde med sigende kurs....business as usual i Qec, under 2kr igjen som SPXL sa her om dagen
unikum
31.01.2024 kl 17:04 4307

Jeg tenker nÄ ihvertfall lurt Ä holde aksjonÊrer/markedet informert om hva som skal skje fremover sÄ raskt som mulig. Blir det snakk om investeringer sÄ er det greit Ä vise interesse pÄ alle nivÄer i ett sÄ lite selskap.
Lite hyggelig utvikling men vi kan trĂžste oss med at alle som selger TAPER penger.
Slettet bruker
31.01.2024 kl 17:08 4366

«men vi kan trÞste oss med at alle som selger TAPER penger«

Hvor mye har de som solgte pÄ 2.50 tapt ?
(Kanskje de kjÞpte pÄ fredag)
Redigert 31.01.2024 kl 17:09 Du mÄ logge inn for Ä svare
Peter Sellers
31.01.2024 kl 17:15 4350

Vestjyden skrev SPXL Siger altid ned
@Vestjyden jeg har levd med SPXL her pÄ trÄdene i 6 Är snart sÄ kjenner til han og hans baissing men han fikk rett, han sa at vi skulle under 2kr og der havna vi pÄ bÞrsslutt i dag, klare fakta!!
Pensjon
31.01.2024 kl 17:16 4352

Hei Jensi.
Minner om det jeg beskrev i gÄr. Flere i morgen - da bÞr du gÄ short.
Her skal sluttkampene stÄ mellom fossil/forurensende energi og urfolk/miljÞforkjempere og flere motstandere !!!!
I Norge vant noen reindriftssamer(urfolk) over miljÞvennlig energi til en verdi pÄ 10 milliarder, mens de selv bidrar med noen hundre tusen kroner til brutto nasjonalprodukt. Dette bÞr gi noen ettertanker og refleksjoner. Har sagt det fÞr og gjentar for siste gang at dette forum er amatÞrenes sirkus. Det som har verdi her er klipt og limt fra profesjonelle.
Mvh vennlig hilsen gammel pensjonist og investor fra 1988.
Slettet bruker
31.01.2024 kl 17:16 4426

Merkelig pÄstand!
Du vet ikke hvem som selger og hvilken inngang de har.
Peter Sellers
31.01.2024 kl 17:20 4412

@unikum, neida jeg sitter jeg, jeg er fortsatt i pluss men jeg etterlyser hvorfor ikke ledelsen var pÄ med en oppfÞlging pÄ mandag slik at vi kunne fortsatt nordover mens det fortsatt var skikkelig handel i aksjen, nÄ kommer vi sannsynligvis til Ä sige ytterligere og det er noe dritt!!
Fjellbris
31.01.2024 kl 18:01 4326

Postet denne pĂ„ feil trĂ„d, poster ogsĂ„ pĂ„ denne til MC Axel som vi har skrevet lenge pĂ„đŸ˜€

.
Jeg kjĂžpte mer i dag bĂ„de pĂ„ 2,0 og 2,01🙏
Er nÄ ganske fullastet, typisk QEC Ä korrigere ned, men forskjellen nÄ vs tidligere mener jeg er stor, derfor plukker jeg mer vs Ä selge etter den store oppturen. QEC fÞlger nÄ bare historisk fall etter oppturer som den alltid har gjort, dette vet ogsÄ de proffe/tradere Ä utnytte. Forskjellen nÄ vs tidligere og at vi ikke skal ned til 1,3 igjen mener jeg er fredagens seier i retten som:
A) Øker sjansene for utvinnig MYE. Den berÞmte dÞren som er pÄ glÞtt som en del (inkl. TÞnnessen) har snakket om er nÄ faktisk det, og vinn/vinn for alle parter vil vÊre pilot, ikke minst Québec!
B) Myndighetene gir erstatning som nÄ blir MYE hÞyere vs om QEC her ikke hadde fÄtt medhold.
C) QEC har 200-300 mill pÄ bok og god cash flow, de trenger nÄ ikke hente penger og har meldt Þkt produksjon fom Q3 i Är.
D) MB skal etter mange Ärs fravÊr (han har ikke vÊrt i Oslo og mÞtt analytikere og oss aksjonÊrer pÄ mange Är) endelig vÊre med pÄ SPb1 sin konferanse i slutten av feb, tipper om vi ikke har fÄtt oppdatering/melding fÞr det, fÄr vi det da. Som vi vet var hans agenda ofte emisjon tidligere nÄr han kom til Oslo, det er ivertfall ikke tema nÄ, ref. C)

Kommer fremover til Ă„ begrense aktivitet noe her inne, her gjelder det Ă„ stole pĂ„ seg selv og den info man har tilgjengelig, er nĂ„ relativt fullastet og skal sitte i ro og vente pĂ„ de rette meldingene i lĂžpet av 2024 som jeg tror kommer og som da kan gjĂžre at pensjonist tilvĂŠrelsen kan starte mye tidligere enn planlagt😀 Fikk ogsĂ„ med meg oppturen fra 1,3 som gjorde godt.
Risk & reward er her fortsatt meget god, og man trenger heller ikke satse «hus og hjem» for Ä tjene svÊrt gode penger i QEC i lÞpet av de neste Ärene, om den/de meldingene vi venter pÄ kommer.
Redigert 31.01.2024 kl 18:08 Du mÄ logge inn for Ä svare
Peter Sellers
31.01.2024 kl 18:03 4348

@Vestjyden, jada for ikke Ă„ glemme Elly som skulle til 3kr :))
Stock Walker
31.01.2024 kl 18:20 4299

Jeg er klar over at dette blir som Ä banne i kjÊrka, men likevel. Har man lagt for stor vekt pÄ den midlertidige dommen og derfor kursfallet? NÄr jeg ordrett leser rettens uttalelse i 114, er Qec og de andre sÞkerne fortsatt underlagt forbudet mot sÞking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF."

Sitat fra rettsuttalelse 114:
« ,siden de vil forbli underlagt forbudet mot sĂžking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF."

Hele 114 googleoversatt til norsk:
"[114] Til slutt, selv om sĂžkerne fikk tilbake sine lisenser tilbakekalt ved suspensjon av anvendelsen av artikkel 7 LMF, ville de ikke vĂŠre i stand til Ă„ utĂžve rettighetene som fĂžlger av det, siden de vil forbli underlagt forbudet mot sĂžking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF."

Googleoversatt til engelsk
“[114] Finally, even if the Applicants regained their licenses revoked by the suspension of application of article 7 LMF, they would not be able to exercise the rights resulting from it since they would remain subject to the ban on searching and exploit hydrocarbons under article 6 LMF.”

114 pÄ originalsprÄket
[114] Enfin, mĂȘme si les Demanderesses recouvraient leurs licences rĂ©voquĂ©es par le sursis d’application de l’article 7 LMF, elles ne pourraient pas exercer les droits qui en dĂ©coulent puisqu’elles demeureraient assujetties Ă  l’interdiction de rechercher et d’exploiter des hydrocarbures en vertu de l’article 6 LMF.

Edited:midertidige

Redigert 31.01.2024 kl 18:29 Du mÄ logge inn for Ä svare
unikum
31.01.2024 kl 18:22 4323

Har vel ingen dekning for det men fredagen steg den til 2,02, intra 2,06. Legger du sammen nÄ de siste dagers omsetning, fra topp 2,68 som normalt sett de som trader kjÞper/ selger med 5-10 % fortjeneste fra 2,02- 2,68 sÄ har de fleste handlet minst 3- 5 ganger pÄ den oppturen som var pÄ mandagen.
Den fra 1,3- 1,65 var det ingen handler mens fra 1,65- 2,02 var fredagens omsetning. De som kjĂžpte, har for lengst solgt Å hvor mange er som er igjen da? NĂ„r en kurs faller uten noen oppgang intra og sĂ„nn passe lik omsetning pĂ„ vei nedover ogsĂ„ sĂ„ begynner talla Ă„ bli smĂ„ og marginale.
De som har sittet i aksjen i Äres vis selger ikke nÄ.
SÄ kan du kikke pÄ omsetning fra ca 1,8- 1,3 med dagsomsetninger pÄ ett par millioner sÄ har det ikke vÊrt stort Ä hente der heller,
Det er ihverfall slik jeg tenker og om jeg bommer sÄ bommer jeg men ikke mye, tenker nÄ jeg..
Fjellbris
31.01.2024 kl 18:29 4293

SW - du har «banna i kjerka» bÄde fÞr, under og etter QEC gikk fra 1,3 sist fredag, sÄ ikke noe nytt der.
Forholder meg til melding QEC/Mb samt SPb1 har sendt ut, sÄ er det jo mange som er skuffa fordi de ikke fikk med seg oppturen fra 1,3 og Þnsker billig inngang igjen.
Stock Walker
31.01.2024 kl 18:33 4272

Merkelig at du ikke forholder deg til rettens uttalelse.
"...de vil forbli underlagt forbudet mot sĂžking og utnyttelse av hydrokarboner iht. artikkel 6 LMF."
MC Axel
31.01.2024 kl 18:37 4275

What is it that you do not understand here?

Mr. Binnion says it clearly and he is talking about a "political solution" and "preserves our legal rights"

We can only speculate what Lars B. agenda is that you so well have copy pasted here

Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, commented, “This exceptional ruling in our favor preserves our legal rights as we continue to work for a political and business solution to the situation in QuĂ©bec. We remain hopeful for a solution that will materially reduce Canadian greenhouse gas emissions while improving energy security.”....

And here: President, and Chief Executive Officer of Petrolympic

TORONTO, Jan. 29, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- Petrolympic Ltd. (TSX.V: PCQ) (OTC: PCQRF) (the “Company”) is pleased to report on the decision made by the QuĂ©bec Superior Court (Civil Division) to stay some provisions of Bill 21, the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine (the “Act”), for the duration of the judicial proceedings.

In its ruling, the Court concluded to the legitimacy of Petrolympic’s claim that some provisions of the Act represent a serious legal matter which, if not stayed immediately, would cause serious or irreparable harm to the Company.

Mendel Ekstein, President, and Chief Executive Officer of Petrolympic, commented: “We welcome this ruling as a crystal-clear message that the law must be fair.

Redigert 31.01.2024 kl 18:42 Du mÄ logge inn for Ä svare
MC Axel
31.01.2024 kl 18:51 4226

Of course they don't go straight to work, that's because Mr. Binnion talks about a political solution.

Most of us understood that everything regarding Bill 21 is not over, but it did not go as the Attorney General wanted it and this has positive implications for the preservation of QEC rights

Redigert 31.01.2024 kl 19:10 Du mÄ logge inn for Ä svare
Fjellbris
31.01.2024 kl 18:53 4235

MC Axel har svart pÄ dette siden Lars B skrev om dette (han er heller ikke aksjonÊr iflg han selv, ei heller jurist) pÄ det andre forumet. Er advokat mat dette, og igjen, blir det ikke utvinning sÄ blir det en gigantisk erstatning som Québec ikke har rÄd til eller Þnsker.
QEC/MB har uttalt at de som pri1 sĂžker en politisk lĂžsning som vil vĂŠre en vinn/vinn for alle parter.
Redigert 31.01.2024 kl 18:59 Du mÄ logge inn for Ä svare
uptrade
31.01.2024 kl 19:22 4128

Artig du nevner urfolk pÄ QEC trÄden.
De stĂ„r bak QEC sin rygg og vil ha opp gassen (First Nation) 😄
Slettet bruker
31.01.2024 kl 20:37 3909

Fra intradag topp mandag 2,68 til dagens sluttkurs 1,98.
Sluttauksjonen indikerte at elendigheten fortsetter imorgen.
Papirgevinstene skrumper og frykten rÄder blant aksjonÊrene!
Fjellbris
31.01.2024 kl 21:03 3790

Helt riktig, lenge siden QEC fikk 100% social accept fra urbefolkningen, et krav myndighetene selvfÞlgelig satt og mange faktisk ikke trodde QEC skulle oppnÄ.
Carlsen73
31.01.2024 kl 21:15 3718

Det er under 2 % af selskabets aktier, der har skiftet hÊnder i dag. Handelsvolumen de to rÞde dage i dag og i gÄr har vÊret beskeden sammenlignet med de to grÞnne dage - fredag og mandag. Der er ikke meget, der tyder pÄ den frygt blandt aktionÊrerne, som du nÊvner.
rischioso
31.01.2024 kl 21:47 3579

Fin oppsummering. Jeg har sett pÄ det samme. I tillegg om vi forholder oss kun til dagens omsetning sÄ hadde den en nÊrmest horisontal utvikling med hovedtyngden av omsetningen pÄ 2,0338. Mao, det er kun smÄtterier og en liten brÞkdel som er omsatt pÄ undersiden av 2 tallet sÄ her foreligger ingen retnings fasit hvor den fortsatt er helt Äpen.

Rent teknisk sÄ ble vi riktignok satt litt tilbake i og med vi ikke endte pÄ oversiden av 2,11 sÄ den er fortsatt en motstand som mÄ forseres fÞr kursen er Ä anse som etablert pÄ oversiden, men det er helt normalt med flere forsÞk og flere forsÞk vil komme. Det som styrker det tekniske er at oppganger kommer pÄ hÞyt volum mens nedganger er kommet pÄ tynt volum.

Legger vi sÄ til grunn hva som faktisk har skjedd i caset og sannsynligheten for mer triggende nytt fremover bÄde i form av nye analyser, forhÞyede kursmÄl og nÊrstÄende selskaps oppdateringer sÄ er det helt klart en sannsynlighetsovervekt for at kursen vil fortsette rundt 2 tallet i pÄvente av triggende nytt - triggende nytt som kan tikke inn hvilken dag som helst og som vil sende kursen opp og tilbake pÄ hÞyere nivÄer vi nettopp har vÊrt pÄ sÄ her gjelder det Ä ikke la seg finte ut for det er nok av andre som vil ta imot noe vi har sett av handlemÞnsteret gjennom hele dagen ....;)
Redigert 31.01.2024 kl 21:58 Du mÄ logge inn for Ä svare
nad.oslo
31.01.2024 kl 22:17 3429

17% ned i Canada
unikum
31.01.2024 kl 22:29 3376

Og om man gidder sÄ kan ogsÄ se pÄ hvilke nivÄer hvor det har blitt solgt/kjÞpt mest aksjer. Stor omsetning fra 2,6 til 2,3 der var det absolutt stÞrste volumet. Resten er mest rundt 2,2 omrÄdet.
SÄ derfor er mine vurderinger om disse som ogsÄ selger nÄ. Om det i hele tatt er mennesker....
Redigert 31.01.2024 kl 22:32 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
31.01.2024 kl 22:29 3419

nad.oslo skrev 17% ned i Canada
Siste 0,24 dvs 1,88 NOK
unikum
31.01.2024 kl 22:33 3398

Omsetningen der 1 mill ?
rischioso
31.01.2024 kl 22:51 3337

Ja, nedgangen kom pÄ syltynt volum - omsatt knappe 116k aksjer eller 900k nok..;)
Redigert 31.01.2024 kl 22:56 Du mÄ logge inn for Ä svare
Slettet bruker
31.01.2024 kl 22:58 3322

Det er mye til Ă„ vĂŠre Canada.
Vi fÄr ingen drahjelp fra den kanten.
Vi er helt avhengig av nyheter for Ă„ stanse nedgangen.
Slettet bruker
31.01.2024 kl 23:08 3330

Du sa det; « Om det i hele tatt er mennesker».

Man mÄ forstÄ at omsetningen pÄ 40 mill er totalt uinteressant sÄ lenge det er snakk om algoritmehandel.
De «settes inn» nÄr det er nyheter som kan skape aktivitet.
Akkurat det samme skjedde sist aksjen var innom 3-tallet.
Begrepet «Pump&Dump» skal helst ikke nevnes i dette fora.
rischioso
31.01.2024 kl 23:18 3310

Vi har aldri fÄtt drahjelp fra Canada sÄ hvorfor er det plutselig sÄ viktig nÄ - fordi du er ute...?...;)

Jeg bare ventet pÄ at du skulle snu - du begynte sÄ smÄtt rett etter salget ditt tidligere pÄ dagen og nÄ vil du helle over pÄ den negative siden fremover - sÄpass Êrlige kan vi vÊre, men det betyr jo ikke at caset endrer seg i takt med din exit og dine forhÄpninger om en ny og rimeligere inngang. OgsÄ vil jeg tro at nedgangen pÄ Toronto bÞrsen var preget av utviklingen over dammen etter Powels tale mer enn noe annet som heller ikke har noe med det fundamentale i caset her og gjÞre.
Rente talen til Powel bestod i at markedet ikke bÞr forvente rentenedgang allerede i mars sÄ nÄ prises det inn sÄ det blir nok en ruglete dag ogsÄ her i morgen noe som heller ikke endrer det fundamentale i dette caset - ei heller vil det forsinke triggende meldinger som nye analyser, forhÞyede kursmÄl og/eller selskaps oppdateringer, men for all del - du fÄr baisse pÄ videre selv om det ikke bidrar med annet enn stÞy ...;)
skadi
31.01.2024 kl 23:33 3265

Haha, er det ikke morsom Ä fÄ smake sin egen medisin fra en som kjÞrer samme lÞp som du?
Slettet bruker
31.01.2024 kl 23:35 3277

Det handler vel kun om Ă„ vĂŠre ĂŠrlig,
Vi trodde alle pÄ en solid og vedvarende oppgang som nÄ dessverre ser ut til Ä fordufte. Vi tok feil.
unikum
31.01.2024 kl 23:37 5272

He he historisk sett sÄ det vel ikke sÄ mye positivt som kommer ut i fra den kanten. Vi fÄr hÄpe vinden snur fra vest til nord snart.. for enkelte snur ting fort.
Om folk velger nÄ Ä lukke Þynene, selge med tap og vÄre pÄ den kortsiktige pÄ 72 timer, da taper man ofte.
Kommer den under 1,9 sÄ er det pÄ lavt volum igjen, akkurat samme som vi sÄ denne morgenen. Dette forsto ikke markedet og solgte likesÄ. Uff tenker nÄ, ikke mange som evner Ä se rÞde tall. MÞrke rÞde tall har jeg hatt hver i 5 Är. NÄ er de lyse lyse rÞde etter i dag. Ikke verre enn det. Har mer krutt som kan brukes i morgen
rischioso
31.01.2024 kl 23:49 5239

Ja, det handler om Ă„ vĂŠre ĂŠrlig og da bĂžr vi vĂŠre det ...

Vi trodde ikke pÄ en vedvarende oppgang for ingenting gÄr bare rett opp pÄ bÞrs. Vi trodde og fortsatt tror pÄ at caset er i endring basert pÄ rettsavgjÞrelsen som snudde opp ned pÄ alle case som driver med exploration i Canada noe som Äpner for muligheten for Ä drive kjempe funnene og hvis ikke en massiv erstatning alternativt begge i en kombo noe du selv var enig i fÞr du solgte - det er det og kun det dette handler om og da bÞr man gi det tid til Ä materialisere seg uten Ä komme med usaklige pÄstander om at en vedvarende oppgang ikke kom rett etter at du har solgt og rett etter noen fÄ dager med konsolidering etter flere dager med betydelig oppgang. Det vil gÄ i rykk og napp fremover som det alltid gjÞr pÄ bÞrs, men caset har fÄtt et massivt lÞft som ennÄ ikke er fullt og helt priset inn , er blitt betydelig derisket og oppside potensialet er mangegangern hÞyere enn for bare noen dager siden noe verken kortsiktige kursbevegelser, roboter eller din exit kan endre - sÄpass Êrlige bÞr vi kunne vÊre ...;)
njn-
01.02.2024 kl 00:19 5166

Quebec budsjett 2009
Naturgassutviklingspotensial i Québec
Québecs geologi bidrar til tilstedevÊrelsen av naturgass, hovedsakelig i St. Lawrence Lowlands, der gassskifer er funnet.
Letingsarbeid utfÞrt i denne regionen i 2008 har gitt imponerende resultater: Québecs gassskifer kan inneholde mellom 35 000 og 163 000 milliarder kubikkfot naturgass.
Funnene som har bekreftet Québecs naturgasspotensial var mulig,
Spesielt takket vÊre arbeidet utfÞrt av Québec Exploration Companies (juniorer).
Disse juniorene har en stor andel av letingstillatelsene i Québec, dvs. nesten 70%
njn-
01.02.2024 kl 00:50 5173

Som du ser har Quebec budsjettet 2009 Med 163 tcf.

Dette var hva regjeringen har, etter brĂžnntester i 2008.

ForstÄr at de angrer pÄ og innby olje selskaper til leting, med kontrakter som de nÄ prÞver og vri sed unna.

De har hele tiden prĂžvd Ă„ sette strengere og strengere krav (miljĂž), som har resultert i Questerre sin Clian Teckh.
Tro de forstÄr at de ikke kommer noen vei lenger.
SÄ det gjenstÄr sÄnn som jeg ser det bare to alternativer:

1 Erstatning med hva det innebÊrer. Tror ikke de har rÄd til det.
2 Pilot med Clean Teckh og full produksjon

Igjen TROR Michael Binnion kommer med gode nyheter den 27-28 februar

Pierre Fitzgibbon Ăžkonomi og olje minister sa under en journalist ut spĂžrring i for bindelese med Batterifabrikker om hvor de skulle ta energien fra.
Svar: Det vil komme en ny lov i midten av februar.

Vi har mye positivt i vente.
Redigert 01.02.2024 kl 01:06 Du mÄ logge inn for Ä svare
njn-
01.02.2024 kl 01:19 5140

Hvem er det henvist til?
tror det er Regjeringens selskap.
Som sĂžkte om Ă„ fange co2.
googleearth11
01.02.2024 kl 07:07 4917

BĂžrsmelding fra QEC:

Questerre updates next steps following ruling on Bill 21
Calgary, Alberta – In response to shareholder inquiries, Questerre Energy Corporation (“Questerre” or the “Company”) (TSX,OSE:QEC) provided an update on upcoming events following the ruling by the Qubec Superior Court (Civil Division) last week on the Company’s application to stay key provisions of the Act ending exploration for petroleum and underground reservoirs and production of petroleum and brine (the “Act”), for the duration of the judicial proceedings. This application was made to preserve Questerre’s rights.

In the meantime, the Company is proceeding with the main hearing on the merits of the case in accordance with procedural rules in Québec, including its debate on the constitutional validity of Bill 21. The judicial process is at the discoveries stage, the next step being pre-trial examinations. The Justice recently ruled that the examinations will proceed as originally scheduled, despite the request of the Attorney General for postponement of these examinations. Following the completion of pre-trial examinations, a date will be set for the main hearing.

Michael Binnion, President, and Chief Executive Officer of Questerre, reported, “The exceptional stay of key provisions of the Act and confirmation by the Justice that there are serious issues to be formally debated and decided upon, preserves our investment from potentially irreparable harm while we pursue our legal claims pending final judgement. While our main goal remains to seek a business and political solution, the protection of our legal position remains a key priority.”

The Company also reported that it has published on its website the official French and an English translation of the ruling. It can be found online at https://www.questerre.com/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-25-Decision-English.pdf, or https://www.questerre.com/wp-content/uploads/2024/01/2024-01-25-Decision-Francais.pdf. A copy is also published on the NewsPoint disclosure system of the Oslo Stock Exchange.
oivindl
01.02.2024 kl 07:34 4859

"Jeg bare ventet pĂ„ at du skulle snu - du begynte sĂ„ smĂ„tt rett etter salget ditt tidligere pĂ„ dagen og nĂ„ vil du helle over pĂ„ den negative siden fremover - sĂ„pass ĂŠrlige kan vi vĂŠre, men det betyr jo ikke at caset endrer seg i takt med din exit og dine forhĂ„pninger om en ny og rimeligere inngang.”

Interessant at du finner grunn til Ă„ kommentere en praksis du selv driver i stor skala, og i tillegg kaller det stĂžy.
Carlsen73
01.02.2024 kl 07:45 4782

Nej, men det gĂžr man da ellers flittigt.

Meldingen i fredags gĂžr vel denne situation anderledes, end sidst aktien var over 3 NOK.

I fredags steg aktien 53 %, i mandags steg den ca. 12 %, i tirsdags faldt den ca. 5 %, og i gÄr faldt den nÊsten 8 % pÄ noget lavere volumen.
Det er et ord for det, og det er gevinstsikring.
Noget der vist er ret almindeligt - selv i de mest succesfulde og gigantiske pengemaskiner blandt aktieselskaber.

God dag!
Redigert 01.02.2024 kl 07:46 Du mÄ logge inn for Ä svare
sigj2
01.02.2024 kl 07:55 4710

Kontorarbeidet fortsetter som fĂžr,daler vel ned til 1.50 nĂ„.🙈
MC Axel
01.02.2024 kl 08:01 4644

👍

The Canadian energy sector says that the court decision was of great importance