Ultimovacs - short squeeze - Norges Gamestop moment

SirJohnny
ULTIMO 08.10.2023 kl 21:30 67041

I det lille biotek selskapet Ultimovacs har en aktør nå shortet 650 000 aksjer.

Det er nesten ikke frie aksjer i selskapet da 80 prosent av aksjene eies av topp 50, som har vist seg å sitte long. Det å måtte kjøpe tilbake 650 000 aksjer i selskapet vil alene sende aksjekursen over 200kr. Vi kan altså stå foran «Norges gamestop moment».

Selskaper har flere store triggere de neste ukene og månedene, shorten gjør det hele, om mulig ytterligere interessant - tror mange vil lukte shorter blod de neste dagene - dette kan virkelig bli gøy!

Triggerliste

-4 års OS tall i fase 1 (trolig i løpet av kommende uke)
- OS tall på selskapets fase 2 studie NIPU (dataene vil offentliggjøres natt til 19. Oktober. Ultimovacs vil sende en pressemelding umiddelbart, samt organisere en webcast den påfølgende uken) Merk at her har studieleder fått en LBA for å presentere disse tallene på en av verdens største kreftkonferanser
- CEO skal presentere selskapets planer for en forbyggende plattform/vaksine i Q4
- Oppdatering til markedet om hvordan INITIUM skal leses av, kan komme når som helst.
- 650 000 aksjer short som trolig på kjøpes tilbake i markedet

Billyjojimbob
04.11.2023 kl 11:18 6743

Fint du har god tro,erfaringsmessig har småaksjonærene en lei tendens til å bli oversett og må passe på selv,sitter ofte i ro og mener de blir manipulert når store ulver herjer som verst.
Selskaper som kun brenner penger før fet inntjening får ofte kjenne det mer en andre mer verdibaserte,men algorytterne bestemmer det meste både her& der.
fastinvest
04.11.2023 kl 11:37 6731

Ultimo vil trolig bli kjøpt opp eller så får de på plass en BP. INITIUM blir veldig spennende og data kommer mars/april. Det samme gjør generalforsamling hvor FTF ønsker å stille med alle sine aksjer som vil si de må be om aksjene tilbake.
Dette kan bli en perfekt storm for shorterne og en utrolig gøy reise for aksjonærene.
Tenk om data fra INITIUM kommer inn slik vi håper i mars. Kursen tar fullstendig av og så må shorterne kjøpe tilbake. Hvem selger da liksom??
Alternativt kjøper de tilbake aksjer før mars og da får vi en hyggelig opptur uansett.

TET kommer også nå får nyttår og kan gi en liten boost i kursen.
peaf
04.11.2023 kl 12:12 6779

Det er lite av problemet med rettede emisjoner, de store for delta og da gidder de ikke presse opp kursen i forveien da de for mindre akjer om de er dyre. Men med rabatt
og flere aksjer som må lages får de sin prosentdel av emisjonen i selskapet billigare og regner med at kursøkningen kommer senere og fortjensten blir høyere. Utvanningen blir den samme hvem som en deltar i emisjonen, sen får vel kursutvikklingen bestemme hva emisjonskursen blir men jeg har til gode at se at en emisjon som er til for at dekke kostnader lyfter kursen..
SomSa
04.11.2023 kl 12:25 6761


Mange har tapt penger på farma-aksjer pga drømmen om oppkjøpt av big phama. Jeg kjøper aksjen når kursen faller pga emisjonen og deretter selger. Mange husker emisjonen i PCIB med 43,5% rabatt:

PCI Biotech innkaller til ekstraordinær generalforsamling da selskapet foreslår å hente 360 millioner kroner gjennom en tegningsrettsemisjon til kurs 30 kroner per aksje med forkjøpsrett til nåværende aksjonærer.
Kursen er betydelig lavere enn sluttkurs på 53,1 kroner torsdag.
https://e24.no/bors/nyheter?pinnedEntry=259115

Med langsiktig strategist kan man tjene gode penger med lite risiko, det finnes mange slike selskaper og man må oppføre seg som en gribble!
Redigert 04.11.2023 kl 12:27 Du må logge inn for å svare
fastinvest
04.11.2023 kl 12:39 6781

Ultimo har kommet så langt at det er alt eller inget.
Vi må huske at Ultimo kjører 5 fase 2 studier hvor 1 er i boks og kanskje den vanskeligste.
Om INITIUM leser av positivt så vil det å hente penger være det minste problemet. Om INITIUM viser 0 effekt ja da blir det mer vanskelig.
Poenget er at Ultimo har penger nok til å lese av INITIUM i mars/april og CEO har uttalt at de ikke har planer om å hente penger. De har vel 350 mill på bok.

Om UV1 viser seg å ha effekt i 2 studier ja da snakker vi potensielt en universal vaksine. Verdien av dette er enormt og mange av oss som har investert i Ultimo tror og håper på dette. Så emisjon er ikke ett tema og burde ikke være grunnen til å ikke kjøpe. Det hele handler enkelt om INITIUM og ikke emisjon. Enten sitter man lasta før svaret kommer eller så vil du miste en vanvittig oppgang / unngå stort fall.
Redigert 04.11.2023 kl 12:40 Du må logge inn for å svare
VIP001
04.11.2023 kl 12:39 6792

Alt avhenger om det blir suksess i INITIUM. Blir det suksess så er emisjon det minste problemet. Da vil det sannsynligvis bli en kamp om å komme inn i et lite biotek firma som gjennom 20 år med forskning har klart det kunststykke å utvikle en universal kreftvaksine. Med avtale om fasttrack hos FDA, avtale/oppkjøp av BP, shortskvis av dimensjoner og et vanvittig potensiale for salg av medisin som kan brukes i alle kreftformer i alle land så er jeg sikker på at markedet ikke helt har forstått hvor billig ULTI er akkurat nå. Men det er nervøsiteten som rår markedet og mange har gått på smeller med biotek tidligere, men r/r har aldri vært lavere i Ultimovacs. Jeg kjøper det jeg kan nå for rundt kr. 100 og ser frem til positive nyheter som vil komme på rekke og rad fremover.

Edit; ser innlegget over skriver mye av det samme og flere tenker likt her :)
Redigert 04.11.2023 kl 12:44 Du må logge inn for å svare
Bamse
04.11.2023 kl 14:47 6723

Når de fremskynder avlesning så tyder vel mye på at det er gode resultater.
Andersiverden
04.11.2023 kl 17:19 6621

Universal kreftvaksine...smak på ordet...nesten for godt til å være sant. Da spør jeg meg: Hvorfor har ikke de virkelig store med enorme ressurser fått til det? Har vi tro på at et knøttlite norsk selskap vil greie det nesten umulige? Har vi gått inn i en kollektiv boble, hausset hverandre opp uten motforestillinger? Tror det. Men, selger ikke enda. Just for the record.
Redigert 04.11.2023 kl 17:29 Du må logge inn for å svare
Hugoil
04.11.2023 kl 19:08 6580

heilo: Mest trolig er det ikke fondet JH som shorter på egen risiko, men kunder hos JH som shorter. Det kan jo være kombinasjon. Hvem kan tenkes å være shortkunder hos JH - noen på aksjonærlista som evt. tenkte at de skulle hedge sin long-posisjon og nå sitter i deep shit? Da har de vel for å unngå shiten ha kjøpt kjøpsopsjoner på ULTI for å balansere risikoen. Viser Eruonext sin ULTI side none opsjonsposisjoner? MÅ utlendingene melde sine opsjoner til OSE? Kanskje, om motparten er norsk - og det må den vel nesten være ...., dere som har fulgt med på aksjonærlsiten over mange måneder og kanskje år? Hvis både utenlandske og evt. norske shortkunder hos JF har rapportert slik de skal - og det ikke er oppført noen opsjoner; så tyder det på at det er JF som shorter på egen risk og da mest trolig for å hedge andre longposisjoner for fond med aksjer - og da har gått skoa litt av seg på vei oppover.


"Om man leser retningslinjer og prinsipper som FTF skal styre sine investeringer etter så er de nå i soleklart brudd med disse når det kommer deres handlemåte i f.eks. Ultimovacs."
Hvordan? Kan du beskrive?

Anders: Det blir vel neppe så ille som med koronavaksinene som var 95% effektiv?


https://www.finansavisen.no/samfunn/2023/11/03/8054055/mener-manglende-finnes-etterforskning-er-darlig-for-finansmarkedet
"– Handler om tillit

Han er også opptatt av hvordan dette blir sett på fra utlandet. Tillit til at informasjonsflyten i aksjemarkedet er etterrettelig og at alle aktører har tilgang på den samme informasjonen er kritisk. Investorer som skal avgjøre om de vil investere i Norge, eller et annet land, følger veldig godt med på hva som skjer.

– Det handler om tillit. Vi liker å kalle oss et tillitssamfunn, og jeg stiller spørsmål ved det. Én ting er å holde seg innenfor straffeloven, men det er en grunn til at vi har regler om habilitet. Det er for å unngå personlig vinning i de bestemmende organer, sier Rui.

Jusprofessoren mener nordmenn nærmest er litt naive i sin tillit. Om vi hadde gått ett år tilbake i tid, og fortalt folk at ektemannen til Erna Solberg har gjort tusenvis av aksjehandler og drevet med shorthandler. Og at høytstående byråkrater har tunge investeringer.

– Jeg tror at folk hadde sagt at sånn har vi det ikke i Norge, sier Rui.

Hva om vi hadde lest om tilsvarende situasjoner i Frankrike, Spania eller Italia? Det tror Rui hadde blitt oppfattet helt annerledes.

..I motsetning til Rui frykter han ikke Finnes-saken og de andre habilitetssakene har skadet Norges rykte blant utenlandske investorer.

– Dette er et globalt fenomen. Norge var tidligere kjent som en innsidebørs, men Økokrim har de seneste 10 til 15 årene fått en del dommer. Så dette er jeg ikke bekymret for.

...Moe jobbet med flere innsidesaker i Økokrim, også mens Oslo Børs gikk under navnet innsidebørsen.

– Jeg vil håpe og tro at det ikke er tilfelle lenger, sier hun om det gamle ryktet.

... Det kan berøre tilliten til et system, personer eller roller, sier Moe.
"

De håper og tror, samt ser bort fra faktiske "svarte hull" i aksjonærlister, bla. brukt ved emisjoner for å sette den også mot shortere som dekker seg inn via emi. etter økt short rett forut. Tildelignslisten ved emi. får vi aldri se. Og hvem som står bak JF av kundene for shorten får vi helelr aldri se. 2 STORE IMPERFEKSJONER VED MARKEDET. Og Økokrim snakker om kritisk informasjon................ hva liker vi best å si av smalahovud eller sauehaU??

vI ER NÅ OPPE I 13 PERSONER og trenger 7 til før forespørselen fyres av til Finanstilsynet. Ta kontakt med meg for deg selv eller den du rekrutterer for å være med på forespørselen. hugoilose@gmail.com


Hva behager?? Eller hvem behager?!:
"Bruland fremholdt at han og Larsen sto bak Algeta tilstrekkelig lenge i den kliniske utviklingsplanen, selv om det også da var en investorfraksjon som jobbet for en planlagt konkurs. " https://www.finansavisen.no/helse/2023/11/02/8053811/kastet-pa-dor-etter-strid-for-apen-scene
Redigert 04.11.2023 kl 20:44 Du må logge inn for å svare
VIP001
05.11.2023 kl 11:27 6223

Rart å sette penger i et selskap du ikke har tro på.
Uansett så er det 20 år med forskning som har resultert i UV1. Og de som har utviklet UV1 er noen av de fremste forskerene vi har i Norge innen biotek.
Jeg har satset på Ultimovacs pga. tidligere tester, og at utprøving av UV1 har vist gode resultater samt at INITIUM er langt på overtid, noe jeg har stor tro på skyldes UV1. Jeg har ikke satset på ULTI pga. hausing og kollektiv boble som du kaller det.
Londonmannen
05.11.2023 kl 13:24 6080

At et selskap er stort og rikt er ikke ensbetydende med at de har enerett på nye medisinske fremskritt.
Såkalte små norske selskap har en fordel som store internasjonal selskap mangler; tilgang til det norske kreftregisteret med mange, mange års oppsamlede data. Såvidt jeg har forstått er dette kreftregisteret unikt i verdenssammenheng og gir norske forskere tilgang til en databank store internasjonale selskap med milliarder på bok ikke har tilgang til.

Men nettopp derfor kan små, ubetydelige norske selskap komme opp med løsninger andre ikke har grunnlag for å finne, uansett hvor mye pengeskrinet flommer over.
Andersiverden
05.11.2023 kl 14:45 6110

Jeg har ikke sagt at jeg ikke tror på selskapet. Bare et ønske om en smule større edruelighet i veldig manges kommentarer.
Redigert 05.11.2023 kl 14:46 Du må logge inn for å svare
bj111
05.11.2023 kl 18:31 6110

Det tror jeg du kan se langt etter. Det er jo i stor grad et drømmeforum og når drømmene ikke slår til så jaktes det på nye drømmer om hvorfor drømmen ikke ble oppfylt. Her er det etter det jeg har sett stort sett short det skyldes på. At markedet vil ha mer data og klarhet i finansiering er ikke engang et tema. Det er selvsagt en opplest feil for det er eklere i drømmen at det er short som holder kursen nede. Med tid og stunder forsvinner shorten og dersom kursen da ikke løfter seg vil de naturlig nok få skylden en stund. Så kommer kanskje tankene om at det er noe annet hvis ikke det hele avbrytes av nyheter enten gode eller dårlige. Lite mitt imellom når det kommer til farma.
Hugoil
05.11.2023 kl 20:50 6112

Dette "At markedet vil ha mer data og klarhet i finansiering er ikke engang et tema. Det er selvsagt en opplest feil for det er eklere i drømmen at det er short som holder kursen nede." har ULTI levert godt på. Forøvrig i innlegget er det lite konkret utover hvis-om-atte som kan stå på alle selskapers tråder, særlig biotek, så det er en opplagt sak.
mekaniker1
05.11.2023 kl 21:31 6008

Fase2 selskap med unik behandling og potensial..
bj111
05.11.2023 kl 22:22 5923

Artig at du sier det jeg har tenkt. Innlegget kan stå på alle selskapers tråder, særlig biotek. Det gjelder de fleste innlegg som har vert å lese på Ultimo trådene etter at nyheten kom. Utrolig like innlegg har vert å lese mange ganger på forskjellige tråder for biotek selskaper noe alle som har fulgt biotek noen år burde ha registrert. De fleste eksisterer så vidt i dag men flere er borte. Er ikke det rart?

Edrulighet som vedkommende etterlyste har jeg selv spurt om mange ganger i biotek tråder men resultatet er alltid det samme og det er noe en kan se langt etter her også.
Redigert 05.11.2023 kl 22:25 Du må logge inn for å svare
Rubin
05.11.2023 kl 23:01 5847

https://www.finansavisen.no/finans/2023/11/05/8054543/sor-korea-forbyr-shortsalg

Naken shorting er helt normalt på mafiabørsen. Blir man tatt så vanker det symbolske bøter slik at man kan fortsette som før…
Hugoil
06.11.2023 kl 09:26 5650

Så langt ser det ut for å gå mot candlestick bull harami både for 4timers og for dagen. Hvis det slår til, så blir det en fint klassisk kjøpssignal omvendt hode skulder i overmorgen.
Virker som det er null salgspress og at shorterene heller føler på om de kan få kjøpt noe før i overmorgen.
heilo888
06.11.2023 kl 10:05 5608

bj111; Det blir fordummende og lite nyansert om man ikke evner å ha kunnskap nok til å skille de ulike biotech-selskapene, og dermed "skjærer alle under èn kam" slik som du tidvis gjør.
bj111
06.11.2023 kl 10:56 5604

Du misforstår, jeg skjærer forumets innlegg over en kam da det er identisk haussing alltid i farma selskaper med alskens mer eller mindre intelligente forklaringer til hvorfor aksjen ikke løper rett opp. Skal alltid gå til himmels og er man kritisk så blir man møtt med fordummende, les deg opp, kunnskapsløst osv. Jeg er fullstendig klar over at Ultimo har helt andre data og forskning enn f.eks Nanov, Life, Softox, TRVX, PCIB, Bergenbio osv da dette er helt ulike selskaper men i samme sektor. . Forumets innlegg er så og si identiske og det er hva jeg generaliserer.
Jeg håper dette går veien for Ultimo og kan til og med tro på det men innleggene her er stort sett fordummende. Norges svar på gamestop står å lese i denne tråden, javel, naken short snakkes det om, javel. shorter skal blø, javel, algoritme manipulerer kursen, jaha, de store sitter i ro, jaha sett det før eller?, pussig om du av alle syntes det er intelligent. Forøvrig og pussig om du med din fartstid i farma ikke har sett innleggene som er å lese om forklaring til hvorfor Ultimo ligger på kr 100 og ikke 200 tidligere.
SomSa
06.11.2023 kl 11:19 5570

Oncos var et finsk firma som ble kjøpt opp av Targovax i 2015. Før og etter oppkjøpet er Oncos-102 prøvd i behandling av blant annet:

- Ovarian Cancer
- Colon Cancer
- Liver Cancer
- Lung Cancer
- Mesothelioma Cancer
- Soft tissue sarcoma cancer
- Prostata cancer
- Melanoma Cancer

Man kunne se effekt i flere krefttyper og ONCOS-102 hadde fått orphan drug designation for mesothelioma, ovarian og soft tissue sarcoma kreft. Man kunne gjerne kalle Oncos-102 for universal kreftvaksine men var ikke effektiv nok for big pharma.

********Kan noen nevne alle krefttyper der UV1 er prøvd å behandle?

---------------
Norwegian Targovax acquires Finnish pharmaceutical startup
https://helsinkibusinesshub.fi/norwegian-targovax-acquires-finnish-pharmaceutical-startup/

18.10.2023
Circio (Targovax skiftet navn nå) har til hensikt å avvikle datterselskapet Targovax OY i Finland, som eide og forvaltet ONCOS-102-programmet. Det er for øyeblikket ingen planer om å gjenoppta ONCOS-102-utviklingen, men dette kan endre seg hvis investor- og partnerskapsinteresse for onkolytiske virus gjenoppstår i fremtiden, opplyses det....................
Redigert 06.11.2023 kl 11:24 Du må logge inn for å svare
Hugoil
06.11.2023 kl 12:12 5517

Som flere har nevnt lenger opp, kursen falt kraftig merkelig mye fra sitt gode momentum oppover på fredag. Nedgangen har vært på fallende volum og i dag tørker det ut så langt. Vi har nå en avgitt BULL ABANDONED BABY i timeschartet, hvilket burde borge for de nevnte bull-formasjoner i lengre perioder nevnt i morges.

Er det mange nok studier og materie påløpende samtidig til at de produserer en melding i forkant av Q-pres?
Redigert 06.11.2023 kl 12:15 Du må logge inn for å svare
Hugoil
06.11.2023 kl 14:02 5411

Mens vi venter.....:

Vi husker Jens Stoltenbergs:
"Vårt svar er mer demokrati, mer åpenhet og mer humanitet." + "Men aldri naivitet." som i Sverige, ..men ikke i Norge. Jodda......, eller er det vanskelig å få til?

Her har vi et case, hvor aktørene i stor grad har sammenfallende interesser (mao. det er liten sjangs for noen som inntar plassen som gratispassasjer):
https://blogg.blank.no/tillit-og-medbestemmelse-i-praksis-6e6a6f0ed75d
"Erfaringen vår gjennom de siste seks årene er at folk er tilliten verdig."

Hvorfor skulle OSE ikke kunne mørklegge handelsloggen og aksjonærlister med enkelte, utvalgte "svarte hull"? Skal vi bare glemme Jens og Blank? Eller skal vi huske på at i aksjemarkedet har vi det klareste stedet for diametralt ulike syn, nest etter politikk (og krig). I politikken har de hestehandler (dreper i krig), men i aksjemarkedet har vi .....tilsyn?? Og systemmessig TÅKELEGGING, gråsoner og "SVARTE HULL". Bare spør Pål Lønseth i Økokrim om sistnevnte. Men de vil ikke ta i det - fordi det er så systemmessig og store aktører som meglersleskaper og kjendiser som FA og DN er så avhengig av å skrive glorete 4 ganger større bilde enn tekstareal om.

Redigert 06.11.2023 kl 14:03 Du må logge inn for å svare
heilo888
06.11.2023 kl 17:46 5403

Jo enig i det meste av det du sist skrev, og er av den grunn ikke så ofte innom FA-forumet lenger.
Bruker mer tid på TI-forumet som jeg betrakter som mer seriøst med mange svært gode innlegg, selv om man der også finner et relativt ensrettet syn når det kommer til nettopp Ulti.
Men flere andre biotech-selskaper blir som fortjent hardt kritisert.
bj111
06.11.2023 kl 20:10 5264

Det samme har jeg registrert. Syntes TI er bedre på innhold eller seriøsitet men liker FA sin plattform bedre.
elnomi
06.11.2023 kl 20:33 5266

Naken shorting er helt normalt på mafiabørsen. Blir man tatt så vanker det symbolske bøter slik at man kan fortsette som før…«

Det er få som blir tatt for naken shorting på ose. Og en av grunnene til at meklerstatistikk ble fjernet fra ose så er det blitt vanskeligere å følge opp og bevise når det skjer.
Redigert 06.11.2023 kl 20:34 Du må logge inn for å svare
Hugoil
06.11.2023 kl 21:48 5209

Fra aretikkelen:
--
"
«Ved store markedsbevegelser har vi oppdaget store ulovlige udekkede shortsalg gjort av globale investeringsbanker, samt andre ulovlige aktiviteter»,
[andre ulovlige aktiviteter også??....


Tidligere i år ble seks investorer her hjemme ilagt gebyr fra Finanstilsynet i forbindelse med udekkede shortsalg i Flyr.
[er disse alle ifm. emsijoner? men også da - hvordan klarer Anrne Fredly å presse ut noen tegnede og evt. tildelte, men ennå ikke reg. aksjer ut av handelsløsning en sin???]

Myndighetene i Sør-Korea vil de neste månedene utforske muligheter for å gjøre reglene rundt shortsalg mer like for både institusjonelle og private investorer.
[er det her i meglerselskapenes systemer vi finner muligheten til Arne Fredly over?]

«Forbudet mot shortsalg vil ødelegge Koreas muligheter for å bevege seg fra et fremvoksende til et utviklet marked. Forvent at bobler vil forme seg i deler av markedet som favoriseres av privatinvestorer, ettersom shorting ikke lenger vil fungere som en brems for absurde verdsettelser», sier han, ifølge Bloomberg.
[forvent at hvis shorting er lovlig - så vil shorterene kjøpe elelr stjele innsideinfo fra CRO etc.]

"

Rassen
07.11.2023 kl 08:39 5060

Hvor langt ned skal vi i dag? 92,-? 90,-?
Redigert 07.11.2023 kl 08:40 Du må logge inn for å svare
SomSa
07.11.2023 kl 10:59 4951


Man skal holde seg langt unna TI-forumet. Prøvde for noen år siden men negative innlegg blir effektiv slettet/blokkert. Der skriver folk som har peiling på faget. Men de blander fakta med fiksjon og drømmen om rikdom. Resultatet blir som kastratsangere singer black metal og de tror på det de siger siden de gjentar så ofte. Bre les deres tidligere innlegg om TRVX, Nanov, PCIB,.........

Den enkleste måten å tjene penger på farma/biotek aksjer er timing. Når man skal kjøpe og selge, og uten å bry seg om hva andre (inkludert ledelsen og analytikere) mener. Ledelsen og analytikere sier også mye svada.

Slik jeg har forstått folk fra propaganda-cast (Podkasten RADIUM) bruker også TI-forumet. Det hjelper ikke om folk han faget når de har mistet sin troverdighet.

heilo888
07.11.2023 kl 11:12 4991

SomSa har verken kunnskap eller troverdighet etter utallige tullete innlegg,,så det hjelper i alle fall ikke å lytte på det som kommer derfra.
Rassen
07.11.2023 kl 12:46 4889

Jeg ble også slettet fordi jeg skrev noe negativt, og spurte om noen visste hvorfor aksjen kollapset osv….. ble hevet rett ut uten å få mulighet til skrive det igjen…. Jeg er fortsatt inne å leser hver dag. De hauser aksjen opp i skyene hver eneste dag og gjentar hverandres poster og ytringer gang på gang…. Men det hjelper ikke stort det de sier der gitt. Mange som tenker med lommeboka der tror jeg.

Er selv godt inne i aksjen og håper selvfølgelig TI sekten til slutt får rett! Da skal jeg kjøpe meg en Porsche.
Redigert 07.11.2023 kl 12:47 Du må logge inn for å svare
Rassen
07.11.2023 kl 14:01 4782

Snart under 90,- nå 😴😴😴😴
bj111
07.11.2023 kl 15:06 4754

Lett å finne frem, ticker, tråd og der var nyeste innlegg.
Hugoil
07.11.2023 kl 23:37 4347

Dette var et veldig godt innlegg:
--
SomSa
I dag kl 10:59
877
heilo888 skrev
Jo enig i det meste av det du sist skrev, og er av den grunn ikke så ofte innom FA-forumet lenger. ..

Man skal holde seg langt unna TI-forumet. Prøvde for noen år siden men negative innlegg blir effektiv slettet/blokkert. Der skriver folk som har peiling på faget. Men de blander fakta med fiksjon og drømmen om rikdom. Resultatet blir som kastratsangere singer black metal og de tror på det de siger siden de gjentar så ofte. Bre les deres tidligere innlegg om TRVX, Nanov, PCIB,.........

Den enkleste måten å tjene penger på farma/biotek aksjer er timing. Når man skal kjøpe og selge, og uten å bry seg om hva andre (inkludert ledelsen og analytikere) mener. Ledelsen og analytikere sier også mye svada.

Slik jeg har forstått folk fra propaganda-cast (Podkasten RADIUM) bruker også TI-forumet. Det hjelper ikke om folk han faget når de har mistet sin troverdighet.


Dette var som jeg skulle sagt det selv, om ULTI (markedet lever trolig på siden av det virkelige markedet - hvor det er knusktørt, tog duàn?):
--
Sissener: – Markedet tar feil, vi kjøper aksjer
– Aksjekjøpet er en trade basert på at vi tror markedet tar feil, sier forvalter Jan Petter Sissener.


Sluttet BULL HARAMI i 4timerschartet med en trolig dobbel bunn i macd i bullish divergens med kursutvbiklingen.

Ligger an til å få en OHS på bunnen i le grand stigende trendkanal fra droppbunnen i våres/sommer. Samme utv i macd i times.
https://www.tradingview.com/x/j7tYqpgY/

Teknisk er alt oppfylt nå for nedtrekket til bunn i stigende trendkanal, endelig kontakt med glidende 50dagsnittet og tettet det første gapet i høstens reisningscase. Dette hadde neppe vært mulig uten kursmanipulering, gitt den høye omsetningen i nedtrekket på så liten fri flyt i aksjen. Slik tjener de penger, shorterene. På bekostning av folket - og norsk skatteinngang.

Redigert 08.11.2023 kl 00:50 Du må logge inn for å svare
Rassen
08.11.2023 kl 10:26 4076

😴😴😴😴
Rassen
08.11.2023 kl 11:24 3983

Selv ikke innsidekjøp har noen innvirkning på kursen….. 😴😴😴😴
Gunnars
08.11.2023 kl 12:01 3921

Fant noe tørt krutt, utrolig langt nede på 90 tall.
Poster på 249 på begge sider, manipulerer som faen.
Innsidekjøp fra noen som har trua, det kommer nok flere, once in a lifetime, sit tight.