Stabukk
11.10.2023 kl 13:37 3713

Snart bör Rec holde markedet oppdatert med en ordrebok som viser hva som skal leveres i tillegg til Hanwha sin faste bestilling.
Nsxnsx
11.10.2023 kl 14:54 3577

Bygger batterifabrikk for 34 milliarder
Stellantis og Samsung SDI bekrefter bygging av ny batterifabrikk i USA. Investeringene estimeres til 3,2 milliarder dollar.

Hvor mange tilsvarende ML fabrikker trengs det i USA de neste 5-10 årene ? 100 ???? Skal vedde på at alt ML fabrikken kan produsere er forhåndssolgt i 30 år.

Sikker også ML 2.0, 3.0, 4.0 etc etc .......og kursen klarer ikke holde seg over 16,-......innen 2025 er vi i 250,- og innen 2030 er vi 1000,- pr aksje :)
Slettet bruker
11.10.2023 kl 15:42 3461

26 kroner aksjen innen utgangen av 2023 tror jeg er veldig realistisk, reprisingen kommer til å ta en drøy måned, antar jeg
Sosekopp 1
11.10.2023 kl 15:57 3411

Hei
Tror du er inne på noe vesentlig her Nsxnsx.
Hanxha skal vel ta unna hele produksjonen slik jeg har forstått det, så da må en utvidelse eller flere fabrikker bygges.
Ser det som svært viktig at fabrikkoppstarten kommer som annonsert og ramp up til full produksjon uten hick ups i løpet av første halvår 2024.
Q3 blir vel som vanlig labert dersom ikke Butte har hatt ett meget godt kvartal , i tillegg vil det være bra om pengene fra kinasalget meldes snart.
Foreløpig er vi nærmer han karen i finansavisen sitt kursmål enn hva pareto har, dessverre. At aksjeeiere låner ut aksjene sine til short er meg helt uforståelig, men de om det
Ser forøvrig at selskapet har stillingsannonser ute fortsatt, manglende personell til drift av fabrikken burde vært på plass på ett tidligere tidspunkt mener jeg.
Kanskje blir 2024 året der alt faller på plass..
Hilsen Sosekopp 1
Sosekopp 1
11.10.2023 kl 16:05 3370

Skulle stå Hanwha, sorry
Mulla3
11.10.2023 kl 16:14 3340

Forsiktig med disse pillen du kjøper på gata selv om de gir deg et sprudlende humør.
Jeg klarer ikke helt å få samme stemningen på sprit og brus, men fortsetter den grønne galskapen kan det bli bra.
Rule
11.10.2023 kl 16:50 3248

Grønt galskab - uha, det bliver en vanvittig transformation som er cast-in-stone. Det tempo vedvarende energi kan bygges ud med bare stiger...
CO2 skal reduceres - politisk helt fast agenda med 2030 og 2050 mål. Det går ikke sådan lige væk :-)
Nsxnsx
12.10.2023 kl 08:35 2788

Når man vet at man har ti talls millioner på tur inn på konto så er man konstant på en "high"

Og det å stadig kunne akkumulere på disse latterlige kurser på bekostning av noen som gir bort sitt GULL......ja hva er det ?? Nettopp GULL :)
Redigert 12.10.2023 kl 08:37 Du må logge inn for å svare
Nsxnsx
12.10.2023 kl 08:38 2768

Jeg har like store forventninger i Vow.....så for min del er det kun disse to det går i om dagen :) + en lyttepost i Harm
Stabukk
12.10.2023 kl 09:31 2623

Blir vel litt mye haussing her nå! Ser ut til å gå tregt å komme tilbake til 16 med bare vel to uker til restart i ML. Og fra 16 og opp til 20 er det 25 prosent. Hva skal til for et så kraftig løft når vi vet at restart er i rute og Yulin-salg mest sannsynlig går i boks? Kanskje et bud?

Helt OK å forvente en reprising, men 25 innen nyttår blir i mine øyne for optimistisk. Dit opp er det godt over 50 prosent. Mer realistisk å håpe på det mot slutten av 2024, spør du meg.
Slettet bruker
12.10.2023 kl 10:11 2503

Fordi vi har nådd bunnen nå, det man kan kalle "bunn". Det blir vel ikke mer lån til eksisterende produksjonsenheter og hvis lån fremover så blir vel det til ekspansjon (tror jeg) og dermed booster det kursen, i tillegg til at penger inn for Yulin vil booste kursen (noen av oss så hvor eksplosiv kursen var da algoritmene endra seg på handel på ryktet om avsluttet salgsprosess) og mulighet for signering av kontrakter. Ikke alt kommer i 2023, tror jeg, men jeg tror markedet vil begynne å se mer fremover etterhvert. Jeg har hatt tanker om manipulering av kursen, men tror at kraften oppover snart blir for stor til at kursen kan holdes nede når alle brikkene faller på plass for Rec. Jeg tror også at større aktører da etterhvert posisjonerer seg. Er fortsatt ikke fornøyd med kommunikasjonen til Rec, men de har sagt at de ikke skal melde mer enn strengt nødvendig og at de ikke vil gi forhåpninger, men heller vise til resultater. Vi er i en brytningstid og jeg er klar for neste rykk opp.
Stabukk
12.10.2023 kl 12:13 2328

God argumentasjon, syklus. Ang. kommunikasjon: Har sendt epost til IR-kontakt med spörsmål om program/opplegg for restart av ML. og mulig invitasjon til media. Har så langt ikke fått svar. Burde være en god mulighet for litt festivitas og feiring, etter min mening. Venter i spenning, også på hvordan et evt. bidrag på 1,5 mrd kr fra salg av Yulin-andelen vil slå ut på kursen.
Slettet bruker
13.10.2023 kl 13:58 1918

Ville heller sendt mail til ledelsen og bedt dem ansette ny IR-agent.
Stabukk
13.10.2023 kl 21:56 1649

Tråden dreier seg om enda en batteri-fabrikk til ML, men veldig kort omkring IR-kontakt. Ser at Nils Kjerstad tidligere kunne kontaktes via e-post til @crux.no, sikkert på oppdrag. Nå er han å finne på navn og @recsilicon.com, som kanskje betyr en endring fra oppdrag til stilling? Andre kan kanskje svare på dette.

Mitt poeng er at det vil være trist og tafatt om ikke restart i ML markeres på en eller annen måte mot markedet/media. Her på forumet er det sagt at Rec bare vil informere om det som er pålagt. Ikke med noen grad av PR, men heller «levere». Greit nok, men enkelte anledninger må kunne brukes til å «slå litt på stortromma» i forhold til info og tro på fremtiden.

Vi får bare vente i spenning, både på restart ca. 1. nov. og Q3 et par uker senere. Kanskje kan vi også få en ordrebok, så alle aksjonærer og markedet kan få litt bedre oversikt over hva som kan forventes av omsetning. Det viktigste blir uansett at Rec etter hvert kommer over på positiv drift.

God helg.
Slettet bruker
14.10.2023 kl 00:11 1489

IR virker å være tilknyttet Capient (samme telefonnummer som Crux hadde) men har vel kanskje fått tildelt en nnn@recsilicon.com som han kan/skal bruke i saker som omhandler REC.
Stabukk
14.10.2023 kl 01:53 1426

IR-kontakt tar seg av pålagte «investor relations», men Rec trenger vel også en info- og markedsansvarlig.
Har selskapet det, er vedkommende ikke påtrengende offensiv, i alle fall ikke i norske media.