QEC- October 2023 hearing discussion thread
PLEASE notis, that this is an old article from january 2022
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
The hearing will now in October and one can only speculate what the outcome will be!
We know that the natives are interested in QEC getting permission to test its net zero and to extract oil and gas
QEC has a strong case regarding their compensation
What do you think about it all????
Quebec Indigenous groups join Questerre Energy in push for natural gas development
NICOLAS VAN PRAET
PUBLISHED JANUARY 27, 2022
"Questerre Energy Corp. QEC-T -2.44%decrease
has gained additional First Nations support for its push to develop what it calls a “zero-emissions” natural gas hub in Quebec"
https://www.theglobeandmail.com/business/article-quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas/
https://nationtalk.ca/story/quebec-indigenous-groups-join-questerre-energy-in-push-for-natural-gas-development-the-globe-and-mail
Redigert 05.10.2023 kl 15:36
Du må logge inn for å svare
Bove
01.02.2024 kl 11:56
3633
Og ja. Den presentasjonen skal bli interessant. Og om den skulle bli så positiv som aksjonærene ønsker, ja da kan kursen plutselig gå opp igjen. Kanskje ikke så mye, men i alle fall opp.
Virker også som myndighetene lar ting gå for sakte maskin, for å muligens prøve å finne ett eller annet som de kan stikke kjepper i hjulene på QEC og andre som vil utvinne gass og eller annet (fossilt) i området. Ikke vet jeg hva som er hensikten med å uthale tiden med rettsaker og den slags.
bove
Virker også som myndighetene lar ting gå for sakte maskin, for å muligens prøve å finne ett eller annet som de kan stikke kjepper i hjulene på QEC og andre som vil utvinne gass og eller annet (fossilt) i området. Ikke vet jeg hva som er hensikten med å uthale tiden med rettsaker og den slags.
bove
Meget enig her.
piff
01.02.2024 kl 12:40
3470
skal ikke se bortifra at aksjen er shortet . da med under 0.5 %. blir noen mill aksje datil short.
Villmannen
01.02.2024 kl 12:51
3630
Alle aksjer styres av forventninger og det er handel på «følelser» i alle aksjer. Mitt poeng er at når en aksje stiger kraftig på økende volum, ja så vil man få en turnover tid for at ting setter seg. Det var en kjempe god nyhet som kom. Tror vi får en ny tur opp mot kr 3.- innen kort tid,. Nå får vi se om det meldes litt mere fra Qec innen kort tid -
Hvornår er det regnskab i QEC for 2023-resultatet? Er det her i Februar eller først i Marts?
Slettet brukerskrev 1.866. Katastrofe dette her !
Ja, 1,86 and falling...etter 2,68 på mandag.
Begynner å ligne en kollaps.
Begynner å ligne en kollaps.
29 februar
Slettet brukerskrev Ja, 1,86 and falling...etter 2,68 på mandag. Begynner å ligne en kollaps.
Ahhh, det kan vist ikke kalde det, når aktien i sidste uke var nede i 1,30 NOK :-)
Jeg har lige suppleret på dette niveau :-)
Jeg har lige suppleret på dette niveau :-)
..never catch a falling goose!!
Spirrevippen
01.02.2024 kl 13:44
3628
Er bare skittent spill her. Legges ut skremmepost på 500k slik at folk skal selge til kjøpersiden. For å så fjerne den.. Her lukter det short lang lang vei! Oslo børs kan brenne! Ødlegges av de samme idiotene gang på gang.
Villmannen
01.02.2024 kl 14:08
3509
Slettet brukerskrev ..never catch a falling goose!!
Når man sier kr 1,30.- er det kurs før det kom meget gode nyheter. Dvs / kan ikke sammenlignes. Klart noen tradere tar gevinst!! Derfor er den ned noe. De som selger i dag, kommer løpe de etter å kjøper når Qec kommer med mere opplysninger rundt retts vedtaket. Chill bort shorterne med små skremmeposter på 500k. De vil ikke selge, men kjøpe mere etter å presse kurs.
tuja
01.02.2024 kl 14:15
3479
Kan bli ekstra morsomt for de som sitter short om myndighetene må komme med hua i hånda, og imøtekomme energiindustrien i Quebec. Da vil det svi kraftig på pungen.
Peter Sellers
01.02.2024 kl 14:27
3405
@villmannen, dette er klassisk Qec trading som skjer 1-2 ganger per år så en skulle saktens vært lur nok til å selge på 2,40 og tatt profitt for så å gå inn igjen! Er redd vi havner ned mot 1,70 med den trenden vi har nå og kan ikke skjønne at du mener den kan den skal opp til 3kr ila kort tid. Det som er merkelig er jo at vi ikke klarer å etablere oss over 2kr men til stadighet siger nedover, har vel noe med tilliten markedet har til aksjen å gjøre tenker nå jeg!
Ikke_viktig
01.02.2024 kl 14:29
3447
Spørsmålet er vel heller om de som selger vet helt hva de gjør. Det er jo lett å se hvordan utviklingen vil gå med en gang alt er klart og de første prosentene er gjerne de dyreste i lengden.
La oss ta et tenkt scenario:
- Quebec trekker Bill 21 og åpner for utvikling av feltene.
Hva vil da skje med aksjekursen?
Jo. ALLE vet at du ikke finner EN fuckings selger under 10 kroner når børsen åpner. Og kursen vil eksplodere oppover med kraft dere aldri har sett før!
La oss ta et annet tenkt scenario:
- Selskapet melder størrelsen på kravet og vi snakker 100-1000 kroner per aksje i størrelse.
Hva vil skje da med aksjekursen?
Vanskelig å si. Men det å få tallfestet opsjonsverdien vil selvfølgelig medføre stor interesse og selgerne vil mest sannsynlig begynne å ta hensyn til at de kanskje selger 100-1000 kroner for 2. Hvor aksjen går blir vill gjetting men jeg tror ganske bestemt at den vil stige en god del over dagens kurs. Hvor fort og hvor billig man kommer seg inn igjen i aksjen aner jeg ikke, men det blir litt stolleken å sitte på utsiden. Enkleste måten å være på toget er å være investert på forskudd.
La oss ta et tredje tenkt scenario:
- Quebec ser at de taper saken og vil øke erstatningen kraftig i et forlik med selskapene.
Kursen vil mest sannsynlig stige til det nivået per aksje vi snakker om i forlikssum. Du får ikke kjøpt aksjer billig.
Så et fjerde tenkt scenario:
- Saken fortsetter som før og vi nærmer oss domsavsigelse og avklaring.
De som har sittet veldig lenge og ventet på dette vil neppe selge. Og kun de som er ekstremt heldige med timingen vil kunne prise seg lykkelig over å ha kjøpt akkurat i rette øyeblikket. Man skal ha veldig mye flaks eller folk på innsiden i rettssalen som følger saken nøye for å vite når rett tidspunkt for å hoppe inn er. Vi skal huske på at med såpass store verdier så er det nok en god del større investorer med muskler som sitter langt nærmere informasjonen enn det vi gjør så de er gjerne de som får kjøpt før oss andre og det skal godt gjøres at DU er en av de som traff bunnen rett før.
Så hva er da den ENESTE måten å være 100% garantert FULL uttelling for en eventuell erstatning/åpning av Quebec:
Du må være investert i aksjen til ENHVER tid. Du må IKKE trade og tro at du skal treffe nøyaktig rett tidspunkt. Selvfølgelig kan du trade deler av porteføljen din og håpe på noen ører her og der, men det kan blir ekstremt kostbart når ting skjer.
Så da er mitt tips:
Legg aksjene på kistebunnen. Kjøp og sop opp det som ligger ute og legg de i skuffen. Små kjøp, ingen salg. La traderne herje som de vil. De vil garantert bli lang i maska den dagen det braker løs på ordentlig. Det er i alle fall min plan. Null salg, bare kjøp...
Lykke til!
La oss ta et tenkt scenario:
- Quebec trekker Bill 21 og åpner for utvikling av feltene.
Jo. ALLE vet at du ikke finner EN fuckings selger under 10 kroner når børsen åpner. Og kursen vil eksplodere oppover med kraft dere aldri har sett før!
La oss ta et annet tenkt scenario:
- Selskapet melder størrelsen på kravet og vi snakker 100-1000 kroner per aksje i størrelse.
Hva vil skje da med aksjekursen?
Vanskelig å si. Men det å få tallfestet opsjonsverdien vil selvfølgelig medføre stor interesse og selgerne vil mest sannsynlig begynne å ta hensyn til at de kanskje selger 100-1000 kroner for 2. Hvor aksjen går blir vill gjetting men jeg tror ganske bestemt at den vil stige en god del over dagens kurs. Hvor fort og hvor billig man kommer seg inn igjen i aksjen aner jeg ikke, men det blir litt stolleken å sitte på utsiden. Enkleste måten å være på toget er å være investert på forskudd.
La oss ta et tredje tenkt scenario:
- Quebec ser at de taper saken og vil øke erstatningen kraftig i et forlik med selskapene.
Kursen vil mest sannsynlig stige til det nivået per aksje vi snakker om i forlikssum. Du får ikke kjøpt aksjer billig.
Så et fjerde tenkt scenario:
- Saken fortsetter som før og vi nærmer oss domsavsigelse og avklaring.
De som har sittet veldig lenge og ventet på dette vil neppe selge. Og kun de som er ekstremt heldige med timingen vil kunne prise seg lykkelig over å ha kjøpt akkurat i rette øyeblikket. Man skal ha veldig mye flaks eller folk på innsiden i rettssalen som følger saken nøye for å vite når rett tidspunkt for å hoppe inn er. Vi skal huske på at med såpass store verdier så er det nok en god del større investorer med muskler som sitter langt nærmere informasjonen enn det vi gjør så de er gjerne de som får kjøpt før oss andre og det skal godt gjøres at DU er en av de som traff bunnen rett før.
Så hva er da den ENESTE måten å være 100% garantert FULL uttelling for en eventuell erstatning/åpning av Quebec:
Du må være investert i aksjen til ENHVER tid. Du må IKKE trade og tro at du skal treffe nøyaktig rett tidspunkt. Selvfølgelig kan du trade deler av porteføljen din og håpe på noen ører her og der, men det kan blir ekstremt kostbart når ting skjer.
Så da er mitt tips:
Legg aksjene på kistebunnen. Kjøp og sop opp det som ligger ute og legg de i skuffen. Små kjøp, ingen salg. La traderne herje som de vil. De vil garantert bli lang i maska den dagen det braker løs på ordentlig. Det er i alle fall min plan. Null salg, bare kjøp...
Lykke til!
Peter Sellers
01.02.2024 kl 14:30
3427
@tuja spørsmålet er jo hvor langt inne det sitter og over hvor lang tid myndighetene sitter rolig, de liker jo å trenere!
tuja
01.02.2024 kl 14:33
3417
Fin oppsummering. I alle tenkte scenarioer vil kursen ta kvantesprang. Med dommen som kom i favør industrien, klarer ikke myndighetene å stikke av fra sitt ansvar. De må følge ekspropriasjonsloven, eller tillate utvinning. Den letteste veien for de er å åpne opp. Ellers konker Quebec.
uptrade
01.02.2024 kl 14:40
3392
Hva om Quebec legger inn bud på 1 milliard CAD på QEC og får ett problem mindre?
Ganske sikker på mange hadde takket ja til 10,- etter så mange år.
Ganske sikker på mange hadde takket ja til 10,- etter så mange år.
Viti
01.02.2024 kl 14:41
3395
Nye tanker fra Silver:
https://questerre.wordpress.com/2024/01/31/noen-tanker-rundt-fremtiden-i-quebec/
https://questerre.wordpress.com/2024/01/31/noen-tanker-rundt-fremtiden-i-quebec/
tuja
01.02.2024 kl 14:46
3367
Viti. Legger ut teksten. Greit å ha med:
Noen tanker rundt fremtiden i Quebec
Siden jeg har besøkt brønner QEC har i Quebec vil jeg være klar på hvor naturskjønt det er i Lowlands. Jeg ville heller ikke hatt brønner på eiendommen om jeg bodde der.
Men! Det er også mye skog der og typisk en grusvei inn et stykke i skogen hvor brønner ligger. Så en kan i minste fall tro at der skulle være mulig å utvinne.
Så hvilke muligheter ser jeg? Kanskje en delt sak hvor noe erstatning og noen brønner? Det er en mulighet for å bevare det vakre landskapet.
Ellers er det vel slik nå at de kan starte pilot, men det er vel heller trolig det blir forhandlinger om erstatning og eller start av boring. At det enten blir en stor erstatning eller utvinning er det jeg tror som mest trolig etter forrige melding.
Alle interesserte bør absolutt lese de øverste blogginnleggene jeg har lagt tilgjengelig på toppen. De er ikke oppdatert for aksjeantall og dollarkurs men alle kan gjøre seg opp en mening for de store verdiene som QEC har.
Jeg håper på erstatning på en god del $CAD, vil tro en del milliarder bør kunne komme.
DYOR/IMHO
PS! Lim gjerne mine innlegg som er av interesse inn på HO.
Det har vært noen besøk fra USA på bloggen, håper det er noen som er interessert i å kjøpe selskapet.
Noen tanker rundt fremtiden i Quebec
Siden jeg har besøkt brønner QEC har i Quebec vil jeg være klar på hvor naturskjønt det er i Lowlands. Jeg ville heller ikke hatt brønner på eiendommen om jeg bodde der.
Men! Det er også mye skog der og typisk en grusvei inn et stykke i skogen hvor brønner ligger. Så en kan i minste fall tro at der skulle være mulig å utvinne.
Så hvilke muligheter ser jeg? Kanskje en delt sak hvor noe erstatning og noen brønner? Det er en mulighet for å bevare det vakre landskapet.
Ellers er det vel slik nå at de kan starte pilot, men det er vel heller trolig det blir forhandlinger om erstatning og eller start av boring. At det enten blir en stor erstatning eller utvinning er det jeg tror som mest trolig etter forrige melding.
Alle interesserte bør absolutt lese de øverste blogginnleggene jeg har lagt tilgjengelig på toppen. De er ikke oppdatert for aksjeantall og dollarkurs men alle kan gjøre seg opp en mening for de store verdiene som QEC har.
Jeg håper på erstatning på en god del $CAD, vil tro en del milliarder bør kunne komme.
DYOR/IMHO
PS! Lim gjerne mine innlegg som er av interesse inn på HO.
Det har vært noen besøk fra USA på bloggen, håper det er noen som er interessert i å kjøpe selskapet.
unikum
01.02.2024 kl 14:52
3324
De veit hvilke selskaper de går inn i. Der de ikke normale sitter.. for å si det sånn. Lett å plukke aksjer
Satt ut slike poster i går også til info.
Så tenker jeg at de short posisjone er satt på rimelig kort tid for det kommer til å smelle i Quebec stand....
Satt ut slike poster i går også til info.
Så tenker jeg at de short posisjone er satt på rimelig kort tid for det kommer til å smelle i Quebec stand....
Redigert 01.02.2024 kl 15:10
Fjellbris
01.02.2024 kl 15:12
3203
Takk for godt innlegg og lykke til du også, en fin strategi å plukke i det små og sitte helt rolig og være med på toget den dagen toget går😉
googleearth11
01.02.2024 kl 15:14
3199
Noen som har sett om det er satt shorter i QEC? Det er ikke registret shorthandel i aksjen på finanstilsynet i alle fall.
Fjellbris
01.02.2024 kl 15:14
3201
Takk til Viti og Tuja, veldig hyggelig å se at Silver igjen er litt aktiv på bloggen sin, det tolker jeg som svært positivt, også det han skriver👍
Redigert 01.02.2024 kl 15:22
Fint skrev som uanset hvad blot bekæfter, at man skal bevare roen, som jeg iøvrigt har gjort i en del år nu.
Den tålmodige investor vil blive belønnet før eller siden og vil samlet set tjene mye mere end swing-traders, når meldingen kommer!!
Den tålmodige investor vil blive belønnet før eller siden og vil samlet set tjene mye mere end swing-traders, når meldingen kommer!!
Jeg takker ja til kr 10.
unikum
01.02.2024 kl 16:03
2942
Å de svever nok under opplysning plikt på 0,5 % , å der kan det ligge flere selskaper
Så er vi vel alle spente på hvor mye det blir kjørt ned i Canada i kveld slik at det kan åpnes på samme nivå i Oslo i morgen. Selv om omsetning ikke vil være over 500 000 kr.
Så er vi vel alle spente på hvor mye det blir kjørt ned i Canada i kveld slik at det kan åpnes på samme nivå i Oslo i morgen. Selv om omsetning ikke vil være over 500 000 kr.
Jensi
01.02.2024 kl 16:13
2875
man kan jo nok lave 10 konto med hver -4-500.000 short aktier , jeg er sikker på at dem som køre det her udemærket ved hvordan man lægges mindst mærke til !
Redigert 01.02.2024 kl 16:13
Jensi
01.02.2024 kl 16:14
2897
for ikke at snakke om naked short
som udemærket trives nu da alt er anonymt på børs
som udemærket trives nu da alt er anonymt på børs
tuja
01.02.2024 kl 17:39
2617
Automatisk teknisk analyse. Kort sikt, 1. feb 2024
Questerre Energy Corporation har brutt den fallende trendkanalen på kort sikt og reagert kraftig opp. Det er foreløpig vanskelig å si noe om den framtidige trendretningen. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 1.80 kroner. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Volumet har økt vesentlig i det siste, noe som kan skyldes fundamentale nyheter. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 86)
Questerre Energy Corporation har brutt den fallende trendkanalen på kort sikt og reagert kraftig opp. Det er foreløpig vanskelig å si noe om den framtidige trendretningen. Det er ingen motstand i kursdiagrammet og en videre oppgang indikeres. Ved reaksjoner tilbake har aksjen støtte ved cirka 1.80 kroner. Volumbalansen er positiv og styrker aksjen på kort sikt. Volumet har økt vesentlig i det siste, noe som kan skyldes fundamentale nyheter. Aksjen anses samlet sett teknisk positiv på kort sikt.
Anbefaling en til seks ukers sikt: Kjøp (Score: 86)
googleearth11
01.02.2024 kl 17:52
2554
Canada betyr ikke en dritt for kursen i QEC. Alt styres fra Oslo.