[Eksklusivt] Hanwha Ocean forfølger oppkjøpet av U.S. Philly Shi
https://news.mt.co.kr/mtview.php?no=2023100910061830306
"Det forfølger oppkjøpet av Philly Shipyard i USA. Dette er et springbrett for å gå inn i forsvars- og skipsbyggingsindustrien. USA gir transportrettigheter kun til skip bygget i sitt eget land over et visst nivå. Når oppkjøpet er fullført, forventes det å bli det første amerikanske verftet kjøpt opp av et innenlandsk selskap.
I følge relaterte bransjer den 9. sendte Hanwha Ocean nylig et inspeksjonsteam for et oppkjøp til Philly Shipyard i Philadelphia, Pennsylvania. Det er rapportert at Hanwha har gjort foreløpige ordninger for oppkjøpet selv før han sendte ut inspeksjonsteamet. Philly Shipyard er et datterselskap av Aker Group, et norsk selskap som spesialiserer seg på marin, offshore vind og energi. Aker Capital eide 67,64 % av totalt utstedte aksjer. JP Morgan (11,51%) og Goldman Sachs (6,34%) ble også oppført som de andre og tredje største aksjonærene."
Philly selv avkrefter spekulasjoner:
PHILLY SHIPYARD ASA – Press speculations
10 October 2023: Philly Shipyard ASA (“PHLY” or the “Company”) has noted the recent press speculations regarding a potential transaction involving the Company and a Korean shipyard owner, Hanwha Ocean. As a matter of Company policy, we do not comment on rumours or speculation. The Company is continuously looking at strategic alternatives to maximise shareholder value and will inform the market in due course if and when appropriate in accordance with applicable law and regulations.
https://newsweb.oslobors.no/message/601082
"Det forfølger oppkjøpet av Philly Shipyard i USA. Dette er et springbrett for å gå inn i forsvars- og skipsbyggingsindustrien. USA gir transportrettigheter kun til skip bygget i sitt eget land over et visst nivå. Når oppkjøpet er fullført, forventes det å bli det første amerikanske verftet kjøpt opp av et innenlandsk selskap.
I følge relaterte bransjer den 9. sendte Hanwha Ocean nylig et inspeksjonsteam for et oppkjøp til Philly Shipyard i Philadelphia, Pennsylvania. Det er rapportert at Hanwha har gjort foreløpige ordninger for oppkjøpet selv før han sendte ut inspeksjonsteamet. Philly Shipyard er et datterselskap av Aker Group, et norsk selskap som spesialiserer seg på marin, offshore vind og energi. Aker Capital eide 67,64 % av totalt utstedte aksjer. JP Morgan (11,51%) og Goldman Sachs (6,34%) ble også oppført som de andre og tredje største aksjonærene."
Philly selv avkrefter spekulasjoner:
PHILLY SHIPYARD ASA – Press speculations
10 October 2023: Philly Shipyard ASA (“PHLY” or the “Company”) has noted the recent press speculations regarding a potential transaction involving the Company and a Korean shipyard owner, Hanwha Ocean. As a matter of Company policy, we do not comment on rumours or speculation. The Company is continuously looking at strategic alternatives to maximise shareholder value and will inform the market in due course if and when appropriate in accordance with applicable law and regulations.
https://newsweb.oslobors.no/message/601082
Redigert 10.10.2023 kl 10:05
Du må logge inn for å svare
JahMason
16.10.2023 kl 08:32
5804
Automatisk teknisk analyse
«Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 43.00 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Positiv volumbalanse viser at volumet er høyere på oppgangsdager enn på nedgangsdager. Det indikerer at optimismen er økende hos investorene. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for Philly Shipyard.»
«Aksjen har marginalt brutt opp gjennom motstanden ved cirka 43.00 kroner. Etablert brudd vil indikere videre oppgang. Positiv volumbalanse viser at volumet er høyere på oppgangsdager enn på nedgangsdager. Det indikerer at optimismen er økende hos investorene. Det kortsiktige momentumet i aksjen er sterkt positivt, med RSI over 70. Det indikerer økende optimisme hos investorene og videre kursoppgang for Philly Shipyard.»
JahMason
16.10.2023 kl 13:34
5667
murpy
16.10.2023 kl 14:38
5573
Den dagen det blir MH er det for sent folkens. skal man inn er det helt rett tid nå. Ikke noe å vente på.
JahMason
16.10.2023 kl 15:05
5550
Meldinger fra US kommer gjerne på ettermiddag / kveld. Ligger absolutt noe lufta her
Aksjenuubie
16.10.2023 kl 16:44
5530
Ja det var bra volum og fart i aksjen i dag. Tror også noe er i emning nå
JahMason
16.10.2023 kl 23:09
5327
Ja, vi får se hvordan uken ender. Plutselig kommer det en melding her
JahMason
17.10.2023 kl 07:56
5209
Her ser man hvordan modellen til Philly og TOTE kommer frem.
Usikker på om Philly er aktuell, men vil binde opp kapasitet likeså.
Snakk om minst 18-35 skip.
https://news.usni.org/2023/10/16/draft-proposal-for-affordable-medium-landing-ship-out-to-shipbuilders
«The class of 18 to 35 LSMs – formerly known as the light amphibious warship – will ferry elements of the three Marine Littoral Regiments between isolated islands, reefs and atolls as part service’s shift to its modern campaign of island hopping.»
Usikker på om Philly er aktuell, men vil binde opp kapasitet likeså.
Snakk om minst 18-35 skip.
https://news.usni.org/2023/10/16/draft-proposal-for-affordable-medium-landing-ship-out-to-shipbuilders
«The class of 18 to 35 LSMs – formerly known as the light amphibious warship – will ferry elements of the three Marine Littoral Regiments between isolated islands, reefs and atolls as part service’s shift to its modern campaign of island hopping.»
JahMason
18.10.2023 kl 11:09
4967
Philly Shipyard ASA - Disclosure of large shareholding
Vehicles managed by subsidiaries of Apollo Management Holdings, L.P. ("Apollo") have today sold a total of 28,331 shares in Philly Shipyard ASA (the "Company") through several transactions, resulting in Apollo and vehicles managed by subsidiaries of Apollo holding a consolidated total of 622,881.00 shares, equal to approx. 4.95% of the shares and votes in the Company, and thereby crossing below 5% of the shares and votes in the Company.
Vehicles managed by subsidiaries of Apollo Management Holdings, L.P. ("Apollo") have today sold a total of 28,331 shares in Philly Shipyard ASA (the "Company") through several transactions, resulting in Apollo and vehicles managed by subsidiaries of Apollo holding a consolidated total of 622,881.00 shares, equal to approx. 4.95% of the shares and votes in the Company, and thereby crossing below 5% of the shares and votes in the Company.
JahMason
18.10.2023 kl 13:23
5005
Alle har håpet at de skal helt ut i flere år. Endelig nærmer de seg :)
Tror vi får melding eller info vedr. bud/transaksjon før de rekker å selge ut.
Tror vi får melding eller info vedr. bud/transaksjon før de rekker å selge ut.
Aksjenuubie
18.10.2023 kl 17:29
4904
Eller ryktet er "plantet" for å skape volum, slik at de får solgt seg ut fortere. Ble meget skeptisk av dette
JahMason
18.10.2023 kl 17:57
4921
Apollo (kapital) med base i London, planter rykte i Money Today i Sør-Korea? Det hører du vel selv at ikke er sannsynlig.
Hanwha innså nok at Austal ble dyrt og lang prosess. Hanwha har jobbet med å finne riktig selskap/yard i USA siden februar i fjor og bekreftet igjen sommer/høst at de jobber videre med dette. Iflg artikkelen er all info samlet inn fra industrien resultert i at Philly Shipyard er riktig target å forfølge. Synergiene er der, nettverket med Hanwha / Aker er der, potensiale for vekst er der og Philly kjøper allerede masse design fra Korea. Mange av lederstillingene i Philly er visst koreanere iflg kommentarer på div nettsteder osv..
Men om det blir en transaksjon vet man aldri. Det kan falle gjennom, men jeg tror på bud innen 2-4 uker. Kanskje før. Sjekker hver morgen om det ligger en melding om bud. Aksjekursen nå er ikke så viktig for meg, da jeg tror på et snarlig bud
Hanwha innså nok at Austal ble dyrt og lang prosess. Hanwha har jobbet med å finne riktig selskap/yard i USA siden februar i fjor og bekreftet igjen sommer/høst at de jobber videre med dette. Iflg artikkelen er all info samlet inn fra industrien resultert i at Philly Shipyard er riktig target å forfølge. Synergiene er der, nettverket med Hanwha / Aker er der, potensiale for vekst er der og Philly kjøper allerede masse design fra Korea. Mange av lederstillingene i Philly er visst koreanere iflg kommentarer på div nettsteder osv..
Men om det blir en transaksjon vet man aldri. Det kan falle gjennom, men jeg tror på bud innen 2-4 uker. Kanskje før. Sjekker hver morgen om det ligger en melding om bud. Aksjekursen nå er ikke så viktig for meg, da jeg tror på et snarlig bud
JahMason
18.10.2023 kl 18:18
4917
Det er noen sannsynlige scenarioer her.
Det kan foregå budkrig/forhandler med flere parter.
Det kan være kun forhandlinger med Hanwha.
Det kan være at Hanwha ikke ønsker å gjennomføre noe oppkjøp.
Fasiten kan vi få når som helst. I kveld eller i desember. For formuesskatt og skatt er vel januar best for oss norske aksjonærer
Men iflg media oppslaget i avisen i Korea, så er det Hanwha som går etter Philly og ikke omvendt. Så utgangspunktet er veldig bra!
Det kan foregå budkrig/forhandler med flere parter.
Det kan være kun forhandlinger med Hanwha.
Det kan være at Hanwha ikke ønsker å gjennomføre noe oppkjøp.
Fasiten kan vi få når som helst. I kveld eller i desember. For formuesskatt og skatt er vel januar best for oss norske aksjonærer
Men iflg media oppslaget i avisen i Korea, så er det Hanwha som går etter Philly og ikke omvendt. Så utgangspunktet er veldig bra!
Redigert 18.10.2023 kl 18:20
Du må logge inn for å svare
murpy
19.10.2023 kl 07:29
4784
AMSC ASA - FULLFØRING AV SALG AV US JONES ACT BUSINESS TIL FOND FORVALTET AV MARITIME PARTNERS, LLC
Lysaker, 19. oktober 2023 - Det vises til kunngjøringene 22. august 2023 vedrørende signering av AMSC ASA ("AMSC") og Project Merchant Acquisition LLC ("Kjøperen"), et nystiftet selskap eid og kontrollert av et fond forvaltet av Maritime Partners, LLC, av en aksjekjøpsavtale for kjøpers kjøp av American Tanker Holding Company, Inc., et heleid datterselskap av AMSC ("transaksjonen"). AMSC er glad for å kunngjøre at transaksjonen ble fullført i dag. Transaksjonen omfattet hele AMSCs Jones Act-virksomhet, inkludert de 10 MR-tankskipene, respektive bareboat-kontrakter, sikret bankgjeld, usikrede obligasjoner og amerikansk selskapsstruktur. Som tidligere indikert, har styret i AMSC til hensikt å vedta at USD 170 millioner av kontantprovenyet fra transaksjonen skal deles ut til aksjonærene som et tilleggsutbytte så snart som praktisk mulig. Bedriftskontakter Pål Lothe Magnussen, +47 90 54 59 59, pm@amscasa.com Om AMSC Etablert i 2005 og notert på Euronext Oslo Børs (ticker AMSC), eier AMSC undervannskonstruksjonsfartøyet Normand Maximus, som er bareboat chartret til et single purpose datterselskap av Solstad Offshore ASA. Ytterligere informasjon er tilgjengelig på www.amscasa.com. ***** Denne informasjonen anses å omfatte innsideinformasjon i henhold til EUs markedsmisbruksforordning artikkel 7 og er underlagt offentliggjøringskravene i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12. Denne børsmeldingen ble publisert av Leigh Jaros, Controller, AMSC ASA, 19. oktober 2023 kl. 00:45 CET.
Lysaker, 19. oktober 2023 - Det vises til kunngjøringene 22. august 2023 vedrørende signering av AMSC ASA ("AMSC") og Project Merchant Acquisition LLC ("Kjøperen"), et nystiftet selskap eid og kontrollert av et fond forvaltet av Maritime Partners, LLC, av en aksjekjøpsavtale for kjøpers kjøp av American Tanker Holding Company, Inc., et heleid datterselskap av AMSC ("transaksjonen"). AMSC er glad for å kunngjøre at transaksjonen ble fullført i dag. Transaksjonen omfattet hele AMSCs Jones Act-virksomhet, inkludert de 10 MR-tankskipene, respektive bareboat-kontrakter, sikret bankgjeld, usikrede obligasjoner og amerikansk selskapsstruktur. Som tidligere indikert, har styret i AMSC til hensikt å vedta at USD 170 millioner av kontantprovenyet fra transaksjonen skal deles ut til aksjonærene som et tilleggsutbytte så snart som praktisk mulig. Bedriftskontakter Pål Lothe Magnussen, +47 90 54 59 59, pm@amscasa.com Om AMSC Etablert i 2005 og notert på Euronext Oslo Børs (ticker AMSC), eier AMSC undervannskonstruksjonsfartøyet Normand Maximus, som er bareboat chartret til et single purpose datterselskap av Solstad Offshore ASA. Ytterligere informasjon er tilgjengelig på www.amscasa.com. ***** Denne informasjonen anses å omfatte innsideinformasjon i henhold til EUs markedsmisbruksforordning artikkel 7 og er underlagt offentliggjøringskravene i henhold til verdipapirhandelloven § 5-12. Denne børsmeldingen ble publisert av Leigh Jaros, Controller, AMSC ASA, 19. oktober 2023 kl. 00:45 CET.
JahMason
19.10.2023 kl 08:27
4704
Ja, Philly shipyard neste ut.
Det er vel 10 dager siden media lekket at Hanwha allerede hadde sendt en delegasjon til inspeksjon. Det meste burde være på plass nå, så er spørsmålet hvor intense forhandlingene er. Står de langt fra hverandre på pris? Eller er det hele nærmest i boks?
Venter på melding
Det er vel 10 dager siden media lekket at Hanwha allerede hadde sendt en delegasjon til inspeksjon. Det meste burde være på plass nå, så er spørsmålet hvor intense forhandlingene er. Står de langt fra hverandre på pris? Eller er det hele nærmest i boks?
Venter på melding
JahMason
19.10.2023 kl 11:59
4517
Avvikling av assets i US. Rotering av kapital fra Aker systemet.
Converto fikk mandat om å videreutvikle verdier i de mindre selskapene i Aker porteføljen. Det vi ser nå er vel kanskje resultatet av dette. En fordel som Philly har er vel at Hanwha har jaktet oppkjøp og Philly har ikke reklamert eller solgt seg mot aktører.
Converto fikk mandat om å videreutvikle verdier i de mindre selskapene i Aker porteføljen. Det vi ser nå er vel kanskje resultatet av dette. En fordel som Philly har er vel at Hanwha har jaktet oppkjøp og Philly har ikke reklamert eller solgt seg mot aktører.
GulbranGråstein
19.10.2023 kl 14:19
4441
80kr+ ved salg? Noen som mener noe annet?
Mener jeg handlet denne for mange år siden for rundt 115 og solgte på 160.
Veldig spennende, kanskje det ligger et bud på borde før julenissen banker på døren i 2023.
Gg
Mener jeg handlet denne for mange år siden for rundt 115 og solgte på 160.
Veldig spennende, kanskje det ligger et bud på borde før julenissen banker på døren i 2023.
Gg
Aksjenuubie
19.10.2023 kl 17:08
4408
Satser på det. For uten budet ser det ut som kursen kun går en veg. Rett ned
jokke
19.10.2023 kl 17:56
4404
Det er vel Aker som har størst innvirkning på salgspris, noen som kjenner til hva de kjøpte for?
JahMason
19.10.2023 kl 19:15
4371
State-of-the-art facility with more than USD 675 million
invested since founding, including new logistics center and cabin factory.
Iflg årsrapporten
invested since founding, including new logistics center and cabin factory.
Iflg årsrapporten
JahMason
20.10.2023 kl 06:43
4188
For de som kan oversette - blir det kamp om us shipyards i høst?
Ikke bare Hanwha Ocean som er på jakt!
https://m.sedaily.com/NewsViewAmp/29W0BDWC4F
Ikke bare Hanwha Ocean som er på jakt!
https://m.sedaily.com/NewsViewAmp/29W0BDWC4F
Redigert 20.10.2023 kl 06:44
Du må logge inn for å svare
murpy
20.10.2023 kl 06:46
4199
Ka Sam-hyun (bildet), nestleder i HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering (009540), annonserte at han vurderer å kjøpe et nordamerikansk verft eller investere i egenkapital. Dette er fordi behovet for å samarbeide med verft i USA har økt for å gjennomføre prosjekter som US Navy-skipsprosjektet eller offshore vindkraftinstallasjonsskip.
Nestleder Ga møtte en reporter på 'Seoul ADEX 2023' som ble holdt i Seongnam, Gyeonggi-do den 17. og ble spurt om han vurderte å anskaffe et verft i Nord-Amerika. Han sa: "Vi ser i grunnen på alt," og – Vi holder alle muligheter åpne. Selv om HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering ikke deltok i ADEX i år, møtte viseformann Ga militærfigurer fra alle samfunnslag og potensielle kjøpere.
Ifølge industrien er HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering kjent for å nylig ha møtt tjenestemenn ved Austal-verftet i USA og hatt innledende diskusjoner om oppkjøpet. Det er imidlertid rapportert at HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering ikke engang har vurdert å kjøpe Austal Shipyard. Det er som å lete etter noe annet.
Den siste tiden har innenlandske verft søkt aktivt oppkjøp av verft i Nord-Amerika. Dette er fordi etterspørselen etter skip øker på grunn av virkningen av globale geopolitiske konflikter, og den amerikanske marinens vedlikeholds- og reparasjonsmarked (MRO) vokser også. I tillegg, for å drive virksomhet som offshore vindkraftinstallasjonsskip, må de bygges ved et amerikansk verft. Av denne grunn vurderer Hanwha Ocean, en konkurrent til HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering, også å kjøpe Philly Shipyard i Philadelphia, USA.
"Osjøisk ubåtvirksomhet må fremmes som 'Korea One Team'"
Behovet for samarbeid mellom innenlandske skipsbyggingsselskaper ble også tatt opp angående den kanadiske marinens dieselubåtprosjekt. For å komme inn på det globale markedet for spesialskip (skip), trengs et 'Korea One Team' som samarbeider med Hanwha Ocean.
Viseformann Ka sa: "Selv om bedrifter må være enige, er det stemmer som ber om felles bud fra forskjellige eksperter." Han la til: "I Japan har Mitsubishi og Kawasaki Heavy Industries dannet et team og forbereder seg på det kanadiske ubåtprosjektet som et nasjonalt land. konkurranse.» sa han. Han fortsatte med å forklare, "Det er en sensitiv del (å danne et team med Hanwha Ocean)," og "Hvis det ikke fungerer senere, er det ingenting vi kan gjøre." Denne uttalelsen kom midt i en pågående konflikt , med Hanwha Ocean som nylig vant budet på byggingen av den neste 5. og 6. fregatten, og HD Hyundai Heavy Industries (329180) var misfornøyd med resultatet og sendte inn en anke mot Defense Acquisition Program Administration.
Den kanadiske marinen driver med et dieselubåtprosjekt. En detaljert forretningsplan er foreløpig ikke sluppet, men ifølge bransjen forventes en grov skisse å bli etablert i midten av neste år. I den kanadiske marinens ubåtvirksomhet er konkurranse mellom koreanske og japanske verft sannsynlig. Tidligere i år besøkte tjenestemenn i den kanadiske marinen koreanske og japanske verft og besøkte produksjonsanlegg.
Det ble varslet at det ville ta litt tid å løse problemet med mangel på arbeidskraft innenfor verftet, som har blitt verre siden begynnelsen av dette året. Nestleder Ga sa: "Mange utenlandske arbeidere kommer inn, men jeg tror ikke det er den ultimate løsningen," og la til: "Det tar flere måneder å fullføre opplæringen, og jeg tror mangelen på arbeidskraft vil bli løst til en viss grad. i midten av neste år."
Nestleder Ga møtte en reporter på 'Seoul ADEX 2023' som ble holdt i Seongnam, Gyeonggi-do den 17. og ble spurt om han vurderte å anskaffe et verft i Nord-Amerika. Han sa: "Vi ser i grunnen på alt," og – Vi holder alle muligheter åpne. Selv om HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering ikke deltok i ADEX i år, møtte viseformann Ga militærfigurer fra alle samfunnslag og potensielle kjøpere.
Ifølge industrien er HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering kjent for å nylig ha møtt tjenestemenn ved Austal-verftet i USA og hatt innledende diskusjoner om oppkjøpet. Det er imidlertid rapportert at HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering ikke engang har vurdert å kjøpe Austal Shipyard. Det er som å lete etter noe annet.
Den siste tiden har innenlandske verft søkt aktivt oppkjøp av verft i Nord-Amerika. Dette er fordi etterspørselen etter skip øker på grunn av virkningen av globale geopolitiske konflikter, og den amerikanske marinens vedlikeholds- og reparasjonsmarked (MRO) vokser også. I tillegg, for å drive virksomhet som offshore vindkraftinstallasjonsskip, må de bygges ved et amerikansk verft. Av denne grunn vurderer Hanwha Ocean, en konkurrent til HD Korea Shipbuilding & Marine Engineering, også å kjøpe Philly Shipyard i Philadelphia, USA.
"Osjøisk ubåtvirksomhet må fremmes som 'Korea One Team'"
Behovet for samarbeid mellom innenlandske skipsbyggingsselskaper ble også tatt opp angående den kanadiske marinens dieselubåtprosjekt. For å komme inn på det globale markedet for spesialskip (skip), trengs et 'Korea One Team' som samarbeider med Hanwha Ocean.
Viseformann Ka sa: "Selv om bedrifter må være enige, er det stemmer som ber om felles bud fra forskjellige eksperter." Han la til: "I Japan har Mitsubishi og Kawasaki Heavy Industries dannet et team og forbereder seg på det kanadiske ubåtprosjektet som et nasjonalt land. konkurranse.» sa han. Han fortsatte med å forklare, "Det er en sensitiv del (å danne et team med Hanwha Ocean)," og "Hvis det ikke fungerer senere, er det ingenting vi kan gjøre." Denne uttalelsen kom midt i en pågående konflikt , med Hanwha Ocean som nylig vant budet på byggingen av den neste 5. og 6. fregatten, og HD Hyundai Heavy Industries (329180) var misfornøyd med resultatet og sendte inn en anke mot Defense Acquisition Program Administration.
Den kanadiske marinen driver med et dieselubåtprosjekt. En detaljert forretningsplan er foreløpig ikke sluppet, men ifølge bransjen forventes en grov skisse å bli etablert i midten av neste år. I den kanadiske marinens ubåtvirksomhet er konkurranse mellom koreanske og japanske verft sannsynlig. Tidligere i år besøkte tjenestemenn i den kanadiske marinen koreanske og japanske verft og besøkte produksjonsanlegg.
Det ble varslet at det ville ta litt tid å løse problemet med mangel på arbeidskraft innenfor verftet, som har blitt verre siden begynnelsen av dette året. Nestleder Ga sa: "Mange utenlandske arbeidere kommer inn, men jeg tror ikke det er den ultimate løsningen," og la til: "Det tar flere måneder å fullføre opplæringen, og jeg tror mangelen på arbeidskraft vil bli løst til en viss grad. i midten av neste år."
bravi
20.10.2023 kl 12:37
4021
Ja kursen trykkes nedover. Merkelig med nedsalget til Apollo, kan oppkjøpsryktene ha vært plantet for at de skulle selge seg ut? Eller er det andre som har nytte av at kursen holdes nede? Synes kursen nå burde ha ligget i området over 60 kr. hvis det var/ er hold i oppkjøpsryktene.
Aksjenuubie
20.10.2023 kl 14:08
3973
Enig. Rart at de skal ut, hvis de kan tjene store penger på å vente litt til? Så har tenkt samme tanken rundt ryktene om oppkjøp
JahMason
20.10.2023 kl 17:40
3858
For Apollo er ikke dette store penger uansett kurs (nærmest).
Kan det være 25mill NOK som er igjen av beholdningen, det tilsvarer vel $2mio. Spørsmålet er mer når det kommer et blokksalg og kursen flyr opp. Evt om det kommer et bud først.
Ved et bud så må Apollo vente på oppgjøret før de får pengene. Så ved å akseptere et bud så blir de sittende med «låst» kapital. De må da i tillegg vente enda et år på skattetrekk ifm tapet på investering
Kan det være 25mill NOK som er igjen av beholdningen, det tilsvarer vel $2mio. Spørsmålet er mer når det kommer et blokksalg og kursen flyr opp. Evt om det kommer et bud først.
Ved et bud så må Apollo vente på oppgjøret før de får pengene. Så ved å akseptere et bud så blir de sittende med «låst» kapital. De må da i tillegg vente enda et år på skattetrekk ifm tapet på investering
Aksjenuubie
21.10.2023 kl 18:07
3525
Så de skal tape penger, når de kan tjene penger ved et salg av selskapet mener du? Det er en logikk jeg ikke forstår her
JahMason
21.10.2023 kl 18:33
3508
De store følger en strategi, uansett hva som skjer. Spesielt i et mikroselskap som Philly er når man ser det med globale øyne. Mcap på under 50mio usd…
Men blir det salg og noen byr 120kr per aksje så er salget til Apollo en gavepakke. Uten Apollo ville man aldri fått aksjer under 60-70kr på det tidspunktet her, kanskje ikke under 80-90kr heller slik dette spiller seg ut.
Nå skulle det begynt forventnings rally inn mot Q3. Er gått to uker siden nyhetene kom ut, så man er jo også to uker nærmere avklaring. Men Apollo gjør at raketten ikke får skyte opp. Heldigvis er de snart tomme hvis volumet holder seg
Men blir det salg og noen byr 120kr per aksje så er salget til Apollo en gavepakke. Uten Apollo ville man aldri fått aksjer under 60-70kr på det tidspunktet her, kanskje ikke under 80-90kr heller slik dette spiller seg ut.
Nå skulle det begynt forventnings rally inn mot Q3. Er gått to uker siden nyhetene kom ut, så man er jo også to uker nærmere avklaring. Men Apollo gjør at raketten ikke får skyte opp. Heldigvis er de snart tomme hvis volumet holder seg
Redigert 21.10.2023 kl 18:36
Du må logge inn for å svare
bravi
23.10.2023 kl 14:07
3083
Ser at Kristian Falnes kjøper aksjer jevnt og trutt, det er da noe. Han bruker vanligvis å treffe godt.
JahMason
23.10.2023 kl 14:26
3063
Ja, begynner å bli en del kjøp av han. Synd han ikke får med seg noen i nettverket til å kjøpe ut Apollo.
Likevel positivt med noe volum daglig nå. Melding eller blokksalg kan jo skje når som helst. Eller ikke.. Veldig spennende dager og uker fremover
Likevel positivt med noe volum daglig nå. Melding eller blokksalg kan jo skje når som helst. Eller ikke.. Veldig spennende dager og uker fremover
Redigert 23.10.2023 kl 14:26
Du må logge inn for å svare
Aksjenuubie
24.10.2023 kl 11:20
2733
Ble slutt på salgspostene under kursen i dag. Er de ferdige med nedsalget tro?
murpy
24.10.2023 kl 11:23
2727
Har vel fått undersøkt litt og fått bekreftelse for oppkjøp tenker jeg. Har mistanke om at det snart kommer et eller annet.
JahMason
24.10.2023 kl 11:26
2716
Har ikke virket sånn de siste ukene, men kanskje vi får se om noen tester kjøpsknappen i dag.
Uansett nærme en eller annen form for avklaring snart. Q3 om ca 1 uke, Hanwha og Hanwha ocean har vel også Q3 i slutten av neste uke, mulig man får noe info/avklaring der
Uansett nærme en eller annen form for avklaring snart. Q3 om ca 1 uke, Hanwha og Hanwha ocean har vel også Q3 i slutten av neste uke, mulig man får noe info/avklaring der